ďťż
[Ext] Mono Green Aggro



PASEK - Śr wrz 13, 2006 5:45 pm
" />Ostanio popularnym wyborem stał się mono-green aggro łaczące disruption zpochodzący z artefaktów ( chalice of the void, scrabling claws,pithing needle ) oraz solidne zielone stwory ( troll ascetic, iwamori, phantom centaur ) z dużo ilością dopaków i equipów wzbogaconych szybką akceleracją ( chrome mox, elfy, bopy) oto kilka decklist:

MGA by Darkcloud:

4 Llanowar Elves
2 Birds Of Paradise
2 Boreal Druid
4 Troll Ascetic
3 Loaming Shaman
4 Phantom Centaur
3 Iwamori

4 Call of the Herd

3 Sword of Fire And Ice
2 Umezawa's Jitte
3 Scrabbling Claws
3 Chalice of the Void
2 Chrome Mox

4 Blinkmoth Nexus
2 Mouth of Ronom
14 Snow-Covered Forest
1 Okina, Temple to the Grandfathers

Sideboard:

4 Plow Under
2 Seedtime
3 Pithing Needle
3 Naturalize
1 Scrabbling Claws
1 Loaming Shaman
1 Chalice of the Void

MGA by SkaTista

3 Blinkmoth Nexus
3 Mouth of Ronom
14 Snow-Covered Forest
1 Okina, Temple to the Grandfathers

2 Kodama of the North Tree
2 Iwamori of the Open Fist
4 Phantom Centaur
4 Troll Ascetic
4 Llanowar Elves
4 Boreal Druid
3 Scrabbling Claws
4 Sword of Fire and Ice
4 Umezawa's Jitte
4 Chrome Mox
4 Call of the Herd

Sideboard:

3 Eternal Witness
3 Naturalize
3 Pithing Needle
3 Seedtime
3 Chalice of the Void

MGA by Caster:

4 Call of the Herd
2 Chrome Mox
2 Umezawa's Jitte
2 Scrabbling Claws
3 Chalice of the Void
2 Elephant Guide
2 Sword of Fire and Ice
2 Kodama of the North Tree
3 Iwamori of the Open Fist
4 Llanowar Elves
4 Boreal Druid
1 Birds of Paradise
4 Phantom Centaur
4 Troll Ascetic

1 Okina, Temple to the Grandfathers
4 Blinkmoth Nexus
2 Mouth of Ronom
14 Snow-Covered Forest

Sideboard:

1 Sword of Fire and Ice
3 Seedtime
3 Pithing Needle
3 Naturalize
2 Eternal Witness
1 Elephant Guide
1 Chalice of the Void
1 Scrabbling Claws




Chmura - Śr wrz 13, 2006 8:15 pm
" />Kilka słów na temat:
Deck ten stworzył Carl Henrix. Wygrał on nim swego czasu PTQ Honolulu. Deck na popularności nie zyskał i praktycznie nie istniał przez pewien czas. Tak przedstawiał się pierwszy build decku:

Carl Hendrix
1st Place - Texas

Main Deck
60 cards

4 Blinkmoth Nexus
2 Blinkmoth Well
1 Okina, Temple to the Grandfathers
14 Forest

4 Birds of Paradise
4 Llanowar Elves
4 Troll Ascetic
2 Kodama of the North Tree
4 Phantom Centaur
3 Iwamori of the Open Fist

3 Scrabbling Claws
3 Chalice of the Void
2 Chrome Mox
2 Sword of Fire and Ice
4 Call of the Herd
2 Elephant Guide
2 Umezawa's Jitte

Sideboard
15 cards

1 Elephant Guide
2 Eternal Witness
1 Chalice of the Void
1 Sword of Fire and Ice
2 Arashi, the Sky Asunder
2 Seedtime
3 Pithing Needle
3 Naturalize

Stopniowo zdobył popularność na MODO dzięki dobremu MU z Aggro Loamen. Kielich (Chalice of the Void) zagrany z 2 kanterami stopuje Loam engine całkowicie, co daje ogromną przewagę w grze.
Strategia decku nie jest skomplikowana. Chodzi o to aby szybko wstawić bydlaki, ustawić Kielich tak aby był dla przeciwnika jak najbardziej upierdliwy i zakończyć beatdownem. Oczywiście w zależności od MU kolejność zagrań może być inna. Deck oprócz byczków i Chalice'a dysponuje zestawem kart ,które poprawiają nam gorsze dla nas rozgrywki ,oraz zestaw manodajek dla przyśpieszenia.
Stosunkowo niedawno dostał on kilka nowych zabawek, głównie za sprawą Coldsnapa. Kartami godnymi uwagi są: Mouth of Ronom, Ohran Viper ,oraz Boreal Druid. Używanie tego pierwszego zmusza nas do grania Snow-Covered Forestami ,co nam wcale nie przeszkadza. Jako ,że deck nie posiada wiele removalu (są nim tylko Equipmenty) Mouth jest kartą jak znalazł tutaj. Viper raczej nie potrzebuje objaśnienia. Na jego temat wystarczy tyle, że jest w naszym koszcie (cc3), jest zielonym creature removalem i machiną do drawowania kart w jednym. Trzecim gościem będzie Boreal Druid, który stanowi alternatywę dla Birds of Paradise. Wprawdzie nie poleci z Mieczem (Sword of Fire and Ice) ,ani nie daje many dowolnego koloru (co w mono kolorowym decku nas niewiele obchodzi), ale za to nosi Dzidę (Umezawa's Jitta) i napiera. Ja osobiscie zdecydowałem się grać manodajkami w rozstawieniu 4 + 2 + 2 czyli Llanowar + Birds + Driud ,ze względu na to ,że często denerwowała mnie nienapieralność BoPa ,ale nie chciałem też pozbywać się latacza. Vipera mimo wszystkich jego zalet nie lubię i na nim nie gram.
Może potem napiszę więcej, teraz trzeźwieję...



Detmold - Cz wrz 14, 2006 8:59 am
" />W decku tym widze 21 lądów i zero odsysarek czy nie warto by dołożyć np: sakur lub kodama's reach, żę o fetchlandach nie wspomnę do odssysania lądów? Głównym elementem kontroli jest kielich czyli chalice of void. Jak dla mnie to troche za mało na np: pernicious deed-y i wogi, które troche bolą tego deck-a. Po za tym jeśli wyłączymy piernika to kielich wyłacza też sporo naszych czarów, północna kodama brak synergii z equpami Dociągu po za mieczami sztuk 2 brak. Tradycyjny brak odpowiedzi na pałke+chant poza naturalize na side(zwykle no-stick zdąży uzbierać wystarczająco kontr i na nic się to zda). Sporo elementów z aggro-rocka ale reszta imho się zbytnio kupy nie trzyma. Choć może się myle bo nie testowałem tego decka.



majki - Cz wrz 14, 2006 9:20 am
" />Wogi i pierniki nie graja znowu w takiej ogromnej ilosci deckow. Chalice najczesciej ustawisz na dwa kanterki, co zaboli deck przeciwnika duzo bardziej niz Twoj (tylko jitte?) - zreszta wstawiasz do gry w zaleznosci od decku jakim gra przeciwnik. Mysle, ze trzeba troche potestowac, zeby sie wyrazic dokladniej na temat tego decka. Co do odsysarek - zdecydowanie optowalbym za granie na fetche. Sakury to zly pomysl, bo nie potrzebujemy az tak maksymalnej akceleracji - poza tym to jest napor agro, wstawic i zabic jak najszybciej, wiec nie ma miejsc na zbedne krity (sakury np.).

M.




stw - Cz wrz 14, 2006 9:35 am
" />W tym deck u nie ma miejsca na fecze, zbyt częst zdaża się screw. Deck jest bardzo solidnie zbudowany. Drugoturowy Centaur albo Iwamori zdaża się w co 4-5 grze.

Deck niesamowicie kuta wszelkie napory. Chaliska za 2 jest kluczem do zwycięstwa z Agro Calem i Borosem. Do tego bardzo dobrze radzi sobie z Agro Rockiem. Średnio jest z Chantownikiem, ale da się wygrać. Z Atogiem jest 50/50, zalezy czym ma 1st kontrę (Force Spika), jak nie to praktycznie wygrywamy, bo Troll albo słonik 3/3 zrobi swoje. Matchup z Ichoridem też jest bardzo prosty, raz - mamy mainowy hate na grób, dwa - jesteśmy szybsi, trzy - dzida.

Teraz trochę do wersja DarkClauda - Loaming Szamani wogóle się nie sprawdzają w tym decku. Zazwyczaj są kolesiem 3/2 za 3 many. W wersji SkaTisty jest zdecydowanie za dużo Equipów, zdażało się, że miałem na ręce 2-3 Dzidy/Miecze i nie mogłem dobrać kolesia. Za to Kodamy Północne są świetne, ale tego też nie więcej jak 2 sztuki. Jak ją przepchniemy na stół to też robi się miło.

W sb grałbym nawet na cztery Seedtime, bo dają nam ogromną przewagę w grze z atogiem czy no-stickem.



Chmura - Cz wrz 14, 2006 8:05 pm
" />
">Teraz trochę do wersja DarkClauda - Loaming Szamani wogóle się nie sprawdzają w tym decku. Zazwyczaj są kolesiem 3/2 za 3 many.
Not true. Zawsze mi się przydawały. Jeżeli grasz z deckiem opierającym się na grave to możesz spokojnie n.p. pozbyć się z grobu Genezy ,albo zrobić z Toga małego typka bez możliwości wiekszej pompy. Jeżeli nie to będziesz upierdliwy i wtasujesz gościowi fetche i jakiś chump blockerów żeby to dobierał. Granie na tym gościu jest też kwestia środowiska. Jeśli sie go używa ,można spokojnie obciąć n.p. 1 Łapkę. Kodamy są ok ,ale ja mam do nich wstręt lekki (po tym jak mnie na Pre zlał nim Ioth ), jakoś też mi nie leży koleś ,który ma trampki a nie nosi Miecza, wolę więcej ziomów 5/X z cc4 mieć ,którzy wiedzą jak się bronią posługiwać.



Śrubokręt - N wrz 24, 2006 12:02 pm
" />czy sa jakies karty ktore wszyly w ts krtore znajda sie w MGA??



Qwas - N wrz 24, 2006 3:31 pm
" />Na pewno Pendelheaven w ilości 1

Do side Krosan Grip (split second - ech )

Poza tym nic konkretnego nie znalazłem... Zresztą nie ma co w tym decku konbinować. BTW zawsze lubiłem X/G Aggro, a jak już jest MonoG to w ogóle super



$uchy - N wrz 24, 2006 5:01 pm
" />a krypta? wydaje mi sie ze jest lepsza od clawsów bo usuwa od razu cały grave



Śrubokręt - N wrz 24, 2006 5:05 pm
" />tylko ze clawy maja cantripa co niekiedy potrafi pieknie przyspieszyc gre choc jezeli jest duzo nekrofilskich deckow to chyba jednak lepiej miec ta krypte ktora mozna bez bolu wysajdowac jakby co:)
a co myslciie o pszczólkach?? i arenie?? bo w sumie arena to kolejne zrodlo destroju kritow oppa wydaje mi sie ze nawet lepsze od Mouth of Ronom bo i tansze i wielorazwoegto uzytku



Warmonger - N wrz 24, 2006 5:05 pm
" />Krypta jest jedną z najbardziej znaczących kart w Legacy, tym bardziej w ext. Clawsy mogą być bardziej uniwersalne, ale Krypta jets poprostu dużo silniejsza.



siepacz - N wrz 24, 2006 7:11 pm
" />Ludzie, czy wy naprawdę tego nie widzicie? Stonewood Invocation to rzecz tak potężna, że w ilości sztuk conajmniej 2 (a lepiej i 3) znaleźć się tu po prostu musi imho.
Argumentacja! Jak zwykle nie używamy stwierdzeń tak bo tak tylko podajemy jakieś argumenty
PASEK



Śrubokręt - N wrz 24, 2006 7:36 pm
" />a zamiast czego to wrzucisz??



Whistler - N wrz 24, 2006 8:37 pm
" />Może zamiast plecaków?
Argumentacj! Czemu akurat zamiast plecaków? Pisz bardziej rozbudowane posty!
PASEK



Śrubokręt - N wrz 24, 2006 9:13 pm
" />ale przieciez elephant guide nie zawsze gra w mainie ( w wersji darkclouda 1 na side)
Pisz bardziej rozbudowane posty!
PASEK



Chmura - N wrz 24, 2006 9:57 pm
" />
">Ludzie, czy wy naprawdę tego nie widzicie? Stonewood Invocation to rzecz tak potężna, że w ilości sztuk conajmniej 2 (a lepiej i 3) znaleźć się tu po prostu musi imho.
One off jak dla mnie (absolutny max to 2). To tylko mniejszy Might of Oaks. Nie zostaje na stałe i nie robi nic poza jednorazową pompką.


">ale przieciez elephant guide nie zawsze gra w mainie ( w wersji darkclouda 1 na side)
W mojej wersji nie ma ani jednego. Nie gram na nich bo są do kitu. Zagrałem Plecakami może z 5 gier i je wywaliłem. Trzymanie ich w side za to, to niepotrzebne zapychanie slotów. W RG w całkiem innym pre-Ravnikowym meta były okej. W Ravnicy było tyle dobrego removalu ,że straciły zbyt dużo ,a teraz po wyjściu removali ze Split Secondem to już w ogóle. Osobiscie wolałbym mieć więcej Kreatur. Swoją drogą to mainboard we wszystkich wersjach na pierwszej stronie powinien ulec przebudowie po TS bo mamy kilka kart ,które chcemą być w decku.
Mógłbyś wymienić te karty i powiedziecie dlaczego powinny znaleść miejsce w maindecku?
PASEK



Śrubokręt - Wt wrz 26, 2006 5:30 pm
" />hmm tak sobie umyslilem:)
co sadzie o tych kartach ?? czy nadawaly by sie do MGA?

Squall Line- nie weim czy przydatne, ale moze czasem dobic te 2-3dmg

Unyaro Bees-moim zdaniem b fajna karta tylko czy jej koszt nie za wysoki? z zalozenia wpuszczamy w 2 turze a w 3 jest 4/5 i z flajem czyli nie najgorzej no i zawsze mozna dobic oppa [tlyko za co??]

arena-to chyba pasuje super do decku mamy w koncu centaury i iwamorie ktore saciaha wiekzosc kart tyle ze nie daje many a to chyba za bardzo boli w tym decku

Pendelhaven- w 1 sztuce obowizakowe

Krosan Grip - no i to zamist naturalize tez wiadomo bomba (piernik nam juz nie taki grozny:))

a i poza TS

zielony leyline co o nim sadzice czy do meta kontrolnego do maina zamiast np chalice main??

no i orhan viper sam nie wiem co o nim myslec jedni go chwala drudzy nie



Chmura - Wt wrz 26, 2006 8:55 pm
" />
">hmm tak sobie umyslilem:)
co sadzie o tych kartach ?? czy nadawaly by sie do MGA?

Squall Line- nie weim czy przydatne, ale moze czasem dobic te 2-3dmg

Unyaro Bees-moim zdaniem b fajna karta tylko czy jej koszt nie za wysoki? z zalozenia wpuszczamy w 2 turze a w 3 jest 4/5 i z flajem czyli nie najgorzej no i zawsze mozna dobic oppa [tlyko za co??]

arena-to chyba pasuje super do decku mamy w koncu centaury i iwamorie ktore saciaha wiekzosc kart tyle ze nie daje many a to chyba za bardzo boli w tym decku

Pendelhaven- w 1 sztuce obowizakowe

Krosan Grip - no i to zamist naturalize tez wiadomo bomba (piernik nam juz nie taki grozny:))

a i poza TS

zielony leyline co o nim sadzice czy do meta kontrolnego do maina zamiast np chalice main??

no i orhan viper sam nie wiem co o nim myslec jedni go chwala drudzy nie

S. Line - martwy draw jeżeli opp nie jest na bardzo małej liczbie życia. Zdecydowanie nie.
Pszczoły - 0/1 ,czyli nie specjalny naporowiec bez pąpki ,a trzeba co chwila pąpować do walki (żeby inwestycja sie opłaciła to przynajmnie o 3 na ture) zamiast wystawiać kreatury. Bez sensu zupełnie.
Arena - droga w użyciu i nie daje many. Stoi tylko i czeka ,aż może kiedyś będzie coś do zdjecia sensownego, będziesz miał dużego gościa ,z którym nie ma za bardzo co robić ,a kart do zagrania 0. Desert, Quicksand, Mouth of Ronom są lepszymi wyborami ,jeżeli chodzi o removal w landach.
Pendelhaven - Pierwsza sensowna karta do decka. Oczywiście sztuk 1.
Krosan Grip - Na side musowo.
G Leyline - Nie testowałem, ale nie podoba mi się ten pomysł. Jak nie wyskoczy w 1 turze to potem dobieramy takie zapychacze. Lepszy Seedtime, a poza tym nie zapowiada sie jak na razie żeby meta było bardzo kontrolne.
Poza tymi jeszcze sidowe Krypty i jedna sztuka Stonewood Invocation są godne uwagi.



majki - Wt wrz 26, 2006 9:28 pm
" />A wiecie co ja bym tam wrzucil? Tangle Golem
Co wy na to? W 4 turze koles 5/4 za 3 mana?



Chmura - Wt wrz 26, 2006 10:20 pm
" />
">A wiecie co ja bym tam wrzucil? Tangle Golem
Co wy na to? W 4 turze koles 5/4 za 3 mana?

Ta tylko jego koszt nie redukuje się za Nexusy, Mouthy ,Okinę i Manodajki. Może byc 5/4 za 3 many w czwartej turze, a może być za 5. Poza tym nie wiedziałbym za co to upchnąć. Już mam problem z trzecim Shamanem ,a co dopiero tacy.



Leon91 - So paź 07, 2006 4:21 pm
" />Co myślicie o Avoid Fate?



M0rw47h - Pn kwi 30, 2007 11:57 am
" />Daniel Rowland - Beatz 2K7
3rd place, PTQ in USA 18.02.07

4 Scrabbling Claws
3 Sword Of Fire And Ice
4 Trinisphere
4 Call Of The Herd
3 Umezawa's Jitte

4 Indrik Stomphowler
4 Llanowar Elves
2 Phantom Centaur
4 Ravenous Baloth
4 Boreal Druid

6 Forest
1 Mountain
3 Blinkmoth Well
4 Contested Cliffs
4 Stomping Ground
2 Windswept Heath
4 Wooded Foothills
1 Pendelhaven

Sideboard:
4 Chalice Of The Void
4 Dwarven Blastminer
4 Ancient Grudge
3 Starstorm

Troche przestarzaly spis, ale radzi sobi.
Trinisfera jest ciekawa bomba w mainie blokujac inne napory na tyle zeby nasze krowy robily co chca, zas dla TPS'a jest zwyklym good game.
Osobiscie wyrzucilbym centaury i dal sloggery przy lekko zmienionym mana base.



ironworks - Pn kwi 30, 2007 12:48 pm
" />Ja w tym decku widzę cały czas mainowe chaliski, które są co najmniej taką bombą jak trini, jeżeli nei lepszą. Średnio kombi się z jittą, ale wstawiona za 2 oznacza bardzo często gg.

Jeśli już nie gramy na chaliskach to warto by było pomyśleć nad duetem spectral/scryb.



M0rw47h - Pn kwi 30, 2007 12:50 pm
" />
">Ja w tym decku widzę cały czas mainowe chaliski, które są co najmniej taką bombą jak trini, jeżeli nei lepszą. Średnio kombi się z jittą, ale wstawiona za 2 oznacza bardzo często gg.

Jeśli już nie gramy na chaliskach to warto by było pomyśleć nad duetem spectral/scryb.


Chalice jest slabe na conajmniej 1/2 meta, wiec trini jest duzo lepszym wyborem jesli chodzi o main.

Scryb + Ranger gryzie sie z Baloth + Indyk.
Tak samo z klifami.



ironworks - Pn kwi 30, 2007 2:21 pm
" />
">Chalice jest slabe na conajmniej 1/2 meta, wiec trini jest duzo lepszym wyborem jesli chodzi o main.
Ja wiem? loam, boros, zoo a nawet affi (rav, plating, blast, fire/ice) czy goby (marshall, kierowca) to więcej niż połowa meta. Na tepse możemy zawsze wstawić za 1 blokując gwiazdki i rite'y a po sajdzie ymienić na sfery.

">Scryb + Ranger gryzie sie z Baloth + Indyk.
Tak samo z klifami.

Można wprowadzić zmiany. Np 3 balothy, 3 indyki, 3 spectrale i 2 scryby. Z resztą na moje clify fajnie chodzą ze spectralem...



M0rw47h - Pn kwi 30, 2007 3:58 pm
" />To eeee... przeczytaj klifa uwaznie.


">Ok, sorki.
A nei uważacie, ze Loaming Shaman jest lepszym rozwiązaniem niż łapka?


Lapka moze byc targetem pod indyka chroniac przed rozwaleniem sworda, jitte, trinisphery.
No i daje draw mometach krytycznych oraz dziala na instancie.

Osobiscie wole tormodke.



ironworks - Pn kwi 30, 2007 4:45 pm
" />Ok, sorki.
A nei uważacie, ze Loaming Shaman jest lepszym rozwiązaniem niż łapka?



M0rw47h - Śr maja 02, 2007 10:19 am
" />No i shaman nie usuwa problemu giftsow, akademii i paru innych brzydactw.

Jakies male zainteresowanie tym archetypem...



YQ - Śr maja 02, 2007 6:37 pm
" />no to ja sie zainteresuje skoro nie ma kto

gralem tym dzis na ext krosno, co prawda bardzo nie komplenta wersja...

clawsy>shaman - instantowe usuwanie kart, czasem przydaja sie przy indriku

zamiast welli< nexusy (malo celi wella w meta dla samej trinisphery nie warto)

2,3 moxy? nie wiem czy to dobry pomysl bo moga przegrac gre przez sfere, ale opcja godna rozwazenia

ucial bym z 1-2 equipy ktore sa troszke za wolne na poczatku gry

opcje: caller of the claw na mass removal, ftk w agresywnym meta

na sb: moze zielony leyline? jakis inny pomysl na U kontrole ?



Radyan - Śr maja 02, 2007 8:02 pm
" />
">jakis inny pomysl na U kontrole ?

Może Scragnoth?
Albo Hunted Wumpus?

Pierwszy zawsze wejdzie, nie stapuje go fire/ice, nie wróci na rękę Repeal, poza tym spaleniem też ciężko go ubić.
Drugi ostro sytuacyjny, no ale w tym decku cliffsy czynią jego drawback nieco mniej dotkliwym, bo nawet jak pojawi się po drugiej stronie stołu anioł czy meloku to w następnej turze padną z klifów (tak, tak, o ile wumpus dożyje kolejnej).

Wiem, że to raczej słabe przykłady, ale nic poza tym co już tu wymieniono nie przychodzi mi do głowy. Na papierze chyba najlepiej prezentują się seedtime'y.

Leyline'y wydają się być słabe, bo musisz mieć 4 i dobrać jakiegoś na pierwszą łapę. No i kolejne są i tak martwymi drawami. One nie przechylają szali zwycięstwa na Twoją stronę tak bardzo jak np czarne w meczu z ichoridem czy loamem. A kontrola nie musi wszystkiego pokontrować, ma jeszcze zazwyczaj jakiś removal. Z tego względu fajne mogą być te callery, ale niestety nie udało mi się zobaczyć ich w akcji .

Poza tym na sidzie są blastminerzy, którzy tez powinni karcić większość kontroli.

Piszesz, że uciąłbyś equipy, ale jak dla mnie to one wygrywają gry, kiedy zaczyna brakować Ci paliwa, bo zamieniają typów 1/1 w poważne zagrożenia dla przeciwnika. Właśnie z tego względu pomyślałbym nad Elephant Guidami. Szczególnie, że są w decku phantom centaury.



BA - Śr maja 02, 2007 9:15 pm
" />Moim zdaniem dobre na kontrolę są Scryby, wchodzą praktycznie nieskontrowane w odp. na thirsty/facty/giftsy. Druga sprawa to Nexusy, dla tych dwóch kart warto mieć pod ręką jakiś equip .

Proponuje też potestować Eternal witnes, albo najprościej 2 turowy chalice za dwa.



M0rw47h - Cz maja 03, 2007 9:12 am
" />Nie gram ani wellem, ani nexusem, wole karpulsan foresty, coby moje Arc-Sloggery sialy wieksze spustoszenie.
Boreali zmienilem na Sylvan Safekeeperow, dzieki ktorym moje 'malenstwa' sa odporne na chary i inny point removal.

Na kontrole sideboarduje zazwyczaj chalice oraz Ancient Grudge, strzela po wszystkim co moze zaoferowac na tron (glownie sygnety), oraz sceptry sticka, jakies artifact landy czy singlowe explosivsy, needle w togu.

Uciolem 1 equipa (jitte) oraz 2 centaury, zdecydowanie wole prosiaczki, ktory niemilosiernie karci 75% meta samym tym ze jest, zabija praktycznie wszystkie krity w formacie poza tytanem, a gdyby nie uprzec to z cliffem i tego zabijemy.
Pozatym nie atakujac moze zadac te kluczowe 6-8 dmg.

Co do waszych propozycji :
1) Leylajn - conajmniej slaby, chcialbym zauwazyc ze prawie kazde nasze zagrozenie zabija oppa w gora 4 tury, ah ten pain?
To nie boros, my nie musimy sie wysypywac lecz na swoj sposob kontrolowac stol, zazwyczaj 1 bydlatko w stole wystarczy przepchane.
2) Moxy - disadventage to my nie chcemy i jak sam zauwazyles karci je trini, wole juz 1-2 (bardziej 1) Gemstone Cavernsy.
3) Caller - patrz na arguemnt z leylajna.
4) FTK - pomysl jak najbardziej udany, ale czy Balothy, Indyki i Prosiaki nie sa lepsze?
5) Witness - deck i tak jest wolny, a Ty chcesz go spowalniac takim slabym dropem? Moze jeszcze powiedz za co, bo nie widze zbytnio co tu mozna ucinac.



rudy_667 - Cz maja 03, 2007 3:40 pm
" />Na kontole dobrym rozwiazaniem jest Magus of the Vineyard. Daje on nam mozliwosc wystawienia swordow, centaurów, balothów, dzid itp. juz w 2 turze. Opponent musi sie wytapowac w swojej turze lub dostac burna co nie jest dobrym zagraniem dla kontroli.

Polecal bym ich w ilosci 3 zamiast Boreal Druidów lub Llanowarów.



M0rw47h - Cz maja 03, 2007 3:58 pm
" />O ile dobrze mi sie zdaje FS nie jest jeszcze legalny turniejowo.
Swoja droga magus jest conajmniej... slaby?
Tracimy cala potencje Trini przy takim panu na stole...



YQ - Cz maja 03, 2007 7:03 pm
" />cos nie moge sie doszukac wersji morwy z tymi sloggerami - a to dosc zdecydowana zmiana jesli chodzi o mana base, a jako ze wczesniej nie bylo tego na forum to ciezko bylo rozwazac landy w tym kontekscie

sylvan jest fajny, ale czy nie zabraknie wtedy akceleracji ?

no tak sie sklada ze ftk bywa lepszy od indrika ktory bywa za wolny a na dodatek nie ma sensownego targetu - no a poza tym mozna go sidowac oprocz wymienionych przez ciebie stworow

leyline - nie testowalem z kontrola - ale to jedyny dosc konkretny hate jaki widzialem w decklistach z ptq(moze jeszcze seedtimy)



Yossarian - Cz maja 03, 2007 11:45 pm
" />
">no tak sie sklada ze ftk bywa lepszy od indrika ktory bywa za wolny a na dodatek nie ma sensownego targetu - no a poza tym mozna go sidowac oprocz wymienionych przez ciebie stworow

Masz racje... indrik bywa za wolny i może nie mieć targetu... ale w tym decku ma jedną dość ważną przewagę nad ftkiem. Jest beastem i to o niezłych statsach, co pozwala mu w połączeniu z klifami być lepszym removalem niż te 4 dmg z Kavu



M0rw47h - Pt maja 04, 2007 7:22 am
" />*Indyk
- meta hate
- BESTIA (strzela z klifowco ture po 4 badz wiecej, daje life gain z balotha)
- staty 4/4

*FTK
- strzela raz
- spada od lava darta

Akceleracjia ma to do siebie ze i tak podchodzi w najmniej odpowiednich mometach, w middle/late wole keepera.



YQ - Pt maja 04, 2007 10:34 am
" />
">
Masz racje... indrik bywa za wolny i może nie mieć targetu... ale w tym decku ma jedną dość ważną przewagę nad ftkiem. Jest beastem i to o niezłych statsach, co pozwala mu w połączeniu z klifami być lepszym removalem niż te 4 dmg z Kavu


no tak, oczywiscie. jestem wielkim fanem indrika. ale to jest 5 mana + w nastepnej turze 3 - w szybkiej grze nie bedzie nam dane zagrac tego. jeszcze czesciej mozna wsidowac ftk obok indrika

mimo ze ftk jest dobry, to tylko opcja, i pewnie macie racje. bo starstorm lepszy



smiechan - Pt maja 04, 2007 12:22 pm
" />Zasadnicze pytanie, czy splashowanie czerwonego do Mono Green Agro jest sensowne? Owszem talia stanie się bardziej wszechstronna (co nie znaczy, że od razu lepsza;) ), ale to już nie będzie Mono Green, na takie pomysły potrzebny byłby osobny wątek.

Co do Magusa nie jest tyle co słaby co bardzo losowy, w większości gier (pogrywałem sobie nim na wizie) pomagał, ale w kilku wręcz na odwrót. Czyli dla tych co lubią ryzyko:) No i pozwala wystawiać nasze wielkoludy w 2 turze bez specjalnego porna na ręcę.



Cyrax - Pt maja 11, 2007 6:38 am
" />
">Na kontole dobrym rozwiazaniem jest Magus of the Vineyard. Daje on nam mozliwosc wystawienia swordow, centaurów, balothów, dzid itp. juz w 2 turze. Opponent musi sie wytapowac w swojej turze lub dostac burna co nie jest dobrym zagraniem dla kontroli.

Polecal bym ich w ilosci 3 zamiast Boreal Druidów lub Llanowarów.

Obecnie "kontrole" jest równoznaczne z "Trony". Zapewniam cię, że w Urzatronie znajdzie się kilka kart, żeby skorzystać z tej many .



Lugo33 - Pt maja 11, 2007 6:50 am
" />
">Zasadnicze pytanie, czy splashowanie czerwonego do Mono Green Agro jest sensowne? Owszem talia stanie się bardziej wszechstronna (co nie znaczy, że od razu lepsza;) ), ale to już nie będzie Mono Green, na takie pomysły potrzebny byłby osobny wątek.
Imho opłaca się. Pomyśly nad korzyściami. Dwarven Blastminer na trony okazuję się bardzo przydatny. Możemy też zagrać Sudden Schockami, lub (po 10 ed. [mtg]Incinerate[/mt]m. Też zastanowiłbym się nad białym (w borosowo-affkowym meta). Daje nam to jakże ważnych w grze z affką Katakich, a przeciwko borosowi Armadillo Cloaki. Co do innych opcji splashu to raczej niezbyt. Biały i czerwony za to są dość optymalne, tylko zależy to od meta. Czerwony to na trony, a biały na aggro.



YQ - Pt maja 11, 2007 8:50 am
" />naprawde ten miner wydaje sie wam dobry na trona? z tego co ja obserwowalem to trzeba miec mega farta zeby go uzyc.
moze lepiej seedtimy, caller of the claw

sudden shock to jakies nieporozumienie, nie pasuje do decku (trinisphere, chalice ustawione na 2)



Magic Wombat^^ - Pt maja 11, 2007 1:08 pm
" />Hmm wszyscy mówia ze ten miner jest taki przydatny na trony ;/ imo tylko z załozenia nawet jesli wskoczy w 2 i nie dostanie kontra / repealem / f/i i uda sie go odpalic to dajesz tronowi kolejna ture... z moich doswiadczen wynika ze miner albo wygrywa gre jesli przeciwnik nie dobierze odpowiedzi których ma mnóstwo albo poprostu spowolni agro czyli da nam potrzebny czas;p Co prawda moze posuc troszke mana base ale gifty szybko odbudowuja wszystko



M0rw47h - Pt maja 11, 2007 1:58 pm
" />Miner jest dobry tylko jesli gramy na keeperach, gdyz staje sie odporny na point removal, a drugoturowy miner zazwyczaj jest nie-wogo-vaginowalny.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom