ďťż
2010-03-10, "Ciekawe miejsca" w Katowicach



kovaal - 10 mar 2010, o 12:41
Szału ni ma, na wodnej spuścizna socrealistycznej kiły. Mieli wyburzać, nic się nie działo... później plątanie się troche po mieście. No jest jak jest niestety...

Obecni: Adam, Kovaal, Patrycjaa, Trimek

kovaal #1


kovaal #2


kovaal #3


kovaal #4


kovaal #5


kovaal #6


kovaal #7


kovaal #8


kovaal #9





obiettiva - 10 mar 2010, o 12:52
dobre kontrasty na wszystkich zdjęciach, najfajniejsze 1, 2 i 6



edwardk - 10 mar 2010, o 13:25
9 chyba pozowana bo Adam coś za bardzo się uśmiecha : D



kovaal - 10 mar 2010, o 13:30

9 chyba pozowana bo Adam coś za bardzo się uśmiecha : D

hah, wlasnie nie do konca. chcielismy aby tak stanął ale się opierał i tylko cieszył michę i w końcu przez przypadek tak się to udało uchwycić. ; p




Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 14:52
Adam i jego firma
6 mi się podoba... chodź myślałam, że mnie ciekawsze to zdjęcie będzie.
7 tyź fajna



kovaal - 10 mar 2010, o 14:53
wrzucać wasze : )



Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 14:55
w sobotę będę mieć moje ;p



TRIMEK - 10 mar 2010, o 15:53
01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10.




kovaal - 10 mar 2010, o 15:59
hmm Trimek... więc:

1,4,5,6,8 do kadrowania... wszystkie z tych wymienionych baaardzo lecą.

najlepsza fota z tych Twoich to wg. mnie 4 z tym, że koniecznie trzeba ja wyprostować.



TRIMEK - 10 mar 2010, o 16:03
co ty chcesz w niej prostować bo nijak nie mogę się doszukać czego



Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 16:12
hahaha xD
powiem tylko, że 2 bądź 3 z tych fot co Trimek wrzucił są moje



jedrysik - 10 mar 2010, o 16:12

co ty chcesz w niej prostować bo nijak nie mogę się doszukać czego
perspektywa sie wali...serio nie widzisz?



Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 16:17
1, 5, 7 rozumie, że można by było się przyczepić, ale co do reszty to nie rozumiem !? ;o



jedrysik - 10 mar 2010, o 16:21

1, 5, 7 rozumie, że można by było się przyczepić, ale co do reszty to nie rozumiem !? ;o

No tak, 6 i 10 sa jak w pysk np.



Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 16:25
9, 10 i 3 są moje



kovaal - 10 mar 2010, o 16:27

co ty chcesz w niej prostować bo nijak nie mogę się doszukać czego


o, to chcialbym prostowac...
nie bede tak przerabial kazdego zdjecia. włacz sobie siatkę w photoshopie to zobaczysz że te foty lecą cholernie.



przem - 10 mar 2010, o 16:28
gdyby tam na 6 byla doniczka, to juz by leciała na chodnik. zdjecie leci mocno w lewo...



TRIMEK - 10 mar 2010, o 16:31
kovaal wybacz ale ja nie będę się bawił w prostowanie fot bo nie na tym polega fotografia jak będziesz miał analoga to niby jak to zrobisz po za tym wyprostowałeś kapliczkę a co z dachem



kovaal - 10 mar 2010, o 16:34
fotografia polega na przemyslanym kadrowaniu. skoro zdupcyles zdjęcie to po prostu jeśli masz taka mozliwość poprawiasz je. nie mowie tu o jakim szopowaniu, ale kadrowanie? wybacz ale kadrowanie to jest gowno, a nie ingerencja w fote. pioza tym kiedy cykasz analogiem, robisz bardziej przemyslane kady, masz wyobraznie i widzisz... `ooo cos jest nie tak, moze podejde troche w bok to wtedy fota bedzie prosta.`

a dach? to co innego, to jest drugi pan. inna perspektywa. nie fotografowales przeciez dachu tylko tę kapliczkę prawda?



Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 16:35
zdjęcie wyprostowane przez kovaala wygląda bardzo płasko, zdjęcie Trimka jest przestrzenne.
Przypatrzcie się na to.



kovaal - 10 mar 2010, o 16:36

zdjęcie wyprostowane przez kovaala wygląda bardzo płasko, zdjęcie Trimka jest przestrzenne.
Przypatrzcie się na to.


ta, 3D bije w gały.



Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 16:40
hmmy, kovaal ale ta Twoja przeróbka zdjęcia jest `za płaska`
osobiście wole już takie przekrzywione troszkę niż płaskie.



kovaal - 10 mar 2010, o 16:42
wyjaśnij co masz na myśli mówiąc `płaskie`?



TRIMEK - 10 mar 2010, o 16:43
a czy na zdjęciu musi być wszystko pionowo i poziomo nie może być pod kątem
nie wiem czy wiesz ale jest coś takiego jak nierówność terenu porównaj sobie z drzewami że fota jest prosta po za tym perspektywa tez ci zmienia kształt obiektu
kovaal jeśli nie rozróżniasz 3D od przestrzeni perspektywicznej to lepiej zamilknij
przem przejdź się na warszawską i zrób to zdjęcie z ulicy tak jak powinno być jestem ciekaw jak ci wyjdzie bez obróbki PS

ludzie świat to nie fikcja komputerowa gdzie wszystko jest równe



jedrysik - 10 mar 2010, o 16:44

kovaal wybacz ale ja nie będę się bawił w prostowanie fot bo nie na tym polega fotografia
Jak juz kovaal zauwazyl - fakt, polega na mysleniu przed "pstryk"


jak będziesz miał analoga to niby jak to zrobisz po za tym wyprostowałeś kapliczkę a co z dachem
Wyprostowal troche od czapy. A analogiem? Hmm zakladajac, ze pokazujesz zdjecia w sieci bez skanowania...
A pod powiekszalnikiem sie nie poprawialo perspektywy?

Ale i do tego trzeba miec material z "przeznaczeniem" i swiadomoscia ograniczen.
Jak 90% fot jes bez sensu krzywych to nazywa sie to poprostu niedbalstwo.



kovaal - 10 mar 2010, o 16:45
perspektywa, perspektywą ale fota tego typu, gdzie dosłownie nic nie jest proste nie nalezy do udanych.
nie przyznasz sie ze popelniles blad przy fotografowaniu? przekrecilbys tylko troszke aparat i byłoby ok.


Jak 90% fot jes bez sensu krzywych to nazywa sie to poprostu niedbalstwo.

zgadzam się.



jedrysik - 10 mar 2010, o 16:46

a czy na zdjęciu musi być wszystko pionowo i poziomo nie może być pod kątem

Powiedz, ze 5 6 i 7 to zamierzone krzywizny i przemyslane kadry pod katem perspektywy a ja nie mam wiecej pytan.



Patrycjaaa - 10 mar 2010, o 16:53
płaskie, czyli wszystko rzuca Ci się w pierwszy plan... nie czujesz tej perspektywy.
Z drugiej strony przestańcie się tego tak czepiać, bo te foty były robione z ręki, i nie zawsze na mały wyświetlaczu aparatu to, że foty są pochylone lekko idzie zauważyć... po 2, nie każdy jest zwolennikiem obróbek czy też nawet prostowania...
Niektórzy wolą wrzucić takie foty jakie wykonali...



TRIMEK - 10 mar 2010, o 16:55
nie wiem czy zauważyliście ale zdjęcia nie są robione prostopadle do obiektu tylko pod kątem i nie na tej samej wysokości analogicznie wychodzą krzywo niestety kłania sie cos takiego jak geometria wykreślna ale tego w liceum nie uczą niestety wiec niektórzy nie mają o tym pojęcia

co do zdjęcia nr 5 idz i zrób prosto ul stawowa ściany są krzywe i nijak nie idzie zrobić prostego zdjęcia

zobaczcie sobie jeszcze coś takiego jak rzutowanie aksonometryczne to może zrozumiecie że pewnych rzeczy się nie da



kovaal - 10 mar 2010, o 17:02
coś podobnego? pod kątem? w życiu bym na to nie wpadł! dobrze, że mnie oświeciłeś... dobra niech stanie na tym, ze te foty są super mega hiper, nie trzeba ich prostować, są idealne, przestrzenne i nie dało się ich zrobić lepiej. tyle.



TRIMEK - 10 mar 2010, o 17:17
kovaal idz zrób i mnie naucz jak maja wyglądać dobre foty ale bez obróbki w PS to przyznam ci racje a jak masz tylko pyszczyć to lepiej się nie odzywaj
nie mówię że są fotki idealne ale w tej kwestii się nie zgodzę



kovaal - 10 mar 2010, o 17:22
więc nie będę się z koniem kopał. (nowa emotka? hmmm, całkiem fajna)



TRIMEK - 10 mar 2010, o 17:30
proszę bardzo wszystkie linie są prosto zauważ że linia na samym dole niemal pokrywa się z żłobieniami w ścianie na wprost a na ścianie po prawej juz nie to samo ma się belek podtrzymujących balkon i w miarę wzrostu wysokości kąt ten się zwiększa choć nadal wszystkie linie są równoległe i te namalowane i te rzeczywiste ale perspektywa powoduje zachwianie tego układu poczytaj trochę zanim zaczniesz się kłócić





jedrysik - 10 mar 2010, o 17:31

nie wiem czy zauważyliście ale zdjęcia nie są robione prostopadle do obiektu tylko pod kątem i nie na tej samej wysokości analogicznie wychodzą krzywo niestety kłania sie cos takiego jak geometria wykreślna ale tego w liceum nie uczą niestety wiec niektórzy nie mają o tym pojęcia
Teraz mozna sobie zadac kilka pytan. Czy robic? Czy pokazywac? Czy mozna zrobic prosto i poprawic? Czy pstryknac cokolwiek bo przeciez [lista za]? Czy zdjecie jest "o czyms"?
Przekonaj mnie do kadu #7 np.


co do zdjęcia nr 5 idz i zrób prosto ul stawowa ściany są krzywe i nijak nie idzie zrobić prostego zdjęcia
Ona sie nie tylko perspektywicznie "wali" ale jest zwyczajnie krzywa w poziomie.


zobaczcie sobie jeszcze coś takiego jak rzutowanie aksonometryczne to może zrozumiecie że pewnych rzeczy się nie da
A co sie "nie da" w np. 5,6,10 ?



jedrysik - 10 mar 2010, o 17:33

proszę bardzo wszystkie linie są prosto zauważ że linia na samym dole niemal pokrywa się z żłobieniami w ścianie
No...jest niemal proste


na wprost a na ścianie po prawej juz nie to samo ma się belek podtrzymujących balkon[...]
A teraz opowiedz dlaczego przy tak ciasnym kadrze nie ma ani pol pionu, katory moglby wyznaczyc kabel antenowy czy co to tam wisi.
Wyprostowac i minimalnie podciagnac zbiegi.

Your turn



mala - 10 mar 2010, o 17:33

zdjęcie wyprostowane przez kovaala wygląda bardzo płasko, zdjęcie Trimka jest przestrzenne.
Przypatrzcie się na to.


ta, 3D bije w gały.



kovaal - 10 mar 2010, o 17:36

proszę bardzo wszystkie linie są prosto zauważ że linia na samym dole niemal pokrywa się z żłobieniami w ścianie na wprost a na ścianie po prawej juz nie to samo ma się belek podtrzymujących balkon i w miarę wzrostu wysokości kąt ten się zwiększa choć nadal wszystkie linie są równoległe i te namalowane i te rzeczywiste ale perspektywa powoduje zachwianie tego układu poczytaj trochę zanim zaczniesz się kłócić



co do tego, chyba Twoim celem nie bylo uchwycenie tej sciany z tylu tylko tego balkoniku, no a moze sie mylę? wiec skoro chciales zrobic balkonik to powinienes kadorwac tak zeby byl prosto, a ta sciana na dole krzywo. takie to trudne?



TRIMEK - 10 mar 2010, o 17:48
kovaal niestety nie będę się wdawał w głupią gadkę z tobą na temat czegoś o czym nie masz pojęcia albo starasz się mnie wnerwić

wiesz nie nosze ze sobą 10 metrowej drabiny żeby uchwycić kadr tak żeby zaspokoić twoje zachcianki jeśli nie jesteś wstanie zrozumieć fotografii taka jaka powinna być i taka jaka jest to nic na to nie poradzę

co do idealnego pionu to fotografia to nie geodezja gdzie teodolit musi być idealnie wypoziomowany przypuszczam ze nawet gdybyś miał statyw z poziomnicą to i tak wszystkie ściany były by krzywo



kovaal - 10 mar 2010, o 17:54
oczywiście że byłyby krzywo, bo nie ma opcji żeby wszystko było prosto... no chyba ze stalbys prostopadle do tego balkoniku na jego wysokosci.

wmawiasz mi ze nie mam o tym pojęcia... mam. chodzi mi jednak o co innego... ale Ty tego jak widać zupełnie nie dostrzegasz.

uuuaaaa, dzieki Mała : )



Adam - 10 mar 2010, o 17:57
Adam #1


Adam #2


Adam #3


Adam #4




kovaal - 10 mar 2010, o 17:59
1 kszifo. minimalnie kszifo względem tych drzwi, ale jednak ; p

te tramwaje fajnie wyszły a i teatr niczego sobie.

4 loooool.



shiningblack - 10 mar 2010, o 18:00

proszę bardzo wszystkie linie są prosto zauważ że linia na samym dole niemal pokrywa się z żłobieniami w ścianie na wprost a na ścianie po prawej juz nie to samo ma się belek podtrzymujących balkon i w miarę wzrostu wysokości kąt ten się zwiększa choć nadal wszystkie linie są równoległe i te namalowane i te rzeczywiste ale perspektywa powoduje zachwianie tego układu poczytaj trochę zanim zaczniesz się kłócić



chopie, nie o poziomy sie w tym wszystkim rozchodzi



TRIMEK - 10 mar 2010, o 18:01
kovaal mądry jesteś po fakcie jak ci wszystko wytłumaczyłem
nawet gdybym zrobil prosty balkonik to linie żłobień były by stanowczo za krzywe i wtedy byś się tego doczepił

no chyba ze stalbys prostopadle do tego balkoniku na jego wysokosci. a co ja od godziny mówie
gadka bezsensu zauważyłem że wszyscy czepiają się byle czego byle się uczepić a jak sami wrzucą bzdety to albo nikt nie komentuje albo sami sobie nawzajem chwalicie



kovaal - 10 mar 2010, o 18:03
gdybys kurwa tak stal to wsyztsko byłoby proste. a wiadomo ze nie jest to możłiwe. dlatego do uja pana jak robisz zdjęcie to starasz się zeby głowny obiekt był prosto. jeżeli głownym obiektem miała być ta ściana w oddali, to masz racje- zajebista fota.

poza tym Twoje tłumaczenie jest bez sensu... dlaczego miałbym się czepiać? to tak jak z tym krzywym dachem po wyprostowaniu kapliczki. no nie było uja zeby dach był prosto z tej perspektywy względem prostej kapliczki -.-

wytłumaczyłeś mi? nie przeceniaj się.



dywanna - 10 mar 2010, o 18:05
zjadło mi posta!

jedyneczka konkrecik i ten napis 'AGD' no bombka
a kovaalski sie na modela nadaje jak w mordkę strzelił czaaaaaa mu seszyn strzelić



jedrysik - 10 mar 2010, o 18:05

jeżeli głownym obiektem miała być ta ściana w oddali, to masz racje- zajebista fota.
Jak zajebista jak tu nic nie trzyma pionu?



kovaal - 10 mar 2010, o 18:07

jeżeli głownym obiektem miała być ta ściana w oddali, to masz racje- zajebista fota.
Jak zajebista jak tu nic nie trzyma pionu?



Adam - 10 mar 2010, o 18:10

1 kszifo. minimalnie kszifo względem tych drzwi, ale jednak ; p
nie gadaj bzdur

4 loooool.
oryginał:




TRIMEK - 10 mar 2010, o 18:11

gdybys kurwa tak stal to wsyztsko byłoby proste. a wiadomo ze nie jest to możłiwe. dlatego do uja pana jak robisz zdjęcie to starasz się zeby głowny obiekt był prosto. jeżeli głownym obiektem miała być ta ściana w oddali, to masz racje- zajebista fota.

poza tym Twoje tłumaczenie jest bez sensu... dlaczego miałbym się czepiać? to tak jak z tym krzywym dachem po wyprostowaniu kapliczki. no nie było uja zeby dach był prosto z tej perspektywy względem prostej kapliczki -.-

wytłumaczyłeś mi? nie przeceniaj się.


i co się wnerwiasz człowieku wyluzuj
przyjrzyj się dokładnie zdjęciu to może pojmiesz dlaczego jest krzywe i dlaczego chciałem żeby ściana na wprost miała być prosto
co do kapliczki to tłumaczenie jest dobre i nie widzę sensu jej prostowania ciekawe czy w górach stok tez będziesz prostować czy pokażesz nierówność terenu
no niestety chyba za wczas sie przeceniłem bo nadal nie kapujesz teraz się zgodzę że masz racje



Adam - 10 mar 2010, o 18:12
TRIMEK: nie kadruj przy krawędzi, jak ciąć to duże kawałki, nigdy przy krawędzi
http://img689.imageshack.us/img689/7949/dsc07013a.png - jak tu u góry + ewentualnie parapet na dole



jedrysik - 10 mar 2010, o 18:14

przyjrzyj się dokładnie zdjęciu to może pojmiesz dlaczego jest krzywe i dlaczego chciałem żeby ściana na wprost miała być prosto

Nie no serio, pokaz mi co na tym zdjeciu jest prosto



kovaal - 10 mar 2010, o 18:16

1 kszifo. minimalnie kszifo względem tych drzwi, ale jednak ; p
nie gadaj bzdur




rrhuffy - 10 mar 2010, o 19:28

1 kszifo. minimalnie kszifo względem tych drzwi, ale jednak ; p
nie gadaj bzdur




Adam - 10 mar 2010, o 19:29
ale nic nie leci kadr, drzwi leca, bo sa zle osadzone i to widac, bo jakos do stropow pasuje idealnie, nad drzwiami, czy pod oknami, do 2gich drzwi itd



rrhuffy - 10 mar 2010, o 19:33
Mi osobiscie zamiast tego:


Bardziej lezy obrocne o 1 stopien w lewo:




mala - 10 mar 2010, o 19:40
przestalam przekrzywiac glowe.
fajne zdjecie tak na marginesie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom