ďťż
[Tempest-Kamigawa Extended] Aluren



Krid - Pt gru 19, 2003 3:52 pm
" />BGU Aluren
Kamiel Cornelissen - PT Columbus

Main :

4Forest
3Island
1Swamp
3City of Brass
4Yavimaya Coast
4Havenwood Battleground
4Polluted Delta

4Birds of Paradise
1Soul Warden
4Wall of Blossoms
3Cavern Harpy
1Cloud of Faeries
1Eternal Witness
3Raven Familiar

4Aluren
4Brainstorm
4Cabal Therapy
4Living Wish
4Intuition

Sideboard :
3Pernicious Deed
1City of Brass
1Maggot Carrier
1Cavern Harpy
1Gilded Drake
1Stern Proctor
1Raven Familiar
1Eternal Witness
1Wirewood Savage
1Academy Rector
2Genesis
1Meloku the Clouded Mirror

------------------------------------------------------------------
Tutaj alternatywna wersja opisana przez Krida :

Aluren to bardzo fajny deck, moze mało znany ale dobry:P moze troche namieszac w ex. Jest to jak widać napór i polega na wprowadzeniu alurena, a potem to juz samo idzie:).
[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/39/4747.jpg[/right]

4 Forest
4 City of Brass
4 Reflecting Pool
4 Karplusan Forest
4 Brushland
4 Llanowar Elves
4 Birds of Paradise
4 Pandemonium
4 Furious Assault
2 Cavern Harpy
4 Fleetfoot Panther
2 Moment's Peace
4 Horned Kavu
4 Aluren
4 Scroll Rack
4 Enlightened Tutor
SB: 4 Naturalize
SB: 4 Defense Grid
SB: 4 Circle of Protection: Red
SB: 3 Aura Shards

Najpierw opisze enchanty ktore dopalaja ten deck i dzieki nim sie zabija:P :

4 Aluren
Karta od ktorej pochodzi nazwa decku. Jest on suppper hm moze byc cos lepszego do tego jak wpuszcac wszsytkie nasze stworki instantowo i za darmo heh poprostu cool tylko koszt many jest troche duzy ale da sie ogolnie przezyc:P. Jeśli twoj op niema zadnych kart zabijajacych enchanty to masz dosyc prosto. Karta świetnie kombuje sie z Pandemonium.

4 Pandemonium
Świetny enchant do komba z 4 Alurenem ...... jak wiadomo puszczamy np. za darmo Fleetfoot Panther i wracam np. Horned Kavu, a potem kavusi zagrywam jescze raz:P i cofam np. bopa albo elfa i kolejny damage idze;P Jedyna wada ze moze działac jak miecz obuscieczny......;/

4 Furious Assault
Z tej karty mozna zrobic niezły pozytek zagrywajac małe kritki ...... troche słabsz od Pandemonium lecz czasami bardzo przydatne, jest ona jedna z podstawowych kart:)

Teraz opis jedynego artu w tym decku:

4 Scroll Rack
Bardzo przydatna karta:P działa troche gorzej od drawa ale..... mozna ustawiac sobie jak ma biblioteka podchodzic wiec jest tez bardzo przydatna szczegolnie gdy gramy na dłógąm mete i nastawiamy sie na zabicie z pandemoniuma.. lub szukamy jakiejs karty potrzebnej nam do wygrania gry.....

Spelle:

4 Enlightened Tutor
Ta karta jest bardzo przydatna w nasszym alurenie. Dzieki niej poszukujesz artefaktu lub enchantmenta potrzebnego nam do zabicia przeciwnika:P

2 Moment's Peace
Karta czasami potrzebna na nieprzewidziane ataki duzych stworow lub szarzy kilku, ktorych niechcemy bronic aby niestracic naszych w głupiej walce. Preventuje damage ale ma takze potrzebnego flashbacka:P Najbardziej denerwujace sa ataki czasami podpakowanego Spiritmongera lub Roar of the Wurma

Kreatury:

4 Birds of Paradise
Mały bardzo przydatny latacz.... co najlepsze moze dodawac jaka chcemy mane wiec jest świetny .... pomaga w przyzwaniu Cavern Harpy ktory ma bardzo trudny jak dla Alurena koszt do wygenerowania many.

4 Llanowar Elves
Troche słabszy od bopa po 1 dodaje zielona mane (co moze w ostatecznosci niejest takie złe) 2 niema latania (ale czasami sie przydaje ze ma 1 ataku:P)

2 Cavern Harpy
Przydatny krit moze sie katapultowac z pola bitwy do ręki dzięki temu czasami mozna z połaczeniem Pandemonium i Aluren zabic przeciwnika poprze wracanie na reke tego krita za strate 1 zycia (co to jeden zyc jak mozna opa zabic:P)

4 Fleetfoot Panther
Co tu duzo mowic krita mozna zagrac jako instant za 3 many (krit 3/4:) ) ale za jego zagranie wracamy kritka zielonego lub białego wiec nasze bopy lub llanowary moga długo nienabyc sie na stole:D

4 Horned Kavu
Bardzo fajny potworek. Jest 3/4 za 2 many:P wiec moze swietnie kombowac sie z naszymi innymi kritami i enchantami:)

Mana base:

4 Forest
Sądze ze karty nietrzeba przedsatwiac...

4 City of Brass
Bardzo dobry land, ktory moze generowac jakiego koloru chcemy mane za odjecie sobie 1 zycia(mała cena za 1 dowolnej many:P )

4 Reflecting Pool
Land bardzo dobry. Przydaje sie bardzo często poniewaz moze generowac taki kolor many jaki moze twoj land:P

4 Karplusan Forest
Dobra karta potrzebna do wezwania np. bopa, llanowara czy kavu ...... ważne ze dodaje czerwona albo zielona mane za koszt jednego zycia

4 Brushland
Karta bardzo potrzebna do aktywowania tutora ktorym wyszukujemy potrzebnych nam do wygrania artow lub enchantow.

Opis Saidu:

SB: 4 Naturalize
Karta potrzebna do bronienia sie przeciw deadow, berłom i innym przeszgadzajacych nam enchantmentach lub artach.

SB: 4 Circle of Protection: Red
Enchant broniacy nas przed goblinami i rdw. Jeden many to nic jak ma wejsc jakis piledriver albo podpakowany slith.

SB: 4 Defense Grid
Artefakt potrzebny na counterspelle, lecz czasami moze przeszkadzac, a szczegolnie gdy mamy na stole Aluren chociaz niezawsze musimy zagrywac nasze krita jako instant:P

SB: 3 Aura Shards
Przydatna karta na enchantresske lub innego rodzaju decki posiadajace artefakty lub enchantmenty. Jest to świetna karta, poniewaz mozna jej uzywac prawie ze niewskonczonosc z naszym Alurenem .....

Niestety matchupow nieznam, poniewaz niegrałem tym deckiem az tak długo;/ ale deck jest przedni i warto poswieciec na niego czas aby pograc nim naprawde przednia zabawa.

___________________________________________________________________________

Odtąd pisze Kondzio [dodal kicpri]

Aluren, to moja pierwsza, prawdziwa milosc. Niestety, milosc nieszczesliwa. Nie bylo nam dane byc razem i prawdopodobnie nigdy nie bedzie. Tak, tak.. jak zwykle wszystkiemu sa winne piedniadze. Kilka razy probowalismy i zawsze kiedy juz wydawalo sie ze bedziemy razem musielismy sie rostac. Do tego ta powoli zblizajaca sie rotacja. Wyglada ze nasza historia nie bedzie miala szczesliwego zakonczenia (so much for my happy ending )
No ale to w realu, naszczesice jest internet w ktorym moge dowoli grac moim alurenkiem . Deck jest bardzo niedoceniony i praktycznie nie grywany poza krajem kwitnacej wisni. Za to Japonce maja duzego plusa u mnie A jest to IMO najlespzy combo-deck w obecnnym ext. Bez obrazy, ale enchantresska jest taka hmm... srednia, a Minds Deasire dosc sytuacjyny.Deck jest naprawde dobry i ma jeszce ta zalete, ze wiekszosc osob porostu nie potrafi grac przeciwko niemu. Tak trzymac!

Mana:

3 Island
3 Forest
2 Swamp
4 Polluted Delta
4 Yavimaya Coast
3 City of brass
3 Hickory Woodloat

4 Birds of Paradise

Mana base jest dosc stabilny, choc chetniej widzialbym w tym decku 23 landy, niestety poprostu nie udalo mi sie zmiescic tego ostatniego landu. Nalezy tez pamietac, ze jesli gracie wersja bez Wall of Blossoms to ten 23 land jest poprostu obowiazkowy. Ptaszki, wiadomo doskonaled nas przyspieszaja(umozliwiaja 3 turn killa) i czuwaja nad stabilnoscia naszego manabase. Hickory Woodloat rowniez pelni tu funkcje 'przyspieszacza', jednak zdecydowalem sie na gre 3 gdyz nieraz potrafia dzialac w druga strone i zamiast pomoc, moga troszke nas spowolnic .

Combo:

4 Aluren
3Cavern Harpy
3 Raven Familiar
1Wirewood savage
1Soul Warden
1 Maggot Carrier

Aluren to podstawowa karta, wokol ktorej wszystko sie kreci. Umozliwia zagrywaine naszych(no nie tylko naszych) kritow za darmo i jak instanty. Dzieki niemu mozemy wykonac combo na infinity life dzieki kombinacji: Aluren + cavern harpy + soul warden. Zwyciezto zapewnia nam kombinacja: Aluren + harpia + warden + maggot carrier(poprstu cofamy sobie harpie, znowu ja wystwiamy, cofamy maggota i znowu go wystawiamy. Za kazdym razem przeciwnik dostaje -1 life a nam to nie robi zadnej krzywdy). Mozemy takze zdrawowac cala nasza biblioteke dzieki familiarowi i dokpac sie do niezbednych kart. Familiar ma niestety jedna wade. Za kazdym razem tracimy jedno zycie(zeby combo dzialalo musimy pierw zrobic cos takiego: harpia in, familiar out, familiar in, harpia out i -1 life, harpia in itd.) Czesto zwlaszcza przy grze z naporami moze sie okazac ze mamy poprostu za malo zycia aby kontynuowac combo. Z pomoca spieszy nam Wirewood Savage. Dzieki niemu mozemy drawowac nasza biblioteke nie tracac zycia, wystarczy cofac ciagle harpie jej pierwsza zdolnoscia :"When Cavern Harpy comes into play, return a blue or black creature you control to its owner's hand.". Dlaczego wiec gram tylko na jednym mainowym savagu? Ma on jedna zasadnicza wade.Przez niego mozemy sie zdazyc przewinac nim zabijemy opa. Pamietac musimy tez o jednej rzeczy. Powiedzmy ze przeciwnik ma 20 life musimy wiec zaczac go zabijac nim bedziemy mieli mniej niz dwadziescia kart w bibliotece. Dlatego nieraz dochodzililo do sytuacji w ktorych zmuszony bylem 'sprzatnac' tego savage. Raz zastrzelilem go z masticore'y (wtedy nia jescze gralem, teraz jednak nie polecam tego). najczesciej jednak zabijam go flashbackiem terapii. Jednak, zwlaszcza w naporowym meta, warto rozwazyc 2 mainowych wirewood savagow.
Aha... deck moze tez zrobic sobie infinity mana, ale to raczej nie ma zastosowania Raz kiedy gralem masticore'a, dla zabawy zrobilem sobie ze 20 many i wystrzelalem caly stol, a potem beatdownowalem opa mastysia i harpia

Search & draw

4 Brainstorm
3Intuition
3 Living Wish
3 Vampiric Tutor

Nie ma tu chyba za duzo do tlumaczenia. Brainstorm to swietna karta, "wgryza" sie o 3 karty w glab biblioteki. Pozwala tez uratowac kluczowe karty przed discardem. Poprostu w odpowiedzi na duressa czy terapie rzucamy burze mozgu i odkladamy alurena czy inne elementy comba na library. "Combuje" sie takze z delta: odladamy niepotrzebne karty, zagrywamy delte i tasujemy library.
Intuition to rewelacyjna karta. Po pierwsze moze dzialac jak tutor i wyszukiwac nam brakujace karty. Po drugie swietnie dziala z terapiami. Praktycznie wygrywa nam gre z kontrolkami, np. z togiem. Madry przeciwnik zapewne bedzie nam probowal skontrowac intuicje. No coz, jesli to mu sie uda, to zawsze traci ta 1 kontre.Zreszta z reguly rzucamy ja po zagraniu przez przeciwnika faktow czy innych obciagarek(znaczy sie dociagarek ). Wtedy najczesciej jest zatapowany i bez przeszkod mozemy rzucac intuicje.
Living Wish to rowniez bardzo dobra karta, pozwala nam wyjac z sb brakujace elementy comba lub jakas odpowiedz na rozne zagrozenia. Spotkalem sie z wersjami grajcymi na komplecie, czesto wtedy tez pozbawonymi w mainie wardena, i maggota. Nie jestem zwolennikiem takiego rozwiazania z dwoch powodow. Po pierwsze, Wish jest dosc wolny, jest sorcery co czyni go podatnym na roznej masci kontry czy discard. Po drugie, za kadzym razem gdy bedziemy sie wishowac po nasze win condition, bedziemy zmuszeni do wyczyszczenia stosu a co za tym idzie wszystkie spelle i zdolnosci zostana rozpatrzone. W takiej sytuacji poprostu odpada mozliwosc wygrania z naturalize'm czy rushing river'em na stosie. Czasami udaje sie w odpowiedzi na np. naturalzke rozkrecic nasze combo i wygrac zanim ten sie rozpatrzy. W przedstawionej wyzej sytuacji jest to poprostu niemozliwe.
Dlaczego nie komplet tutorow? Mimo jego niekwestionowanych zalet, czesto slabo sie robi gdy na reke trafia sie 2 lub wiecej. Vamp ma dwa zasadnicze minusy. Przez odkladanie karty na gore library potrafi dosc spowolnic nasze dzialania. No i to -2 life potrafi nieraz zabolec .

Rozne takie zabawki

4 Cabal therpay
3 Wall of blossoms
1Cloud of faeries

Coz... role terapii nie ma co chyba tlumaczyc. Sa rewelacyjne na wszystko. Spowalniaj przecinika, niscza jego combo, czy tez pozbywaja sie z reki takich swinstw jak kontry, naturalize itp. Swietnie wspolgraja z intuicja.
Scianki to dosc dyskusyjne karty. Praktycznie nie wiele robia w tym decku. Przydaja sie na napory, ktore czasme poprostu sa zbyt szybkie, pozatym stanowia pozywke dla terapii. W zaleznosci od meta mozna nawet z nich zrezygnowac, ale wtedy radzilbym gre na 23 landach.
Dzieki cloud of faeries mozemy zrobic sobie nieskonczona mane... tylko po co (chyba ze grasz na stroke of genious, ale odradzam). Jej zastosownanie jest rownie proste co genialne. Poprostu krecac combo w 3 czy 4 turze, kiedy mamy zatapowane wszystkie landy, przekopujemy sie przez nasza library, po czym rzucamy faerie, odtapowujemy dwa landy i rzucamy wisha po wardena albo carriera. Ot cala filozofia

Wishboard:

1 Cavern harpy
1 raven Familiar
1Wirewood savage
1 maggot carrier
1 Soul warden
- Ta czesc chyba jasna. Wyciagamy z wisha to co nam brakuje
1 Academy rector - nasza ostatnia deska ratunku gdyby nie bylo jak wyjac tego alurena. Probujemy jak najszybciej go zabic, czy to przy pomocy terapi czy bloku. Problem w tym ze nie zawsze dozyjemy zresolvowania sie jego efektu, ale coz
1 Stern Proctor- swietna krita na te ochydne plagi czy pillary
1 faceless butcher - dobre na rozne ucizliwe krity. Syci na reanimatora
1 eternal witness- karta jest poprstu genialna. Na wypadek gdyby ktos nam cos skontorwal albo zniszcyl alurena.
1 City of Brass - na wszelkie odmiany color screw
3 Pernicous deed - na napory, zdejmuje tez wszystkie te plagi i pilara, ktorych bardzo nie lubimy
2Duress - na jakies kontrolki, moze combodecki. Zastanawiam sie czy nie zmienic tego na naturalize.

Metchupy:

UG Madness- metchup niezbyt trudny. Pratktycznie nie posaiada zadnych(poza kotrami)odpowiedzi na nasze combo. Niestety czasem potrafi byc tak szybki ze poprostu nie nadazymy wykrecic comba. Problem moze statnowic tez wonder dzieki ktoremu poprostu przelatuje nad wallami. Po sidze mamy Deedy, niestety przeciwnik zapewne bedzie mial jakies naturalize'y, rushing rivery ewentualnie [/mtg]gilded drake[mtg]'a. Metchup robi sie troche gorszy. W zaleznosci od hate'u w Sideboardzie UG, metchup bedzie dalej korzystny lub spadnie gdzies tak do 50%

Gobliny- bardzo nie rowny metchup. Teorytycznie nie bardzo ma jak powstrzymac nasze combo, jednak potrafi byc bardzo szybki, co w polaczeniu ze skutecznie nas stopujacymi rishadan portami i wastelandami moze sie dla nas zle skonczyc. Bywa tak ze wygrywam bez wiekszych problemow, a niekiedy poprostu nie mam nic do powiedzenia. Po sidzie mamy deedy ktore troche nam pomagaja.

RG Beats- tutaj wlasciwie jest tak jak z wiekszoscia naporow. Jesli nie bedzie mial porno, a my gorszego rozdania to raczej na pewno wygramy. Niesiety po sidzie moga sie pojawic pyrostatic pillary, co nie zmienia faktu ze metchu jest dalej na nasza korzysc. Po naszej stronie pojawiaja sie deedy.

GR Fires - jak wyzej.

Psychatog- Metchup wyrownany. Boli nas szybkie berlo(isochron scepter) z jakims swinstwem. Pamietamy ze tutaj nie ma co sie spieszyc. Staramy sie kontrolowac reke opa discardem i rzucamy alurena kiedy bedziemy pewni ze nic nam nie grozi. Kluczowa w tym metchupie jest intuicja rzucona po terapie. Wygrywa nam to praktycznie gre. Najlepiej jest ja zagrywac kiedy przeciwnik jest zatapowany po np. faktach czy wishach. Po sidzie wywalamy kompletnie nieprzydatne walle i wkladamy duresy. U przeciwnika moga pojawic sie plagi ale to nie powinno stanowic wiekszego problemu.

The Rock- w zaleznosci od wersji(glownie ilosci diecardu) metchup ten waha sie od ok. 40% do gdzies tak 55%. Tak moim zdaniem. Widzialem jednak jak dobrzi kierowcy alurena dosc ladnie jechali rocka. Nie wiem czy to bylo spowodowane ich wysokimi umiejetnosciami czy tez brakiem takowych u pilotow rocka. Mi tak latwo nie idzie Boli nas jego discard, klopoty moze niekiedy sprawic deed. Pamietamy aby chronic brainstormami wazne karty przed discardem. Po sidzie u opa pojawiaja sie enginereed plague'i, moze dodatkowy discard. Ja dotej pory wisdowywalem duressy, jednak ostatnio naszla mnie pewna mysl. Czy nie oplacloby sie bardziej wsadzic deedy. Moglyby powstrzmac jego napor, zepsuc deeda albo plage. To jescze do sprawdzenia.

RDW- Bardzo trudny metchup. Chyba najtrudniejszy. Bola druty, porty, wastelany. Jest dosc szbki co z duza iloscia spalen powoduje ze nasze zycie maleje w blyskawicznym tempie, co czesto utrudnia badz wrecz uniemozliwia skombienie sie.Badzo przydatne sa tutaj walle. Po sidzie jest niewiele lepiej. My mamy deeda a on zapewne pyrostatic pillar.

Reanimator - jego discard raczej nie stanowi takiego ogromego niebezpieczenstwa, jest raczej skromniejszy niz w rocku. Niespecjalnie wiec ma jak zagrozic naszemu combu. Problem moze jednak stanowic taka szybka akroma albo titan, ktory zagrany w odpowiednim momencie poprstu potrafi zniszyc nas. Na szczescie mamy pod wishem twarzowca (Faceless Butcher)Po sidzie mamy duressy a przeciwnik zapewne plagi.

Ponza- mala gralem ten metchup, ale wydaje mi sie dosc trudny. Bola nas porty, bowle, caly ten jego land destruction. Po sidzie mamy duressy. Niesiety u przeciwnika pokazuja sie pillary, i moze damping matrix.

Mirror- to jest bardzo fajna sprawa. Predzej jednak mozna wygrac w lotka niz zobaczyc mirrora alurena ale coz cuda sie zdarzaja . Grajac ten metchup nalezy pamietac aby w miare mozliwosci kontrolowac reke opa disardem i zagrywac alurena w chwili gdy mamy pewnosc ze op nie ma na reku harpi, familiara czy czegos tam. Czesto bowiem wygrywa sie gre rozkrecajac combo w odpowiedzi na 'kombienie' sie przeciwnika. Zregoly siduje na ten metchup duressy, ale podobnie jak z rockiem zastanawiam sie czy nie sprawdzily by sie lepiej deedy

Tyle mojego :]

[edit by kicpri - jutro poprawie bledy bo mi sie dzis nie chce]




Jakub - Pt gru 19, 2003 7:18 pm
" />2 Swamp
3 Forest
4 Island
3 Hickory Woodlot
3 Polluted Delta
4 Yavimaya Coast
3 City of Brass
------------ Mana (22) ------------

3 Cavern Harpy
4 Birds of Paradise
1 Cloud of Faeries
3 Raven Familiar
1 Soul Warden
3 Wall of Blossoms
2 Wirewood Savage

3 Living Wish
3 Intuition
4 Aluren
3 Cabal Therapy
2 brain freeze
4 Brainstorm
3 Vampiric Tutor

SB: 1 Academy Rector
SB: 1 Cabal Therapy
SB: 1 Cavern Harpy
SB: 1 City of Brass
SB: 1 Faceless Butcher
SB: 1 Genesis
SB: 1 Gilded Drake
SB: 1 Maggot Carrier
SB: 1 Masticore
SB: 1 Monk Realist
SB: 3 Pernicious Deed
SB: 1 Raven Familiar
SB: 1 Soul Warden

imo taka wersja jest lepsza bo szybsz(kombo to kombo) posiada draw i zabawe bibloteczką w przeciwięnstwie do tej na górze...grałem z tą wersją u musze przyznać żę działała dobrze



Piccolo - Pt gru 19, 2003 7:22 pm
" />No, ten Aluren, to własnie taki, co ci mówiłem, Krid. Jak załozy kombo, to zabija. Jeszcze niedawno Rocki trzymały w sb Urborg Shamblera/Stronghold Taskmastera na niego, ale teraz juz chyba nikt tego nie robi



Kondzio - Pt gru 19, 2003 7:45 pm
" />Nie wiem czy dobrze rozumiem. Ta intucja to po to zeby terapie wyciagac? Ta geneza jest potrzebna? A jak wygladaja metch-upy. Ma ten deck szanse w po banowym meta?

Edit: masz 61 kart, chzba jednak wzpadalo by grac na 60




durszlak - So gru 20, 2003 7:48 am
" />Po co masz w tali Pandemonium? Przez to tracisz bezcenne sloty w tej tali. Ja osobiscie wole wersje jakuba. Jest stabilniejsza. A c do replecting pool to jak nie masz landu to nie masz many



_Kkeldorn_ - Cz gru 25, 2003 10:56 pm
" />Hm aluren jest moze i w sumie mocny bo na jego combo teoretycznie za wielkich odpowiedzi nie ma... ale czesto wystawianie alurena jesli w tej samej turze sie nie zabije to samobojstwo....



Rasskabak - Wt mar 16, 2004 7:58 pm
" />Tak mi sie cos wydaje ze ktos kombinuje jak kon pod gorke. jak masz na stole aluren i harpie na reku, to chyba mozesz ja wracac sama soba, czyz nie? jej efekt odpala sie gdy wchodzi na stol, a wiec juz moze siebie targetowac. mam racje?



Amok - Śr mar 17, 2004 10:28 am
" />masz racje :]



_Kkeldorn_ - Pt mar 19, 2004 5:40 pm
" />Myślę, że jako wyjadacz (chyba moge tak o sobie mówić nie?? ) exta moge przedstawić swoją wersje Alurena BEZ Living Wishy - chodzi całkiem do rzeczy a i na Magic-League można pograć
4 Birds of Paradise
4 Cavern Harpy
4 Raven Familiar
1 Wirewood Savage
1 Maggot Carrier
1 Soul Warden
1 Bone Shredder
1 Pernicious Deed
4 Chrome Mox
3 Vampiric Tutor
4 Brainstorm
3 Cabal Therapy
3 Intuition
4 Aluren
1 Tendrils of Agony
2 Worldly Tutor
4 City of Traitors
3 City of Brass
4 Yavimaya Coast
3 Llanowar Wastes
2 Polluted Delta
2 Island
1 Swamp
SB: 3 Pernicious Deed
SB: 4 Defense Grid
SB: 4 Naturalize
SB: 4 Duress

Dodałem Tendrilsa jako alternatywny kill jakby coś pokontrowali... Worldly Tutory są tutaj do szybszego robienia comba - zamiast Wishy.
Moxy? - speeeeeeeed!!
Shreder - czasami są kłopotliwe decki...
Reszta wiadomo



Warmonger - Pn maja 10, 2004 10:54 am
" />hey, ten deck powinien zabijac kombem soul warden + maggot carrier. Najpierw wystawiamy zombiaka, a potem harpia in, carrier out, 1 zycia> harpia out, carrier in, harpia in, ca ly czas dostajemy zycie z wardena, a przeciwnik jakby traci.
Widziałem to w akcji i jest bardzo fajne. Ale żeby sprawdzony deck? Raczej rogue.



Kicpri - Pn maja 10, 2004 11:17 am
" />rogue? raczej nie...Stanowi jednak czesc metagame, combo bardzo czesto wychodzi, ma niektore dobre match-upy, moim zdaniem deck NIE JEST Rogue.

Ale jak wejdzie Pyrostatic Pillar przeciwko Alurenowi, to jest po grze raczej...



_Kkeldorn_ - Pn maja 10, 2004 12:04 pm
" />Właśnie po to są Terapie, Deedy, Tendrilsy w mojej wersji...



Altar - Pt lip 23, 2004 4:38 pm
" />i Naturalize...

Sam deck jest IMO bardzo dobry, ma dużo sposobów zabicia oraz bardzo przyjemnie się nim gra. Szkoda jednak że tak łatwo blokuje go pillar i tak rzadko występuje w Polsce.

Co myślicie na temat tadadam...Sarproling Burst jako alternatywny kill. Gdy mamy Pandemonium w grze i wchodzi Burst to...no właśnie



rav - Cz sie 19, 2004 6:53 am
" />Tak sie sklada, ze ja tez ostatnio pocinam alurenem i uwazam ten deck za bardzo przyjemny w graniu. Co do Twojego artykulu, to nasunelo mi sie jedno pytanie: w jaki sposob mozesz sie przewinac przy pomocy Savage'a, skoro jest na nim wyraznie napisane: "Whenever a Beast comes into play, you may draw a card." Tak wiec nie uwazam, ze sprzatanie go Masticora jest konieczne, tak samo zmniejszanie zycia oppa, gdy masz malo kart w bibliotece, po prostu - chcesz, to karte ciagniesz, nie chcesz, to nie Sam gram na 2 Savage'ach (plus oczywiscie jeden pod wishem), gdyz jedna sztuka to dla mnie troche za malo Ogolnie build mam podobny, natomiast udalo mi sie wcisnac jednego mainowego deeda, co do ktorego mam duzy fart i zawsze praktycznie podchodzi, gdy potrzeba Gram w tej chwili na 22 ladach, jednak zastanawiam sie nad 23, gdyz zdarza sie screw.



Amidaris - So sty 15, 2005 3:51 pm
" />Dodałem "normalny" spis alurena z PT, może dyskusja odżyje



Kicpri - Wt lut 22, 2005 4:32 pm
" />1. Masashi Oiso
Aluren

Main Deck:
4x City of Brass
4x Havenwood Battleground
4x Llanowar Wastes
3x Polluted Delta
2x Yavimaya Coast
2x Island
2x Swamp
1x Reflecting Pool

4x Birds of Paradise
4x Wall of Blossoms
3x Cavern Harpy
3x Raven Familiar
1x Cloud of Faeries
1x Auriok Champion
1x Eternal Witness

4x Brainstorm
4x Cabal Therapy
4x Aluren
3x Vampiric Tutor
3x Living Wish
2x Intuition
1x Chrome Mox

SB:
3x Naturalize
3x Pernicious Deed
1x Volrath's Stronghold
1x Maggot Carrier
1x Gilded Drake
1x Stern Proctor
1x Auriok Champion
1x Cavern Harpy
1x Bone Shredder
1x Raven Familiar
1x Eternal Witness

jak widac, aluren calkiem dobrze sobie radzil na GP Boston, co o nim sadzicie? Dyskutujcie



Gość - So mar 05, 2005 10:39 pm
" />Mam takie pytanie... czy nie opalcaloby sie tu wlozyc zamiast jednego Wall of Blossoms jednego wirewood savage?

Przeciez wirewood savage z harpia to nieskonczony draw za jaden zycia (cofniecie harpii), a sciana za kazdy draw jeden zycia ciagnie...?

I co myslicie o 4 harpiach? Bo wkoncu jest to konieczny element komba, jak szybko nie dojdzie, to... <kszkszkszksz>.

Aha... i zeby zmneijszyc cene BoPy zastapilem Lianowarkami, a Delty swampami i islandami mam nadzieje ze strassnzie sie to nie odbije na grze?

Sorka ze malo argumentacji, ale to sa bardziej pytania niz propozycje...



Kicpri - So mar 05, 2005 11:18 pm
" />
">Mam takie pytanie... czy nie opalcaloby sie tu wlozyc zamiast jednego Wall of Blossoms jednego wirewood savage?

Przeciez wirewood savage z harpia to nieskonczony draw za jaden zycia (cofniecie harpii), a sciana za kazdy draw jeden zycia ciagnie...?


patrzaj Cavern Harpy + Raven Familiar, a tym to sie jeszcze przewinac mozesz


">I co myslicie o 4 harpiach? Bo wkoncu jest to konieczny element komba, jak szybko nie dojdzie, to... <kszkszkszksz>.

1na na sajdzie, pod Living Wisha, imo 3+1 jest idealnie


">Aha... i zeby zmneijszyc cene BoPy zastapilem Lianowarkami, a Delty swampami i islandami mam nadzieje ze strassnzie sie to nie odbije na grze?

llanowary za bopy to dosc ciezko, bo tutaj jest potrzebna mana az trzech kolorow [czasem 4ech], juz lepiej Utopia Tree

to tyle, ja tym troche pogrywam obecnie i imo w decku nie ma co zmieniac



Gość - N mar 06, 2005 7:58 am
" />
">Mam takie pytanie... czy nie opalcaloby sie tu wlozyc zamiast jednego Wall of Blossoms jednego wirewood savage?

Przeciez wirewood savage z harpia to nieskonczony draw za jaden zycia (cofniecie harpii), a sciana za kazdy draw jeden zycia ciagnie...?


patrzaj Cavern Harpy + Raven Familiar, a tym to sie jeszcze przewinac mozesz

albo ja Ciebie nie zrozumialem, albo ty mnie (:

Czym sie moge przewinoc? wirewood savage'm?
">(...)you MAY draw a card(...)
Tym sie chyba nie przewine, a te ktora cigna kary przy wejsciu kosztuja jeden zycia, za kazdy draw, wiec IMHO savage jest lepszy.

-

A teraz z innej beczki: co myslicie o przerobieniu troche decka, pod Quirion Dryad?

jak wiadomo:
Harpia + aluren + Driada = driada 1337/1337 :p

warto by to wlzoyc?



Kicpri - N mar 06, 2005 8:39 am
" />rzeczywiscie, moj blad, na savage'u pisze "you may". Ale po co? Raven Familiarem dokopiemy sie do kazdej karty w decku z Harpią, 1 zycia za wybieranie sposrod 3 kart jednej na lape a dwoch na spod biblioteki to bardzo dobra rzecz. Kopiemy po Auriok Championa a pozneij po Maggot Carriera i tyle

Quirion Dryad? a po jakiego wuja? zeby zdestabilizowac deck? po co nam kreatura 1000/1000 bez zadnego evasion jak maggot carrierem zaibjamy w jedna ture? Ta karta pasuje do GATa, ale tutaj zupelnie nie



Gość - N mar 06, 2005 9:04 am
" />Dzieki za odpowiedzi: jescze jedno pytanko:
czy starczy nam jeden Soul warden / Auriok Champion, czy dorzucic trzeciego?

I czy grac na trzech, czy czterech Harpiach, jesli gram bez Wishow?



Gość - N mar 06, 2005 9:06 am
" />
">Dzieki za odpowiedzi: jescze jedno pytanko:
czy starczy nam jeden Soul warden / Auriok Champion, czy dorzucic trzeciego?

I czy grac na trzech, czy czterech Harpiach, jesli gram bez Wishow?

drugiego*

ps. damnit, niemgoge edytowac postow, chyba wkoncu zrobie sobie uzytkownika



Kicpri - N mar 06, 2005 9:11 am
" />primo. wishe sa tu bardzo wazne, bez nich jest naprawde ciezko i osobisice nie gralem w ten sposob bo wydaje mi sie o wiele gorszy

secundo. auriok champion jest lepszy od wardena po stokroc, bo jest odporny na wszelaki removal i spalanie, oraz moze stanowic niesmiertelnego blockera w matchupach gdzie opp narzuca bardzo tempo, np z Vial Goblins

tertio. jeden champion starczy w mainie [pod Vampiric Tutora albo Raven Familiara, drugi jest na sajdzie pod wisha

quattro. Jezeli juz rozpatrywać wersję bez wishów to musiałbyś upchnąć znacznie więcej tutoringu, jakies worldly tutory czy cos, wg mnie wish jest o tyle kapitalny ze kladzie karte od razu na reke i wyszukuje szybko i przyjemnie nie tylko elementy comba, ale i odpowiezdi na np Reanimatora vide Gilded Drake

to tyle



piotr.jawny - Śr kwi 06, 2005 8:47 am
" />UBG Aluren jest obecnie jednym z mocniejszych deckow w ext.Deck jest stabilny ma dobra sytuacje z naporami(4-5tura combo)i kontrolkami(intuicja po 3terapie-I love it ) Dlatego mocna uzasadnieona jest zwiększajaca sie liczba ludzi nim grajacych zwlaszcza na wiekszych turniejach.W Polsce jest ich malo bo do jakby nie patrzec jest to deck drogi trudny do skompletowania i rotujacy w calosci. Online jednak mozna sobie pograc hasa naprawde niezle.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom