ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Guildpact T2] Cityfolk /rogue/
Warmonger - So sty 14, 2006 12:33 pm " />Spis znaleziony na MtG Salavtion, zrobił na mnie wrażenie swą prostotą oraz możliwościami. Podejrewam, że po wyjsciu GP może poszaleć. Dr.Pops presents: UBR Cityfolk Mainboard: 4 Izzet Guildmage 4 Dark Confidant 3 Dimir Infiltrator 4 Muddle the Mixture 4 Mana Leak 2 Last Grasp 2 Telling Time 4 Reach Through Mist 4 Psychic Puppetry 4 Desperate Ritual 3 Umezawa's Jitte 22 Landy Sideboard: 4 Pithing Needle 2 Shadow of Doubt 2 Electrolyze 2 Last Grasp 3 Cranial Extraction 1 Nezumi Shortfang 1 Shred Memory talia oparta jest na kombie Izzet Guildmage + Desperate Ritual, które generuje nieskończoną ilosć many, a w konseksencji nieksończoną ilość spelli. Teoretycznie chodzi o to, aby dobrac całą bibliotekę, a następnie karcić przeciwnika nieskończononymi Psychic Puppetry, choć dodałbym Glacial Ray. Całość jest bardzo szybka i spójna oraz posiada wiele sensownych argumentów.[/b] Robuzz - So sty 14, 2006 12:44 pm " />Ygląda syto...jedynie Jitte jakos nie bardzo mi pasują przy 11 stworach :\ bzyk - So sty 14, 2006 12:47 pm " /> ">oparta jest na kombie Izzet Guildmage + Desperate Ritual, które generuje nieskończoną ilosć many lol,jak ? musielibysmy splice'nac 2 rituale na jakis sorcery-acane ! edit: jak narazie jedyne sensowne zastosowanei tego "comba" jakie wymyslilismy to kopoiowanie gm'em LAVA SPIKEa z zesplice'owanym ritualem .... ale ow spike'ow tu nie widze ! (a do tegoz comba potrzebujemy gm'a na stole i 2RRR many) Warmonger - So sty 14, 2006 12:54 pm " />Co prawda wymaga 6 mana, ale jednak: Zagraj Desperate Ritual ze splicem Psychic Puppetry - zostaje 3 mana, jedna z nich musi być niebieska. Użyj Guildmaga aby skopiować rytuał (0 mana w puli), powól kopii zadziałać (3 mana z Rytuału , odtapuj Island z Puppetry, tap Islanda dla U -> dostajesz RRRU). Zapłać RRU aby skopiować prawdziwy Rytuał raz jeszcze, wyciągając kolejną R. Przy czym pomysł Bzyka nie jest taki głupi! siepacz - So sty 14, 2006 3:48 pm " />nie wierze w comba wymagajace 6 many w stole, 3 kart (z ktorych jedna jest krita 2/2), ktore w dodatku same z siebie nic nie robi. imho deck co moze wygrac tylko przez przypadek takie decki wsadzac mi tu tylko z etykietka rogue w nazwie tematu! Troll40 - So sty 14, 2006 3:50 pm " />dokłądnie jak porp[zednicy wyrażam swoją wątpliwość - czy nie zapomniałeś tu dopisać jakiegoś win condition ?! Spike ? Glacial Ray ? jasny gwint - dampen thought?! kopiowany w nieskończoność wydeckuje oppa, jeśli nie pominąłem jakiegoś faktu i nie jest to możliwe... dark_wonderer - N sty 15, 2006 1:06 pm " />Ja też nie widze jak to combo niby zabija. nieskoczonośc many mozę wytworzyć, ale gdzie jest jakiś blaze, albo cos w ten deseń ? Ew. mozna by zaminieć to combo na combo ze spike'iem, które często było omawaine na Salvation. War rozwiej nasze wątpliwości. Warmonger - N sty 15, 2006 1:35 pm " />^No fakt, coś zabijającego jest potrzebne. Najwyraźniej autor zapomniał o tym jakże ważnym elemencie . Możliwości: Lava Spike - zabójcze sorcery, ale samo z siebie niewiele robi. Dampen Tought - jak wyżej, ale można je tutorować. Glacial Ray - również można go tutorować, jest praktyczny w wielu sytuacjach, ale by zabił musi byś zesplicownay na sorcery. Jako, że rytuał też jest sorcery, zdecydowałbym się właśnie na Raya. ma_trix - Wt sty 24, 2006 3:50 pm " />Mam wreszcie działającą wersje UR cityfolka : Landy - 20 7 Island 5 Mountain 4 Shivan Reef 4 Steam Vents Kontry - 16 4 Remand 4 Rewind 4 Mana Leak 4 Muddle the Mixture Pomoce - 12 4 Telling Time 4 Peer Through Depths 4 Boomerang Kombo - 12 4 Lava Spike 4 Desperate Ritual 4 Izzet Guildmage Side na razie niesprecyzowany, ale raczej bedą exhaustion, Blood Moony, Pyroclasmy (boli nas troche, ale w sumie gildmaga wystawiamy turę przed combo i to z ochroną 1-2 kontr). Zapewne do side jeszcze igły podpaszą. Wbrew pozorom wykrecenie komba nie jest takie trudne, bo do 6-7 tury kotrolujemy stół kontrami i boomerami (tellingi, remandy, peery i dość często muddle [po gildmaga i rituala] pomagają skompletować kombo). Co by sie mogło przydać... Moze mass removal (evacuation?) i 1-2 landy, bo screw sie zdażał. Jakieś sugestie? Saise - Wt sty 24, 2006 4:15 pm " />Podoba mi się decklista Matrixa, sprawdziłem i ją i naprawdę ładnie działa nasze kombolusio. Wcześniej naprawdę mocno kontrolujemy stoliczek dzięki masą kontr a Peery + Tellingi dają niezły Search Engine. Odnośnie Side - moja wizja: 3 Exhaustion 3 Blood Moon 3 Pithing Needle 3 Pyroclasm 3 Evacuation Pyroclasm i Evacuation imho konieczne na napory Pokroju WWu, WWr czy WWb, bez nich jest bardzo ciężko. ma_trix - Wt sty 24, 2006 4:29 pm " />Hoho! Czyli na prawdę zrobiłem dobry deck, skoro zdobywa uznanie nawet Saise (to nie żaluzja ani aronia). Czyli side dopkładnie taki, jak myslałem XD - jest tylko jeden mały problem z evacuation - 5 cc Jakieś inne propozycje na napory? Bo to najsłabsze matchupy. EDIT: Od razu sugestie, jak sie sidować - na napory teoretycznie out muddle, jednak jest jedno ale... wyszukamy sobie pyroclasma muddlem. Są jednak minusy tego rozwiązania a) jeżeli search w 3 turze, to w 4 cast, ale opp wie, co sie kroi, a my nie mamy many na kontre np. anteny b) jeżeli w 5 turze... to chyba lepszy jest evacuation. Więc polemizujac sam ze soba dochodzę do wniosku, ze na napory (szczególnie WW) 4 Muddle + 2 cośtam out (rewindy? za drogie?). Saise - Wt sty 24, 2006 4:34 pm " />Pyroclasmy wytrzymują aż do czasów Evacuacji więc nie jest źle. Przydałoby się jeszcze jakiś mana fixer np Wild Cantor albo coś w te mańke. ma_trix - Wt sty 24, 2006 4:37 pm " />Aha - ale wytrzymuje tylko z kritami o P/T */2. Potem mnientko - np vs. Gruul (maulery). A te sugestie to nie tylko 'daje', ale też 'czekam na' XD mateohau - Wt sty 24, 2006 6:42 pm " />Jak dokładnie działa to kombo mogłby ktos rozpisac to pokolei i uporzadkowanie chodzi o spis ma_trixa ma_trix - Wt sty 24, 2006 7:31 pm " />Do komba potrzebne są 3 karty -> Izzet Guildmage, Lava Spike i Desperate Ritual. Potrzebne jest też 6 mana -> 3RRR. 1. Zgromadziłeś wszystkie składniki komba tj. 6 mana i Izzet na stole, Lava spike i Ritual na łapie. 2. Zagrywasz Lava spike z zesplicowanym ritualem za 1RR 3. Kopiujesz Guildmagiem za 2R sorcera (Lava spike z efektem rituala->splice dołącza efekt, czyli kopiujesz 3 dmg+mana RRR) 4. Reslov pierwszego -> RRR w poolu 5. Za tę manę kopiujesz drugiego 6. Reslov drugiego, RRR w poolu 7. Za te mane kopiujesz 3 itd... aż do śmierci oppa. KubuS - Wt sty 24, 2006 8:00 pm " />jest też wersja z psychic puppetry wymagania guildmage, puppetry+ritual na łapie i jakichś ładny finisher Musimy miec 3uur mana 1r-Ritual u-splice puppetry 2u-kopiowanie działanie:kopiujemy, kopia się resolvuje, untapujemy Islanda i tapujemy go po U mane+RRR z rituala Za RRU kopiujemy znowu wyciągając kolejną R Następnie zabijamy finisherem Hint Można splicowac cokolwiek chcemy np. dosplicując jescze jedną psychice mamy infinte mana R i U, dampen thougta przewijamy, glacial ray palimy mateohau - Wt sty 24, 2006 8:11 pm " />sorry ze sie dopytuje jak noobek ale nim jestem po co w tym 6 mana ? jeżeli do zagrania lava spike i rituala ze splicem potrzebujemy wsumie 1rr a pozniej z tego co rozumiem kopiujemy wszystko za mane z rituala ? a termin reslov co oznacza ??;/ jak cos pozniej mozecie przeniesc to do pytań dla poczatkujących aha i jeszce jedno nie warto by dodac do tego spisu jakiegos krita ciezkiego niv-mizzet albo cos w tym stylu ?? ma_trix - Wt sty 24, 2006 8:18 pm " />Reslov => rozpatrzenie spella => czar ma swój efekt. Potrzebne jest 6 many, bo jak skopiujesz tego spika z ritualem, skoro on już zreslovował i nie ma go na stosie? Żebys mógł skopiować czar, to musi on być aktualnie na stosie, a dopiero po osiągnięciu swojej kolejki na stosie i rozpatrzeniu ma efekt. W magicu nie ma kredytu. To tak, jakbyś chciał zapłacić teraz za dvd kasą, którą będziesz miał za miesiąc. Nie, nie przyda sie żaden krit dopak, bo my zabijamy kombem nie naporem. Naszym celem jest tylo doprowadzenie do sytuacji, gdy bedziemy mieli wszystkie składniki komba, a przeciwnik nie bedzie w stanie nam przeszkodzić w jego kręceniu. A co do alternatywnych winów... jest za mało miejsca, zeby wsadzić 2 win condition (na wszelkiego rodzaju przeszkadzxajki mamy przecież kontry), a i wszytsie podane przez ciebie, KubuS, komba są o 1 lub U droższe, a tutaj ta tura prędkości często decyduje o sukcesie. KubuS - Wt sty 24, 2006 8:19 pm " />Resolv-Rozpatrzenie spella 6 mana-3 mana żeby zagrać spell i 3 żeby go skopiować z guildmage'a. Kiedy już go zresolvujemy, nie będzie czego skopiować, a przed to many z rytuału nie dostaniemy. I jeszcze jedno: Można zagrać czar ktry splicujemy osobno. Czyli wystarcza pięc mana, bo 3 mana- spike+ritual 2 mana- ritual 3mana z ritualu- kopia ma_trix - Wt sty 24, 2006 8:27 pm " />Szlag, racja XD Sam tak wcześniej grałem (3 mana na spika+rituala, potem 2 na rituala i kombo), ael zapomniałem o tym napiać Dziex, KubuS. Jednak, po paru grach dochodzę do wniosku, ze albo kontrolujemy stół na maxa i wtedy kombo koło 7-8 tury (bo rzadko jest fuks, żeby doszył wszystkie składniki komba dość szybko), albo wyszukujemy sobie rituala/izzeta muddlem i idziemy na żywiol. Z różnymi deckami jest różnie, ale chyba jednak pójście na żywioł jest najlepszą taktyka na WW i RG przed side. Po side można troche spokojniej grać, bo wspierają nas pyroclasmy i mass return. ma_trix - Śr sty 25, 2006 10:01 pm " />Po kilkunastu grach doszedłem do kilku wniosków : - Remand jest GENIALNY - w 3-4-5 turze, gdy opp chce wstawic kloca, to ma kuku, a my karte - nam jest potrzebny duży card advantage, zeby dokopac sie do komba - rewind... hmm uzyłem go moze ze 3-4 razy. Przydatny jako 'pierwsza kontra' - 4 mana -> rewind -> poparcie leakiem/remandem. Zastanawiam sie, czy nie zmienić, tyle że wtedy t by musiała być kontra za 2, ew za 3 ale dająca draw. hinder dpada z miejsca, bo 3 mana i nie odtapowuje. - muddle the mixture - dość rzadko uzywane jako kontra, często do wyszukiwania Izzeta, Rituala lub... Boomeranga/remanda XD - Jeżeli szukamy elementu komba, to najczęściej uzywany w middle game - tak koło 6-8 mana na stole, zeby po wstawieniu Izzeta można było go kontrą obronić, albo w następnej turze wejdzie całość ew. wsparta rewindem. - boomerang w gulidlandy (te co cofają i wchodzą tapniete) mooooocno denerwuje XD - WAZNA zmiana w maine - wydaje sie błacha i wręcz głupia - jeden boomer na jednego evacuate mainowo. Teoretycznie dojscie jest mało prwdopodobne... ale mamy przecież peery (5 podpatrujemy) i tellingi (3 lookamy), czyli mozemy przeryć sie praktycznie przez 3/4 library. A dupsko ratuje niemiłosiernie - jakieś napory i inne śmieci. Nie wiem jednak, czy by nie wrócić tego boomera za jednego rewinda. To tyle w kwestiach technicznych... a ogólnie deckie gra się super - daje kupę funu i naaaaaprawde satysfakcje, gdy widzisz, co się dzieje z 2-3 ras zremandowanym klocem oppa XD |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||