ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
STAX czyli goblin w natarciu...
POSEL - So mar 13, 2004 10:22 pm " />STAX – czyli goblin w natarciu[EXT] Postanowiłem udowodnić, że w ext nie tylko sprawdzają się dobrze znane archetypy decków, ale również różne comba, oto przykład najlepiej o tym świadczący. Talia jest mocna, nie ma nic wspólnego z funem. SŁÓW KILKA… Niniejszym chciałbym przedstawić extendowy deck o nazwie STAX (ew. Stacker). Pierwotnie talia ta istniała (cały czas istnieje) w typie pierwszym. Dzięki Mirrodinowi możliwe stało się przeniesienie jej do formatu Extended. Deck ten pojawił się na chwilę w rękach Richarda Osterberga, który przy jego pomocy wygrał 2003 PT New Orleans i znikł natychmiast po styczniowych banach. Niewątpliwie zabolało niektórych kiedy tinker (który występował tam w komplecie) znikł ze sceny, ale było to nie do uniknięcia (artefakty są teraz tak potężne, że ta karta byłaby zdecydowanie za silna). Postanowiłem więc zmodyfikować talię tak aby można było grać bez tinkera. Oto spis: 4x Goblin Welder[right]http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/goblin_welder.jpg[/right] 2x Vedalken Engineer 3x Metalworker 3x Solemn Simulacrum 1x Bosh, Iron Golem 1x Platinum Angel 1x Masticore 3x Thran Dynamo 3x Lightning Greaves 4x Tangle Wire 2x Pyrite Spellbomb 1x Mindslaver 1x Mishra's Helix 1x Oblivios Stone 4x Thirst for Knowledge 2x Stroke of Genius 2x Fabricate 3x Great furnace 4x Seat of the Synod 4x Shivan Reef[right]http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/tangle_wire.jpg[/right] 4x City of Traitors 1x Dust Bowl 3x Island 3x Mountain SB: 4x Chill 3x Propaganda 2x Powder Keg 2x Trinisphere 1x Darksteel Forge 2x Shattering Pulse 1x Pyrite Spellbomb TROCHĘ O GRZE Deckiem tym gra się dość dziwnie, ponieważ na pierwszy rzut oka nie ma czym zabijać. Do ataku jako takiego służą tylko trzy kreatury; bosh, angel i masticora. Trochę mało, prawda? Cóż, nie do końca. Tak naprawdę mordercą w tej talii jest Goblin Welder. To dzięki niemu mamy możliwość wystawić anioła (Platinum Angel)lub „pralkę” (Iron Golem)w drugiej turze. Potencjalnymi „zwycięzcodawcami” są także Mindslaver i Mishra's Helix. Nie trzeba chyba mówić że Helixem możemy zupełnie zalockować przeciwnika i poczekać aż dojdzie nam pierwsza lepsza kreatura, którą go wykończymy. Podobna sprawa ma się z Mindslaverem; wraz z goblinem tworzy zabójcze wręcz kombo, a sam też może nieźle namieszać. Manę na to wszystko dostajemy dzięki dość rozbudowanemu Manabase (Thran Dynamo, Metalworkerzy i Vedalken Engineerzy). Goblin Welder: Główny sprawca nieszczęść. Dzięki niemu wyskakują z grobu takie kwiatuszki jak bosh czy mindslaver (zniszczone, zużyte lub zdiscardowane z thirsta). Niestety jeden punkcik w obronie powoduje że jest bardzo podatny na wszelaki damage. Ale od czego mamy buty? (lightning greaves) Vedalken Engineer Nie jest niezbędny, ale to dobra kreatura. Biorąc pod uwagę że 75% nasze go decku to artefakty okazuje się całkiem przydatny. Wystawiając go w drugiej turze, już w trzeciej możemy mieć sześć mana. Metalworker[right]http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/metalworker.jpg[/right] Pozwala na szybkie wystawienie większości artefaktów z ręki (nawet tych najdroższych), przez co przyspiesza dużo rozgrywkę z naszej strony. Daje nam manę także na użycie Stroke of Genius, wypełniając rękę kolejnymi artefaktami. Solemn Simulacrum Jego zdaniem jest pojawić się i umrzeć. Dodatkowy ląd na stole i karta na ręku za jedyne 4 mana to sporo, a przy goblinie może nam to dawać w każdej turze, wracając za raz za razem. Przy okazji może także blokując zabić kreaturę przeciwnika . Bosh, Iron Golem Jest niezłym naporowcem i blokerem. A dzięki zdolności umożliwia wykończenie przeciwnika w jednej turze po pojawieniu się. Platinum Angel Bardzo często ratuje tyłek w sytuacjach kryzysowych (kiedy przeciwnik jest pewien zwycięstwa). Kiedy założymy na niego buciki staje się trudny do zabicia. Nawet jeśli mamy zero życia dojedziemy przeciwnika zanim on zdąży zabić anioła. Masticore Nie trzeba chyba pisać o zaletach tej karty. Po prostu Masticore... Thran Dynamo Manabase. Chyba najlepszy w tej kategorii (sam Metalworker nie wystarczy). Niezbędny z racji dużej ilości drogich czarów (lub ability). Lightning Greaves[right]http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/lightning_greaves.jpg[/right] Popularne buty. Przez wielu określane mianem najlepszego uncommona z mirrodina (ew. drugiego po berle). Chronią przede wszystkim [mtg]Goblin Welder[mtg]a; pozwalają mu bardzo szybko wymienić artefakt co niejednokrotnie zaskakuje przeciwnika i decyduje o wygranej. Wystawiając kilka kreatur naraz możemy przerzucać buty (equip 0) aby każda kreatura mogła zrobić co do niej należy nie czekając do następnej tury Tangle Wire Głównym jego celem jest spowolnienie przeciwnika. Sami możemy tapować buty lub spellbomby tak że nam nie wyrządza to takiej krzywdy. Dzięki temu że nie pozwalamy przeciwnikowi rozbudować się, możemy zyskać te kilka tur które przeznaczymy na własną rozbudowę lub zatrzymanie napierających kreatur oponenta. Pyrite Spelbomb Artefakt pozwalający nam zabić jakieś małe stworzenie we wczesnej fazie gry lub dobrać kartę, kiedy nie mamy dla niego żadnych celów. Mogłoby być go więcej niż dwie sztuki ale ilość miejsca niestety na to nie pozwala. Mindslaver Potrafi nieźle namieszać kiedy wystawi się go w odpowiedniej chwili. Razem z Goblin Welderem możemy kontrolować praktycznie wszystkie tury przeciwnika. Mishra's Helix Lockuje przeciwnika; jeśli uporamy się z jego kreaturami ma nieduże szanse na wystawienie czegokolwiek. My możemy poczekać na dogodną chwilę, uwolnić go z uścisku i zabić w jednej turze(np. używając Bosha). Oblivion Stone Obecność tego kamyczka może wydawać się dość dziwna. Wszak większość naszych speli to permanenty. Nie raz jednak przeciwnik będzie posiadał przewagę na stole lub zaciekle nas atakował. Wtedy Oblivion jest nieoceniony; może odpalić się w turze której się pojawi, a jeśli mamy „chwilę czasu” możemy uratować jakiś nasz permanent. Wcześniej zamiast niego grałem Powder Kegiem, Oblivion Stone okazuje się jednak lepszy mimo many potrzebnej na uruchomienie (która tutaj nie stanowi problemu). Jest szybszy przede wszystkim (na położenie tych dwóch lub trzech counterów zwykle nie mamy czasu). Dwa Kegi przeciwko naporom zostały w sajdzie. Thirst for Knowledge[right]http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/thirst_for_knowledge.jpg[/right] Trzy karty za trzy many? Z możliwością wyrzucenia jakiegoś ewentualnego „byka” dla Goblin Weldera? Zupełnie nieźle. Jest to bardzo dobra karta – stworzona wręcz do tego decku. Zazwyczaj jednak zrzucamy artefaktycznego landa, jeśli mamy wystarczającą liczbę na stole. Stroke of Genius Najskuteczniej działa rzucany za pięć do ośmiu. Dzięki dużej ilości źródeł many możemy dopełnić rękę, co zazwyczaj ma decydujący wpływ na rozgrywkę. W początkowej fazie martwa karta. Fabricate Niezły artefaktyczny tutor. Może zmienić się w najpotrzebniejszy w aktualnej chwili artefakt. Pozwala na trzymanie aż sześciu artefaktów po jednej sztuce. MATCHUPY I SIDEBOARD Rock Out: Pyrite Spellbomb In: Darksteel Forge Jak widać nie mamy wielkiej obrony przed tym dekiem. Jeden Darksteel Forge nie zmieni wiele, może się jednak przyczynić do obrony przed „piernikiem” (Pernicious Deed), którego to powinniśmy się obawiać, gdyż niszczy nam także część lądów (dlatego powinniśmy ograniczyć się z ich wystawianiem). Nie ma specjalnej strategii grając z rockiem. Ważne jest jedynie wczesne wystawienie wirka (Tangle Wire. GoblinWelder bezpieczniejszy jest raczej mimo wszystko na stole (najlepiej z butami) z uwagi na dużą ilość discardu. Psychatog Out: 2x Prite Spellbomb In: 2x Trinisphere W zasadzie powinniśmy wygrać ten mecz. Przepchnięcie Tangle Wire'a ma zwykle decydujące znaczenie pozwalając nam wystawić potrzebne artefakty; Trinisphere spowalnia powodując że prawie wszystkie jego czary (Brainstorm, smother, kontry czy imprinty) kosztują trzy many, przez co na początku będzie mógł skontrować tylko jeden nasz czar. Thirst for knowledge rzucamy jedynie z końcem tury przeciwnika; opponent bojąc się tąpnąć w swojej turze będzie zazwyczaj go przepuszczał bojąc się Wirka lub Goblina z butami. Bardzo istotnymi kartami są Mishra's Helix lub Mindslaver, które bardzo często uaktywnione przynoszą nam zwycięstwo. Ponza Out: 2x Pyrite Spellbomb 2x Stroke of Genius In: 4x Chill Jeśli przeciwnik nie przejmie inicjatywy na samym początku (tzn. zniszczy nam zbyt wiele landów) mecz powinien być wygrany. Po sajdzie sytuacja przedstawia się jeszcze bardziej na naszą korzyść. Uważać trzeba na wrogie Kegi odpalające się za zero i niszczące nasze artifact landy. Sligh i Gobbo Out: 1x Mishra's Helix 1x Mindslaver 4x Tangle Wire 2x Stroke of Genius 1x Lightning Greaves 1x Thran Dynamo In: 4x Chill 2x Powder Keg 2x Trinisphere 2x Propaganda Przed side'em ciężko nam będzie wygrać. Przeciwnik zalewa nas falą biegającego robactwa, które ciężko powstrzymać. Gramy wtedy bardzo defensywnie; pierwszym naszym wyborem z Fabricate'a jest oczywiście Anioł (jeśli tylko stać nas na niego). Grając ze slighem możemy zapomnieć o goblinie, który prawdopodobnie zostanie natychmiast zabity, nie zrobiwszy niczego. Spellbomby najlepiej pozostawiać na brzydkie kreatury typu Blistering Firecat lub Goblin Piledriver. White Weenie Out: 1x Stroke of Genius 2x Lightning Greaves 1x Thran Dynamo 1x Mindslaver In: 3x Propaganda 2x Powder Keg Sytuacja ma się podobnie do goblinów i sligha; trzeba obronić się przed najazdem kreatur, jednak jest o tyle komfortowa że przeciwnik nie ma bardzo jak zabić nam goblina. To daje nam niejaką przewagę. Pyrite Spellbomb warto trzymać na Meddling Mage, który może nam czasem bardzo przeszkadzać, lub zamorfowane Exalted Angele. Musimy uważać na Disenchanty i Seal of Cleansing, a po sajdzie na Energy Flux (przed którym nie mamy się wszak jak bronić). Firesy Out: 1x Stroke of Genius 1x Lightning Greaves 1x Thran Dynamo 1x Mishra's Helix 1x Solemn Simulacrum In: 3x Propaganda 2x Shattering Pulse (tylko jeśli przeciwnik ma Damping Matrixy) Sytuacja jest bardzo nieciekawa; w zasadzie to nie mamy szans na zwycięstwo. Kiedy przeciwnik wystawi Damping Matrixa (a my nie dostaniemy Shattering Pulse przez najbliższe kilka tur) nasza wygrana jest równie prawdopodobna jak wyciągnięcie foliowanego BoPa z boostera ósmej edycji. Sajd pomaga tylko trochę, wszak przeciwnik też ma naturalize'y w sideboardzie. UG Madness Out: 1x Stroke of Genius 1x Thran Dynamo In: 2x Powder Keg Mecz jak najbardziej do wygrania. Sprawa ma się podobnie jak z rockiem (z tą tylko różnicą że karty na ręku są zazwyczaj bezpieczne). O goblina też nie musimy się bardzo martwić jeśli będzie już na stole. Powstrzymując początkowy szybki napór (czasem może być to trudne) osiągamy victorię. Opisałem tylko tyle matchupów, gdyż na tym moja wiedza o extendowych deckach się kończy. Wprawdzie wiem jak wyglądają takie talie jak MBC czy Tradewind-Opposition ale nigdy z nimi nie grałem. Postaram się dodać parę innych, po tym jak z nimi zagram... Na zakończenie kilka słów o słabościach talii. Jak już pisałem możemy mieć spore problemy z szybkimi deckami jak np. sligh czy fires. Przeciwnik zalewając nas masą kreatur może nie dać nam odetchnąć nawet na chwilę. Przez dużą obecność artefaktów jesteśmy podatni na takie karty jak (opisywany już) Perniciuos Deed, Rebuild czy Energy Flux. To tyle krótkiego opisu; miejmy tylko nadzieje że DCI nie wpadnie na pomysł zbanowania którejś z podstawowych kart talii. Autorem artykułu jest kielecki gracz Łukasz Stępień, radzi sobie tym deckiem bardzo dobrze- nawet świetnie. Dla większości graczy to najgorszy matchup (w tym dla mnie grr... o zgroza). Wszelkie pytania proszę kierować tutaj bądź do mnie lub Łukasza (nick: tanatol gg 2912077). Uwagi również mile widziane. Jeśli ktoś chce udowodnić, że ten deck jest tylko funem zapraszamy do Kielc. Udowodnimy, że to nieprawda... Pozdrawiamy Tanatol i POSEL P.S. Już wiem czemu tak mało pojawia się artów o deckach- tyle tych tagów i pisania... Szkoda gadać, zostawiłem sporo nerwów przepisując ten art., poprawiając dodając tagi itp. Mam nadzieję, że się opłacało i spodoba się Wam; graczom. Na razie nie ma zdjęć, bo nie moge ich dodać. Są jakieś problemy z bazą. mako - So mar 13, 2004 11:27 pm " />Ciekawy opis decku i matchupów. Czy ten deck może wygrywać turnieje - nie wiem, ale rzeczywiście prezentuje poziom wyższy niż typowe fun-decki. Jego podstawa - Goblin Welder aż się prosi o bana i jeśli będzie się częściej pojawiał na turniejach, to pewnie go dostanie (w środowisku Mirrodin jest potęgą). dash - N mar 14, 2004 12:03 am " />spis talii jest co najmniej nieprzemyslany... zaczynajac od poczatku... 3 metalworker - rotflmao 3 thran dynamo - takze 2 pyrite spell3om3 - nie sadzisz, ze fire/ice troche lepsze? 2 fa3ricate - moze jednak intuition, co? 2 stroke - tiaa... szczegolnie z 3 metalworkerami... solemn - ta karta w ekstended jest z3yt wolna... matchupy... z tego, co napisales, to ta talia ma ze wszystkim sla3o... znam wersje, ktora tak nie ma:P Mr. Magoo - N mar 14, 2004 3:20 pm " />Talia nie zrobila na mnie dobrego wrazenia. Manabase to najslabszy punkt tego decku + praktycznie zadna kontrola stołu przy tak niskiej szybkosci... Metchupy opisuję rozgrywki jako rozpaczliwe walki o przetrwanie, a tu mowa, ze ten deck jest dobry. Poprosze o poprawiony spis bo ten nie wygląda najlepiej. POSEL - N mar 14, 2004 3:22 pm " />Ten deck nie byl ze spisu, sam Lukasz go robil. Jest to jak widac mocna wariacja przedbanowego tinkera. Odp: Metalworker- produkuje nam bardzo duza liczbe many potrzebnej do wystawiania nienajtanszych artefaktow. Swietnie wspolpracuje z butami, gdy zaraz po wejsciu zostaje zatapowany pokazujesz 4 artefakty, wystawiasz pralke, buty na pralke i jazda To byl tylko przyklad zastosowania. Jest ich wiele. Thran Dynamo-daje nam duzo many, gdy mamy wirka na stole zostawiamy odtapowane dzieki czemu mamy 3 many z jednego pernamentu. Spellbomby sa lepsze bo zatrzymuja Silver Knighty i sa artefaktami- swietnie nadaja sie na wymiane z Goblina. Fabricate- jest tutaj, gdyz w odroznieniu od intuicji daje nam karte, ktorej szukamy. Jak zostalo wyzej napisane; pozwala nam na trzymanie paru artefaktow po 1 sztuce w talii. Stroke- pozwala na uzupelnienie reki na instancie, jest swietnym dociagiem w tym decku dzieki duzym ilosciom generowanej many. Solemn-wolny? Nie w tym decku. Zazwyczaj nie z reki, ale z goblina z wymiany z chocby artifact landem Czekamy na twoja (nie twoja)sciagnieta z internetu wersje jesli taka istnieje. Czekamy... pzdr Gość - N mar 14, 2004 3:38 pm " />mi nie chodzi o to, ze Metalworker, al3o Dynamo sa sla3e. Smieszy mnie jedynie ich licz3a... Jak mozna miec w decku 3 Metalworkery i 2 Veldaken Engineery? Przeciez to jest co najmniej o klase gorsze od Metalar3eitera... Spell3om3y moge zrozumiec, chociaz porownujac o3ie karty, Fire/Ice potrafi wiele wiecej, jak chociaz3y zatrzymanie jakiejs wielkiej "krowy" Fa3ricate... Intuicja jest lepsza, 3o moze ci wyszukac Weldera, a takze wrzuca ci jakie chcesz karty do gro3u. Solemn - testowalem go w artefaktycznych deckach i stwierdzam z duma, ze jedynie zapycha miejsce, a nie cokolwiek daje. Stroke - jak na szy3kosc generowania duzej ilosci mana moze 3yc troche z3yt wolny... Spis... wejdz na http://cursemtg.prv.pl i tam znajdziesz spis "Return of the Weldlord", w watku "[dyskusja] artefakty..." w dziale o tym formacie... musze pisac 3, 3o mi zalalo klawerke:P Mr. Magoo - N mar 14, 2004 5:11 pm " />Taaak intuicje w tym decku beda duzo lepsze. Jako, ze welderowi moze cos sie stac zanim zalozy buty (ktorych powinien byc komplet pod 4 metalworkerow...) to moze trash of tresure do pomocy ? Zgadzam sie z dasehm i gościem co do sugestii. Gość - N mar 14, 2004 5:23 pm " /> ">to moze trash of tresure do pomocy ? Zgadzam sie z dasehm i gościem co do sugestii. dash = daszek = gość w tym przypadku... trash jest tutaj raczej z3edny, 3o jest z3yt drogi... Miko - N mar 14, 2004 5:56 pm " />Daszek - pisanie "3" zamiast "b" jest conajmniej głupie i dlatego nie staę po twojej stronie mimo że masz rację w niektórych punktach swojej wypowiedzi . Gość - N mar 14, 2004 7:14 pm " /> ">Daszek - pisanie "3" zamiast "b" jest conajmniej głupie i dlatego nie staę po twojej stronie mimo że masz rację w niektórych punktach swojej wypowiedzi . to wina Knorra, nie ja produkuje takie wylewne rosoly koza - N mar 14, 2004 8:04 pm " />ten deck jest naprawde swietny, nawet mozna by rzec genialny! w ostatnim turnieju Ext w Kielcach znalazł się w top4 (pewnie wygrałby, ale był podział nagród...), przyczepie się do mathupu z ponzą... ponza nie ma z tym deckiem prawie żadnych szans!!!:(, troche gier grałem z tym deckiem i wygrywałem może 1 na 10... , zgodze się że build przedstawiony przez Posła mógłby być lepszy... Trusiek - Pn mar 15, 2004 2:33 pm " />Potwierdzam opinię posła i kozy. Gra z tym deckiem to prawdziwy koszmar. A na dodatek w rękach takiego dobrego gracza. Kiedy grałem swoim "kontrolnym" deckiem nie mialem szans. Nie pamiętam kiedy choć raz z nim wygrałem. W tej chwili kieleckie meta się zmieniło w bardziej "naporowe", i nie powiem żeby Łukasz się z tego powodu cieszył (choc radzi sobie całkiem nieżle). Jednak cały czas czuję przed tą talią ogromny respekt (chyba po tych moich wieeeelu przegranych:D) M@ślak - Śr mar 17, 2004 5:54 pm " />Mi się artykuł podoba!!Deck ogólnie fajny pare poprawek można by zrrobić ale dla mnie ogólnie nie trzeba!!!!Choć moim zdaniem tego jednego Metalworkera może brakować ale pal licho z nim:D!!!Dla mnie deck jest wporzo!!!Ta talia wymiata!Choć chętnie bym przyjął wyzwanie!!!niestety Kielce są daleko:D:D:DN gosc!! - Pt mar 19, 2004 6:15 pm " />a mi sie deck podoba... dzis nim gralem i udalo mi sie zaliczyc 2 razy drugoturowy win 1 tura: miasto zdrajcow i buty 2 tura:land>metalworker>helix = koniec Kicpri - Śr sie 11, 2004 6:21 am " />To helix zabija? AFAIK nie, a wystawienie go [znak nierówności] koniec, kill... Lisu - Śr sie 11, 2004 6:53 am " />Chodzi o że całkeim blokuje mana base oppa chyba że ten ma jakieś instantowe spelle co Ci mogą jeszcze zaszkodzić, co do matchupów to gobbo sligh już prawie nie istnieje więc przetestujcie matchupa z biddingiem i powiedzcie jak jest WW nie istnieje, aha chbya z combo deckami masz prze.srane? Dla mnie to jest dalej fun deck, nie byłby fun gdyby cześciej był w Topach i spisy z niego wypisane byłyby na necie co prawdopodobnie zachęciło ludzi do składanie jego... Kicpri - Śr sie 11, 2004 6:57 am " />No jaaaa wiem, ale niech nie nazywa tego 2nd turn killem, bo to bzdura opse - Śr wrz 29, 2004 11:05 pm " />hmm grałem jużkiedyś z takim cudem na workstacji faktycznie mocne to padło :]] fajny dek naprawde artykulik tez niczego sobie ładny pozdro all |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||