ďťż
[Onslaught-Mirrodin T2] MBC



CwK - Cz lis 20, 2003 3:11 pm
" />Pisząc ten artykuł, jestem w trakcie internetowych testów tego decku. W razie jakich kolwiek uchybień piszcie w komentarzach :] Następny artykuł będzie lepszy - każdy musi od czegoś zacząć.

-NA WSTĘPIE

No więc, mój znajomy, gdy go poznałem grał Mono Black Controlą, (popularnie zwanym MBC ) w Typie 2 za czasów Odysei i Onslaughta. Zafascynował mnie ten deck, jego finezja zabijania (Corrupt i te sprawy ). Pare miesięcy później ludzie pogodzili się z faktem, że ich kochany deck przestaje istnieć ( w zwizku z rotacją T2). Mój kumpel jako wielki uparciuch nie poddał się... Z uporem czekaliśmy na wieści dot. nowych dodatków, a dokładniej, kart które miały zastąpić rzekomie niezastąpialne karty, których nowe T2 nie przewidywało (Corrupt, Duress, Chainer's Edict, Mutilate, czy choćby Cabal Coffers - można tak wymieniać długo). I w ten oto sposób dotarliśmy do kart w Mirrodinie, które dały początek nowej wersji tego kultowego decku, którego różne odmiany i udziwnienia podziwiamy od Typu 1 aż po Typ 2 ... Przedstawiam wam T2 MBC: (Miłej lekturki)

-Oto pierwszy spis, który po wielu zmianach okazał się naprawde działającym Deckiem:

Creatures:
4Solemn Simulacrum
1Visara The Dreadful

Win Conditions:
2Promise of Power
4Consume Spirit

Mass Removal:
3Barter in Blood
3Oblivion Stone
2Decree of Pain

Other Spells:
3Diabolic Tutor
2Mind Sludge
3Phyrexian Arena
4Terror

Mana Base:
2Extraplanar Lens
4Chrome Mox
2Stalking Stones
21Swamp

Sideboard:
2Chalice of the Void
3Coercion
1Grim Reminder
1Oblivion Stone
4Dark Banishing
3Infest
1Withered Wretch

-Czemu akurat tak?
Opisze po kolei każdą kartę i jej zastosowanie:

Solemn Simulacrum - Nowy Yavimaya Elder. Jego rolą w decku jest odsycanie landów, po śmierci stanowi Card Advantage. Naprawdę skuteczna karta, gdyż wspomaga efekt Extraplanar Lensa, przez co wcześniej rzucisz duuuży Consume Spirit. Od biedy zajedziesz nim przeciwnika.

Visara the Dreadful - Win Condition i przy okazji dobra kontrola na stole. Jej 5 hitów z Flyingiem często boli (jeśli nie zabija) przeciwnika.

Chrome Mox - Ta karta zdecydowanie napędza grę. Mimo nieznacznego w tym decku Disadvantage'u, za który odpowiada imprint tej karty, jest na prawdę skuteczna. Bo który przeciwnik lubi 1 turowy Terror?

Promise of Power - Główny Win Condition i przy okazji bardzo dobry Card Advantage. Tworzy demona, zazwyczaj 11/11 z flyingiem i dodatkowo ciągnie 5 kart. Zwykle Demon to finisher, jeżeli dojdzie przed Consume Spiritem.

Barter in Blood - Zwykle 3 (Mox) lub 4 turowy destroy 2 Creaturek. My zwykle nie tracimy nic, lub tracimy Solemna i dostajemy kartę. Jeśli mamy coś większego w stole, lub przeciwnik nie ma nic godnego poświęcenia, Barter leci pod Moxa.

Consume Spirit - Główny Win Condition decku. Z Lensami często możemy odpalić go za baardzo wiele. Zwykle kończy grę, zabija największą agresję przeciwnika lub po prostu nas leczy po Arence czy Promisie.. Lepszy niż Corrupt, bo daje Lose Life za każdą zapłaconą czarną manę, a nie tylko za każdego Swampa (czyli liczy manę z Lensów).

Decree of Pain - W tym decku żadko mamy problem z maną, dlatego stwierdzam że ta karta pasuje tu w 100%. Normalnie odpalona niszczy każdy duży napór i daje Card Advantage (Np. Ubija społeczność Affinity Decku, łącznie z Broodstarami), a na Cyclingu zabija mniejsze napory (Elfy, Gobbosy) i niekontrowalnie dociąga kartę.

Diabolic Tutor - Karta maxymalnie przydatna. Jedyną wadą jest dość spory CC (4 mana to troszke, ale sądzę że przy Mana Base tego Decku, w 3-4 turze na pewno odpalamy Tutora). Szukamy nim m.in: Consume Spirit, Promise of Power, Extraplanar Lensa, czy choćby Oblivion Stone'a.

Extraplanar Lens - Nowy Cabal Coffers. Podstawa many w naszym decku, niestety podatna na wszelkie Naturalizy. Bronimy za wszelką cenę bo to główne źródło Consume Spirita.

Mind Sludge - Proste. Discard (najczęściej) ręki przeciwnika. Wg mnie lepszy niż Persecute, czy Cabal Interrogator. W Najgorszym przypadku paliwo dla Moxa.

Oblivion Stone - Bardzo Skuteczny masowy Removal. Zabija wiele rzeczy. Oprócz niszczenia kritów często używamy go do zabijania np. niewygodnych Enchantmentów, nie tracąc przy tym swoich (po nałożeniu odpowiednich Counterków). Rzucamy go Szybko (za 8 many niszczymy wszystko) lub Taktycznie (Zajmuje to kilka tur, ale oszczędzamy własne permamenty)

Phyrexian Arena - To wielki komfort ciągnąc 1 kartę za cenę 1 życia, dlatego Arena cieszy się taką popularnością. Bardzo często wchodzi w 2 turze i budzi grozę, bo ten niewielki Drawback za taki Advantage naprawdę nie boli.

Terror - Podstawa Removalu. Z Moxem wychodzi w 1 turze, w opowiedzi na niewygodne krity. Zabija wieelkiego Broodstara, czy nieprzyjemnego Exalted Angela. Dobra odpowiedz na kluczowe Krity oppa.

Swamp - 21 to liczba ani za duża ani za mała. Z 4 moxami, 4 Simulantami (:P) i 2 Lensami stanowią doskonałą Mana Base.

Stalking Stones - Od biedy zajedziesz nim przeciwnika. Z braku innych, ten jest niekontrowalnym Agresorem.

Chalice of The Void - Świetna karta z potencjałem. W zależności od przeciwnika Side'ujemy je za różne karty. Często blokują najważniejsze zagrania oppa.

Coercion - Dobry Discard. Przydaje się na Mirror czy inne decki kontrolne.

Grim Reminder - Świetny wybór na Mirror Match. Przeciwnik zagrywa Promise of Power a my dobijamy go Reminderem za dodatkowe 6. Opp traci zamaist 6 hitów 11. A to Boli jeśli nei zabija.

Oblivion Stone - Nad 4 kopią tej karty długo się zastanawiałem i dochodze do wniosku że na SB ma swoje miejsce, przeciwko naporom czy np. Affinity Deckom. Prawie nic z nich nie zostaje po odpaleniu, a jak już wyżej pisałem, jeśli poświęcimy 1/kilka tur na zagranie taktyczne, to sami nic/prawie nic nie tracimy.

Dark Banishing - Wymiennie z Terrorem na decki Czarne lub artefaktyczne. Np Affinity. Mocno bije :]

Infest - Niespodzianka Dla Elfów lub Gobosów. Zombie Aggro tesh dostaje od Infesta. W razie niepowodzenia w zabijaniu odpalamy Oblivion Stone, żeby zabić większych Agresorów. Często Side'owana z Dekretami, dla przyspieszenia efektu.

Withered Wretch - Podchodzi pod Tutora. Ulubieniec decków bawiących się grobem (Noxious Bidding, Goblin Bidding, czy choćby Hammer of Bogardan w Ponzach lub Grim Reminder w Mirrorze.)

-Jeśli chodzi o Matchupy to nie testowałem tego MBC z każdym deckiem, ale moje przemyslenia zamieszcze niżej:

a) Ponza - Gra z 2 Typową Ponzą nie należy do niemożliwych do wygrania. W pierwszej grze może być dość słabo, bo przeciwnik nie potrzebuje Kritów do zajechania go (robi to Hammer of Bogardan). Zresztą samych Kritów jest tam stosunkowo niewiele. Agresją tego decku jest Rorix Bladewing, stosowany przemiennie z Two-Headed Dragonem. Od 2-3 tury przeciwnik zasypie nas Rainami (Stone Rain,Molten Rain), Demolishami i innymi podobnymi Destroy-Landami. Jeśli nie mamy na pierwszej ręce Land Screw, damy radę. Bardzo pomaga Solemn. Zabijamy zwykle dużym Demonem, lub Consumem (Visara ginie szybko od spaleń). Demolish boli nasze artefakty, a najbardziej Extraplanar Lensy. Dlatego lepiej zabić szybko. Po Sidzie bardziej nam się gra uśmiecha. Przeciwnik dostaje Shattery, które jeszcze bardziej karcą nasze Artefakty, dlatego ustawiamy Chalice of The Void na 2 jeśli szybko dojdą. Dostajemy też Withered Wretcha pod Tutora, i młotek przestaje nas boleć. Terrorami niszczymy Rorixy. Leczymy się Consume Spiritem. To chyba wszystko co do tej gry, po sidzie powinniśmy mieć mniej wiecej 60:40 dla nas.

Side: Out: 3 Barter in blood, 2 Decree of Pain, 1 Oblivion Stone In: 2 Chalice of The Void, 1 Withered Wretch, 3 Coercion.

b) Gobbo Sligh - Jeśli będziemy kontrolować stół przez kilka pierwszych tur (nie lubimy Warchiefa, Piledrivera ani Siege Ganga) to potem pójdzie z górki. Ale jeśli nie dostaniemy na pierwszą rękę dostatecznej ilości removalu to mamy spore szanse na przegraną. Po pierwszej grze zwykle Win przyfarcony albo Druzgocąca porażka. Po side dajemy sobie spokojnie radę. Oni dostają Sulfuric Vortexy, co lekko nas zachwiewa nasz stan zdrowia, Consume spirit nie daje tak dobrze rady. My Dostajemy Chalice of the voidy ustawiamy najczsciej na 2 lub 3 - Piledriver lub Warchief. Gdy Gobbo za mocno sie wystawi, przycinamy go Infestem. Ogólnie po Sidzie mamy większe szanse wygrać.

Side: Out: 2 Decree of Pain, 1 Promise of Power, 2 Terror In: 3 Infest, 2 Chalice of the Void

c) Mirror - Dość skomplikowany Matchup. Pierwsza gra zależy od Tempa i Szczęścia. Chodzi o to kto prędzej dopadnie dużego Consume Spirita. Czasem dobijamy Visarą lub Demonem (żadko sie udaje), szanse 50:50. Po Sidzie mamy dopałkę w postaci Grim Remindera szukanego Tutorami. To daje niezły Bonus, przeciwnik na pewno nie wystawi Promise'a, i z innymi czarami też będzie się wstrzymywał. Jeśli mamy Reminder na ręce możemy w przeciwnika walic co ture 6 hitów. Bardzo ważny jest też element kontroli ręki (Tęsknimy za Cabal Therapy)

Side: Out: 1 Decree of Pain, 4 Terror, 3 Barter in Blood In: 1 Grim Reminder, 4 Dark Banishing, 3 Coercion

d)Mono U Affinity - Matchup dość ciężki, ale nie poddajemy się. Bardzo szybko się rozkręcają, nasze Terrory prawie na nich nie działają. Mają dobry Card Advantage (Thirst for Knowledge, Thoughtcast), wystarczająco dużo kontr na nasze ważne/kluczowe spelle. Przed sidem gramy możliwie najprędzej zostawiając sobie 1 Terror na ręce (prezent dla Broodstara), reszte spokojnie imprintujemy na moxy. Spokojnie możemy pozbawić się na moxy Mind Sludge'y, bo przeciwnik za szybko się wysypuje. Koniecznie musimy wystawić w stół Oblivion Stone jak najszybciej, tak żeby mniej wiecej w 5 turze go odpalić. Inaczej może być krucho. Po Sidzie, jak jest źle rzucamy szybkiego Infesta, po wysprzątaniu stołu sami sie wypakowujemy, Chalice of The Void na 2 blokuje Mana Leaki, co daje nam większą swobodę ruchu. Budujemy szybko Demona ( z Lensem pójdzie sprawnie) i Pakujemy Hity. Gdy przeciwnik się wystawi, Banishing, Infest, czy Barter in Blood pozamiata. Ogólnie w drugiej grze dajemy radę. Przy Arenie szybko dociągniemy potrzebne karty. W razie dużych ubytków zdrowotnych rzucamy Consume Spirit. I wygrywamy grę

Side: Out: 4 Terror, 2 Decree of Pain, 2 Mind Sludge, 1 Phyrexian Arena. In: 2 Chalice of The Void, 4 Dark Banishing, 3 Infest

e)UW Control - Bardzo mocny deck, ale nic nie do pokonania. W pierwszej grze największym bólem są Eternal Dragony. z Exalted Angel dajemy sobie radę każdym removalem. Kolejnym bólem jest Decree of Justice. Naszą odpowiedzią na zagrania Dekretu z Cyclingu powinien być nasz Dekret z cyclingu. Na normlane zagranie (czasem sie zdarza) odpowiadamy najczęsciej Oblivion Stonem. Story Circle może być bólem przeciwko naszemu Consume'owi, dlatego zawsze przed zagraniem usuwamy Circle Oblivion Stonem. Przeciwnik ma kilka kontr, ale za mało żeby pozbawić nas kluczowych kart. Zabijamy Consume Spiritem (inni zginą od Wraciaka lub Akroma's Vengeance). Po sidzie oni dostają mooocną dopałkę - Karmę. My radzimy sobie z nią Oblivion Stonem - najczesciej odpalamy go w odpowiedz na wejście Karmy. Reszta nie zmienia się. Jeśli dobrze rozegramy, mamy pożądną szansę na wygraną. Dobrze prosperujemy Oblivion Stone'ami, uważamy na Vengeancy i Dekrety. Po sidzie nie boli nas już Eternal Dragon, bo mamy Wretcha.

Side: Out: 3 Barter in Blood, 2 Chrome Mox. In: 3 Coercion, 1 Withered Wretch, 1 Oblivion Stone

Resztę Matchupów omówię przy okazji ich rozegrania.

-Na razie to tyle z analizy T2 MBC. Ogólnie deck ten ma szansę z większością obecnych decków, zobaczymy jak będzie kształtować się dalsze meta i co przyniesie czas... Na razie widzę ten deck w taki sposób. Wypowiadajcie się na ten temat poniżej. Do przeczytania (:P) w kolejnym Artykule (jak Bóg da )

CwK




Piccolo - Cz lis 20, 2003 4:01 pm
" />O co tu chodzi w ogóle? Deck w T2, opis sb pod kątem extended, matchup z elfami (?) w extended...



Knoowch - Cz lis 20, 2003 4:07 pm
" />Zwrocilem juz CwK na to uwage - obiecal ze popoprawia art.



donarturo - Cz lis 20, 2003 4:25 pm
" />Na duza ilosc nawiazan do EXt uwage zwrocili juz popszednicy, ja przyczepie sie braku podstawowych matchupow z kluczowymi deckami obecnego T2 (Affinity, wszelkiego rodzaju Wx Controle,...)




CwK - Cz lis 20, 2003 5:07 pm
" />Siema. Sorry chlopaki za wszystkie błędy i nieścisłości. To mój pierwszy artykuł tego typu, człowiek uczy sie na błędach ( wiec w razie pisania kolejnego textu, bede wiedzial co i jak )



Knoowch - Cz lis 20, 2003 5:11 pm
" />no mysle ze teraz jest zdecydowanie lepiej - czekamy na wieksza ilosc matchupow



ScarecroV - Cz lis 20, 2003 5:41 pm
" />Hehe.. niezle skopiowales moj deck ;] tylko 1 ale... nie warto grac na 4 mox'ach (za duzy drawback) 3 to maximum.. ogolnie zmienilem SB na to zeby byla domieszka U wiec obecnie wyglada on tak:
- 3 Mind Bend
- 3 Infest
- 2 Persecute
- 3 Dark Banishing
- 1 Withered Wretch
- 2 Defense Grid
- 1 Grim Reminder

Powod takich dodatkow: KARMA i ogoolnie przesyt kontrol w t2 (Defense Grid potrafi niezle jechac po przeciwniku ktory gra niebieskim kolorkiem). Jeszcze musze sie zastanowic nad Discardem.. Persecuty sa fajne ale.. no wlasnie.. dalej w t2 mozna obserwowac 2 kolorowe decki
Zeby wszystko bylo jasne Nie gram na fetchach (chociaz wiem ze powinienem) wystarcza mi do tego solemny ktore odysa mi tego 1 islanda ktorego mam w Mainie. Jeszcze mysle nad wywaleniem 4 solemnow do SB i wogoole pozbyc sie 1 terrora i 1 bartera (ktory niszczy takze nasze Stalking Stone'sy a wrzucic 3 infesty i 3 banishingi wtedy sa 2 dodatkowe sloty w SB na to zeby wrzucic 1 March of Mechanics i 1 Defense Grid. No nie wiem czekam na pomoc ;] CwK dzieki za topic czekalem tylko na taki post ;]



JumpdaFuckUp - Cz lis 20, 2003 5:59 pm
" />Buuuuuuuuuuu....cały miech poszedł na marne
Tyle testingów, tyle teorii...heh...niefortunny zbieg okoliczności, też pisałem artykuł właśnie o mbc i właśnie w t2 :/
No cóż musze pogratulować refleksu...no i nawet dobry artykuł napisałeś.
Btw. Polecam granie aniołkiem w mainie, w wyniku wielu testów cholernie ratował mi dupe...raz grałem mając już -20 life a i tak w końcu wygrałem...przydaje sie bardzo, imo za dużo solemnów, 3 max...1 wieża pod areny, no dobra nie wypada kwestionować.



CwK - Cz lis 20, 2003 6:29 pm
" />Sorry szefie... życie... a co do Anioła, to fakt, ratuje dupsko, ale za łatwo go zabić wg mnie



JumpdaFuckUp - Cz lis 20, 2003 6:35 pm
" />Tak samo jak inne twoje potwory, ale zakładając że pożyje przynajmniej ture (a na ogół żyje jakieś 3-10) daje Ci być może tą kluczową ture na odbudowanie się...poza tym nawet nie wiesz jak się gra mając -20 życia...jak wygląda wtedy mina opa...
Btw. Jednak dokończe ten artykuł na prośbę pewnego admina

Edit:

">Chrome Mox - Ta karta zdecydowanie napędza grę. Mimo nieznacznego w tym decku Disadvantage'u, za który odpowiada imprint tej karty, jest na prawdę skuteczna. Bo który przeciwnik lubi 1 turowy Terror? To siękupy nie trzyma....



CwK - Cz lis 20, 2003 7:11 pm
" />Eeee sorry ale co sie kupy nie trzyma bo nie kumam!?



Piccolo - Cz lis 20, 2003 7:19 pm
" />
">poza tym nawet nie wiesz jak się gra mając -20 życia...
W MtG nie da się mieć -20 życia. Nawet jak masz w stole Platinum Angela, to jak masz 0 życia, to nie mozesz np. pay 2 life, bo go po prostu nie masz



QweR - Cz lis 20, 2003 7:23 pm
" />Mam nadzieję ze wyprzedzę Siwego albo Mastera

Dekret bólu do 1 sztuki, kamyki do 2, kosztem tych kart i 1 barter in blood dać 3 infesty (na pohybel!)

Areny obowiązkowo w komplecie, gra na więszej ilości tutorów niż 2 nie ma sensu (ten mana cost jest zabójczy)

Czeeeeeeeemu tu nie ma wrench mindów? Bez discardu to sobie możesz... Ogólnie imo po rotacji nie ma dobrego discardu w t2(terapia, unmask, duress...), wiec mbc leży



JumpdaFuckUp - Cz lis 20, 2003 7:27 pm
" />
">Eeee sorry ale co sie kupy nie trzyma bo nie kumam!?
Na jaką cholerę w PIERWSZEJ turze gry wystawiać terrora?Przecież op jeszcze nic nie ma na stole...chyba że chodziło Ci o Twoją pierwszą turę, ale imo to bez sensu krzyżować jakiegoś myra...
Piccolo thnx, ale mimo wszystko fajnie prowadzić takie statystyki
Qwer, imo jest w moim artykule uwzględniłem takie coś jak Blackmail, Mind Sludge no i są wrenche...i mbc ma naprawde spory potencjał nie może lesheć!



Siwy - Cz lis 20, 2003 8:08 pm
" />Qwer - qrcze miałem swego posta walnąć dużo wcześniej ale akurat miałem awarię netu więc punkt dla Ciebie

hmm no więc po pierwsze to w spisie decku nie rób spacji po [mtg] - w ten sposób nie można zobaczyć kart

Teraz chciałbym skomentować deck oraz opisy matchupów - zaznaczając, że sam testowałem bardzo mało ...
No więc jak IMO powinien wyglądać deck:

Creatures:
4Solemn Simulacrum - OUT - są zdecywoanie za wolne ... zwykle nie potrzebujemy tego landa gdyż i tak mamy go na ręce ... draw za 4 many to niepotrzebne zapychanie łapy ...
1Visara The Dreadful - zostaje
2grid monitor - IN świetny blocker za 4 mana !!! czegóż chceić więcej

Win Conditions:
2Promise of Power
4Consume Spirit

Mass Removal:
3Barter in Blood - zmniejszyć do 2 - 3 sztuki to trochę za dużo ... za drogi removal ...
3Oblivion Stone - wg mnie przy dość dużej ilości artefaktów zwłasza affinity może tyle zostać
2Decree of Pain - 1 sztuka nie więcej cóż więcej to za dużo
3infest - teraz gra z goblinami przed sidem nie sprawia nam tylu trudności - z zombiakami też nie

Other Spells:
3Diabolic Tutor - 2 sztuki
2Mind Sludge
3Phyrexian Arena - Ta karta to podstawa !!! dlatego też KONIECZNIE 4 sztuki ...
4Terror - IMO powinien być w liczbie 2 - jednak to w zależności od meta ...
2dark banishing - hmm co o nim powiedzieć - zabija artefaktyczne stworki
4wretched mind - cóż discard
2blackmail - kolejny discard

Mana Base:
2Extraplanar Lens
4Chrome Mox - IMO niepotrzebne ... gdyż mamy za duży kart Disadvantage
2Stalking Stones
21Swamp - 22 sztuki podstawa decku

Teraz co do opisu matchupów ...

1) Ponza - nie wiem w jaki sposób ma Ci pomóc solem, który kosztuje 4 many ... a z ponzą zwykle mamy nie więcej niż 3 Jeżeli uda Ci się odpalić Chalice of The Void to rzeczywiście praktycznie jest po grze tylko, że to też troszkę many kosztuje . Ogólnie to trzeba przeczekać aż oppowi skończy się land destroy ... szanse są rzeczywiście 60:40 ale dla oppa ...

wsidowywać jak najwięcej discardy i tanich removali wzamian za ... drogie removale

2) Gobbo Sligh - przy 3 mainowych infestach nie jest tak źle przed sidem , pomagają nam właśnie infesty, decree no i monitory jako blokerzy

Wsajdować powinieneś 4bottle gnomes za 2xblackmail i 2xmind sludge

3) Mirror - cóż praktycznie bez komentarza ... zależy od tego jak deck oppa będzie wyglądał no i komu szybciej dojdzie karta

wsidować możesz gnomy (lifegain), grim reminder, no jakiś jeszcze removal by się przydał ...

4) Mono U Affinity - cóż jak sam stwierdziłeś bcięzki matchup ... konieczny jest tutaj stone poparty discardem (kontry ...)

Wsidować powinieneś gnomy, banishingi do 4 - wzamian za infesty, mind sludge ...

5) UW Control - z tym deckiem jeszcze nie grałem ... więc niestety wypowiedzieć się nie mogę

Na początku nie podałem sida ... jednak przy omawianiu matchupów zauważyłeś pewnie parę kart które powinny się tam znaleźć są to:
4x bottle gnomes
2x dark banishing
2x blackmail
4x coercion
2x terror
1x grim reminder

Akurat 15 kart



CwK - Cz lis 20, 2003 8:11 pm
" />Noo cześć nic nie ma w stole hehehe zależy czy nic nie ma w stole od tego z kim grasz. W 1 turze w stole możesz spotkać wiele fajnych kritów, np w ponzie niszczysz 1 turowego prospektora, w Gobbo Slighu tak samo, możesz rozwalić sleddera ktory potem chroni swoich ludzi przed Infestem, W Affinity czasem pół ręki wychodzi w 1 turze.. co prawda są to art. krity i terror ich nie zabije, ale to tylko taki przykład. Co innego miałem napisać? Chodziło o to że Mox napędza grę, dając 2 turową arene itd, a Terror to tak przypadkiem sie napisało. Sorry jesli to aż tak tragicznie zabrzmiało. No cóż...



Siwy - Cz lis 20, 2003 8:17 pm
" />hmm akurat Tobie zwisa sleeder, prospektor i inne gówienka za 1 many ...

Natomiast affinity raczej w 1 turze pół ręki nie wywali na stół



ScarecroV - Cz lis 20, 2003 8:23 pm
" />Taki maly wstep. CwK opisuje mojego decka i chyba nie za bardzo jeszcze rozumie jego mechanizmow.. pozwoolcie ze wyjasnie:
Qwer:
Dekret bólu musi byc w 2 kopiach (nie mniej nie wiecej) bo to po pierwsze INSTANTOWY infest (witam pana biddinga egzekwo za tyle samo many) i jest NIEKONTROWALNY (witamy pana Dekreta sprawiedliowsci). Infesty ogolnie nie sprawdzaja sie az za dobrze zeby znalezc swoje miejsce w mainie (bartery sa o niebo lepsze.. ale jak zauwazylem to trzeba wybierac albo bartery albo infesty). Areny nie musza i czasami nawet nie moga byc w komplecie (3 to akurat w sam raz) i wiem ze to zwieksza wygrana o kilkaset procen ale nie.. po prostu NIEEEE ;]].
Co do uszczuplania tego decku to sie sam zamieszales : STONY to jest podstawa. ile osob widzialem ktore graly na mainowych 4 (tez bym gral ale sorry ZERO kasy ;/) wiec je nie mozna wywalic szczegolnie w przypadku gdy sam przyznales ze zostalo malo dobrego discardu.
a teraz do panaJdFU (ave Soulfly;])
Blackmail i Wrench Mind.. o boshe.. KEFF ! Niesprawdzalne absolutnie.. jedyne sensowne discardy to : korekty (drogie ale nie tak bardzo z moxami) mind sludge(koniecznosc) i persecuty(bostwo na mono kolorowy deck) i naprawde nie zakrzatajcie sobie glowy tym discardem.. grajac na 3 mind sludgach (ja gram na 2 ale co tam.. brak miejsca ;]) z ew. 2 perekutami na SB (albo 3.. roznie to bywa)
Nom.. licze na kolejne konfrontacje ;]
(jak cos napisalem bez sensu to nie bluzgac. pisalem na kompie matki z predkoscia swiatla ;])



QweR - Cz lis 20, 2003 8:24 pm
" />nic, skleroza rulz, blackmail jako jedyny discard za 1 mana do kompletu, może pokombinować z necrogen spellbombami (discard w instancie - zawsze coś). Zamieść to w dziale decki bo tam sie wygodniej pisze



ScarecroV - Cz lis 20, 2003 8:48 pm
" />Siwy... wierz lub nie.. affinity potrafi wywalic nawet cala swoja reke w 1wszej turze... przyklad :
gosc zaczyna z :
Artefakt Land, 2 ornithropery,2 frogmite, 1 welding jar, 1 myr enforcer.. chyba nie musze tlumaczyc....
Qwer a pytanko.. mozna mowic sobie spellbomby, blackmaile.. TYLKO ZA CO?! pozatym instantowa.. no tak ale to nie TY wybierasz.. a blackmail wybiera sposrood 3 (moze nie taki zly ale na poczatq niesprawdzalny.. brak powera ktory mial duress)



CwK - Cz lis 20, 2003 8:58 pm
" />
">CwK opisuje mojego decka i chyba nie za bardzo jeszcze rozumie jego mechanizmow.. ;])

LOL :]



QweR - Cz lis 20, 2003 9:28 pm
" />
">Qwer a pytanko.. mozna mowic sobie spellbomby, blackmaile.. TYLKO ZA CO?! pozatym instantowa.. no tak ale to nie TY wybierasz.. a blackmail wybiera sposrood 3 (moze nie taki zly ale na poczatq niesprawdzalny.. brak powera ktory mial duress)
to była tzw luźna uwaga, ale jak chcesz to mogę dac sowje przemyślenia (narazie niepoparte testami)
Creatures:
1Visara The Dreadful - na pohybel!
2grid monitor - rzeczywiscie niegłupia krita

Removal:
3 Smother/terror - wedle uznania oraz meta, mozna też zastąpić banishingami
4Consume Spirit - zabójczy stuff
2Barter in Blood - heh, tutaj wychodzi brak edyktów w t2
2Oblivion Stone - a teraz chwytamy się za ręce i śpiewamy "reset stołu"
1Decree of Pain - instantowy infest, w wypadku posiadania chorych ilości many nawet coś robi
3infest - gobliny, winiacze, whatever - ważne że robią ładne SPLAT

Tutoring n' draw:
2Promise of Power - morderczy stuff
2Diabolic Tutor - dostarcza morderczego stuffu
4 Areny - dostarcza hurtowo morderczy draw i pain

Discard
2Mind Sludge - w wypadku posiadania pełnaj ręki przez oppa
4wretched mind - hymn to to może nie jest, ale zawsze jakiś discard
4blackmail - złe toto nie jest, ale do duressa nie dorasta

Mana Base:
2Extraplanar Lens - mana
3Chrome Mox - more mana...
22Swamp - give me some mana, o' corrupted one...

THE END/kurtyna



ScarecroV - Pt lis 21, 2003 5:54 am
" />heh Qwer no wlasnie.. nie podparte testami ;/ a pozatym jakim cudem mialbym wygrac z UW Controla ktora egzekwo z Gobosami sialy postrach na pierwszych turniejach T2 w warszawie.. no ja wiem ze kontrola z domieszka bialego zawsze cyclinguje z koncem mojej tury Dekreta bialego i to on zabija.. (i ma z reguly 2 kopie tej karty).. wiec tak slabo widze Twoj deck... Pozatym.. Ludzie juz nie myslcie o smotherach.. poza gobosami nigdzie sie nie sprawdza a chyba wiadomo ze terror jest o niebo lepszy! (smothery rzadzily gdy bylo ug i trzeba bylo ubic psa albo moebe.. ale juz nie trzeba sie tak bawic...).. pozatym chyba podam spis mojego OBECNEGO decku a wiec tak :
1Visara The Dreadful - jedyny zabijacz jaki jest nam naprawde potrzebny..
4Consume Spirit - podstawa.. tym zabijamy ponad polowe deckow w obecnym t2 (druga polowa to niebieskie albo/i biale kontrole;])
3Phyrexian Arena - wiecej nie potrzeba bo co zrobic jak ma sie 2 areny na samym poczatq.. 3 w zupelnosci wystarcza zeby nie dostac kreciola
3Oblivion Stone - ktos tu mowil ze brakuje pozadnego discardu.. no wlasnie .. a po co sluzyl w t2 discard (poza oczywistym faktem namieszania przeciwnikowi) zeby wywalic Composty i inne nie usowalne dla MBC karty.. dlatego teraz mamy Stony ktore pozbywaja sie tych kart i na pewno nie mozna grac na 2 kopiach bo to naaaprawde za malo
3Dark Banishing - na affinity.. nic wiecej (czuje ze bedzie duzo tych deckow wiec juz wkladam do maina)
3Terror - wiadomo b.dobra rzecz tylko wrocila nie w tym momencie co trzeba (ale i tak nie narzekam ;])
3Infest - gobosy i inne winnie'acze ;]
3Diabolic Tutor - no wiadomo.. moze na 2 grac.. ehh.. sie zobaczy
2Promise Of Power - dociagacz ktory nas ratuje gdy nie ma areny na stole
2Decree Of Pain - juz wyjasnilem na bidding i dekrety sprawiedliwosci
2Barter In Blood - jednak 2 to luz.. ale i tak przez te cholerne protekcje ciezko wygrac ;/
2Mind Sludge - jedyny sensowny discard dzieci grajcie tym ;]
2Extraplanar Lens - dodatki do many (taki maly trick rzucajcie zawsze jak macie wiecej niz 8 many bo wtedy spiryt pojdzie za min. 8 dmg (a tak to zawsze w next turze zniszcza tego lensa)
3Chrome Mox - daje kopa i pozbywa sie 1wszo turowych natretow lub po prostu pozwala wywalic wczesniej arene/stona... jak kto woli
2Stalking Stones - doskonaly wykanczacz.. czasami dobre zaskoczenie na niektorych przeciwnikow..
21Swamp
1Island
SB:
4Solemn Simulacrum - odsysacz islanda przeciwko uw kontroli..
3Defense Grid - kontry juz nie beda mialy tak milo
3Mind Bend - na karme, akrome (nie vengence ;])
2Persecute - opcjonarny discard.. masakra w mono kolorowym decku
2Withered Wretch - na biddingi, hammerki, dragony i takie inne przeszkadzajki siedzace w grobie
1Grim Reminder - na mirrora potrafi niezle zniszczyc gdy ktos odpala PoP'a .. moze tez siedziec przeciwko UB kontroli..

Matchupy.. POZNIEJ ;]



Siwy - Pt lis 21, 2003 1:16 pm
" />ScarecroV - hmm racja może ale przy porno podejściu

Powiem Ci tak ... lepiej mieć te 2 areny na ręce przy rozpoczeciu ... niż nie mieć żadnej ... w 3 turze musisz już ją wystawić ...

Oprócz tego dodałym jeszcze jakiś discard gdyż sludge jest trochę za późny ...

Deck ogólnie podobny to tego jaki sam zaproponowalem ... różnicą jest obecność moxów, które ja uważam, za zbętne ... no i proponowałbym jednak włożyć monitory ... naprawdę w niektórych sytuacjach bardzo pomagają ...



ScarecroV - Pt lis 21, 2003 7:26 pm
" />Siwy no w sumie racja ale wiesz jak w late game ma sie juz 1 arene na stole to 2 na reku stanowi tylko dodatkowy klopot.. wiec bede pozostawac w ze 3 w zupelnosci wystarcza (brak miejsca jest powodem m.in.) Discard owszem ale nie warto wladowywac takich kart jak Blackmaile kiedy przewazaja duze ilosci deckow z kolorem niebieskim w ktorym podstawa to concentrate albo Wretch Mindy ktore przy duzej ilosci Affinity (tak zakladam) w t2 pozostaje po prostu smieszna) dlatego mowie: Mind Sludge, Persecute i Coercion.. nic innego niestety..
Co do moxow sa potrzebne bo pozwalaja np. wystawic arene juz w 1 turze (tak wiem ze tracimy cala reke praktycznie ale powiem ze warto.. i do tego nie musze nikogo przekonywac)a bez nich gra przeciwko LD jest po prostu automatycznym autolossem (te zaloozmy 2 dodatkowe many potrafia zniszczyc przeciwnika plany i to mocno) no co do Monitorow to niestety musze zostac przy solemn'ach bo to dobre zastepstwo wzamian za fetche (na ktore nie mam kasy tak btw.) moze jakbym mial 1 visare to moglbym dowalic 2 monitory (tak jak podales) ale nie moge.. powod : KARMA musze miec cos co mi znajdzie tego islanda.. ale moze po rotacji zastanowie sie.. ew. jak podejscie innych deckow sie zmieni.. ale watpie.. bo poki czarny bedzie w t2 dopoty bedzie karma w wiekszosci SB..
no do nastepnego posta
;]



Siwy - Pt lis 21, 2003 7:36 pm
" />ScarecroV - wież mi ale czasami (nawet dosyć często ...) warto wystawić tę 2 arenę ... wtedy dopiero dostajemy potężnego kopa, a gdy nieco wcześniej (lub zaraz później ) puścimy spirita to gra jest prawie wygrana ... no i jest dużo większa szansa że wystawisz już w 2-3 turze ...

Co do monitorów - hmm toż solemów nie masz w mainie ... jezeli będzie taka sytuacja, że będziesz musiał je włożyć to zrobisz to właśnie za monitory Te 2 monitory włożyłbym albo za 1 tutora i 1 terrora, albo za 1 terrora i 1 banishinga, a więc praktycznie nie masz problemów

Zastanów się nad tym !!!



ScarecroV - Pt lis 21, 2003 8:29 pm
" />hyh.. jaki lol.. sorry ale jeszcze sie nie przyzwyczailem do mojego nowego decku ;].. monitory moze jednak wrzuce ale za.. (terror jest zbyt wartosciowy w sumie;]).. no na pewno 1 tutor mniej nie bedzie mnie bolec.. ale co z 2 monitorem.. heh ;] nie wiem nie wiem. sie potestuje.. a co do aren nie zmienie zdania .. poprostu lubie kopy dociagania ale jak mam PoPy to wieksza ilosc aren niz 3 to przesada.. zreszta potwierdzaja to opinie na www.brainburst.com ;] no ale monitory.. hyh.. btw. pytanie.. czy jak mam monitora na stole to moge wpuscic demona tokena do gry z PoP'a ? ;]



Piccolo - Pt lis 21, 2003 8:38 pm
" />
">btw. pytanie.. czy jak mam monitora na stole to moge wpuscic demona tokena do gry z PoP'a ? ;]
ta



Siwy - Pt lis 21, 2003 10:08 pm
" />ScarecroV - hmm powiem jedno - PoPa nie musisz stosować tylko jako draw !!! chcociaż to praktycznie podstawowa funkcja to jednak gdybyś miał np 2 areny to wtedy lepiej puścić demona dlatego między innymi namawiam Ciebie do dodanie 4 areny ... Oprócz tego podam ciekawostkę, ze ja grając w ext na 4 arenach, 2 PoPach i jeszcze 2 scroll rackach czasami nie mam ani jednego z tych drawów gdzieś tak do 5 tury ... (całe szczęście, że nie tak często ) a Ty musisz już najdalej w 3 turze wystawić arenę ... tylko to może Ciebie uratować ...

Co do 2 monitora ... możesz dać go za blooda, infesta, lub może najlepiej za banishinga (i tak jest tylko na affinity ... co najwyzej dodaj 1-2 sztuki (banishinga) do sidu ...



ScarecroV - So lis 22, 2003 10:01 am
" />hehe.. Siwy i dlatego mowie ze gupi maja szczescie (czyli ja ;]) i zawsze jakims cudem uda mi sie ... ale co powiedzialbys na to :
-3 tutor
+1 arena
+2 monitory
?? ;]

PS1: w moim decku brak bloodow (a szkoda ;( )
PS2: moglbym zobaczyc tego ext. deck'a.. btw. to MBC mozna grac w ext?!?! ;]



Siwy - So lis 22, 2003 2:29 pm
" />ScarecroV - hmm w sumie to mógłbyś spróbować i tak ... ale wg mnie lepiej by jednak bylo za 1 banishinga, 1 tutora i infesta (jako, że i tak grasz na 2 decree)

BTW spis mego decku w ext jest w dziale decki



squee - N lis 23, 2003 11:30 am
" />MBC to jest to, wg mnie najmocniejsza kontrola w obecnym T2...ale ja proponuje inna wersja niz Cwk (jak znajde to podam)




Kicpri - N lis 23, 2003 11:41 am
" />
">MBC to jest to, wg mnie najmocniejsza kontrola w obecnym T2...

nieee...najmocniejsza obecnie jest UW i to chyba nie podlega dyskusji...



nici_5 - N lis 23, 2003 5:59 pm
" />
">MBC to jest to, wg mnie najmocniejsza kontrola w obecnym T2...

nieee...najmocniejsza obecnie jest UW i to chyba nie podlega dyskusji...
w sumie to masz racje chyba zaden deck jej nie podskoczy hehe w T2 oczywiscie



ScarecroV - N lis 23, 2003 8:42 pm
" />Moze i UW kontrola jest najsilniejsza ale mono black ma z nia dosc duze szanse (przynajmniej moj deck.. nie wiem jak tam wasze ;]) pozatym jak zauwazylem w grach stylu kontrola vs kontrola wygrywa ten kto jest lepszy a nie zawsze ten kto ma lepszego deck'a
takie male imo



donarturo - N lis 23, 2003 9:33 pm
" />
">MBC to jest to, wg mnie najmocniejsza kontrola w obecnym T2...

nieee...najmocniejsza obecnie jest UW i to chyba nie podlega dyskusji...
w sumie to masz racje chyba zaden deck jej nie podskoczy hehe w T2 oczywiscie

Niepowiedzialbym, z UW da sie wygrac i nie jest to wcale takie trudne jak sie wydaje...



_Kkeldorn_ - Pt gru 05, 2003 1:58 pm
" />CwK napisal:

">b) Gobbo Sligh - Jeśli będziemy kontrolować stół przez kilka pierwszych tur (nie lubimy Warchiefa, Piledrivera ani Siege Ganga) to potem pójdzie z górki. Ale jeśli nie dostaniemy na pierwszą rękę dostatecznej ilości removalu to mamy spore szanse na przegraną. Po pierwszej grze zwykle Win przyfarcony albo Druzgocąca porażka. Po side dajemy sobie spokojnie radę. Oni dostają Sulfuric Vortexy, co lekko nas zachwiewa nasz stan zdrowia, Consume spirit nie daje tak dobrze rady. My Dostajemy Chalice of the voidy ustawiamy najczsciej na 2 lub 3 - Piledriver lub Warchief. Gdy Gobbo za mocno sie wystawi, przycinamy go Infestem. Ogólnie po Sidzie mamy większe szanse wygrać.

Side: Out: 2 Decree of Pain, 1 Promise of Power, 2 Terror In: 3 Infest, 2 Chalice of the Void


To mi nie pasuje - tzn jesli grasz z Biddingiem to side out dekretu to glupota zreszta mass instantowy removal na gobliny tez syci wiec raczej dekrecik zostawilbym - im wiecej removalu masz tym lepiej



ScarecroV - Pt gru 05, 2003 2:52 pm
" />Zeby raz na zawsze zakonczyc ta rozmowe: zapraszam do dzialu MBC - otwarta dyskusja.. jakos tam nikt nic nie pisze ;p (a tak a propo to oczywiscie ze to debilizm.. ale nvm ;p)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom