ďťż
[CoK - BoK T2] BG Rock



metall - Śr lis 03, 2004 9:21 am
" />Witam, mam zamiar przedstawić wam jeden z najpopularniejszych decków śwata jaki jest BG Rock. Każdy chyba wie ile on zwojował w EXT, teraz przyszła pora na T2. Deck jest bardzo przyjemny w prowadzeniu, gra się tak samo jak wersją do EXT. Przedstawiem wam moją wersje jaką obecnie testuje. Mile widzaine są wszelakie komentarze.

MANA BASE
1xOkina, Temple of the Grandfathers
1xShizo, Death's Storehouse
8xForest
11xSwamp
2xCity of Brass

CREATURES
4xBird of Paradise
4xEternal Witness
4xSakura - tribe Elder
4xKokusho, the Evening Star
3xSolemn Simulacrum

SPELLS
4xNight's Whisper
3xDeath Cloud
4xOxdize
3xRend flesh
4xDistress
SB
Tutaj w dużej mierze sależy od META w jakim gramy, ale na pewno powinna znaleść się następująca karta:
3xCranial Extraction




mako - Śr lis 03, 2004 10:41 am
" />W tekście napisałeś BR rock - to do poprawy . Co do uwag to jeszcze nie mam, ale zainteresował mnie ten deck - potestuję i dam znać. Jedna sprawa do sideboardu - pewnie wejdzie tam Boseiju - mamy wtedy niecounteroalnego Clouda.



metall - Cz lis 04, 2004 7:14 pm
" />błąd już poprawiony , pokusił bym się nawet grą Boseiju na mainie, ale to już kwestia gustu. Kolejną kartą jaką widze na SB jest Echoing Decay zapewne w ilości 3 lub 4.



Miko - Cz lis 04, 2004 8:17 pm
" />Karty do SB: Moriok Rigger, Viridian Shaman (powinno sie znalezc miejsce na 2-3 mainowe :/). Tak poza tym nic mi do glowy juz nie przychodzi hmm, moze commune with nature? no i przynajmniej 1 sensei's diving top - to jest obowiazkowa pozycja do prawie wszystkich deckow w obecnym t2.




mako - Cz lis 04, 2004 8:23 pm
" />Miko - nie wiem z tymi mainowymi shamanami - mamy 4 mainowe oxidize'y. W nowym t2 to ja bym się nad Naturalize'm zastanawiał - jak by jakiś Shrine'y albo Prison weszły (chociaż prison tak nie boli)



squee - Cz lis 04, 2004 8:27 pm
" />Bleh, co to?
Imo Shamanki in, oxi out. Wrzucił bym jeszcze z 2 Rude Awakening kosztem Deth Clouida i Kokusho. Ogolnie cos mi sie to nie podoba. Deck próbuje nasladowac extendowego builda(edykt/smother=rend flesh, therapia/dures=Distress, Solemn =baloth?, cloud=deed)nie birac pod uwage zupełnie innego meta w ext a innego w t2. Musiałbym troche pokminic jak to przerobic. Jak cos wymysle dam znac.



CwK - Cz lis 04, 2004 8:50 pm
" />Squee, Solemn bardziej przypomina mi Yavimaya Eldera niż Balona , kwestia gustu... testuje BG Rock wlasnie, dziala si, niedlugo wypowiem sie szerzej.



Miko - Cz lis 04, 2004 8:54 pm
" />Zamiast naturalize - WEAR AWAY. Niby koszt = GG, ale raczej nie sprawia problemow... zwlaszcza ze z rend flesh mozesz splicowac (czasem sie uda ) IMO distress troche ssa :/.



mako - Cz lis 04, 2004 9:16 pm
" />No sam nie wiem czy wear away to taki dobry pomysł - jednak na więcej swampów jest build i dwa foresty to może być problem na początku gry (na splice to ja bym raczej nie liczył). Co do distressa - to on rzeczywiście rewelacją nie jest ale z podobnym efektem nic się nie znajdzie (no chyba że Nezumi Shorfang - ale to juz co innego).
Faktem jest, że ten Rock nie musi być kopią extendowego jeśli chodzi o build więc można tu coś innego wrzucić. Chodzi jednak o to, że ma on przypominać tego extendowego i to imo robi



dark_wonderer - Pt lis 05, 2004 12:26 am
" />BG Cloudy istnieją w T2 nie od dziś (od DS'a ) i pomimo iż nazywa sie je luźnbo rockiem, to nie powinno to wpływać na kształt builda. Jedyne co łączy te dwa decki to kolory i strategia aggro-controli.

Co do kształtu to ja bym dodał na pewno 2 awakeningi (najlepszy finisher w T2), choćby z uwagi na (obawy raczej) Extrakcje, a takze 3-4 shamanki, bo ravager jest dalej najlepszym deckiem i jeżeli nie jest się w stanie z nim konkurować to trzeba zmienić decka. TOp jest IMO przereklamowany. Jedyne co za nim przemawia to mainowe eldery. Generalnie Top IMO jedynie w T&N dobrze leży.

Sideowe Bosejiu są raczej trefnym interesem, bo kontrole (niebieskie) są za sprawą tej karty żadkością (i Dosana w mniejszym stopniu). Ludzie boją sie grać kontrami i często rezygnują z grania UG (lub UW). Jeżeli już to grajcie na jednym i 2 sylvan scryingach do jego szukania. Zmniejsza to szanse dobrania drugiej kopii, pozatym lepiej jest czasem dostać tutor po normalny ląd (lub legendarny ) niż ląd, który wchodzi tapnięty i powoduje life lose'a. O mainowych bosejiu wogóle nie ma co mysleć. Jak chcecie coś dobrego na U kontrole weźcie shortfanga, jest 100% lepszy i bardziej uniwersalny.

P.S.
Wear Away to dobry tech, szczególnie, jak ktoś gra Reachem i mainowymi Cranialami.



metall - Pt lis 05, 2004 7:23 pm
" />Non stop testuje RG rocka którego spis podałem powyżej, i powiem że z takim MAINEM sprawdza się genialnie, ten deck jak narazie ma ze wszystkim OK. Bardzo często ratuje mnie Distress, który w tym decku się genialnie sprawdza, a połączony z Witneską to już nie wspomne. Main może przejśc co najwyżej jakieś drobne zmiany, zastanawiałem się nad Rudem ale nie wiem czy fo zmieszcze, na SB wg mnie powinno się znaleść Echoing Decay lub Hideous Laughter, co wybiore to testy pokażą. Uważam że na Sb również może znaleść się Boseju na takie żeczy jak T&N który po wystawieniu Boseju jest praktycznie nie do tknięcia. Również przewiduje upchanie do SB Barter in Blood, ale czy się zda to czas pokaże.



Amidaris - So lis 06, 2004 5:59 pm
" />Średnio mi się widzi ten komplet mainowych smoków, ale jakoś lepszy finisher mi do głowy nie przychodzi. Cranialami na pewno bym grał w mainie 2-3 sztuk. Z Witneskami są niesamowite.



metall - So lis 06, 2004 6:14 pm
" />Czy 2-3 sztuki Craniali na maina??? Uważam że Cranial jest kartą typową Saidową i trzymanie jej na Mainie jest zbędne, a w witheską z pewnością fajnie działa.Co do finisherów równie dobrze może być to Troll.



_Kkeldorn_ - So lis 06, 2004 7:06 pm
" />Metall ktoś rzuci na Ciebie Craniala i jesteś w dupie i jest sporo błędów konstrukcyjnych w twojej wersji, ale to proponuje przedyskutować na gg bo mi się niechce tutaj Bardziej podoba mi się wersja Froga, ale to dalej nie to co lubię najbardziej - deck mi się podoba i zabieram się za ostry testing



Amidaris - So lis 06, 2004 10:00 pm
" />Nie rozumiem czemu nie grac mainowo karta, ktora jest swietna na wiele metchupow, pomysl co ta karta robi rzucona na: wrogie witnesski, tootha, kiki-jiki, craniala czy cokolwiek innego. Za jedna karte pozbywasz sie 2-3-4 najwiekszych zagrozen ze strony oppa, i jeszcze mozesz zagrac ja powtornie z witnesski :/. No jak kto lubi, ja tam w t2 nie gram, ale uwazam, ze karta jest po prostu broken i w extendzie po testingu dochodze do wniosku, ze z sajdu 2 sztuki przejda na maina ...



dark_wonderer - So lis 06, 2004 11:58 pm
" />Ja też bym grał Cranialem w mianie. Po zagraniu kilka razy tą kartką muszę przyznać, ze w mainie też sie dobrze sprawdza.

Co do trola jako finishera to jest to IMO słaby pomysł (chyba, zęktoś inaczej rozumie słowo finisher ...). Finisher musi być szybki. Dla mnie 3 smoki + 3 rudy to idealny układ.



metall - N lis 07, 2004 12:13 pm
" />Wprowadziłem małe zmiany, mianowicie: zamiast Rend Fleshy dałem Echoing Decay, zamiast Oxdixe Shamanki oraz dodłem 3x Rudy kosztem 1 smoka, więc finisherami są 3xRud i 3xkokusho.



_Kkeldorn_ - N lis 07, 2004 1:01 pm
" />Amidaris: True, ale ja nie gram Cranialami mainowymi z prostego powodu - nie znam meta na tyle, aby zaufać sobie - później fakt wejdą Dalej... Smoki... Nie używam ich wogóle bo jako finisher lepszy jest Rude Awakening (poza MBC, które palnie Echoing Decaya i masz gg) Nie zauważyłem, aby Rock potrzebował kiedykolwiek szybko zabijać przeciwnika... Tutaj robimy to powoli. Trole są bardzo dobre na Ponze, z którą mamy miękko prawopodobnie i są fenomenalne na kontrole i MBC w postaci Control i Aggro - generalnie 3 sztuki powinny grać... 3 Rudy to zadużo bo i tak Ty masz to później zagrać w late game... Dużo osób mówi, że Tooth and Nail nas boli - Cranial jest dobrą odpowiedzią, ale dodatkowo ja gram w mainie 1x Duplicant - gra również nieźle na reszte decków



PiT - Pn lis 08, 2004 8:23 pm
" />Hideous Laughter w polaczeniu z trolem, witneska, szamanka, BoPem to baaardzo slaby pomysl ...



squee - Pn lis 08, 2004 9:37 pm
" />Imo Echoing Decay w maine>Hideous Laughter w mainie.



metall - Wt lis 09, 2004 7:14 pm
" />Ja właśnie testuje mainowe Craniale, Rudy i Boseju, sprawdzają się bardzo dobrze, ktoś miał race aby grać na 3 Rudach i 3 Kokusho, podajrze Dark . Ten deck praktycznie w tej chwili ma se wszystkim bardzo dobrze.



Maryot - N lis 21, 2004 4:30 pm
" />Hmmm ... tak się zastanawiam co lepsze Rampant Growthy czy Kodama Reach ...

Moja wersja:

Main:

(20 land)
9x Forest
9x Swamp
1x Shizo, Death's Storehouse
1x Okina, temple of the grandfathers

(24 creatures)
4x Birds of Paradise
4x Sakura-Tribe Elder
4x Viridian Shaman
4x Solemn Simulacrum
4x Eternal Witness
2x Duplicant
2x Kokusho, the Evening Star

(16 other)
4x Rampant Growth
4x Echoing Decay
3x Sword of Light and Shadow
3x Death Cloud
2x Barter in Blood

Side:
3x Plow Under
4x Horobi, death's Wail
4x Naturalize
4x Cranial Extraction

Początkowo grałem na Molder Slug'ach ale potem jak wrzuciłem Sword'y to raczej kiepsko by to wyglądało . Tak samo nie używam Hideous Laughter bo jest za dużo na stole rzeczy które można przez to stracić. 4 Chmóry to za dużo. W końcu rzucamy ją tylko raz (bardzo rzadko dwa razy). Oxidize są dobre ale wole Chorego. I co najważniejsze w dalszym ciągu nie mogę się przekonać do Troli. W czym one takie dobre są oprócz tego, że są dobe. Nie wiem co by wypieprzyć żeby je wrzucić.



squee - N lis 21, 2004 8:11 pm
" />Hm, tak luźno popatrzyłem i na spis i się zastanawiam po co te Kodama's Reache, BoPy(to rozumiem), Solemny. Po co tyle mana akceleration? Żeby rzucic chmure za 10?



Maryot - N lis 21, 2004 8:32 pm
" />Tak, że się zastanawiałem czy np zamiast Solemów nie wrzucić Night's Whispersów :/.



dark_wonderer - Śr gru 08, 2004 10:44 pm
" />squue, ty masz poprostu słabe zrozumienie tego decka. On musi zbudować sytuacje, w której będize mógł zagrać sporą chmure i pozatym musi mieć faworyzującą go sytuacje po jej zagraniu. najłatwiej to osiągnąć poprzez sporą akcleleracje (szukanie lądów jest IMO lepsze w tej kategorii niż manodajki).



CwK - Cz gru 09, 2004 8:43 am
" />Na Kodamas Reache opłaca sie grać jesli nie gramy na Ptaki i jeśli gramy na Rude Awakening... ja osobiście wole ptaki, mimo ich podatności na dowolny removal oraz naszą własną chmurę.. dlatego nie gram tym deckiem, on jest za bardzo niestabilny... w tym decku są karty na karty, żeby porządnie obsługiwac Rock trzeba być mistrzem topdeckingu albo podjemowac duuuzo ryzykownych decyzji (nie lubie tego ). Czy ktokolwiek z was zna DZIAŁAJĄCY sposób na pre-side'owy lub nawet post-side'owy sposób pokonania Tootha? (oczywiscie poza porno-rozdaniami typu 4 Extrakcje )... ja takiego nie dostrzegam Tytan (nawet z many) wygrywa grę... heh



dark_wonderer - Cz gru 09, 2004 12:02 pm
" />Wogóle nie rozumiem twojej opinii CwK. Przecież Chmura nawet średnich rozmiarów mocno uszkadza Tootha, sczególnie buildy oparte na urzatronie. No tylko, aby to było efektywne trzeba grać na Kodama's Reache IMO, bo do tego potrzeba sporo mana.



PiT - Cz gru 09, 2004 12:42 pm
" />
">Na Kodamas Reache opłaca sie grać jesli nie gramy na Ptaki i jeśli gramy na Rude Awakening.
Bop umozliwia ci zagranie 2 turowego reacha co daje naprawde duza przewage i bynajmniej te karty sie nie wykluczaja, Rude Awakening zupelnie sie nie kombuje z Death Cloudem i z tego wlasnie powodu imo nie powinien byc grany w tym deq.


">w tym decku są karty na karty, żeby porządnie obsługiwac Rock trzeba być mistrzem topdeckingu albo podjemowac duuuzo ryzykownych decyzji
Wystarczy grac na Sensei's Divining Topy i troche shuffle efektow ( vide tak przez ciebie nie lubiany kodama's reach )


">Czy ktokolwiek z was zna DZIAŁAJĄCY sposób na pre-side'owy lub nawet post-side'owy sposób pokonania Tootha
Szybka chmura , Plow Under i przedewszystkim Cranial.



CwK - Cz gru 09, 2004 2:09 pm
" />Ehh Cranial nie rozwiązuje problemu na tyle, żeby ten deck mógł spać spokojnie. Ptaki i Kodamas Reache (ofkozz Sakury tez) to az za dużo Akceleracji. Nie widze sensu aż takiego przyspieszania many. W końcu naszym celem (jesli nie gramy Rudami, kórych bardzo nie lubisz) nie jest rzucenie chmury - gigant. Senseis Divining Topy nie kombują sie z naszymi Molder Slugami które są musem, są dobre po chmurze, ale widziałbym je bardziej w Mono B niż w BG...



PiT - Cz gru 09, 2004 3:27 pm
" />
"> Ehh Cranial nie rozwiązuje problemu na tyle, żeby ten deck mógł spać spokojnie
Oczywiscie ze Cranial nie wygrywa gry, lecz tylko konkretnie spowalnia rywala. Powiedzialbym nawet ze jesli grasz z przeciwnikiem na poziomie ktory ma dobrze opanowany deq to extrakcja po T&N tak naprawde wyrownuje tylko szanse na 50 : 50 ( no moze ciut w strone BG ). Dopiero drugi Cranial dosc konkretnie przybliza nas do zwyciestwa.


">Ptaki i Kodamas Reache (ofkozz Sakury tez) to az za dużo Akceleracji
Zalezy to przedewszystkim od tego jak widzisz swoj deq. Czy ma to byc kontrola czy bardziej agro build. IMO skuteczniejsza jest wersja kontrolna, ktora potrzebuje duzo przyspieszenia ( sam gram na 11 kartach z mana acceleration ) by szybciej zagrac kluczowe spelle jak i moc odbudowac sie po chmurze. Dodatkowym bonusem z tego rozwiazania jest znacznie lepszy matchup z ponza jak i skuteczniejsze wykorzystanie Top'a.


">W końcu naszym celem (jesli nie gramy Rudami, kórych bardzo nie lubisz) nie jest rzucenie chmury - gigant.
1. Nigdzie nie powiedzialem ze nie lubie Rude Awakeningow. Jest to jednen z najlepszych finisherow w obecnym T2. Po prostu uwazam ze albo gra sie Death Cloudem albo Rude Awakeningiem. Te 2 karty po prostu do siebie nie pasuja. I tworzac deq musisz wybrac na ktorej chcesz oprzec talie.
2. Kontrolna wersja BG to nic innego jak talia zbudowana właśnie pod Death Cloud'a by jak najefektywniej go wykorzystac. Bardzo czesto zrezolwowana chmura daje nam taka przewage i kontrole nad stołem ze przeciwnik nie bedzie w stanie po niej sie juz podniesc. i chodzi tu zarowno o te mniejsze chmurki 2-4 na affinity jak i te chmury giganty na kontrole


">Senseis Divining Topy nie kombują sie z naszymi Molder Slugami które są musem, są dobre po chmurze, ale widziałbym je bardziej w Mono B niż w BG...
1. Molder Slug bynajmniej nie jest musem.
2. Zdecydowanie nie doceniasz Sensei's Divining Top'a, ktory jest kluczowa karta. Moge smialo powiedziec ze z topem w grze zwiekszasz swoje szanse na wygrana od momentu jego wejscia o jakies 7-10% z kazdym deckiem
3. Nawet z Molder Slugiem w grze jestes w stanie wykorzystac Top'a choc bedzie to kosztowalo 1 mane wiecej.
4. Topy nie pasuja do Mono B ze wzgledu iz jest w nim za malo shuffle effectow ( najczesciej sa to 4 solemny ) by efektywnie go uzywac.



dark_wonderer - Pn gru 13, 2004 11:02 pm
" />Ostatnio interesuje sie tym deckiem i choć narazie niespecjalny z e mnie pilot, to muszę przyznać, zę PiT ma na jego temat 100% (moze 99,9% ) racji.



dark_wonderer - Pn gru 20, 2004 4:58 pm
" />Ostatnio zaczynam poważniej testować ten deck. Wybrałem go ponieważ:
a) nie jest affinity ani T&N
b) wydaje sie ciekawszy niż inne dostępne kontrole (które wszystkie niemal są Gx )

Szukam w mainie miejsca dla kilku sztuk Topa , nie jestem pewnien co wywalić i chcaiłbym zapytać kogoś z "veteranów" o opinie:

Oto jak teraz wygląda mój main:

12 Forest
10 Swamp

4 Sakura-Tribe Elder
4 Eternal Witness
4 Kokusho, the Evening Star
3 Birds of Paradise

4 Oxidize
4 Barter in Blood
4 Echoing decay
4 Kodama's Reach
3 Death Cloud
4 Plow Under



PiT - Wt gru 21, 2004 1:21 am
" />1. Ciekawi mnie skad masz ta deqliste
2. Ptaki nie pasuja do Barter in bloodow i osobiscie wymienilbym je na solemny ktore imo baardzo syca w tej talii
3. Dodalbym kontrolnie Okine i Shizo za 2 basici
4. Co do Topow to wywalilbym karty o ograniczonej uzytecznosci ( 1 Plowa , 1 Oxidize ) i 1 Kokusho. Wywalasz w ten sposob karty ktore sa syca tylko w konkretnych matchupach ( oxi na affi , plow na kontrole i t&n ) i 1 finishera ktorego tak naprawde raczej nie chcesz miec na startowej rece. Dostajesz w ten sposob 3 sloty na Sensei Divining Topy ktore sa uniwersalne na kazdy matchup i beda ci kopac library po konkretne odpowiedzi. Z ich wykorzystaniem szanse na dociagniecie plowa/oxidiza masz praktycznie takie same a unikniesz w ten sposob otwarcia z 2 plowami na affinity czy 2 oxidizami na mirror. Ponadto z mojego doswiadczenia wynika ze 3 Kokusho z zastosowaniem 3 Topow jako main win condition raczej wystarcza...

*5. Wymienisz 1 Barter in Blood na dodatkowy land ( imo 23 landy to optymalna liczba )
i masz BGCoud.deq v1.05 by PiT :] ( sajd to oczywiscie zupelnie inna bajka )



dark_wonderer - Śr gru 22, 2004 12:16 am
" />Co do pochodzenia "mojej" decklisty to (przyznam się bez bicia ) jest to deck Joshuy Claytora ze States'ów. Ja wymieniłem narazie w mainie tylko:
-1 Bosejiu - 2 Sylvan Scrying + 3 Bop. Rozmowy tu na forum zainspirowały mnie do dodania Bopów. Bardzo sie przydają, aczkolwiek nie jestem pewien co do ich koegzystencji z Barterami. Z Chmurą też róznie, bo zawsze kiedy je sobie nią kosze czuje sie "oszukany" i wydaje mi sie, ze nie w pełni wykorzystuje wtedy możliwości chmury. Solemn może być tu dobry, bo zniszczenie go nas nie boli i chętniej wystwiłbym go od bloku. Zastanawia mnie troche jego szybkość, ale skoro komuś już się sprawdził to też go wypróbuje (pozatym jest tańszy od Bopa pod kątem finansowym). Thnx za rady. Dodam jeszce mój side:

3 Naturalize
3 Viridian Shaman
3 Cranial Extraction
3 Bosejiu
3 Rude Awakening (mirror, wchodzą zamiast chmur)



PiT - Śr gru 22, 2004 2:20 am
" />1. W sumie to moglem sie domyslec ze stad sie deqlista wziela .
2. Solemny naprawde syca w tym deq sa moze i troszke wolne ale strasznie nakrecaja koniunkture.
3. Co do sajdu to mam ja ciut inna filozofie. Jestem ciekaw jak sie sprawdza akcja pt. Rudy za chmury bo takeigo wariantu nie probowalem. Pozatym napewno wywalilbym Boseiju ktorych nie lubie i ktore sa imo przeceniane. W matchupie z UG / MonoU ( ktore zreszta sa naprawde trudne i raczej faworyzowane dla przeciwnika ) imo trzeba isc w beatdown i ta taktyka mi sie lepiej sprawdzala ( po prostu opponentowi dzieki kontrom Bribery, Shaklesom, niebieskim Hondenom latwiej jest uzyskac kontrole na stole ).



metall - Pt gru 24, 2004 9:20 am
" />Moim zdaniem Dark 4 Plow undery na mainie to ciut za dużo, a kto wie czy jest sens w ogóle trzymania ich w decku.Ich kosztem na pewno dałbym 4 lub 3 Solemny i dodał koniecznie 4 BoPa. Uważam że lepsze w mainie od Chmóry może się okazać Rud, jest to chyba obecnie najlepszy Win Condition w T2. W SB zabrakło u ciebie Chorobiego, który rozwala Ravagera doszczętnie. Liczbe Barterów zmniejszyłbym do 3. Pomyślałbym jeszce na twoim miejscu na Shortfangami , są wprost genialne



Sn4ke - Wt gru 28, 2004 1:19 pm
" />Talia rock to jedna z lepszych tli EXTENDOWYCH!! A twoja wyglada jakby byla w T2 . Ja bym proponowal taką wersje:

11x Swamp
13x Forest
4x Treetop village
4x Llanovar Wastes
4x Pernicus Deed
3x Duress
4x Eternal Witness
3x Ravenous Baloth
4x Cabal Therapy
4x Birds of Paradise
3x Wall of Blossoms
4x Diabolic Edict
2x Vampiric Tutor
3x Troll Ascetic
2x Living Wish

Miej taki deck - to bedzie dobry rock!



dziemion - Wt gru 28, 2004 1:54 pm
" />Ekhm ta tali wyglada jak z T2 bo to jest topic o rocku w t2....



dark_wonderer - Cz gru 30, 2004 12:40 am
" />seconds dziemion ... ehh jak ja nie lubie takich lamerskich postów . Widać w szkole zaniechano nauki czytania ..., a przynajmniej ze zrozumieniem :]

PiT - trick z zamianą chmury na rude'a polega na założeniu że jeśli mamy lepszy lub porównywalny mana development, to chmura z drugiej strony nie jest dla nas groźna. Z koleji drugi szybki finisher jest bardzo dobry kiedy grozi nam extrakcja.

Na mono U i UG sideuje rude'y, craniale i bosejiu (też uważam, że są przereklamowane, ale konieczne). Najpierw cranialem (najlpeije zagranym z bosejiu) usuwamy bribery chroniąc witneski i kokusho, potem ew. shacklesy. Echoingi zostają na mono U aby zabić sideowegfo adepta. Budujemy duży mana base tak aby zabić kolesia dużym niekontrowalnym rudem omijając shacklesy (jeśli nie zostały zniszczone extraktowane tzn. ). Najważniejsze jest szybkie pozbawienie opponenta bribery.

W meta z dużą ilością UG i mono U warto mieć w boardzie Persecute lub Choke, które niekontrowalne bardzo bolą (zwłaszcza mono U).

Metal: Gdybym miał zamieniać chmure na rude'a to wolałbym chyba grać freshmakerem (BG jest przedewszystkim oparte [IMO] na chmurkach).

Plowy są IMO niezbędne bo widuje nase kontroli, a nasz deck mainowo poza chmurą,nic specjalnie na nie nie posiada.



Maryot - N sty 02, 2005 7:09 pm
" />Strasznie mi przeszkadza po rzuceniu chmóry czekanie na Topdeka ... nie raz bywa tak, że po rzuceniu chmóry przeciwnik szybciej dobierze landy i się wyłoży dlatego zastanawiam się nad Senseiami. Co wy na to?



dark_wonderer - Wt sty 04, 2005 3:28 pm
" />Ja już za przykladem PiT'a mam 3 sztuki i nie narzekam.



tfujbuk - Pn sty 17, 2005 12:08 pm
" />podaje muj spis oceńcie
4x Sakura
4x Troll
4x Kokusho
2x Rude Awakening
4x Eternal Witness
4x Kodama's reach
2x barter in blood
2x cranial extraction
4x phyrexian arena (daje bardzo potrzebny draw po chmurce)
4x echoing decay
4x death cloud
2x viridian shaman



metall - Pn sty 17, 2005 1:30 pm
" />Wszystko wspaniale, ale nie rozumiem jak chcesz grać bez lądów, żeby nie było, że się czepaiam, ale napisałeś że ,,podaje muj spis". Myśle ze to zwyczajne przeoczenie. Teraz co do budowy decka. Jest [are błędów, mianowicie Cranial Extraction jest kartą typowo saidową więc nie widze sensu trzymania jej na mainie. Następnie nie dopatrzyłem się BoPów które IMO są konieczną kartą, która daje nam mana akcelerated. Zwiększyłbym o 1 ilość Shamanek gdyż przydała by się większa ilość hate na mainie. Nie wiem czy Phyrexian Arena jest dobtym pomysłem, posiadasz już Chmórke która zawsze jakiś DMG nam zadaje do tego jeszcze Arena wg mnie za duży DMG. zamiast Aren polecam karte która zawsze znajduje się na mainie a mianowicie Night's Whisper. Zwiększyłbym o 1 również ilość Rudów, które są bardzo. dobrym win condition. Ilość Bartków albo do 3 albo 4 tą decyzję pozostawiam tobie. Co do Trolla wydaje mi się, że ta karta nie jest w Rocku do T2 grana, osobiście wolałbym od niego Solemna który jak ulał pasuje do tego decka, ale równie dobrze za Trolla możesz coś innego dodać np. 3xPlow Under, jego działanie wyjaśnił Dark pare postów wyżej. Podaj jeszce SB bo chyba bez nigo nie grasz??



Baczer - Pn sty 17, 2005 1:49 pm
" />Czy mi sie wydaje czy ten Rock na T2 nie jest spashem zielonego koloru do MBC ??



_Kkeldorn_ - Pn sty 17, 2005 3:00 pm
" />W którym miejscu to jest MBC :/



Ivo - Wt sty 18, 2005 9:18 am
" />Wydaje ci się. Rock to wogle inny deck niż MBC (no może tu troche przegiąlem bo jednak te kilka kart podobienstwa jest). Przypatrz się jeszcze raz jakimś przykładowym spisom, a najlepiej zagraj sobie nimi pare gier.



metall - Wt sty 18, 2005 1:41 pm
" />Nie zmienia faktu że IMO deck jest źle złożony, ale od czegoś trzeba zacząć. Na splash MBC mi to nie wygląda, ale na średniej klasy Rocka.



tfujbuk - Śr sty 19, 2005 12:44 pm
" />no wiec tak arena rzucona wcześnie daje niesamowitą przewage ...... da sei wytrzymać nawet po chmurce którą przewaznie rzucam za około 3/4 a dodatkowa karta po chmurze ratuje tyłek tutaj chodziło o to że nights whisper zleci z rączki po chmurze a arena nie co do shamanek nie wiem jak u was ale u mnie (gdańsk) meta sie troszke uspokoilo na punkcie affa wiec taka ilość styka jak najbardziej teraz trole tu jest kwestia sporna poniewarz jednak są dobre na pare matchupów jeżeli przeforsuje je przeciw kontrolce (które sie rozpanoszyły jak grzyby) to już jest dobrze bo praktucznie nie do zdjecia są :] nawet kamień ich nie rusza ..... napisałem muj spis bo jednak różni sie on od innych (areny zwłaszcza)........ poza tym craniale tutaj jest dosyć mocna dyskusja moim zdaniem 2 w mainie nie przeszkodza a tylko pomogą :] są dobre przeciw na moje oko 75 %matchupom a to już pozwala tą karte trzymać w mainie ..... szybki cranial na tootha czy kiki jiki (kombo deck) załatwia sprawe i aż miło sie wtedy gra ....... najbardziej zależy mi na waszej opini co do Aren i Troli bo tutaj sam sie wacham ....... dzieki metal za jakąs w miare konstruktywną krytyke .....



metall - Śr sty 19, 2005 7:39 pm
" />tfujbuk nie ma za co. Co do Aren ,jest to karta raczej tylko do MBC, w którym gra się na Consum Spiritach które uzupełniają nam stracone życie. W twoim Decku nie dopatrzyłem się Consum Spirita więc granie na Chmórach i Arenach to IMO za duże ryzyko, zbyt duży lose life dla ciebie. Więc na Twoim miejscu wybrałbym Night's Whisper, które wg mnie jest jednym z najlepszych dociagów w T2. 4 sztuki powienny wystarczyć w zypełności . Co do Trolli to chyba trzymałbym je na SB chciażby nawet na Witneske, w tym matchupie bardzo fajnie się sprawdzają. Ale osobiście na ich miejsce bardziej bym wolał Solemny albo 3 Rudy które wymiatają
Aczkolwiek nie mówie że Troll nie będzie się sprawdzał w twojej wersji.



tfujbuk - Cz sty 20, 2005 12:16 pm
" />zrobie tak włoże 2 areny i 2 witneski zostane mimo wszystko przy swoim że wczesna (czyt 3 turowa) arena zwieksza nam szanse o 30 % na wygranie ale żeczywiście jest to jakieś ryzyko gdy z chmury zejdziemy do 6 lifa ale nawet wtedy czesto dzieki arenie odbudowywałem sie i zabijałem wiec to tylko zalezy od szcześcia :] (uwielbiam ten deck bo wystarcza przeważnie jedna tura na zabicie oppa :] gdy mamy ruda albo coś jeszcze to już wogle przegięcie ;]) a co do solemnów to powiem tak no niby za 4 mana stwór 2/2 i jak zejdzie z chmury da nam karte ale praktycznie wychodzi w 3 turze tak jak kodamas reach wiec i tak ląd jest no a jego przeciwnik czyli troll w mojej talii jednak i zatrzymać potrafi i od kamienia nie spadnie i terror na niego nie zadziała :]



metall - So sty 22, 2005 10:05 am
" />IMHO 2 Witnesski to trosze za mało, jest to jedna z kluczowych karta w Rocku, pozwala nam na zwiększenie iloście danego spelu poprzez swoją genialną zdolność ja widze 3-4 sztuki. Co do Solemnów wspaniały bloker, genialna zdolność, nic dodać nic ująć. Myślałeś na Rudem tfujbuk ??



Eddy Kodo - N lut 13, 2005 10:08 am
" />Mój Brat gra na greater harvesterach i całkiem nieźle robią . Myślicie że by się tu nie przydały?



bialy0021 - N lut 13, 2005 11:11 am
" />
">i terror na niego nie zadziała :]
na solemna tez



Misiiiiek - Cz lut 17, 2005 9:49 pm
" />Co myslićei o grze na czrnych mijodżinach? DZieki nim pozbawiamy przeciwnika kart na ręce, a poza tym mamy jeszcze dobrego stwora, który poczatkowo jest nieznisczalny!
Grałbym także na Readicate. Moim zadniem 2 Kodama Rech wystrczy w zupełnosci, do tego obowiązkowo 4 sakury i może 2 solemy. Side możemy włożycć 2-3 sztuki Night of Souls' Betrayal, 2 Shamanki(bo 2 w mainie) i 2 Oxsidize(także dwie sztuki mainowe), ze 2 Boseju i 2 Craniale. W charakterze finishera smok nie zawsze sie sprawdza, z tego też powodu włożyłbym 1-2 sztkui Rudów; 3 Chmury koniecznie...



siepacz - Pt lut 18, 2005 3:22 pm
" />taa, a widzisz ile ten myojin kosztuje many? chlopie napisz zanim cos powiesz... zwlaszcza ze chcesz jeszcze na chmurki grac przy mniejszej ilosci mana accelerate...



Mariano - Pn mar 14, 2005 10:53 am
" />PiT lub Dark mógłbym was poprosić o wersje rocka po banach affinity ?
Zamierzam składać coś do t2 i wydaje mi się że rock to dobry wybór, jeżeli się myle to mnie poprawcie.



dark_wonderer - Pn mar 14, 2005 6:24 pm
" />Trochę to trwało, bo mało kto gra teraz BG Rockiem, ale mam tu całkiem niezłą wersję z forum BB.

BG Rock

Main Deck
1 Boseiju, Who Shelters All
14 Forest
8 Swamp

4 Solemn Simulacrum

4 Birds of Paradise
2 Sylvan Scrying
4 Sakura-Tribe Elder
4 Eternal Witness
3 Kodama, the Tree of the North

3 Night's Whisper
4 Echoing Decay
3 Death Cloud
3 Rend Flesh
3 Kokusho, the Evening Star

Sideboard
4 Naturalize
4 Plow Under
3 Grim Reminder
4 Persecute
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom