ďťż
[Darksteel - BoK T2] Tooth and Nail



dark_wonderer - Pt kwi 02, 2004 5:02 pm
" />Deck ten zadebiutował na Por Tour Kobe (MirrBC), kiedy to Gabriel Nassif wywalczył nim 2 miejsce, a reszta jego team'u równeirz nieźle zaprezentowała się z tym deck'iem. jak wykazały to ostatnie turnieje Twelve Post (obecnie bardziej znany jak Tooth and Nail) równie dobrze co w block'u radzi sobie w T2. Oto decklist, przy pomocy którego DJ Kastnter zajął 3 miejsce (w Top 8 były jeszcze 2) na Junior Super Series Challenge, GP: Columbus:

Tooth and Nail:

1 Stalking Stones
1 Tranquil Ticket
8 Forest
4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine

2 Viridian Shaman
4 Vine Trellis
1 Duplicant
1 Leonin Abunas
1 Platinum Angel
1 Akroma, Angel of Wrath
4 Solemn Simulacrum
1 Darksteel Colossus

1 Naturalize
3 Oxidize
4 Oblivion Stone
3 Mindslaver
4 Sylvan Scrying
4 Reap and Sow
4 Tooth and Nail

Sideboard:
3 Culling Scales
1 Mindslaver
3 Stabilizer
3 Scrabbling Claws
3 Naturalize
1 Oxidize
1 Duplicant




sharpshooters - So kwi 03, 2004 11:41 am
" />fajny deck nie grałem jeszcze przeciwko takiemu ... jak by ktoś mógł napisać matchupy tej tali to by był wdzięczny



siepacz - So kwi 03, 2004 12:12 pm
" />jest to obecnie, obok ravagera i gobosow, najlepsza talia w t2. nie ruszy jej ew. ban skullclampa i mozna nia grac w bloku. polecam.



Metka - So kwi 03, 2004 1:11 pm
" />Ja bym proponował bardziej rewolucyjne zmiany. Mianowicie może by pozostać przy cloudpostach, a za zaoszczędzone miejsce wrzucić plainsy. Następnie wsadzamy biału dekret i zemsty/wrathy.




dark_wonderer - Wt kwi 06, 2004 9:47 am
" />I powstałby nam kolejny Wx control. Ta talia nie wymaga takich zmian. A co do Skullclamp'a to na bana bym nie liczył.



Kicpri - Wt kwi 06, 2004 9:57 am
" />Obecnie najlepszy deck w T2. Chociażby u nas, we Wrocławiu 3 z nich były w top4 na turnieju DQ a to już o czymś świadczy. Deck mimo wszystko bardzo szybko się rozbudowuje i zabija jakąś krówką z Tooth and Naila. Szkoda tylko, że jest taki drogi w złożeniu.



Krid - Cz kwi 08, 2004 2:02 pm
" />Eh nie jest to najlepszy deck w t2.. mozna zobaczyc ze kilka deckow wygrywa z nim lecz.. ma swoj urok. Na www.magic-league.com jest wiele jego rodzai jesli was to interesuje:P np. mono green, Gw, Gr. Do wyboru do koloru.



przelas - Cz kwi 08, 2004 2:24 pm
" />matchupy dziś w Gdańsku :

TaN - Rtog 2:1
TaN - GobB 2:0
TaN - EquipW 2:0
Tan - ponza 0:2



CwK - Pt kwi 09, 2004 9:02 pm
" />Ten deck tutaj przedstawiony błaga na klęczkach żeby nie dostać ponzy, bo to auto - loss.. po sidzie tesh nic... moja wersja tego decku jest troche inna, mniej artifact hatu main, ale za to delikatny splash biały pod Sacred Groundy i mocniejszy splash Czerwony pod Fireballe (fajnie tak se strzelic za 15-20 na pysk w 5-6 turze)



Krid - So kwi 10, 2004 5:58 am
" />Eh splash z białym jest oczywiscie potrzebny na circle (tam gdzie gram jest wiele biddinow a wogole ponza wiec zapraszam na strone www.magic-league.com na tej stronie mozna zdobywac nagrody np. boxy, boostry:)



Kicpri - So kwi 10, 2004 7:38 am
" />
">Ten deck tutaj przedstawiony błaga na klęczkach żeby nie dostać ponzy, bo to auto - loss.. po sidzie tesh nic...

hmm, chyba Ci się tylko tak wydaje. Przed side'm owszem, jest ciężko (destroylandy nigdy nie wpuszczą na stół urzatronu). Po sidzie mamy 4x CoP:Red i 4x Sacred Groundy i jest naprawdę duuuzo, duuużo łatwiej. Ja po sidzie twierdzę, że mamy o wiele większe szanse i wcale nie jest auto-loss.



CwK - So kwi 10, 2004 8:16 am
" />Sorry Kicpri, ale nie zauważyłem żeby w wyżej wypisanym decku na SB były 4 CoP'y i 4 Sacred Groundy... osobiscie nie widze tam żadnego CoPa ani Sacred Grounda Chodziło mi wyłącznie o wersje tutaj przedstawioną :]

pozdro..

(w mojej wersji tesh mam po sidzie nieźle )



Morela - So kwi 10, 2004 11:56 am
" />Moje Gobosz pojechaly cos takiego 2 do 1.
Moz Sundering Titan, by tu wszedl kosztem jednej akromy?
Wersja GW jest lepsza, A GDZIE SA BOPY ???



Kicpri - So kwi 10, 2004 12:14 pm
" />Morela, chyba BoPy tu zbędne...

Wrzucam talie, które zawojowały turniej we wrocławiu.

Tooth and Nail Paweł Sierociński (DQ Team Tournament Wrocław - top2)


">4 Viridian Shaman
4 Sylvan Scrying
4 Talisman of Unity
4 Reap and Sow
4 Tooth and Nail
4 Solemn Simulacrum
4 Oblivion Stone
2 Mindslaver
2 Sundering Titan
1 Darksteel Colossus
2 Molder Slug
1 Akroma, Angel of Wrath
1 Duplicant
2 Plains
6 Forest
3 WIndswept Heath
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
4 Urza's Mine

Sideboard:
2 Oxidize
3 Naturalize
1 Molder Slug
3 Sacred Ground
3 Circle of Protection: Red
3 Scrabbling Claws


i wersja drugiego finalisty, leciutko różniąca się od pierwszego decku

Tooth and Nail Jan Foltyn (DQ team Tournament Wrocław - top2)


">3 Talisman of Unity
4 Vine Trellis
3 Sylvan Scrying
4 Wrath of God
1 Akroma Angel of Wrath
1 Leonin Abunas
1 Platinum Angel
1 Darksteel Colossus
3 Reap and Sow
3 Oblivion Stone
2 Decree of Justice
3 Mindslaver
4 Tooth and Nail
4 Solemn Simulacrum
3 Plains
4 Forest
4 WIndswept Heath
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
4 Urza's Mine

Sideboard:
3 Circle of Protection: Red
3 Damping Matrix
3 Sacred Ground
2 Naturalize
4 Oxidize




dark_wonderer - Śr kwi 14, 2004 1:05 pm
" />CwK, wersja ta nie ma Scared Ground'ów z prostej przyczyny. Na zachodzi praktycznie nie gra sie ponzą, bo jest wiele lepszych deck'ów. Tylko u nas na upartego wciąż gra sie UW i Ponzą.



_Kkeldorn_ - Pt kwi 23, 2004 5:20 pm
" />Ja bardzo lubię matchup z Tronem - tak ładnie go gniotę Ale nie mam wiele kart po sideboardzie i chyba trzebabędzie trzepnąć 3x Dwarven Blastminerów kosztem Sulfuric Vortexów bo nie zawsze wygrywam, a to mi wiele daje



metall - Wt kwi 27, 2004 4:51 pm
" />Ten deck bardzo mi się podoba, jest bardzo mocny co zresztą widać po ostatnich turniejach, przynajmniej 1 w top 4, jedyną jego wadą jest cena (kolosalna), i to niestety zniechęciło mnie do jego złożenia



CwK - Wt kwi 27, 2004 5:26 pm
" />Osobiście gram tym deckiem jakiś czas już, cena faktycznie jak na t2 jest dość znacząca ale pocieszcie sie myśląc o t1 Gram wersją RG, bez Sacred Groundów na sidzie ani Cop:R, i nie narzekam. Z ponzą idzie pod górke, ale da rade wygrac (gram na 12poscie i Urzatronie naraz ). Generalnie nie mam jakiegos mega tragicznego matchupu, ale jesli mialbym narzekac to wybrałbym zdecydowanie Gobby



Eld - Śr kwi 28, 2004 3:36 pm
" />Z ponzą masz definitywnie najlepszy matchup, grając na 16 landów dających bezkolorową manę jeśli tylko twój przeciwnik nie jest kretynem i będzie niszczył kolorowe landy to będziesz mu mógł zagrać solemny i mindslavery a reszta na ręce się czaić będzie na lepsze czasy... jazda.



metall - Cz kwi 29, 2004 10:57 am
" />Mam pytanie, w decku nie ma plainsów, więc co się dzieje jak mam na ręce karme i abunasa?



szaszi - Cz kwi 29, 2004 12:00 pm
" />do wystawiania stworów sa Tooth and Nail a Abunas wychodzi najlepiej w parze z Platynowym, plainy sa zbedne.Poza tym w T&N jest okolo 6-8 basicow wiec poza forestami niewiele sie miesci.



Meander - Cz kwi 29, 2004 3:17 pm
" />Jesli masz na rece abunasa albo akrome to czekasz na TaN bo w przecwinym razie nie masz ich jak wystawic Dlatego jesli gra sie przeciwko TaN dobrze jest miec troszku kart zwracajacych permanenty na lape to boli wierz mi...



metall - Cz kwi 29, 2004 7:27 pm
" />Ale z ręki już nie wystawie abunasa i akromy



szaszi - Cz kwi 29, 2004 8:47 pm
" />Acromy na pewno nie. Abunasa mozna wystawic jak grasz na City of Brass, ale to nie jest dobry pomysl.



metall - Pt kwi 30, 2004 6:55 am
" />Troche niestabilny ten deck, tak mi się wydaje, zawsze miło jest mieć na stole karme, a jak ta dojdzie na ręke to koniec



dark_wonderer - Pt kwi 30, 2004 11:52 am
" />Metal źle interpretujesz Tooth and Nail. OIba jego efekty są oddzilene, więc nie muisz wystawiać dokładnie tego co wyszukałeś. Możesz np. wyszukać 2 x Viridian Shaman a wystawić 2 x Colossus. Czy teraz już wszystko wygląda jaśniej ?



metall - Pt kwi 30, 2004 4:24 pm
" />chodzi mi o to że jeśli na ręce mam karme to już nie zagra



Meander - Pt kwi 30, 2004 4:38 pm
" />Tak nie zagrasz juz karmy ale w TaN jest ci niepotrzebna tutaj wykonczysz oppa kolosem,akroma czy innym tego typu big kritem wystawiajac go wlasnie z karty Tooth and Nailpozdro



CwK - So maja 01, 2004 9:36 pm
" />
">Troche niestabilny ten deck, tak mi się wydaje, zawsze miło jest mieć na stole karme, a jak ta dojdzie na ręke to koniec

1) LOL. Na jakiej podstawie tak mówisz? Graleś tym? Czy tylko spis widziałeś? Hehehe, najpierw potestuj a potem pogadamy...

2) Ten krit nie nazywa sie Karma (jeśli chodzi ci o krita a nie o ten Enchantment) tylko Akroma, angel of Wrath... I jeśli dojdzie na ręke to wcale nie koniec, świat sie nie wali przez jedną kartę...



CwK - Wt maja 11, 2004 8:54 pm
" />Elo. Ja gram wersją WGR , może to brzmi śmiesznie, ale jest to chyba najbardziej wszechstronna (przynajmniej po SB) wersja. Oto spis:

Landy:

7 Forest
1 Plains
2 Mountain
3 Wooded Foothils
2 Windweapth Heath
12 Urza

Spelle:

4 Sylvan Scrying
4 Reap and Sow
3 Fireball
2 Oxidize
4 Tooth and Nail
3 Oblivion Stone

Creature:

2 Solemn Simulacrum
2 Krosan Tusker (imo lepszy nish solemn mimo że nie wprowadza landa do gry, to kombuje sie z Balothem, nie ginie od molder sluga i na instancie sie cycluje)
2 Ravenous Baloth
4 Vine Trellis
2 Darksteel Collosus
1 Platinum Angel
1 Leonin Abunas

SB:

3 Naturalize
3 Sacred Ground
3 CoP: Red
4 Damping Matrix
1 Symbiotic Wurm
1 Duplicant

Tą wersją gra mi sie świetnie, po moim sidzie i ponza nie straszna, moim najgorszym matchupem jest Cloudy Cementary, ale z Symbiotic Wurmem w stole można jakoś przeżyć. Zależnie od meta na danym turnieju do Sidu upycham jeszcze 3 Xantid Swarmy (UWC) i/lub 3 Stabilizer (Astro) i jest spoko maroko...

Co wy sądzicie o tej wersji?



przelas - Wt maja 11, 2004 9:09 pm
" />a jak z ponzą sobie radzi , jak Ci odstrzelą basica to chyba kicha :/



CwK - Śr maja 12, 2004 3:00 pm
" />Hehe właśnie w tym jest cały myk, że z Sacred Groundem , NIE ustrzeli mi basica ani non basica ani nawet Legendary landa ani żadnego innego



_Kkeldorn_ - Śr maja 12, 2004 3:18 pm
" />Cwk twoja wersja jest IMO trochę niestabilna chociaż może to 1sze wrażenie. Jednak 100% brakuje mi tutaj Akromy, która karci gobliny niesamowicie oraz Sundering Titana, który również karci gobliny (nie lubimy Biddinga) Wydaje mi się, że bez tych 2 kart nie jest już tak różowo...



CwK - Śr maja 12, 2004 4:33 pm
" />w mojej wersji do karcenia goblinów mam Balothy, Damping Matrixy, CoPy i Vine Trellisy, aby przezyc wczesne tury I imho nie jest niestabilna, mana base o dziwo działa!!!



_Kkeldorn_ - Śr maja 12, 2004 8:07 pm
" />Matryce i CoPy masz po side. Balothy nie karcą bo są zamałe i zawolne na Sparksmitha... Poza tym po side gobliny Ci wyjadą z Bloodmoonem i co zrobisz ?? Viridian Zealota powinieneś spróbować wsadzić...



CwK - Śr maja 12, 2004 8:13 pm
" />Zealot jest tutaj całkiem nie głupi, ale imho zanim go odpale to moge jush go nie mieć (Sharpshooter).. przed Sidem mogły by tu niby grać pyroclasmy, ale jak dotąd nie napotkałem problemu z Goblinami i na eFeneEmach jeżdże se po Biddingach 2:0, może to wina kierowców, ale specjalnych batów nie dostałem najwyżej Wirek po sidzie ktoory działał brdziej na moją kozysc nish jego



_Kkeldorn_ - Cz maja 13, 2004 12:08 pm
" />Ja generalnie z Toothem grałem 4 razy i 2razy 2-0 i 2 razy 0-2 więc wiele zależy od dojścia. Btw CwK chcesz to możmy kiedyś appnąć. Może zdołam Ci pokazać równość tego meczu



CwK - Cz maja 13, 2004 2:32 pm
" />Hehe średnio mi sie Appa bo mam fw ale jakbys wpadł na zlot k20 (jesli wogoole sie odbedzie bo sprwa ucichła) do gdańska to chętnie pogram osobiście



przelas - So maja 15, 2004 8:56 pm
" />hmm ostatnio troche siedziałem , myślałem i wymyśliłem coś takiego:

Creatures:
1 Platinum Angel
1 Darksteel Colossus
1 Leonin Abunas
1 Duplicant
3 Viridian Shaman
4 Solemn Simulacrum

Spells:
4 Tooth and Nail
4 Reap and Sow
4 Sylvan Scrying
3 Fireball
2 Oblivion Stone
3 Mindslaver
2 Starstorm
3 Pyroclasm
2 Oxidize

Land:
4 Wooded Foothills
4 Cloudpost
7 Forest
6 Mountain
1 Plains



XaN007 - So maja 15, 2004 9:24 pm
" />co uwazacie o bringerach?
beda grane w TiNie?



CwK - So maja 15, 2004 10:28 pm
" />Przelas, deck byłby świetny gdyby nie 2 rzeczy: Ponza robi ci z dupy wylotówke na kielce (masz Cloudposty zamiast Urzatronu, trudniej je znaleźć, łatwiej zniszczyc i ogoolnie są słabe w polskim ponzowym meta...), po 2 masz tylko 1 Plains i 0 szybkich kart które wyszukają go tak żeby wystawić go w 2t. i po nim sacred ground (bo wnioskuje że jest on tu pod sideboard)..

Xan: Nie sądze.. Nie warto wkładać tu kritów nie wystawialnych po Manie (dlatego nie gram Akromą..martwa karta na ręce to baaardzo zły plan) a Czerwony i Zielony Bringer są nic nie warte.. chociaż może w bloku czy cuś...



squee - N maja 16, 2004 8:16 am
" />CwK - te Cluoudposty to może być wersja Tootha w blocku, bo o urza landy w blocku ciężko



przelas - N maja 16, 2004 9:13 am
" />hmm jednak deck nie nastawiam na rozgrywki tylko w Polsce ale i w Niemczech a tam pozna to znikomy odsetek , a plans zawsze dochodzi



CwK - N maja 16, 2004 10:00 am
" />Hehehe to po co ludzie wrzucają więcej nish jedną kopię każdej karty, skoro i tak dojdzie nawet jeśli jest 1 sztuka??.. ja tam jestem za Urzatronem i tak..

Squee: w bloku ciężko o urzatrony, ale co lepsze w bloku ciężko o skuteczną ponzę i dlatego Cloudposty są fajne do bloku



siepacz - N maja 16, 2004 10:18 am
" />co do bringerow: bialy wgniata w ziemie. slavery lub solemny co ture wystarczy nieco poprawic mana base.



Kondzio - Wt sie 17, 2004 9:06 am
" />Nie gralem wogole do tej pory w T2, wiec mam pare pytan:
1. Jaka wersja waszym zdaniem jest najlepsza, najstabilniejsza, najszybsza etc.
2. To wogole dziala? Tak czasami patrze to te 9 many na tootha(z entwinem) mnie troche przeraza. Co zrobicie gdy ten tooth nie podejdzie lub jeli nie macie tyle many? JAk szybko udaje sie zebrac ta mane dla tootha?
Wiem ze glupie pytania ale w zyciu nie wiedzialem tego w akcji...



Kicpri - Wt sie 17, 2004 9:16 am
" />W t2, jak mamy Urza landy, manę można zebrać naprawdę szybko - pomagają nam reap and sowy, sylvan scryingi, solemny i ew. rampant growthy. W bloku juz jest wolniej, bo jednak cloudposty wchodzą tapped, i nie mozna grac na growthy, ale i tak jest szybko. Tooth raczej zawsze podchodzi, ewentualnie mozna zagrac jakiegos dzidka z normalnego kosztu



Kondzio - Wt sie 17, 2004 10:47 am
" />A czy nie lepsza bedzie wersja mono G elf & naila(jest chyba szybsza ?). Wchodza wtedy wirewood symbioty, wood elves, vernal bloomy i dodal bym wtedy slate of ancestry bo cos nie chce mi sie wierzyc zeby tak zawsze chcial podejsc ten T&N



dark_wonderer - Wt sie 17, 2004 6:13 pm
" />Elf & Nail był dawniej lepszy, ale bez clampa realia są takie: masz w pewnym momencie mase kreaturek 1/1 (które zapychaja deck, sloty lsaverów i kamieni np.), z którymi (bez clampa) nic przydatnego nei zdziałasz. Slate moze coś tu dopomóc, ale fakty wskazują, że T&N jest skuteczniejszym wariantem. Pozatym nie wtapia gry przez 2-3 turowego goblin sharpshootera.



Patric - N paź 31, 2004 6:30 pm
" />z tego co ja wiem to kiki kopjuje tylko non-legend krity...



Miko - N paź 31, 2004 9:00 pm
" />Powiem krotko - nie cierpie T&N i bardzo mnie boli ze ten deck tak dlugo sie trzyma i (sic!) zajmuje topowe miejsca.

BTW, przydalby sie maly update bo wypadly karty z ONS, wiec SB i pare kart na pierwszej stronie mogloby sie zmienic...



CwK - Pn lis 01, 2004 1:37 pm
" />Deko, jestes chyba troche niedoinformowany pod wzgledem zasad, otóż:

1) Kiki nie kopiuje legend (sec. Patric)
2) Nawet Gdyby kopiował legendy, to po zrobieniu pierwszej kopii, oba Yosei (orig. i kopia) by spadły, także działa to troche jak gorszy (dużo gorszy) Time Walk. (nie wiem czy wiesz o tym ale zasady dotyczące legend sie zmieniły i po wejsciu drugiej legendy obie spadają)



PAN LUKASZ - Śr lis 03, 2004 4:52 pm
" />Pozdrawiam wszystkich uczestnikow dyskusji.A tera do rzeczy:Tooth and Nail grałem tą kartą jest dobra ale za droga w manie ale to ze na niej jest oparty deck moze to zmienia kolej rzeczy.Ciekawa talia a ujeszcze bardziej zagrywki na kture ona pozwala bo za 9 many z entwine mozna włozyc od razu do gry dwa przepakowane potworki.Ale załoze sie ze wiekszosc graczy woli z reki zrzucic je do gry(bo taniej).Koniec mojej dyskusji



dark_wonderer - Pt lis 05, 2004 12:46 am
" />Ehmm ... :/ To jest żart ? T&N jest jednym z najlepszych turniejowych deckow w tym formacie i twoja wypowiedź na jego temat jest śmieszna ...

P.S.
Nie wiem jak to liczysz, ale większość kluczowych stworów w tym decków można łatwiej i szybciej zagrać z T&N niż z ręki, pozatym daje ci możliwość ich wyszukania (ah ten truizm ).



PiT - Pn lis 08, 2004 11:34 am
" />T&N to dalej jeden z najlepszych deckow. Wiele osob spodziewalo sie ze Cranial Extraction bedzie koncem T&N lecz bynajmniej ta karta nie niszczy doszczetnie deq tylko go spowalnia i przyznam nawet ze nieznacznie wiekszą czesc gier kiedy dostalem w czache extrakcją ( nawet kilka razy ) udalo mi sie wygrac... Slabe matchupy tego deq to wciaz ponza i affinity :/ naszczescie w obecnej chwili sporo osob sie napalilo na roznego rodzaju kontrole UG, BG wiec deckiem mozna nieźle sycic . Co do samej talii to po rotacji T&N stacil singlowego tranquil ticketa , fecze na splash i trdunego przeciwnika w postaci goblinow . Kamigawa natomiast przyniosla mnostwo goracych updatow w postaci :
- sakura tribe eldera
- kiki-jiki, the mirror braker
- sensei's divining top
- boseiju, who shelters all
- * peer through depths ( dla wersji UG )

Oto wersja ktora ostatnio gram :

Lands:
4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine
1 Okina, Temple To The Grandfathers
10 Forest
Creatures:
1 Duplicant
4 Viridian Shaman
4 Eternal Witness
2 Solemn Simulacrum
1 Leonin Abunas
1 Darksteel Colossus
1 Sundering Titan
1 Kiki-Jiki, Mirror Breaker
4 Sakura-Tribe Elder
1 Platinum Angel
Spells:
3 Sensei's Divining Top
4 Tooth And Nail
2 Oblivion Stone
4 Reap And Sow
4 Sylvan Scrying
Sideboard:
4 Oxidize
2 Rude Awakening
3 Plow Under
1 Sundering Titan
3 Mindslaver
1 Boseiju, Who Shelters All
1 Duplicant



Ufo - Pn lis 08, 2004 11:53 am
" />Ja obecnie też pogrywam sobie T&N i rzeczywiście extrakcja nie kończy gry.Njczęściej grają extrakcją decki takie jak MBC czy "Rock", na pierwszego Mindslavery są sycące że aż strach- dziwi mnie PiT że nie masz ich w swojej wersji chociaż dwóch Mmo wszystko może są i wolne na affinity ale odpalenie ich z rzeczonym jest niemalże autowinem (gdy oponent ma na ręce ravagera albo atoga to już nie ma artefaktów na stole ), zwłaszcza umiejętnie odpalone (ach, ach) Mówiąc też o innym decku używającym extrakcji czyli o "Rocku" to po kilku zagranych grach muszę stwierdzic że zagrany Tooth wygrywa grę (ach ten Tytan i Kiki Jiji 6 lądów co ture;p) no i nawet po ekstrakcji grać się da.
Ja grywam wersją z czerwonym dla Fireballi dwóch, może to i przeżytek ale poprawiają matchupy ze wszystkim co gra extrakcją,jako alternatywny płomienny sposób killa



PiT - Pn lis 08, 2004 12:52 pm
" />
">na pierwszego Mindslavery są sycące że aż strach- dziwi mnie PiT że nie masz ich w swojej wersji chociaż dwóch
Mindslavery sa ( SB ) i maja sie dobrze... Musze sie przyznac ze jest to karta nad ktora mysle o przesunieciu spowrotem do maina. Trzeba jednak powiedziec ze na affinity Slaver ssie ( jest po prostu za wolny ) i nawet jak ma tego ravagera na rece to najczesciej wystawi go eot z Vial'a i poswieci :/ ( takze do autowina zostaje tylko atog ). Slaver rowniez sie slabo spisuje na drugi trudny matchup ponze. Biorac jednak pod uwage obecny metagame mozna dac im szanse w MD...


">Mówiąc też o innym decku używającym extrakcji czyli o "Rocku" to po kilku zagranych grach muszę stwierdzic że zagrany Tooth wygrywa grę (ach ten Tytan i Kiki Jiji 6 lądów co ture;p)
True. Ogolnie taki T&N praktycznie wygrywa kazda gre z dowolnym 2 kolorowym deckiem ( BG, UW, UG ). I mimo iz ta brygada jest dosc "latwo palna" to pojedynczy efekt ( 5-6 landow ) wystarcza do osiagniecia baardzo duzej przewagi na stole. ( jesli jednak przezyja to mozesz max zniszczyc 4 a nie 6 landow na ture )


">Ja grywam wersją z czerwonym dla Fireballi dwóch, może to i przeżytek ale poprawiają matchupy ze wszystkim co gra extrakcją,jako alternatywny płomienny sposób killa
Osobiscie wole grac mono G wersja ktora wydaje mi sie stabilniejsza, a za dodatkowy win condition na wypadek extrakcji slużą sidowe Rude Awakeningi



Ufo - Pn lis 08, 2004 1:04 pm
" />Fakt, zapomnialem o awakeningach, mea culpa, faktycznie będą tu lepsze. Z affinity nie wydaje mi sie ze jest az tak tragicznie, choć napewno do łatwych ten matchup nie należy. Mindslaver nie jesr sycący, ale jest całkiem w porzo, czasami nie będzie miał tego viala i a nuż widelec uda się sprzątnąć stół. oCzywiscie wypadają slavery po sidzie, to nie ulega wątpliwosci
Btw grałbym jednym mainowym Bosejiu, szansa że podejdzie nieproszony jest bardzo mała, a wygrywa grę z niebieskimi kontrolami że aż miło, łatwo go wyszukac gdy potrzebny. Imho mógłby zastąpić foresta lub Okinę, która w sumie to tylko Fiki Miki może dopakowac.



PiT - Pn lis 08, 2004 1:18 pm
" />Matchup z Affinity jest mimo wszystko na ich korzysc, a Mindslaver w tej grze czesto jedyne co zrobi to zabije przez ataq jakiegos discipla albo okaze sie 10 manowym fogiem :/ . Imo jednak boseiju ma miejsce w sidzie. Zgadza sie ze jest mala szansa ze podejdzie na reke ale prawda jest taka ze ta karta NIC nie robi na pozostale matchupy a wrecz gorzej bo albo spowalnia nas o ture albo powoli zabija :/ . Duzo osob pozatym przecenia ta karte. Okina powinna zostac i celowac moze nie tylko w naszego Fiki-Miki, ale rowniez w krity opponenta co czasami tez sie przydaje ...



dark_wonderer - Pn lis 08, 2004 1:55 pm
" />Bosejiu faktycznie nie jest kartą mainową 1 sideowa styknie (ew. kilka jesli się spodziewasz ze kontrol też ją sideuje jako strip mine). Mainowo jest ona IMO porażka. Co do przezceniania to tez prawda (syndrom stabilizera). Obecność tej karty (i Dosana) w meta, powoduje, że Ux kontrolki nie koncentrują całej swojej taktyki na kontrach, więc wyłączenie tychże z gry wcale gry nie zamyka. Pozatym za sprawą comba kik/tytan , a także witnessek Ux kontrole nie są takie straszne.

Co do Okiny to się przydaje, zazwyczaj na MBC i Bx, bo tam awzwyczaj występuje Horobi .

P.S.
Cieszy mnie wkońcu usłyszeć jakieś zdrowe podejście co do matchupu z affinity. Nudzą mnie już gracze T&N twierdzący, ze masakrują affinity, szczególnie po sidzie, a także ze 4-5 turowy T&N (którego maja zawsze) jest zbyt szybki dla affinity.



CwK - Pn lis 08, 2004 2:11 pm
" />Dark, okina jest w 99% po to, żeby po Kiki+Tytan zostać ze źródłem zielonej many w stole i skutecznie pozbawiac jej opponenta. Horobim prawie nigdzie nikt nie gra. Poza tym Okina to w miare skuteczny Wasteland (na wiekszosc BG, UG, GW), a Boseiju nie jest przeceniony, ta karta jest super ale jest faktycznie sidowa, mainowa jest słaba.



dark_wonderer - Pn lis 08, 2004 2:41 pm
" />Bosejiu jest dobrą kartą, ale nie super, bo nie ma w T2 decków opartych na kontrach, a co najwyżej z pewną ich ilością. Bardzo pomaga na kontry, ale efekt nie jest aż taki poteżny na UG, jak np. na toga extowego.

Co do Horobi to sam PiT o tym wspomniał, pozatym IMO w MBC ta karta to mus na ravagera, który wbrew temu co mi pisałeś na wizie dalej wyznacza poziom w T2.



PiT - Pn lis 08, 2004 2:46 pm
" />
">Dark, okina jest w 99% po to, żeby po Kiki+Tytan zostać ze źródłem zielonej many w stole i skutecznie pozbawiac jej opponenta.
Jesli tylko zdolasz utrzymac kiki+tytana tak naprawde G mana nie jest potrzebna bo skonczysz gre w dwie nastepne tury pozbawiajac oppa wszystkich basicow. BTW zielony jest teraz cholernie granym kolorem takze o ta G mane az tak bardzo bym sie nie martwil.


">Horobim prawie nigdzie nikt nie gra
Coż to praktycznie jedyna bron jaka ma MBC na affinity to Horobi wiec jednak od czasu do czasu Okina w tym aspekcie sie tez przydaje, a dobrze zlozone MBC moze byc jak wrzod na tylku :/


">Poza tym Okina to w miare skuteczny Wasteland
Niestety dwustronny co bylo raczej przeciw temu landowi aby go wsadzic do deq gdyz o wiele wazniejsze dla T&N jest utrzymanie G many na poczatku rozgrywki niz "wasteland" w lategame



Ufo - Pn lis 08, 2004 2:47 pm
" />No faktycznie stwierdziłem że masakruję affinity, po prostu śmiałem się z tego decku do rozpuku i szydziłem jak banalny to matchup.
Btw MBC jest taki, jakby to powiedzieć, średni? A nie podoba mi się Okina, bo nie jestem co do niej przekonany. Nie miałem przyjemnosci spotkac jescze decka z Horobim, co do Bosejiu to akurat jedna sztuka nie zaszkodzi. J
eszcze nie miałem sytuacji żebym musiał walczyc o zielone źródło many po wpuszczeniu kolosa i kiki jiki (czyli grac Okiną), szukam ich przeważnie tylko na decki z zielonym kolorem i przeważnie niszczę foresty przeciwnikowi nie sobie. Na decki bez forestów to kombo jest takie sobie, są lepsze rzeczy do wyciągania wtedy.



PiT - Pn lis 08, 2004 3:13 pm
" />Uhhh... Szybki T&N po Kiki i Tytana zamyka prawie wszystkie decki ( poza affinity oczywiscie ) nawet te mono kolorowe ( w koncu to sie rowna stracie 3 landow na dzien dobry! ) a i na mirrora bezsprzecznie pierwszy T&N powinien isc po tą ekipe. Jest to najczesciej wyjmowana para kritow w tym deq ...
Co do Okiny to głowna przyczyna obecnosci tego landu jest własnie Horobi. Niestety ale 3 turowy krit 4/4 fly wsparty distressem i extrakcją do przyjemnosci nie nalezy a Okina moze go w dosc latwy sposob powstrzymac



Dr_Zemsta - N sty 02, 2005 5:31 pm
" />Ja składam właśnie Tootha i jest prawie gotowy. Co do Okiny, to krit, którego mogę dopakować to Kiki-Jiki. Właściwie w tym decku Okina jest tylko dla szpanu.



squee - N sty 02, 2005 6:31 pm
" />
">Ja składam właśnie Tootha i jest prawie gotowy. Co do Okiny, to krit, którego mogę dopakować to Kiki-Jiki. Właściwie w tym decku Okina jest tylko dla szpanu.
Okina jest jak forest+ability, co prawda żadko sie uzywa tego ability, ale lepiej żeby było, niż żeby go nie było. Okina może zabic Horobiego, lub w połaczeniu z nim, zabic inna kreaturę. Można, jak już wspomniałeś, np. zwiększyc Kiki-Jiki, broniąc ją np. przed Electrostatic Boltem.



PAN LUKASZ - Cz sty 06, 2005 2:15 pm
" />Witam Witam, mam pytanie :
czy opłaca sie składac tego decka ?? , ile pogra w t2 i czy w new ext da rade??



Dr_Zemsta - Pt sty 07, 2005 12:55 pm
" />Jest oparty na karcie: Tooth and Nail, która w tym roku ('05) wyjdzie kolejny blok, który wyprze Tootha do ext. Jeśli zamierzasz grać na turniejach, to wiedz, że w extended nie ma szans.



PAN LUKASZ - Pt sty 07, 2005 1:43 pm
" />ale jak by go odpowiednio przrobic tzn zrobic splasha czarnego lub czerwonego???



Warmonger - Pt sty 07, 2005 2:23 pm
" />T&N ze splashem czarnego na pewno pogra w nowym ext, a co do czerwonego - sam coś sklej. Tym niemniej ta talia jets dosć powolna i nie posiada jakichś superwypasionych kart, które mogłyby okazać sie przydatne w extendowym środowisku.



metall - Pt sty 07, 2005 8:31 pm
" />Pan Łukasz: Splash czarnego w T&N jest chyba najgłubszym pomysłem jaki może być, mniemam że splash ten miałby być tylko wyłącznie pod Cranial Extraction.
Aczkolwiek nie głupim pomysłem może być trzymanie np: 2-3 swampów i 3-4 Craniale na SB, ale nie wiem czy to by się sprawdziło w rzeczywistości.
Splash czerwonego w T&N juz jest od dawien dawna, chyba tylko i wyłącznie pod mainowe 2 sztuki Fireballa
Co do Mainowych Boseju to chyba nie jest najlepszy pomysł, jest to karty IMHO wyłącznie na SB
Wsajdowujemy ją tylko wtedy kiedy gramy przeciwko U.
Poza tym na mainie by nas za bardzo opóźniał, co w T&N nie jest dobrym zjawiskiem biorąc po uwage że T&N jest sam w sobie wolny.



Baczer - So sty 08, 2005 9:31 am
" />Mettal czarny kolor w T&N jest już sprawdzony. Gran na 2 Kokusho i możliwość wystawienia ich z mana jest wielką zaletą. Mój znajomy osobiście bardziej preferuje gre z czarnym kolorem.



Baczer - So sty 08, 2005 8:29 pm
" />Na T2 też można grać, ale to jest "chyba" spowolnienie T&N lecz nadaje mu większą stabilniść. (w grze affi v. T&N nie widze różnicy czy z czarnym czy bez... )



Dr_Zemsta - N sty 09, 2005 9:49 am
" />Jest to spowolnienie, a w T&N chodzi o to, by w jak najszybszym czasie mieć na stole Serię Urzy i 2x Forest. Później Tooth and Nail'em, wyszukujemy Kiki-Jiki i Colossusa i po gościu. Jak ma za dużo kritów, to wyszukujemy Triskeliona i Mephidross Vampire i rozwalamy mu jednego krita po drugim. Tooth zawiera elementy koloru białego, czarnego i czerwonego, jednak można zagrać krity w tym kolorze za pomocą karty o nazwie takiej jak deck.



Baczer - N sty 09, 2005 6:16 pm
" />Gra na 2-3x Kokusho jest dobrym sposobem na dobitke jeśli zjedzie sie przeciwnika sakurą, albo wikneskami... potrafi wyssać nawet do 15 życia Aczkolwiek zgadzam sie z Dr_Zemsta. Jak ja bym miał grać osobiście wybrał bym wersje mono green.



metall - Wt sty 11, 2005 2:19 pm
" />ja grając T&N wybrałbym prawdopodobnie ze splashem Czerwonego, ponieważ wtedy maiłbym w ilości 2 sztuk potenslanego win condition a mianowicie Fireballe, które czasem się przydają bo nic nie sprawia frajdy jak BUM za 20.



_Kkeldorn_ - Wt sty 11, 2005 6:04 pm
" />A dokładnie:

2x fireball
1x Blaze

lub

1x Fireball
1x Blaze

Jeśli ktos nie wie dlaczego to n/c...
Jako splash fajne są także Electrostatic Bolty teraz sobie pogrywam toothem z nimi w SB i jestem zadowolony...



Baczer - Wt sty 11, 2005 7:42 pm
" />Na splashu z czerwonym nie mialem jeszcze przyjemnosci. Mozecie zapodać spis to sobie wklepie do MWS ??



metall - Wt sty 11, 2005 8:04 pm
" />Czy mamy ci podać spis, najlepiej jakbyś sam coś wymyslił, w ten sposób sam uczysz się składac decki.



Misiiiiek - Śr sty 12, 2005 12:56 pm
" />Metall a po co ci tam blaze w t&n?? ten deck opiera sie na tystwieniu z T&N Collosusa i kiki-jiki! nie widzę potrzeby jechania za 20 blazem czy ballem jeżeli mozna to zrobić kritami! Poza tym do T&N musisz miec 5GG lub 5GG+en za 2! Z tego powodu mmusisz szybko zkompletowac urza's landy + 2x Forest, a jeśli niego przez kilka tur będziesz miał moutaina w grze, affinity cie położy! Bez 2x Froest nie wystawisz nawet witneeski, i nie coniesz np. Oxidize na łapę lub Shamanki, a właśnie to kładzie affinity!



dark_wonderer - Śr sty 12, 2005 5:43 pm
" />Splash jest potrzebny, a jeśli uważasz, że nie to wyjaśnij mi kolego co zrobisz jeśli opponent grający mono U zagra ci 3 turowego adepta ? Bez Electrostatic Boltów leżysz i kwiczysz. Blaze/Fireball przydaje się jako alternatywny finisher, bo taka Extrakcja moze być nieco nieprzyjemna, podobnie Bribery.



metall - Śr sty 19, 2005 7:43 pm
" />Misiiiiek po 1 nic nie pisałem o Blazie tylk o Fireballu, która jest naszym alternatywnym Win condition. Splash czarnego tylko dla craniala który i tak by był trzymany na SB jest IMO bardzo kiepskim i nieprzemyślanym pomysłem. O niebo lepszym przedsięwzięciem mogło by być dodanie splashu z W dodająć Wrathy które pomogą nam wyczyścić upierdliwe stworki, oczywiście kosztem Kamienia.



mordor2003 - Pn sty 24, 2005 1:11 pm
" />j aobecnie gram takim toothem i nie narzekam mecze z ponza są dość wyrównane:

1 Kiki-Jiki, Mirror Breaker
1 Darksteel Colossus
1 Duplicant
1 Triskelion
4 Sylvan Scrying
4 Tooth and Nail
4 Reap and Sow
2 Mindslaver
3 Eternal Witness
3 Solemn Simulacrum
1 Mephidross Vampire
1 Sundering Titan
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
9 Forest
3 Sensei's Divining Top
3 Sakura-Tribe Elder
2 Vine Trellis
2 Talisman of Unity
1 Stalking Stones
1 Platinum Angel
1 Boseiju, Who Shelters All
1 Viridian Shaman

jaki do tego doradzacie sideboard? wiem że na pewno wrzuce jednego plaina i 3 sacred groundy ale co jeszcze? czy warto upchać do maina cloudposty czy nie?



metall - Pn sty 24, 2005 2:29 pm
" />Nie masz SB. Po drugie co robi Titan z Boseju na mainie??
Nie wiem czemu nie grasz na Kamieniach, są bardzo przydatne.
Jak dla mnie za mało hatu na artefakty na mainie. jedna Shamanka IMO chyba to za mało. jakoś cały maion do mnie nie przemawia. Talismany Stalking Stones nie wiem czemu się u ciebie znalazły. Mało kto gra na mainowym Vampirze jest to IMHO SB na Affinity i inne wredne napory. Jak znajde czas to podam swoją wersje T&N.



Baczer - Pn sty 24, 2005 8:57 pm
" />Boseiju, Who Shelters All ?? Stalking Stones ?? Po co to komu ?? Zamiast tego wsadz Kodama's Reach. Solemy też zbędne. Wywal tytana z mainu. Możesz przetestować białego bringera w mainie (z Mindslaver kończy gre).



metall - Wt sty 25, 2005 8:33 am
" />Baczer jeśłi twierdzisz że Solemny są zbęde to jesteś w błędzie. Jest to IMO genialny mana akcelerated, którego nie może zabraknąć w mainie. Poswala nam wyszukać tak bardzo potrzebnego landa.



mordor2003 - Wt sty 25, 2005 9:08 am
" />zfadzam sie z metalem solemy sa włąsciwie obowiązkowe w tym decku nie dość że wydszukuja nam forest to jeszcze ich strata nas nie boli. wręcz przeciwnie razem z senseiem mamy pełną kontrole nad dociągiem tej jednej (czasem kluczowej) karty.



Baczer - Wt sty 25, 2005 11:02 am
" />mordor2003 rób jak chcesz. Według mnie sie w końcu przekonasz od mojej wersji i bedziesz grał bez nich.



mordor2003 - Wt sty 25, 2005 11:05 am
" />może i sie przekonam tym deckiem gram od niedawna, więc nie miałem za bardzo okazji żeby go potestować (no z wyjątkiem Uw control w ext, ktore to męcze niemiłosiernie tym deckiem)



Baczer - Wt sty 25, 2005 11:10 am
" />EXT to nie T2. A według mnie solemny zajmują niepotrzebne miejsce w mainie. W ogole nie wyobrarzam sobie gry bez Kodama's Reach. Pozatym sam Anioł nie zawsze wystarczy, jak chcesz na nim grać to dorzuć abunansa, albo drugiego aniołka.



metall - Wt sty 25, 2005 12:07 pm
" />Baczer jesteś IMHO w błędzie. Solemny są lepsze od Kodam. Jesłi Mordor gra na Vine Trellisach to Solemna jest w stanie zagrać w 3 turze. Po drugie w T&N bardzo wąznym elementem jest dociąg, którego w zasadzie nie ma. Jest bardzo dobrym blokerem. Wg Solemn to obowiązek w mainie 4 sztuki.



mordor2003 - Wt sty 25, 2005 12:30 pm
" />a co proponujecie na side??



Baczer - Wt sty 25, 2005 1:55 pm
" />Said to przede wszystkim 4xoxidizy, 3-4xszamanki, 4xTel-Jilad Justice i 1-2 tytany. Reszta to kwestie gustu.



metall - Wt sty 25, 2005 2:36 pm
" />EEEE Baczer nie przesadziłeś z tym twoim SB. 99% kart to hate na artefakty biedne. Ja proponuje coś takiego:

4xOxdize
1xSundering Titan
1xVampir
1xBoseju
1xDuplicant
3-4xPlow Under
3-4xPyroclasm
Z pewnością nie jest to idealny SB ale uważam że w jakimś stopniu jest uniwersalny na dzisiejszą mete T2



mordor2003 - Wt sty 25, 2005 2:45 pm
" />a co z ponza?? nie lepiej wyrzucić plow undery i wrzucić na ich miejsce sacred groundy i plainsy??



Baczer - Wt sty 25, 2005 3:45 pm
" />Wszystko można. Ja gram na vampirze i triskalionie w main i moj said wyglada tak:
4x oxidize
3x szamanka
3x Plow Under
2x tytan
3x sacred groundy ( w mainie 4x Tranguil Garden zamiast forestów)



metall - Wt sty 25, 2005 5:33 pm
" />Oczywiście, można wywalić Pyroclasmy i wżucić Sacred Groundy.Ale IMO grałbym na jednym mainowym Plainsem, umozliwi nam zaoszczędzienie wolnego miejsca w SB.



mordor2003 - Wt sty 25, 2005 6:26 pm
" />co do tego tranquil gardena to imo jest to bardzo niewygodne, bo tracimy w sumie londa w następnej turze, co czasami może mieć kluiczowe znaczenie. chyba jednak zostane przy opcji metala, z jednym plainsie w mainnie i 8 forestami reszta to urzas landy. a opłaca się grac na cloudpostach waszym zdaniem czy nie??



Baczer - Wt sty 25, 2005 7:17 pm
" />Nie!! Urza landy są niebo lepsze, a gra na nich i cloudpostach jest zbendne.



mordor2003 - Wt sty 25, 2005 7:29 pm
" />no tak ale teraz ponza zacznie grac sowing saltem (czy jakoś tak) i dziękujemy za gre auto loss. chyba że zdąrze zagrac tootha w 4 turze, ale to trzeba miec farta żeby sie udało.



Baczer - Wt sty 25, 2005 9:17 pm
" />Nie tylko ponza istnieje... urza landy wystarczają. Pozatym ponza zawsze miała dobry mecz z T&N z powodu ściągania urza landów, czyli ten problem nie istnieje od ostatniego dodatku.



Miko - Śr sty 26, 2005 6:12 am
" />Ponza w T2 jeszcze istnieje? Już od dawien dawna się z nią nie zetknąłem w żadnym poważniejszym spotkaniu... Z tego co wiem to najwyżej RG kiki ze sloggerami i songami itd może się pokusić o mainowe molten i stone rainy, ale to kosztem hate na artefakty więc raczej niewiele jest takich wersji (chyba, że ktoś SPODZIEWA SIĘ trafić na dużo kontrolek).

Ogółem rzecz biorąc nienawidzę T&N - zlości mnie swoją masywnością i całkiem niezłą prędkością. W typie nie ma po prostu wystarczającej ilości twardych kontr, bo mana leaki i condescendy nie zdają egzaminu.



Baczer - Śr sty 26, 2005 9:57 am
" />Miko napisał:
">mana leaki i condescendy nie zdają egzaminu

Może sie myle, ale ich skuteczność w meczu zależy od umiejętności gracza. A kontry jako kontry są bardzo dobre jak na obecne T2.



metall - Śr sty 26, 2005 10:08 am
" />Miko na stwierdze nia cyklu ,,mana leaki i condescendy nie zdają egzaminu" uważałbym. Są to IMO jedne z najlepszych kontr w T2, natomiast Mana Leak jednym z lepszych w EXT. Pisanie że Condescend i Mana Leal nie zdają egzaminu jest nieuzasadnione.



Buli - Śr sty 26, 2005 10:12 am
" />Zawsze moze byc Boseiju...
Tooth moze poczekac z 1-2 tury i miec wystarczajaco mana na doplacenie

Mysle, ze o to Mikowi chodzilo



mordor2003 - Śr sty 26, 2005 3:54 pm
" />a co sądzicie o tym żeby firnace dragona wrzucić na side?? wtedy pozostaje nam jeszce sporo miejsc na sidzie na inne karty , anie tylko artefaktowy hate na sidzie.



Gooz - Śr sty 26, 2005 4:10 pm
" />A chcesz z T&N wstawiać Furnace dragona ? Jak tak to życzę powodzenia.



mordor2003 - Śr sty 26, 2005 4:18 pm
" />no normalnie. szukam go w bibliotece na reke i z ręki do gry. co za problem??



Gooz - Śr sty 26, 2005 4:44 pm
" />No to spoko nie ma problemu...
Najwyżej może byc problem z czerwoną maną w takiej ilości.
Chodziło mi bardziej o to że są ludzie którzy wymyśli takiego T&N :
T&N po Myojin of Infinite Rage i Kolosa... (zdejmuje kanterka, którego nie ma...)
Nie mam landów i jedzie mnie kolos... co mam robić.
Bardzo ciężko było wyjaśnić że to działa trochę inaczej



mordor2003 - Śr sty 26, 2005 4:57 pm
" />a po co nam czerwona mana, skoro zagrywmy go z tootha? chyba że jak wrzucamy go z biblioteki na reke, a póxniej z reki do gry to jego abilitka nie działa.



Baczer - Śr sty 26, 2005 9:12 pm
" />Po co zagrywać takie "gówno" z T&N ?? Dragon nie zapewnia zwycięstwa z affi, więc nie widze sesu gry nim. Na affi jest, albo vampirek+triskalion lub kiki-jiki+(shamanka lub duplikant).



Buli - Śr sty 26, 2005 9:45 pm
" />
">a po co nam czerwona mana, skoro zagrywmy go z tootha? chyba że jak wrzucamy go z biblioteki na reke, a póxniej z reki do gry to jego abilitka nie działa.

Przeczytaj jego wording na glos, powoli, ze zrozumieniem.



Gooz - Cz sty 27, 2005 1:12 pm
" />
">a po co nam czerwona mana, skoro zagrywmy go z tootha? chyba że jak wrzucamy go z biblioteki na reke, a póxniej z reki do gry to jego abilitka nie działa.

Ja pi***** dokładnie o to mi chodziło... Nie znasz wordingu tej karty i dlatego chcesz grać...

Card text: Affinity for artifacts (This spell costs 1 less to play for each artifact you control.)
Flying When Furnace Dragon comes into play, if you played it from your hand, remove all artifacts from the game.

Wiesz co to znaczy zagrać z ręki? T&N nie zagrywa z ręki.



mordor2003 - Cz sty 27, 2005 1:33 pm
" />chyba jednak mnie przekonaliście co do użyteczności furnace dragona na sidzie.



metall - Cz sty 27, 2005 7:51 pm
" />IMO granie w SB Dragonami to bardzo kiepski pomysł. Tak samo na Affinity działa Vampir i Triskelion.



Baczer - Pt sty 28, 2005 5:21 pm
" />Czas na podsumowanie tematu firnace dragona w T&N :
<lol><lol><lol><lol><lol><lol><lol><lol><lol><lol><lol>



mordor2003 - Pt sty 28, 2005 6:52 pm
" />aleś wyczerpująco to podsumował Baczer. dobra pytanie następne: grać boseju na sidzie czy w mainie?? ja tam wole na sidzie bo w m zapycha miejsce (prosze o nie bluzganie mnie za takie pytanie, jesli wczesniej już takie padło - nie chce mi sie za bardzo czytać tych 8 stron)



metall - Pt sty 28, 2005 7:08 pm
" />I masz racje Mordor. Granie Boseju na mainie to strata 1 slotu, ważne hest również to że Boseju zwalnia nas przez to że wchodzi stapowany.Boseju to karta IMO tylko na SB którą w wypadku T&N grać w 1 sztuce.



mordor2003 - Pt sty 28, 2005 7:54 pm
" />no gram nią w jednej sztuce, zamiast niego zastanawiam się na dwrzuceniem drugiej platyny lub abunasa (nie wiem które z nich wybrać)



Baczer - Pt sty 28, 2005 10:51 pm
" />Lepiej postawić na lepszy napór i wstawić platyna.



metall - N sty 30, 2005 10:24 am
" />Zadnych z tych dwóch creatór. Gra się na 1 Aniele i 1 Abunasie. Nie ma sensu dodawać nstępnego, gdyż i tak każdą z tych kart w 99% wystawiamy z Tootha. Podaj mi twój spis to ci poradze co dodać.



Baczer - N sty 30, 2005 11:48 am
" />Metall, niektórzy grająna dwóch platynach bez ambusa.



metall - N sty 30, 2005 12:57 pm
" />To bardzo dziwnie grają, jeszce z czymś takim się nie spotkałem



mordor2003 - N sty 30, 2005 1:17 pm
" />a ja sie spotkałem na wizie:D



Baczer - N sty 30, 2005 1:17 pm
" />w takej grze gracze raczej nie marnują T&N na aniołka tylko wystawiają go z mana, rozwiazanie nowatorskie lecz sie sprawdza.



PAN LUKASZ - Pt lut 18, 2005 1:14 pm
" />Bardzo nowatorskie rozwiązanie, a niby czemy lepiej z mana zagrac?? nie ma tak duzo potworuw zeby marnowac T&N zgodze sie ze to tylko 4 karty na 60 w decku ale mozna zagrywac zawsze anioła z abudasem.



Baczer - Pt lut 18, 2005 3:36 pm
" />
">Bardzo nowatorskie rozwiązanie, a niby czemy lepiej z mana zagrac?? nie ma tak duzo potworuw zeby marnowac T&N zgodze sie ze to tylko 4 karty na 60 w decku ale mozna zagrywac zawsze anioła z abudasem.

A jak Ci nie podejdzie T&N, a masz abunansa na łapie to go nie wystawisz (no chyba, że grasz w sb na czymś białym), a aniołka bez problemu



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 3:54 pm
" />Zgadzam się z tobą baczer, z tego powodu przydało by sie ustabilnic ten deck jakims tutorem , tylko szkoda ze jest czarny, ale widziałem wersje black nail z forum www.priests.prv.pl



Baczer - So lut 19, 2005 4:34 pm
" />Uważam to za zły pomysł... splash czarnego już przerabialiśmy... a tutor to jak na mnie odpada, bo nawet o tym nie myślałem. Grałem przez jakiś czas na T&N z czarnym i sie nie sprawdzał tak jak mono zielona wersja.



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 4:42 pm
" />Mono zielona wersja?? , ja myślałem ze T&N jest GW, choćby dlatego ze gra sie na sidowych cyrklach,dla abudasa, i nawet na wizie jest wersja GW.



Baczer - So lut 19, 2005 4:46 pm
" />Każdy gra jak chce :> ja preferuje Mono G, a to co masz na saidzie nie wpływa na kolor decku... jak chcesz tak potrzeć to grając na vampirze masz GB T&N :> a grajc jeszcze na abunansie GBW T&N... ale tak nie jest. Jak grasz na abynansie nie znaczy to, że deck jest biały :>



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 5:00 pm
" />Tak doszliśmy do sedna sprawy.Ale mam nowy problem:
mianowicie muwisz o jakims Vampirze, a ja nie wiem co to za karta:), daj pełną nazwę albo powiedz co robi.Jeśli łaska



Baczer - So lut 19, 2005 5:09 pm
" />Mephidross Vampire... gra sie nim i triskem w mainie albo na sb <lol> (żeby o tym nie słyszeć:> )



PAN LUKASZ - So lut 19, 2005 5:13 pm
" />eee Tam cos mi sie nie widzi ten stworek, jak jest z nim w praktyce??,sprawdza się?? czy to tylko taki rarek dla cyny??



Baczer - So lut 19, 2005 5:18 pm
" /><lol> kombo ... niszczy wszystki stwory w grze (zniszczalne) wraz z triscalionem :> (nie wiem jak to sie pisze.... poszukaj artefaktycznego stwora za 6 mana 1/1 i wchodzi z 3x kanterami +1/+1) <LOL>



molph - Cz mar 03, 2005 10:35 am
" />Mój kolega, Top Secret ma T$N mono green na Cloudpostach. Wymiata każdy deck oprócz ponzy i madnessu, z którym musi się napocić. Nie wiem dlaczego nie grasz na Mephidross Vampire+Triskeliojn. To jedna z najmocniejszych stron Tootha. Tooth AnD Nail and RG Beatz rulez!



Baczer - Cz mar 03, 2005 10:39 am
" />
">Mój kolega, Top Secret ma T$N mono green na Cloudpostach. Wymiata każdy deck oprócz ponzy i madnessu, z którym musi się napocić. Nie wiem dlaczego nie grasz na Mephidross Vampire+Triskeliojn. To jedna z najmocniejszych stron Tootha. Tooth AnD Nail and RG Beatz rulez!A od kiedy w T2 jest medness?? :>



Ivo - Cz mar 03, 2005 10:58 am
" />W T2 nie ma, ale ostatnio T&N jest modny w EXT (powiedzmy). Co do komba wampir+Trisk to jest ono bardzo dobre i sam uważam że powinno się na nim grać tak jak na AA. Oba mieszczą się w decku bez problemu.



Baczer - Cz mar 03, 2005 12:15 pm
" />Po banach T&N stanie sie chyba przedującym deckime w T2, a po rotacji dobrym deckime w EXT...



PAN LUKASZ - Cz mar 03, 2005 7:07 pm
" />Baczer ma rację. Ten deck po banach bedzie przodującym deckiem na t2, ale na ext tylko dobrym, to się z resztą okaze...



Buli - Cz mar 03, 2005 9:22 pm
" />ale musialby znalezc cos na wprost wypasiony meczap z ponza... (przynajmniej wersja urza, cloudpost).



Gootek - Pt mar 04, 2005 7:47 am
" />No i przydało by się jeszcze coś na 3t Plow Under który nie jest w sumie niczym trudnym dla Gb Bekona. Potem tylko szybka Cranial Exctraction i co wtedy? Według mnie Tooth w Gx /R meta nie ma już tak łatwo. Ludzie wyjmując kart z sideboardów które były na affinity właśnie będą mieć karty hatowe na Tootha (Plow Under, Cranial Extraction) <-- obie karty grają praktycznie w każdym decku pod splasha.



Pajrat - Pt mar 04, 2005 7:53 am
" />akurat w nowym (online) extented tooth and nail narazie jest wymiatającym deckiem mimo że używa mainowo tylko dwóch kart których w t2 nie ma:
moment's peace i pernicious deed

oprócz tego korzysta z bopów i działa naprawde świetnie

a co do t2 - teraz tooth napewno nie będzie dominował (ale też żaden inny deck) na każdy są dobre sidowe karty...

więc tooth - pozostanie porządnym deckiem ale nic więcej



PiT - Pt mar 04, 2005 10:00 am
" />W koncu jakies madre słowa, gdyz wszystko wskazuje na to ze po banach metagame sie wyrowna i zaden deck nie bedzie juz dominowal. Na kazda talie mozna teraz znalezc haka ( T&N - cranial, sowing salt, Becongreen- Night of soul betrayal, MonoU- boseiju, choke, boil, MonoB - karma, spreading algae itd.)

W ext na modo nie gram ale wystarczy tylko spojrzec na gry w top8 PE online extended by dojsc do tego samego wniosku co pajrat ...



Gość - Śr mar 09, 2005 10:11 pm
" />Ale pajrat nie dodał, że na MODO mało jest decków, które toothowi przeszkadzają, bardzo mało jest rocków ( jego koszt to na oko jakieś 2000zł ) i bardzo duzo naporów, przez co toothowi mało przeszkadza, a dużo pomaga ( spójrzcie na karty, które są dodane z extenda). Jego popularność wynika z tego, że jest to deck pod meta, a nie dlatego, że jest taki świetny.



dark_wonderer - Śr mar 09, 2005 10:28 pm
" />PiT - Spreading Algae to shit totalny, chyba, że grający MBC nie zan sie kompletnie na rzeczy .
Pozatym w wymienionych przez ciebie deckach brakuje min. jednego - WW, który to jest obecnie (co ciekawe) najlepszym dwójkowym naporem (kolejne to IMO sligh i spiritcarft [wymaga dotechowania, ale IMO ma potencjał] ).



PiT - Śr mar 09, 2005 11:26 pm
" />1. Do gosica ( ktory nie wiadomo dlaczego nawet sie ujawnic nie chcial ) :
- zgadza sie ze rock w online extended jest strasznie drogim deckiem a jak pomysle chociazby o takim GBW buildzie to juz wogole ciarki mnie przechodza bo 2000zl to raczej za malo na jego zlozenie ...
- wbrew pozorom rock tak super hiper z T&N raczej nie ma, z tego co zauwazylem ogolnie meta jest dosc naporowe, przez co gra sie na mniejsza ilosc discardu, a i tytan niemilosiernie boli Rocco
- tak jak powiedziales karty z ext sa dodane specjalnie pod meta lecz jesli tylko sie to zmieni nic nie stoi na przeszkodzie by wymienic np. moments peace'y na terapie/ duressy
- deq jest tez dosc popularny jesli chodzi o monoG wersje bo nie wymaga duzych inwestycji na przerobke z T2 na ext

2. Do Darka :
- Spreading Algae to rzeczywiscie szajs ale jak juz zaczalem pisac na szybkiego to musialem podac jakikolwiek przyklad Prawda jest taka ze poza ta Karma ciezko jest znalezc cos tak karcacego MonoB, jest jeszcze niby persecute i bribery ale to nie gamebreakery tej klasy. Swoja droga brak konkretnego hate'u na MBC jest jednym z atutow tego deq
- O WW wartaloby wspomniej bo robi sie coraz bardziej grywalniejszy. Dostal niezlego boosta w BoK lecz o nim nie bede sie wypowiadal bo ani razu nie gralem ta talia a jesli jakas sie trafila pod koła mojego turbo T&N to raczej ze slabym kierowca i wynik byl z gory przesadzony
- Co do reszty ( czyt. sligh i spiritcarft ) to sa to talie imo przecietne, raczej skazane na porazke, zwłaszcza w pojedynku z deckiem o ktorym jest ten topic ...



dark_wonderer - So mar 12, 2005 11:43 am
" />Ja słyszałem od grających slighiem, ze matchup z T&N mają dobry i w sumie wydaje się to prawdopodobne. Spiritcraftem prawie nie grałem, ale wydaje się fajny (choć może dopiero po SoK wyjdzie poza ramy BC). Fakt przed sidem z T&N ma baardzo źle, ale po boardzie są Sowing Salty, a to doskonały hate.

Zadam tu jakąś aktualną wersje.

Tooth and Snail
SedvorY

Main Deck
4 Tooth and Nail
2 Plow Under
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
4 Sylvan Scrying
4 Reap and Sow
4 Sakura-Tribe Elder
1 Darksteel Colossus
1 Kiki-Jiki, Mirror Breaker
2 Platinum Angel
1 Sundering Titan
3 Eternal Witness
10 Forest
1 Okina, Temple to the Grandfathers
2 Wayfarer's Bauble
3 Mindslaver
1 Duplicant
3 Sensei's Divining Top
2 Rude Awakening

Sideboard
1 Boseiju, Who Shelters All
1 Triskelion
2 Oblivion Stone
2 Tel-Jilad Justice
1 Sundering Titan
2 Plow Under
2 Viridian Shaman
4 Oxidize



Baczer - So mar 12, 2005 6:06 pm
" />według mnie -1 Mindslaver, Plow Under- na sb, usunąć Rude Awakening, + 3 kamyki i można pozatym kombo triskalion +vampir włożyć do maina. Ale i tak nasze wersje różniąsie tylko wymianami main-sb



dark_wonderer - So mar 12, 2005 9:09 pm
" />Anioły są 2, bo autor uznał, ze w obecnym meta bez hate'a bardziej mu opłaca się grać Tootha po 2 anioły niż po anioła i abunasa.

Baczer można dodać to combo, ale wtedy anioły out, bo nie ma sensu grac na oba. Jedno i drugie są równie dobre na napory.



mordor2003 - Wt mar 15, 2005 7:19 pm
" />czemu tam nie ma kamyków i dlaczego jest na saidzie sam triskelion vez vampira?? jestem ciekawy jak ten gościu grał. poza tym nie widze zastosowania w toothie dla plow underów (mozecie sie smiać). co sądzicie o graniu na 3-4 bopkach??



dark_wonderer - Śr mar 16, 2005 12:40 am
" />Triskelion jest dobry na napory nawet bez vampira, a 2 anioły są jeszcze lepsze. Spodziewam się, ze autor uzywał triske'a na jakieś kłopotliwe kreaturki, które wymagją zdjęcia, a na vampa nie miał miejsca bo na napory, jak pisałem podwójny anił jest lepszy.

Plow Undery są dobre w T&N na mirrora i inne kontrolki. Bop'y IMO zbędne, bo zarówno ściany, jak sakury są dla T&N lepszym rodzajem akceleracji.



morzyk - So mar 26, 2005 10:51 am
" />Mam takie pytanie: W jaki sposób (śmiejcie sie jak chcecie ale nie wiem) 2 anioly dzialaja na napory ( wampir i triscelion napewno dziala )?



squee - So mar 26, 2005 11:16 am
" />Po prostu napory nie mają duzo removalu i trudno jest usunąc stworki, przez które nie mozesz wygrac gry.



morzyk - So mar 26, 2005 12:59 pm
" />A czy sacred groundem mozna przywrucic landa po Salcie? Salt wyrzuca po za gre..



Baczer - So mar 26, 2005 1:58 pm
" />a jest tam napisane "jak jest kładziona na grav" , czy "jak opuszcza gre" ??



flondra7 - So mar 26, 2005 3:13 pm
" />zostanie usunieta poza gre, poniewaz ten land jest legalnym celem dla sowing salta, tylko ze nie wiem, czy ona po dordze wejdzie na grave, czy nie, bo jesli:
a.) pierw będzie na chwile w gravie-wszystkie kopie landa zostana usuniete poza gre.
b.) w ogole nie idzie na grave, tylko ze zostaje w grze-zostana usuniete wszystkie kopie tego aldna oprocz tej karty, w ktora celowal sowing salt, bo on nie usuwa z gry, tylko z reki, biblioteki i greavu.
prosze najlepiej o sprostowanie ktora wersja jest poprawna kogos, kto to wie



morzyk - So mar 26, 2005 3:25 pm
" />Jest napisame "remove it from the game", ale masz racje flondra7 ze to moze przechodzic przez grejwa. Ale jesli nie to nasuwa sie pytanie: Jak inaczej mozna sie bronic przed saltem?



dark_wonderer - So mar 26, 2005 3:44 pm
" />Najlepiej wrócic do starego builda z Vernal Bloomami. W sumie spowodowałoby to spore zmiany w decku.



Gootek - So mar 26, 2005 4:20 pm
" />Tooth and Creation

21 Forest
1 Okina, Temple to the Grandfathers

4 Kodamas Reach
4 Birds of Paradise
4 Sakura-Tribe Elder
4 Wood Elves

4 Tooth and Nail
4 Plow Under
4 Beacon of Creation
2 Rude Awakening

1 Darksteel Colossus
1 Kiki-Jiki, Mirror Breaker
1 Platinum Angel
1 Duplicant
1 Sundering Titan
3 Eternal Witness

Oto nowa wizja Tooth and Naila . Jak widać mamy tu połączone 2 decki - Tooth and Nail oraz Green Beacon. Deck nie posiada landów typu Urza więc jest całkowicie odporny na Sawing Salt w R/ Rx deckach. Potrafi także skutecznie oprzeć się Cranial Extraction ponieważ posiada kilka skutecznie działających Win Condition (Tooth and Nail, Beacon of Creation,Rude Awakening oraz cały odział wyniszczenia w postaci kreatur). Potężna akceleracja mana pozwala na szybkie prowadzenie rozgrywki. Zostały także zastosowane mainowe Plow Under w liczbie 4 na wszelkie decki kontrolne. Deck nie posiada Vernal Blooma z powodu obecnego Rude Awakening oraz Beacon of Creation - to chyba jasne.



morzyk - So mar 26, 2005 6:41 pm
" />Zainteresowales mnie tym deckiem.. Czy ktos orientuje sie jak sobie cos takiego dziala w t2? Kto ma pomysl na side'a? Co o tym decku sadzicie? Z gory dzieki za pomoc.



Gootek - So mar 26, 2005 8:32 pm
" />Po testach postanowiłem zamienić jednak Kodamas Reach na Vernal Bloom. Deck spisuje się o wiele lepiej, jest bardzo stabilny i dość szybko się kreci. Jako sideboard proponował bym coś takiego:

3xChoke
3xCranial Extraction
1xSwamp
3xViridian Shaman
1xTrieskelion
1xMephidros Vampire
3xMindslaver



Baczer - So mar 26, 2005 10:34 pm
" />sb to to co zawsze... troche niszczenia (oxidizy, shamanki, zaloci, naturalizy.... cos z tego w ilości 4-6) Vampir+trisk, 1-2 tytan, w mainie ok 3 plainsy i w sb sacred groundem... a pozatym co ja bede pisał... sb musisz dostosować do meta w jakim grasz



Matloka - Pn kwi 04, 2005 2:14 pm
" />omg 3 plainsy... a mozesz powiedziec po co? tak dla sportu?
w decku masz bopy, sakury, reapy, scryingi. po mojemu to jedna rownina starczy w zupelnosci i to niekoniecznie w mainie. od sacred grounda (sic!) lepszy jest zdecydowanie cop: red.
6 atrifact hatu w sb - jest w tym jakis zamysl glebszy? na co bedziesz az tyle tego sajdowal i co wazniejsze kosztem jakich kart z maina?



thagg - Pn kwi 04, 2005 8:44 pm
" />Noo ja mysle ze chociazby na shaklesy albo na jitta



dark_wonderer - Wt kwi 05, 2005 2:08 pm
" />Groundy nie są ostatnio za dobre na Ponze:
a) jeśli maja an stole Zuzie poprostu szybciej Cię zatłuką używajac LD by zadawać Ci 2-4 damage'a dzięki Sacred Groundowi.
b) Sowing Salt śmieje sie w twarz Groundom usuwając lądy poza gre zamiast je niszczyć.



Baczer - Wt kwi 05, 2005 2:26 pm
" />no dobra zamiast Sowing Salt mo|na uzy do sb kólka na czerwone... ktore koncza gre...



dark_wonderer - Śr kwi 06, 2005 6:19 pm
" />Jeśli Ponza ma na SB Culling Scales, a raczej ma to nic z tego. Pozatym są jeszcze Stalking Stones.



_Kkeldorn_ - Śr kwi 06, 2005 6:42 pm
" />Ponza jest nienajlepszym matchupem dla Tootha imo. Zwłaszcza przy 2turn Slith gdy nie masz go jak zatrzymać bo chłopak masakruje. Zozo tez robi swoje o ile jest grany. Po side Salty tylko pieczętują sprawę. Szansa jest wtedy jak nie ma Moxa ani Slitha... Jak rzucisz Tootha to zreguły pozamiatane. Ja rzucałbym chyba po Abunasa i Platyne bo dość ciężko je zdjąć Ponzie... Ale to mój niekoniecznie słuszny wybór. Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom