ďťż
[Legacy] Gobliny Vial Mono R, Vial RW, Vial RG



stw - Wt sie 22, 2006 11:54 am
" />Jak wszyscy wiedzą Gobliny są najpopularniejszym deckiem w tym formacie. Osiągają sukcesy w prawie każdym turniej, a to z powodu dwóch kart, które nadają niesamowite tempo innym deckom. Jedną z nich jesk Goblin Lackey, a drugą Aether Vial. Z jakiegoś powodu te karty dostały bany w extendzie.

Powyżej przedstawiłe trzy przykładowe decklisty goblinów. Wersję mono R, wersję z biały oraz z zielonym.

1 msc Grand Prix Philadelphia 2005 - Jonathan Sonne - Mono R Vial Goblins
6 Mountain
4 Bloodstained Mire
4 Wooded Foothills
4 Wasteland
4 Rishadan Port
4 Goblin Lackey
4 Mogg Fanatic
4 Goblin Piledriver
4 Goblin Matron
4 Goblin Warchief
4 Gempalm Incinerator
4 Goblin Ringleader
3 Siege-Gang Commander
1 Goblin Sharpshooter
1 Goblin Tinkerer
1 Skirk Prospector
4 Aether Vial
SB:
4 Pyrokinesis
4 Pithing Needle
1 Siege-Gang Commander
2 Patron of the Akki
1 Goblin Tinkerer
3 Price of Progress

3-4 msc Grand Prix Philadelphia 2005 - Tom Smart - RW Vial Goblins
3 Wasteland
4 Plateau
4 Bloodstained Mire
3 Wooded Foothills
8 Mountain
1 Kiki-Jiki, Mirror Breaker
4 Gempalm Incinerator
4 Mogg Fanatic
4 Goblin Warchief
4 Goblin Ringleader
4 Goblin Piledriver
4 Goblin Matron
4 Goblin Lackey
1 Goblin Sharpshooter
1 Siege-Gang Commander
4 Aether Vial
3 Swords to Plowshares
SB:
1 Ravages of War
3 Armageddon
2 Disenchant
2 Pithing Needle
4 Red Elemental Blast
3 Pyrokinesis

2 msc StarCityGames Duel for Duals - Chris Coppola - RG VialGoblins
4 Aether Vial
4 Gempalm Incinerator
4 Goblin Lackey
4 Goblin Matron
4 Goblin Piledriver
4 Goblin Ringleader
1 Goblin Sharpshooter
4 Goblin Warchief
4 Mogg Fanatic
1 Siege-gang Commander
1 Tin Street Hooligan
2 Umezawa's Jitte
1 Kiki-jiki, Mirror Breaker
4 Mountain
4 Bloodstained Mire
4 Rishadan Port
3 Taiga
4 Wasteland
3 Wooded Foothills
SB:
3 Tormod's Crypt
4 Pyrostatic Pillar
4 Red Elemental Blast
4 Tranquil Domain

Wersja Mono R Goblinów nastawiona jest na kontrolę mana base przeciwnika. Robimy to za pomocą Wastelandów oraz Rishadan Portów. Wastelandy niszczą nonbasici,a portami odcinamy oponenta od kluczowej many, np tapująć tresholdowi Tropicale odcinamy go od zielonej co moze oznaczać, że nie dostaniemy szybkiej mangusty. Do tego duża liczba feczy pozwala na uzyskiwanie bardzo dobrych drawów z Goblin Ringleader.

Wersja z białym kosztem mana base, już nie jesteśmy, aż tak dobrze odporni na Wastelandy oraz nie mamy dobrej kontroli mana basem przecienika, zyskuje dostęp do wielu przydatnych kart. Pierwszą z nich jest najlepszy removal jaki kiedykolwiek wyszedłw magicu, a mianowicie Swords to Plowshares. Do tego zyskujemy dwie świetne kart na sb Armageddon, który jeśli zresolvuje po przy naszej vialce na stole, albo lekkim wyspie kolesi może oznaczać gg dla przeciwnika oraz Disenchant dzięki któremu pozbędziemy się uciążliwych enchantmentów takich jak Survival of the Fittest, Ghostly Prison, Seismic Assault, czySolitary Confinement. Do tego można na luzie grać świetnym kolesiem jakim jest Goblin Legionnaire.

Splash RG nie jest już tak częsty w Goblinach, gdyż wszystko czego potrzebujemy, a nawet więcej jest w biały kolorze. Mowa tu oczywiście o Disenchantcie oraz Naturalize. Otrzymujemy co prawda jeszcze Tin Street Hooligan, ale goblinów niszczący artefakty jest o wiele więcej np: Goblin Tinkerer, Goblin Vandal oraz Goblin Welder. Do tego istnieje wiele kart, które niszczą artefakty masowo i pojedyńczo więc osobiście nie widze sensu splashowania zielonego do tego decku.

Zapraszam do dyskusji!




Lord Kaczor - Wt sie 22, 2006 11:59 am
" />Wedlug mnie gdybym mial robić mono red goby to powinny one wygladać nastepujaco:
4 Goblin Ringleader
4 Goblin Warchief
4 Goblin Piledriver
4 Mogg Fanatic
4 Goblin Matron
4 Goblin Lackey
3 Gempalm Incinerator
2 Siege-Gang Commander
2 Skirk Prospector
1 Goblin Sharpshooter
1 Goblin Pyromancer
4 Aether Vial
4 Wooded Foothills
4 Wasteland
4 Chrome Mox
11 Mountain

SiB:
4 Red Elemental Blast Ewentualnie 2 reby i 2 pyroblasty
3 Anarchy
3 Tormod's Crypt
2 Pulverize
3 Pyrostatic pillar

Wydale mi się. że dobrze skompomowane gobliny to szybki biddown do kości!
Chrome moxy przyspieszają, a fiolki i lackeye powodują, że jest to bardzo szybki deck.

Deck ten powinien dzialać nastepujaco:
Szybkie wystawienie lackeya i/lub fiolki, zabicia ewentualnych blokerow fanatykiem lub gempalmem, wrzucenie z lackeya ganga/ringleadera i szybkim zabiciu gracza zanim zdąży coś nam zrobić lub zagrozić.

Co do wykorzystania kart z sidea uważam, że:

crypty wrzuciłem je głównie na survivala oraz tresholda, bo z tymi deckami goblinki nie mają tak dobrze jakby to się wydawało. Crypta powoduje znaczne spowolnienie tych deckow co daje nam szanse na pokonanie ich.

Anarchie są po to aby cop:r nie popsuł nam zabawy jako ze goby rg i rw maja na nie odpowiedzi w postaci naturalizeow i disenchantow a mono red ma tylko anarchie a do tego można zniszczyć sferke na czerwony oraz solitary confinment. Ponadto nieźle karcą wszystkie WW oraz Angel Stompy.

Pulverize w sb jest szczególnie potrzebny na afkę.

Co do gobow rg to wyglada to tak:

4 Goblin Ringleader
4 Goblin Warchief
4 Goblin Piledriver
4 Mogg Fanatic
4 Goblin Matron
4 Goblin Lackey
3 Gempalm Incinerator
2 Siege-Gang Commander
2 Skirk Prospector
2 Goblin Sharpshooter
1 Pyromancer
1 Vandal
1 Tinkerer

4 Aether Vial

4 Wooded Foothills
4 Wasteland
3 Taiga
8 Mountain
1 Forest

Side Bord:

4 Naturalize
4 Price of Progres
4 Red Elemental Blast
3 Tormod's Crypt

Side'a budowalem na potrzeby roznych deckow ktore karca male bezbronne goblinki jak na przyklad survival czy treschold, na te decki uzywamy naturalizy, crypty i popow te ostatnie tylko na trescholda bo survival nie ma az tak duzo duali na stole by warto bylo wrzucac je po sidzie.
Co do landstillow sa na nie glownie popy bo ta karta bardzo karci ten deck ale oczywiscie dobre sa tez reby ale to chyba oczywiste.

Niestety na slaya jest ciężko cos znalezc bo jego wersji jest bardzo duzo. Jedna z lepszych rzeczy na slaya jest Pyrokinesis zdejmujaca pupy i kulki. Jezeli natomiast widzimy ze dany slay nie ma kritow a ma natomiast duzo nonbasicow to wrzucamy popy.

Oczywiscie side mozna zmieniac dowolnie zaleznie od meta.

Co do mana base'a uwazam ze 19 many wystarcza. Mozna grac na 4 taigi i 7 gor ale ja uwazam ze bezpieczniej jest grac na 3 bo:
1. Uodparniasz sie na wlasne popy po sidzie( jezeli takowe sie wlozylo) ale i na wastelandy przeciwnika, poza tym uzywa sie ich dopiero po sidzie i to tylko dla naturalizow.

Mozna rowniez dorzucic 2 moxy i wtedy wyzucamy 2 gory lub ewentualnie jednego goba i góre. Chociaz osobiscie uwazam ze pod moxy szkoda tracic goblinki i wiem to z doswiadczenia ze mozna karcic innych bez moxow.

Co do vandala i tinkerera to sa dobrą odpowiedzią na chalise of the voide. Ewentualnie mozna grac na dwoch Vandali lub dwoch Tinkererow. Ale lepiej jest miec po jednym. Kiedy mamy ich w decku jest wiecej odpowiedzi na rozne zagrania ze strony przeciwnika.

A propo tin street hooliganow uwazam ze nie jest on dobrym pomyslem wrzucac go do sida lub maina bo majac warchiefa nie rzucisz go z zielona i co za tym idzie nie zniszczysz artefaktu przeciwnikowi. Oczywiscie mozna go zagrac z fiolki ale i tak nie zaplacisz zielonej do jego zagrania wiec wychodzi na to samo co w przypadku warchiefa.

Sam gram tymi gobami w legacy i uwazam sa one bardzo dobre co moze potwierdzic duze grono osob z ktorymi gralem.

Oczywiscie sama talia nie wystarczy aby wygrywac gry trzeba posiadac cos takiego co nazywa sie " SKILL" i on jest niezbedny do dokonywania szybkiego i niszczycielskiego pokonania przeciwnika.



rwieczor - Wt sie 22, 2006 8:34 pm
" />
">Ewentualnie mozna grac na 2 Vandali lub 2 Tinkererow.

Czy masz na myśli granie czterema mainowymi kolesiami na artefakty?? W t1 to bym się zgodził, ale w legacy?
A dlaczego nie grasz na Kiki Jiki? Uważasz że są słabe?



Lord Kaczor - Pt lis 10, 2006 4:53 pm
" />Nie mowie ze sa slabe mozna te decki poprawiac i modernizowac wedlug wlasnych pomyslow i checi. Co do vandali i tinkererow to mozna grac po 1 lub 2 tonkererow lub 2 vandali ale opcja po 1 daje nam wieksza odpornosc na chalice of the void ale mozna tez je trzymac tylko na sidzie. Jest bardzo wiele opcjii gobow i ich przerobek.




Leon91 - Wt maja 29, 2007 8:15 pm
" />Drugie miejsce na GP Columbus zajęły Rg Goblins kierowane przez Owena Turtenwalda. Oto decklista, którą osiągnął taki wynik:

RG Goblins

Mana:

4 Bloodstained Mire
4 Wooded Foothills
4 Wasteland
4 Rishadan Port
4 Mountain
3 Taiga

Creatures:

2 Siege-Gang Commander
4 Mogg Fanatic
4 Goblin Lackey
4 Goblin Piledriver
4 Gempalm Incinerator
4 Goblin Matron
4 Goblin Warchief
4 Goblin Ringleader
2 Tin Street Hooligan
1 Goblin Sharpshooter

Fiolki:

4 Aether Vial

Sideboard:

4 Pyrokinesis
4 Tormod's Crypt
2 Krosan Grip
2 Pyroblast
1 Red Elemental Blast
1 Goblin King
1 Tranquil Domain

Jak widać Owen wykorzystał splash G, żeby zagrać dwoma mainowymi Tin Street Hooliganami, dwoma sidowymi Krosan Gripami i jednym sidowym Tranquil Domainem.
Deck jest uzbrojony w narzędzia, które pozwalają mu mierzyć się z dominującym Flash Hulkiem, a mianowicie są to:
Pyrokinesis - pozwala zdjąć Kiki-Jiki, Mirror Breakera czy Carrion Feedera.
Tormod's Crypt - odpalona w odpowiednim momencie, tj. szybko usuwająca hulka poza grę uniemożliwiając ponowne odpalenie jego umiejętności zatrzymuje kombo.
Pyroblast/Red Elemental Blast - skontrujmy Flasha!
Warto dodać, że zwycięsca GP, Steven Sadin grał w swoim Hulku mainowymi Sensei's Divining Top i Chrome Moxami, co zwiększyło rolę mainowych Tin Streetów, które jednak mimo to w tym matchupie są mało znaczące.



Greg - Wt maja 29, 2007 9:21 pm
" />
">Warto dodać, że zwycięsca GP, Steven Sadin grał w swoim Hulku mainowymi Sensei's Divining Top i Chrome Moxami, co zwiększyło rolę mainowych Tin Streetów, które jednak mimo to w tym matchupie są mało znaczące

Wydaje mi się że jeżeli koleś wyceluje huliganem w senseia to jednak ten drugi raczej schowa senseia na topa.



Emil. - Wt maja 29, 2007 9:55 pm
" />dlatego Leon napisał że są mało znaczące, aczkolwiek to schowanie na topa może pokrzyżować plany opponenta.



Leon91 - Śr maja 30, 2007 7:31 pm
" />Mimo wszystko, chyba należałoby go wysidowywać na hulka



Lord Kaczor - Cz maja 31, 2007 5:58 am
" />Tak deck jest bardzo ladnie zrobiony standardowy main jak na goby w legacy.
Tylko 2 rzeczy sie roznia: 1 to sideboard ale ten sie zmienia co kazdy turniej. Generalnie nie mam zastrzezen do side'a chociaz brakuje mi w nim price of progres i naturalize'ow.
Po 2 brakuje mi tutaj skirk prospectorow przynajmniej 2-3 bo daje niezlego speeda, moglbym je wrzucic zamiast teen streetow i 1 gempalma.
Nie wiem czemu ale ciagle nie moge sie przyzwyczajic do teen streetow moze kiedys sprobuje nimi posycic



Leon91 - Cz maja 31, 2007 7:07 am
" />No cóż, tin streety mają oczywistą wadę: stają się useless z szefem na stole, nie triggerują kopiowane przez kikiego ani wkładane z fiolki. Mimo to uważam że mają przewagę nad tinkererami i vandalami: są zwyczajnie prostsze w użyciu (triggerują od razu po wejściu) i szybsze (cc 2, odpalenie ability - 0).
Naturalizy w side nie wydają mi się konieczne, zwłaszcza, że w tej deckliście mamy 2 sidowe gripy. Price of progress są syte niemiłosiernie na landstilla i tresholda, ale cóż, to oczywiście zależne od meta. Ten side jest gotowy przede wszystkim na hulki
Wkładanie prospectora za incineratora nie wydaje mi się dobrym pomysłem, zważywszy na ilość aggro w metagame i zaletę gempalma pt draw. Oczywiście jest to jeszcze zależne od lokalnego metagame, ale wydaje mi się, że jeżeli już wymieniać gempalmy to na Stingscourgera, a ja osobiście gram na 2 gempalmach i 2 Lightning Boltach. Potestuję jeszcze prospectory, w końcu mają zalet jak mrówków: speed, poświęcanie, żeby dobijać sharpshooterem etc.



siepacz - Cz maja 31, 2007 1:06 pm
" />Gempalm to w tej chwili absolutnie podstawowa karta i nie może być wywalona. Powód jest bardzo prosty - odpowiednio odpalony psuje combo Hulk Flashowi (jeśli zabija zestawem Kiki + Karmic Guide).



Leon91 - Pt cze 01, 2007 8:41 pm
" />A hulka już nie ma...



Gotrq - So cze 02, 2007 7:52 am
" />to super ale siepacz pisal tego posta jak jeszcze byl.



Lord Kaczor - So cze 02, 2007 9:34 am
" />Generalnie w legacy masz viale i lackeye tak wiec gempalma mozna zagrac na kilka roznych sposobow badz go wyszukac glownie z matrony.
Nie mowie ze sa zle bo sa !@#$%^&..e
Ale co jak co uwazam ze skirki sa zbyt !@#$%^.e zeby na nie nie grac



Gotrq - So cze 02, 2007 2:37 pm
" />Lukasz jakies przypuszczalne opcje na teraz? wiesz dlaczego pytam



Lord Kaczor - N cze 03, 2007 9:19 pm
" />W sumie to nie wyszly jakies przegiete karciochy do gobow w nowych edycjach (najnowszych), ewentualnie mozna by pokminic nad falnkisem bo w sumie nie gralem nim juz jakis czas i nie wiem jak sie sprawdzi.
Btw to musze jakis ciekawy tech skminic zeby bylo ciekawiej :devil:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom