ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Ext]Vindicate Deck Wins
PASEK - Śr lis 29, 2006 8:17 pm " />VDW czyli po prostu BW aggro, u nas wogóle nie popularne jednak na Modo i Magic League czasem się pojawia. Jest to typowy Aggro-Control, z dużą ilością discardu i stworami o użytecznych ability- dark confidant, wretche, lynxy, kataki, silver knight- które niestety nie są zbyt duże, jednak w połączeniu z dużą ilością dissruptu- vindicate, verdicty, duressy, cabal therapy- jest w stanie wywrzeć wystarczająco presje. VDW by Mystic top 8 Magic League Masters: 2 Gerrard's Verdict 4 Vindicate 4 Duress 4 Umezawa's Jitte 4 Dark Confidant 4 Withered Wretch 3 Isamaru, Hound of Konda 3 Silver Knight 3 Rotlung Reanimator 3 Kataki, War's Wage 4 Spectral Lynx 4 Plains 3 Swamp 1 Hallowed Fountain 2 Unholy Grotto 2 Bloodstained Mire 3 Windswept Heath 4 Godless Shrine 1 Watery Grave 2 Caves of Koilos SB: 2 Shining Shoal 3 Meddling Mage 3 Cabal Therapy 3 Auriok Champion 3 Pithing Needle 1 Kataki, War's Wag Cyber_Kula - Pt gru 01, 2006 12:44 pm " />Owszem, gra się całkiem przyjemnie. Ładnie blokuje borosa silverami, Lynxami z regeneracja i discardem... Aczkolwiek ja jestem za wersją bez mainowego splashu na niebieski po saidowe Medlingi. Owszem ladnie radzi sobie z T&N oraz innymi deckami tego typu, ale bez nich ten deck wydaje mi sie szybszy i konkretniejszy. Poza tym mainowe kataki out > chrome moxy in. Dają ładnego kopa (Vindicate 2 tura itd). Za to mozna poprobowac jeszcze bardziej kontrolnie a mianowicie mainowe duressy+terapie, czy nawet Savanah Lions... fafkulec - So gru 02, 2006 5:18 pm " />Witam. Gram czymś takim już od dłuższego czasu, głównie na wizardzie. 3 Flagstones of Trokair - kiedyś grałem na 4 ale zbyt często dochodziły 2 na startową rękę i traciłem tempo, bo wchodził zatapowany dual co bardzo przeszkadzało. Są dobre bo świetnie współdziałają z Braidsem i smallpoxem a dodatkowo odporne na tytana, chodź ten jak już wejdzie to i tak jest słabo 3 Bloodstained Mire - fecz jak fecz. odsysa z lądów, wyszkuje duale. białe z czarnymi są w stosunku 3-1 bo jest więcej białych lądów niż czarnych(flagstones) 1 Eiganjo Castle - nonbaisic nie spada od tytana a często ratuje braidsa albo isamaru przed spaleniem 1 Flooded Strand 4 Godless Shrine 4 Chrome Mox - tempo jest bardzo ważne, zwłaszcza vs. trony, 4 bo mox musi być, to 25% do wygranej, szybki Vindicate albo Braids karci, pierwszoturowy confidant też. później można położyć pustego i spalić z Braidsa. 1 Swamp - jakiś basic pod fecza musi być 1 Shizo, Death's Storehouse - podobnie jak zamek 3 Caves of Koilos - 4 dawały za dużo painu a jakieś muszą być bo mamy tu dużo rzeczy z kosztem np. WW 1 Plains 22mana sources 3 Isamaru, Hound of Konda - szybki drop, jak mamy drugiego na łapie to można zagrać flashback terapii albo spalić z Braidsa albo dać pod moxa. 2 Rotlung Reanimator - kiedyś grałem na Nether Traitor ale traitor jest za mały żeby coś zmienić i ma bardzo niewygodny koszt (BB), spada od wszystkiego i zerowy z niego bloker. Rotlung jest dobry po wogu bo od razu coś nam zostanie, na napory robi card adventage bo ma "2 życia", to samo z terapią albo Braidsem. zdecydowanie bardziej mi się podoba niż traitor 4 Braids, Cabal Minion - bardzo karci kontrolki, taka coturowa ponza prawie że. nas boli mniej (flagstones, moxy, rotlungi a poza tym mamy dużo tanich dropów i możemy grać nawet na 2 lądach) 2 Spectral Lynx - szczerze to on jest taki se. niby naporowiec z regeneracją ale jest trochę drogi a na regenerację nie zawsze jest mana. Dlatego właśnie uważam że na borosa jest słaby bo potrzebujemy szybkich i dobrych blokerów a w early nie mamy tyle many żeby go regenerować. kieyd grały Rocki był extra dzięki protce, prawie sam wygywał grę, lecz teraz rozważam wywalenie go z main. 4 Dark Confidant - podstawa przeciw kontrolą. daje karty, mamy wiele tanich więc żadko nas zabija (mnie zabił 2 razy na ponad miesiąc grania) a przy tym sam jeździ za 2 a z jittle to wogóle luksus. 2 Serra Avenger - syty kolo przeciw naporom, z jittle czyni cuda w tych mu na kontrolki też niezły bo całkiem spory a tani. 2 bo nie można go szybko zagrać i lepiej nie mieć martwych kart w pierwszych 3 turach, kiedy to musimy ustalić tempo. jak już dojdzie na pierwszą rękę często kończy pod moxem. 4 Silver Knight - kosmicznie karci borosa, bez niego mu prawie całkiem przegrany, z jittle wygrywa regularnie z affinity dzięki first strike 21 creatures 3 Umezawa's Jitte - przeciw naporom daje kontrolę stołu, życie żeby nie ustrzelili nas z palenia, czasem ratuje nas przed własnym confidantem a przeciw kontrolką daje tempo i solidnie powiększa presję. bardzo OK 4 nie bo legenda a z confidantem i tak prawie zawsze dojdzie. Czemnu nie Sword of fire and ice? bo jest droższy (w mana) a nas braids często ponzuje a poza tym jittle daje życie (pozdrowiena dla borosa) i dobrze zabija stworki z platingiem przeciw affinity 3 Pithing Needle - do niedawna były smothery a 3 igły to tech czysto pod meta. opiszę później 3 Cabal Therapy - werdykty są do niczego bo za 2 mana to my ciśniemy agro albo inne sytości. tu jest potrzebny tani discard w to co nam przeszkadza w przejęciu kontroli nad stołem (kontry).A poza tym syci jak przeciwnikowi się dublują karty na ręce. Dobrze współgra z duressem i ma flashbacka którego odpalamy najlepiej z isamaru jeśli drugi chowa się na ręce albo z rotlung reanimatora albo czegokolwiek jak już potrzeba. 4 Vindicate - uniwersalny removal, często robi za ponzę w drugiej turze z moxem a potem braids i mamy już bardzo z górki. Kiedy trzeba zabijamy blokerów. Ogólnie jest super 4 Duress - TANI discard, współgra z terapią i pomaga przepchnąć Vindicate w drugiej turze. bardzo ok 17 other spells sideboard: SB: 4 [mtg]JĂśtun Grunt[/mtg] - świetny grave hate który jeździ za 4 i kosztuje 2 mana. właściwie to należy go traktować jak naporowca który powinien być w main gdyby nie jego słabość w wielu mu. Ale na borosa super (chroni silver knighta przed ringiem) albo na toga(robi się maluuutki choć z togiem ogólnie jest dobrze (z każdym togiem)) SB: 4 Smallpox - gram od bardzo niedawna i sprawdza się super, może nawet wyląduje w main. teoretycznie to my mamy napierać i to nas karci bardziej niż przeciwnika, ale to tylko jedna strona medalu. w praktyce ta karta robi cokolwiek tylko w early i wtedy jeszcze nie mamy stworów. dobrze zagrać kidy są flagstonsy na stole a co do discardu to zawsze mamy moxy albo drugigeo smallpoxa który nas już by też bardzo zabolał. dziś 2 rzucone jeden za drugim skończyły grę z affi w 3. turze. SB: 3 Kataki, War's Wage - affinity to napór. a z naporami mamy słabo. dlatego !@#$%^ się na te 2 które można spotkać najczęściej (affinity i boros) SB: 2 Darkblast - na borosa głównie na side zostaje parę slotów bo nie mam pojęcia co tu dać. czekam na sugestie oraz taktyki sidowania. Dziś w katowicach graliśmy malutki turniej (8 osób), byłem z tym drugi, przegrałem w top2 z UR tronem, w swissie 4-0 dla mnie. spis nieco dziwny bo to głównie techy na kontrolne meta. była jedna affka, 2UR i 1UW tron, rock (chyba gifts ale nie patrzyłem), burning tog a reszt nie pamiętam. smallpox był włożony właśnie jako ponza i discard na trony w 1 i nawet się sprawdził a na napory też bardzo syci więc chyba będzie w main. igły weszły jako hate na kontrole i średnio się sprawdziły. Może po prostu źle nimi gram. Match-upy: UR tron - ciężko, ale się da wygrać. Najważniejsze tempo. mox szybka ponza, braids, agro i wygrana. Jeżeli nie będziemy mieli kontroli nad stołem szybko to nie będzie jej wcale. sama kontrola też nie jest wygraną bo trzeba ją wykorzystać i poprzeć naporem. side out: 1 isamaru, 1serra avenger,2 lynxy side in 4 smallpoxy. czekam na opinię UW tron - właściwie podobnie tylko nie ma fire/ice który strąca confidanta/braidsa ale za to jest wog, wolniejszy ale mocnijeszy.Myśle że matchup odrobinę łatwiejszy ale nie testowałem go dużo side:tak samo jak wyżej w obu tronach boli nas triskelion bo zabija confidantów/braidsa w UW dekret bo daje co spalać pod Braidsa no i mindslaver i tytan (ale to każdego boli)na tytana nie ma nic na SB bo idea jest taka żeby przeciwnik niebył w stanie go wystawić, ale zamierzenia zamierzeniami a życie życiem. boros - jak jest rycerz to w miarę-w miarę. często nas spala z ręki i to boli, dlatego jittle syci. ringi karcą bo zabijają knighta. knightów oppa niszyczymy windą. ponza raczej nie ma sensu. Confidant to gorzej niż martwa karta, jest absolutnie faltany tutaj bo pomaga przeciwnikowi dokładając kolejne oczka a spada od wszystkirgo. jak dojdzie od razu pod moxa i najlepiej wogóle nie wystawiać. side out: 4 confidant, można linxa, można 1 moxa 4 duressy. side in:4 jotun grunt, darkblast ile ich tam jest, 4 smallpox togi - dobrze jest. przed sidem gramy podobnmie jak z tronem, po side zamiast lynxów i knightów wchodzą jotun gurnci i smallpoxy, chyba że widzieliśmy terminate, wtedy rycerz zostaje a wywalamy np. serra avenger. affinity: świetny jest knight z jittle, sam potrafi wygrać gry. mu dość ciężkie z uwagi na jego tempo i przewagę w stworach. pomagają nam igły i vindicate ale czasem to za mało. Znow Confidant jest naszy najgorszym wrogiem. Po side wchodzi kataki którego chronimy discardem fire/ice i jest już troche lepiej, smallpox karci bo prawie zawsze strąci 3 karty, inaczej go nie rzucamy. side out: 4 duress, 4 confidant, side in 3 kataki 4 smallpox i devournig light jeszcze grałem ale to mi się nie podoba. Ogólnie deckiem gra się przyjemnie bo najczęściej to my atakujemy a przeciwnik się broni choć jest on wymagający (prowadzenie utrudniają moxy - co wyrzucić, terapia - czy i z czego sflashować, braids - co i kiedy spalić, Vindicate - co zniszczyć itd.) Deck wymaga trochę ogrania i teir 1 chyba nie jest ale może coś powalczyć. Podobny wątek już był, WB Braids ale mój spis w tym czasie był jeszcze bardziej agro niż teraz a poza tym mój spis jest i tak bardziej zbliżony do tego tu niż tego tam. Pozdrowienia, mam nadzieję że ujdzie, to mój pierwszy post ironworks - So gru 02, 2006 5:28 pm " />Spotkałem podobną mutację tego decka kilkukrotnie na modo i przyznam, że nei maiłem z nią raczej większych problemów. Pomimo tego deck jest jednak ciekawy a dosyć często widuje się się wersje na 4 wretchach i 4 graveborn musach. IMO Jitty do 3, komplet przy takim dociągu nie ejst aż taki fajny i znalazłbym miejsce dla 2 swordów [ładnie chronią nasze krity, no i mamy drugą bombę na borosa]. Confidanci mimo wszystko trochę za bardzo iebiezpieczni, to nie to tempo co w aggro rocku, tutaj za latwo można sie zabić. Jak juz mó[url]iłem, szuzkałbym raczej pomiędzy czymś pokroju Graveborn Muse'y. siepacz - So gru 02, 2006 9:42 pm " />Muse wchodzi dużo wolniej, a zabija dużo szybciej - bez sensu. Poza tym masz Jitte i Descendantów. Confidant to wręcz najlepsza karta tego decku. Cyber_Kula - Cz gru 14, 2006 4:58 pm " />Żeby było cos z sensem. Widzę tu exaltedy. Szt 2-3. O ile tylko nie wezmiemy anielicy z Confidanta to daje nam potrzebny gain life i razem z dzida zabezpiecza nas przed gwalotownym spadkiem life total. M0rw47h - Wt gru 19, 2006 4:55 pm " />Troche pograłem i musze powiedzieć ze nasuwa mi się pare wniosków, oto one: - zmieniłbym splash U na R (mainowe helixy, sidowi blastminerzy oraz sudden shocki) - zmniejszył ilość kritów idąc bardziej w kontrole (confidanci, descendanci, phyrexian ironfooty) - grając trzema kolorami warto grać engineered explosivsami w ilości 3 sztuk - mainowa plaga jest fajnym tehem (w ilości sztuk 3), podobnie jak arena (sztuk 2) - ghostly quartery są bardzo jezzi, psują mana base tronom, tepsom, w razie potrzeby tutorują nam mountaina ;] - hokori jest jezzi a jitte nie Orginał w ogóle mi sie nie podoba dlatego poszedłem bardziej w Deadguya (z tym że wrzuciłem własnie red) i gra sie dużo lepiej... Argumentacja!!! PASEK Mircollini - Wt gru 19, 2006 5:06 pm " />Cóż powiedzieć...Racja leży po stronie M0rwa.Znacznie bardziej podoba mi sie wersja przedstawiona przez niego,a komentuje to ponieważ na taki natknęłem się build i musze powiedzieć ze działa świetnie. Oczywiście M0rw zapomniał tutaj dopisać o snow landach, ale widząc phyrexian ironfooty to chyba samo się nasuwa Po drugie dzidy absolutnie out...Czemu Może dlatego że mając dzide na stole skupiamy się wyłącznie jaq tu podłożyc pod jakiegos kryta,zamiast skutecznie spowolnić przeciwnika..Dlatego hokori w tym przyapdku nie zastąpiony...Może i na papierze dzida i inne karty w buildzie tego decku działają w praktyce jest inaczej Na tym zakończe Pozdro M0rw47h - Śr gru 20, 2006 9:53 am " />POST CHWILOWO SKASOWANY DO MOMENTU POPRAWIENIA BŁĘDU MERYTORYCZNEGO PASEK Siewca_Wiatru - Cz gru 21, 2006 11:30 am " />Co do sudden shocka to wsidowanie go na dirty kitty jest dziwne,wolalbym juz lava darta wiecej zabije. A ubicie prospectora jak mamy fecundity na stole+jakies juz gobasy moze ale nie musi pokrzyzowac planow,bo reszte gobow poswiecimy dla many a kart z fecundity i tak dobierzemy. Aragorn007 - So gru 30, 2006 10:57 pm " />Mam mały problem testuje pewną wersję tego deku...mam pytanie czy w obecnym meta radzi sobie lepiej Vindicate czy WG aggro?? FALI - So gru 30, 2006 11:10 pm " /> ">Mam mały problem testuje pewną wersję tego deku...mam pytanie czy w obecnym meta radzi sobie lepiej Vindicate czy WG aggro?? WG aggro jest dobre tylko na charakterystyczne borosowo-zoowe meta. Mysle, ze jezeli w meta jest troche kontroli(trony,sticki, niedobitki togow,rocki) to rozsadniejszym dekiem bylby VDW. PASEK - Pt sty 05, 2007 10:54 am " />Na Magic League przewija się taka wersja tego decku: BW Deadguy by Eldariel 1st ML Trial Main Deck: 4 Swamp 3 Flagstones of Trokair 3 Polluted Delta 3 Godless Shrine 2 Tomb of Urami 3 Bloodstained Mire 1 Mikokoro, Center of the Sea 3 Hypnotic Specter 3 Jotun Grunt 4 Dark Confidant 3 Nantuko Shade 4 Smallpox 3 Funeral Charm 4 Vindicate 4 Chrome Mox 4 Duress 4 Gerrard's Verdict 3 Rancid Earth 2 Night's Whisper SB: 1 Jotun Grunt 3 Cabal Therapy 3 Darkblast 3 Pithing Needle 2 Withered Wretch 3 Kataki, War's Wage B/W Deadguy Ale by MrFik 1st ML Trial Main Deck 3 Polluted Delta 3 Bloodstained Mire 4 Godless Shrine 1 Plains 1 Mikokoro, Center of the Sea 1 Tomb of Urami 4 Swamp 2 Flagstones of Trokair 4 Dark Confidant 4 Nantuko Shade 3 Hypnotic Specter 3 Jotun Grunt 4 Chrome Mox 4 Smallpox 4 Duress 4 Gerrard's Verdict 4 Vindicate 3 Rancid Earth 2 Night's Whisper 2 Darkblast SB: 1 Darkblast 3 Pithing Needle 4 Kataki, War's Wage 3 Cabal Therapy 1 Jotun Grunt 3 Umezawa's Jitte PASEK - Pt sty 12, 2007 10:22 am " />Orzhov Aggro by Sean McKeown: Maindeck: Creatures 4 Dark Confidant 4 Savannah Lions 4 Silver Knight 4 Withered Wretch Instants 4 Smother Legendary Artifacts 4 Umezawa's Jitte Legendary Creatures 3 Isamaru, Hound Of Konda Sorceries 4 Cabal Therapy 3 Duress 4 Vindicate Basic Lands 4 Plains 4 Swamp Lands 4 Flooded Strand 4 Godless Shrine 4 Polluted Delta Legendary Lands 1 Eiganjo Castle 1 Tomb Of Urami Wersja chyba najbardziej naporowa z dotąd przedstawionych. Deck jeszcze nie osiągnął nic na żadnym PTQ ale sezon się dopiero zaczyna więc nigdy nie wiadomo. siepacz - Pt sty 12, 2007 3:27 pm " />Tak jak wszystkie spisy extowe tegoż autora (którego swoją drogą bardzo szanuję i artykuły chętnie czytam) zdaje się być jedynie koncepcją, a ine deckiem. No i jest kompletnie niedopracowany, brakuje chociażby kilku najważniejszych kart tego archetypu (Grunty). No i najlepiej mówi o tym chyba brak side... Aragorn007 - N sty 14, 2007 7:29 am " />W ostatniej wersji brakuje mi Mortify i Gerrard's Verdict Według mnie warto również zastanowić się nad 2 mainowymi night whispersami i darkblastami ARGUMENTACJA!!! PASEK Darkblasty są czasem przydatne w grze z Borosami mamy stały removal na małe krity takie jak Kataki czy lionsy Night Whispers- dodakowy często ratujący w late game draw Mircollini - N sty 14, 2007 8:31 pm " />Czytając post Aragorna 007,postanowiłem się ustosunkować do jego uwag i stwierdzam że o ile Verdict jest dobrą opcją zmniejszając liczbę duressów,dzid do 3 sztuk w ostateczności pozbyć się jednej therapii,no chyba że ktoś ma celne oko i za każdym razem trafia idealnie w zagrożenie są tacy ludzie--oczywiście szanujemy ich to już przedstawiony w pierwszej kolejności mortify jest imo porażką . Fakt może i gra w WB control rzadko bo rzadko ale spotkałem to w VDW nie ma na to miejsca i czasu rzucamy potrzebnego w danej chwili smothera(rzadko spotykany) lub helixa i omijamy stworka ,a na groźne enchantmenty w ostateczności zadziała winda Natomiast jeżeli chodzi o night's whispery to imo nie najlepszy pomysł,z prostego powodu jeżeli chcesz więcej drawu i 4 confidanci nie dają tak jak trzeba wsadź areny i sprawa załatwiona. Myśle że w kwestii darkblasta to nic nie trzeba wyjaśniać...-1/-1 mało kto na tym gra no chyba że w podwórkowych deckach to tak po mojemu...a w tym decku nie można sobie pozwolić na stratę slotu,jakim jest darkblast .Oczywiście każdy ma prawo uważać co innego M0rw47h - Wt sty 16, 2007 7:47 am " />Fakt, darkblast jest zdecydowanie dosc slaba opcja, bo niby na co to? Boros nie przebija sie przez nasz life gain (descendanci, ewentaulnie jitte), distrupt (duress, terapie, verdicty, gdzie te ostatnie zazwyczaj rzucamy w siebie jako lifegain), czy najzwyklejszy removal. Na friggo mamy tez cala mase hate'u, ten sam lifegain, wretche i opcjonalnie sidowe lejlajny, zyc nie umierac. Granie na darkblasty ma jedynie sens jesli stawiamy na bardziej mono B aggro z elementami W (wtedy mamy friggoridy, badz paliwo do nich ktore darkblast moze zrzucic do grobu dzieki czemu nie tracimy tempa dredgujac go). Jesli gramy shadami i confidantami... rancidy to conajmniej porazka... wymieniaja land oppa na pare naszych kritow, rozumiem ze shade mozna dopakowac, ale confidantowi w takim ukladzie dziekujemy, przez co mamy martwa karte przy tresholdzie. Rozumiem ze sa jotun grunty zeby go nie miec, ale to jakies takie samoblokujace jest ;( Adryt - Pn lut 05, 2007 8:55 pm " />A nie macie czasem takich dylematów typu "W co uderzyć vindicatem? Rozwalić mu to co ma na stole czy poczekać aż wystawi coś lepszego o ile takową kartę ma." Jak sobie z tym radzicie? Macie na to jakieś sposoby? Pytam oto gdyż jestem stosunkowo początkującym graczem, a za mój cel wziąłem sobie zbudowanie właśnie tej talii. Dużo nią grałem na Wizardzie i często pojawiały mi się właśnie takie momenty zawahania jak napisałem powyżej. Jeżeli jest to post nie pasujący do tego tematu, totalnie głupi i bezensowny itp. itd. Do z góry przepraszam. Cały czas się uczę...choćby posługiwania się tym forum Kayo - Pn lut 05, 2007 9:04 pm " />Wszystko zależy od sytuacji, jeśli zabicie czegoś da ci przewage, to to robisz, ale jeśli nie jest zbyt kluczowe, a wiesz że przeciwnik ma w decku coś co bardzo zwiększy jego szanse na wygraną, to poczekaj i zobacz jak sie rozwinie sytuacja, trudno mi powiedzieć, musiałbyś podać dokładną sytuację. Najlepiej po prostu graj, to w końcu zobaczysz czy ci sie opłaca robić pewnie rzeczy czy nie. Troll40 - Wt lut 06, 2007 1:14 am " />Mogę wprawdzie z doświadczenia w grze vindicatem w innym decku ale podpowiedzieć jedną rzecz: jeśli nie grasz z deckiem agresywnym to bardzo dobrym zagraniem jest wczesny vindicate w ląd, zwłaszcza kluczowy dla koloru / działania. Landy kluczowe kolorystycznie jeśli nie masz innego potencjalnego celu pod ów vindicate zawsze są dobrym celem. Oczywiście kluczowość przestaje istnieć jeśli oppa od koloru np nie odetniemy, bądź nie zniszczymy mu groźnego landu funkcyjnego (np fragmentu urza trona). Dosyć niewielka liczba talii i kart w tych taliach występuje, powodując że rzadko (choć nie w ogóle) trafimy na sytuację opisaną przez Kaya. Zwykle imho nie ma co czekać tylko wykrozystać tę vindę maksymalnie na dany moment i koncentrować się na naporze. Decki któe imo mogą dysponować zagraniami na które jest po co przytrzymać w ręku vindicate'a: No Stick: opłaca się trzymać to na berlo, lecz niegłupie jest odcięcie oppa od dwóćh białych mana a więc opji takich jak Descendant of Kiyomaro, Wrath of God, wishowany Wing Shards w grach z Calami i Alami raczej imo niebezpieczne jest czekanie z vindą na assaulta (może za szybko zabić): prędzej dobrym zagraniem będzie konsekwentne odcinanie przeciwnika od czerwonej many w możliwie skuteczny sposób. Utrudniamy mu zebranie RRR na zagranie assaulta, oraz de facto zmuszamy do koncentrowania się przynajmniej częściowo na loamowaniu po landy manodajne - by odzyskać RRR. Flow decki: tutaj stanowczo warto poczekać na Flowa. W większości przypadków ostro niszczy nam mana base. Oczywiście jeśli rzucenie vindy w cokolwiek innego znacząco przechyliłoby sytuację w stole na naszą korzyść to konserwowanie się i murowanie przed flowem nie jest imho konieczne. Trinkety: myślę że bardzo udupia VDW counterbalance. Prócz tego anioły, wchodzące z haste i mające Vigilance a więc bardzo solidnie przewaząjące w stole dla oppa. To imo dwa podstawowe cele dla vindy, oby nie zablokował jej Mag :p siepacz - Wt lut 06, 2007 8:10 pm " />Ja bardzo lubię w tym decku grać na Vindicate i Rancid Earth - ostatnio meta zrobiło się bardzo kontrolne i to rzeczywiście pomaga w walce z takim tronem, zwłaszcza że jesteśmy w stanie discardem zdjąć mu kontry. M0rw47h - Śr lut 14, 2007 2:18 pm " />Chyba mialem cos wrzucic spowrotem... po malej poprawce ;'> Moja staaaara wersja, radzila sobie do pojawienia sie tronow obecnie wydaje mi sie slaba, brakuje jej odpowiedzi na wiekszosc zagrozen, a szalonego naporu nie generuje, disrupt to nie wszystko... Mimo to zarzuce moze komus sie spodoba, deck jest mocno pohatowany na borosy, togi i 'niedzialajace' comba czy friggo. Srednio radzi sobie z flow-aggro, tronami i przecietnie z rockami i loam deckiem... White 'n' Black Suicide aka. "Dziem deck wins" 3x Flooded Strand 3x Polluted Delta 2x Godless Shrine 3x Ghost Quarter 1x Shizo, Death's Storehouse 3x Swamp 2x Plains Uwzglednilem problem tronow, dodajac quartery, dzieki czemu mamy wiecej czasu na zabawe przy okazji uniemozliwiajac locka z akademia ^^' 4x Dark Confidant 4x Rotloug Reanimator 4x Withered Wretch 4x Silver Knight 4x Isamaru, Hound of Konda 2x Ichorid Pare zmian w kritach, podziekowalem spectrom i demonom, na rzecz reanimatorow, wiekszej ilosci psow i 2 ichoridow, ktore mometami sa naprawde niezastapione. 4x Umezawa's Jitte 4x Chrome Mox 4x Duress 4x Cabal Therapy 2x Smother 4x Vindicate SB 3x Sudden Death 3x Pithing Needle 3x Disenchant 3x Enginereed Plague 3x Mystic Crusader Tak samo w SB zaszlo pare drobnych zmian, shade'y zamienily sie w plagi (back to basics aka goblins ;(), same darkblasy opuscily board, w ich miejscu mamy teraz suddeny. Teraz wersja wlasciwa, ktora sie bawie obecnie, bardziej kontrolna i jak testing pokazuje, bardziej skuteczna ;] 3 Bloodstained Mire 3 Flooded Strand 1 Sacred Foundry 1 Godless Shrine 1 Blood Crypt 3 Ghost Quarter 6 Snow-Covered Swamp 4 Snow-Covered Plains 1 Snow-Covered Mountain 1 Flagstones of Trokair *Co do mana base, gram mala liczba duali ze wzgledu na flow-aggro, nie lubie przegrywac przez landy, z tego samego powodu zrezygowalem z eiganjo i shizo. 4 Dark Confidant *1 4 Descendant of Kiyomaro *2 3 Phyrexian Ironfoot *3 *1 Dzieki masie gain life jego drawback jest calkowicie niwelowany, nie dosc ze napedza caly deck, to takze robi nam z descendanta mniejszego nieuskrzydlonego aniola. *2 Czesto wystawienie go na aggro w momecie kiedy te nie ma juz burnu oznacza dla nas wygrana gre, dzieki confidantom i arena prawie zawsze mamy wieksza reke od oppa, co daje nam krita 3/5 z spirit linkiem za 3 mana. *3 Specialnie zmienilem mana base dla tych malych paskud, sprawuja sie znakomicie bedac sciana dla malych gowienek ;] 2 Phyrexian Arena *1 3 Enginereed Plague *2 3 Enginereed Explosives *3 *1 Dla odmiany draw, ktorego nie sciaga zaden podstawowy removal w formacie poza vindicate, ale i te nie sa grane zbyt czesto. *2 Cos, co miski lubia najbardziej, wylacza gobliny, duzo robi z borosem, nazwanie kota/maga usuwa go na stale ze stolu, podobnie sprawa ma sie z flow aggro gdzie nazywamy wizarda (confidanci, shadowmagowie, grimowie), czy shaman w grze z rockiem (witness, sakura) *3 Brakowalo mi mass removalu, ktory nie usuwalby mi kiyo czy footow, chociaz czasami tzeba zagrac za 3, ale to zdecydowanie zadko. Karta zastepuje nam stare dobre powder kegi. 4 Vindicate 4 Duress 4 Gerrard's Verdict 4 Lightning Helix 2 Condemn *Mysle ze tutaj nic tlumaczyc nie trzeba. SB: 3 Withered Wretch *1 3 Dwarven Blastminer *2 3 Hokori, Dust Drinker *3 3 Kataki, War's Wage *4 2 Sudden Shock *5 1 Ghost Quarter *6 *1 Jak worldsy pokazaly, decki oparte na grobie ciagle maja sie dobrze, mysle ze miejsce dla chociaz 3 wreczy jest niezbedne. *2 Trony, trony! Sa dla nas naprawde ciezkie, ale nieznaczy ze nie mozna z nimi wygrac, minerzy przydaja sie tez na wszelkie no-sticki, togi i inne paskudzstwa grajace na duzej ilosci nonbasickow. *3 Kontrole, jesli uda nam sie wytapowac opponenta w jego turze to zazwyczaj jest to dla nas karta w stylu 'easy way to win', rownie mocne na rocki, ktore sa naprawde wolnymi deckami. *4 Krit, ktory hatuje wszelkie affinity, trony, sticki, egg-decki, jest mile widziany ;] *5 Zamieniam z condemnami na pewne decki (togi, affi, flow-aggro) *6 Tron ;[ Teraz sama gra czyli matchupy *_* 1) Affinity - srednio lubie grac z random deckami, nasz game plan na pierwsza gre to odcinac oppa od R many za pomoca quarterow, nazwac plaga ''Blinkmoth'', duressowac i vindikejtowac plyty, jesli nie wyjdzie to mamy w cipke 0-1, druga gra jest znacznie prostsza... Side OuT: 3x Phyrexian Ironfoot 2x Gerrard's Verdict 1x Swamp Side In 3x Kataki, Wars Wage 2x Sudden Shock 1x Ghost Quarter *Psujemy zrodla R/U mana badz nexusy, chociaz te mozemy zalatwic plaga. 2) Boros - mysle ze matchup wmiare przyjemny, mamy poprostu zbyt wiele life gainu zeby ten mogl nam powaznie zagrozic, do tego nasze plagi usuwaja mu 1/3 kritow. Side OuT: 2x Duress Side In: 2x Sudden Shock (legionare, mancer) 3) Flow-Aggro - podobnie jak BDW, przed zmianami mana base (gralem na 7 duali, eiganjo i shizo) byla katorga, lecz teraz jest zdecydowanie dobrze, plaga mowimy ''Wizard'' i jestesmy w domu... Side OuT: 4x Dark Confidant *Wkoncu i tak nazywamy wizarda, wymiana 4 kart na 10, do raczej dobra wymiana) 1x Duress Side In: 3x Withered Wretch *Odcinamy oppa od flashbacku boltow, sloni, terapii i lava dartow 2x Sudden Shock 4) Gobliny/Kitty - o ile opp nie ma porna jest naprawde sexy, szybka plaga i w domu, ewentualnie explosivsy +3,5kg removalu. Side OuT: 2x Duress Side In: 2x Sudden Shock *Byc moze prosp nie przechodzi przez stack, ale fecundity owszem, podobnie jak shooter. 5) Trinket Angel - deck nie stanowi wiekszego problemu, nie narzuca nam zbytniego tempa, za to my szybko pozbawiamy go reki, pozatym bola go takie tywialne karty jak kataki. Niestety trzeba uwazac na fire//ice. Side OuT: 2x Condemn 1x Phyrexian Ironfoot Side In: 3x Kataki, War's Wage 6) Combodecki - problemow wiekszych brak, jedynie przy 2 turowych combach robimy niewiele (w sytuacji kiedy nie podszedl duress), poza mind's desire (UG/b) Eggs - Explosivsy sa naprawde potezna bronia przeciw temu deckowi, powodujac ze jajka i sfery musi wysypac w jednej turze z sunrisem, co dzieki tej ilosci discardu jest niemal niemozliwe. Side OuT: 3x Plague 3x Phyrexian Ironfoot 2x Condemn Side In: 3x Kataki, War's Wage 3x Withered Wretch 2x Sudden Shock TPS - wazne jest zeby przequarterowac i vindikejtowac landy oppa. Side OuT: 3x Plague 2x Condemn 1x Phyrexian Ironfoot Side In: 3x Withered Wretch 2x Sudden Shock 1x Ghostly Quarter UG/b Desire - aua, chyba najgorszy matchup ze wszystkich combodeckow, odbudowuje sie po discardzie bardzo latwo, ma peacy, ktore zagrywa z grave, naprawde ciezko, ale dajemy rade przy odrobinie szczescia. Explosivsami niszczymy herbatke! Warto trzymac mane pod wretcha w drugiej/trzeciej grze aby usunac cele spod nostalgi badz innego restocku. Side OuT: 3x Plague 2x Condemn Side In: 3x Withered Wretch 2x Sudden Shock 7) Psychatogi - nie jest zle, jest nawet przyzwoicie powiedzialbym, opp musi koncentrowac sie na kontrowaniu distruptu, do tego palenie toga go boli, lekki problem moga stanowic wersje z counterbalancem! Side OuT: 3x Plague 3x Ironfoot 2x Descendent Side In: 3x Blastminer/Hokori 3x Kataki, War's Wage 2x Sudden Shock Cool Trony - ouch, ouch szybki tytan oznacza dla nas niemal gygy, o ile nie uda nam sie poniszcyc tronu quarterami i vindikejtami jest nieziemsko...zle... po side ten mu sie znacznie poprawia ;] Side OuT: 3x Ironfoot 2x Descendent 2x Condemn 2x Explosives 1x Swamp Side In: 3x Kataki 3x Blastminer 3x Hokori 1x Quarter Teraz dwa najgorsze... 9) No-Stick - krotko mowiac, teferi + scepter = gygy... nie robimy nic, ma dla nas zbyt wiele removalu, ale coz, kazdy deck ma zle matchupy... Side OuT: 3x Phyrexian Ironfoot 3x Plaga Side In: 3x Kataki 3x Blastminer/Hokori 10) Friggo - karci nas strasznie disruptem, podobnie jak szybkim togiem, gra jak w wiekszosci przypadkow poprawia sie bardzo po side chociaz to strasznie losowy matchup, w ktorym kluczowa role odgrywa dojscie badz nie dojscie plagi i wretcha lub innego condemna. Nasz discard tylko nam przeszkadza =/ Side Out: 4x Duress 1x Verrdict *Verdicta mozemy zagrywac w siebie jako life gain! Side In: 3x Wretch 2x Sudden Shock P.S. Warto rozwazyc wrzucenie Extirpate. Pasku, mowiac o randomowosci affinity, mialem na mysli, ze nie zawsze deck ten jest tak szybki jak powinien, ma cala mase dziwacznych rozdan, z ktorymi czasem nic nie mozna zrobic, a czasem jedzie sie je w ciacho z dzika rozkosza. Leon91 - Cz lut 15, 2007 7:56 am " />Hm, chyba zapomniałeś napisać w deckliście o Duressach PASEK - Pt lut 16, 2007 11:41 am " />Dwie nowe wersje, nowością jest true beliver, jako disrupt+beats na combo BW Clerics Pox by Mike Mihealsick 2nd place at a Miscellaneous tournament in Roanoke, Virginia, United States Maindeck: Creatures 4 Dark Confidant 3 Jotun Grunt 4 Rotlung Reanimator 4 True Believer 2 Withered Wretch Instants 3 Smother Legendary Artifacts 3 Umezawa's Jitte Legendary Creatures 3 Isamaru, Hound Of Konda Sorceries 3 Cabal Therapy 4 Duress 3 Smallpox 4 Vindicate Basic Lands 3 Plains 4 Swamp Lands 2 Bloodstained Mire 1 Flooded Strand 3 Godless Shrine 2 Polluted Delta 1 Windswept Heath Legendary Lands 1 Eiganjo Castle 4 Flagstones Of Trokair Sideboard: 1 Withered Wretch 3 Disenchant 4 Shining Shoal 1 Smother 3 Kataki, War's Wage 3 Gerrard's Verdict BW Discard Aggro by James Norris 3rd place at a Miscellaneous tournament in Roanoke, Virginia, United States Maindeck: Creatures 4 Dark Confidant 3 Paladin En-vec 4 Savannah Lions 4 Silver Knight 3 True Believer Instants 2 Funeral Charm 2 Mortify Legendary Artifacts 3 Umezawa's Jitte Legendary Creatures 3 Isamaru, Hound Of Konda Sorceries 2 Castigate 3 Chainer's Edict 3 Duress 2 Vindicate Basic Lands 2 Plains 2 Swamp Lands 4 Bloodstained Mire 2 Caves Of Koilos 1 Flooded Strand 3 Ghost Quarter 4 Godless Shrine 2 Windswept Heath Legendary Lands 1 Eiganjo Castle 1 Flagstones Of Trokair Sideboard: 3 Tormod's Crypt 2 Disenchant 2 Sudden Death 4 Cabal Therapy 2 Deathmark 2 Rancid Earth Tellur - N kwi 13, 2008 9:09 pm " />AIDS.Deck by Paolo Vizzari creature [16] 4 Braids, Cabal Minion 4 Dark Confidant 3 Descendant of Kiyomaro 4 Tarmogoyf 1 Tombstalker instant [3] 3 Smother sorcery [18] 3 Duress 4 Gerrard's Verdict 4 Smallpox 3 Thoughtseize 4 Vindicate land [23] 2 Caves of Koilos 4 Flagstones of Trokair 4 Godless Shrine 1 Overgrown Tomb 2 Plains 2 Polluted Delta 2 Swamp 2 Temple Garden 1 Urborg, Tomb of Yawgmoth 3 Windswept Heath 60 cards Sideboard: 4 Gaddock Teeg 2 Loxodon Hierarch 3 Disenchant 4 Extirpate 2 Putrefy 15 cards Deck z bardzo ciekawa nazwa. Osobiscie bardzo brakuje mi tutaj moxow, a przede wszystkim bitterblossomow, ktore z braids sa wiecej niz wysmienite. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||