ďťż
[Onslaught-Mirrodin T2] UW Control





opse - Wt gru 23, 2003 8:49 pm
" />Dziś zajmiemy się kolejnym deckiem grającym w obecnym typie 2. Deck ten łączy w sobie potęge controlnej gry, dośc poważny baiły napór w postaci exalted angel-i i eternal dragon-ów jak i globalne niszczenie wszystkiego co się rusza.

Deck w niżej opisanej postaci zajął 1 miejsce na mistrzostwach Wyoming w 2003 roku. Grał nim niejaki John Preskitt.

Main Deck

Creature spells

3 Eternal Dragon
4 Exalted Angel
4 Solemn Simulacrum

Other spells

3 Akroma's Vengeance
3 Concentrate
3 Decree of Justice
4 Mana Leak
3 Remove Soul
3 Rewind
4 Wrath of God

Lands

4 Coastal Tower
4 Flooded Strand
6 Island
9 Plains
3 Temple of the False God

Sideboard

3 Annul
4 Circle of Protection: Red
3 Karma
3 Scrabbling Claws
2 Stifle

Opis zaczniemy od opisu zastosowań poszczególnych kart.

Eternal Dragon – dzięki mechanice plaincycling pozwala nam na niekontrowalne wyjmowanie plains-ów z talii co pozwala nam na zmniejszenie prawdopodobieństwa dobrania landu. Kiedy już mamy dosyć mana na zagranie tego stworka po prostu płacimy WW3 i wyjmujemy go sobie w upkeepie na rękę, bardzo ciekawy stwór.

Exalted Angel – hmm tej karty chyba nie muszę nikomu przedstawiać, bardzo dobry stwór zdolność morph czyni go tanim do zagrania, choć ma to swoją wadę, gdyż kiedy jest face-down można go trafić np. smother-em, ale przecież nie ma nic za darmo. Drugą zaletą tego aniołka jest wbudowany Spirit Link co dosyć poważnie uprzykrza życie naszemu przeciwnikowi. Niestety element zaskoczenia wynikający z mechaniki morph jest tu dość mało znaczący, gdyż jest to nasz jedyny stwór z morph-em i co sprawniejszy gracz od razu domyśli się co się pod tym morph-em kryje.

Solemn Simulacrum – cóż można o tym panu napisać? Wady: może koszt ale zawsze chciało by się aby karta była tańsza, w każdym bądź razie ten koszt 4 nie jest taki straszny.
Zalety:
1 Kiedy wchodzi to wkłada nam obojętnie jaki stapowany ląd do gry.
2 Kiedy ginie to dobierasz kartę.

Akroma's Vengeance – Nowy! Ulepszony! I w przystępnej cenie! :] Bliski kuzyn Wrath of God. Co prawda AV jest o 2 droższy niż WoG, ale co tam w końcu niszczy także enchantmenty a także [uwaga uwaga] artefakty, oraz ma cycling za 3. Affinity po 1 takim zostaje w najlepszym wypadku z 1 lądem na stole i jest to City of Brass albo jakiś basic land. Cycling tej karty także na pomaga jak nie mamy dosyć many na nagranie taj karty, to po prostu wymieniamy ją na następną w kolei z biblioteki. Jest tu jednak 1 minus: mianowicie w odróżnieniu od WoG można zniszczone permamenty zregenerować.

Concentrate – co tu dużo mówić 2UU dociągasz 3 karty.

Decree of Justice – chyba jedyny grywalny dekret. Zastosowanie: tworzenie naporu bądź obrony. Plus niekontrowalność jeśli cyclujesz.

Mana Leak – hm po nie przedrukowaniu counterspell-a w core secie (8 edycja) [co było imho niewybaczalnym błędem i pomyłką sezonu] jedna z najlepszych kontr na erly game.

Remove Soul- kontra wąsko wyspecjalizowana - kontruje tylko stwory.

Rewind - dobra kontra. Jeśli masz 4 mana to rzucasz ją praktycznie za darmo.

Wrath of God – hmm tego to już na pewno nie trzeba przedstawiać: po prostu niszczymy wszystko co żyje. :]

Coastal Tower - wchodzi stapowany daje niebieską lub białą mane.

Flooded Strand – tak zwany fech land [fech(ang)=łap] wchodzi odtapowany na stapowanie i 1 życia wyjmuje nam z decku Island lub Plains do gry.

Temple of the False God - ten lądzik pomoże nam w zagrywaniu AV i smoczków. Ląd ten działa tak: dopóki nie mamy „w stole” 5 lądów nie robi nic, a jak już mamy 5 lądów daje nam 2 colorless mana.

Annul – kolejna wyspecjalizowana kontra - kontruje tylko artefakty ale za to jest tylko za U. Sideboard na Affinity.

Circle of Protection: Red – pozwala nam prewentować obrażenia z czerwonych źródeł. Sideboard oczywiście na czerwony.

Karma – enchant za 2WW w upkeepie każdego gracza zadaje mu tyle obrażeń ile kontroluje on swampów. Sideboard oczywiście na czarny.

Scrabbling Claws – za tapnięcie target gracz usuwa kartę ze swojego graveyardu, za 1 many i poświęcenie usuwasz dowolną kartę z garvu target gracza. Sideboard głównie na Gobbo Bidding.

Stifle- jeszcze 1 wyspecjalizowana kontra, dość nietypowa. Też za U pozwala nam na kontrowanie danego activated lub triggered ability. Sideboard na różne denerwujące ability.

Plusy tego decku to :

Stabilność

Minusy

Zdecydowanie cena!!!




_Kkeldorn_ - Wt gru 23, 2003 9:02 pm
" />Dodam tylko ze obecnie jest to jeden z najmocniejszych deckow w obecnym typie 2 obok Affinity i Goblin Biddinga zreszta;)



Voltrex - Wt gru 23, 2003 9:14 pm
" />IMO najmocniejszy deck T2... Affinity może go przebije po wyjściu Dark Stela i Fifth Down... a Goblinki.. z nimi jest różnie ale IMO zaczynają wymierać, poczekajmy jeszcze tylko na parę kart uprzykrzających im życie



opse - Śr gru 24, 2003 10:00 pm
" />co tak marnie z tymi poscikami tylko 2 święta was rozleniwiły czy jak?




nerf - Cz gru 25, 2003 12:04 am
" />
">Remove Soul - kontra wąsko wyspecjalizowana - kontruje tylko stwory.
I wlasnie dlatego odradzalbym gre tym czarem. Jest to wlasciwie pre-side na sligha, ale przeciw innym match-upom wlasciwie kompletnie nie dziala - karta nie pod meta.

Hm, do czego jeszcze mozna by sie przyczepic.. Solemn Simulacrum to akurat wg mnie kwestia gustu. Osobiscie nie widze go w zadnym innym dekcu poza Slidem.

Fakt, faktem - UW Control jest bardzo stabilna talia



opse - Cz gru 25, 2003 1:17 am
" />wiesz ja sie moge nie znać ale ten deck zajoł 1 miejsce wiec chyba jest dobrze złorzony:) pozdro i dzieki za posty



durszlak - So gru 27, 2003 6:43 pm
" />No najsilniejsza obecnie talie w t2. Szkoda tylo ze gra sie nia tak dlugo, a jak sie trafi na mirrora to nie widac konca . Zamisat swiatyn polecam claudposty sa duzo lepsze i moga dac naprawde duzo many



Knoowch - So gru 27, 2003 6:51 pm
" />
">No najsilniejsza obecnie talie w t2. Szkoda tylo ze gra sie nia tak dlugo, a jak sie trafi na mirrora to nie widac konca . Zamisat swiatyn polecam claudposty sa duzo lepsze i moga dac naprawde duzo many
Wstrzymalbym sie od wyrokowania czy najsilniejsza, zarowno affinity jak i b/w potrafia sobie z nia poradzic. Co do cloudpostow to sie zgadzam i polecam.



nerf - So gru 27, 2003 6:58 pm
" />
">wiesz ja sie moge nie znać ale ten deck zajoł 1 miejsce wiec chyba jest dobrze złorzony:) pozdro i dzieki za posty

Hm, uwazasz ze w tym decku nie potrzebne sa juz zadne zmiany i bedzie dobry do poki nie wyjdzie kolejny dodatek? Bzdura.. Talie ciagle nalezy udoskonalac, gdyz zmienia sie meta i niektore techy sa juz zbyt ograne i oczywiscie. Poza tym meta na tamtym turnieju i u nas w Polsce moze byc zupelnie inne. Ponadto osobiscie uwazam, ze zajecie pierwszego miejsca nie przesadza tu wszytskiego. Mogl trafic akurat na same dobre dla siebie match-upy i dlatego tak dobrze mu poszlo. Niezapominajmy, ze szczescie to bardzo wazny czynnik w tej grze.
Jestem tez przekonany, ze podczas turnieju czlowiek, grajacy ta talia, zauwazyl tez wiele ( a pryznajmniej kilka) mankamentow talii, ktore nalezalo by poprawic. Takie drobiazgi wychodza dopiero w praniu i zaden testing nie zastapi gry na turnieju.
Oczywiscie wlasna talie zlozycie jak bedziecie chcieli. To wszystko powyzej to jedynie imHo i chcialem sie z Wami tylko podzielic moimi spostrzezeniami i wlasnymi konkluzjami.



R2D2 - Śr gru 31, 2003 1:13 pm
" />Zamiast remowe soula dał bym discombulate chyba tak sie to pisze



_Kkeldorn_ - Pt sty 02, 2004 10:15 am
" />
">Decree of Justice – chyba jedyny grywalny dekret. Zastosowanie: tworzenie naporu bądź obrony. Plus niekontrowalność jeśli cyclujesz.

1dyny grywalny?? Kazdy procz zielonego swego czasu byl grany - czerwony w R/W na sidzie albo nawet mainowo Czarny dalej grywa w MBC a niebieskim ludzie grali w U/W na maratonie 2003...



PiT - Pt sty 02, 2004 10:37 am
" />Zgadza sie ze UW to jeden z najlepszych deckow w obecnym t2 jednak jak sam nerf wspomniał decki caly czas ewoluuja i widac po tym buildzie ze to jest jedna ze starszych wersji. Co do matchupow to z BW jest to naprawde trudny pojedynek i tutaj bardzo duzo zalezy od tego w jaki sposob sa złozone te talie oglonie jednak oceniam to na jakies 50:50 ( UW jednak ma ta przewage wg mnie ze IMO lepiej sobie radzi z affinity ).
Jesli chodzi o gre UW vs affinity uwazam ze w pierwszej grze UW ma wieksze szanse na wygrana, jednak dalszy los pojedynku zalezy tak naprawde od SB affinity(jak ma dobrze zlozony i opponent "wie naczym ta zabawa polega" ma on przewage nad UW :/ ) . I tutaj własnie jest moim zdaniem potega affinity gdyz ma dostep praktycznie do kazdego koloru co daje mu nieograniczone opcje skladania SB ( maina zreszta tez ale wiekszosc MD jest w miare zblizona do siebie i wiadomo czego sie spodziewac )



CwK - So sty 03, 2004 2:42 pm
" />Hmmm widziałem wieeele u/W controll i wg mnie dobrym pomysłem jest zmiana Concentrate na Inspiration - na serio dobranie tych 3 kart przed końcem bardziej robi :]



PiT - So sty 03, 2004 2:56 pm
" />CwK jest tylko mały problem Inspiracja daje 2 KARTY a concentrate 3 ...
A jesli chodzi o draw w tym decku to ja jestem za TFK



erniak - Śr sty 28, 2004 7:51 pm
" />Jesli chodzi o uw controla to ja preferuje mainowa Akrome, pozatym Thirst for Knowledge i gre na artefaktycznych landach, gre na 2 Akroma's Vengeance. Mam takie samo zdanie co do Remove Soul'a jak R2D2, moze jeden mainowy niebieski dekret.. imo nieglupi pomysl



Mad Angel - Cz sty 29, 2004 3:33 pm
" />Sadze ze UW jest dobrym deckiem ale w tej wersji brakuje mi Cloudpostow i sidowego Gilded Lighta. Cloudposty jak kazdy wie moga dobrze many zapodac, a Gilded Lighyty bardzo potrzebne sa na MWC i Ponza. Sadze ze gral bym na 2karmy i na 3 stifle, sadze ze Annule sa zbendne... na affinity i tak nic nie pomagaja, a na inne decki nie ma sensu saidowac. Nie wiem czemu ale nie ma tu Wing Shardsow ktore przydaja sie na RDW, Goboski i "tempo affinity". Grajac MWC na mtgo UW jest jednym z dwoch gorszych matchupow aczkolwiek latwiejszy niz ponza:D

Swoja wypowiedz opierwm wylczanie na grach ktore rozgrywalem na mtgo...

PS.: Zeby nie wprowadzac w blad, MWC w t2 bardzo sie rozni od tego ktore bylo grane w bloq (zeby nikt nie pomyslal ze MWC po drobnej przerobce w bloq se tak dobrze radzi w t2)

| | | | >

© design by e-nordstrom