[EXT]Gargeddon



budzik - So mar 10, 2007 5:57 pm
" />Przenioslem ten deck z topicu o thing, gdyz tu jest wlasciwsze miejsce. Talia to kombo deck oparty na gargedon i balancing act, ale potrafi sobie niezle radzic takze bez acta (czasem takze bez gargony), a w przypadku tronu zmienia sie po side bardziej w ponze i w ogole nie liczy na rzucenie komba.

MAINBOARD:

manabase 23:

4 flagstones of trokair- gdy mamy gargone poza gra, dzieki temu landowi mozemy zdjac z niej 2 kontery, przetasowac biblioteke pod senseja badz tez wyszukac sobie potrzebna nam mane z duali. Poza tym doskonaly cel na Boom//Bust.
3 darksteel citadel- glownie dla karty Boom//Bust
2 windswept heath- dobry cel na boom//bust, wyciaga nam potrzebna mane oraz przetasowuje biblioteke pod senseja
3 wooded foothills- jak wyzej
3 sacred foundry
2 temple garden
1 stomping grounds
2 plains
2 mountain
1 forest

3 greater gargadon- nasz glowny zabijaka, ktory resetuje stol w polaczeniu z balancing actem

3 anurid brushhopper- pan ropucha powstrzymuje napor, zrzuca karty z reki pod acta, a w niektorych MU jest naszym glownym naporowcem:)

3 mana tithe- bialy force spike jest naprawde przydatna karta, zwlaszcza iz wiekszosc deckow w extended wykorzystujew w pierwszych turach cala swoja mane.

4 orim's chant- cud karta, mainowy niszczyciel tepsa, stopuje napory, pozwala rzucic acta przeciwko kontroli

3 balancing act- nasz glowny reset (jednakze nie na wszystkie MU, o czym pozniej)

2 devastating dreams- nasz drugi reset, ktory potrafi zmasakrowac napor bdw jak i manabase rocka, za to na tron pierwsza karta do wysajdowania, gdyz jest na niego zbyt slaba.

4 boom//bust- nasza ponza za 2 many badz armageddon za 6 many. Bardzo fajna karta w polaczeniu z naszymi landami. odciecie w przeciwnika od konkretnego koloru many daje nam spora przewage.

3 lightning helix- nasza mainowa odpowiedz na napory, wbudowany gain life kupuje nam czas na rzucenie acta. niezwykle przydatne na meddling mage.

4 burning wish- pozwala nam wyciagnac acta, ale rowniez living wisha gdy potrzebujemy gaagone.

2 living wish- szuka nam gargone, ewentualnie boseiju lub minera

3 chromatic star- mana fixing

3 sensei's divining top- sensej jest tu naprawde dobra karta, dzieki niemu mozna szybko sie dokopac do komba, a spora ilosc kart do przetasowywania pozwala robic to efektywnie.

SIDEBOARD:

3 dwarven blastminer- tron, rock, no-stick, takze teps.
4 ancient grudge- affinity, tron
3 tormod's crypt- ichorid, madness, teps, tog

WISHBOARD

1 living wish
1 firebolt- na badziewia typu meddling mage, hypnotic specter czy dark confidant
1 boseiju, who shelters all
1 balancing act
1 greater gargadon

WU Tron- calkiem dobry MU, chociaz w pierwszej grze przewage ma tron to po side kontrola nie ma tak latwo, gdyz nie gra juz z stricte kombo deckiem a bardziej z ponza.

side in:
+ 4 ancient grudge
+ 2 dwarven blastminer (nie wsajdowuje wszystkich by miec mozliwosc wishowania)

side out:
- 1 balancing act
- 3 lightning helix
- 2 devastating dreams

jak widac zmniejszylem po side ilosc resetow i skupilem sie na punktowym wyniszczeniu mana base przeciwnika. zauwazylem, ze ta strategia jest skuteczniejsza niz wsajdowywanie jakis overmasterow i proba odpalenia komba za wszelka cene. powod jest prosty- kopiac sie po kombo i chanty lub overmastery by je obronic damy tyle czasu oponentowi ze przywali nam mindslaverem i caly nasz misterny plan pojdzie do chrzanu. tymczasem zasypujac go tanimi czarami niszczacymi mana base (boom, dwarven blastminer, ancient grudge) stwarzamy presje dla tali, ktora , badz co badz, ma bardzo drogie czary. niektorych moze zdziwic, ze wysajdowalem helixy, ktore zabijaja meddling mage zamiast np. mana tithe, ktore wydaje sie malo pomocne na deck produkujacy spore ilosci many. jednak tron w pierwszych turach wykozystuje 100% swej many, a tithe ma powstrzymac pierwszo/drugo turowy sygnet czy drugo/trzecio turowe thirst for knowledge, a naszym glownym killerem nie jest wcale gargona tylko anurid.

BDW oraz ZOO- w pierwszej grze bardzo dobry MU (zwlaszcza bdw). z tymi deckami szlo mi na tyle dobrze, iz jedyna karta w side przeciwko nim jest ancient grudge na ewentualna igle.

zazwyczaj nic, ale czasami:

side in:
+ 3 ancient grudge

side out:
+ 3 mana tithe

Gifts Rock oraz DC Rock- chyba najlepszy MU, przeciwnika moze uratowac jedynie szybki i intensywny discard, ale nawet wtedy jesli mamy senseja potrafimy grac jedynie z kart w bibliotece. rock nie potrafi stworzyc szybkiego i mocnego naporu, co daje nam spokojnie czas na dobranie odpowiednich kart.

side in:
+ 3 Tormod's Crypt

side out:
- 1 chromatic star
- 1 devastating dreams
- 1 mana tithe

reszta MU pozniej




diakestes - So mar 10, 2007 9:31 pm
" />Chyba nie wypełniłe¶ w mainie 3 wolnych slotów.



budzik - So mar 24, 2007 10:29 pm
" />dodalem opisy niektorych MU, do main wprowadzilem lightning helixy zamiast chromatic stara living wisha i devastating dreamsa



budzik - So sty 05, 2008 11:04 am
" />obecnie deck przeszedł niewielkie zmiany. z main wypadły 3 tithe, 1 darksteel citadel i 3 chromatic stary na rzecz 1 helixa, 1 windswepta 2 engineered explosive, 1 mikoro i 2 solitary confinement. w side zamienilem firebolta na hull breach. musze przyznac, ze zmiany znacznie poprawiły skutecznosc tego decku.




Tellur - So sty 05, 2008 4:28 pm
" />granie na burning wish - > living wish -> garg/boseiju to dla mnie jakas porazka, wolalbym grac mainowo 4 gargadonami. Mysle ze z rockami nie jest wcale tak rozowo jak napisales, bo po disrupcie jest bardzo duza szansa ze nie dociagniesz z senseia tego co potrzebne.

Zdecydowanie bardziej do gustu przypadl mi scepter boom



budzik - Pn sty 07, 2008 6:01 pm
" />czemu uwazasz, ze to porazka? idac burningiem po living i gargone masz ja suspended w 3 turze, a w czwartej juz leci act. Do tanga trzeba dwojga: wrzucajac 4 mainowe gargony musisz miec sporo szczescia by rzucic acta bo co z tego ze masz 3 acty + 4 burningi skoro masz jedynie 4 gargony, czyli prawie 2 razy mniej skladnikow kart NIEZBEDNYCH do resetu. wiec moje pytanie brzmi co z tego, ze w prawie kazdej grze bedziesz mial na reku acta skoro nie bedzie ci podchodzic gargona? a przeciez najlepiej jest miec ja suspended jak najwczesniej by zeszlo juz jej troche konterów. w mojej wersji masz 4 burningi 2 livingi i 3 gargony, czyli nie ma problemu ze znalezieniem gargony jesli chodzi o MU z rockiem, to gdy opisywałem ten MU nie bylo jeszcze nowego discardu. teraz rzeczywiscie jest troszke trudniej, ale mu ciagle dobry. no i najwazniejsze skoro mowisz, ze podoba Ci sie bardziej scepter boom to zapodaj spis, z checia mu sie przyjze. Osobiscie sadze, ze ta talia bedzie coraz bardziej popularna w takiej czy innej wersji gdyz jest poprostu silna.



Tellur - Pn sty 07, 2008 10:35 pm
" />http://www.deckcheck.net/deck.php?id=12386

http://www.deckcheck.net/deck.php?id=12255

ty masz reset tylko w postaci acta - tu sa jeszcze agro resetowe wrathy i to zdecydowanie je wole trzymac pod wishem. Wishowanie sie po wisha jest dla mnie za wolne, zabiera niepotrzebnie sloty zarowno w main jak i sb. Wishujac sie tak, jeszcze bardziej narazasz sie na disrupt - jak rzucisz wisha po wisha i ktos ci zduresuje/terapiuje/seizuje/etc reke jestes nie dosc ze ture w plery to i "kluczowa" karte. Scepter boom zawsze moze zalozyc z dupy locka z chantem/boomem i opcja ta rowniez bardziej do mnie przemawia za tym deckiem



budzik - Wt sty 08, 2008 2:34 pm
" />przeciwko disruptowi nigdy nie gra sie "na pale". jesli chodzi o tempo i obrone przed disruptem to deck spokojnie moze przedłuzyc gre dzieki chantom i confinementowi. poza tym zagranie wish po wisha to tylko opcja. jednak sam rowniez zaczne grac na wrotkach zamiast dreamsow, gdyz wszechobecne goyfy czesto przezywaja dreamsa.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom