ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Asceza - poprawek pare
M0rw47h - So maja 31, 2008 3:17 pm " /> ">Kurde, żeby cokolwiek zdziałać, trzeba mieć więcej zapału i dać konkretne pomysły i najlepiej, żeby wszystko samemu przygotować, więc jeśli ktoś ma jakiś dobry pomysł to niech założy wątek z ankietą i już. Zazwyczaj robił mniej więcej tak Dominator i mu wychodziło, wtedy to nawet nieważne czy ma się dobry pomysł, ale wszystko idzie samo ku dobremu I rozstrzygnijmy raz na zawsze: czy bonusy liczone są wg punktów posiadanych czy wykorzystanych [niech któryś z koordynatorów napisze i już. Wiem, że w zasadach jest napisane, ale dużo osób jest innej myśli (czywiście mądrzej byłoby liczyć punkty wydane)]. Poprawka I - system bonusow Czesc A. Likwidacja obecnego sytemu bonusow, a zastapienie go nowym. Mianowicie systemem opartym na kupowaniu danych 'cech' za pkt dzielace obu graczy. Widze to tak: 2 pkt -> 1 life 3 pkt -> darmowy mulligan 5 pkt -> zaczynanie (do wyboru tylko przed pierwsza gra) 5 pkt -> -1 life u opponenta 10 pkt -> hand size +1 oraz dodatkowa karta na rece 20 pkt -> dodatkowy landdrop (mozna raz podczas gry zagrac 2 landy w jednej turze), odpalamy kiedy chcemy 20 pkt -> discard karty u oppa z reki na poczatku gry (nonland!) Z tym, ze bonusy wybieramy przed 'prawidlowym' rozpoczeciem rozgrywki, a mianowicie przed obejzeniem reki wlasnej. Np. Gracz A ma 70 pkt, a gracz B 50. Gracz B ma do dyspozycji wiec punktow 20, postanawia wybrac kto zacznie - zostaje mu pkt 15, teraz powiekszy sobie reke - zostanie mu 5, doda wiec sobie 1life oraz wezmiesz mozliwosc darmowego muligana. Czesc B Czesc B poprawki I, mialaby zmienic ilosc bonusow dostawanych przez przecniwka. Obecnie punkty bonusow przyznawane sa za zdobyte pkt, co czesto jest krzywdzace, poprawka ta mialby zmienic to na punkty WYKORZYSTANE. ">A jak z objętością decku? Też liczą się wykorzystane pkt, nie zdobyte? Tak. Poprawka II - zdobywanie pkt Jako, ze obecny sytem bardzo zaniedbuje graczy, ktorzy dopiero zaczynaja grac w formacie i przez co pierwsze porazki moga ich calkowicie zniechecic, proponuje troche zmienic sposob oraz ilosc zdobywanych pkt. po pierwsze - gry wygrane jako 2-0, dawalyby nam teraz +3 pkt, gry wygrane 2-1 dawalyby z kolei +2 dla osoby wygranej oraz +1 dla osoby, ktora przegrala. Dodatkowym bonusem, mialoby byc to, ze jesli roznica miedzy graczami wynosi wiecej niz 20 pkt, to gracz przegrany (o ile jest tym z liczba pkt mniejsza) dostanie ten +1 nawet w wypadku sromotnej kleski (0:2). Zmiany te nie mialby wplywu na juz rozegrane gry. Ankieta jest ustawiona na 2 dni! Ghost2 - So maja 31, 2008 3:20 pm " />Mi się poprawka II nie podoba, bo co się stanie z już rozegranymi grami? A co do poprawki I to imo jeśli kupujemy bonusy to powinny być tańsze bo co z tego, że wywalę oppowi jedną kartę z ręki jak on ma 4 rary więcej, które same mogą wygrać gry. Ale jestem całym sercem za poprawką I.A. EDIT: nie A tylko B. M0rw47h - So maja 31, 2008 3:23 pm " /> ">Mi się poprawka II nie podoba, bo co się stanie z już rozegranymi grami? ">Zmiany te nie mialby wplywu na juz rozegrane gry. ">A co do poprawki I to imo jeśli kupujemy bonusy to powinny być tańsze bo co z tego, że wywalę oppowi jedną kartę z ręki jak on ma 4 rary więcej, które same mogą wygrać gry. To jest opcja przeciez na jakies combo decki, majaca dac nam troche czasu. Ogolnie raczej ludzie beda brac albo land dropa, albo dodatkowe karty, wzglednie life na jakies burny/aggro. Ghost2 - So maja 31, 2008 3:25 pm " />Zmiany te nie mialby wplywu na juz rozegrane gry. No właśnie Imo trochę nie uczciwe... no i po to są bonusy aby nowi gracze mieli szansę z tymi droższymi deckami. M0rw47h - So maja 31, 2008 3:28 pm " /> ">Zmiany te nie mialby wplywu na juz rozegrane gry. No właśnie Imo trochę nie uczciwe... no i po to są bonusy aby nowi gracze mieli szansę z tymi droższymi deckami. Ale co z tego, ze mieliby wiecej pkt na bonusy, skoro 'stare' decki bylyby jeszcze bardziej potezne niz teraz? Terk - So maja 31, 2008 3:35 pm " />Jeśli bardzo nam zależy na poprawce nr I, to zaznaczamy 3 pierwsze opcje i mamy Poprawka I cz. A 2 głosy, Poprawka I cz. B 2 głosy. Imho powinno się wyrzucić z ankiety Poprawka I (cala), jeśli jest wielokrotny wybór. Nie podobają mi się osobiście te "poprawki", wzmacniają graczy z dużą ilością punktów i wprowadzają kolejne zamieszanie. argor - So maja 31, 2008 3:50 pm " />A jak z objętością decku? Też liczą się wykorzystane pkt, nie zdobyte? Klasyczny - So maja 31, 2008 4:16 pm " />Ekhm. Po pierwsze, jak dla mnie landdrop jest zbytnim przepakiem; sam miałem dwa takie przypadki w asc że op wybrał landdropy, co w połączeniu z takim ug madnessem czy innym turbonaporem daje wina w okolicach 3 tury, szczegolnie w grze z kontrolkami czy kombami. Po drugie, koncept poprawki II jest owszem, wspaniałomyślny, ale w takim przypadku większość graczy (choćby ja) nie będzie rozbudowywać decku powyżej 70 pkt. bo już w takich okolicach deck zaczyna działać jak trzeba - reszta to już mało istotne ulepszenia, a kupowane bonusy naprawdę mogą pomóc. Do dopracowania IMO. M0rw47h - So maja 31, 2008 4:19 pm " /> ">A jak z objętością decku? Też liczą się wykorzystane pkt, nie zdobyte? Tak. ">Ekhm. Po pierwsze, jak dla mnie landdrop jest zbytnim przepakiem; sam miałem dwa takie przypadki w asc że op wybrał landdropy, co w połączeniu z takim ug madnessem czy innym turbonaporem daje wina w okolicach 3 tury, szczegolnie w grze z kontrolkami czy kombami. Po drugie, koncept poprawki II jest owszem, wspaniałomyślny, ale w takim przypadku większość graczy (choćby ja) nie będzie rozbudowywać decku powyżej 70 pkt. bo już w takich okolicach deck zaczyna działać jak trzeba - reszta to już mało istotne ulepszenia, a kupowane bonusy naprawdę mogą pomóc. Do dopracowania IMO. Zawsze mozna w przyszlych poprawkach dac przymus wykorzystywania wszystkich nagromadzonych pkt w wiekszej ilosci niz 10... argor - So maja 31, 2008 5:24 pm " /> ">Zawsze mozna w przyszlych poprawkach dac przymus wykorzystywania wszystkich nagromadzonych pkt w wiekszej ilosci niz 10... Tak, czyli jak ktoś sobie zrobi goby do legacy to ma mountainy kupować. Silencer - So maja 31, 2008 5:28 pm " /> ">Ekhm. Po pierwsze, jak dla mnie landdrop jest zbytnim przepakiem; sam miałem dwa takie przypadki w asc że op wybrał landdropy, co w połączeniu z takim ug madnessem czy innym turbonaporem daje wina w okolicach 3 tury, szczegolnie w grze z kontrolkami czy kombami. Po drugie, koncept poprawki II jest owszem, wspaniałomyślny, ale w takim przypadku większość graczy (choćby ja) nie będzie rozbudowywać decku powyżej 70 pkt. bo już w takich okolicach deck zaczyna działać jak trzeba - reszta to już mało istotne ulepszenia, a kupowane bonusy naprawdę mogą pomóc. Do dopracowania IMO. Zawsze mozna w przyszlych poprawkach dac przymus wykorzystywania wszystkich nagromadzonych pkt w wiekszej ilosci niz 10... To bez sensu jak są złe bonusy i chcemy ich uniknąć, ale nie możemy. Moim zdaniem, nie da się dobrze pomóc o wiele słabszym deckom (takim powiedzmy powyżej 30 punktów różnicy), bo każda para decków potrzebuje innych korzyści itd. Co więcej, bonus dający życie, dodatkowy land, ancestral recall to też głupie bonusy, bo to praktycznie to samo co "po śmierci gorszego gracie dalej, ale jak w 2 tury nie wygra [ten słabszy] to koniec gry". Wydaje mi się, że dobre by było coś takiego: - od 5 punktów dostaje się 3 życia i zaczyna 1 grę - od 10 punktów ma się 8 kart - od 15 punktów zaczyna się każdą grę i jeszcze 3 życia - od 20 punktów dostaje się na początku gry Lotus Petala - od 25 punktów dodatkowy draw w pierwszym draw stepie. I tyle. Później to już jak danie 2- latkowi uzi i wysłaniu go na arenę przeciwko gladiatorowi. Można więc albo zabronić takich gier, albo pozwolić tym gorszym się męczyć bez kolejnych bonusów. A poprawka 2 jest całkiem pomysłowa, ale nie jest dobra w takiej postaci. Zależy co chcemy dostać. Jeśli mamy mieć RPGa z prawdziwego zdarzenia, to raczej zrobiłbym coś takiego: za 3 mecz wygrany z rzędu dodatkowy punkt, za 4 mecz 2 punkty itd. a za przegrane z rzędu to zamiast punktów byłaby możliwość sprzedawania 1 karty z zapasu lub bonusu (równowartość zapłaconych punktów). Wtedy dobre decki by sporo grały, bo by miały jeszcze większą motywację, a gorsze decki byłyby coraz lepsze (nie mieliby zmarnowanych punktów na słabe commony, których potem nie używają, czyli tak jak by zrobili nowy deck) Leto_ - So maja 31, 2008 9:17 pm " />Najlepiej bez zmian bo jest dobrze jak jest imo. M0rw47h - So maja 31, 2008 11:55 pm " /> ">Zawsze mozna w przyszlych poprawkach dac przymus wykorzystywania wszystkich nagromadzonych pkt w wiekszej ilosci niz 10... Tak, czyli jak ktoś sobie zrobi goby do legacy to ma mountainy kupować. Na oko z SB to jakies 700-800+ pkt... lynx - N cze 01, 2008 9:32 am " /> ">a za przegrane z rzędu to zamiast punktów byłaby możliwość sprzedawania 1 karty z zapasu lub bonusu (równowartość zapłaconych punktów). To jest wg mnie doskonały pomysł, bowiem nieraz diabelnie boli to 'bycie uwiązanym' do jednego decku albo strata bardzo dużej ilości punktów na wymianę całości (bo się wzięło na początku jedną nieprzemyślaną erkę). Maciuch - N cze 01, 2008 3:39 pm " />brakuje tu bardzo waznej rzeczy tj. ograniczenie uzywania tych bonusow 10 pkt -> hand size +1 oraz dodatkowa karta na rece mozna uzyc tylko raz 5 pkt -> -1 life u opponenta 5 razy 20 pkt -> discard karty u oppa z reki na poczatku gry (nonland!) 2-3 razy szczerze: nie chce mi sie czytac waszych w/w postow ale przy obecnych propozycjach zadna mi sie nie podoba dotyczaca pkt, za to ta ze bonusy sa przyznawane tylko za wydane pky (B) jest m.in. zaproponowana przeze mnie i tylko na nia glosuje Silencer - N cze 01, 2008 5:21 pm " />A jaki w tym jest sens, żeby użyć raz na cały mecz bonusu dającego dodatkową kartę? I może jakoś uargumentuj to, że przy 20 punktach przewagi dostanie discardu jest wielce zarąbiste (zauważ, że przy 18 punktach różnicy grasz przeciw temu samemu co przy 22 punktach, a gra staje się o wiele trudniejsza). Takie bonusy są bez sensu, już teraz nie gram z deckami gorszymi o 20 punktów, bo opp mnie zajeżdża commonami, a ja nie mogę np. rzucić reanimacji po akromę. Poza tym, ktoś mądry jak czyta wypowiedzi bez argumentacji to powinien w ogóle nie brać ich pod uwagę wyrabiając sobie opinię na temat tego, co czyta. Maciuch - N cze 01, 2008 8:23 pm " />to proste przy 40 pkt przewagi zaczynamy z 4 kartami wiecej niz przeciwnik^^ Zmiana bonusow miala wyrownac szanse a nie jeszcze bardziej pogaraszac sytuacje na niekorzysc lepszego. to po pierwsze, po drugie ">I może jakoś uargumentuj to, że przy 20 punktach przewagi dostanie discardu jest wielce zarąbiste (zauważ, że przy 18 punktach różnicy grasz przeciw temu samemu co przy 22 punktach, a gra staje się o wiele trudniejsza). a tego zdania juz w ogole nie rozumiem, moze z polskiego na nasze? oczywiscie ze ta zdolnosc jest przegieta i po glebszym namysle powinna byc ograniczona tak aby tylko 1 raz mozna bylo jej uzyc. czemu? bo grajac aggro wywalenie karty do combo badz mass remoavlu z reki oppa jest wystarczajacym bonusem, a zrobienia tego 2 razy jest po prostu masakryczne. i tak przy tych bonusach przy 40 pkt przewagi mozna wywalic 1 u oppa i wziac dodtakowe dwie co daje 3 karty adv na przeciwnikiem. Jezeli uwazasz ze to nie jest przegiete to wybierz sie na jakikolwiek turniej siepacz - N cze 01, 2008 9:06 pm " />To nie jest format turniejowy więc argument jest bez sensu. A bonusy niestety nigdy zbalansowane nie będą. O ile teraz ludzie z drogimi, wesołymi deckami nie mają czego szukać przy 20 punktach przewagi nie mają czego szukać, to naprawdę porządne komba wszelakie nic sobie z tego nie robią właściwie. Sugerowałbym po raz enty zresztą zacząć od dobanowania paru kart. stw - N cze 01, 2008 9:38 pm " />Sęk jest taki czy bonus discardu/lifea/dodatkowaj karty itd. działa na wszystkie 2/3 gry czy tylko na jedną wybraną? A co w tym momencie z darmowym muliganem. Kupując go miałoby się 3 darmowe muligany czy tylko jeden przed dowolną grą. Czy przed każdą z 3 gier można wybrać nowe bonusy. Np różnica jest 14 pkt więc grają 2/3 gry mogę przed każdą z nich wybrać inne bonusy? ">gry wygrane jako 2-0, dawalyby nam teraz +3 pkt, gry wygrane 2-1 dawalyby z kolei +2 dla osoby wygranej oraz +1 dla osoby, ktora przegrala Już myślałem nad tą opcją ale nie wiem czy za szybko nie będzie się zdobywało pkt ;/ I LICZENIE PKT TYLKO ZA WYKORZYSTANE KARTY/BONUSY JEST BEZ SENSU!!! Zastanówcie się nad tym! Ciekawe jak policzycie jak np. mam w klaserze 2 karty z Odyseji, a w mainie zero. To te 10 pkt za Odyseje będą się liczyć do wykorzystanych czy do niewykorzystanych? Tak samo jak mam wykupione 4xposiadanie 3 kart w mainie. A używam powiedzmy tylko (trzech Mongreli, 3 Baskietki i 3 Logicy). To w tym momencie 5 pkt liczy się jako wykorzystane czy do niewykorzystane? Dlatego uważam, że powinno się liczyć wszystkie punkty zdobyte. Maciuch - Pn cze 02, 2008 9:13 am " /> ">To nie jest format turniejowy więc argument jest bez sensu. Nie jest bez sensu bo nawet w tym formacie card adv jest bardzo wazny Nie wiem jak sie skonczy ta ankieta, zdania sa podzielone, ale wiem jedno, jezeli zle dobierzemy te bonusy to ludzia znudzi sie granie i format umrze smiercia naturalna... argor - Pn cze 02, 2008 1:04 pm " />Stw, tu zapewne chodzi o te, które wydałeś, a co z nimi robisz to nikogo nie interesuje. Co do gobów to był przykład. Jak ktoś zrobi finalną wersję decku, to potem nie ma co pkt zrobić np. znam combo co wygrywa z aggro za 90 pkt(zabija luzem w 3 turze, często w 2), ale 1 kontra powoduje auto win u oppa. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||