ďťż
[Ext]MonoU Control\Jugan Blue



PASEK - Pt sty 11, 2008 12:48 pm
" />Już dawno w ext taki archetyp nie był viable, po PTQ w Nowym Jorku gdzie deck ten po raz pierwszy zajął rozsądne miejsce byłem nastawiony do niego scwptycznie i myślałem, że to jednorazowy wybryk. Jak się okazało byłem w błędzie i deck już zdążył się przyjąć i radzi sobie bardzo dobrze. Jak widać kontry plus shackle sprawiaja problemy wielu decką w obcenym meta dodatkowo na problemowe MU typu ichorid mamy w mainie trinketów i toolbox.

Wersja z PTQ Hollywood z NYC:

1 Academy Ruins
1 Flooded Strand
13 Island
3 Polluted Delta
1 Riptide Laboratory
1 Seat of the Synod
1 Steam Vents
1 Tolaria West
1 Urza's Factory
1 Watery Grave
2 Meloku the Clouded Mirror
3 Spire Golem
3 Trinket Mage
2 Venser, Shaper Savant
4 Counterspell
2 Cryptic Command
1 Engineered Explosives
2 Fact or Fiction
1 Pithing Needle
1 Sensei's Divining Top
4 Spell Snare
4 Stifle
3 Thirst for Knowledge
1 Tormod's Crypt
2 Umezawa's Jitte
2 Vedalken Shackles

Sideboard:

3 Arcane Laboratory
1 Chalice of the Void
3 Force Spike
4 Hurkyl's Recall
3 Sower of Temptation
1 Tormod's Crypt




storm - Pn sty 28, 2008 7:36 am
" />Mi ogólnie deck się podoba, lubię grać Mono U Control, a to jest budowa dla mnie prawie idealna, narazie nie zdążyłem tego przetestować bo mało gram ale chyba raz mi sie zdarzyło zagrać tym deckiem i byłem zadowolony



M0rw47h - Wt lut 05, 2008 11:38 pm
" />PTQ Hollywood 2008 - San Jose
Source: Matchplay
Date: 26.01.2008
Place: 1st
Participants: 157

Matthew Baxter

2 Meloku the Clouded Mirror
2 Spire Golem
3 Trinket Mage
1 Venser, Shaper Savant

4 Counterspell
2 Cryptic Command
3 Force Spike
2 Repeal
4 Spell Snare

4 Ancestral Vision

2 Counterbalance

2 Engineered Explosives
1 Pithing Needle
2 Sensei's Divining Top
2 Umezawa's Jitte

land [24]
1 Academy Ruins
2 Flooded Strand
2 Polluted Delta
1 Riptide Laboratory
1 Seat of the Synod
14 Snow-Covered Island
1 Steam Vents
1 Urza's Factory
1 Watery Grave

Sideboard:
3 Sower of Temptation
1 Venser, Shaper Savant
1 Flashfreeze
1 Force Spike
4 Leyline of the Void
3 Threads of Disloyalty
1 Engineered Explosives
1 Tormod's Crypt

Dziwny spis, nowym trendem jaki mozemy zaobserwowac w San Jose jest Ancestral Vision, czy brak Shacklesow (SB-oardowe Threadsy sa lepsze, a moze poprostu szybsze w dzialaniu?). Osobiscie mnie dziwi brak mainowej krypty, w dobie tak szybkiego decku jakim jest Dredge - niemoznosc odpowiedzi musi bolec.

Dodam, ze drugie miejsce zaliczyl identyczny UB Jugan kierowany przez Shawn Baxter'a - bracia?

Zapraszam do dyskusji.



Fasola - Wt lut 05, 2008 11:48 pm
" />Widocznei uznał, że I ak nie wygra z Deckiem, który z założenia wygyrwa 80% gier pierwszych. A potem mimo Hejtu daje sobie rade i w grez 2 i 3. Wiec po co marnować sloty.




Mikołaj - Śr lut 06, 2008 12:00 am
" />[quote]Widocznei uznał, że I ak nie wygra z Deckiem, który z założenia wygyrwa 80% gier pierwszych. A potem mimo Hejtu daje sobie rade i w grez 2 i 3. Wiec po co marnować sloty.[/quote]

Też dokładnie tak to widzę. Próby wygrywania z Ichoridem przed side to może podejmować deck, który sam potrafi uśmiercać swoje kreatury, najlepiej, żeby miał ich tak z 10, a i tak to nie zapewnia zwycięstwa. Zresztą to samo napisałem w temacie Beasts Rocka ---> 4 Leline na side i można się czuć przygotowanym na grę. Do tego Leyline w MonoU jest dodatkowym zaskoczeniem dla przeciwnika, powoduje u niego błędy sidowania itp.

Mnie z kolei w tym spisie intrygują Force Spike, bardzo dawno nie widziałem ich w ext... czyżby meta aż tak przyspieszyło? To również wyjaśnia Threads of Disloyalty > Kajdany. Na niekorzyść kajdan przemawia też to, że część RDW zaczęła grać na Tin-Street Hooliganów w mainie, przeciwko ekwipunkom, kajdanom, afce itp.



M0rw47h - Śr lut 06, 2008 12:37 am
" />Uwazam to za lekka bzdure, force spike potrafi przystopowac tego Breaka/Studia/Impa, na tyle zebysmy mogli zagrac Trinketa po krypte, co przed side jest rownoznaczne gg.

Mnie zas spike nie dziwi wcale, gral juz w pierwszym spisie.



Tellur - So lut 09, 2008 4:43 pm
" />Brakuje mi shackli ktore bym zmiescil w slocie sprire golemow i 1-2 dzid, a jak juz wersja bez mainowych control magicow to gralbym bankowo meek stonem.



xazax666 - N lut 10, 2008 2:32 pm
" />Meekstone jest fajny ,ale krity i tak zdążą bodaj raz zaatakować. (wole mieć w toolboxie dodatkową explozje)
Golem to prawie darmowy bloker drobnicy ,a dzida sama wygrywa gry.. nawet głupim tokenem z fabryki.
Kontry i combo z Venserem wydaje się być wystarczające i bardziej uniwersalne.



Tellur - N lut 10, 2008 3:50 pm
" />chcesz grac na 3 explozjach ? chyba lepiej jak taki goyf, slon,baloth, colos, enforcer etc zaatakuje tylko raz zamiast kutac na co ture, a my tu dobieramy tego super wypasnego spire golema.
Spire golem od zawsze wydawal mi sie kaklem w tym decku i nie zmienie swojego zdania ze jest dobra karta. Zamiast niego wole miec wyzej wymienione shackle ktore cos robia - tak samo stopuja drobnice ( ciekawe co miales na mysli ) albo zabieraja jakiegos dobrego typa.
Uzywanie faktorii to wyobrazam sobie tylko w jednym scenariuszu, gdy gramy mirrora - dokladnie mirrora, bo reszta blue ma goyfy , ktore nadaja tempo. Jak dzide w decku frontiera bylem w stanie zrozumiec bo generowal on presje goyfami swoimi i przeciwnika to tu srednio widze presje trinketami. Wiem ze dzida jest bardzo dobra karta, ale nie jestem jakos super przekonany do jej miejsca w tym decku



M0rw47h - N lut 10, 2008 4:31 pm
" />Golemy sa wlasnie tymi 0-1 manowymi naporowcami co bardzo latwo lapia za jitte i robia oppowi jesien sredniowiecza z <cenzored>...
Dodatkowo sa nierepealowalne oraz threadsowalne.

Osobiscie chyba jednak wolalbym dodatkowych venserow i wspomniane shackle, imho zabrany krit tez napiera z jitte...



xazax666 - N lut 10, 2008 5:00 pm
" />[quote]chcesz grac na 3 explozjach ? [/quote]
Dodatkowa w sensie: więcej niż 1. I niby baloth,slon to takie super grożne stwory których ten deck się obawia?
[quote]Uzywanie faktorii to wyobrazam sobie tylko w jednym scenariuszu[/quote]
Fajnie i co z tego? Gdzie pisalem ze to główny finiszer?

[quote]Wiem ze dzida jest bardzo dobra karta, ale nie jestem jakos super przekonany do jej miejsca w tym decku
[/quote]Argumenty?
Dzięki jitte tymi tinkerami właśnie mozemy jakoś zagrożić...

[quote]wyzej wymienione shackle ktore cos robia - tak samo stopuja drobnice ( ciekawe co miales na mysli ) albo zabieraja jakiegos dobrego typa[/quote]
1 turowego Isamaru stopuje po wydaniu 5 many! Bosko!

Właściwie to po przeczytaniu 1 zdania zdałem sobie sprawe ze ten post jest bez sensu. Nie chce nikogo urazić ,ale wyobraż sobie ze ta decklista coś osiągneła i chyba nie jest ,az tak tragiczna.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom