ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Ext]U\B PSYCHATOG
PASEK - Śr sie 16, 2006 8:35 pm " />Jest to ostatnimi czasy bardzo popularny deck, więc pozwoliłem sobie odświeżyć o nim dyskusje. Daruję sobie stare decklisty Ruela i przedstawię nowe trendy w buildzie tego decku. Wersja z majówki by Przemek Wołowiec : Main deck: 7 Island 2 Stalking Stones 1 Swamp 1 Seat of the Synod 2 Vault of Whispers 1 Oboro, Palace in the Clouds 2 Cephalid Coliseum 4 Polluted Delta 3 Watery Grave 4 Psychatog 3 Smother 2 Meloku, the Clouded Mirror 1 Wonder 4 Force Spike 4 Counterspell 2 Mana Leak 4 Circular Logic 4 Opt 3 Fact or Fiction 2 Thirst for Knowledge 1 Deep Analysis 1 Gifts Ungiven 2 Echoing Truth Sideboard: 1 Swamp 3 Hideous Laughter 4 Duress 2 Cranial Extraction 4 Ghastly Demise 1 Smother Wersja bardzo podobna do wersji Ruela. Wołowiec zrezygnował jednak z mental note i przerzucił się na 4 opty co stało się już powszechne we wszytkich nowych wersjach tego decku. Myśle, że Wołowiec przygotował się na dużo mirrorów i rocków ponieważ gra , aż na dwa mainowe Meloku. Jest to solidna konsytentna wersja tego decku bez większych udziwnień. Stifle-Tog: Main deck: 2 Cephalid Coliseum 3 Watery Grave 4 Polluted Delta 1 Flooded Strand 1 Swamp 2 Stalking Stones 1 Oboro, Palace in Clouds 1 Vault of Whispers 4 Seat of the Synod 5 Island 4 Force Spike 4 Thirst for Knowledge 4 Circular Logic 4 Psychatog 3 Fact or Fiction 1 Meloku, the Clouded Mirror 4 Counterspell 3 Stifle 2 Mana Leak 4 Opt 2 Echoing Truth 2 Smother Sideboard: 4 Leyline of the Void 4 Duress 3 Ghastly Demise 2 Bottle Gnomes 2 Darkblast Stifle-Tog ze Splashem W 3 Seat of the Synod 1 Vault of Whispers 4 Polluted Delta 2 Flooded Strand 1 Swamp 4 Island 3 Watery Grave 1 Hallowed Fountain 1 Oboro, Palace in the Clouds 2 Stalking Stones 2 Cephalid Coliseum 4 Psychatog 1 Meloku, the Clouded Mirror 3 Stifle 3 Fact or Fiction 3 Thirst for Knowledge 2 Smother 4 Circular Logic 2 Echoing Truth 2 Mana Leak 4 Force Spike 4 Counterspell 4 Opt SB: 4 Duress 4 Kataki, War's Wage 4 Leyline of the Void 3 Ghastly Demise Te wersje są chyba najbardziej popularne w tej chwili. Build został wzmocniony stiflami by móc z zaskoczenia kontrować fetcha przeciwnika dając nam dodatkową turę oraz wzmacniając przydatność force spika, daje nam również odpowiedź na wiele przykrych ability jak pernicious deed, barbarian ring. Stifle również sprowadzją matchup z no-stickiem do prawie auto-wina, stfile daje nam tanią odpowiedź na wszytkie karty które normalnie nas karcą- decree of justince, isochron scepter, brainfreeze. Psychatog w wersji U\B nigdy sobie nie radził z affinity stąd coraz częsciej można dostrzec trend w splashowaniu W dla Katakich, którzy ten matchup poprawiają. Warto zauważyć, iż w tych wersjach często jako draw są 3-4 thirst for knowledge co zmusza nas do grania na większej ilości artefaktycznych lądów. Shackles Tog: 2 Seat of the Synod 1 Vault of Whispers 4 Polluted Delta 2 Flooded Strand 2 Swamp 7 Island 3 Watery Grave 1 Hallowed Fountain 2 Cephalid Coliseum 4 Psychatog 1 Meloku, the Clouded Mirror 1 Wonder 4 Opt 3 Fact or Fiction 2 Thirst for Knowledge 2 Smother 1 Gifts Ungiven 1 Deep Analysis 3 Circular Logic 2 Echoing Truth 2 Mana Leak 4 Force Spike 4 Counterspell 2 Vedalken Shackles SB: 4 Duress 3 Kataki, War's Wage 4 Leyline of the Void 3 Ghastly Demise 1 Meloku, the Clouded Mirror To prawie standardowa decklista, jedynym novum jest dodanie Vedlken Schackles poprwiającego nam match up z naporami oraz mirrory. Schackle są o tyle kluczowe, że dają nam odpowiedz na wiele zagrożeń które w innych wersjach wymagają od nas wielkiego wysiłku by się ich pozbyć. Dzięki nim nie karcą nas już elfy z jitte lub bopy z swordem, mamy solidną odpowiedz na Meloku, który w innych wersjach zazwyczaj oznaczał GG, nie musimy się męczyć z white knightami\mystic crusaderami. To tyle, zapraszam do dyskusji... Damian123 - Śr sie 16, 2006 9:10 pm " />Według mnie najlepszą wersją narazie,jest stifle tog ze splashem W. Gram nią od jakiegoś czasu i lepiej mi się go prowadzi niż rueltoga. Brakuje mi tu meddling magów ,które poprawiają wiele MU,w tym z Toothem i Heartbeatem. A co do sidu to ja gram na 2 razoromane masticore.Są bardzo dobre na wszelkie napory.Troche drogie bo 5 many,ale jak wejdą to możliwe jest ,że w paru następnych turach będzie win. FALI - Śr sie 16, 2006 9:30 pm " />Bardzo dobry rowniez w wersji UB i UBw jest sidowy divert(kilka sztuk of korz). Bardzo przydatny na borosa czy jakies inne deki palace. Damian123 - Śr sie 16, 2006 9:35 pm " />Testowałem go,ale bardzo krótko.Sprawdzał się średnio.Czasami był bezużyteczną karta,a czasami działał.Narazie na niego nie mam miejsca w sidzie Ale moja opinia zabardzo się nie liczy bo długo go nie testowałem... Naber - Śr sie 16, 2006 9:37 pm " /> ">Wołowiec zrezygnował jednak z mental note i przerzucił się na 4 opty co stało się już powszechne we wszytkich nowych wersjach tego decku Stało sie powszechne we wszystkich nowych wersjach tego decku tworzonych w Polsce.Oglądając decklisty z innych stron świata można zauważyc preferowanie mental note nad optem.Sam byłem wielkim przeciwnikiem tej karty ale ostatnio zacząłem grac oryginalnym buildem z 4 notami i 2 optami i muszę przyznac ,że zacząłem tolerowac ryzyko przewinięcia czegoś ważnego w zamian za plusy które daje ta karta - dzięki nim posiadamy 6 cantripów i mamy większe prawdopodobieństwo dojścia któregoś na ręke co pozwala nam ustabilizowac land dropy na początku gry- przy 23 landach i z tylko 4 optach nieraz było mi ciężko -pozwala nam na użycie logiki na początku gry-Nieraz przeważnie podczas gry z agro deckami mialem za maly grób aby korzystac z tej karty podczas pierwszych 5 tur. -pozwala na wcześniejsze odpalanie coliseum co nieraz okazuje się pomocne -podpakowuje toga o 1 więcej niż opt Tak jak mówiłem moje ostatnie gry z notami pokazują że ta karta nie jest taka zła i zastanawiam się poważnie czy nie zostawic 4 sztuki main na stałe. majki - Cz sie 17, 2006 7:45 am " />Ironworks - dopisz drugie zdanie, bo Cię Pasek skarci Wish nie podoba mi sie totalnie w tym buildzie. Po pierwsze za duzo many, po drugie - sprawia sideboard mniej konsystentnym, bo przeciez nikt nie wlozy grajac na 2 wishe 4 kart pod nie do sideboardu - trochę mało. O tym, o czym pisał Naber - nie grałem tak dużo atogami jak wy, niemniej jednak znacznie bardziej wolałem grać na opty niż na mental note. To o czym Naber piszesz - zgadzam się, odpalenie coliseum, działająca logica i w końcu paliwko do Atoga - to wszystko się przydaje, jednak szlag mnie trafiał, jak przewijałem mental notem kluczową kartę, której akurat potrzebowałem - opt pozwala nam jedną karte zescryować, a to czasami było kluczowe. Co do logic - nie gra sie na ich komplecie, a żeby 'tanio rzucic' zazwyczaj jest już to 4 tura, więc na grobie coś być powinno. Tak czy owak - sprawa optów i mental note jest kwestią upodobań - ja wole opty M. Damian123 - Cz sie 17, 2006 8:01 am " />Zgadzam się z Majkim w sprawie wiszy.Brakuje miejsca w sidzie na ich cele ,spowalnia deck,i więcej many się tracimy.Co prawda wish daje nam więcej opcji,ale ja za nim nie przepadam Troll40 - Cz sie 17, 2006 9:02 am " /> ">konsystentnym, odkąd ekipa z warszawy uaktywniła się na forum to słowo zaczyna dominować taki drobny offtop z góry uprzedzam że nie przeszkadza mi to w niczym, ot tak zauważyłem ">grajac na 2 wishe 4 kart pod nie do sideboardu - trochę mało. jeśli ktoś chce trzymać wishe, to powinien skonstruować sobie wishboard tak by one coś dawały, imo postrzeganie że "tylko dwa wishe to tyle a tyle slotów" jest błędem w rozumowaniu. Tylko dwa wishe ale przecież tog ma duży draw engine i się do takowego dokopie! w 90% gier dostanie 1 a czasami moga dojść oba. jako że nie jestem ani trochę "togmanem" to byłym bardoz wdzięcznygdyby ktoś mi wyjaśnił na któe decki tak naprawdę siduje się laughtery? borosy? ichoridy ?! na affinity nie bardoz wydaje się to sensowne... Gooz - Cz sie 17, 2006 9:13 am " /> ">konsystentnym, odkąd ekipa z warszawy uaktywniła się na forum to słowo zaczyna dominować taki drobny offtop z góry uprzedzam że nie przeszkadza mi to w niczym, ot tak zauważyłem Warszawskie słowa które w pełni obrazują to o co chodzi ">jako że nie jestem ani trochę "togmanem" to byłym bardoz wdzięcznygdyby ktoś mi wyjaśnił na któe decki tak naprawdę siduje się laughtery? borosy? ichoridy ?! na affinity nie bardoz wydaje się to sensowne... Laughtery są potęgą na Borosa, spada mu absolutnie WSZYSTKO, gdyż nie ma niczego większego niż 2/2, oczywiście nawet dobrze rzucone mogą nie spowodawać wygranej bo boros nas spali, ale są bardzo dobrą odpowiedzią na białych rycerzyków (albo tych 2/1 z protekcją na R i B). Na affe to sie może przydać, ale trochę mniej : Nie zabija ravagera, tych 4/4, ale robi sieczke z żab i ornich. Ichorid - Także dobra karta na ten MU. Mamy jakieś tokenki i 4 ichoridy to się robi słabo, a rzucają "śmieszek" robimy takiego timewalka + ichorid ma mniej B kolesi w grobie na usuwanie pod icho. PASEK - Cz sie 17, 2006 9:47 am " />1) To nie Polacy wymyślili żeby grać na 4 opty, tak naprawdę ten trend powstał po tym gdy stifle tog wszedl do top8 na targach E1. 2) Wszystkie decklisty oprcz pierwszej mają 24 lądy wiec w myśl filozofii Ruela ( "można wyjąć ląd i wrzucić za niego 2 cantripy" ) po prostu rezygnujemy z dwóch cantripów i wkładamy ląd:P 3) To są decklisty czysto poglądowe żebyście mieli o czym gadać- więc piszcie "ja gram magami w sideboardzie bo..." zamiast "brakuje mi tu magów" 4) Odnośnie Laughterów- oprócz tego co napisał Gooz, są one kluczowe na aggro rocka, który jest jednym z najsłabszych MU tego decku. Laughtery działają często jak wrath of god i dają nam odpowiedź na wkurzającego trolla. 5) Wishe są za wolne do takiego buildu- żeby grać wishami trzeba by skonstruować oddzielny build któremu by się to opłacało. Tak naprawde to założeniem tego dekcu jest, że atog jest dobrą odpowiedzią na wszytko i tak należy nim grać. Naber - Cz sie 17, 2006 10:06 am " /> ">jako że nie jestem ani trochę "togmanem" to byłym bardoz wdzięcznygdyby ktoś mi wyjaśnił na któe decki tak naprawdę siduje się laughtery? borosy? ichoridy ?! na affinity nie bardzp wydaje się to sensowne... Nie gram tą kartą na saidzie ale wydaje mi się ona za wolna na borosa, zresztą czekając aż przeciwnik wrzuci więcej kolesi możemy stracic za dużo życia.Ja na ten matchup wole tani removal taki jak ghastly demise i darkblast.Ta karta wydaje mi się dobra na na 2 decki- na affinity któremu sprzątamy frogmity, workerów, ornitoptery, nexusy-karty ktore wpuszczamy a które mogą nas sprowadzic na mała ilośc życia, zazwyczaj ravager i myr enforcer nie wchdzi do gry.2 deck na który ta karta działa to bg agro pozwala ubic troll ascetica który strasznie karci stifle toga.Kierowcy tego toga nie mają jak go zdjąc a psychatog w tej wersji nie lata. Gooz - Cz sie 17, 2006 11:42 am " />Laughtery na borosa to naprawde dobra odpwowiedź, Boros gra najszybciej jak potrafi bo daje mu to większe szanse na wygraną i napewno będzie wstawiał jak najwięcej kritów gdyż wie że psychol nie ma mainowych massowych niszczeń. Na każdą borosową kartę musi odpowiadać jedną kartą. Laughter to zmienia, rzucony nawet na 2-3 krity już robi card adv. Często się zdarzy że boros wrzuci więcej creatów na UB toga gdyż nie ma tutaj Fire/Ice'ów i nie spadną np. 2 lwy z jednej karty. Radziu - Cz sie 17, 2006 12:28 pm " />1. co to znaczy konsystentny? 2. wishe moim zdaniem do obecnego meta zupelnie nie pasuja :/ sa zbyt wolne a jednak w meta fruwaja aggro-rocki, borosy i afki. Wish to tura w plecy a tura w plecy = zgon. 3. Stiffle - super pomysl, moim zdaniem mainowe stiffle to obecnie podstawa. Laughter tez jak rzekl Gooz dobra sprawa, czy to boros, czy to afka, czy to trolle na stolle do sciagniecia (trolle, nie Trolle) Śmiech Na Sali dobra sprawa.... Mysle ze zdecydowanie przekonalbym sie do tego decku, zwlascza tego UBw. majki - Cz sie 17, 2006 12:35 pm " />Ad 1. Konsystentny = spoisty, zwarty. Polecam Google, słownik wyrazów bliskoznacznych, albo lekcje języka polskiego klasa 5-7 podstawówki. Ad 2. Do obecnego meta? A jakie jest obecne meta? Meta jest zależne od miejsca, zasobności portfela graczy i wielu innych. U nas np. dużo borosow, affek nie za wiele, rocka ostatnio nie widzialem. Wish to nie zawsze tura w plecy, bo to oznaczaloby, ze w ogole ta karta nigdy nie powinna grac. Ad 3. A stiffle - rzecz upodobań, fakt, że jesli mamy na pierwszej ręce, to potrafi skarcic M. Wapniak - Cz sie 17, 2006 12:49 pm " />Widziałem również, że niektóre Togi zaczeły grać Spell Snareami (wydaje mi się, że w miejsce Stifli). Niestety nie widziałem dokładnej decklisty. majki - Cz sie 17, 2006 1:17 pm " />Hm, z tego co mi sie wydaje Spell Snare zostało wrzucone zamiast jednego mana leaka, jednego force-spike i czasami zamiast jednego logic'a. Prywatne testy jednak wskazuja na to, ze nie jest to najlepsza kontra do tego decku. M. ARGUMENTACJA! Revan - Cz sie 17, 2006 3:01 pm " />Spell Snare to naprawde swietna kontra majki, i jak dla mnie bezapelacyjnie wskakuje w miejsce mana leakow... Przeciez jak dobrze pomyslec, to tak naprawde zamiast nieprzydatnych w late game mana leakow otrzymujemy twarda kontre za 1 mana!!! Teraz praktycznie w kazydm decku w ext sa spelle z kosztem 2, w niektorych deckach nawet dosc pokazna ich liczba... Jednak granie spell snarami wymaga wiekszego ogrania, trzeba sobie dobrze kalkulowac co nimi kontrowac a na co zostawiac kontre/logica... Natomiast obcinanie kosztem nich spikow nie jest zbyt dobrym pomyslem, gdyz snare robi jednak troche co innego i z szybszymi deckami jelsi nie podejdzie Ci spike jestes w dupie... M0rw47h - Cz sie 17, 2006 3:25 pm " /> ">Spell Snare to naprawde swietna kontra majki, i jak dla mnie bezapelacyjnie wskakuje w miejsce mana leakow... Przeciez jak dobrze pomyslec, to tak naprawde zamiast nieprzydatnych w late game mana leakow otrzymujemy twarda kontre za 1 mana!!! Teraz praktycznie w kazydm decku w ext sa spelle z kosztem 2, w niektorych deckach nawet dosc pokazna ich liczba... Jednak granie spell snarami wymaga wiekszego ogrania, trzeba sobie dobrze kalkulowac co nimi kontrowac a na co zostawiac kontre/logica... Natomiast obcinanie kosztem nich spikow nie jest zbyt dobrym pomyslem, gdyz snare robi jednak troche co innego i z szybszymi deckami jelsi nie podejdzie Ci spike jestes w dupie... Snare w ilości dwóch sztuk też jest złym pomysłem, szansa że podejdzie w momęcie kiedy będzie potrzebny jest poprostu minimalna! Toga, trolla, slonia, giftów i masy innych rzeczy nawet nie ruszysz nim, a przecież nie chcemy w pewnym momętach mieć martwych kart na ręce i przechodzić do fazy ssania, nieprawdaż? ">Spell Snare jest genialny glownie na coraz populatniejszego Agro Cala, niezly jest tez na mirrora oraz Borosa. A tak poza tym bardzo lubie ta karte i polecam ja wszystkim Na aggro cala nie jest nam potrzebny dodatkowy bullet, który jest martwy na inne decki, deck o którym wspominasz i tak jedziemy bezproblemowo w masełko, tak że aż piszczy... Dodam też, że "troche" (czyt. bardziej więcej niż mniej) grałem ten matchup z cycero, grając na zmiane a-calem/stifle'a'togiem, więc nie można zwalić tego na to że któryś z nas miał większego skilla w prowadzeniu tego określonego decku... Majki, stifle nie karci tylko w early, w late i middle też jest bardzo przydatny. Wyobraź sobie, że tron (nieważne czy tan czy izzet) gra Ci mindslavera, Ty zamiast marnować kontry unieszkodliwiasz go stiflem, oraz zmniejsza ten ból podczas gdy tytan wita nas swoją obecnością na stole, bądz go opuszcza. Odrazu, uprzedze czepialstwo niektórych. Nie, nie sugeruje się tym jednym/dwoma mu tylko poprostu podaje przykład potencjału tej karty ;'> majki - Cz sie 17, 2006 3:58 pm " /> ">Spell Snare to naprawde swietna kontra majki, i jak dla mnie bezapelacyjnie wskakuje w miejsce mana leakow... Przeciez jak dobrze pomyslec, to tak naprawde zamiast nieprzydatnych w late game mana leakow otrzymujemy twarda kontre za 1 mana!!! (...) No wlasnie w late game ja wole miec mana leaka niz spell snare. A to, ze kosztuje w late game 1 mana mniej nie jest juz tak istotne. W late game i tak powinnismy miec dobrze, chociaz to oczywiscie kwestia tego z jakim deckiem gramy. Siepacz - u nas nie ma cala/nie mialem okazji z takowym grac, wiec sie w tej kwesti nie wypowiadam. Co do stifli - Moim zdaniem glowne zastosowanie to skarcenie w poczatkowych fazach gry fetcha. Pozniej wole miec miec kontre, zeby zagrozenia na stol nie wpuscic, niz je pozniej karcic przy uzyciu. Nie mowie, ze sa bezuzyteczne w pozniejszych etapach, tylko, ze wg mnie lepiej miec kontre wtedy. M. M0rw47h - Cz sie 17, 2006 4:07 pm " />Ja nie mówie, że wole mieć stifle'a od kontry (chociaż widząc decree sprawa ma się oczywiście inaczej inaczej), ale stwierdzam fakt że grając z TaNem, mając na ręce cs-a i stifle'a, zdecydowanie wole wpuścić tego slavera i dać mu zmarnować większą ilość many mniejszym kosztem oraz zachowując tą kontre na coś "bardziej" szkodliwego ;'> Weź też pod uwagę, że w niektórych sytuacjach możesz go używać jako kontry w kluczowych momętach np. wyżej wspomniony dekret, slaver, scepter oraz spelle grane z niego... oraz te cholerne niekontrowalne barbarian ringi ;D Troche tego jest... asmo - Cz sie 17, 2006 4:14 pm " /> "> Siepacz - u nas nie ma cala/nie mialem okazji z takowym grac, wiec sie w tej kwesti nie wypowiadam. M. sa 2:aggro i po prostu CAL nie miales szczescia widac grac na sobotnich turniejach mnie osobiscie najbardziej denerwuje wersja ze stiflami jak gram borosem i dostaje stifla w fecza/grima/legioniste i ogolnie ma szerokie zastosowanie...i chyba jest najlepszym rozw z w/w togow Naber - Cz sie 17, 2006 6:55 pm " />Stifle w togu to dobra karta potrafi zrobic dużo od wspomnianych kontr w fecze po imprint w scepterze, potrafi również kontrowac nieraz logiki w mirrorze gdy przeciwnik postanowi zapłacic mniej.Jednak grając na nie odcinamy sie od innej świetnej karty jaką jest wonder który potrafi wyciągnąc z wielu kiepskich sytuacji.Ja osobiście jestem wielkim fanem wondera i sądze że nie wróciłbym do grania stiflami chyba ,że w meta pełnym no-sticków Damian123 - Cz sie 17, 2006 7:13 pm " />Co do spell snarów to ja gram nimi od wyjscia dissention.Słyszałem wtedy dużo uwag typu:spell snare nie gra i nie bedzie w excie. Ja gram spell snarami zamiast mana leakow Mi się bardzo dobrze sprawdzają.Często zaskakują opponeta,bo ma mane zostawioną na zapłate za force spika,a ja mu wyskakuję ze spell snarem. Dobrze radzą sobie na napory bo są szybsze od mana leaków o 1 mane.Karcą wiele decków z powodu tych kart (isochrony,knighty,kataki,smother,living wish,cranial plating i dużo kart za 2 many,kórych nie będę wymieniał).Szczególnie dobre są na kontrole.Z kontrolami często moge wystawić o jedną w kontre więcej (spell snare na counterspella). Jedyną wadą tej karty jest to,że czasami siedzi bezczynnie na ręce bo opponent używa spella z innym kosztem.Wtedy czekam na następną okazje. W niektórych sytuacjach mana leak się wydaje lepszy od snara,ale wole tego drugiego. Nie rób double postów=używaj opcji edit M0rw47h - Cz sie 17, 2006 7:45 pm " /> ">Stifle w togu to dobra karta potrafi zrobic dużo od wspomnianych kontr w fecze po imprint w scepterze, potrafi również kontrowac nieraz logiki w mirrorze gdy przeciwnik postanowi zapłacic mniej.Jednak grając na nie odcinamy sie od innej świetnej karty jaką jest wonder który potrafi wyciągnąc z wielu kiepskich sytuacji.Ja osobiście jestem wielkim fanem wondera i sądze że nie wróciłbym do grania stiflami chyba ,że w meta pełnym no-sticków Co maja kartofle (stifle) do wondera, bo niebardzo rozumiem... Ja osobiście uciołem jednego opta, i że tak powiem grała gitara, był i wonder (w tym uciętym slocie), który jest niezastąpiony, jak i stifle, które pomagały wygrać bardzo dużo gier ;'> Damianie, mogłbyś uzasadnić czemu własnie akurat wolisz snare od leaka? W czym ten jest lepszy? Osobiście twierdze, że właśnie snare jest dużo bardziej sytuacyjne, a jeśli grasz nimi w slocie leaków to jest mały problem... dwie sztuki dochodzą w najbardziej nieporządanych momętach, gdzie nie mogą nic skontrować, zaś leaka możesz użyc chociażby po to, żeby wytapować swojego opponenta, zmniejszając ilość zagrożeń, które ten może w danej chwili wygenerować. Szczepan - Cz sie 17, 2006 7:55 pm " /> ">Co maja kartofle (stifle) do wondera, bo niebardzo rozumiem... Ja osobiście uciołem jednego opta, i że tak powiem grała gitara, był i wonder (w tym uciętym slocie), który jest niezastąpiony jak i stifle, które pomagały wygrać bardzo dużo gier ;'> Tyle że granie na samym Wonderze jest z lekka mało efektywne. Karta ta sprawdza się w tym decku dopiero w połączeniu z Giftsami. A jak już i gifty to i analiza. I już się robią 3 sloty, a co najlepiej uciąć? Stifle bez których ten deck może się obyć ;] M0rw47h - Cz sie 17, 2006 8:03 pm " /> ">Co maja kartofle (stifle) do wondera, bo niebardzo rozumiem... Ja osobiście uciołem jednego opta, i że tak powiem grała gitara, był i wonder (w tym uciętym slocie), który jest niezastąpiony jak i stifle, które pomagały wygrać bardzo dużo gier ;'> Tyle że granie na samym Wonderze jest z lekka mało efektywne. Karta ta sprawdza się w tym decku dopiero w połączeniu z Giftsami. A jak już i gifty to i analiza. I już się robią 3 sloty, a co najlepiej uciąć? Stifle bez których ten deck może się obyć ;] Gifty? Ta karta pokazuje swój prawdziwy potencjał tylko w dredge-u i desire. I tak gra się singlowymi o ile wogule się gra! Przecież wonder jest dodatkową "atrakcją", która może Ci wygrać gre, pamietaj, że masz mase drawu w tym decku, przecież nie opierasz całej strategii na dobraniu wondera... Dojdzie? Super, jak to ujoł ruel "wonder for the win", własnie wygrałeś przegraną gre... Nie dojdzie? Trudno... PASEK - Cz sie 17, 2006 8:24 pm " />Gdy tylko wyszły spell snary ja i Cryrax testowaliśmy je intensywnie w slotach mana leaków. Ogólnie jest to dobra karta ale widzę ją w tym decku jedynie w wersji stifle-tog zamiast stifli( ). Force spiki są nie do ruszenia z tego decku muszą być 4 ponieważ są kluczowe w pierwszej turze i mnówstwo gier rozbija się o spike, zwłaszcza, że jest to deck "skontrujmy cały świat" i ma duże problemy z odpowidaniem na rzeczy które juz weszły do gry. Mana leaki MUSZĄ być w tym decku poniweważ są najlepszą kontrą na drugą turę bez na gdy jestes na drawle często byly kłopotliwe ponieważ: 1) grając z borosem nie kontrują kolesi za 1 manę co często prowadziło do bez sensownych przegranych 2) jeśli nie mamy force spika to często nie mamy czym skontrować czaru za 3 many w drugiej turze, podobnie jest jeśli mamy force spika ale przeciwnik zagrał jakąś akceleracje- bop, mox często wtedy jedyną odpowiedzią jaką mamy w decku jest counterspell, którego często szkoda jest marnować na takim etapie gry poza tym: Spell snare często nie kontruje kluczowych w ext czarów o innym koszcie- cunning wishy, psychatogów, putrefy, deedów, thirst for knowledge, troll ascetic, sword of fire and ice, char, firebolt, isamaru, savannah lion, grim lavamancer, loxodon hierarch szczególnie natomiast przykre jest to, że nie kontruje fact or fiction oraz gift's ungiven które są kluczowe w MU kontrolnych na etapie mid-gamu. Spell Snary mają oczywiście wiele zalet szczególnnie w grze z innymi kontrolami gdy są twardą kontrą na inne kontry za jedyne U, są jednak bardzo sytuacyjne i moim zdaniem nie mogą zastąpic mana leaków, które są najlepszymi kontrami na drugą turę i okolice mid-gamu. Co do wondera- wydaje mi się bez sensu granie na nim bez gift's ungiven, które dają nam wirtualnie 2 wondery oraz na matchupy kontrolne analizę która też jest bardzo dobra w takowych. Gift's swoją drogą nie są złe w tym decku- oczywiście są gorsze od fof MU z agresywnymi deckami (chyba, że idą po wondera gdy atog jest lethal ) natomiast w MU kontrolnych są równie dobre. siepacz - Cz sie 17, 2006 8:25 pm " /> ">Dojdzie? Super, jak to ujoł ruel "wonder for the win", własnie wygrałeś przegraną gre... Właściwie zawsze od Wondera wolę dodatkowego Meloku - on też sam wygrywa gry i nie potrzebuje do tego toga. Na pewno chciałeś napisać, że Wonder spełnia podobne do Meloku funkcje. Obydwa decydują często o wygranej bądź przegranej zarówno z aggro jak i kontrolami. Jeśli tak, to nie bardzo ci się udało- proponuję na przyszłość uzasadniać swoje poglądy. Revan - Cz sie 17, 2006 8:32 pm " /> ">Snare w ilości dwóch sztuk też jest złym pomysłem, szansa że podejdzie w momęcie kiedy będzie potrzebny jest poprostu minimalna! Toga, trolla, slonia, giftów i masy innych rzeczy nawet nie ruszysz nim, a przecież nie chcemy w pewnym momętach mieć martwych kart na ręce i przechodzić do fazy ssania, nieprawdaż? Zacytowalbym jeszcze pare innych wypowiedzi ale ta jest dosc kluczowa wzgledem tego co chcialbym powiedziec (napisac). Po pierwsze - nikt nie mowi o 2 snarach, bo grajac ta karta rzeczywiscie jej ilosc powinna byc taka by dochodzily kiedy trzeba. Ja gram na 3 i jest gut. A teraz agrumentacja dlaczego snare jest lepsze od leaka. Po pierwsze - szybkosc (cmc) - jak nie trudno zauwazyc, snare kosztuje tylko u wiec w early game jest to zaleta dosc kluczowa, razem ze spikami polepsza zdecydowanie MU z wszelkimi naporami. Po drugie - element zaskoczenia - czasami sa takie sytuacje kiedy musimy sie wytapowac, przeciwnik widzac u nas 1 wolna mane bedzie sie spodziewal raczej tylko force spika, zostawiajac sobie ew ta 1 mane, a tu zonk, wyskakujemy ze snarem. Po trzecie wreszcie - wszechstronnosc (tak, wszechstronnosc!!!). W mid i late game koszt zwykle przestaje sie tak bardzo liczyc, wiec to ze snare jest tanszy w manie w pozniejszych etapach gry nie stanowi o jego wielkiej przewadze. Jednak chcialbym zwrocic uwage na to, ze w miare uplywu czasu przydatnosc leaka maleje (opp prawdopodobnie ma coraz wiecej many), podczas gdy snara wcale nie... Ten niepozorny spell sanre jest naprawde TWARDA kontra (oczywiscie jesli ma sie jakie takie ogranie tym deckiem, e nie gra sie na pale i mysli zanim skontruje kazdy spell). Prosze mi bowiem wskazac, w jakim decku w obecnym ext nie ma co najmniej 8 (w wielu jest znacznie wiecej) kart z kosztem 2, i to kart dosc kluczowych dla strategii poszczegolnych talii. Snare jest przydatny na ux kontrole (ub tog - kontry/leaki/smothery/truthy, no stick - kontry/leaki/sceptery/helixy/fireicy/po side magowie, scepter tog - to co nostick + terminaty/smothery, burning tog - tez podobnie + wishe, wszystkie kontry), inne kontrole/aggro kontrole (rocki - sakury/smothery/wishe/wretche, tings - wishe/fireice'y/peace'y), napory (boros - helixy/legionisci/magma jety/kataki, affka - platingi/ravagery/fireice'y/shrapnele, bg aggro - mongrele/smothery/confidanci/wretche/jitte, aggro CAL - mongrele/miski/wishe/co tam jeszcze chcecie), a nawet na combodecki (tooth - sakury/peace'y/scryingi, hbc - sakury i inne land searche/dreamsy/kontry/seedtime'y) - uff, ale sie zmachalem, ale zmusiliscie mnie zebym to wszystko wymienial -_-. Ogolnie rzecz biorac naprawde nie widze zadnego MU w ktorym snare bylby martwa karta... Po prostu grajac nim trzeba umiec odpowiednio gospodarowac kontrami. Natomiast co do stifli - nie sa niezbedne, ale na pewno sa bardzo przydatne, ich zalet nie chce mi sie kolejny raz wymieniac jako ze zostalo to juz zrobione. To czy na nich grac czy nie jest indywidualna sprawa danego gracza i jego buildu. Osobiscie jednak uwazam, ze bez stifli lepiej radzi sobie splasowana pod g lub w wersja toga niz standardowa ub (ma wiecej odpowiedzi na to co juz wejdzie na stol). Dlatego tez w klasycznym ub togu gralbym na nich w liczie 3 sztuk (imo optymalna ilosc). Naber - Cz sie 17, 2006 8:35 pm " /> ">Co maja kartofle (stifle) do wondera, bo niebardzo rozumiem... Ja osobiście uciołem jednego opta, i że tak powiem grała gitara, był i wonder (w tym uciętym slocie), który jest niezastąpiony, jak i stifle, które pomagały wygrać bardzo dużo gier ;'> Bo to własnie na miejsce wondera giftsów i analizy weszły stifle.Co do ucięcia opta nie sądze aby to był dobry pomysł- w końcu chodzi to żeby podszedł na początku Damian123 - Cz sie 17, 2006 8:44 pm " />Ostatnio na jakims forum obiło mi sie o uszy granie na 1-2 vexing sphinxie. Co o tym sądzicie?Ja nie wiem bo tego nie testowałem.Sfinx mi się wydaje srednim pomyśłem,ale spóbuje go potestowac. Cyrax - Cz sie 17, 2006 8:56 pm " /> ">Ostatnio na jakims forum obiło mi sie o uszy granie na 1-2 vexing sphinxie. Co o tym sądzicie?Ja nie wiem bo tego nie testowałem.Sfinx mi się wydaje srednim pomyśłem,ale spóbuje go potestowac. Powiedzenie o pomyśle z dołożeniem vexing sphinxa do psychatoga, że jest nieprzemyślany to raczej niedopowiedzenie. Ten pomysł jest żenujący. Nawet w ug ten koleś nie powinien znaleźć miejsca. W Ruel-atogu musielibyśmy chyba grać na cztery analizy- przecież ten deck opiera się na card advantage, a wonderów i analiz z ruela starczy tylko na połowę drugiego discardu . Śrubokręt - So sie 19, 2006 7:09 am " /> ">Co maja kartofle (stifle) do wondera, bo niebardzo rozumiem... Ja osobiście uciołem jednego opta, i że tak powiem grała gitara, był i wonder (w tym uciętym slocie), który jest niezastąpiony, jak i stifle, które pomagały wygrać bardzo dużo gier ;'> Bo to własnie na miejsce wondera giftsów i analizy weszły stifle.Co do ucięcia opta nie sądze aby to był dobry pomysł- w końcu chodzi to żeby podszedł na początku Opt jest swietna karta w kazdej czesci gry ale co myslicie zeby wrzucic jednogotelling time w sumie moze nie warto tej 1 many ale zawsze to tez jest scry na 3 karty co o tym sadzicie?? Noireve - So sie 19, 2006 11:54 am " />Sądzę, że: <---Telling Time jest aż za 2 many <---Daje nam jedną kartę, nie nabija w żaden sposób grobu <---Fact, Opt, Pragnienie, Mental Note są o wiele lepsze <---Już bym wolał wrzucić Boski Wierzchołek Mistrza Whistler - Śr sie 30, 2006 9:14 am " />Co myślicie o dodaniu Counterbalance i SDT? W T2 świetnie działają(deck moriego z nationalsów), więc może i w extended znajdą miejsce? ">Angel_ napisał: nie wydaje Ci się, że Kielich jest lepszy? Nie. Po pierwsze kielich działa w dwie strony, balance nie. Po drugie counterbalance za mniej many ma o wiele większą moc. Spell, ułożysz topem, jest odpowiednia karta kontrujesz, nie ma, masz fetche, draw etc., uzyjesz i masz kolejne 3 karty i możesz znów miec szanse na skontrowanie. Angel_ - Śr sie 30, 2006 10:41 am " />Jasne, zapchjamy tym 'kombem' 6-7 slotów; to na pewno poprawi nasz early, a może nawet middle game z Borosem i innymi aggro. Whistler, to nie ten deck.. Obydwie karty trzeba zagrać w mainie; są permanentami, które raczej nie schodzą na grave - to się kłóci trochę z nazwą Psychatog.. Zbyt małe korzyści mamy z takiej kombinacji by móc pozwolić sobie na anomalie i przebudowę decku na nowo. Czy naprawdę masz taki wielki problem ze strefą 'countermagic' w tej talii? Ja owego w takim razie nie odczuwam; nie widzę powodów na zmianę buildu Toga, i to jeszcze w filarach jakimi są kontry. Śrubokręt - Śr sie 30, 2006 2:10 pm " />angel niekoniecznie z samymi kontrami mozna zamienic sloty mozna np. wywalc 4x opt na 3x sensei 1x counterbalance i np 2x mana leak aczkowleiek i tak dla mnie niezbyt pomysl...(no i sdt nie napelania grave...) Shrek666 - Śr sie 30, 2006 4:17 pm " />Wywalenie optów, na rzecz Senseja to mocno chybiony pomysł. Opt pozwala Ci na uniknięcie screw, które może się zdażyć. Bączek zaś w praktyce nic nie robi przez pierwsze 2 - 3 tury właśnie wtedy, gdy trzeba kontrowac dużą ilośc zagrożeń ( zwróc uwagę, ze ToG nie ma reseta stołu w postaci WoGa). Co do counterbalance i Sensei to one mogą poszaleć, ale w osobnym decku. Ja już go widze 9oczami wyobraźni) UR deck ze Sphinxem, Angerem itd . Windwalker - Pt wrz 01, 2006 6:06 pm " />Jestem zainteresowany grą Psychatogiem tylko nie wiem jeszcze jakim, prczeczytałem wszystkie te deck listyi: 1) Scepter Tog deck mis ie podoba ogólnie bardzo lubie grać berłem wszystko ok, ale nie mam tyle kasy, żeby władowac w te wszystkie duale i fecze 7-8 dla mnie max. 2) UB Psychatog tak czytam i nie mogę dojść do najlepszej wersji oczywiście można się bać mainowych igiełek, ale co tam... No i ogólnie wersje toga, czy pomoże mi ktoś cos wybrac? Nie interesuje mnie co tam jakiego toga boli tylko jakiego składać, żeby był dobry na obecne meta i najlepiej nie za drogi, ale bez przesady jakaś super budżetowa wersja odpada. Zainteresowany jestem wszystkimi togami! Na meta: Polska (głównie) i moje zamieszkanie, czyli BDW i też różne Togi. Proszę spisy z jakiś tam większych imprez spisy są na początku tego wątku. PASEK Whistler - Pn wrz 04, 2006 10:13 am " />Jak myślicie czy Teferi, Mage of Zhalfir który wyjdzie w Time Spiral będzie grany w togu? Wygląda on tak: Teferi, Mage of Zhalfir 2UUU Legendary Creature - Human Wizard Flash(You may play tyhis spell any time you could play an instant) Creature cards you own that aren't in play have flash. Each opponent can play spell only any time he or she could play a sorcery. 3/4 (karta jest w 100% potwierdzona przez wizardsów.) Mi się wydaje ze byłaby ciekawą opcją w togu. Zagra sie go z koncem, problemu z uuu raczej nie powinno być. Dzięki niemu mozemy zagrac z zaskoczenia toga albo meloku, a oppowi wyłączamy kontry i różne inne treaty. Co o tym myślicie? EDIT: Troll --> pisałem z pamięci i źle zapisałem. Kaoss - Pn wrz 04, 2006 10:53 am " />Jednak wole maga na SB, czemu ? bo przepchniecie tego ziomka graniczy z cudem, kosztuje 5 many i nawet w respie na fakty mogą byc trodności. Troll40 - Pn wrz 04, 2006 12:20 pm " />potwierdzona przez wizardów karta z kretynizmem w wordingu? creature cards that AREN'T in play powinno być. Jesteś pewien jej prawdziwości? czy po prostu z pamięci wording klepałeś i rąbnąłeś autorski byk? jako narzędzie przeciwko kontrolom swoim działaniem wydaje mi się dobry bo mocno zakłóca działanie np oppa mirrorowego, wyłącza odpowiedzi a przepchnięty z końcem mając jedną kontrę w ręce jest odporny na usunięcie go przez oppa (w swojej turze musi grać trutha a skoro spelle mają sorcery speed w jego wykonaniu to nie może kontrować naszej kontry. Ale nie jestem kierowcą toga i nie jestem w stanie stwierdzić czy taki paszczak jest naprawdę warty slota. edit - poprawiłem literówki -_- PASEK - Pn wrz 04, 2006 12:22 pm " />za 5 many wolałbym zagrać meloku i po prostu wygrać gre niż zagrać załosnego kolesia ( 5 many 3/4 i nic? ) pomagającego mi zagrać inne win condition. Śrubokręt - Pn wrz 04, 2006 12:49 pm " />ale meloku dopiero trudno wrzucic pozatym ma on te 3 z przodu co przeciwko togom nie jest wcale mala liczba. a i zamist traktowac go jako finishera ptraktuj go tak jak np stonesy ktre ludzie zamieniaja pod koniec za 6 mana a maja one tyle samo z przodu i nierobia sieczki z kontr toga i ogolnie z jego "untileotowosci" jak dla mnie to w kontrolnym meta spokojnie do maina nawet kosztem 3 stifli albo wielu innych mozliwosci bo karta syta moim zdaniem (a mam meta kontrolne) stw - Pn wrz 04, 2006 2:07 pm " /> ">zamist traktowac go jako finishera ptraktuj go tak jak np stonesy Jezu. Stonesy są landem, który daje manę, a dopiero potem niekontrowalnym kolesiem, a tego trzeba wstawić do gry. Meloku jest 2/4, a ten typ 3/4. I co z tego skoro Meloku robi coturowego blckera na Toga i powoli kuta. Pozatym włśnie dzięki robieniu toxów Meloku jest tak przerąbany. Powiedz mi np. co ten koleś będzie robił na ichorida, bo meloku po prostu wygra ci grę. Śrubokręt - Pn wrz 04, 2006 2:19 pm " />jezeli juz zaliczymy ze gramy nim w mainie to na ichorida pozwoli wstawic toga/meloku z koncem tury oppa fakt zamist grania najpierw teferiego pozniej meloku mozna zagrac odrazu meloku tylko ze tylko gra sie z regoly na 1 meloku i nie zawsze podejdzie a tak zamiast meloku moza zagrac togaz koncem tury ktory moglby byc zaskoczeniem... btw. na ichorida sa leyliny bo najpierw trzeba w ogole dorzyc do tej 5 tury zeby tego meloku wrzucic i wyczekac do 6 tury zeby zaczac robic tokeny ew popostu teferi na side i sidowac na kontrole. i tak moim zdaniem fajny siepacz - Pn wrz 04, 2006 3:20 pm " />A, btw: czy Urza's Factory nie jest lepsze od Stalking Stones? Whistler - Wt wrz 05, 2006 1:03 pm " />A co myślicie o graniu na 1 mikokoro? W takiej ilosci nie powinien powodować jakis dużych obciążen na mana base w postaci częstszego color screw, a jednak daje przydatny draw i te 1.5 dmg dla toga. HomAR - Wt wrz 05, 2006 1:07 pm " /> ">A, btw: czy Urza's Factory nie jest lepsze od Stalking Stones? Myślę ze nie, stonesy aktywujemy w 6 turze nawet, a to w ósmej i zamiast tego mamy goscia 2/2 i żeby p/t było to lepsze, to trzeba by to aktywować kilka razy wytapowując sie przy tym, podczas gdy kamyczki tylko raz, wczesniej i wieksze. Śrubokręt - Wt wrz 05, 2006 3:23 pm " />ale to nam od tej 8 tury daje praktycznie stały przyplyw blokera pozatym i tak w ogromniej wiekszosci gier w ktorych stonesy decyduja aktywuje sie je dosc pozno HomAR - Wt wrz 05, 2006 3:48 pm " />Ech, po 1sze stonesy mają słuzyc za niekontrowalnego finishera(nie za blokera), gł w MU z kontrolami, a factory każe nam sie całemu wytapowywac za duże ilosci many, których mozemy nawet nie zgromadzić. I myślę, że jednak nie będziesz aktywował tego wcześniej niz stonesy, a i je dość często zmienia sie w 6 turze. Wapniak - Wt wrz 05, 2006 4:06 pm " />Teferi jest mega klimatyczny i genialny, ale grywalny bedzie pewnie tylko w T2. Jest zbyt drogi by być efektywny w Togu, zresztą Tog nie ma większych problemów z żadnym deckiem na który Teferi byłby odpowiedzią niż jakakolwiek inna karta, którą dysponuje teraz w cardpoolu. BTW: Sto razy bardziej wolałbym na mirrora grać Llawanką czy większą ilości Meloku niż nim. Co się tyczy Stonesów to są lepsze od Faktorii bo są szybsze. Zresztą rzadko kiedy chcemy się wytapowywać z końcem by aktywować stonesy (tak ostatnio przegrałem grę z Heartbeatem, przewinał mnie w odpowiedzi), a aktywując stonesy przy ośmiu mana mamy jeszcze dość mana na Kontrzaklecie. Więc sprawa jest chyba jasna. PASEK - Wt lis 21, 2006 7:26 pm " />Ponimo wyjścia sudden shocków uważam ten archetyp dalej trzyma się nieźle, a nawet działa bardzo sprawnie i w sumie ma się lepiej niż inne wersje psychatogów. Moja ztechowana wersja z Falkonu: Maciej Pasek - ubw tog 4x Mental Note - lepsze od optów bo szybciej nabijają atoga, logici i treshhold 4x Psychatog 1x Meloku, the Clouded Mirror 2x Remand - początkowo były 4 w decku niestety jednak z testów wynika że deck powinnien mieć 24 lądy a nie chciałem ucinać logiki lub meloku( jedeny karty które daje rade się wyjąć z tej ciasnej konstrukcji), 3 remand został ucięty dla mojego super secret techu- exposivsów. Remandy są jedną z lepszych kontr, dużo bardziej przydatne od mana leaków, szczególnie ze względu na dużą popularność kart z flashbackiem w ext- firebolt, cabal therapy, call of the herd. 1x Engineered Explosives - tech który przyśnił mi się w drodze na ptg w Berlinie;) okazały się nadzwyczaj przydatne jako element zaskoczenia, spokojnie do wymiany na 3 remanda 4x Circular Logic - 4 logici to podstawa do comba - dużo logic+psychatog 4x Counterspell 4x Fact or Fiction 2x Thirst for Knowledge 2x Smother 2x Boomerang - jak się okazuje w praktyce możliwość zboomerangowania lądu jest w niektórych MU kluczowa by zyskać tempo- t&N, trony. 2x Vedalken Shackles - jakoś trzeba sobie radzić w czasach w których psychatoga niezmoernie łatwo zabić, karta kluczowa na aggro decki szczególnie borosa. 4x Force Spike 4x Polluted Delta 1x Flooded Strand 3x Watery Grave 1x Hallowed Fountain 1x Vault of Whispers 2x Seat of the Synod 2x Stalking Stones 1x Swamp 2x Cephalid Coliseum 7x Island SB: 3x Bottle Gnomes - boros 1x Smother - aggro, mirrory 3x Ghastly Demise - aggro 1x Stalking Stones - na kontrolne MU by zwiększyć ilość lądów oraz WC 4x Duress - na kontrole, comba 3x Kataki, War's Wage - affinity to jeden z najgorszych MU bez katakich jest strasznie słabo dodatkowo jeśli przeciwnik ich się spodziewa a my go nie dobierzemy to przeciwnik ma dużo nie przydatnych kart. Ponadto dużym sukcesem cieszą się między innymi w Japonii wersje z counterbalancem, sensejem i confidantami. Kaoss - Wt lis 21, 2006 7:34 pm " />Pasek, argumentacja !!! xD A tak na serio to jednak przydalo by się pare wyjasnien bo wersja wybitnie stechowana. Po co remandy i Engineered Explosives ? dalej zesplashowales W po katakich, nie lepiej poprostu G po pierniki które można sajdować na inne meczapy i są chyba jednak bardziej karcące niż Engineered Explosives. I ostatnie mrockne pytanie, czemu zrezygnowales ze stifli ? PASEK - Wt lis 21, 2006 10:26 pm " />Expolosivsy były takim techem który o dziwo się nawet sprawdził, spokojnie można za nie wrzucić remanda. Dokładanie deedów zniekształcało by strategie decku - szybkie wstawienie atoga i jego obrona-, a dodatkowo strasznie psuje mana base i niekombi się z artefaktycznymi lądami i thirstami. Kataki > Deed na affinity gdyż na deedy wystarczają standardowe karty sideboardowe affinity na atoga- pithing needle- na katakiego affinity musi wrzucać darkblast, seal of fire lub zostawiać f\i które gdy nie masz katakiego nic nie robią. Nie twierdze że deedy są słabe, bo to dobra karta ale wydaje mi się że to ich wykorzystania trzeba by zbudować deck od podstaw. Stifle były dobre gdy nikt się ich nie spodziewał, w dzisiejszych czasach w 90& przypadków lepiej jest mieć zwykłą kontre. Możliwe że dobrym rozwiązaniem byłyby stifle w sideboardzie na Trona by kontrować decree i mindslaver, na razie jednak tego nie sprawdziłem. Pare wersji z counterbalancem, które pewnie w niedługim czasie staną się najbardziej poularną wersją tego decku: Yuta Takahashi PTQ Yokohama - Kobe Top 8: 4 Polluted Delta 2 Flooded Strand 2 Watery Grave 2 Hallowed Fountain 2 Darkwater Catacombs 8 Snow-Covered Island 2 Snow-Covered Swamp 2 Dimir Aqueduct 24 land 4 Dark Confidant 4 Psychatog 2 Meloku the Clouded Mirror 10 creatures 3 Sensei's Divining Top 3 Counterbalance 4 Spell Snare 4 Counterspell 4 Circular Logic 4 Smother 4 Fact or Fiction 26 other spells 4 Duress 3 Kataki, War's Wage 3 Tormod's Crypt 3 Engineered Plague 2 Haunting Echoes 15 sideboard cards Nicola Labarre PTQ Yokohama - Kobe Top 8: 4 Polluted Delta 1 Bloodstained Mire 4 Watery Grave 3 Underground River 5 Island 2 Swamp 19 land 4 Psychatog 4 Dark Confidant 1 Meloku the Clouded Mirror 9 creatures 4 Sensei's Divining Top 3 Serum Visions 3 Predict 4 Counterbalance 4 Remand 4 Counterspell 4 Smother 2 Fact or Fiction 1 Wipe Away 3 Chrome Mox 32 other spells 4 Duress 2 Teferi, Mage of Zhalfir 1 Engineered Plague 3 Tormod's Crypt 2 Last Gasp 3 Darkblast 15 sideboard cards PASEK - Cz gru 07, 2006 10:56 am " />Jak się okazało na worldsach Atog przeżywa teraz kryzys tylko jeden z Japońskich techów poszedł dobrze. Wciąż raczej panuje strategie na "Hulka"- szybki atog- dodatkowo wzmocniona wishem po pyschotic fury, bez counterbalanców i innych udziwnień. Dobry techem wydają mi się sideowe Ironfooty. Katsuhiro Mori, 4-1-1 Extended -- 2006 World Championships Main Deck 60 cards 2 Vault of Whispers 4 Seat of the Synod 1 Steam Vents 1 Underground River 1 Oboro, Palace in the Clouds 1 Cephalid Coliseum 1 Watery Grave 1 Flooded Strand 4 Polluted Delta 1 Snow-Covered Swamp 5 Snow-Covered Island 1 Desert 23 land 4 Psychatog 1 Wonder 5 creatures 1 Smother 1 Echoing Decay 1 Ghastly Demise 1 Chrome Mox 2 Cunning Wish 4 Duress 4 Thirst for Knowledge 4 Circular Logic 3 Force Spike 2 Fact or Fiction 2 Counterspell 3 Opt 3 Spell Snare 1 Deep Analysis 32 other spells 1 Commandeer 1 Psychotic Fury 1 Bottle Gnomes 1 Engineered Plague 2 Ghastly Demise 2 Tormod's Crypt 1 Darkblast 1 Echoing Truth 1 Meloku the Clouded Mirror 1 Gifts Ungiven 2 Phyrexian Ironfoot 1 Teferi, Mage of Zhalfir 15 sideboard cards Whistler - N sty 07, 2007 7:05 pm " />Wersja z The Finals Shouta Yasooka - Tog 1 Minamo, School at Water's Edge 4 Seat of the Synod 1 Swamp 2 Watery Grave 1 Cephalid Colisseum 5 Snow-covered Island 2 Flooded Strand 4 Polluted Delta 1 Mikokoro, Center of the Sea 1 Oboro, Palace in the Clouds 1 Academy Ruins 4 Psychatog 1 Wonder 1 Meloku, the Clouded Mirror 1 Smother 2 Ghastly Demise 1 Chrome Mox 3 Spell Snare 3 Mana Leak 4 Counterspell 2 Circular Logic 3 Duress 4 Thirst for Knowledge 3 Cunning Wish 1 Deep Analysis 1 Gifts Ungiven 2 Fact or Fiction 1 Umezawa's Jitte Sideboard: 1 Umezawa's Jitte 3 Phyrexian Ironfoot 1 Duress 2 Tormod's Crypt 1 Circular Logic 1 Tsabo's Decree 1 Gifts Ungiven 1 Stifle 1 Echoing Truth 1 Coffin Purge 1 Sudden Death 1 Smother PASEK - Śr lut 14, 2007 7:47 pm " />Wersja Counterbalance-toga z Modo: U/B TrinketTog by Trophy Hunter_pl 1 Cephalid Coliseum 2 Flooded Strand 5 Island 4 Polluted Delta 3 Seat of the Synod 1 Swamp 2 Underground River 1 Vault of Whispers 3 Watery Grave 1 Hallowed Fountain 23 land 4 Dark Confidant 4 Psychatog 3 Trinket Mage 11 creatures 4 Counterspell 1 Engineered Explosives 2 Fact or Fiction 1 Pithing Needle 2 Remand 3 Sensei's Divining Top 3 Smother 3 Thirst for Knowledge 1 Tormod's Crypt 3 Counterbalance 3 Spell Snare 26 other spells 2 Darkblast 4 Duress 3 Ghastly Demise 3 Kataki, War's Wage 2 Stifle 1 Tormod's Crypt 15 sideboard cards Wersja z Trinketami jest chyba teraz najbardziej popularna ale na GP Singapore Japończycy wybrali wersja koncentrująco się na locku Balace+Sensei bez triketów i toolboxa. 7. Ryo Ogura - CounterTop Tog 4 Polluted Delta 2 Flooded Strand 2 Bloodstained Mire 2 Watery Grave 1 Steam Vents 1 Breeding Pool 1 Oboro, Palace in the Clouds 1 Academy Ruins 4 Island 1 Swamp 1 Blood Crypt 20 land 4 Dark Confidant 3 Psychatog 1 Meloku the Clouded Mirror 8 creatures 2 Engineered Explosives 4 Sensei's Divining Top 4 Counterbalance 4 Counterspell 4 Thirst for Knowledge 3 Smother 3 Spell Snare 2 Damnation 2 Fact or Fiction 4 Chrome Mox 32 other spells Sideboard: 2 Tormod's Crypt 4 Duress 3 Dwarven Blastminer 3 Ancient Grudge 3 Ghastly Demise Świr - Pn maja 07, 2007 1:27 pm " />nie rozumiem po co jest to ">1 Oboro, Palace in the Clouds chyba ze po to aby miec co discardowac pod Psyhola znalazlem wersje bez 2x Fact or Fiction ale na 4 Spell Snare'ach i 3 Damnacjach natomiast mnie brakuje tu np. Sudden death na: Słonie w sztukach 2 zamiast czegos. ew. czegos do wracania permanentow ze stolu. np. boomerang potrzebny np. na enchantmenty (Worship) jesli nie uda nam sie ich skontrowac ps. Wiem ze Pasek uwaza ze ta wersja Obsysa !! PASEK - Śr wrz 05, 2007 8:45 pm " />Wersja z Counterbalancami stała się jak narazie ostateczną grywalną wersją tego decku. Popularne są zarówno wersje z Trinketmagami i Toolboxem jak również wersje z większą ilością drawu zamiast typków 2/2. Standardem są też również wszelkiego rodzaju splashe - W dla Katakiego lub R a nawet G dla ancient Grudgy i\lub Blastminerów By Mamut Mamutowicz 2 x Cephalid Coliseum 2 x Flooded Strand 1 x Godless Shrine 4 x Island 4 x Polluted Delta 2 x Seat of the Synod 1 x Swamp 3 x Watery Grave 1 x Academy Ruins 1 x Hallowed Fountain - 4 x Dark Confidant 4 x Psychatog - 3 x Chrome Mox 4 x Counterspell 1 x Engineered Explosives 2 x Fact or Fiction 4 x Remand 4 x Sensei's Divining Top 3 x Smother 4 x Thirst for Knowledge 3 x Counterbalance 3 x Spell Snare Sideboard 4 x Duress 3 x Ghastly Demise 4 x Kataki, War's Wage 4 x Leyline of the Void Robert Thatcher Gen Con Extended $1000 Top 8 1 x Vault of Whispers 1 x Academy Ruins 4 x Watery Grave 1 x Flooded Strand 4 x Polluted Delta 5 x Island 1 x Steam Vents 1 x Hallowed Fountain 2 x Swamp 3 x Seat of the Synod 1 x Mountain - 3 x Psychatog 2 x Trinket Mage 4 x Dark Confidant 1 x Meloku the Clouded Mirror - 3 x Sensei's Divining Top 3 x Counterbalance 3 x Damnation 2 x Fact or Fiction 3 x Smother 4 x Thirst for Knowledge 2 x Spell Snare 4 x Counterspell 1 x Engineered Explosives 1 x Tormod's Crypt 1 x Pithing Needle Sideboard 4 x Duress 3 x Ghastly Demise 4 x Kataki, War's Wage 3 x Dwarven Blastminer 1 x Spell Snare PASEK - Śr wrz 05, 2007 8:55 pm " />Swoją drogą jeśli chodzi o bardziej Hulkową wersje atoga to bardzo dobrą kartą wydają się być tombstalkery, niby antysynergia z atogiem ale taki typ dzięki notą i innemu drawowi wchodzi dość szybko co pozwala wstawić go i mieć na kontrę. Jest to o tyle ważne, że w normalnych warunkach gdy wstawiamy teraz atoga i mamy mane na kontre to dostajemy sudden shocka i często możemy się zwijać natomiast stalket jest otporny na większość removalu w formacie- ghastly demise, sudden shock, sudden death, smother, a karty typu putrefy czy vindicate dość łatwo skontrować. Poza tym na wstępie dostajemy ciało 5/5 z evasion a dodatkowo po jego wstawieniu nie bolą nas już crypty czy wretche. Narazie widziałem go w akcji w deckach typu gro i tam działał dobrze a w końcu w tamtym decku nie ma zbyt wielu kontr oprócz spell snarów, w nowoczesnym atogu stalker mogłby być lepszy nawet od atoga. Co sądzicie o tym kolesiu? xazax666 - Cz wrz 06, 2007 11:34 pm " />Trony również mają z nim problemy.. po wydaniu 2 many zawsze znajdzie się coś na kontry,a zeby zaplacic condecenda trzeba troszke wydać (tak samo z burstami).Zdecydowanie opcja dla "tradycyjnego" toga. Daje nam o wiele lepszy alternatwny finisz niz meloku i stonesy.Zajmowanie slotów wonderem chyba tez nie bedzie konieczne.Jedyna wada to chyba koniecznosc zrezygnowania z logik. W counterbalance raczej tego nie widze.(co mi się podoba bo nigdy go nie lubiłem :P) Ma juz ktoś jakąś konkretną rozpiske Toga z stalkerem? Greg - Pt wrz 07, 2007 5:46 am " />[quote="xazax666"]Ma juz ktoś jakąś konkretną rozpiske Toga z stalkerem?[/quote] Wydawało mi sie że psychatog ze stalkerami to jest to całe gro czy tam turbo grow w kolorach ubg do którego jest już wątek na forum, ale moge sie mylić. :/ siepacz - Pt wrz 07, 2007 8:54 am " />Mylisz się - gro nie ma nic wspólnego z togiem prócz tego, że gra tam 2-3 sztukami tej karty. A na temat, to ja bym grał 2 Stalkerami także w buildzie na balancach. Dzięki topom (i niedługo temu cantripowi nowemu z Lorwyn) z Confidanta go nie dociągniemy a ładnie unika on hate'u na Tarmogoyfa, którym przypadkiem bardzo solidnie dostaje też tog. PASEK - Śr wrz 26, 2007 10:20 pm " />Wersja Counter-top z psychatogami zastąpionymi przez Tarmogoyfy. Specjalnie mnie to nie dziwi gdyż psychatog był zawsze raczej mały w tym decku ze skąpą ilością drawu. Threads of Disloyality zamiast smotherów- moim zdaniem raczej chybine, threads są dobre ale jednak są ture wolniejsze od smothera, szczególnie, że deck ten gra dodatkowo bez counterspelli a ma wiecej odpowiedzi w slocie 3 many(Vindicate). Osobiście wersja ta mi się średnio podoba - bez kontr i bez drawu deck wydaje się dość pusty. Ciekawym techem jest riptide laboratory do kombienia się z Trinketami, a dodatkowo do wracania confidantów lub meddling magey. gelgep's Green-Blue-Black Counterbalance 1 Ancient Den 3 Flooded Strand 1 Godless Shrine 3 Island 4 Polluted Delta 1 Riptide Laboratory 1 Swamp 1 Tree of Tales 1 Vault of Whispers 1 Watery Grave 1 Academy Ruins 1 Breeding Pool 4 Dark Confidant 4 Trinket Mage 4 Tarmogoyf 2 Venser, Shaper Savant 4 Chrome Mox 2 Duress 1 Engineered Explosives 1 Pithing Needle 3 Sensei's Divining Top 2 Thirst for Knowledge 2 Threads of Disloyalty 1 Tormod's Crypt 2 Umezawa's Jitte 2 Vindicate 4 Counterbalance 3 Spell Snare Sideboard 2 Duress 1 Engineered Explosives 3 Loxodon Hierarch 3 Meddling Mage 3 Smother 1 Threads of Disloyalty 2 Tormod's Crypt rwieczor - Pt wrz 28, 2007 7:33 am " />W tej wersji chyba ciężko dobrać to co jest nam aktualnie potrzebne. Dużo kart po 2 sztuki (np Thirst!), jak to ma działać, nawet factów tu nie ma żeby się do czegoś kopać, a wiadomo że nawet sensej może nam tego nie ułatwić. Poza tym mamy tylko 2 karty o cmc 4, a jest tyle kluczowych kart za 4, które trzeba skontrować! Deck na pewno jest śmieszną zabawką, ale nie na turniej. Jeszcze co do mana base. Czemu jest tylko 1 dual z W? Powinna być fontanna, bo dostaniemy quarterą i musimy magiem szukać dena, a wiadomo że mag może iść po lepsze techy (chociażby po senseja tak potrzebnego w tym decku). PASEK - Pt wrz 28, 2007 10:50 am " />Tak naprawde to format przyspieszył na tyle, że nie ma dużo kluczowych kart o cc4, głównym problemem tego decku jest to, że bez locka balance+sensei ma praktycznie zero(vindicaty lol) odpowiedzi na cokolwiek, przy takiej marnej ilosci drawu deck ten to jedna wielka zionąca pustka. Bo samo combo w obecnym formacie jest bardzo dobre ale jednak reszta decku też musi coś robić. rwieczor - Pt wrz 28, 2007 3:36 pm " />Za 4 many są chociażby giftsy (które resolvować nie powinny), wrath (może nam przeczyścić stół z goyfów i fidzia/ów), nie mówiąc już o pełnej ilości słoni, a i facty czasem przydałoby się skontrować. Jeszcze co laboratory. Fajny tech ale na agro meta w ogóle nie przydatne. Według mnie za wolne i musimy nic nie mieć na ręku, żeby się tym bawić. HomAR - Pt wrz 28, 2007 5:14 pm " />Z wymienionych kart za 4 mana jedynie zgodze sie do giftsow i sloni,i to i tak zalezy mocno od meta,deckow z wrathami i faktami nie ma juz tak duzo od kiedy tron zszedl na pobocze. A laboratory mimo wszystko jest fajna zabawka,1 sztuka chyba nie psuje az tak strasznie MB,a moze byc czasem dodatkowym atutem robiac z np. confidanta infinite blockera na goyfa ;] Ale to wg. gustu,mozna tego nie wkladac do decka bez wiekszej widocznej roznicy. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||