ďťż
[Ext]RG Beatdown



PASEK - Śr sie 23, 2006 9:55 pm
" />Jednyna wersja tego decku jaką widziałem w obecnym ext.

RG by Barook

6 Forest
5 Mountain
3 Karplusan Forest
4 Wooded Foothills
4 Stomping Grounds

4 Kird Ape
4 Birds of Paradise
3 Basking Rootwalla
4 Wild Mongrel
4 Quirion Sentinel
4 Burning-Tree Shaman

3 Firebolt
4 Fire/Ice
2 Violent Eruption

3 Reckless Charge
3 Elephant Guide

SB:
3 Pithing Needle
3 Naturalize
3 Flaring Pain
3 Sulfuric Vortex
3 Sword of Fire and Ice

Link do opisu decku http://www.team-abs.net/phpBB2/viewtopi ... sc&start=0




stw - Śr sie 23, 2006 10:51 pm
" />Jakaś strasznie dziwan wersja tego decku! Te Quirion Sentinele wydają się fajne ale na mój gust chyba się nie sprawdzają. Tak samo bopy. Niby jest ten elephan guide ale i tak wolałbym elfy które napierają. Pozatym w tym decku mogłyby się znaleźć takie karty jak: Sword of Fire and Ice, Umezawa's jitte oraz Troll Ascetic (chodzi mi oczywiście o main deck). Tak samo dziwi mnie strasznie brak Lavamancerów i Call of the Herdów.

Pogrywam sobie taką wersją na necie:

4 Burning-Tree Shaman
4 Kird Ape
4 Llanowar Elves
3 Basking Rootwalla
4 Call of the Herd
4 Wild Mongrel
5 Forest
4 Firebolt
4 Magma Jet
3 Violent Eruption
3 Grim Lavamancer
5 Mountain
2 Sword of Fire and Ice
4 Wooded Foothills
4 Stomping Ground
4 Karplusan Forest
SB: 3 Umezawa's Jitte
SB: 4 Naturalize
SB: 3 Sulfuric Vortex
SB: 1 Sword of Fire and Ice
SB: 3 Phantom Centaur
SB: 1 Oxidize



siepacz - Cz sie 24, 2006 6:33 am
" />Wersja wydaje się dziwna, ale naprawdę ją polecam, jedyne zmiany jakie bym wprowadził to -1 Sentiel +1 Basking Rootwalla oraz w side -3 Naturalize -3 Flaring Pain +3 Artifact Mutation +3 Pyrostatic Pillar

stw: problem jest taki, że twoja wersja jest po prostu za wolna, deck Barooka miażdży właśnie ze względu na szybkość (bo to taki boros z lepszymy kritami ). Imho to jedyna sensowna droga dla RG w obecnym meta.

Sam jestem zaskoczony jak dobrze działa ta decklista. Dopóki nie trafisz na żaden combodeck, jesteś do przodu. Deck no po prostu czyni cuda, polecam wypróbować.



Chmura - Cz sie 24, 2006 6:44 am
" />Wszystkie te spisy ze Starcitygames so do bani jak dla mnie. (Wiem, nie mogłeś znaleźć innego)
Te Quirion Sentinel wręcz wogóle się nie sprawdzaja. Już kiedyś dyskutowaliśmy na ich temat I stwierdziliśmy ,że są do kitu.
Co do manodajek to to co stw napisał: Birds of Paradise out, Llanowar Elves in.
Burning-Tree Shaman to też karta którą testowałem ,ale wypadła negatywnie. Sami będziemy w większości MU dostawać największy pain od niego. Rootwalle, Psy, Lavamancerzy, Fecze, Swordy/Jitty, Barbarian Ringi; to wszystko plombuje nas. Shaman out. Zamiast niego Grałbym na Phantom Centaurach (2 ew. 3 main) ,które w obecnym meta są świetni (dużo lepsi od Shamana, Ivamoriego, Sluma). Apropos Ringów to grałbym (a nawet gram) na dwóch. 2 plomby dla oppa w landzie, niekontrowalne; czego chcieć więcej ? Granie na Elephant Glide'ach w obecnym meta, po takiej ilości dobrego removalu jaka wyszła w Ravnicy też jest pomyłką. Zamiast nich Jitte ew. Sword of Fire and Ice do maina. Reckless Charge to opcje już kidyś omowiona i odrzucona wtedy z tych samych powodów, dla których zrezygnowałbym z Glide'ów. W wersji podanej przez PASKA jest też za mało spaleń. Co do mana base'u to skoro mamy Shock landy po co nam jeszcze Painy. Ja gram na 6 Fetchy (2 Heath, 4 Foothills) i tylko 2 Karplusan Forestach i jest O.K.
Ogółem ten deck na razie nie jest w stanie się podnieść na tyle żeby miał jakiś znaczenie w meta. Według mnie on czeka na 10Edycję ,czyli Fanatyka i Incinerate. Wraz z tym zestawem będzie mógł wreszcie wrocić do poważnej gry na większa skalę.
Siepu: Od razu widać ,że Barook poszedł w tempo. Jednak żeby to był Boros z lepszymi kritami to ja bym nie powiedział. Ten deck nic nie będzie robił lepiej od Borosa wiec nie lepszy zwykłe BDW ? BG no chwile obecną nie jest w stanie grać jak Boros więc nie ma co próbować. Boros ma lepsze early, RG lepiej w puźniejszej grze. Trzeba cierpliwie czekać na Dziesiatkę.




ironworks - Cz sie 24, 2006 9:16 am
" />Quirionami grałem na necie już od długiego czasu, tak samo jak umieściłęm w mainie 4 pillage'e. Kluczowe IMO są eqiupy, które dają nam szansę w walce w middle i late game, gdzie małe krity mogę nei dać rady takim np. kokusho. Z łasneo doświadczenia wiem, że burning shamany z mongrelami działają średnio, tak więc mongrele zastąpiłbym Cal of the Heardami, które dają nasm szanse w walce z kontrolą. Podsumowując proponowane zmainy:
-4 Wild Mongrel
-2 Violent Eruption
-3 Elephant Guide
+3 Call of the Heard
+4 Pillage [hartbeat, tooth, syci na wszystko może z wyjątkiem frigorida i borosa]
+2 Sword of Fire an Ice [wszak z założenia gramy na bopach]
W sajdzie próbowałbym raczej czegoś takiego
3xUmezawa's Jitte
3xNaturalize
3xFlametongue kavu
2xSulfuric Vortex
2xXantid Swarm
2xFlaring Pain



PASEK - Cz sie 24, 2006 10:54 am
" />ironworks: Nie mogę się zgodzić z wyjęciem mongreli z tego decku, w każdym bądź razie nie zastąpieniem ich 3cc spellem. Coś takiego strasznie wpływa na mana curve decku.

Wersja tego decku jest nastawiona na tempo stąd:
1)brak kontrolnych kart typu Grim Lavamancer- akurat tutaj miałbym wątpliwość lavamancer to bardzo dobra karta, a jeśli chodzi o tempo to np. rootwalla wcale nie jest jakaś świetna ponieważ, żeby nią atakować za sensowną ilość trzeba tapować 2 many.
2)brak mainowych equipmentów a zamiast tego charge i guidy
3)brak troll ascetów, callów itp.- wszystko to są bardzo dobre karty ale kosztują 3 many i niszczyłyby przemyślany mana curve decku, niestety nie można mieć wyszytkiego i trzeba coś wybrać. W slocie 3cc jest BTS, na którego autor decku zdecydował się, ponieważ jest w stanie zadać dużo dodatkowych obrażeń
Nie testowałem tego spisu i nie wiem jak to wygłada w praktyce ale napewno duża liczba 3cc manowych spelli nie jest tym czego ten deck potrzebuje. Mana curve to bardzo ważna recz w takim decku i płynność zagrywania zagrożeń jest istotna by wytworzyć odpowiednią presję na przeciwniku.
Ja podobnie jak Stw nie zgadzam się jednak z bopami, które żeby cokolwiek robić potrzebują guida, też postulowałbym za elfami. Gdyby występowały problemy z maną ( autor twierdzi, że bopy są ważne z powodu mana fixingu ) zmieniłbym trochę mana base decku.



ironworks - Cz sie 24, 2006 11:17 am
" />hmmm, a erupcja nei kłóci się w takim razie z ideą decku? żeby ją sensownei zagrać potrzebowalibyśmy mongrela a przy braku pociągu szanse na jego dojście to 50 % i liczymy, ze nei spadnei od żadnego syfu. Gdy mongrela nie ma spell za 4 many zadający 4 dmg nie jest już tak efektywny jak wtedy gdy meta bylo pełne gobów.
Inną sprawą jest brak 1steam ventsa i 1 breedeing poola, które wsadziłbym zamaist 2 basiców a pozwalają one zagryywać naprawdę efektywnego ice'a z naszego splitu.



siepacz - Cz sie 24, 2006 11:59 am
" />
">Inną sprawą jest brak 1steam ventsa i 1 breedeing poola, które wsadziłbym zamaist 2 basiców a pozwalają one zagryywać naprawdę efektywnego ice'a z naszego splitu.


Rozwalasz sobie w ten sposób mana base, Fire/Ice jest tu tylko i wyłącznie ze względu na Fire (można grać Jetem zamiast niego, sprawa meta, na Borosy czy Friggo Fire jest duużo lepszy). A Ice zawsze możesz zagrać z BoPa



PASEK - Cz sie 24, 2006 12:34 pm
" />Szczerze to mnie też erupcja się nie podoba, dziwi mnie trochę upodobanie autora do roździelania damagu. Moim zdaniem za erupcje spokojnie można by włożyć Chary a za Fire // Ice wrzucić Magma Jety, chociaż fire jest akurat całkiem dobry na BDW i Ichorida więc pewnie byłby to metagame call.



Endir - Cz sie 24, 2006 12:51 pm
" />chary zdecydowanie nie..., w tym decku palene służy za removal.., a erupcja wyznacza kilka celów..., dajac tym samym card advantage (2 za 1.., a nie w przypadku chara 1 za 1)
dodatkowo dodalbym phantom centaury, ktore sa trudno zdejmowalne, a z dodatkiem guida / miecza sa odporne na damage.. i ogolnie ma z nimi problem wiekszosc deckow



Lugo33 - Cz sie 24, 2006 1:00 pm
" />Już od dawna grałem w swoim RG na Recless Charge i Quirion Sentinel. Daje nam to spore prawdopodobieństwo krita 5/1 z haste w drugiej turze. Dziwi mnie natomiast brak Flametongue Kavu, które świetnie spisują się na napory jako celowany removal. Tylko jest mały problem, jak gramy z kontrolą, to wtedy wypadają odrazu po sidzie. Ihmo nie grałbym też na kird ape i basking rootwallach, tylko zdecydował się na jedną z tych kart, ale tu premiuję małpę, bo wchodzi w pierwszej turze jako krit 2/3, co uodparnia ją praktycznie na pierwszoturowy removal oppa.



Detmold - Cz sie 24, 2006 3:36 pm
" />Imho w tej wersji brakuje Scab-Clan Mauler jest to koleś poprostu stworzony do tego deck-a. Można by też pomyśleć o slith firewalker i chrome mox lub/i rite of flame jako przyspieszaczach. Wtedy można by wejść w opp-a z pierwszoturowego slith-a co by było bolesne dla niego .



ironworks - Cz sie 24, 2006 4:13 pm
" />
">Inną sprawą jest brak 1steam ventsa i 1 breedeing poola, które wsadziłbym zamaist 2 basiców a pozwalają one zagryywać naprawdę efektywnego ice'a z naszego splitu.


Rozwalasz sobie w ten sposób mana base, Fire/Ice jest tu tylko i wyłącznie ze względu na Fire (można grać Jetem zamiast niego, sprawa meta, na Borosy czy Friggo Fire jest duużo lepszy). A Ice zawsze możesz zagrać z BoPa

IMO 2 duale, które dają anm najczęściej albo 2 dmg na całą grę [co w tym decku nie jest tak bolesne bo z borosem i tak nie jest źle]. A i tak mamay ok. 40% na to ze spakujemy tego duala tapnietego.



FALI - Cz sie 24, 2006 6:51 pm
" />
">Imho w tej wersji brakuje Scab-Clan Mauler jest to koleś poprostu stworzony do tego deck-a. Można by też pomyśleć o slith firewalker i chrome mox lub/i rite of flame jako przyspieszaczach. Wtedy można by wejść w opp-a z pierwszoturowego slith-a co by było bolesne dla niego .

Mauler nie jest taki swietny w tym deku, dlatego, ze nie zawsze jest stworkiem 3/3. Jak to kiedys Siep dobrze ujal jest nim "zazwyczaj". Dla maulerow trzeba by przebudowac caly dek (wlozyc seale itp). O wiele lepszym drugoturowym dropem jest mongrel, ktory jest swietny na borosa i inne aggro. Slith ma ten problem ze ma rr w koszcie.



Chmura - Cz sie 24, 2006 8:08 pm
" />Nie chce mi się komentować ,ale ta dyskusja się coraz dziwniejsza robi.

">Darkcloud - mam pytanie, grałeś kompletnie tą decklistą? Ja tak i powiem, że sam jestem zaskoczony jak dobrze działa. Dopóki nie trafisz na żaden combodeck, jesteś do przodu. Deck no po prostu czyni cuda, polecam wypróbować.
Specjalnie dla ciebie . Nie wiem jak to czyni cuda bo ja nawet z mono B Szczurami miałem tym 1:1. Z dzieciakami na Wizardzie miałem czasami problemy. Ta deck lista jest lekko i bardzo dyplomatycznie mówiąc o ( )( ) potłuc. Za mało spaleń, za dużo kurdupli, którzy spadają od wszystkiego i są do niczego w dalszej grze, Reckless Charge ,które mi wchodziły tylko jak miałem BoPa bo są one za spalenia ,którymi wypaliłbym blockerów.
Ta decklista zakłada ,podobnie jak Boros ,stłuczenie oppa w early tak żeby go zabić w middlu albo ew. w late zabić topdeckiem. Z tym ,że jest duuużo słabsza od Borosa, a krity są gorsze (to że jest Mongrel i Małpa nie znaczy ,że od razu mamy lepsze krity wszystkie bo cała reszta jest nieporównywalnie gorsza i wolniejsza od tych z BDW)... A spaleń mało.



NAAPIER - Pt sie 25, 2006 1:05 pm
" />potestowałem ciut ciut tą wersje i doszedłem do pewnych wniosków i zmian ... najpierw moja dcl:

2 call of the herd
3 volcanic hammer
4 firebolt
4 magma jet
4 kird ape
4 basking rootwalla
4 wild mongrel
4 llanowar elves
4 quirion sentinel
3 grim lavamancer
3 umezawa's jitte
4 wooded foothills
2 windswept heath
4 stomping ground
4 mountain
5 forest
2 karplusan forest
sb:
4 naturalize
3 sulfuric vortex
3 pithing neadle
3 phantom centaur
2 sword of f/i

a teraz troszke pisania :
wogole nie podoba mi sie idea grania jednoczesnie psami i szamanami... zrezygnowałem z szamanów ... w wersji 4 psy 4 szamani powoduje to zbyt duzo painu.... jako wielki fan grim lavamancerów nie mogłem ich tu pominąc... i kozystajac z tego ze juz pozbyłem sie szamanów postawiłem na nich w 3 sztukach... co w połaczeniu ze spaleniami w postaci 4 jetów 4 boltów i 3 młotków pozwala na dopalenie oppa... zbyt czesto zatrzymywałem sie gdy opp miał 3-4 hp i nic nie dało sie zrobic...
umiesciłem takze mainowe dzidy... i 2 call of the herdy bo 2 turowy krit 3/3 to dobry krit... wybrałem takze llanowary zamiast bopów... bo lanowar trzyma dzide a i sam napier-aczem jest
to co mnie najbardziej zdziwiło grajac tym deckiem to ogromna szybkosc tego decku .... sentinele strasznie napedzają ... same bedac 2/1
do gustu nie przypadły mi erupcje i charge... nie wiem czemu ... poprostu mi tu nie pasują....



Chmura - Pt sie 25, 2006 9:34 pm
" />To ja też zapodam listą, która się sprawdza całkiem nieźle jak na możliwości tego decku w obecnym meta (60 kart):

Mana Base (22):
4 Wooded Foothills
4 Stomping Ground
2 Karplusan Forest
2 Windswept Heath
1 Barbarian Ring
4 Mountain
5 Forest

Krety (23):
4 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
4 Basking Rootwalla
3 Llanowar Elves
4 Wild Mongrel
3 Call of the Herd
1 Phantom Centaur

Reszta (15):
2 Umezawa's Jitte
4 Firebolt
4 Magma Jet
3 Volcanic Hammer
2 Violent Eruption

SIDE:
3 Loaming Shaman
3 Pithing Needle
3 Sulfuric Vortex
2 Naturalize
2 Artifact Mutation
2 Phantom Centaur

Objaśnienia:
Mana base nie jest jakiś wyjątkowy. 6 Fetchy to dla tego decku liczba dość optymalna, 4 Shock Landy to oczywistość. 2 Painy są tu tylko dodatkiem poprawiającym manę. Ringami do wczoraj grałem dwoma, stwierdziłem jednak ,że jest to lekki pain mimo wszystko i zostawiłem tylko jednego.

Kreatury też nie są zaskoczeniem. 4 Mongrele być muszą jako główny naporowiec tego decku i jedyna karta do discardu kart z Madnessem. Kird Ape i Rootwalla to standardowi bijacze 1-szo turowi. 4 Grimy nie sprawdzają się tu tak dobrze jak w Borosie ale i tak mają na tyle mocy by być w komplecie. Elfy tylko 3 ponieważ mamy tylko 3 karty z cc=3 wiec nie szaleją oni tak jak kiedyś. Centaur jest 1 techowy w mainie i o dziwo zawsze podchodzi w walce z B/x deckami czy Borosem. Card Advantage of the Herd; 2 krety 3/3 w jednej karcie. Tyle tylko ,że to jest mimo wszystko te 3 many ,dlatego też są trzy sztuki tylko.

Reszta, czyli spalenia + Dzidy. Jitte są głównie na napory takie jak Boros, Aff i są bardzo przydatne na Ichorida. Z uwagi na obecne meta zwiekszyłem trochę liczbę tanich spaleń. Młotek, Jet i Bolt to oczywiste wybory. Erupcje są tylko 2 z powodów wcześniej już opisywanych w tym topicu (RRR w koszcie, 4 many bez Psa w stole itp.).

SIDE:
Vortex => Rock, wszelakie kontrolki
Igła => Chant, Aff, Rock i nie tylko
Mutacja => Aff, Chant
Naturalize => Wybór oczywisty
Shaman => Wszystko co męczy zmarłych
Centaur => Rock, Boros

Side to kwestia gustu, meta i testów. Sentinel mi się nie podoba i nie będę nim grać. Już mi dość zalazł za skórę gdy testowałem wersję Barooka. Uważam ,że nieudolnie udaje Lwa i jest mocno średni.
Tyle ode mnie.



NAAPIER - Pt sie 25, 2006 10:25 pm
" />osobiscie uwazam ze erupcje nawet w 2 sztukach tu nie pasuja to nie czasy gdy wszedobylskie gobliny nas meczyły i erekcje były koniecznoscia... ( w wawie nadaz zyją -goby aby watpliwosci nie było )

moim zdaniem techowy centaur to niezbyt fajny pomysł lepsza 3 dzida... która borsa karci lepiej?? chyba ze gra ponzą...
ale to takie moje przemyslenia... mutacja była dobra (chociaz ja jej tam nie lubiłem) dawno temu teraz affki tez nie skacza tak jak kiedys i nie ma w nich po 4 grubych myrów enforcerów... wiec wolałbym chyba naturalizy do kompletu ... ale to wszystko zalezy od meta lokalnego i upodoban:) i sKAŁtingu przed turniejami

hehe dark moze teraz uda nam sie nie pokłucic i nie wyslesz mi takiego brzydkiego pm-a jak kiedys.... było mi bardzo smutno jak go czytałem
pozdro :)



Chmura - So sie 26, 2006 7:54 pm
" />
">osobiscie uwazam ze erupcje nawet w 2 sztukach tu nie pasuja to nie czasy gdy wszedobylskie gobliny nas meczyły i erekcje były koniecznoscia... ( w wawie nadaz zyją -goby aby watpliwosci nie było )

moim zdaniem techowy centaur to niezbyt fajny pomysł lepsza 3 dzida... która borsa karci lepiej?? chyba ze gra ponzą...
ale to takie moje przemyslenia... mutacja była dobra (chociaz ja jej tam nie lubiłem) dawno temu teraz affki tez nie skacza tak jak kiedys i nie ma w nich po 4 grubych myrów enforcerów... wiec wolałbym chyba naturalizy do kompletu ... ale to wszystko zalezy od meta lokalnego i upodoban:) i sKAŁtingu przed turniejami

hehe dark moze teraz uda nam sie nie pokłucic i nie wyslesz mi takiego brzydkiego pm-a jak kiedys.... było mi bardzo smutno jak go czytałem
pozdro :)

Co do techowego Centaura to chyba nie jest kwestia warta omawiania Tyle tylko tu powiem ,że raczej bym wolał dać w ten slot czwartego Calla niż Dzidę ,gdyż 23 kreatury to jak na Beatza i tak nie z wiele.
Mutacje: Mam 2 sztuki ponieważ RG gram teraz tylko po Wizie a tam czesto napotykam Affy. Poza tym na enchantmeny nigdy nie sidowałem 4 Naturalizów i nigdy pewnie nie będę więc po co grać kompletem skoro sidujesz tego typu karty głównie na artefakty a te lepiej dyma Mutacja i do tego daje nam naporowców. Zawsze można grać kombinacją 3+1 lub 3+2. Nie wiem na jaki deck bym wkładał komplet Naturalizów do walenia w enchantmenty więc czemu nie zamienić części na Mutacje.
Ale BDW i Aff gra. Kiedy wymieniam 1 Erupcję na 3 krety to nie przeszkadza mi ,że są lwem ,psem czy żabą a nie goblinem . Ten deck potrzebuje karty zadającej od razu sporo obrażeń z uwagi na to ,że jest wolniejszy trochę od BDW. Z tego też samego powodu wybrałem dalsze granie Erupcją zamiast Charów ,gdyż te bija 2 w nas ,a RG te dwie plomby bardziej bola niż Borewicza z uwagi na nasze mniejsze tempo zabijania. I tak wogóle to lubię tą kartę. Wybrałem granie na dwóch z uwagi na koszt 1RRR ,ale w tej liczbie i teraz gdy są Stomping Groundy taki koszt nie jest strasznie bolący.
Już mi się nie chcę pisać, PM-a wyślę kiedy indziej Napier
PZDR



Kaoss - So sie 26, 2006 9:36 pm
" />ah co mi tam, też coś napisze żeby cyrax mnie uwazał za większego pro niż ostatnio w tarnowie (bleh da się ? xP). Deck na pierwszej stronie, owszem jest dość dobry i mimo że na pierwszy rzut oka wygląda słabo to daje rade, ja jednak wolę bardziej oldskulową wersje. Narazie jednak troche pomarudze. Sprawa pierwsza, po co jitte ? boros to i tak dla nas bardzo dobry meczap dzięki mongreli, plecakom, calom, mamy większe krowy niż boros, zaczynamy grać na topdecki dużo puźniej niż on dzięki calom i ogolnie nie widze sensu pchać jeszcze dzid skoro ten deck karci inne agro decki. Deck dostanie dość konkretnego kopa wraz z wejściem 10 ed, w postaci incinerate i fanatyków.

edit by PASEK - proszę jeszcze nie spekulować na tym co kiedyś będzie. Wyjdzie 10ed. będziemy myśleć nad decklistą. Narazie nie ma najmniejszego sensu proponować decklisty z dodatkami, których nie ma.Do tego czasu jeszcze wiele może się zmienić



NAAPIER - Pn wrz 25, 2006 12:27 pm
" />no i przyjszło na zmiany przyszedł ts ktory daje opcje opcje opcje
a mianowicie krypta ktora jest pomocna w grze z najtrudniejszymi mupami
oraz nowy shock ktory pomaga w grze z najtrudniejszym mupem

niestety ta sama karta powoduje ze stary dobry piesek idzie na emeryture a razem z nim pakiet dodatkowy w postaci jaszczurek

kminiac kminiac kminiac zaczałem sklejac cos na predce i po zagraniu paru gier doszedłem do pewnych wniosków i złozyłem małe conieco :

4 wooded foothills
2 bloodstained mire
2 windswept heath
4 stomping graund
2 barbarian ring
4 forest
2 mountain
1 karplusan forest
4 llanowar elfes
4 kird ape
3 troll ascetic
2 phantom centaur
3 silhana ledgewalker
3 call of the herd
3 firebolt
4 sudden shock
3 pithning neadle
2 magus of the scroll
2 sword of f/i
1 umezawa jitte
3 grim lavamancer
2 char

SB
4 tormods crypt
3 sulfuric vortex
3 naturalize
1 oxidize
1 umezawa jitte
1 sword f/i
2 goblinskich huliganów

po odrobinie testowej gry doszedłem do pewnych wniosków:
deck dziala dosc dosc dobrze z borosem nie jest zle a nawet lepiej z atogami jest oniebo lepiej niz bylo tak samo z rockami i callem
silhana nie jest zalosna nie jest slaba jest bardzo bardzo dobra
magus of the scrol sprawdza sie dosc dobrze ale nie za długo to pewnie dlatego ze moi oponenci jakos nie chcieli go miec za długo w stole

crypta jest straszna
zapraszam do dyskusji
Może byś jakoś uzasadnił swoje wybory? dlaczego akurat taka liczba kart w decku- 3 trolle, 3 silhany, 3 lavamancerów i 2 magusów? Po co jedna dzida? czemu miecze?
PASEK



Chmiela - Pn wrz 25, 2006 12:55 pm
" />pendelhaven bym jeszcze wrzucil niby nic ale ratuje pośladki naszym magusom, ape'om (puki sa male) lavamancerom, elfom i jak ktos gra to rotwalom w ilosci sztuk 2/3

a czy nie warto wrzucic ten natury ze split second? pytanie do napiera



majki - Pn wrz 25, 2006 1:23 pm
" />Chmiela - jak juz cos tagujesz, to zadbaj, zeby sie tagowalo, bo ni ch.. nie wiem o co Ci chodzi.
Napier - nie wiem z kim grales (kto byl kierowca borosa i atoga), ale wersja wyglada ciekawie, chociaz zastanawiam sie, czy jednak na pewno jestes w stanie przescignac borosa. Atogi tez znajda rozwiazanie, jesli nie na shocka, to na pewno na krypte (chociazby igla?). Jestem ciekaw dalszych testow i innych match'upow. Podaj tez jak Twoim zdaniem warto sie sideboardowac na borosa i atoga. (zwlaszcza, co out)

M.



NAAPIER - Pn wrz 25, 2006 2:07 pm
" />tez nie wiem o co mu chodzi :) moze nam to wyjasni pozaty ja nie wiem kiedy małpa ma byc wiekrza skoro od 1 tury jest 2/3 ??? chyba po mieczyku ale i tak juz jest na tyle duza ze opieki jej nie trzeba
nie powiedziałem ze na pewno przeganiam borosa jednak dzieki opcji trolu + miecz dzida silhana niepotrzebne skreslic nie jest zle bo tego nam nie spalą
nie zmienia to faktu ze łatwo tez nie jest
1 co do out z borosem to chyba fantomy w grze z borosem schodzi bardzo bardzo szybko ... niestety... a do maina wchodzi miecz i dzida dodatkowe
z atogiem nie mam jeszcze rozegrałem na tyle duzo gier aby wiedziec co najlepiej wywalac dopiero dzien po pree ale jeszcze trocha :) najbardziej czekam na up wizza co ułatwi prowadzenie testów

Argumentacja, czemu to nie jest słabe tylko dobre
PASEK



siepacz - Pn wrz 25, 2006 2:16 pm
" />Pendelhaven - sam miałem to zaproponować.
RG ma z borosem dobrze z założenia, bo też ma burn, ale przy okazji większe krity i equipy więc tym matchupem szczerze mówiąc nie ma co się zajmować, tog natomiast zostanie wyhate'owany z meta przekształcając się w coś w rodzaju Structure&Force z T2 (znaczy zmieni sięw UB control z Topami i Counterbalance zabijającą finkelami, confidantami, meloku i nexusem, wszystko to z dzidą ) i szczerze mówiąc, wstrzymałbym testy póki owego meta nie ma, albo chociaż potestował z nowymi deckami.



Macio - So paź 21, 2006 5:09 pm
" />Nie wiem po co w tym decku basking rootwalla to przecierz nie madness. Może mi ktoś wyjaśnić.



PASEK - So paź 21, 2006 5:12 pm
" />Po prostu nie ma lepszych zielonych stworów za G a baskietka dodatkowo "combi" się z mongrelem.



ironworks - Wt paź 24, 2006 8:10 pm
" />Ja tu przedstawię pewną alternatywę, która może podchodzi już bardziej pod stompę, ale działa bardzo dobrze poprzez narzucenie potwornego tempa [kill czwartoturowy, przy pornie i painie oppa z feczy i duali zdarzaly się nawet kille trzecioturowe)
3xTin Street Hooligan
4xkird Ape
4xSchorched Rusalka
4xFranzied Goblin
4xQuirion Sentinel
4xScab-Clan Mauler
3xFist of the Anvil
3xGiant Growth
3xChar
4xReckless Charge
4xVolcanic Hammer
4xWooded Foothills
2xWinsteap Heath
4xStomping Ground
1xBloodstand Mire
3xForest
3xMountain
2xBarbarian Ring
side:
3xFlaring Pain
3xCaller of the Claw
3X Naturalzie
3xSulfuric Vortex
3x Loaming Shaman

Deck ma przede wszystkim bardzo dobrze z kontrolą, bo w drugiej turze przy braku force spike'a narzucamy 2 krity, które jadę regularne 4-5 dmg. Poza tym mamy więcej małych stwórków, więc kontr najczęściej nei starcza a Hooligansi niszczą artlandy, którymi tak lubują się gracze kontrol kombiąc je z thirstami. Odpowiedzią na masowy removal w postaci wrotek, mulitacji, pyroclasm, kamyka tudzież odpowiedzią na borosa i zoo jest caller of the claw, który spisuje się wyśmienicie, ryzykuję ostatnio nawet na granie 3 mainowymi kosztem hooliganów.
Po ts warto wrzucić do sajda 3 sudden shocki do maina 1 pendalhaven oraz sajdowo być moze 2 krosan gripy. Shamany pasują do koncepcji decka bardziej niż crypty, gdyż wywieraja większą presję robią niewiele mniej. Techowe anvilacje i growthy to neispodziewane 4-7 dmg miotane w oppa stosunkowo małymi kosztami a więc to czym zdecydowanei gardzić nei powinniśmy. W przypadku wyścigu ze słonaimi/aniołami/pulsami/mbc-em, jeśli uda nam się przepchnąć po sajdzie vortexa, mozemy odetchnąć z ulgą.
Polecam testowanie decka, naprawdę warto, daje ogromną frajdę z gry.



asmo - Wt paź 24, 2006 10:18 pm
" />jasne art landy z thirstem...tylko co do tego ma hooligan ktory wchodzac niszczy taki land? te landy ktore sa w grze chyba nie kombia sie z thirstem?

zastanawia mnie jedna rzecz jakie korzysci odnosi ten spis z racji bycia w formacie ext gdzie mam dostep do wiekszej ilosci fajnych zabawek i na pewno nie mozna do nich zaliczyc Fist of the Anvil,Reckless Charge czy Quirion Sentinel? dla mnie to wyglada cos deck a'la Gooz ale nawet sie do niego nie umywa...
jesli o sile tego decku stanowia kolesie 1-2/x popraci dopakami to co sie dzieje jak dostajesz po swoim mega wyspie w 3-4 turze woga lub inny mass removal chocby tak nedznego pyroclasma?caller jest tylko teoretycznie dobra odpowiedzia na ten mass removal gdyz nie zostawiasz wolnej many a jesli to robisz to nie wielu kolesi i caller nic nie robi...

a co to malo jest odp na vortexa?



ironworks - Śr paź 25, 2006 5:53 pm
" />
">jasne art landy z thirstem...tylko co do tego ma hooligan ktory wchodzac niszczy taki land? te landy ktore sa w grze chyba nie kombia sie z thirstem?


Myśl o tym co piszesz i co piszą inni. Ponieważ landy kombią się z thirstem, ludzie na nich grają więc jest to jeden z celów dla hooligana.


">zastanawia mnie jedna rzecz jakie korzysci odnosi ten spis z racji bycia w formacie ext gdzie mam dostep do wiekszej ilosci fajnych zabawek i na pewno nie mozna do nich zaliczyc Fist of the Anvil,Reckless Charge czy Quirion Sentinel? dla mnie to wyglada cos deck a'la Gooz ale nawet sie do niego nie umywa...

Tak samo mówiono gdy w borosie zaczęto grać na crapowych legionistach i knightach. Pierwsza zasada: nei oceniaj decka póki się z nim nie zmierzysz. Zapraszam. Nieważne jest jakimi kartami grasz, czy są one śmiesznem amało weuidowiszkowe czy brudne. Ważne jak działają. I jeśli w 2 turze quirion z chargem sypie 5 dmg z hastem to coś w tym jest. Radze spróbować, zanim napiszesz opinie. [pisz pw, chetnei zagramy]


">jesli o sile tego decku stanowia kolesie 1-2/x popraci dopakami to co sie dzieje jak dostajesz po swoim mega wyspie w 3-4 turze woga lub inny mass removal chocby tak nedznego pyroclasma?caller jest tylko teoretycznie dobra odpowiedzia na ten mass removal gdyz nie zostawiasz wolnej many a jesli to robisz to nie wielu kolesi i caller nic nie robi...


1 tura, goblin, ruchalka lub malpa
druga tura quirion mauler lub inny maly krit
3 tura 3-4 krity w stole jakis dopa jesli zaczynalismy i nie spodziewamy sie woga, mulitacji, pyroclasmy z wisha
4 tura, spora przewaga, mana na callera

Gdybyś trochę pomyślałą zauważyłbyś, że chyba podczas gry wiesdz z czmy grasz.jeśli spodziewasz sie woga/ mulitacji, naturalnie, ze nie puscisz stadka krit spodziewajac sie removalu a bedziesz trzymal mane na ratowanie twoich 2-3 krit.

">a co to malo jest odp na vortexa?
Wychopdze z założenia, że odpowiedzi nei ma tylko na basic landy

Radze potrenowac a mniej pospekulować...



siepacz - Śr paź 25, 2006 7:04 pm
" />
">Wychopdze z założenia, że odpowiedzi nei ma tylko na basic landy

Ha! Twoje założenie jest błędne Ponza, po prostu ponza.

A tak na temat, już tłumaczę, dlaczego twój deck jest, niestety, nieskuteczny. Możesz se mówić jak to pięknie jest goldfishować, ale prawda jest taka, że dowolny point removal (Sudden Shock, Smother, w sumie cokolwiek) z miejsca cie udupia - tracisz całą turę i 2 karty na zrobienie niczego, błyskawicznie wysypując się zresztą przy tym z ręki. Czymś takim nie masz żadnych szans z Borosem czy Stickiem chociażby. Niestety, jeśli zależy ci na dostarczanu dmg prosto na twarz opa, to burn jest dużo lepszym rozwiązaniem, jedynym prawie grywalnym podpackiem w ext jest chyba Stonewood Invocation.



PASEK - Śr lis 29, 2006 8:02 pm
" />RG by -Tuto- 1st Magic League Masters:

2 Violent Eruption
4 Call of the Herd
4 Sudden Shock
3 Firebolt
3 Umezawa's Jitte
3 Phantom Centaur
4 Troll Ascetic
4 Wild Mongrel
3 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
4 Llanowar Elves

4 Stomping Ground
4 Forest
6 Mountain
4 Wooded Foothills
4 Karplusan Forest

SB:
3 Burning-Tree Shaman
3 Sulfuric Vortex
3 Krosan Grip
3 Sword of Fire and Ice
3 Blood Moon

Nowa, niezbyt zmieniona wersja decku z dużą ilością split second ( shocki i gripy). Mnie osobiscie dziwią sideowe BTS, które z całą pewnością zasługują na maindeck (moim zdaniem są dużo lepsze od mainowych centaurów, które są po prostu za drogie).



ironworks - Śr lis 29, 2006 9:10 pm
" />Centaury są w late game dużo lepsze na borosa w przecieńswtie do shamanów, którzy są dla niego na jednego chara. Poza tym ładnie działa z Jittą i syci na kontrole.



PASEK - Wt gru 26, 2006 1:33 am
" />Wersja tego decku z modo:

RG Beats By mikeman29

4 x Barbarian Ring
3 x Bloodstained Mire
3 x Windswept Heath
4 x Wooded Foothills
2 x Snow-Covered Forest
3 x Snow-Covered Mountain
4 x Stomping Ground
4 x Call of the Herd
2 x Char
4 x Firebolt
4 x Grim Lavamancer
4 x Kird Ape
4 x Llanowar Elves
3 x Troll Ascetic
4 x Violent Eruption
4 x Wild Mongrel
4 x Sudden Shock

Sideboard

3 x Dwarven Blastminer
4 x Molten Rain
4 x Shattering Spree
4 x Umezawa's Jitte




Mikołaj - Pt lut 23, 2007 2:29 am
" />A ja gram taką wersją:

Lands (22):
4 Stomping Ground
4 Wooded Foothills
3 Bloodstaind Mire
3 Karpulsan Forest
3 Barbarian Ring
3 Forest
2 Mountain

Krity (24)
4 Llanowar Elves
4 Kird Ape
4 Wild Mongrel
4 Troll Ascetic
2 Tin Street Hooligan
4 Phantom Centaur
2 Call of the Heard

Inne czary (14):
4 Firebolt
4 Sudden Shock
4 Violent Eruption
2 Char

Side:
4 Umezawa's Jittle
3 Blood Moon
2 Tin Street Hooligan
3 Krosan Grip
3 Sulfuric Vortex

Teraz krótki opis:
Deck nigdy nie był bardzo popularny, nawet w czasach grania nim w Standardzie (Odyssey/Onslought) choć był niezłym wyborem, zdaje się, że w Sideboardzie polecano go jako best to beat meta. Obecne ext jest bardzo zróżnicowane, jest zdaje się 15 archetypów przy czym prawie każdy z nich ma podobne szanse na topa. Dlatego też duże szanse mają moim zdaniem decki łamiące nieco ten schemat, jak np Egg Breakfast na Worldsach. Fakt, że ciężko porównywać to orginalne kombo do w sumie prostego naporu, ale deck ma jedną podobną zaletę - mało kto się go spodziewa i mało kto ma ten MU ograny.

Teraz uwagi co do mojej wersji:
1. Czemu nie ma Grimów? - odpowiedź jest prosta, nie sprawdzają się tak jak w Boros, tym deckiem praktycznie zawsze wolę dociągnąć damage niż jego, pozatym stwory w tym decku nie schodzą tak łatwo jak w Borosie więc zazwyczaj mamy jakieś nawet w late game i możemy nimi dobić. Jeśli zaś chodzi o walkę z Borosem to ściągamy damage Lavamancra a reszta naszych stworków jest większa więc po prostu tratujemy
Natomias Grim w turze pierwszej praktycznie nic nie robi po przez następne tury nigdy nie mamy many (droższe niż Boros spelle).

2. Czemu tylko 2 Call - spada od reapela a wszędzie pełno tronów, pozatym w sumie flashback to fajna opcja, ale wolę wtedy postawić Centaura czy też zagrać Violenta. Ogólnie jednak karta jest bardzo dobra więc pozostawiłem 2 sztuki, pozostałe dwie czekają na lepsze czasy:D

3. Dużo paleń - 14. Nigdy nie spotkałem się z sytuacją by były niepotrzebne, przeciwnie, torują drogę Cenataurom i innym, lub dobijają Oppa. Kiedyś grałem na 3 Elephatnt Guide (mini kombo z Ceantaurem ) zamiast Violenca, ale się obecnie za rzadko sprawdza.

4. Side
Umezawa's Jittle i Gripa nie trzeba komentować.
Vortex jest genialny na Rocka, Trona, i Trinked Angela, ew jakieś randomowe MBC.
Ponieważ mamy ciężko z kombo (czyli TEPS) 3 Blood moon zazwyczaj opóźniają sprawę na tyle, że zdąrzymy zabić oppa. Pozatym Moon jest dobry na wiele decków, choćby na Gift Rocka.
2 kolejne huligany wrzucamy na Trony zamiast za drogich centaurów i niszczymy sygnety. Miło działają z Blood Moonem. No i Affka ich też nie lubi.

Jedynym poważnym (w sumie autolose przed sidem) problemem tego decku jest LOAM - po konfimencie nie mamy czego szukać. Po side Gripy też wiele tak naprawdę nie dają. A moim zdaniem nie ma sensu trzymać Krypt tylko na ten deck.

Gratuluję przeczytania!
Pozdrawiam!



Paolo33 - Pt lut 23, 2007 10:44 am
" />Ja gram zmodyfikowaną nieco wersją Barooka. Może mam lepsze drawy, ale Quirion Sentinel bardzo dobrze mi działał do tej pory. Podoba mi się właśnie jego nastawienie na tempo i brak droższych spelli. Zmiany jakie zrobiłem to zmiana BoPów na Elfy, które napierają. Przy dobrym mana base nie potrzeba dodatkowego fixowania many. Oprócz tego nieco zmodyfikowałem palenie, którego teraz mam 10 sztuk. Czasem jednak to wciąż za mało, co jest wadą tego buildu, nie ma czym dopalić przeciwnika, więc rozglądam się za uwolnieniem z 2 slotów na więcej burnu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom