ďťż
[Ext]Dredge-A-tog



_Kkeldorn_ - N lis 06, 2005 11:11 pm
" />Witam! Przedstawiam nową twarz starego decka (ile to już tych twarzy było hoho) Parę spisów:

Dredge-A-Tog - Julien Nujiten - GP Kopenhaga - 1st Place
4 Polluted Delta
2 Bloodstained Mire
1 Barren Moor
2 Lonely Sandbar
2 Overgrown Tomb
2 Watery Grave
1 Swamp
1 Oboro, Palace in the Clouds
1 Cephalid Coliseum
9 Island
1 Meloku the Clouded Mirror
4 Psychatog
1 Genesis
1 Stinkweed Imp
1 Wonder
4 Gifts Ungiven
4 Counterspell
4 Force Spike
3 Circular Logic
2 Mana Leak
3 Smother
1 Deep Analysis
1 Life from the Loam
4 Mental Note
1 Darkblast
SB:
4 Duress
1 Llawan, Cephalid Empress
4 Ghastly Demise
1 Darkblast
3 Pernicious Deed
2 Coffin Purge

Dredge-A-Tog - Ryou Ogura - GP Kitakyuushuu - 2nd Place
5 Island
2 Swamp
1 Forest
4 Polluted Delta
3 Watery Grave
2 Overgrown Tomb
2 Bloodstained Mire
2 Yavimaya Coast
2 Lonely Sandbar
1 Barren Moor
1 Oboro, Palace in the Clouds
1 Cephalid Coliseum
4 Psychatog
1 Genesis
1 Meloku the Clouded Mirror
4 Counterspell
3 Force Spike
2 Mana Leak
3 Circular Logic
4 Smother
1 Ghastly Demise
1 Chainer's Edict
1 Darkblast
3 Pernicious Deed
4 Gifts Ungiven
1 Life from the Loam
1 Nightmare Void
SB:
4 Innocent Blood
3 Duress
2 Bottle Gnomes
2 Haunting Echoes
2 Boseiju, Who Shelters All
1 Viridian Shaman
1 Meloku the Clouded Mirror

Deck bazujący na dość mocnym combie z Life of the Loam oraz cycling landami -> nie ma mocnego drawa? Inwencja graczy Magica nie zna granic. Do całego comba kopiemy się Gifts Ungiven. To tyle właściwie... Zapraszam do dyskusji.




Miko - Wt lis 08, 2005 11:15 pm
" />Gram tym deckiem 4-ty dzien i prowadzi sie miodzio. Jesli dorwiemy sie do life of the loam wyrabiamy masakryczny card advantage. Przed SB mialem problemy z szybkimi naporami, po sb tez jesli na stol wskakiwala igła <zazwyczaj na atoga/deeda>. Takie erayo affinity wysypujace sie w 3 tury jest ciezkie do zatrzymania, force spikow mi nie starczyło ;p. Przy porno decki jak UG, goby czy Affinity klepaly mnie w ciacho jak chciały, ale nieco wolniejsze rozdania oppa są do opanowania. Bardzo dobrze spisuje sie przeciw wolniejszym deckom i kontrolkom.



POSEL - Wt lis 08, 2005 11:41 pm
" />Pierwsza wersja fajna, jesli gramy w meta kontrolnym.

Mnie sie najbardziej podoba i uwazam za najbardziej ulozona wersje z Los Angeles, choc brakuje tam genezy Dziwie sie, ze jej tutaj nie ma. Wypada ja dodac, nie mowie ze jest lepsza, ale dla porownania: wieksze znaczenie zielonego, deedy putrefy i inne tricki, ktore spisuja sie calkiem niezle. Granie tym deckiem jest wyjatkowo przyjemne, testuje go od triala w Bilbao i jest coraz lepiej Ucze sie nim grac



Złodzieje Zapalniczek - Wt lis 15, 2005 4:29 pm
" />ja wrzuciłem do meina 3 fakty i gram bardzo podobnym do tego 2 dość dobrze się gra bo często jak nie było faktów szybko kończyła mi się ręka a teraz jest nieźle Później zapodam spis

2 Bloodstained Mire
1 Underground River
2 Overgrown Tomb
2 Watery Grave
5 Island
4 Polluted Delta
1 Barren Moor
1 Swamp
2 Lonely Sandbar
1 Oboro, Palace in the Clouds
1 Forest
1 Cephalid Coliseum
1 Stalking Stones

4 Psychatog
1 Wonder
1 Genesis
1 Meloku the Clouded Mirror

3 Gifts Ungiven
3 Circular Logic
3 Pernicious Deed
3 Putrefy
3 Force Spike
1 Life from the Loam
1 Smother
2 Mana Leak
4 Counterspell
1 Ghastly Demise
1 Deep Analysis
1 Last Gasp
3 Fact or Fiction
Said
4 Duress
2 Haunting Echoes
1 Llawan, Cephalid Empress
1 Boseiju, Who Shelters All
2 Coffin Purge
2 Bottle Gnomes
3 Innocent Blood
3 giftsy wystarczą najczęściej pierwszy wyszukiwanie to life i 3 landy
smother, last gasp, ghastly demise po 1 bo są do wyszukania pod giftsa razem z putrefy
fact or fiction i deep anal, dociąg którego brakuje w innych wersjach Dredge-A-togów a same giftsy i cycling landy nie wystarczają.
genesis - świetna karta do tego decku możemy śmiało używać dredga,
stalking stones - czasami się przydaje jak mamy na stole sceptra z counterspellem lub standstila
Sajdu jeszcze jestem niepewny więc nie będe go opisywał

juz jest w jednym poscie P




POSEL - Wt lis 15, 2005 7:42 pm
" />To troche przypomina The Deck :D:D A tak powaznie, to co za duzo to niezdrowo. Facty sa chyba jednak za wolne, przynajmniej w meta pelnym BRW i erayo...Chcialbys miec wszystko, a tak po prawdzie masz nic... A jak problemy z mana basem?

Edytuj swoje posty.

Gram wersja Nujitena i daje wiekszy komfort gry niz poprzednie wersje, laczy w sobie zalety dredge'a i psychola Ruela. Polecam ta talie.



Złodzieje Zapalniczek - Śr lis 16, 2005 5:05 pm
" />Problemów z mana basem nie miałem jeszcze przynajmniej na żywo ( bo mws nie umie tasować). moim zdaniem fakty się przydają nawet z naporowymi deckami a wszczegulności z nimi, ponieważ zwykle trace szybko ręke przez kontrowanie ewentrualnie niszczenie creaturek przeciwnika, a fof pozwala nam uzupełnić ręke. Tak ja przynajmniej uważam



Dark Mroova - Cz lis 17, 2005 1:33 pm
" />I masz rację. Ale kiedy będziesz miał czas je rzucać? Nie wyrobisz. Jest za dużo zagrożeń, które trzeba wykontrować / zdjąć . Nawet z końcem tury możesz nie mieć many. Poza tym jak dostaniesz ze dwa na początkową łapkę to chyba nie będziesz za bardzo szczęśliwy Imo dwa fakty stykną
A tak serio to same loamy nam po prostu nie wystarczą i ani się obejrzysz, a zostaniesz z pustą ręką co przy grze tym deckiem często = zonk xD



M0rw47h - Pt lis 18, 2005 6:07 pm
" />Nie wystarczą? Robi nam 3card adv/turn!
Dokopujemy się imho giftsami...



Dark Mroova - Pt lis 18, 2005 6:14 pm
" />Można i tak, ale nie można się opierać wyłącznie na nich. Każdy discard oznacza Ci jedną kartę wplecy + przeciwnik wie co masz na łapie (prawie zawsze), albo kontrę w plecy. Podobnych przypadków jest kilka i wdużej liczbie meczapów jest coś co zmusi Cię do zrzucania kart z ręki (albo po prostu spory napór do remowalnięcia xD). LOAMY NIE WYSTARCZĄ. Musowo coś jeszcze. Mental Noty i fuck or fiction (niekoniecznie w dużej ilości) must be in imho



Angel_ - Pt lis 18, 2005 6:16 pm
" />Chcesz fakty? Graj dwukolorową wersją toga. Chcesz kombującego się toga z dodatkiem Loamów i innych smaczków - graj giftsami w trójkolorowej wersji!

Proste.



Złodzieje Zapalniczek - Pt lis 18, 2005 9:52 pm
" />mi się dobrze grało na turnieju fuct or fiction.Dają ładny dociąg i jeszcze odsycają niepotrzebne karty. Gdzieki nim możemy jeszcze szybko wygrać bez loama. Najgorzej było z affi . Trzeba coś wrzucić na tą talje. Myślałem nad oxidaizami ale zamias czego . Albo night of souls betrayals żeby nie właziły workery i ravagery. Macie jakieś propozycje??



Dark Mroova - Cz lis 24, 2005 7:23 pm
" />Do maina na affkę to chyba hate'u nie trzeba . Deck radzi sobie z nią całkiem git. Ewentualnie można pomyślać nad Last Gaspami...



bombay - Cz lis 24, 2005 7:27 pm
" />E Last Gasp imho zbedne. Z Affi chyba tak najgorzej nie jest zeby trzeba bylo sie ubezpieczac.



Złodzieje Zapalniczek - Pt lis 25, 2005 2:46 pm
" />jak nie trzeba. Moim zdaniem affi zabija dość szybko nawet szybciej niż wcześniej. Np mnie zabiło w 3 turze . moim zdaniem czasami deed nie podejdzie albo zielony land. Więc trzeba troche hate'a wrzucić jak smutery czy Ghastly Demise. Bo samymi contrami zabardzo nie zdziałamy tym bardziej że mamy mały draw



Altar - Pt lis 25, 2005 2:52 pm
" />Też nie powiedziałbym, iż Aff jest banalnym matchupem... Szybki deck, odpowiednio złożony i kierowany jest IMO dla toga groźnym przeciwnikiem.



siepacz - Pt lis 25, 2005 4:47 pm
" />affka toga tlucze jak sie patrzy. zalezy to jeszcze od wersji, ale zazwyczaj tog ma do obrony tylko 4 smutki oraz samego toga, gdyz kontry w tym matchupie czesto dosc bezuzyteczne sa...

bez jakiegos chorego splasha po katakiego, z affka jest mieciutko.



NAAPIER - Pt lis 25, 2005 7:29 pm
" />oprócz smotek są jeszcze deedy putrefy i inne zalezy od upodobań graczy... tog nie ma łatwo ale nie mozna powiedziec ze affka tłuce go jakos niemiłosiernie... zależy od umiejętnosci obydwu graczy...



dziemion - Pt lis 25, 2005 8:07 pm
" />przesadzacie, matchup z affi nie jest tragiczny, affi napiera szybko, ale pzreciez od tego jest nasz removal i szybki zebacz, ktory w polaczeniu z giftsami zabija blyskawicznie wykorzystujac kazda chwile nieuwagi oppa/niezostawienie thoptera do bloku. affi jets groznym mtachupem, ale jego przewaga nie jest wieksza niz 70:30, bo wystarczy pzrekontrowac platingi a zebacz zajmie sie reszta naporowcow



Złodzieje Zapalniczek - So lis 26, 2005 8:04 am
" />Smuter jest przecież tylko na początek żeby nie zajechał cię w przeciwnik w 3-4 turze. Jak to wytrzymamy to jest już spokojnie więc smutery są potrzebna na początkową gre.



NAAPIER - N lis 27, 2005 6:07 pm
" />Dark Mroova jesli myslisz ze gra z affką jest łatwa to sie mylisz chyba ze grasz ze słabymi graczami lub ty masz cały czas porno a oni kape....
żadnego bardzo szybkiego naporu nie mozna nazwac banalnym przeciwnikiem...



Dark Mroova - Pn lis 28, 2005 2:42 pm
" />Czy ja nazwałem to banalnym meczapem? Denerwuje mnie jak przekręacie moje wypowiedzi . IMO tog ma z affką dosyć dobrze. Mamy deedy, trochę removalu, kontry też nie śpią. A w late game to już mamy znaczną przewagę



stw - Pn lis 28, 2005 5:37 pm
" />Z tego co wiem to afka to jeden z goszych matchupów Atoga! Igły po deedzie, feczach, atogu bolą, a do tego jeszcze barszo szybki wysyp. Ale jak atog przeżyje pierwszych 5-6 tur to już ma wygraną w kieszenie. Gorzej jak trafki na Erayo, a afce uda się go flipnąć to praktycznie jest juz po grze.



Złodzieje Zapalniczek - Pn lis 28, 2005 6:15 pm
" />zawsze na erayo jak będzie dużo na turnieju można wrzycić na saida naturalize . Moim zdaniem nie tak łatwo jest przetrwać te pierwsze 3-4(nie mówie tu o porno rozdaniu) tury. czasami nie mamy many odpowiedniegi koloru albo jakiejś niszczarki lub kontry. A mam pytanie jak lepiej się gra z witneską czy bez
poseł dobrze mówi przed saidem z affi jest ciężko. chociaż z tymi moment's peacem troche przesadził(chyba). Mi jak narazie nic nie robiły moment peace. Co do BG jest cięzko przez niszczenie naszych togów ale przecież po to mamy genesis żeby z niego korzystać albo nawet go wystawić. Ciężko jest jeszcze z Borosem. Zwykle jak się z nim wygrywa to zostaje 1-5 życia. Trzeba uważać na wszystko nawet jak żucamy w przeciwnika turze czary, np giftsy bo w odpowiedzi może iść helix . Natomiast z UB psycholem można dość łatwo wygrać (często sam się przewija ) i na niego mamy jeszcze Boseju



POSEL - Wt lis 29, 2005 4:35 pm
" />Czy ty masz w ogole pojecie o jakim BG ja mowie??? Jakie niszczenie togow... Tam sa raptem 4 putrefy! Ale za to mnostwo kreaturek, ktore nas nie lubia jak 3 wretche w mainie 4 trolle 3 calle 4 spectry... Do tego swordy of F&I, ktore maja prot na blue.

Zastanów się kiedy opp może Moment's Peace'a odpalic Tu juz nie ma tylu kontr i drawu dla nich co dawniej. Tracisz cenne karty, zeby urosnac a opp odpala peace'a. Mnie osobiscie sie zdarzylo w odpowiedzi na rzucenie kontry na peace'a wyrwac kombem na instancie w odpowiedzi... Jednak dredge czasem nie jest takim fajnym ability


">co to sa techowane decki ??
Dostosowane do pojedynku z konkretnym deckiem, takie decki istnialy na przyklad w t2 po wyjsciu bloku mirrodina Wszystko musialo bic affinity To zazwyczaj znaczy, ze w mainboardzie masz jakies bullety (karty, ktore utrudniaja zycie konkretnej talii- zazwyczaj trzymane sideboardowo; jak plaga czy naturalize) na konkretna talie (archetyp).

Wygrywasz latwo z UB psycholem?? To ty niezly pros jestes Biorac pod uwage, ze walki na kontry i wstawienie toga nie mamy szans wygrac- on ma wiecej drawu to trzeba sie czesto napocic.

A tak poza tym: jesli boros nie zabije do 5 tury wlacznie to juz nie zabije Tak jest zazwyczaj Calkiem korzystny matchup (szczegolnie w porownaniu, gdy sie gra zwyklym psycholem UB Ruela vs BDW).

Czy ktos ma moze pojecie jak talia radzi sobie z Burning Psycholem?? Nie wciskajcie kitow



Durgal - N gru 04, 2005 7:24 pm
" />Z tymi Borosami wcale nie jest tak różowo.Isamaru w zerowej turze czesto mnie zjezdzal do 12-14 a jak sie opp wyrzucil z naporu a ja zagrywlaem toga zeby wyłączyc mu ten cały napór to tracilem lond od moltena.Moim zdaniem z Borosem jest troche na fart matchup, chodz nie testowlaem jeszcze wersji z mainowymi deedami ale z tego co pogralem w najlepszym wypadku bylo 50/50.Zdarzylo mi sie tez grac z wersją z mainowymi Mystic Crusaderami które (w wersji bez deedów) po prostu NIE MOGĄ sie nam na stole pojawic bo nic z takim chlopakiem nie jestesmy w stanie zrobic, ratuje tylko drugi tog i nie ma co mowic "przecierz moge go skontrowac" bo kto kiedykolwiek gral kontrolami z U to wie ze nie zawsze (a wlasciwie rzadko kiedy) kontr starcza na wszysko co chcemy.Co do meczu z affi.. jest róznie, gralem wersją bez deedów przeciwko wersji bez igiel w main i bylo nawet nawet ale nie jest wcale jakos prześwietnie.Przerzucliem sie teraz na wersjie Tsumury z GP Pekin i mainowe deedy powinny poprawic sytuacjie ale znów pozostaje sprawa igły... Moim zdaniem w tym deku jeszcze sie musi troche cos znienic zeby byl w miare uniwersalny i grozny bo na meta gdzie dominują Borosy, Affki, BG napory nie jest najlepszym wyborem.



PASEK - N gru 04, 2005 9:22 pm
" />Ja tylko rzuce 3 grosze

Po piersze primo:
Gra z affinity jest bardzo ciezka kazdym atogiem
imho akurat ten atog ma duzej lepiej niz ub atog
jesli ktos mysli ze jak ma putrefy to ma dobry matchup z affi to chyba bladzi
Deedy sa dobre ale same nie wygraja nam gry z affi bo sa BARDZO wolne
flipniety errayo to scoop
Po drugie primo:
Smother jest x100 lepszy od last gaspa ktory jest zalosny jak ktos chce to moze grac jednym pod gifty
tak smother zdejmuje "tylko" workerow, ravagery, orni i nexusy czyli wszystko co cie boli w pierwszych turach
Last gasp zdejmuje zabe i hombera ale za to nie zawsze zdejmuje ravagera
oki tak to wyglada z affinity
z dowolnym innym deckiem smother zdejmuje: psychatogi, mongrele oraz kolesi ktorzy maja juz na sobie jitte lub sworda
Po trzecie primo:
boros nie jest trudnym przeciwnikiem, najwiekszy problem stanowia wersaje ktore zamist ponzy maja spalenia np 4 chary, oglnie decki te maja problem z szybkim atogiem
jesli chodzi o igly to jedyna sytuacja kiedy igla karci wystepuje gdy zagramy w 3 turze atoga na pale i dostaniesz igle
B/G aggro to chyba najgorszy matchup tego decku
to tyle



FALI - Pt gru 09, 2005 10:09 pm
" />uwazajcie na te offtopy bo was kkeldorn zajedzie zardzewialymi grabiami .co to toga to nie wiem czy nie zauwazylem ale analiza,witneska i wtedy jaszcze gramy na tiketach i coastach.co na mzapewnia wieksza ilosc zielonej many.ja gram na 26 landach i nigdy nie narzekam na flooda.2 gifty,2 fakty.zastanawiam sie nad wiszami.dobra odp na niektore deki.



Gotrq - So gru 10, 2005 9:05 pm
" />Ech jezeli dredge-a-tog i chcesz sie bawic w Geneze, Analize itp to obowiazkiem sa 4 Gifty. Jezeli chcesz sie bawic w 3 Cunning Wishe to rezygnujesz z zabawek z dredgem i grasz UBG Togiem a nie dredge. Make up your mind.



PASEK - Pn gru 12, 2005 10:26 am
" />Ja gram na coastach i tak czesto nie mam zielonej, a witness kowsztuje GG jesli chcesz go wyciagnac geneza to potrzebujesz GGG chyba ze rozbijesz to na 2 tury ale i tak wydaje mi sie ze moglybys zrobic w czasie tury lepsze rzeczy niz bawic sie witnesssem.
Thickety testowalem dlugo i na poczatku mi sie nawet podobaly ( gifty po 3 cycle landy byly fajne) ale bo dluzszym testingu musze stwierdzic ze az do late-gamu nigdy nie chcesz tapowac zielonej by cyclowac lad. Zielonej potrzebujesz na loama, deeda, putrefy.



MATAS - Wt gru 20, 2005 2:29 pm
" />a ja mysle ze taki deck i wszelkie inne gdzie draw opiera sie na Loamach OSTRO bedzie karcic Scrabling claws, co o tym myslicie ? ;> taki Claws wywali nam cyc landy, geneze, analizy loama itp itp nie liczac juz kart na dopalke pod toga dlatego moze by wlozyc cos na te clawsy np Igły?[/u][/b]



FALI - Wt gru 20, 2005 3:29 pm
" />Ta karty typu claws czy wretch an poczatku gry nas karca i to ostro.ale pozniej wystarczy im zapodac putrfaya i jest tymczasowo po sprawie. a w ostatecznosci sidujemy sie na pierniki.



Wapniak - Śr gru 28, 2005 9:01 pm
" />Z mojego niewielkiego wprawdzie doświadczenia z tym deckiem wynika jedna jego wada - karty w ręce za szybko się kończą! Nie mam za bardzo pomysłu jak tą "drobną" wadę zmienić, próbowałem grać na faktach, ale i fakty i giftsy to za duzo 4cc. silnik z loamem jest drogi w manie, trzeba miec giftsa aby wogóle zaczął funkcjonować... Zastanawiam sie wogóle czy nie grać na stinkweed impie i riftstone portalu - usprawnia mana base (przynajmniej do czasu Dissension i Duala U/G). Imp jest przydatny w mirrorze i ma solidnego dreadga - ogólnie imho troche niedoceniony. Ew. grać na drugim Loamie - ale to chyba tylko strata slotów. Co o tym myślicie?

Póki co moja aktualna wersja decku:

5 Island
2 Swamp
4 Polluted delta
2 Bloodstained mire
2 Watery grave
2 Overgrown Tomb
1 Mikokoro
1 Oboro
1 Cephalid coliseum
2 Loenly sandbar
1 Barren moor
1 Riftstone portal

4 Tog
1 Meloku
1 Genesis
1 Wonder

4 Counterspell
4 Circular Logic
3 Force spike
2 mana leak
3 Smother
1 Ghastly demise
3 Puterfy
1 Darkblast
1 Life from the loam
3 Gifts
3 Pernicious deed
1 Fact or Fiction

P.s. Puterfy wydaje mi się być znacznie za drogie w mana - niewiem jednak czy lepiej trzymać więcej ghastly i komplet smotherów czy jakąś szaloną kombinację np. z Last gaspem, który wydaje mi się słaby (a w zasadzie nigdy nie używałem Giftsa po removal).
Byłbym wdzięczny za rady ;]



mateoosh01 - Śr gru 28, 2005 9:06 pm
" />jak juz to kiedys pisał pasek :last gaspy sa dobre na frogmity: ale z drugiej strony nie zawsze zdejmoą revagera a zdejmie go zarówno smother jak i putryfy, trzeba dobierac te karty wzgledem meta, (smoterek na mirory) z tym removalem to zawsze był problem w tym decku...



Wapniak - Cz gru 29, 2005 9:23 pm
" />Trochę testingu i wnioski - praktyczny autolose z frigorridem, niezły matchup z BDW - ghstly i darkblast wygrywają w zasadzie gry. Średnio wychodzi rozgrywka z chantem - counterspell na pałce to w zasadzie gg. Chant też niezbyt ciekawy... Z affem jest Ciężko - to draństwo jest strasznie szybkie! Nie daj boże jak wsyci jara albo igłe...

P.s. w bardziej kontrolnym meta polecam wish - poprawiają wiele matchupów.



Złodzieje Zapalniczek - So gru 31, 2005 1:10 am
" />A co powiecie na igły w saidzie żeby polepszyć methap z ravem. Natomiast mam jeszcze pytanie do meina czy warto grać analem. Zwykle jak mamy go w rence to jest zadrogi gdy gramy z naporami a jak gramy z flesha to zabardzo nas boli. Co doradzacie ??



Złodzieje Zapalniczek - So sty 07, 2006 8:57 pm
" />jakie macie pomysły na uniwersalny said do wersi bez wishy??
moim zdaniem wygląda on tak:
4 dziuresy - na kontrolki , rocka i komba
3 ghastly demise - na affi w szczególności ale przydaje się na borosa i zoo
2 Haunting Echoes - też na kontrolki i powolne decki
1 Boseiju - na kontrolki dzięki niemu możemy zagrać Echo, na komba żeby zrzucić im ich boseiju
2 coffing purge - na mirrora, rocka, reanimka
1 Bottle Gnomes - na borosa i ogólnie szybkie decki kombuje się z genesis
2 Viridian Shaman - na affi który moim zdaniem jest ciężkim mechapem też ładnie działa z genesis

dodatkowymi kartami na specyficzne metchapy mogą być:
night of Souls' Betrayal na Ihoridy(czy jak to się pisze), goby, zoo
igła - boli głównie scepterchanty i affi (igła w cranial platinga)
ewentualnie plagi na goby
nightmare Void - na kontrolki żeby mieć większy discard
więcej pomysłów za bardzo nie mam



Kaoss - N sty 15, 2006 10:12 am
" />Dures na borosa zdecydowanie tak, boros ma 4 Hellixy, 4 molteny, 4 pillage, 4 lava darty, 4 firebolty i 1 chara zazywczaj czyli mamy do pozbycia się 21 kart, więc raczej durex nie będzie bezuzyteczny. Chociaż z 2 strony wolałbym wsajdować na borosa więcej removalu bo ten ld można spokojnie przekontrować, troche palenia można przyjąć na klate, reszte też można przekontrować, a na kriczersy nie ma co marnować kontr lepiej sie pobawić w dredgeowanie darkblasta ;]



nyrlathotep - Wt sty 31, 2006 8:16 pm
" />hmmm .... może powtórze swój post z topicu o Reanimatorze, ale ciekawi mnie co dredge-a-togowcy powiedzą na świerzutkie Leyline of the Void zrzucone z ręki w pierwszej turze znacznie utrudni grę (silniczek dredge musi poczekać aż pozbędziemy się Voida ze stołu), chce poruszyć temat może wymyślicie coś co wykorzystam w reanimce (znajomki już czatują aż będa mieli okazję kupić nowe voidy więc wiecie - robi się gorąco )



PASEK - Pn cze 26, 2006 6:45 pm
" />Odnosnie impa-na borosa wstawianie go nie jest dobre gdyz sorcery za 3 many zyskaj 2 zycia niezbyt sie przydaje na borosa- tak przeciwnik traci jedna karte ale jesli zabije impa to zyskuje jedna dodatkowa ture ataku co moze rownac sie z nasza przegrana, szczegolnie jesli ma ze 2 stwory a my trzecia ture zmarnowalismy na impa

Odnosnie plag- gobosy jako deck to juz chyba od dawna nie istnieja i chyba nie potrzebyc grac plagami akurat na ten deck, natomiast nalezy zestanowic sie nad przydatnoscia tej karty na ichorida (nazywamy horrory ). Owszem maja oni ray of revelation ale spowalnia ich to chociaz na tyle zebysmy mogli nawiazac walke.

A tak wogole to nie widze zbyt duzych perspektyw dla tego decku w obecnym exd, wydaje mi sie ze UB stifle tog jest solidniejszym wyborem. Dredge otrzymuje duze szkody ze wzgledu na popularnosc ichorida przez ktorego wszyscy trzymaja w sideboardach leyliny prozni, wretche i inne cuda. Na leyline mozna miec duzo roznych odpowiedzi w postaci naturalizow, truthow, sundering viate, deedow+ mozna trzymac je po sztuce zeby wyszukiwac giftsami, zajmuje to jednak czesto zbyt duzo czasu by moc wygrac. Z moich doswiadczen najbardziej karcace sa jednak wretche, szczegolnie karci wrecth zagrany zaraz po giftsach kiedy jeszcze nie zdazylismy dobrasc odpowiedzi oponent usuwa nam engine, oslabia\wylacza logica i atogi. UB atog nie musi sie tak tym wszytkim przejmowac gdyz jego engine jest nie zalezny od grobu i nawet pod leylinem\wretchem moze dobierac karty(odpowiedzi).



Wapniak - Pt lip 28, 2006 6:30 pm
" />Postanowiłem ożywić ten wątek, choć wiem, że Dreadge-A-Tog nie jest uważany obecnie za deck tier 1. Do mnie osobiście jednak znacznie bardziej przemawia Tog z zielonym niż UB czy UBw. Oto decklista, którą trochę testuję:

4 Polluted delta
5 Island
1 Swamp
3 Watery grave
2 Overgrown Tomb
2 Yavimaya Coast
1 Oboro
1 Cephalid coliseum
1 Cabal Pit
3 Lonely Sandbar
1 Barren Moor
1 Ghost Quarter
=25 lands

4 Tog
1 Meloku
1 Genesis
1 Wonder
=7 creatures

4 Counterspell
4 Circular Logic
2 Mana Leak
4 Force Spike
3 Smother
1 Chainer's Edict
2 Puterfy
4 Gifts Ungiven
3 Pernicious Deed
1 Life from the loam
=28 other spells

/SIDE/
4 Duress
3 Ghastly Demise
3 Withered Wretch
2 Haunting Echoes
2 Naturalize
1 Darkblast
=15 sideboard cards

W sidzie są wrecze na napory i friggo, które imho są ważnym dodatkiem do dreadge'a.

W meta pełnym Afek w sidzie mogą znaleźć się jeszcze 2 Viridian Shaman za dakblast i wrecza. Zresztą takich modyfikacji można zrobić mnóstwo.
Co sądzicie o spisie?



HomAR - Pt lip 28, 2006 7:09 pm
" />1sze co rzuca sie w oczy, to brak przynjamniej tych 2 wishy, na które sloty marnuje taki np edykt.



Wapniak - Pt lip 28, 2006 7:34 pm
" />Jak wishe to 3-4 to po pierwsze. Poza tym wishe są imho zbyt wolne do tego decku. Przestano nimi grać w wersjach UB i słusznie. W tym spisie wishe wyleciały na rzecz dodatkowych kontr. A edykt jest bardzo dobry i na pewno nie marnuje slota... Jeżeli nie lubisz Edyktu to wrzuć w to miejsce Last Gaspa (albo 3ciego Smothera, ale wtedy nie rzucisz Giftsa po cztery sztuki removalu, co oprócz szukania loam engine'u jest jego drugą rolą [giftsy to też coś ala wish, więc po co dublowac tutoring?]). Ogólnie deck jest nastawiony na szybkość, choć wyrzuciłem Mental note bo wolę więcej cyc-landów.



HomAR - Pt lip 28, 2006 7:38 pm
" />Na notach nie gra sie od dawna. Last gasp jest słaby, a 3 smother już tu jest. Po co ci 4 sztuki removalu pod gifty, jeśli jest potrzebny, to zwykle ta 1 sztuka dobrana styka. Jak masz z tym jakies kłopoty to dorzuć witneske.



FALI - Pt lip 28, 2006 7:49 pm
" />Jak dla mnie to na dredz toga za malo landow. Troche duzo giftsow imho, zmniejszylbym do 2 kosztem 1 fakta i 1 witesnki albo 1 landa i 1 witneski. To nie jest wersja UB i wishe mimo wszystko sa potrzebne. Daja ci b.duzo odpowiedzi na zagrozenia.



Wapniak - Pt lip 28, 2006 9:07 pm
" />To co proponujecie w moim meta pogarsza mi 30% matchupów (dotego wrzucając wishe musze zmienić dobry sideboard)...
Witneske testowałem -> jest bardzo Cienka... pomaga tylko gdy mamy już ustabilizowaną sytuację (czyli możemy sobie pozwolić na duży wydatek many w main phase).
Fakty w tym decku sa dużo gorsze od giftsów, a wywalanie giftsa kosztem fakta to tez bezzsens. Poza tym 4 giftsy to nie za dużo... Niektóre wersje dreadge-togów grały przecież 4 wish+3 gifts main... Giftsa trzeba rzucić!



Wapniak - N lip 30, 2006 11:58 am
" />Moje meta jest stanowczo za szybkie na wishe (tura w plecy). Poza tym wyciągając Logikę (ok, to się da jeszcze przeboleć bo byłaby pod wishem) i Edykta/ Last Gaspa (czyli rezygnując z Giftsów po Putrefy, Smother, Deed, Edykt - imho głupie, bo czasami deed jest za drogi by go wystawić i odpalić) wkładam dwa wishe... i musze całkowicie zmienić bardzo dobry sideboard...
A edykt jest dobry na Phantom Centaura i Troll Ascetica, z czego dodam -> nie zawsze uda się skontrować/ zabić deedem.
nadto Edykt ma flashback, który juz mi tyłek nie raz uratował.



Kaoss - N lip 30, 2006 4:30 pm
" />ta ale edykt też potrafi wyciągnąć nas z niezłej dupy bo jak kuta nas samotrny bialy rycerz to togiem go nie przyblokujemy, smotherem, putrefką, ghastly demisem i innym point removalem też mu możemy naskoczyć, więc chyba warto się wytapować i kupić ture życia, ale co kto woli...



Chmura - N lip 30, 2006 8:00 pm
" />
">ta ale edykt też potrafi wyciągnąć nas z niezłej dupy bo jak kuta nas samotrny bialy rycerz to togiem go nie przyblokujemy, smotherem, putrefką, ghastly demisem i innym point removalem też mu możemy naskoczyć, więc chyba warto się wytapować i kupić ture życia, ale co kto woli...
CO CIĘ KUTA ?! Kto ci gra Białym Rycerzem, chyba tylko w Borosie czasem sidowo pod meta twardziele jacyś. Poza tym jak ma rycerza tzn. że gra naporem czyt. będzie przeważnie co poświęcić zamiast rycerza. Poza tym Piernik omija tą protkę na B i po drodze może posprzątać coś więcej. Pudło Kaoss i to takie w sufit .



majki - N lip 30, 2006 8:52 pm
" />Gifty musza byc w komplecie. Edykt jako cel pod gifty, zeby sie pozbyc zagrozenia.. hm, niby kuszace, ale jednak nie, to juz predzej wrzucilbym za edykt impa.
3 sandbary to chyba troche za duzo. Zostawilbym 2 sandy i 1 barren.

M.



Wapniak - N lip 30, 2006 10:21 pm
" />Duzo testowałem tą kombinację (2+1), ale ciągle mnie flodziło (grałem wtedy 26 lądami). Wyrzuciłem więc wyspę i wsadziłem sandbara. Teraz obciołem jeden ląd (Riftstone portal) i wyrzuciłem witnesskę i w te miejsca weszło drugie putrefy i chainer's. Póki co wszystko sprawuje się dobrze.
Choć sam nie wiem...



PASEK - Wt sie 01, 2006 4:16 pm
" />Chainer's edcit jest akurat niezla opcja w tym decku- nikt nie mowi zeby od razu go rzucac z flashbacku ale lepsza taka opcja niz zadna- rozwiazuje kilka zdarzajacych sie problemu typu troll ascetic lub nie smotherowalny duzy koles.
Gifty po 4 removalu sa dobre szczegolnie na affinity wiec warto miec jakies 4 rozne removale, chainer's edict jest moim zdaniem duzo bardziej uniwersalny niz last gasp ale o tym juz pisalem wiec nie bede sie rozwodzil.

Cunning Wishe sa przy obecnym meta i buildzie tego decku( nastawionym na duza liczbe removalu) wielka pomylka. Deck i tak jest bardzo wolny i nie ma sensu dokladac do niego 3 manowa odpowiedz w dodatku zazwyczaj rozlozona na dwie tury a dodatkowo jescze smiecaca sideboard. Odpowiednikiem wishy sa pernicious deedy ktore wlasnie maja sluzyc jako taka uniwersalna odpowiedz na wszystko.

Witeska jesli ktos tego nie zauwazyl kosztuje GG na poczatku gry calkowicie nic nie robi, a nawet w midgame nie ma jej kiedy zagrywac. "Combo" z geneza kosztuje 6 many w tym GGG wiec zostawmy je rocka, bo nijak pasuje do permission decku.

Odnosnie ostatniej decklisty mam kilka uwag:

Po pierwsze dziwi mnie brak darkblasta, szczegolnie w dobie powtornej popularnosci borosa, karta ta jest rowniez dobra to zabijania jakis glupich blokerow typu boby. W ostatecznosci jest to kolejna karta do mielenia decku.

Po drugie dziwi mnie brak jakze czesto przydatnej glebokiej analizy. Jesli masz meta bardziej aggro to napewno przydala by sie w sideboardzie.

Po trzecie jesli jestes nastawiony na szybkosc to powinienes miec 4 mental noty zamiast topornego removalu. Nawiasem mowiac wogole nie widze nastawienie na szybkosc w tej deckliscie a wrecz przeciwnie deck wydaje sie byc nastawiony na dluga wyniszczajaca rozgrywke- putrefy, deedy, edict nie sa to karty nastawine na przyspieszanie rozgrywki a raczej na zachowanie kontroli nad stolem.

Po czwarte twoj manabase delikatnie mowiac jest fatalny. Dziwne ze masz tylko 4 fetche, w tym decku 6 wydaje sie minimum. Nie wiem czemu nie uzywasz ani jedengo breeding poola ktory pozwala na posiadania zielonej many bez ominiecia UU w drugiej turze.
Z moich doswiadczen a gralem troche tym deckiem wynika ze 22 "aktywne" lady to minimum. Przez aktywne rozumiem takie ktore chcesz wstawic bo wstawianie cyclingow to ostatecznosc. Do nie aktywnych ladow zaliczam rowniez ghostquatters poniewaz lad dajacy bezkolorowa mane w decku o takim nacisku na rozne kolory ( do poprawnego funkcjonowanie juz na poczatku gry potrzebne jest minimum UUGB ) wlasciwie nie jest ladem. Ja osobicie nie gram juz na kwaterach chociaz testowalem je dlugo gdyz wiecej gier przez nie przegrywalem niz wygrywalem szczegolnie z agresywnymi deckami, a jesli juz mialbym wlozyc do decku lad ktory daje bezkolorowa to wolalbym grac na mikokoro ktore potrafi wyciagnac z bardzo trudnych sytuacji. Gralem w roznych ustawieniach cyclingow ale osobiscie najlepsze wydaje mi sie ustawienie 2+1 jest to jednak indywidualna sprawa. Jestem pewny jednak ze dodatkowych cyclingow nie mozna wrzucac za "aktywne" lady trzeba je niestety dorzucac za karty w decku. Przy takim ukladzie 25 ladow to stanowczo za malo a dodatkowo jak juz wspomnialem masz duzo 3 manowych rozno kolorowych zaklec

Odnosnie sideboardu- czy od wrecthy\haunting echoes nie sa lepsze leyliny prozni?

[/b]



Wapniak - Śr sie 02, 2006 5:58 pm
" />Przedewszystkim dziękuję za opinię, jest ona dla mnie bardzo cenna.

Co do manabase, to rzeczywiście mógłby być lepszy.

Zaś co się tyczy zamiany Wreczy/Echoes na Leyline of the Void to nie mam pojęcia, możliwe że masz rację.
Jednakże... Haunting Echoes pomaga na wszelakie kontrole jak i może się przydać na Frigo, a wrecze są (oprócz swojej umiejętności usuwania kart z grobu) solidnym stworem, którego mogę wsajdować na napory (szczególnie na Madnessa).
Co do Darkblasta to głowię się za co go wcisnąć do maina.



FALI - Śr sie 02, 2006 8:00 pm
" />
">Haunting Echoes pomaga na wszelakie kontrole jak i może się przydać na Frigo,

No to ci sie udalo. Z friggoridem nie zdazysz rzucic echa, a leyline z miejsca konczy gre. Chyba ze friggo gra na shrinach i bedzie kopac po ray of relevation. Ale to i tak jest duuuza strata tempa dla tego deku. Z madnessem wg mnie i tak jest do przodu a jak wysycisz leylina na startowej to jeszcze lepiej.



PASEK - Pt sie 04, 2006 4:36 pm
" />A mnie sie udalo wygrac pare razy z rockiem stalling stonesami po echu gdy w decku zostaly mi same lady.... i co z tego?
nic nie zmnienia faktu ze nie jest to normalna sytuacja i dlatego nie powinno sie liczyc na echa grajac z friggo.
Echa wydaja mi sie dobre jedynie na decki typu cal i astral slide ale w wiekszosci przypadkow zwykle naturalizy wystarczaja by wygrac z tymi deckami
Jesli chodzi a sam mu z firggo to akurat wretche sa najgorsza opcja bo najlatwiej na nie opdowiedziec- pithing needle, smother czasami moze nawet sie udac zabic go darkblastem
Narazie najlepsza opcja sa leyliny ktore nie tylko wylaczaja caly ich deck ale i utrudniaja szukac odpowiedzi( wszystkie karty wyrzucone z tolarian winds\careful study od razu wypadaja poza gre, nie dzilaja deep analisys, coliseum i life from the loam ). Jednak mysle ze grajcy friggo juz zaczynaja miec w sb odpowiedzi na leyliny w postaci naturalizow lub chian of vapour, jesli takie karty stana sie popularne w tych deckach to chyba najlepsza odp na friggo bedzie duza ilosc coffin purge.
Zeby bylo jasne to nie mowie ze echa i wretche sa beznadziejne tylko ze akurat na friggo sa lepsze opcje.
A tak odnosnie leylinow to karca one tez dredga, wiec przydaloby sie w sideboardzie cos dobrego na ub atoga bo z nim jest bardzo ciezko pod leylinem.

Wersja bardziej kontrolna:

4 Polluted Delta
3 Flooded Strand
2 Breeding Pool
2 Watery Grave
1 Overgrown Tomb
1 Oboro
2 Lonely Sandbar
1 Barren Moor
1 Cephalid Coliseum
2 Swamp
2 Yavimaya Coast
5 Island\4island+mikokoro
3 Force Spike
2 Mana Leak
4 Counterspell
3 Circular Logic
3 Smother
1 Chainer Edict
1 Putrefy
3 Pernicious Deed
1 Darkblast
4 Psychatog
1 Genesis
1 Wonder
1 Meloku
1 Deep Analisys
4 Gifts Ungiven
1 Life from the Loam

Wersja speedy tog
4 Polluted Delta
3 Flooded Strand
2 Breeding Pool
2 Watery Grave
1 Overgrown Tomb
1 Oboro
2 Lonely Sandbar
1 Barren Moor
1 Cephalid Coliseum
2 Swamp
1 Yavimaya Coast
5 Island
4 Force Spike
2 Mana Leak
4 Counterspell
3 Circular Logic
4 Smother\ 3 i 1 stwinkweed imp
1 Darkblast
4 Psychatog
1 Genesis
1 Wonder
1 Meloku
1 Deep Analisys
4 Gifts Ungiven
1 Life from the Loam
4 Mental Note

Sideboard
4 duress
11 cos tam chcecie

Ja osobiscie wole wersja druga, wymusza one jednak duzo bardziej agresywna gre, w sumie jest dosc podobna do ub toga tylko zamist thristow\factow jest engine z loamem. Nie ma sie tez co oszukiwac ze deck ten najlepsze czasy ma juz za soba. Ja osobiscie gram nim dosc czesto ze wzgledu na sentyment i przyjemnosc gry.



Wapniak - So sie 12, 2006 9:43 pm
" />OK, poszedłem za radą i złorzyłem podobną wersję. najpierw spróbowałem tą drugą ale niestety nie była ona w stanie wygrać z a(fee)m, który jest dość powszechny u mnie w meta (a grają nimi naprawdę dobrzy gracze) więc wrzuciłem deedy z powrotem do maina a mental note'y z powrotem trafiły do klasera. Oto wersja, którą mam obecnie in real:

4x Polluted Delta
3x Flooded Strand
3x Watery Grave
1x Overgrown Tomb
1x Breeding Pool
1x Cephalid Coliseum
1x Cabal Pit
1x Oboro
1x Snow-Covered Island
1x Swamp
2x Yavimaya Coast
3x Island
3x Lonely Sandbar
1x Barren Moor
=26 Lands

4x Psychatog
1x Wonder
1x Genesis
1x Meloku
=7 Creatures

4x Counterspell
4x Circular Logic
4x Force Spike
2x Mana Leak
3x Smother
1x Putrefy
1x Last Gasp (Damn affinity)
3x "Precious" Deed
4x Gifts Ungiven
1x Life from the Loam
=27 Other Spells

Sideboard (mój pseudo-super-noob sideboard poszedł do kosza...)

4x Duress (wiadomo)
3x Coffin Purge (friggo)
3x Ghastly Demise (napory)
2x Oxidize (chant/affi)
1x Smother (mirror)
1x Darkblast (boros [za często u mnie nie wystepuje więc nie ma sensu trzymać w mainie])
1x Deep analysis (na tingsa i inne decki gdzie potrzebna jest szybkość)

Sideboard to w sumie mój hop-siup wymysł więc proszę o pomoc w jego zbudowaniu. Very thx from the Snow-Covered Mountain (nie mogłem się powstrzymać). xD



Dol - N sie 13, 2006 12:28 pm
" />zmienilbym mana base i side na takie cos:

4x Polluted Delta
2x Flooded Strand
1x Bloodstained Mire
2x Watery Grave
2x Overgrown Tomb
2x Breeding Pool
1x Oboro
5x Island
2x Swamp
1x Cabal Pit
1x Cephalid Coliseum
2x Lonely Sandbar
1x Barren Moor
=26 Lands

sideboard:

4x Duress
4x Leyline of the Void
4x Ghastly Demise
1x Darkblast
2x Naturalize

4 logiki w mainie to chyba za duzo, zaczynajac z 2 na startowej rece jest srednio. gralbym na 3 i 2 putrefy

Po sajdzie powinno byc juz lepiej mamy: 2 putrefy, 3 smothery, 4 demise, 1 darkblast i 2 naturalizy. Oczywiscie didy sa blokowane przez igly :/.

Ja dosyc dlugo testowalem wersje ze stiflami, ktora calkiem dobrze sobie radzila, bo mialem wiecej odpowiedzi na rozne rzeczy. Na affinity m. in. stiflujemy modulara albo czapke i jest ok



Wapniak - N sie 13, 2006 1:44 pm
" />Podoba mi się ten sideboard.
Niestety... ten deck ciągle przegrywa z affinity...

Rozumiem, że chcesz stiflować ekwip czapki. Nie wydaje mi się to najlepszym pomysłem (ty tracisz manę i karte oni tylko 1 many).
Niby tak, po sidzie jest lepiej. Z 80:20 dla affinity spada do 70:30



PASEK - N sie 13, 2006 4:44 pm
" />Jesli chesz wygrywac z affinity to po prostu nie graj atogiem- dla kazdego atoga affinity to najgorszy MU.
Swoja droga wersja kontrolna dredge-atoga mam najlepiej ze wszystkich atogow z affinity, co nie zmienia faktu ze jest to trudny MU.
Po sideboardowaniu 4 demiseow i 2 naturalizow MU powinnien byc juz na korzysc dredge-a-toga. Gralem ten MU czesto i nie rozumiem twoich problemow, albo popelniasz jakis bledy zwiazane z ogolnym ograniem tym deckiem lub nie potrafisz odnalesc sie w tym MU albo twoi przeciwnicy maja jakies bardzo stechowane te affinity. Napisz jaki konkretnie masz problem ze ten MU wydaje ci sie az tak nie do wygrania.

Mozesz tez probowac techowac swoj deck na affinity- wyrzucic wondera,logike, force spika i wyrzucic ghastly demisa, putrefe i darkblast. A do sideboardu dorzucic viridian shamana i oxidiza.

Tak wogole to darkblast jest dobry na affinty wiec dziwi mnie ze nim nie grasz- pozwala na latwe pozbywanie sie nexusow ktore potrafia sprawiac duzo problemow.



Wapniak - N sie 13, 2006 9:43 pm
" />Mój generalny problem moge skrócić do tego:

Opp wygrywa rzut kostką.

1)
Opp: Seat of the Synod, Ornithopter, Pithing Needle (Psychatog) go!
Ja: ląd go...

2)
Opp: Great furnace, żaba, Arcbound Ravager go! (Odpalam fecza)
Ja: ląd go...

3)
Opp: ląd, Czapka (kontruje), Myr Enforcer, atak...

No i jest w zasadzie po grze...

No, ale racja, już się odczepię od tego biednego affinity xD

P.s. Grałem Togiem jeszcze przed rotacją (jak również i affinity) i wiem, że to słaby matchup (och jak brakuje mi Energy Fluxa). Prolem w tym, że tog to moja ulubiona talia! nie moge przestać nią grać... Próbowałem już: Affinity, Gifts Rocka, Astral Slide'a, Zoo, Madness Toga... Niestety prawda jest taka, że moje meta jest bardzo różnorodne i dość szybko się zmienia, nie umiem znaleźć decku dobrego na całe meta. Więc gram tym co lubie. A affki z 4 Pithing needle main to dla mnie nic wyjątkowego...

Za to podoba mi się tech z 4 Wild Mongrelami w mainie. Już wcześniej o tym myślałem a dzisiaj zobaczyłem wyniki turnieju w Wawie na głównej stronie, gdzie były 4 w dreadge-atogu. Co o tym sądzicie?



PASEK - N sie 13, 2006 10:26 pm
" />Coz moge ci powiedziec jesli affinity ma porno to zaden deck sa z tym sobie nie radzi, graj wiecej ten MU i trzymaj wiecej oxidizow w sideboardzie. Ja nigdy, szczegolnie grajc wersja z taka iloscia mainowego removalu, nie mialem AZ takich problemow z tym deckiem.

Mongrele sa bardzo dobre, wrzucilem je nawet do ichorida i z checia bym je wrzucil do dredge ( do wersji "speedy tog" bo do tej z deedami nie ma sensu) nie moge jednak znalesc na nie miejsca.
Jednak ta wersja mi sie nie podoba gdyz:
thranquil thicket jest okropny
20 aktywnych ladow przy 61 kartach w decku- Berlosiowi takie rzeczy nie przeszkadzaja bo "jemu podchodzi"- Moim zdaniem nie jest to stabilny mana base dodatkowe brakuje czwartych giftsow ktore musza byc bo bez przepchnieci agiftsow ten deck nic nie robi.



Wapniak - N sie 13, 2006 10:37 pm
" />Ja spróbowałem tak:

4x Polluted Delta
3x Flooded Strand
2x Watery Grave
2x Overgrown Tomb
1x Breeding Pool
1x Cephalid Coliseum
1x Oboro
1x Snow-Covered Island
2x Swamp
2x Yavimaya Coast
3x Island
2x Lonely Sandbar
1x Barren Moor
=25 Lands (25 czy 26 to aż tak chyba nie boli więc uciołem jedną sztukę)

4x Psychatog
4x Wild Mongrel
1x Wonder
1x Genesis
=10 Creatures (Wsadziłem Meloku w sida)

4x Circular Logic
4x Counterspell
3x Force Spike
2x Mana leak
3x Smother
4x Gifts Ungiven
1x Deep Analysis
3x Mental Note
1x Life from the Loam
=25 Other Spells (-1 Force Spike, -1 Mental Note)



PASEK - N sie 13, 2006 10:46 pm
" />Tak naprawde do wyjales: meloku, darkblasta, spike i note
Ale i tak twoja wersja bardziej mi sie podoba, szkoda tylko tego meloku ktory jest w stanie wygrac tyle gier z drugiej strony mongrel+togi po giftach pozwalaja szybko zabic oppa, wiec moze nie jest potrzbeny. Mysle ze trzeba to potestowac bo mongrel ma duzy potencjal stwarzania presji+obrony przed aggro, szczegolnie borosem.



Wapniak - N sie 13, 2006 11:20 pm
" />W sumie masz rację xD
Mnie też szkoda Meloku, ale stwierdziłem, że i tak jest bardzo drogi (w mana) więc jego przesunięcie do sida nie będzie tak karcące (nas) skoro stawiamy na szybkość. Z drugiej strony już nie jedną gre mi wygrał...

Ogólnie Mongrele podobają mi się też na mirrora, nie wiem czy wychodzę z dobrego załorzenia, ale to tak jakbyśmy mieli 8 psychatogów (w sensie kart, które muszą oberwać smotherem/ kontrą) i w dodatku wchodzą w 2 turze co może być też swoistym zaskoczeniem (np. opp wystawi stapowanego watery grava w drugiej turze/ swojej pierwszej jeżeli zaczynamy).

Najbardziej mi żal z rzeczy które wyjąłem Force spika...

Czy w tej szybkiej wersji grać deedami w side?



PASEK - Pn sie 14, 2006 6:38 pm
" />Tak. Na niektore MU musisz sie zmieniac w ta wersje "kontrolna", np affinity. Deed jest dobra uniwersalna odpowiedzia na wiele problemow.



Macio - So sty 20, 2007 9:48 am
" />Oto wersja, którą ostatnio sobie pogrywałem:

4xPolluted Delta
3xWatery Grave
2xOvergrown Tomb
3xYaviamya Coast
1xTranquil Thicket
2xBarren Moor
2xLonely Sandbar
4xIsland
1xSwamp
1xForest
1xOboro, Place in the Clouds

4xPsychatog
1xWonder
1xMeloku, the Clouded Mirror

4xCounterspell
4xCircular Logic
2xManal Leak
3xForce spike
2xRemand
3xGifts Ungiven
4xPutrefy
1xPernicious Deed
3xCunning Wish
3x Last Gasp
1xLife from the Loam

SB:
1xMoment's Peace
1xKorsan Grip
1xTsabo's Decree
1xGastly Demise
1xGifts Ungiven
1xRemand
1xFact of Fiction
1xOxidize
1xHideous Laughter
1xKorsan Reclamation
1xMana Short
4xDuress

Co myślicie o tej wersji dredgatoga? Czy ten deck może jeszcze wygrywać?
Czy opłaca się go teraz składać?
[color=red]NIE PRZYSYŁAMY DECKLIST BEZ KOMENTARZA!
PASEK[/color=red]



Troll40 - So sty 20, 2007 11:33 am
" />Decklista z turnieju któy orgainzowałęm w mojj mieścinie, osiągnęła top 4. Wydaje mi się że zawiera szereg dośćciekawych rozwiązań, więc zarzucam.

Mainboard:
4 Polluted Delta
1 Bloodstained Mire
1 Windswept Heath
3 Overgrown Tomb
2 Watery Grave
1 Stalking Stones
6 Island
2 Swamp
1 Lonely Sandbar
1 Tranquil Thicket
1 Barren Moor
1 Cephalid Coliseum
1 Yavimaya Coast
1 Oboro, Palace in the Clouds

Trudno komentować ten mana base - jest spójny i spełnia funkcję zupełnie regularną - ma dawć manę xD zestaw cyc landów po jednej sztuce, by dało się łatwo giftsować z loamem, to przecież kanon nie muszę tłumaczyć.

3 Psychatog
1 Genesis
1 Wonder
1 Meloku, the Clouded Mirror
1 Eternal Witness - oczywiście tech do giftó, niektózy preferują recollecta, zwłaszca iż posiada "łągodniejszy" koszt, niemniej osobiście uważam ze ten sam koszt może faktycznie trzeba wykorzystać by zyskać jeszcze blokera w postaci użytego do recyclingu witnessa.
1 Zombie Infestation - zapytałem autora decklisty o tę kartę, odpowiedział mi że zadowolony jest z tego pomysłu, (nie wiem czy jest to jego autorski koncept, nieważne ) ponieważ jest to odpowiedź na nowe split second removale, w wielu przypadkach eliminujących toga a i nierzadko spadnie i Meloku, natomiast infestacja nie jest równie podatna na removal, omija także często blokadę w postaci Leyline.
4 Counterspell
2 Mana Leak
3 Circular Logic
3 Cunning Wish - wishe choć wolne najwyraźniej konieczne, nie będąc autorem spisu nie jestem w stanie się wypowiedzieć autorytatywnie w tej kwestii. Elastyczność dzięki wishom daje zapewne jedną przewgę - odpowiedź na np cryptę znacznie łatwiej dostępną.
2 Gifts Ungiven
3 Force Spike
3 Putrefy
3 Pernicious Deed
1 Life from the Loam
1 Darkblast
1 Upheaval

Sideboard:
3 Duress
1 Cranial Extraction - to oczywiście nie cel pod wisha a pod gifts ungiven gdy wside'owane
1 Zombie Infestation - jak wyżej, niektóe matchupy są odpowiednie dla tej karty więc mainboard zasila się dodatkową sztuką by nie polegać wyłącznie na giftsach
1 Nightmare Void - jak wyżej, nieocenione na komba i niektóe kontrole
1 Darkblast
1 Echoing Truth
1 Hideous Laughter
1 Ghastly Demise
1 Cicular Logic
1 Gifts Ungiven
1 Naturalize
1 Comandeer - autor decklisty chwalił sobie tę kartę, byłem dość sceptyczny, jednak nie sprawdzałem działania (prawdę mówiąc sam nigdy nie grałęm dredge'atogiem xD). Polecam jednak sprawdzić nim skrytykujecie
1 Stifle



Macio - N sty 21, 2007 7:57 am
" />Spotkałem się z opinią, że Dredge-Atog jest obecnie najgorszą odmianą toga. Jakoś nie mogę w to uwierzyć, bo przecież był on niedawno najlepszą odmianą toga. Niedawno nim sobie pogrywałem i bardzo dobrze sobie radził. Ale w Dredge-Atogu ważna jest wersja jaką grasz. Dla tego zadaje pytenie: Czy ten deck opłaca się składać?



FALI - N sty 21, 2007 9:02 pm
" />
">Spotkałem się z opinią, że Dredge-Atog jest obecnie najgorszą odmianą toga. Jakoś nie mogę w to uwierzyć, bo przecież był on niedawno najlepszą odmianą toga. Niedawno nim sobie pogrywałem i bardzo dobrze sobie radził. Ale w Dredge-Atogu ważna jest wersja jaką grasz. Dla tego zadaje pytenie: Czy ten deck opłaca się składać?



True. Ta niedawno... czyli ponad rok temu. A jakie sa wersje tego toga ;o? Chyba mozna sobie wsadzic tylko odpowiednie bullety pod giftsy. Nie nie oplaca sie skladac. O wiele lepszy jest juz ub.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom