ďťż
[Ext]Enduring Ideal



PASEK - Śr wrz 05, 2007 9:34 pm
" />Kojeny Combo deck oparty na szybkiej akceleracji z rytuałow, lotusów oraz inwazyjnych ladów tym razem jednak zamiast genrować duży storm naszym zadaniem jest jak najszybsze wyprodukowanie many na Enduring Ideal dzięki, któremu wyszukujemy cała masę enchantmentów nie pozwalającym nam przegrać gry jak solitary confiment(zazwyczaj utrzymywany za pomocą niebieskiego hondena) i dovescape(dzięki czemu przeciwnik nie powinnien być w stanie zniszczyć naszych enchatmentów) jak również różne agresywny enchanty( zazwyczaj Form of the Dragon). Dodatkowo w decku w łatwy sposób można wyszukać combo explosives+draco co w obecnym meta pełny duali i fetchy może skończyć grę znikąd.

Krystyna z gazowni's Enduring Ideal

Main Deck

60 cards
4 Ancient Spring
1 Boseiju, Who Shelters All
3 Gemstone Mine
1 Plains
4 Sulfur Vent
4 Tinder Farm

17 lands

1 Draco

1 creatures 1 Erratic Explosion
4 Chrome Mox
3 Pentad Prism
4 Seething Song
4 Lotus Bloom
4 Chromatic Star
2 Sensei's Divining Top
4 Burning Wish
4 Insidious Dreams
2 Long-Term Plans
3 Enduring Ideal
2 Form of the Dragon
1 Honden of Seeing Winds
2 Solitary Confinement
2 Dovescape

42 other spells

Sideboard

1 Balancing Act
3 Boseiju, Who Shelters All
3 Duress
1 Enduring Ideal
1 Erratic Explosion
1 Ground Seal
1 Hull Breach
1 Moment's Peace
1 Pithing Needle
1 Pyroclasm
1 Porphyry Nodes

15 sideboard cards




M0rw47h - Pn paź 15, 2007 8:25 am
" />Przez ten krotki okres czasu, ideal niemalze wyparl TEPS'e z meta. Zrezygnowano z tutoringu w postaci long-termow jak i dreamsow (ku mojemu wielkiemu zdziwieniu), slot ten zastapily jednak chanty, ktore daja timewalka z aggro, sa pewnego rodzaju ochrona przed disruptem, biczem bozym na kontrole oraz win more na TEPS. Doszedl wszechobecny gravehate...

Andre Mueller
Pro Tour-Valencia Top 8
2 place.

Main Deck

60 cards
3 Sulfur Vent
4 Ancient Spring
3 Flooded Strand
1 Godless Shrine
1 Mikokoro, Center of the Sea
1 Plains
3 Sacred Foundry
4 Tinder Farm
3 Windswept Heath
23 lands

0 creatures

4 Lotus Bloom
4 Pentad Prism
4 Sensei's Divining Top
1 Honden of Seeing Winds
2 Dovescape
1 Pernicious Deed
4 Burning Wish
3 Form of the Dragon
4 Seething Song
3 Enduring Ideal
4 Orim's Chant
3 Solitary Confinement
37 other spells

Sideboard

3 Tormod's Crypt
1 Cranial Extraction
4 Leyline of the Void
1 Vindicate
1 Pyroclasm
1 Enduring Ideal
1 Morningtide
3 Boseiju, Who Shelters All
15 sideboard cards



Tellur - Wt paź 16, 2007 10:48 pm
" />Ideal wyparl tepse, bo tepsa przegrywa ze stiflem, ideal nie.
Fajne jest uzywanie po 3 sztuk kluczowych enchantmentow i mainowego deeda, daje to duzo wiecej opcji no i sami nie przegrywamy z deedami przeciwnika. Ja jednak jestem wielkim fanem dreamsow jak i draco explosion, bo czasem po prostu mozna wygrac totalnie z dupy; tak samo nie podoba mi sie liczenie na dociagniecie ideala/wisha, lub znalezienie go baczkiem, dlatego tez gram na drimsach.
Natomiast wogole nie podobaja mi sie chanty - ja dla nich miejsce mam w sb. Co do samej gry prowadzacego to jak ogladalem jego mecze, to gry ktore wygyrwal to bylo porno z 3-4 turowym idealem albo wtopa, bo czegos tam nie dobral. Dlatego wlasnie tak bardzo lubie dreamsy. Znalazlbym rowniez miejsce w sb na 1 channel the suns. Czasem ratuja dupsko.



M0rw47h - Śr paź 17, 2007 8:23 am
" />Heh, stifle nie sa czyms czego TEPS sie obawia, w zasadzie graja nim dwa decki i czasem trzeci, a mianowicie UBG grow, UWR solution (counterbalance) oraz UBG goyf (counterbalance). Deck pierwszy obrazil sie po pierwszym dniu, deck drugi o ile dobrze mi wiadomo podobnie, a gofrownica gra nimi zadko i to gora w ilosci sztuk 2, nawet nie trzymajac dodatkowych na sb.
Przed rotacja wiecej topowych deckow gralo stiflem (madness i temporary solution) w sensiem udzialowym w meta, mimo to desire radzilo sobie calkiem niezle.

Tutaj poprostu chodzi o szybkosc, odpornosc na hate (pillary, trinishpery) i innsze paskudzstwa. Chocaz w odroznieniu od TEPSA jestesmy bardziej podatni na Mydelniczki, ktore sa dosc duzym problemem.

Chanty, ktorych tak nie rozumiesz w mainie sa tutaj uposledzonymi timewalkami, z opcja obronny comba w grze z controla, czy innym rockiem. Male i brzydkie, a zagrane w upkeepie uchroni przed gwaltem 3 tonami terapii i durexow.




Tellur - Śr paź 17, 2007 12:28 pm
" />doskonale wiem co robi chant i do czego sluzy. Napisalem ze mi sie po prostu nie podoba w mainie i zamiast bronic sie przed discardem liczac na to ze cos dobiore wole poszukac tego drimsami



Kondzio - So lis 03, 2007 10:24 am
" />Mysle ze warto by rozwazyc na sidzie 1 Privileged Position do obrony przed venserem lub jakimis innymi kritami(i nie tylko zreszta stworami) mogacymi popsuc nasze enchanty. Na sidzie widziallbym jeszcze Thoughtseize'y ktora sa lepsze od duressa gdyz moga pozbyc sie brzydkich magow lub wlasnie vensera. Do maina przydalo by sie jednak upchnac jakos Insidious Dreams'y chociaz ze 2. Tylko nie wiem za co. Chanty sa obowiazkowe w mainie.



stw - Pn lis 05, 2007 5:48 am
" />Dovescape...



Kondzio - Pn lis 05, 2007 12:03 pm
" />Dovescape nie broni przed venserem jak i zadnym innym kritem.



stw - Wt lis 06, 2007 11:49 am
" />No tak zapomniałem, że masa kritów gra w ext co niszczą enchantmenty albo je baunsują.



Kondzio - So lis 10, 2007 4:20 pm
" />hmmm... Venser, Ronon Unicorn, Harmonic Sliver, Indrik Stomphowler to juz sa 4 :P



stw - So lis 10, 2007 4:45 pm
" />Venser - 1-2 sztuki w Counterbalance, ale to też nie jest standard
Ronom Unicorn - czasami zawita w sideboardzie Borosa lub ZOO (CZASAMI)
Harmonic Sliver - hmm pod Wishem w Gifts Rockach i innych deckach z living wishami, których jest całe mnóstwo w meta:) Ciekawe tylko jak zagrasz tego wisha.
Indrik Stomphowler podobnie jak Sliver tylko czasami w jakimś Mono G lub RG Beastach wystąpi. Zresztą Beasty to jakieś 75% meta Extendowego.

No i teraz odpowiedz sobie na pytanie czy Privileged Position jest potrzebny.



lamsen - Pn lis 19, 2007 1:54 pm
" />j.w. = Ronom Unicorn / damping matrix? needle?



Kondzio - Pt lis 30, 2007 10:09 pm
" />[quote="stw"]
No i teraz odpowiedz sobie na pytanie czy Privileged Position jest potrzebny.[/quote]

Jednak jak widac po Pro Tourze Valenci Ideal stal sie jednym z czolowych deckow formatu, dlatego mozna sie spodziewac ze w SB innych deckow znacznie czesciej zaczna sie pojawiac Unicorny, venserzy czy inne przeszkadzajace nam stwory. Dlatego mysle ze warto byloby wziasc pod uwage rozne inne opcje



Kirasjer - Pn gru 03, 2007 1:07 pm
" />Za co byście wrzucili te Privileged Position??
Miejsca w bordzie trochę mało, a do maina na pewno się nie zmieści.
Poza tym wydaje mi się, że mimo wszystko powinny być dwie sztuki. Dwie dają kompletnego locka, wtedy czasami nawet nie trzeba iść po dovescape.



Stiepan - Wt gru 04, 2007 5:08 pm
" />jak już koniecznie na Privileged Position chcesz grać to najwyżej 1 sztuka w sidze (na takie sporadyczne przypadki jak ronom unicorn) i tu można myślę że spokojnie wywalić 1 krypte (jeśli i tak się gra na leylinach)



Kondzio - Śr sty 16, 2008 1:42 pm
" />Ehh... czemu ktos usunal moj poprzedni post ;/ To byla chyba nawet przydatna ciekawostka, ja np wczesniej nie wiedzialem ze mozna odpalic ideala w drugiej turze, nie grajac na moxach. Sytuacja baardzo rzadka ale nieraz sie zdaza- w drugiej turze potrzebne jest 1 sac land, 1 zwylky, 3 seething song, 2 pentad prismy i ideal. Andre wyszlo to raz w Valencii. Nie ma co zabardzo na to liczyc ale warto wiedziec ze sie da :) Mozna jeszcze zamiast ideala uzyc wisha tylko ze wtedy bylaby potrzebna jeszcze jedna piesn

Zeby znowu ktos nie potraktowal tego jak offtopa ;/ mala sugestia zamiast privileged position mozna by trzymac w sb sterling grova

Jeszcze jedno. Co sadzicie o tym:

Declaration of naught UU
Enchantment (rare)
As Declaration of naught comes into play, name a card.
U: counter target spell with the same name as the named card.

Wydaje sie ciekawa opcja. Tylko trzeba by troche przerobic mana base bo moga byc problemu z U



Tellur - Śr sty 16, 2008 8:03 pm
" />moim zdaniem bedzie to karta obowiazkowa , zwlaszcza w meta gdzie w prawie kazdym decku jest indryk/venser. Jest to idealna odpowiedz na kazdego z nich i nie bedzie juz trzeba sie bac przegranej po wykreceniu komba.
Imo 3 fontanny w decku stykna



Mikołaj - N sty 27, 2008 1:15 am
" />Pewnie już wszyscy to zrobili, ale warto zapoznać się z tym

http://magic.tcgplayer.com/db/article.asp?id=7919

http://magic.tcgplayer.com/db/article.asp?id=7924

Jak dla mnie artykuł kuleje nieco przez brak opisów mu, ale ogólnie jestem osobą, która nigdy nie grała tym deckiem a po przeczytaniu czuję, że dałbym radę.



M0rw47h - Wt lut 05, 2008 11:26 pm
" />PTQ Hollywood 2008 - San Jose
Source: Matchplay
Date: 26.01.2008
Place: 5th
Participants: 157

Brett Sullivan

3 Fire / Ice

4 Burning Wish
3 Enduring Ideal

3 Form of the Dragon
1 Honden of Seeing Winds
1 Meishin, the Mind Cage
2 Pernicious Deed
2 Solitary Confinement

4 Lotus Bloom
4 Pentad Prism
4 Seething Song
4 Sensei's Divining Top

4 Ancient Spring
2 Boseiju, Who Shelters All
3 Flooded Strand
1 Godless Shrine
1 Hallowed Fountain
1 Mikokoro, Center of the Sea
1 Plains
2 Sacred Foundry
3 Sulfur Vent
4 Tinder Farm
3 Windswept Heath

Sideboard:
1 Fire / Ice
1 Cranial Extraction
1 Duress
1 Enduring Ideal
1 Morningtide
1 Pyroclasm
1 Vindicate
4 Leyline of the Void
3 Tormod's Crypt
1 Boseiju, Who Shelters All

W obu spisach z t8 w San Rose wystapuja Fire//Ice bedace doskonala odpowiedzia na Gaddocka, Meddling Mage, czy nawet Blistering Firecata. Spisu drugiego nie zamieszczam, gdyz sa niemal identyczne - roznice:
MB:
-1 Meishin
-1 Deed
+2 Confinement
SB:
-3 Crypt
+3 Porphyry Nodes

Zapraszam do dyskusji.



Tellur - Śr lut 06, 2008 1:12 am
" />moze ktos mi wytlumaczyc jak oni chca wygrywac bez dovescapow ????
Rozumiem ze moze to byc odpowiedzia na meta , gdzie zadko juz sie trzyma niestworowy enchnt/artf removal, ale jak dla mnie to i tak jakas porazka.



$uchy - Śr lut 06, 2008 11:08 am
" />chantów też nie ma...



Tellur - Śr lut 06, 2008 1:51 pm
" />chanty juz dawno wylecialy ze spisow, a w ich miejsca pojawily sie mainowe boseiju oraz fire / ice. Spodowane bylo to bardzo duza iloscia deckow z medling mage'ami i gaddockami, na ktore chant nie jest odpowiedzia.
Jednak to dovescape chronil cale kombo a w meta pelnym next level i jugan blue jak oni chca je ochronic bez tych enchantmentow ?



M0rw47h - Śr lut 06, 2008 9:34 pm
" />[quote="Tellur"]chanty juz dawno wylecialy ze spisow, a w ich miejsca pojawily sie mainowe boseiju oraz fire / ice. Spodowane bylo to bardzo duza iloscia deckow z medling mage'ami i gaddockami, na ktore chant nie jest odpowiedzia.
Jednak to dovescape chronil cale kombo a w meta pelnym next level i jugan blue jak oni chca je ochronic bez tych enchantmentow ?[/quote]

Nie chca, kosza stol deedem, a potem wrzucaja forme za forma.



Tellur - Śr lut 06, 2008 9:50 pm
" />eee .. ? mi zadko po odpleniu komba zostawalo wiecej niz 3 mana, niech wskoczy zalozmy taki meloku czy slon i troszke jest problem. I w takim meta oni licza na to ze przeciwnik nie bedzie mial spalen za 5 dmg albo vindicateow ?? I kolejna sprawa - bez dovescape'a vs any blue mysle ze pozniej juz zadna z kopii nie zresolvuje. Nie da sie jednak ukryc ze oba spisy cos ugraly, wiec nie moga byc az tak slabe za jakie je uwazam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom