ďťż
Coś o limited...



_Kkeldorn_ - Pn lut 02, 2004 8:15 pm
" />Elo! Dzisiaj postanowiłem napisać parę rzeczy o wspaniałym formacie jakim jest limited. Mam nadzieje, że nie zanudzicie się czytaniem i dożyjecie do końca...

Co to jest limited?

Limited to taki nieco inny format gry... nie gramy tutaj przygotowanym, długotestowanym przez siebie deckiem... dostajemy tu karty od organizatora takiego turnieju. Teraz postaram się opisać wszelkie możliwe rodzaje tego typu turnieji... dla graczy zaawansowanych są to rzeczy oczywiste i właściwie jeśli niechcą to nie muszą dalej czytać, ale jeśli Twoja przygoda z M:tG właśnie się zaczęła to ten art jest stworzony właśnie dla Ciebie Dobra na czym to ja skończyłem... aha pamiętam... tak więc LIMITED jest podzielone na parę innych formatów, które postaram się tutaj opisać....

Sealed Deck:

Seled deck to turniej, na którym dostajemy Tournament Packa oraz 3boostery (jeśli jest to turniej promujący nowy dodatek... jeśli jest to nowa edycja lub zwykły seled deck to dostaniemy 2boostery) Po rozdaniu TP i boosterów przez organizatora otwieramy je i wypisujemy nasze karty na pewnej kartce... nie zaznaczamy ilości landów i czy karta jest w wydaniu Foil... na takie czynności mamy najczęściej 40min. Po spisaniu wszystkiego oddajemy nasz zestaw sędziemu, a ten sprawdza czy wszystko jest O.K., a następnie losowo oddaje zestawy w ręce graczy. Jakiś % uczestników dostaje własne zestawy, a reszta uczestników dostaje już losowe. Z otrzymanych od organizatora kart składamy własny deck, najczęściej 40 kartowy, i zabieramy się do gry Na złożenie decka mamy jakieś 30min. System rozgrywek to najczęściej swiss, a potem rozgrywane jest top 4 lub top 8 (liczba zależna od ilości uczestników.) Zregóły jest to top 8 bo tego rodzaju turnieje cieszą się dość dużą popularnością.

Booster Draft:

To kolejny format rozgrywek limited. Do drafta potrzebne jest 8 osób. Ty oraz 7 innych osób siadacie przy Podzie i dostajecie po 3 boosterki każdy. Postarajcie się poskromić waszą niecierpliwość i nie otwierać ich no chyba, że lubicie słyszeć "warning"
Na znak sędziego każdy z Was otwiera 1 booster i wybiera z niego 1 kartę, którą odkłada na bok, a resztę z tych kart oddaje graczowi po lewej stronie. Następnie dostajecie booster z prawej strony wybieracie 1 kartę oddajecie graczowi z lewej i tak dalej... aż do skończenia boostera. To samo robicie z pozostałymi 2 boosterami. Czas na wybór karty z boostera zmniejsza się wraz z ilością kart w boosterze. Aha zapomniałbym 2gi booster idzie w prawo a 3ci znowu w lewo czyli to wygląda tak: prawa-lewa-prawa. Kiedy skończycie draftować przyjdzie czas na złożenie decka. Z tych 45 kart musisz mieć 40kartowy deck (w tych 40kartach również basic landy) Oczywiście można mieć większe decki jednak moim zdaniem 43 karty to absolutne MAX. Wydraftowane karty są już Twoją własnością, więc zalecam granie w koszulkach . Oczywiście możecie umówić się na redrafting czyli powtórne draftowanie rarów po całym turnieju. Jest to o tyle dobra metoda, że żaden z graczy nie wydraftuje erek za 200zł, a Ci najlepsi dostaną to na co zasłużyli czyli najlepsze karty...
Na konstrukcje decka mamy około 30 min.

Rochester Draft

Jest to bardzo podobny format do booster drafta, ale o wiele trudniejszy i wymagający większych umiejętności w wyborze kart.Podobnie jak w Booster drafcie zasiadamy przy stoliku w 8 osób kazdy dostaje 3 boostery. Osoba obarczona numerem 1 otwiera swój booster i rozkłada go na oczach wszystkich graczy w ten sposób, aby każdy z nich widział każdą z kart. Teraz przez ustalony przez sędziego czas oglądacie karty z boostera po czym na jego znak osoba oznaczona numerem 1 bierze jedną z kart... potem numer 2 i tak dalej aż do 8smej osoby, ale ta bierze 2karty, ponieważ booster odbija i kolejność się odwraca (8,7,6...) draftujecie aż do końca boostera. Teraz boosta otwiera osoba numer dwa i wszystko odbywa się na tej samej zasadzie co w przypadku gracza 1... robicie to aż do wyczerpania boostów...
Strona, w którą draftujecie to kolejno lewa-prawa-lewa czyli tak samo jak w przypadku booster drafta. Po wydraftowaniu kart składamy decka - mamy na to 30 min.
Pamiętajcie - minimum 40 kart
W Rochesterze rozgrywane są wszystkie poważniejsze turnieje ze względu na zaawansowany poziom trudności - jest to chyba najtrudniejszy rodzaj gry w limited.

Jak draftować, aby wygrać:

Podam top 5 commonków z Mirrodina i Darksteela w limited z każdego koloru - to wam troche ułatwi czynność draftowanie...

Mirrodin

White
Arrest - wiadomo bardzo ważny jest removal, a Arrest to remowal z najwyższej półki...
Skyhunter Patrol - 2/3 i lata a do tego jeszcze first strike... niewielki koszt czego chcieć więcej...
Skyhunter Cub - dobry drop a jak wpakujemy mu jakiegoś Bonesplittera to...
Leonin-Den Guard - za 1W 1/3 to nieźle, ale dopiero zaczyna się zabawa jak equipa dostanie...
Auriok Transfixer - zatrzymuje artefakty przeciwnika, a to nieocenione w tym bloku...
Blue
Neurok Spy - nieblokowalność to jedna z najlepszych rzeczy w limited...
Somber Hoverguard - dobry latacz 3/2, który wchodzi około 4tury...
Annul - kontra groźnych artefaktów przeciwnika w limited bywa dobra...
Thoughtcast - dobry draw, który może sycić w limited...
Regress - bounce w limited jest także bardzo ważny a ten mocniejszy w limited boomerang syci (mocniejszy bo nie ma UU w koszcie i jest łatwy do splasha...)
black
Terror - removal chociaż nie tak mocny w tym bloku ze względu na ilość artefaktów...
Irradiate - kolejny removal, który zregóły strzela za 3-4
Cunsume Spirit - Strzał + życie to nieźle szkoda tylko, że więcej jak za 3-4 nie strzelisz, a przynajmniej będzie Ci ciężko...
Wall of the Nim - regeneruje nasze krity - bardzo dobre na wypadek jakiś "sztuczek" przeciwnika w combacie
Moriok Scavenger - większy ale nieco slabszy Gravedigger, ale nadal w cenie...
red
Shatter - nieoceniona karta na limited - niszczysz 90% zagrożeń...
Spikeshot Goblin - bardzo dobry solo, a jak dostanie +x/+x to mmmm
Electrostatic Bolt - taki lepszy Shock w limited... zdejmiesz większość artifact creature... dobry...
Ogre Leatfoot - skutecznie straszy artefakty przed blokowaniem go poza tym sam w sobie jest niezgorszy
Voushlock Berserker - 3/2 Haste za 3R to bardzo dobrze w limited - czego chcieć więcej...
green
Deconstruct - darmowe niszczenie artefaktów jest nieocenione w limited...
Tel-Jilad Archers - nie dość, że sam ma dość duże rozmiary to jeszcze ma protke przed artefaktami i może lataczy blokować... cudo...
Tel-Jilad Exile - kolejny wypasik za 3G 2/3 regenerate... jest świetny...
Fangaren Hunter - jedna z większych kreatur jaka jest w Mirrodinie... to nie czasy onslaughta gdzie wielki rozmiar to była norma - tutaj bycie wielkim jest bardzo ważne
Predator's Strike - tani, świetny boost dla naszej kreaturki, a także doskonały finisher... polecam
artifact
Bonesplitter - tani, dobry, combuje się ze Spikeshot Goblinem
Pyrite Spellbomb - dobry removal, a także draw...
Myr Enforcer - drogi, ale nadrabia affinity i rozmiarami...
Pewter Golem - 4/2 i regeneracja za stosunkowo przystępny koszt to bardzo dobra inwestycja
Heremite Golem - ma pompke a to w limited też ważne poza tym ma sporo na klacie więc niełatwo byleczym go zdjąć

Darksteel

Tutaj dodam mniej pozycji bo jest mniej commonów

White
Auriok Gleivmaster - graj jeśli masz pare equipów w decku...
Pteron Ghost - mocny lata i ma dobre dla nas ability... grać bez pytania...
Loxodon Mystic - skutecznie blokuje wybrana krite oppa a i sam jest spory...
Blue
Quicksilver Behemoth - jest drogi ale ma affinity i nadrabia rozmiarami i mimo drawbacku radziłbym gre nim...
Echoing Trutch - dobry bounce jak większość bounców w limicie
Machinate - nawet look pod 3karty nie jest zły... polecam gre tą kartą...
Black
Echoing Decay - tani removal - dobry zarówno w early, middle jak i late game... polecam...
Essence Drain - taki lepszy w limited Consume Spirit nawet koszt niezły
Grimclaw Bats - czarny nie ma zadobrych commonów... dlatego jest tu Bat
Red
Barbed Lightning - strzał w kreature i gracza jest sycący... 1st red pick...
Echoing Ruin - w limited działa jak słabszy Shatter, ale nadal karta w cenie...
Unforge - destroy equip połączony z killem kreatury... bardzo dobre...
Green
Tangle Spider - mocny krit, blokuje latające, grany na instancie... czego chcieć więcej??
Echoing Courage - dobry boost, który pomaga nam zabić wrogie kreatury...
Tel-Jilad Wolf - tani koszt i jego ability powodują, że jest grywalny.
Artifact
Whisperilk Cloak - nieblokowalność i nietargetowalność i hasamy sobie WHOAH
Voushlock Morningstar - dobry i tani... nasze małe krity czyni większymi
Golemy z affinity for lands - każdy znich jest świetnym commonem i każdym znich poważyłbym się zagrac w limited...

To tyle jeśli chodzi o moje przemyślenia limitedowe... bawcie się dobrze na draftach, seledach i tym podobnych turniejach )))

Koniec

Ja o tyle lubie limited, że liczą się tu umiejętności a nie kasa jak w constucted... wygrywa najlepszy i nie ma pomylek To tyle mam nadzieje, że dobrze Wam się czytało

_Kkeldorn_

Drach & Koszul Store - akcesoria, boxy, single i wiele innych




rysiu - Pn lut 02, 2004 8:23 pm
" />Chyba zapomniałeś o najważniejszym... o Loxodon Warhammerze...



_Kkeldorn_ - Pn lut 02, 2004 8:31 pm
" />A ty chyba przeczytales art na odwal sie... zauwaz, ze napisalem ze podaje tylko commonki, ktorym warhammer bynajmniej nie jest....



rysiu - Pn lut 02, 2004 8:42 pm
" />Dobra, sry nie doczytałem faktycznie. Ale po przeczytaniu artykuły dalej np. nie wiem co mam brać z uncommonów i "rejrów". Jak już pisać to porządnie i dlaczego ograniczać się tylko do commonów...?




POSEL - Pn lut 02, 2004 9:23 pm
" />no ja przeczytalem ocenki jeszcze nie dam bo nie mialem czasu czytac dokladnie postaram sie zedytowac posta jutro i dam ocene... podobaja mi sie opisy niektorych kart
mialem zabawe bo poklikalem sobie i dowiedzialem sie co to jest takie rozne smieszne karty, ale do grania na draftach i nic wiecej

widze ze wiscig trwa- strasznie lasy jestes na boosty



hejmisio - Pn lut 02, 2004 9:25 pm
" />Niezły artykulik dowiedziałem się bardzo wielu rzeczy, dzięki



MAIDENKA - Pn lut 02, 2004 9:43 pm
" />jak dla mnie artykul moze byc ale niektóre porady to porazka
BLACK
CONTAIMED BOND czlowiekuto crpa nad crapy
WALL of nim b sytuacyjne tym sie raczej neiregenruje a zabikja myry oponenta

a teraz braki w top 5
consume spirit - no coment ale masz chyba niekompeltny spiler
nim shriker - w tym bloku to cudowny gosc

BLUE

tu ok

WHITE

co jak co ale wg mnie w top 5 brakuje

blindig beam - cudowna karta z entwinem moze wygrac gre
raise the alarm - te tokeny z bonespliterem sa dopiero kozackie

w sumei nie ma co usunac chyba ze patrola bo za 4 mna to rewelacyjnny ne jest choc wciaz b dobry

RED

tez okej nie ma z czego wybierac

GREEN

tu klejny katastrofalny blad a gdzie predatros strike ???

artifact

tu ogołnie nie da sie wylonic top5
tzreba napsac ze wsyztskie art landy wszystkie myry sie bierze

a twoje top5 ma jedna kluczowa wade mamsz tam czerownego golema a o niebo lepsyz jest viridian longbow cobalt golem

fajnei ze ktos cos prubuje napsaic ale krótko i torche malo tresciwie
aha BTW co sie stalo z twoja analiza pre bo tam niezle kwiatki miałes



dark_wonderer - Pn lut 02, 2004 10:02 pm
" />Generalnie zgodzę sie z Maidenką, za wyjątkiem Raise the Alarm, który jest średni i Skyhunter Patrol, który jest rzeczywiście 1-2 na listach prosów. Pozatym golemy powinny być potraktowane, ajk kolorowe, bo bez właściwego koloru są ... biedne to mało powiedziane. Pozatym Grimclaw Bats są bardzo dobre w limited, a czarny jest jeśli chodzi o commony jednym z lepszych kolorów Darksteel'u. Coś mi Keldorn mówi, ze trochę to na szybko zrobiłeś.



_Kkeldorn_ - Pn lut 02, 2004 10:02 pm
" />Maidenko masz racje w jakiś 75% - chyba bylem pijany jak pisalem te topy coniektóre No ale spox Masz racje Pretator's Strike znam doskonale nie wiem czemu się to tu nie znalazlo Consume Spirit moze i moglby tu wleciec ale jak mialem pare razy go w limited w deku to nigdy sie nie sprawdzal - strzelal za gora 3... dlamnie nie dostatecznie duzo.. Contaimed Bond przydal mi sie bardzo w limited pare razy (min zabral 9 zycia oppowi) wiec moze dlatego go tu wrzucilem... raise the alarm nie jest wcale takie kozackie... bo to tylko stworki 1/1... a Bonesplittera trzeba najpierw miec - staralem sie wrzucac karty ktore cos same z siebie zmieniaja w grze... Blinding Beam może wygrać gre ale dlamnie to nieco sytuacyjna karta, ale kazdy ma swoje zdanie... viridian longbow może i strzela ale ja mialem zawsze lepsze karty i mi sie w decku za chiny nie miescił A naprawde wole czerwonego golema od cobalta - swietny finisher... co do mojej analizy kart w pre to nadal siedzi sobie wesolo w magicowych dyskusjach - i nie bylo tam wiecej jak 5 kwiatkow imo Kazdy ma swoje zdanie Aha wprowadzam pewne zmiany

EDIT: rysiu napisal:

">Dobra, sry nie doczytałem faktycznie. Ale po przeczytaniu artykuły dalej np. nie wiem co mam brać z uncommonów i "rejrów". Jak już pisać to porządnie i dlaczego ograniczać się tylko do commonów...?

Hm no więc napiaslem o commonach bo commonow mamy w boostach najwiecej i najwieksza szansa ze dostaniemy te wyzej napisane... co do uncommonow to moze pozniej cos skrobne... a rarów nie ma sensu bo chyba sam potrafisz zdecydować czy lepszy jest Clockwork Dragon czy Deconsturc



PiT - Pn lut 02, 2004 10:49 pm
" />artykul spoko bo przyblizy choc troche limited graczom na k20 ...
Co do samych draftow trzeba by jeszcze powiedziec ze przy booster drafcie na 1st pick mamy okolo 40 sec i z kazdym nastepnym czas ten sie skraca ( o ile niestety nie pamietam ). Natomiast przy Rochester Drafcie karty maja byc rozlozone w 3 rzedach po 5 kart przodem do gracza otwierajacego booster, nastepnie mamy ok.40 sec na zapoznanie sie z boosterem a na kazdy pick mamy dokladnie 5 sec ..

co do top cammonow to :
-przy czarnym maidenka ma 100 % racji ( choc trzeba przyznac ze siła obu kart ktore zaproponowala sa BARDZO uzależnione od talii jaka gramy, ale ogolnie ich potencjał w dobrym decku jest naprawde ogromny )

- Bialy IMO dobrze dobrany to jest 5 najlepszych commonow tego koloru blinding beam tuz za ta piatka natomiast uwazam ze jednak przeceniasz rise the alarm ktore na mojej liscie jest duzo nizej :/ ( ja jedyne co bym ew zmienił to zamienil transfixera i leonina )

- Niebieski rowniez OK, choc u mnie powyzej regresa jest wandergraund sentry

- czerwony IMO spikey jest nr 1 reszta w 100 % true

- zielony tutaj dziwi mnie Tel-Jilad Exile :/ zamiast niego jak juz maidenka wspomniala powinien byc predator strike ( nr5 ) a hunter i chosen oba o oczko w gore

- artefakty tutaj brakuje mi nie docenianych mana myrow ( zawsze staram sie miec 2-3 w talii ) Co do viridian longbowa i cobalt golema trzeba przyznac ze obie karty sa dobre ale osobiscie wole zamiast nich wziąc heremite golema ...

Co do DS to tez sie zgadzam ze zdecydowana wiekszoscia wyborow..

Na koniec trzeba dodac ze podaczas draftow trzeba byc bardzo elastycznym a oto kilka porad dla poczatkujacych by PiT :
- staraj sie unikac kolorow ktore draftuja sasiedzi ..
- miej w swiadomosci kolejnosc podczas skladania talii i staraj sie do niej dopasowac : najwazniejsze sa krity, później removal, na koncu tricki
- staraj sie elastycznie zmieniac hierarchie draftowania biorac pod uwage swoje dotychczasowe picki ( np. jak juz masz skyhunter cuba i leonin de guarda wartosc equipmentow stanowczo idzie w gore na twojej liscie .. itp )
- staraj sie miec wlasciwe proporcje w decku : 40,41 kart w talii , min. 12 kritow, 16-19 landow w zaleznosci od kosztu spelli jakie posiadasz i mana acceleration jaka dysponujesz
- skladajac deck sprawdz czy masz odpowiedzi na najlepsze commonowe krity i czy mozesz sobie z nimi poradzic ( mowa o spikeshot goblin, tel-jilad archers, skyhunter patrol i reszta flyingow - to jest wlasciwie priorytet, neurok spy)

Pozdro
PiT



_Kkeldorn_ - Pn lut 02, 2004 10:52 pm
" />PiT kolejnosc jest przypadkowa top commonow - pisalem jak leci Poprostu top to top - kazdego sie oplaca brać Hm ja tez niestety nie pamietam jak to sie skracal czas... dawno nie gralem drafta w realu - na ml to co innego

Edit: Dark sorry nie robilem tego na szybko... tylko szkoda ze w polowie pracy critical error mi wyskoczyl i arta od nowa musialem pisac................................ poza tym nie robie niczego na szybko - przyznam bardzo chce wygrac, ale ja nie robie i nie robilem i nie bede robil niczego na odpier*** sie... co do treści wlasciwej postu to ja tam sie bardziej z PiTem niż Maidenka zgadzam... ostatnio mialem przyjemnosc gry z JulienN - topowym graczem limited na ML i troche podlapalem od niego co do top commonow - biale i niebieskie sa jak nabardziej na miejscu i nic nie mowil o Raise the Alarm



PiT - Pn lut 02, 2004 10:55 pm
" />no niestety ML to nie to samo co Real a i poziom zawodnikow nizszy :/

ps. dopisz jeszcze powiedzmy top 10 uncommonow i jakies top 5 rarow to z pewnoscia postawie jakas dobra ocene



_Kkeldorn_ - Pn lut 02, 2004 10:58 pm
" />PiT nie zawsze niższy naprzyklad u mnie w Legnicy są może 4 osoby, które przy draftowaniu nie robią błędów... na ML jeśli na 1dnym drafcie siądzi z tobą taki Wyern i JulienN i paru innych to robi się ciekawie Ja teraz gram 3 drafty dziennie i bardzo poprawilem umiejetnosci w limited Poza tym nigdzie indziej nie zagrasz drafta bo niestety 8 osob to ciezko znalesc w necie chetnych na drafta



PiT - Pn lut 02, 2004 11:04 pm
" />heh przedewszystkim draft na ML nic nie kosztuje ( ale i nic nie mozna wygrac )
przyznaje ze daaawno nie gralem draftu ML ( i mam nadzieje ze to co mowisz jest w 100 % prawda ) ale nawet jak sie trafi 2 dobrych zawodnikow to pozostaje zazwyczaj 5 noobow a wystarczy ze masz takiego po prawej , dwoch z lewej i juz jestes kosiarzem

ps . Po chwili zastanowienia IMO tel-jilad archers jest LEPSZE od deconstructa to tak przy okazji



_Kkeldorn_ - Pn lut 02, 2004 11:20 pm
" />PiT jest podobnie jak mówie Hm fakt faktem noobow jest sporo... (ostatnio dostalem Arrest jako 8 pick i Leonin Skejthuntera 10 ale sie ciesyzlem ) Drafty na ML oplaca sie grac bo dosc dobrze przygotowuja nas do tych prawdziwych...



PiT - Pn lut 02, 2004 11:38 pm
" />hehe no wlasnie taki przyklad mowi sam za siebie ( a jeszcze 1,2 miesiace temu takich przykladow bylo duzo wiecej albo ja mialem taki nie fart przy doborze opponentow )
Choc jesli zebrac dobra, stala ekipe do takich draftow to nie pozostaje nic innego jak tylko grac, grac, grac



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 12:34 am
" />Taa zwłaszcza, że to limited nie constucted szlifuje umiejetności... cons też ale w mniejszym stopniu... prawdziwe umiejętności gracz pokazuje w limited Ide spax ave...



Fester - Wt lut 03, 2004 9:22 am
" />Ej ja wiem że te boosterki to fajna rzecz ale ty sie na nie za bardzo napaliłeś. Piszesz takie banalne artykuły. Jak można napisać artykuł pod tytułem "jak bezpiecznie trade'ować". NIe mógł byś sie zająć czymś ciekawszym np. opisaniem jakiegoś decka czy tłumaczeniem artykułów. Przecierz piszesz artykuł taki jak ten a potem wszyscy cie poprawiają. Jak chcesz coś napisać to wymyśl coś co przyda sie wszystkim graczom a nie dzieciom co maja po 10 lat i właśnie kupili sobie pierwszego boosterka.



Avenien - Wt lut 03, 2004 10:01 am
" />Fester z calym szacunkiem, ja jak kupilem sobie 1 boosterka mialem lat 17 nie 10, i sporo jest osob ktore zaczely grac w pozniejszym wieku, wiec to nie tylko dzieci po lat 10. co do artykulu: tobie nie potrzebny? no ok, ale jest sporo ludzi ktorzy na pewno skorzystaja na zawartych tu informacjach, bo kazdy kiedys zaczynal a nie kazdy na odpowiednich znajomych zeby sam sie o wszystki dowiedzec.



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 10:53 am
" />Hm moze to dziwny zbieg okolicznosci ale pojechalo mnie 2ch gosci z tego samego miasta ciekawe.... a co do ciebie fester to no comments... boze niechce czytac to nie czytaj łaski bez... jakbys nie wiedzial (pewnie nie wiesz) to k20 w przeciwenstwie do poltergeista jest strona na ktora wola przyjsc poczatkujacy gracze... wielki prosie... wiec na pewno kazdy poczatkujacy chetnie sobie cos takiego przeczyta.... wiesz mowisz zebym ja cos napisal?? Moze okulary se kup artykul o biddingu widzial?? Nie ale jezdzic to mozna... W sobote jade na ferie i biore spisy decków i przyjade z conajmniej 2artami...



POSEL - Wt lut 03, 2004 5:17 pm
" />fester- uswiadamiam cie, ze przynajmniej dla mnie arty napisane wlasna reka sa znacznie bardziej wartosciowe... wiekszosc i tak juz czytalem w orginale, mnie to do niczego nie potrzebne, a tutaj nowosc
tlumaczenie to wcale nie najlepsze wyjscie, szczegolnie jesli chodzi o talie- meta w roznych krajach jest odmienne... po co mi spis decku ktory sprawdza sie we Francji a w Polsce nie ma szans. K20 ma pomagac poczatkujacym, a nie tylko takim wyjadaczom jak ty...
ja w swoim zyciu kupilem w sklepie albo empiku 4 boosterki... a gram 7 lat chyba, a gram drafty z przyjemnoscia (najchetniej rochestery )



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 5:29 pm
" />Posel, ale moze wypowiedz sie co do arta Hm i nie jest powiedziane ze Fester to wyjadacz - takich w polsce praktycznie poza Oberem nie ma no może jeszcze PiT i Przemek Wołowiec i bracia Sierotowie... - wiecej raczej nie widze...



PiT - Wt lut 03, 2004 6:16 pm
" />Lol, zapewniam, ze takim wyjadaczem limited to ja nie jestem, a ludzi, ktorych wymieniles to scisla elita w polskim Mtg, do ktorej ja ( jeszcze ) sie nie zaliczam. I choc w teorii draft wyglada bardzo prosto, to na wyzszym poziomie jest naprawde sporo aspektow, o ktorych nawet nie wspomnielismy i ktore kazdy lepszy gracz ma opanowene w malym palcu. Na koniec dodam ze najwazniejsze w limited podobnie jak w innych formatach jest ogranie i im wiecej grasz draftow tym wieksze masz doswiadczenie i wyzszy poziom soba reprezentujesz...



Fester - Wt lut 03, 2004 7:37 pm
" />Ja nie uważam sie za wyjadacza. Zbieram magica dopiero od 2,5 lat. Jeżdże tylko na ważniejsze turnieje takie jak np. Pol tur'y i na wszystkie preleesy. Tylko raz weszłem do top 8. Przeciętny gracz po roku wie na czym polegają turnieje w limited i raczej orientuje sie jakie są najlepsze 5 commonów w danej edycji. I o wiele ciekawiej jest poczytać o jakimś dziwnym decku który dobrze sie sprawuje a nikt o nim nie słyszał. I nawet nie wiem że dark wonderer też cie krytykował (tylko on siedzi na k20 z mojego miasta oprócz mnie) ale widać że mamy podobny pogląd na niektóre sprawy.



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 7:38 pm
" />PiT po maratonie byłeś 1szy w Polsce (wiem sprawdzalem swoje rankingi tez ) więc nie bądź taki skromny Hm tak swoja droga to gralem z toba na maratonie, a raczej bralem ID

Edit: pisalem zanim pojawil sie post Festera... ok nie jesteś wyjadaczem to było w cudzyslowiu Hm ale naprawde nie zjeżdzaj czyiś artów bo nie łatwo coś takiego napisać... wiem coś o tym - art średnio pochłania mi jakieś 2godziny a to jednak troche jest...



Bazyl - Wt lut 03, 2004 10:22 pm
" />Pomyliles Pita z PiTRem, PiTR tutaj nie pisuje raczej... Pit to gracz z Krakowa a nie z Katowic.



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 10:45 pm
" />Aha dobra nieważne Nie było tego Hm... whatever...



PiT - Śr lut 04, 2004 10:36 am
" />LOL !!! Hehe z dokladnie ja jestem z Krk, a Piotrek Widuch alias PitR z Kace
Ale wtopa



_Kkeldorn_ - Śr lut 04, 2004 11:00 am
" />Kazdy mogl sie pomylic w koncu to tylko 1dna literka



donarturo - Cz lut 05, 2004 4:42 pm
" />Art niezly, ale czegos tu brakuje, ponownie sprawia wrazenia pisanego na szybko i nie dokonca przemyslanego, pare niegociagniec wytknaj juz chociazby PiT.
Miales tu naprawde spore pole do popisu zeby zrobic cos nietypowego np analize kilku boostow ktore mozesz otrzymac na drafcie i dokonanie analizy co oplaca sie wziasc a co nie, takie bardzo obrazowe przyklady bardzo pomagaja wielu osoba,

Dostajesz odemnie 3

BTW PiT nie tylko _Kkeldorn_ pomylil Cie z PitRem , moze bylo sie nieprzyznawac



_Kkeldorn_ - Cz lut 05, 2004 8:47 pm
" />Dobra nic nie mowie bo powiecie, że się czepiam, ale komisja naprawde moglaby oceniać wszystkie arty rowno... nie to nie aluzja... (Ten post zostanie skasowany...)



donarturo - Cz lut 05, 2004 9:14 pm
" />_Kkeldorn_ pamietaj ze ilosc jaka dostaniesz za arta jest srednia ocena komisji a nie tylko moja, od innych mozesz dostac wyzsze oceny...



POSEL - So lut 07, 2004 1:50 pm
" />strasznie sie rzucasz o te oceny... ten art kompletnie mnie nie zaciekawil (znacznie gorszy od tego o turniejach- choc temat chyba latwiejszy)
ale i tak dostanie 4, bo na to zasluguje- nie ma wiekszych bledow i zawiera duzo przydatnych informacji przekazanych w przyswajalny sposob



Nomar - N mar 07, 2004 9:21 am
" />ode mnie masz 4
nawet fajny artykuł, szczerze mówiąc mnie też nie zaciekawił, zawiera małe mankamenty, widziałem twoje artykuły które były o wiele lepsze od tego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom