X
ďťż
Decki w T2 - Astro



Knoowch - Pn kwi 21, 2003 12:48 pm
" />To już ostatni odcinek mini serii o najlepszych taliach w Type II, teraz zamierzam skoncentrowac się na OnBC wiec możliwe ze po wejsciu Scrouga napisze cos na temat talii w tym formacie (może uda mi się namowic Amidarisa żeby napisal cos o swych klerykach:))...

Na poczatek spis talii:

4 Astral Slide
4 Lightning Rift
4 Exalted Angel
3 Wrath of God
2 Burning Wish
2 Starstorm
4 Akroma's Blessing
4 Renewed Faith
3 Slice and Dice
2 Teroh's Faithful
3 Sunfire Balm
4 Secluded Steppe
4 Forgotten Cave
8 Mountain
9 Plains

Sideboard:
1 Slice and Dice
2 Circle of Protection: Green
3 Disenchant
4 Boil
1 Wrath of God
1 Recoup
2 Morningtide
1 Gerrard's Wisdom

Teraz opis kazdej karty po kolei:
Astral Slide – Podstawa talii, opoznia ataki przeciwnika I chroni nasze aniolki przed removalem opponenta…
Lightning Rift – Jeden ze sposobow na zabicie przeciwnika – szybko wystawiony zapewnia wielka przewage, swietny zarowno jako removal jak I killer…
Exalted Angel – Zabojczy z Astral Slide'em – jest duzy, daje zycie jest poza zasiegiem smother'a w dodatku potrafi wejsc do gry w 4 turze (z morpha) – czego chcieć wiecej?
Wrath of God – Mass removal, mozliwe ze przy obecnym meta lepiej byloby grac na 4 ja jednak wole mieć tego 4 pod wishem – co tu duzo mowic – nasza najwieksza sila przeciwko naporom...
Burning Wish – Pozwala nam dostosowac sie do talii opponenta przez tutorowanie po karty znajdujace sie w sideboardzie…
Starstorm – Glownie uzywany jako cycling ale moze pelnic tez role removalu...
Akroma's Blessing – Cycling…
Renewed Faith – Cycling, w grze z szybkimi naporami rzucamy z normalnego kosztu – znakomity na sligha I r/g…
Slice and Dice – Glownie cycling (swietnie sciaga Grim Lavamancer'y czy Basking Rootwalla'e) moze byc tez uzywany jako mass removal…
Teroh's Faithful – Swietny na napory z Astral Slidem zapewnia niemal staly life gain no I jest calkiem niezlym blokerem…
Sunfire Balm - Cycling + prevent – bardzo fajny w obecnym mocno naporowym meta…
Secluded Steppe I Forgotten Cave – cycle landy…
Sideboard:
Slice and Dice – karta pod wisha jesli potrzebujemy mass removalu…
Circle of Protection: Green – na wszelkie napory z G…
Disenchant – mirror I UGB Oppo…
Boil – glownie na Atoga I UZI ale sprawdza sie na kazda talie z niebieskim kolorem…
Wrath of God - kiedy mamy problemy z kritami opponenta wystarczy wish po ta karte I po problemie…
Recoup – Pozwala na wielokrotne rzucanie Wrath of God i innych sorcery... Oczywiście karta pod wisha...
Morningtide – Pod wisha… chroni przed Haunting Echoes ktore sa naprawde wielkim zagrozeniem dla Astro… Pozbywa się tez Genesis i Glory
Gerrard's Wisdom – Wish po to kiedy sa klopoty z zyciem (czytaj nie nadazamy za tempem jakie narzucil nam opponent grajacy swoim naporem...)

Teraz krotko o samej talii, jej zalety to niesamowity draw generowany przez duza ilosc card z cyclingiem dodatkowo często majacymi jakies efekty (vide Slice and Dice) + znakomicie kombujace się z cyclingami Astral Slide i Lighting Rift... Dodatkowo duza ilosc mass removalu i life gainu czyni ten deck zabojczym dla naporow, przynajmniej w pierwszej grze, a to prowadzi nas do...
Slabe strony – no wlasnie, druga gra przewaznie jest trudniejsza z tego względu ze opponent wsiduje karty typu Naturalize czy Disenchant...
Ale najpowazniejszym problemem tej talii jest to ze ma bardzo trudny matchup z Psychatogiem/UZI oraz MBC... – kontry i dicard sa dla tej talii zmora a jeśli przeciwnik ma w talii Haunting Echoes to już jest bardzo niedobrze – z drugiej jednak strony Psychatogow jest teraz malo wiec nie należy się ich obawiac a z Echami można sobie poradzic (choc jest trudno...)

Jeszcze kilka slow – pewnie widzieliscie rozne wersje Astro – no coz ta talia jest bardzo elastyczna i dzieki temu da się ja zbudowac na kilkanascie roznych sposobow...
Wydaje mi się jednak ze wersja R/W jest najskuteczniejsza, sporo osob gra z dodatkiem zielonego jednak moim zdaniem destabilizowanie manabase'u dla kilku kart to nie jest dobry pomysl... Natomiast radze odrzucic od razu pomysly z dodawaniem koloru czarnego albo niebieskiego – te talie po prostu nie dzialaja...

Matchupy:
R/G, U/G i Sligh
To powinny być latwe gry – talie te bazuja na kritach z którymi twój mass removal powinien sobie poradzi – swietny (szczególnie na rg i sligha) jest aniol który nie dosc ze jest duzy to jeszcze zapewnia life gain... Wieksze problemy mogą być z U/G ponieważ obecnie często grane sa w tej talii counterspelle + logici – wiec może być problem z przepchnieciem kluczowych kart, jednak i tak te matchupy nie powinny stanowic jakiegos wiekszego problemu... – pamietaj o sidowaniu circle of protection: green...
R/G prawdopodobnie wsiduje na ciebie mostek jednak powinenes zdazyc spalic go riftem zanim uda mu się zabic ciebie... natomiast sligh nie sprawia klopotu jeśli tylko uda ci się zniszczyc jego blistering firecat'y i goblin piledriver'y...

Psychatog/MBC
Dwa najgorze matchupy – wprawdzie obie te talie maja sporo martwch kart jednak zasób kontr i discardu jakimi dysponuja i tak daje im przewage...
Z MBC staraj się jak najszybciej zagrywac Rifty i Slide'y po to by uniknac discardu – jeśli uda ci się zagrac aniola majac na stole slide'a to da ci to spora przewage – MBC ma malo removalu który jest w stanie zniszczyc aniolka (co najwyzej Ghastly Demise)
Pamietaj o jego Haunting Echoes – jeśli nie uda ci się przed tym obronic to prawdopodobnie przegrasz gre...
Z Psychatogiem jest tez bardzo ciezko - jeśli masz Lay Waste'y w talii to nie wahaj się ich rzucac z normalnego kosztu – upheaval oznacza dla ciebie koniec gry wiec im pozniej do tego dojdzie tym lepiej – probuj przepchnac rifta – jeśli uda ci się to zrobic w 2-turze to prawdopodobnie wygrasz, pamietaj ze jeśli masz slide'a i jakiegos krita na stole to w odpowiedzi na upheavala możesz go wyslideowac – przewanie sprawia to wielkie problemy togowi...

GW/GWr Beasts
Nielatwy matchup ale to ty masz przewage – uwazaj na Glory która potrafi namieszac dajac protekcje np. przed Slidem ale przede wszystkim staraj się jak najszybciej sciagac Anurid Brushhopper'y – potrafi on przezyc twoje wrath of god czy starstorm wiec stanowi niemale zagrozenie... W razie gdyby Glory stanowila zbyt duzy problem – pamietaj o Morningtide które masz w sidzie...

Wake
Trudny matchup ze względu na kontry które ta talia posiada – nie dopusc do tego żeby twój opponent się za bardzo rozwinal – bowiem oznaczac to będzie koniec gry (i nie na twoja korzysc:)) – szybki slide potem aniol (pamietaj żeby chronic aniola przed jego wrathami) to cos z czym Wake ma problemy (ewentualnie 2-turowy rift) – na szczescie nie posiada on discardu a i kontr ma często mniej niż Atog wiec nie jest az tak trudnym przeciwnikiem – jeśli narzucisz odpowiednio szybkie tempo powinienes wygrac...

No coz to chyba tyle – jak zwykle zachecam do krytykowania (artykulu), wypominania (bledow) i niszczenia (mnie ) bo często z takich dyskusji można się sporo ciekawych rzeczy dowiedziec – mam jednak nadzieje ze nie ma tu za duzo bledow i udalo mi się przyblizyc wam ta ciekawa i silna talie...
Powodzenia na MP-kach!!

Knoowch




Hazik - Pn kwi 21, 2003 1:03 pm
" />... czuje że są święta, a dlaczego???? Bo Knoowch pisze dwa artykuły dziennie!!! A dlaczego??? Bo Marek ma zamkniete i chlopak nic lepszego do roboty nie ma!!!
Ps. Kawał dobrej roboty odwaliłeś to ci musze przyznać, tylko czemu podołeś droższą wersje Astro????



Amidaris - Pn kwi 21, 2003 1:16 pm
" />Jak tylko wyjdzie pełny spoiler Scrouga, to nikt mnie nie bedzie musiał namawiać - sam opisze wszystkie możliwe tribale zombie/cleric z jakimi sie spotkałem .
Tylko nie wiem jak sie te odnośniki przy nazwach kart robi, żeby Ci sie w nowym, małym okienku otwierały :-/



Ursus - Pn kwi 21, 2003 1:46 pm
" />No i czegos takiego szukałem dobra robota




Amok - Pn kwi 21, 2003 2:20 pm
" />Amidaris: przed nazwą słówko mtg w kwadratowym nawiasie, za nazwą słówko /mtg w kwadratowym nawiasie. Pamiętaj żeby podawać dokładną nazwę karty bo nic nie zobaczymy.

PS świetny artykuł jak zawsze.



rzepa - Pn kwi 21, 2003 6:38 pm
" />[quote="HazikPs. Kawał dobrej roboty odwaliłeś to ci musze przyznać, tylko czemu podołeś droższą wersje Astro????[/quote]
chodzi o 4 aniloly hehe. mozna gra i na 2 ( tylko trzeba je miec)



MAIDENKA - Pn kwi 21, 2003 9:06 pm
" />ja wypowie mswoje skromne zdanie
dobzre ze opisales b stabilna werje WR jeszce b dobra jest UWR natomaist najslabsza jest WRG
to tyle z teori

ja proppnuje grac wersja extremalnie hamska 4 dice 4 starstorm 4 terohy
na sidze musisz miec pillage albo creeping mold na mbc i jego chamskie lady
z mbc jest fatalnie jak by na to nie spojzrec
albo discard ze sludga udupia totalnie albo echo to jescze gorsze i mala rada dla grajacych nie polecam grac na mbc aniola z morpha bo mozna dostac smother i smother w odpowiedzi na wyfazowanie
a tak nie ma czarny zadnego instanta do zabica krita z 5 na plecach demise tylko po sidzie ale tez nie w komplecie

metchupy na napory na slabych kritach sa dobzre opisane a na dodatek werja 4 dice 4 starstorm juz w calosci zabija

ug madness tu sie tzreba bardzo starac i wsyatwic najszybciej jak sie da aniola
i po drugi jesli masz w reku cycling to nie cykluj renewed feitha tylko graj go z many
te pare lifa wiecej moze uratowac dupsko
artykul super teraz mam wiecej czasu to sie podopisuje pod paroma



Morphling - Wt kwi 22, 2003 7:11 am
" />Genialny artykuł o moim decku

PS. Mam nadzieje że będzie W/R fetch w Scourge



Knoowch - Wt kwi 22, 2003 7:50 am
" />Hmm wiedzialem Mai ze o czyms zapomnialem - tak masz absolutnie racje co do zagrywania aniolka w matchu z MBC
dzieki za komenty ciesze sie ze sie podobalo



Koziol - Śr kwi 23, 2003 2:13 pm
" />
">z mbc jest fatalnie jak by na to nie spojzrec
albo discard ze sludga udupia totalnie albo echo to jescze gorsze


Hmm, to widze, że nie znasz za dobrze matchupu Astro z MBC ... bardzo jest często tak, że Astro, nie widząc szans po 5-6 minutach gry poddaje pierwszą gre, by nie tracić i puknąć MBC w 2 kolejnych grach 2-0 ... w jaki sposób ? Oczywiście Sidboardem, bo ten Knoowcha jest słaby. Teraz w WR Slidzie się gra Ponza, która rozwala MBC, że aż miło :):)



MAIDENKA - Śr kwi 23, 2003 4:23 pm
" />tak wiem w agresywnej wersji lay wastem albo pillagem na mirrari
ale bez sicemy mbc dosidowuje mocny discard typu mind sludge i wtedy ci moze czasmi nic nie pomóc takze nie ma tak ze astro pyka zawze 2-1 mbc



Koziol - Śr kwi 23, 2003 6:17 pm
" />Zapomnialas jeszcze o Stone Rainach i Wildfireach, ale to tak na marginesie Dlatego duzo latwiej jest po sidzie 4 Pillage, 4 Lay Waste, 4 Stone Rain, 2-3 Wildfire i jeszcze czesto jest 4 Earth Rift, tak ogolnie to jest 15 ponzo-kart w sidzie ... wiec po sidzie 18-19 takich kart boli mbc jak nie wiem co, a na dodatek Earth Rift ma Flashbacka.



MAIDENKA - Śr kwi 23, 2003 8:59 pm
" />hehe ty mówisz o sidzie w całosci ponzowym
to juzinna gadka
ale mbc z chamskim sidem 10 kart na discard tez potrafi byc chamskie
wiec mysle ze nie ma az tak latwo choc w wersji ponzowej mbc ma kiszke
ale tak duzo astrali z tym sidem nie bedzie
ludzie wybiora jednak b elastyczny side



Delta - Cz kwi 24, 2003 5:33 pm
" />Co do decku: Side powinien byc inny z Cleansing Meditation pod wisha i LD w dużych ilościach. Czy 4 anioły to "troszeczke" nie za dużo? Z ug wcale nie ma tak łatwo ze względu na logiki na wrathy i nimble mongoose którymi powinno się grać + Upheaval który rozwala Slide mocno (oprócz wyfazowania anioła in resp, chociaż taki anioł nie chce sie później nadziać na mongrela).
Matchupy:
Wake: po prostu przegrywasz... To jest chyba nawet gorszy matchup od Tog/MBC bo Wake ma sporo czasu i z mirari zniszczy Ci wszystkie non-land permanenty jakie masz na stole...

Tog/UZI: Jedyna mozliwość to 2-3 turowy rift i nie bawiac sie w wystawianie czegokolwiek innego palenie za pomocą cyclingu.

MBC: Jest słabo nie tylko z powodu discardu (Mind Sludge + echo w większości przypadków kończy ten matchup), ale z powodu life gainu w postaci Corruptów, gdzie Twój zadawany damage jest słabszy. Anioł i Faithful nie dają zbyt dużo życia, bo talia ma zbyt dużo removalu, a riftem raczej nie zabijesz - jedyna nadzieja w side.

RG: chyba bym nie sideował mostu na ten matchup.



Eld. - Pt maja 16, 2003 7:04 am
" />Jezeli chodzi o MBC to bardzo poprawia ten matchup splash zielonego dla compostow i bearscapeow. Fakt, ze bearscape ma GG w koszcie niestety zmusza do solidnego przebudowania mana-baseu i nie wiem czy warto. Co do samego artykulu to pozostawie bez komentarzy bo zostane potem zlinczowany...



torquemada - Pt maja 16, 2003 7:21 am
" />Eld dlaczego masz być zlinczowany?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom
       

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.