ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Ext]Gro
PASEK - Śr wrz 05, 2007 9:25 pm " />Odkąd z Ext wypadły Gush a przedewszytkim Daze i inne dobre darmowe kontry istniało wiele prób by wskrzesić ten archetyp- niestety raczej bez skutecznych. Wraz z pojawieniem się bardziej niezawodnych win condition- tarmogoyf i tombstalker, które niemuszą być tak zaciekle bronione a przy okazji rosną szybciej deck mógł znowu odżyć i podobną spisuje się całkiem nieźle: by ps2gf 4 x polluted delta 2 x bloodstained mire 2 x flooded strand 2 x overgrown tomb 3 x watery grave 1 x breeding pool 3 x island 1 x swamp 1 x cephalid coliseum 4 x tarmogoyf 3 x tombstalkers 3 x psychatog 4 x fathom seer 1 x street wraith 4 x serum visions 4 x mental note 1 x mishra's bauble 3 x duress 3 x ghastly demise 4 x spell snare 1 x engineered explosives 1 x pithing needle 1 x umezawa jitte 2 x extirpate 2 x stifle Sideboard 2 x seal of primordium 2 x cabal therapy 1 x duress 3 x smother 1 x engineered explosives 1 x pithing needle 1 x scrabbling claw 1 x tormods crypt 2 x trygon predator 1 x trinket mage siepacz - Pt wrz 07, 2007 9:02 am " />Gram tym deckiem od trochę ponad pół roku (wczesniej były tam po prostu misie i mangusty, dopiero teraz dostałem takie ładne naporowce) i powiem, że nawet przy moim kompletnym braku jakichkolwiek umiejętności, deck daje radę. Ta wersja tylko średnio mi się podoba, mainowe Extirpaty, ciut mało cantripów i side totalnie z dupy. Dziwią też tylko jedne mainowe Explosivesy, które karcą straszliwie. Wkleję tylko swoją decklistę: 4 Tombstalker 4 Tarmogoyf 3 Fathom Seer 2 Psychatog 1 Street Wraith 2 Cremate (bardzo pomocny na trona przede wszystkim, ale głównie jako cantrip) 4 Mental Note 4 Serum Visions 3 Mishra's Bauble 2 Umezawa's Jitte 2 Engineered Explosives 3 Cabal Therapy (mimo braku kritów do poświęcania, strzały w ciemno i tak są lepsze niż Duressy) 3 Ghastly Demise 4 Spell Snare 5 Island 4 Flooded Strand 4 Polluted Delta 1 Bloodstained Mire 2 Watery Grave 1 Overgrown Tomb 1 Breeding Pool 1 Swamp SB: 1 Umezawa's Jitte SB: 3 Extirpate SB: 1 Trinket Mage SB: 3 Threads of Disloyalty (take target goyf) SB: 1 Smother SB: 1 Duress SB: 1 Tormod's Crypt SB: 1 Pithing Needle SB: 3 Seal of Primordium Mikołaj - Pt wrz 07, 2007 9:42 am " />[quote="siepacz"]3 Cabal Therapy (mimo braku kritów do poświęcania, strzały w ciemno i tak są lepsze niż Duressy)[/quote] lol? A możesz to jakoś uargumentować? Bo nie sądziłem nigdy, że krity szkodzą temu deckowi, natomiast chybienie z TEPS czy innym kombo jest na wagę gry. [quote="siepacz"]Dziwią też tylko jedne mainowe Explosivesy, które karcą straszliwie.[/quote] [quote="siepacz"]2 Engineered Explosives[/quote] Dziwią mnie tylko 2 Explosivesy, które karcą straszliwie... Nie sugeruję grania na więcej, tylko dziwnym wydaje mi się stwierdzenie, że jakaś karta karci straszliwie i granie na 2 sztuki przy braku tutorów (tak wiem w tym decku są karty z cantripem). [quote="siepacz"]SB: 3 Threads of Disloyalty (take target goyf)[/quote] To z kolei fajny tech, zwłaszcza przy coraz bardziej Goyfowym meta, pozatym zabiera jeszcze inne niemilstwa. Tylko czy to to lepsze od Smothera? Bo jeśli się nie mylę jest w jego slocie. [quote="PASEK"]by ps2gf [/quote] http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/fk54 [quote="Karsten"]This deck made quite a few Top 8 appearances before the Tenth Edition release event break, but since then it has not made a single Top 8. In fact, none of the 80 players in the 4x Premier Event of last Sunday ran it, so perhaps it turned out to be not good enough. However, the deck still seems like a lot of fun to play, and should still be competitive enough, so if you are looking for something different then this may be it. [/quote] Ja nie widzę tego decku bez daze czy fowa. Po prostu zbyt słabo radzi sobie z zagrożeniami. Spell Snare i Duressy nie wystarczają a strzelanie Terapiami na ślepo to poroniny pomysł. Oczywiście można trafić na maxymalnie sprzyjające meta, splashować biały po Meddlingów czy Chanty, ale i tak obawiam się, że bez Daze nie da się walczyć z topowymi deckami. EDIT [quote="Fali"]Z tą vorą to tak średnio.[/quote] Prawda, nieco się zagalopowałem, po prostu zbyt to sobie umiejscowiłem w slocie smothera, który rozwala do cmc3. Dzięki i pozdro! FALI - Pt wrz 07, 2007 1:53 pm " />[quote="Dominator"]To z kolei fajny tech, zwłaszcza przy coraz bardziej Goyfowym meta, zabiera jeszcze Vorę i inne niemilstwa. Tylko czy to to lepsze od Smothera? Bo jeśli się nie mylę jest w jego slocie.[/quote] Z ta vora to tak srednio :). siepacz - Pt wrz 07, 2007 6:20 pm " />Już odpowiadam, najpierw terapie. Jak pogracie trochę tym deckiem zrozumiecie, że tak naprawdę boli tu tylko parę kart od każdego decku, reszta jest na dłuższą metę nieistotna. I to właśnie owych problematycznych kart trzeba się pozbyć. Możliwość zdejmowania więcej niż jednej sztuki oraz ewentualny flashback (z Seerów a w razie potrzeby i z reszty) dają tutaj przewagę nad bezpiecznym Duressem. Explosivesy - przy jednej sztuce dobieranie jest czysto losowe. Jako że w przeciętnej grze zobaczysz mniej więcej połowę decku, to 2 sztuki traktuj jako 3. A deck polecam potestować - jest niezwykle stabilny, dość odporny na hate (przynajmniej tak było do niedawna, ludzie coraz bardziej !@#$%^ą się na goyfy, ale wtedy wkraczają kapitalne Tombstalkery ) i, co zabrzmi ciut dziwnie, ma obok toga i loama chyba najlepszy late game w obecnym ext (dzięki graniu na małą ilość landów i dużą fetchy po paru początkowych turach w decku zostaje jakieś 10 landów, przez co kiedy op dobiera landy, my topdeczymy rzeczy rzeczywiście istotne, albo przynajmniej cantripy). Warto też zauważyć, że talia już sporo zyskała dzięki Lorwyn - dochodzi kolejny kapitalny cantrip o mocy porównywalnej z Serum Visions. Mikołaj - Pt wrz 07, 2007 8:28 pm " />[quote="siepacz"]Już odpowiadam, najpierw terapie. Jak pogracie trochę tym deckiem zrozumiecie, że tak naprawdę boli tu tylko parę kart od każdego decku, reszta jest na dłuższą metę nieistotna. I to właśnie owych problematycznych kart trzeba się pozbyć. Możliwość zdejmowania więcej niż jednej sztuki oraz ewentualny flashback (z Seerów a w razie potrzeby i z reszty) dają tutaj przewagę nad bezpiecznym Duressem[/quote] Czyli jakie kreatury bolą ten deck? Bo o to właśnie zapytałem, nie-kreatury wyciąga się Duressem. Tylko nie mów że Wreth... Wreth to Living Wish tak naprawdę. To, że szkodzą tylko niektóre to żaden argument bo przecież Duressem też te wyciągniesz. [quote="siepacz"]dość odporny na hate[/quote] Leyline, Crypt, HAUNTING ECHOES. [quote="siepacz"]co zabrzmi ciut dziwnie, ma obok toga i loama chyba najlepszy late game w obecnym ext (dzięki graniu na małą ilość landów i dużą fetchy po paru początkowych turach w decku zostaje jakieś 10 landów, przez co kiedy op dobiera landy, my topdeczymy rzeczy rzeczywiście istotne, albo przynajmniej cantripy). [/quote] A o Gift Rocku czy Tronach to słyszałeś? Generalnie w ogóle nie widzę Gro vs Tron, nie mówiąc już o late game. Z moich testów (często gram UW Tronem) wynika że Gro pozbawione kontr z Tronem po prostu nie wygrywa. Jedyną zaś kartą skuteczną (czy tam b. skuteczną) vs Rock jest Tombstalker. A liczenie na topdecki po odessaniu lądów to dziwna strategia. Czasem sprawdza się w RWD czy burnach, ale ogólnie ciężko przyjąć ją jako strategie decku na late game. Może ja po prostu nie rozumiem twojego stylu gry, ale wydaje mi się że dziwnie (nieskutecznie?) jakoś montujesz i pilotujesz decki. :Pim:Pek - Pt wrz 07, 2007 10:16 pm " />jeden. [quote="Dominator"]HAUNTING ECHOES[/quote] jedna z fajniejszych rzeczy jakie przeczytalem na k20.. nie nie twierdze, ze jest zle na Gro, czy jest zla karta, ale Dominator, czy Ty wogole kiedykolwiek spojrzales na koszt tej karty..? Crypta ktora zreszta wymieniles powinna byc napisana drukowanymi literami, a nie ten "i tak juz za pozno, ale zagram bo fajna karta" czar. dwa. co to RWD ? trzy. liczenie na topdecki po odessaniu landow to dziwna strategia? czasem sie sprawdza w rdw? czy Ty wogole masz pojecie, ze kiedys w monokolorowe decki pakowano po osiem feczy tylko po to zeby odessac niepotrzebne landy, pomimo nie kiedy kluczowej straty zycia? moze nie chodzi o to, ze nie rozumiesz Siepacza, czy Jego stylu gry, tylko nie rozumiesz jak wazne w tej grze jest card advantage czyli poprostu dobre/wartosciowe pozbawione niepotrzebnych landow topdecki.. (blagam niech mi jakis spec nie napisze, ze to wcale nie jest card advantage itd bla bla bla, wierze w wasza inteligencje i, ze wszyscy czytajacy rozumieja o co chodzi pimpkowi ;) ) PASEK - Pt wrz 07, 2007 10:39 pm " />chodzilo o to ze same cantripy i odsycanie ladow nie zapewniaja dobrych kart w lategamie bo deck nie ma jak nadgonic ilosciowo i tu w zupelnosci sie zgadzam z Dominatorem. I z tego co widzialem to tym deckami naprawde lepiej jest wygrac szybko bo raczej pozniej jest gorzej niz lepiej. Problem z terapia jest taki ze jak zpudlujesz to lezysz dlatego graja na durresy. Mnie zupelnie nie podbay w decku te 1-ofy i extripate tez sie wydaja nie na miejscu, wersja Siepacza wydaje sie duzo solidniejsza jedyne co mi sie nie podoba to cremate ktory jako cantrip jest slaby a poza tym trzeba sie liczyc z tym ze jesli na poczatku chcesz stabilizowac z ich pomoca manabase to lepiej jest by cantripy byly niebieskie- ja bym gral optami. kubas2 - So wrz 08, 2007 9:19 am " />a remandy by sie nie zdaly uttaj, bo w sumie jest to cantrip z naprawde fajnym bonusem [jestem noobem wiec jak plote bzrury to sorry] siepacz - So wrz 08, 2007 9:23 am " />Co do matchupu z tronem - zależy jakie kolory a także jaki kierowca. Generalnie najgorzej jest, jeśli grają na więcej niż jedną mainową Chaliskę (ustawiona za 1 wyłącza pół decku) oraz jeśli grają na więcej niż 1-2 krity i traktują lock tylko jako bonus. Ale akurat z tego co widziałem, takie wersje to anomalie są. Genialny jest oczywiście Tombstalker, bo odbija Repeale, przydają się też tu właśnie Cremate'y, bo psują locka i często dochodzi do sytuacji, że op nie ma nas czym zabić, kiedy my w końcu dobieramy krity. Po side jest duużo lepiej. Zresztą dyskusja o Creamte w tej chwili jest ciut jałowa, bo w Lorwyn wychodzą kapitalne Pondery i zastąpią Cremate'y właśnie, jednego Bubla i Wraitha. Z rockiem jest gorzej i to fakt, też zależy, jaką wersją grają i wszystko zazwyczaj się sprowadza do Tombstalkera - jeśli nie znajdą na niego szybkiej odpowiedzi, to jest do przodu, inaczej mamy problem. Potrzebny jest tutaj duży skill, a ja go niestety nie posiadam Jeśli nie wejdzie szybki Tombstalker to gra zamienia się w wojnę na zasoby. Mamy dużo lepsze topdecki (połowa ich decku to mana i karty ogólnie niepotrzebne), ale jak dostaną Gifty, to robi się problem (chyba że akurat Cremate jest na ręce). Aha, sporo gier wygrywa napierający Street Wraith Crypta, jeśli gramy inteligentnie nic nie robi, przynajmniej jeśli się można jej spodziewać. Co do late game, to jeszcze raz muszę napisać właściwie to samo - my landów w decku nie mamy, dochodzą do tego cantripy i świetne Seery (CA!) i kiedy my dobieramy rzeczy rzeczywiście istotne, op dociąga landy. Zresztą strategia ogólnie na prawie każdy deck wygląda tak samo - pierwsze 2 tury disrupt i cantripy, a potem zaczynamy wystawiać bestie (Tarmogoyf baaardzo rzadko jest mniejszy niż 4/5, a często większy) i to op musi sobie z nimi poradzić. Tylko że jak jakoś zdejmie jednego, to my cantripami bez większego problemu dochodzimy do kolejnego i tak wygląda właściwie cała gra. FALI - So wrz 08, 2007 3:13 pm " />Zaden tron nie traktuje locka jako bonus, bo to glowne win condition tego deku. xazax666 - So wrz 08, 2007 4:37 pm " />W MU z UR ,U tronem raczej wszystko opiera się na szybkim wystawieniu stalkera.. odp na niego zbytnio nie mamy. Fire/Ice to tylko 1 tura do przodu.Goyf równiez jest irytujący, ,zazwyczaj wychodzi troszke szybciej.(no ale repeale i bursty mają jakąś ludzką cene) Jednym zdaniem: Jezeli nie będziemy mieli na startowej ręce zadnych kontr i moxa... to zazwyczaj przegrywamy. Liczy się fart. Co do late game to chyba oczywiste ze jest korzystniejszy dla trona (jak mamy pusty stół). Po rzuceniu jakichś Giftsów dostajemy jeszcze mane na castowanie kart które dostaliśmy jeszcze w tej turze.(np explosives,masticore,triskelion,Trash itd.) siepacz - So wrz 08, 2007 5:21 pm " />FALI, popatrz na post powyżej - jest duuża różnica, czy gra się na 1-2 kritach, czy na 5-6 i właśnie o to rozchodzi się wszystko. Locka możemy się pozbyć, po side dochodzą jeszcze Extirpaty, pojawia się natomiast niebezpieczeństwo, że op po prostu dobierze więcej kritów niż my Demisów/Sealów i nas ubije Zwłaszcza jak jeszcze przyfarci z szybkim tronem. PASEK - So wrz 08, 2007 10:25 pm " />Seer bardzo fajnie combi sie z atogiem ale niestety gdy jest sam za dużą inwestycje daje nam CA porównywalne z Counsel of the Soratami więc tak bym z nim nie szalal jako dobrą opcją na lategamie. Revan - So wrz 08, 2007 11:27 pm " />Seery sa wg mnie strasznie slabe, 3 mana + opoznienie sie o 2 tury nie jest takie fajne, poza tym jak nie masz rownoczesnie toga w stole to juz totalnie nic nie robia :S Ilosc cantripow jest na tyle duza ze nie ma potrzeby wpychania do tego decku tak slabych kart, lepiej juz zajac te sloty opcjami ktore cos robia, np dodatkowe kontry (remandy tez daja car adv a robia 500x wiecej niz seer), explosivsy, wiecej togow czy jakies techy pod meta... Tak samo ten singlowy wraith - w zasadzie niewiele robi a pain z mana basu ten deck ma i tak juz dosc duzy. Natomiast crematy sa bardzo fajna opcja, bo pelnia role nie tylko cantripa ale rowniez przydatnego toola na wiele zagran oppa... Usuwaja z grobu slavera, terapie, calla, loama, cele witnesski itp itd, sa naprawde bardzo przydatne, osobiscie zastapilem nimi nawet opty w togu. Moja wersja znaczaco rozni sie od obydwu tu przedstawionych, jest bardziej kontrolna a mniej nastawiona na "stwor i go", dodalem tez m.in. splash r pod blastminerow (3 mainowych + 1 side :]) i inne rozne dziwne rzeczy swiadczace o wysokim poziomie zwichrowania mojej psychiki (:D), ale w tym momencie nie chce mi sie za bardzo jej wklejac i opisywac czemu tak a nie inaczej, jak mnie najdzie ochota to moze kiedys to zrobie : P Siewca Wiatru - Wt wrz 11, 2007 2:13 am " />1 Bloodstained Mire 3 Chrome Mox 4 Divert 1 Engineered Explosives 2 Flooded Strand 2 Forest 2 Island 4 Mental Note 4 Polluted Delta 4 Psychatog 4 Serum Visions 2 Smother 1 Steam Vents 4 Stifle 1 Swamp 1 Umezawa's Jitte 3 Watery Grave 3 Breeding Pool 4 Fathom Seer 4 Spell Snare 4 Tarmogoyf 3 Tombstalker Sideboard 4 Duress 1 Engineered Explosives 2 Sensei's Divining Top 3 Tormod's Crypt 2 Ancient Grudge 3 Counterbalance Moja turniejowa wersja. Tak z ciekawosci ktos z was gral turniejowo tym deckiem? Znaczy zaplaciliscie kase/tixy by tym zagrac bo ubawilem sie mocno szczegolnie z fragmentow ten deck ma dobry late game:D,jedyna nadzieja na dobry late game to stalker z czuba. +Cala dyskusja o tronie po co to? tron to znikomy ulamek meta ktorym nie nalezy sie przejmowac na mtgo/swiecie w Polsce irl mozna :P +Babelki mishry ssa nic nie daja wirtualnie pakuja goyfa +1 ale jak mam a rece babla to mam 1 karte w ciemno do drawu taki wirtualny mulligan -1. Wersja wyzej wpisana skupia sie na zabijaniu Zoo,Toga i Tpsa co robi dobrze:). siepacz - Wt wrz 11, 2007 9:22 am " />Dziwna trochę ta twoja wersja, zwłaszcza mana base. Painujesz się dużo mocniej, niż normalnie a przy okazji masz duży problem z wystawieniem Tombstalkera, nie wspominając o średnim kombieniu się Togów z Moxami (nawet przy czterech Seerach). Divertów osobiście po prostu nie lubię - owszem, czasem działa ładnie (zwłaszcza przy Zoo), ale na zbyt wiele matchupów nic nie robi. Co do late game - w tej wersji to się nie dziwię, że narzekasz Masz tylko 8 cantripów i aż 22 źródła many, w tym moxy + bezużyteczne później Diverty i, często, Stifle. U mnie karty później bezużyteczne ograniczają się właściwie tylko do Terapii (a to też nie zawsze). To dwie kompletnie różne talie i grają w kompletnie inny sposób. Ty chcesz zabić szybkim togiem i bez niego rzeczywiście masz kłopot, u mnie togi są tylko 2, bo nie są aż tak koniczne w sumie - zabijam później, acz stabilniej |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||