ďťż
[Ext]UGb Madness



Miko - Pt lis 11, 2005 1:02 am
" />Duale z ravniki, gifty + life of the loam i mechanika dredge zaowocowaly nową odmianą madnessa z poznanym niedawno potężnym źródłem drawu <cycle landy + life of the loam>, kolejnym mocnym stworem w decku oprócz arroganta <tog> i poprawionym matchupem z innymi naporami po sb <kochane plagi... dodatkowo w naporowym meta mozna spokojnie wrzucic ghastly demise lub inny removal>

Billy Moreno - Pro Tour Los Angeles - 2nd Place
4 Yavimaya Coast
1 Centaur Garden
1 Cephalid Coliseum
2 Watery Grave
2 Forest
2 Island
1 Lonely Sandbar
2 Bloodstained Mire
2 Overgrown Tomb
4 Polluted Delta
4 Wild Mongrel
3 Aquamoeba
1 Wonder
4 Arrogant Wurm
4 Basking Rootwalla
3 Psychatog
1 Merfolk Looter
3 Umezawa's Jitte
3 Chrome Mox
4 Careful Study
2 Deep Analysis
1 Life from the Loam
2 Gifts Ungiven
4 Circular Logic
1 Darkblast
SB:
4 Cabal Therapy
4 Naturalize
4 Smother
3 Engineered Plague

<na razie w nowym topicu, ale prawdopodobnie deck zostanie wessanydo topicu ze zwyklym UG>.

Zdążyłem tym zagrać z 10 pelnych gier <do 2 winów, 1 gra bez sb> i deck prowadzi sie jak sportowy samochód <czego nie moge powiedziec o zwykłym UG - do tej pory średnio mi podchodzil>.




Kayo - Pt lis 11, 2005 9:08 am
" />Chodzi o to żeby dzida podeszła. A jeśli op ma putrefy itp no to liczba 3 nie zaszkodzi



Dark Mroova - Pt lis 11, 2005 9:21 am
" />Wiem, że chodzi o to, żeby podeszła, ale trochę kicha jak dostaniesz dwie na początku. Imo liczbe dwóch jest wystarczająca, ewentualnie 2x dzida i 1x sword of f/i imho



kszaq - Pt lis 11, 2005 9:30 am
" />
">Wiem, że chodzi o to, żeby podeszła, ale trochę kicha jak dostaniesz dwie na początku. Imo liczbe dwóch jest wystarczająca, ewentualnie 2x dzida i 1x sword of f/i imho :)

Ktos juz chyba ci kiedys tlumaczyl, ze dzid powinno byc jak nawiecej, poniewaz:

1) Zazwyczaj jest gamebrakerem
2) Aktualnie wiekszosc deckow ma na nia mainowy hate
3) Zwalczasz nia dzide oppa wrazie potrzeby




Dark Mroova - So lis 12, 2005 2:08 pm
" />A co myślicie o Glimps the unthinkable ? Sama w sobie jest dobra, ale można wrzucić nawet w siebie. Napełniamy grave togowi, ładujemy na grave karty z flashbackiem, dajemy poweru Ghastly Demiseowi jeśli na nich gramy... Można spróbować imho

@Kkeld - dzięki za medal z kartofla - stoi na półce



Miko - So lis 12, 2005 8:55 pm
" />Glimpsa nie warto grać, jeśli mamy napełniać grave'a wystarczy dredge + dociąg. IMO na sb powinien być 1 coffin purge, na mirrora <wonder> oraz moment's peace, geneze i life from the loam w innych deckach. Zamiast smotherów zdecydowanie lepsze ghastly demise. I w kilku grach brakło mi celów pod fetche <konkretnie islanda>. Yavimaya coastow przewaznie nie uzywalem, dzieki dualom i fetchom mana base byl wystarczajaco stabilny - wolałbym wywalić je i dodac basica ;p. Oczywiscie wszystko to to takie moje luźne opinie, bo w koncu to Moreno zdobyl 2 miejsce...



siepacz - So lis 12, 2005 9:24 pm
" />ale sam mowil, ze deck idealny nie jest... grave-trolle i brawn to swietne pomysly. imho od purge'a lepsze bedzie Krosan Reclamation bo baaardzo pomaga na ug storma



Phantamare - N lis 13, 2005 8:20 pm
" />Geneza do tego decku za wolna. Gasthly tak ale nie zamiast smothera, smother syci wszczegolnosci przeciw gupi psychatogom w mirrorach i w grze z togiem. Na side można wentualnie wrzucic reklamacje ale to bardizej obrona przeciw gupim desaiero, choć raczej z 4 terapiami i 4 logicami powinnismy sobie z nim poradzic.



Pydzio - Pt lis 18, 2005 11:12 pm
" />Gra zarowno na smotherach i ghastleyach jest troche nieoplacalna. Trzeba wybrac jedno z dwoch. Ghastley ma wiecej zastosowan niz smother i usuwa krity poza gre... ale jezeli np w turniejowym meta jest duzo togow to popieram ze lepiej grac na smothach



majki - Śr lis 23, 2005 2:42 pm
" />Brawn w sidebordzie bylby niezly na na przyklad jakies drobne przeszkadzajkowe latajace blocki produkowane na przyklad przez meloku.



Miko - So lut 25, 2006 8:24 pm
" />Ostatnio mialem więcej wolnego czasu i zapoznałem się troszkę z meta, które trochę się zmienilo po wyjściu GP. Nowe duale <UR, RG> zachęciły do jeszcze większego splashowania . Pokombinowalem i wyszło mi coś takiego:

UGbr Madness:
2 Umezawa's Jitte
4 Careful Study
2 Deep Analysis
2 Evasive Action
4 Circular Logic
4 Wild Mongrel
4 Aquamoeba
2 Psychatog
4 Basking Rootwalla
4 Arrogant Wurm
2 Gifts Ungiven
1 Golgari Grave-Troll
1 Anger
1 Wonder
1 Life from the Loam
1 Centaur Garden
1 Cephalid Coliseum
1 Lonely Sandbar
1 Tranquil Thicket
1 Steam Vents
1 Watery Grave
1 Overgrown Tomb
1 Stomping Ground
1 Mountain
1 Swamp
3 Bloodstained Mire
3 Polluted Delta
2 Wooded Foothills
2 Forest
3 Island
// Sideboard:
SB: 2 Pyroclasm
SB: 1 Engineered Plague
SB: 1 Cabal Therapy
SB: 1 Coffin Purge
SB: 2 Ray of Revelation
SB: 1 Naturalize
SB: 2 Pithing Needle
SB: 3 Flametongue Kavu
SB: 1 Razormane Masticore
SB: 1 Filth

Czerwony kolor daje nam dostęp do angera <arroganty z hastem sycą>, oraz sb pyroclasmów i FTK. Jesli ktoś lubi mozna wcisnac mainowe fire/ice, ale ja wolę zabawe z life from the loam...



POSEL - So lut 25, 2006 11:55 pm
" />Dodanie kolejnego koloru dla jednej karty z maina i 5 z side to juz chyba przesada. Jak na razie to madness jest w powaznym odwrocie, ma duze problemy zeby cos ugrac w aktualnym meta.
Evasive Action?



Miko - N lut 26, 2006 10:18 am
" />Wiesz, dodałem czerwony bo z tymi wszystkimi fetchami <na korych gralem wczesniej w UGb> nie ma zadnego problemu zeby wyciagnac duala UR albo RG. Tak naprawdę zamienilem tylko 2 duale z czarnym <ub i bg> na 2 duale z czerwonym.

Evasive action - potrzebowalem wiecej kontr, a tutaj syci lepiej od mana leaka, bo bez problemu wyciaga sie wszystkie 4 basic type'y.



$uchy - N lut 26, 2006 12:37 pm
" />to jak splash R to może Fire/Ice ??



Thorn - N lut 26, 2006 6:35 pm
" />Cos chyba w tym jest Miko.
Obecnie gram w realu i czasami po sieci takim rodzajem "mad-toga"

2 Wonder
1 Life from the Loam
2 Gifts Ungiven
2 Umezawa's Jitte
2 Watery Grave
4 Polluted Delta
2 Bloodstained Mire
4 Yavimaya Coast
4 Aquamoeba
4 Arrogant Wurm
4 Basking Rootwalla
4 Wild Mongrel
2 Overgrown Tomb
3 Careful Study
3 Chrome Mox
4 Circular Logic
2 Island
2 Forest
1 Deep Analysis
1 Rushing River
1 Barren Moor
1 Lonely Sandbar
3 Psychatog
3 Stifle

SB: 3 Smother
SB: 3 Engineered Plague
SB: 4 Naturalize
SB: 3 Mana Leak
SB: 2 Viridian Shaman

Dlaczego jest lepsza od innych ?
Mainowe stifle - w obecnym meta, gdzie mozemy znalesc duzo feczy, sa niezbedne. Czasami przeciwnica chcac odpalic duala bez straty zycia czekaja do konca Twojej tury (co oczywiscie jest bledem) i mozemy ich skutecznie zastopować. Mainowe stifle służą glównie to powodowania screw u naszego przeciwnika.

Aby wygrywac tym deckiem wazne jest odpowiednie saidowanie i otwarty umysł. Ten deck wiekszosc gier wygrywa dopiero po saidzie. Madness, jako deck, jest malo doceniany wsrod innych graczy a sam posiada naprawde solidny said. ( w tej wersji clawsy zostaly zastapione przez plagi )



Miko - N lut 26, 2006 11:06 pm
" />A w spisie thorna jakos brakuje mi pithing needle na sb. Siduje je praktycznie na co drugą grę żeby wyłączyć deeda <ty masz stifle, wiec moze bez roznicy> meloku, zombie infestacje w tym nowym friggoridzie, fetche, wretche - w zasadzie wszystko co nas złości.



Wapniak - Śr sie 30, 2006 8:15 pm
" />4 Polluted Delta
2 Windswept Heath
2 Breeding Pool
2 Overgrown Tomb
2 Watery Grave
3 Island
3 Forest
1 Centaur Garden
1 Cephalid Coliseum
1 Ghost Quarter
=21 lands

4 Basking Rootwalla
4 Wild Mongrel
4 Arrogant Wurm
3 Aquamoeba
3 Psychatog
2 Nimble Mongoose
1 Wonder
=21 Creatures

4 Cerful Study
4 Circular Logic
3 Umezawa's Jitte
2 Gifts Ungiven
2 Deep Analysis
2 Pithing Needle/ Spell Snare/ Smother - zależnie od meta
1 Life from the Loam
=18 Other Spells

To moja wersja Decku, zapewne daleka od ideału, ale sprawdzająca się całkiem przyjemnie. W sideboardzie mam zawsze 4x Cabal Therapy, 3x Naturalize, 2x Putrefy, kilka Smotherów, czasem darkblasta.

Wersja niewiele różni się od oryginalnej Moreno, zasadniczo wyjąłem z niej moxy i darkblasta i wrzuciłem 2 Mangusty i 2 Igły (nigdy nie lubiłem moxów, a ten deck nie potrzebuje, aż takiego speeda bo nie ma rur) by mieć więcej 1-dropów. Deck raczej opiera się na powolniejszej, bardziej kontrolnej grze, często duży Atog wygrywa gry.
A teraz może wytłumaczę, dlaczego włożyłem takie karty, a nie inne i dlaczego splashuję czarny a nie biały (tudzież inny, próbowałem obu i biały splash też jest przyjemny).
Otóż czarny splash mi się po prostu podoba, lubię atoga i on sam wygrywa dużo gier.
W decku znalazły się Mangusty z kilku synergicznych powodów -> są dodatkowym tanim paliwem pod terapię, szybko robią się duże i bardzo pomagają przeciw Borosowi (mogą bezkarnie blokować każdego jego stwora).
Igły wrzuciłem bo uważałem, że deck potrzebuje większej ilości kontr. A igła często daje równie skuteczną odpowiedź jak kontra i można ją wrzucić w pierwszej turze. Spell Snare też jest fajny, ale igła jest chyba jednak lepsza. Na bardziej agresywne meta wkładam w jej miejsce Smothery. Co do Stifli to testowałem je przez chwilę w tym slocie, ale wypadły dużo gorzej od Igieł, więc nie zagrzały miejsca.



Naber - Śr sie 30, 2006 11:08 pm
" />
">Wersja niewiele różni się od oryginalnej Moreno, zasadniczo wyjąłem z niej moxy i darkblasta i wrzuciłem 2 Mangusty i 2 Igły (nigdy nie lubiłem moxów, a ten deck nie potrzebuje, aż takiego speeda bo nie ma rur)
Moxy mogą ci się nie podobac ale są czescią mana basu i zamieniając je na kreatury, artefakty deck ten może nie dzialac jak powinien.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom