ďťż
Jeśli nie Ravager to co ?



dark_wonderer - N maja 16, 2004 9:51 pm
" />Jeśli nie Ravager to co ?

Goblin Bidding zapewne każdy odpowie Jednak nie jest to temat, o którym chciałbym napisać. Jak już wszyscy wiecie lubuje się we wszelkiego rodzaju nowatorskich deckach, jak np. opisany przeze mnie deck na bestiach. Wybierając się na katowickie regionalsy równierz zamierzałem zagrać deckiem z tego gatunku, mianowicie opartym na ekwipunku WWu. Wiedziałem już wtedy, że nie jest to deck równie potężny, jak dominujący w środowisku Ravager Affinity, jednak potrafił on robić wiele ciekawych "sztuczek" i przyjemnie mi się nim grało. Miałem nadzieję dobrze się bawić i co nieco powojować moim "pet deckiem". Rzeczywistość okazała się jednak bardzo brutalna i mój wynik na koniec dnia był, krutko mówiąc dość cienki. Nie wpłynęło to na mnie zbyt budująco (a na kogo by wpłyneło ), przez jakiś czas miałem tzw. "kryzys gracza" i nie wiedziałem co robić dalej. Przeglądając forum Brainbursta natrafiłem na dzienną dyskusję, tematem której był Damping Matrix, jako solucja na Skullclampa. Pomyślałem sobie: "Fajna rzecz tylko z moim ekwipunkiem też, nie aż za bardzo się combuje ...". Po chwili jednak przypomniały mi się zadawane mi na regio pytania, czemu nie gram w swoim WW Dawn Elementalem ? i wpadłem na pomysł, żeby zrobić w oparciu o obie karty bardziej klasyczną wersję ukochanego decka, której za punkt honoru obrałem pokonanie głównej siły metagame'u: Goblin Biddinga i przedewszystkim Raffinity (którego w tamtym momencie szczerze nienawidziłem ). Po wielu grach wyewoluowała w poniższego builda:

Dark Weenie

4 Savannah Lions[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/57/33007.jpg[/right]
4 Deftblade Elite
4 True Believer
4 Silver Knight
4 Dawn Elemental
4 Razor Golem

4 Raise the Alarm
4 Glorious Anthem
3 Worship
3 Damping Matrix

4 Blinkmoth Nexus
18 Plains

Sideboard:
3 Second Sunrise
3 Sacred Ground
4 Purge
3 Wipe Clean
1 Damping Matrix
1 Worship

Kilka słów o decku i kartach

Ta wersja WW rezygnuje ze standardowego planu WW polegającego na szybkim naporze, ponieważ jak już udowodniono w obecnym T2 są szybsze napory niż WW, deklasujące je w [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/58/33520.jpg[/left]tej kategorii. Przekształcając się w aggro-control WW zyskuje bardzo dobre matchup'y z naporami, osłabiając się jednak względem kontrolek. co biorąc pod uwagę iż obecne matagame jest zdominowane przez napory, a także fakt, że WW i tak nigdy z kontrolkami łatwo nie miało, jest to uczciwa wymiana. Szkieletem decku jest "combo", jeżeli można tak to określić, polegające na uniemożliwieniu przeciwnikowi skutecznego atakowania za pomocą Worshipa i ciążkich do usunięcia kreaturek. W takiej roli idealni spisuje się Dawn Elemental, który będąc świetnym w obronie, trudnym do zniszcenia stworem idealnie pasuje do ogólnych założeń naszej strategii. Ze względu na niemal całkowity brak aktywowanych zdolności w naszym decku i kolosalnej ilości tychże zdoloności w najmocniejszych deckach T2, Damping Matrix jest idelanym uzupełnieniem decka. Co więcej, ratuje naszą cenną skórę przed Disciple of the Vault, któremu to nasz Worship nie preszkadza. Selekcję reszty kreaturek, przeprowadziłem głównie pod kątem ich przydatnści w matchach z naszymi głównymi rywalami, Goblinami i Raffinity. Deftblade Elite jest w naszym decku formą removalu, pozbywając się najbardziej szkodliwych dla nas kreaturek, takich jak wspomniany Disciple f the Vault, Sparksmith czy Goblin Sharpshooter. Potrafi też trzymać na dystans różnego rodzaju grubaski (o ile nie mają trampla lub latania ) i "podpakowany" Glorious Anthemem, zdejmować w zasadzie każdego rodzaju goblinki (i inne nieduże badziewia ). Silver Knight zostaje przyjęty do "załogi" ze względu na jego protekcję, która niesamowicie karci gobaski (tudzię w [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/58/33543.jpg[/right]mniejszym stopniu astro), zaś True Believer jest naszą kolejną "tarczą" przeciwko Ninja of the Vault Pozatym jest też świetny w wyłapywaniu za nas Shrapnel Blastów co bywa nieocenione. W mniejszym stopniu chroni też przed Wing Shardsami. Savannah Lions to objaw mojej słabości do klasyków (yhy ... geddon ...yhy ). Leonin Elder bardziej przysłużyłby się przeciwko raffinity, jednak jego 2 power'a równierz bywa przydatne, ponieważ pozwala mu to iść na wymianę z dowolnym gobaskiem, a także przyśpiesza nasz atak. Razor Golem jest najnowszym nabytkiem w naszym "teamie", jest doskonałym obrońcą mogącym równocześnie atakować, ponadto dzieki affinity możemy go zagrywać już w 3 turze lub co lepsze 2 takie w czwartej, zaraz po 3-cio turowym anthemie. Sam Glorious Anthem zwiększa skuteczność w boju naszych "wojaków", a co więcej chroni ich przed rónego rodzaju removalem bazującym na damage'u, tudzież zmniejszajacym P/T (siłę i wytrzymałość), nie wspominająć już Goblin Sharpshootera. Raise the Alarm wspaniale spisuje się jako źródło niespodziewanych obrońców, na uwagę zasługuje tu jego synergia z Glorious Anthem. Przy kilku na stole nie raz pozwala wykańczać naprawdę spore stworki. Mana Base jest dość prosty, poza rewelacyjnymi, chyba w każdym decku, Blinkmoth Nexusami (których latanie jest dla nas bardzo ważne, bo ułatwia wyprowadzanie ataku), występują w nim same Plainsy. Można co prawda używać Ancinet Denów przeciwko Flasfiresom, jednak osłabiłoby to znacznie nasze golemy, a lądów wiele i tak nam do szczęścia nie potrzeba.

Jak walczyć z opozycją ?

Raffinity

Kluczowe karty: Damping Matrix, Deftblade Elite, True Believer

[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35128.jpg[/left]Ravager to dobry matchup (po takim ztechowaniu spróbowałby niebyć ), z moich testów wynika, że jest coś około 65% na naszą korzyść (trochę trudniej jeśli mają mainowy artifact removal). Nie należy jednak popadać w samozachwyt, bo matchup dalej nie jest lekki i nie pozwala na robienie błędów czy słabe rozdania. Co do tych ostatnich to na początkowej ręce powinniśmy mieć Damping Matrix lub chociaż coś co zatrzyma disciple'a, czyli elitę lub True Believera. Nie zawadzi też Worship lub Dawn Elemental, choć można przetrwać bez nich na początku. Nasze rozdanie nie może też być za wolne, bo grozi to zasypaniem nas przez stworki wroga, które są zdecydowanie "Za szybkie, za wściekłe" , jak na T2.. Pierwszym naszym celem, jest neutralizacja disciple'a. Nawet jeżli nie ma go jeszcze na stole nie należy być opieszałym z zagrywaniem True Believera, jeżeli Ravager jest na stole, bo to grozi "nagłą śmiercą". Jeżeli mamy na stole matrix'a, a oni nie mają go czym zdjąć (można poznać po obecności Tree of Tales), powinno być już lżej. Blokujemy wszelkie wielkie "roboty" za pomocą elementali i elit, lub w niedosłownym sensie Worshipem. Ataki wyprowadzamy po ustabilizowaniu sytuacji na stole blinkmothami i elementalami.

Side in: + 4 Purge + 1 Worship + 1 Damping Matrix
Side Out: - 4 Silver Knight - 2 Razor Golem (opcojonalnie Raise the Alarm)

Nasz main jest dobrze przygotowany na ten matchup, jednak ravager jest na tyle potężny, że dodatkowy arsenał nigdy nie zawadzi . Pozatym po side'dzie napewno będzie miał jakiś artifact removal, więc nie moźemy już polegać w takim stopniu na matrixach.

Goblin Bidding

Kluczowe kart: Silver Knight, Dawn Elemental, Worship, Damping Matrix

WW słynie z tego, że dysponuje, niezależnie od okresu w historii magica, sporym arsenałem kart tępiących [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/58/33557.jpg[/right]wszelakie czerwone strategie (wkońciu wróg to wróg ). Tu nie jest inaczej. Silver Knight, Dawn Elelmental i Worship są śmiertelnymi wrogami goblińskiego decka. Od początkowej ręki oczekujemy czegoś co pomoże nam zatrzymać rozpędzone gobasy, jak wspomniany Silver Knight. Deftblade Elite również jest bardzo pomocną kartą, ponieważ pozwala nam zabić Sparksmitha lub sharpsootera, którzy mogą w przeciwnym razie drogo nas kosztować. Ze wsparciem anthema potrafi równierz zabić warchiefa, co jest nieocenione. Damping Matrix również jest w tym celu wyśmienity. Generalnie z matrix'em na stole jedyne gobliny, które nie tracą na swej sile to warchif, kierowca (Goblin Piledriver) i Skirik Prospector. Jeżeli na ręce początkowej widzimy Worship w towarzystwie rycerza lub Dawn Elemental mozemy być spokojni o losy gry, większość gobosów nie ma w mainie nic co mogłoby im pomóc. Plan jest prosty trzymać ich na dystans, zabijać elitą lub poprostu wystawić Worshipa , i atakować kreaturkami, które są od nich większe (golem) lub nieblokowalne (rycerz, nexus, elemental).

Side in: + 1 Worship + 1 Damping Matrix
Side out: - 2 True Believer

W zasadzie niewiele się zmienia. Goblinki wprowadzą napewno artifact removal na nasze matryce, jednak najistotniejsze będą w ich przypadku Oblivion Stoney na nasze Worshipy lub Terrory na nasze Dawny/Rycerzy. Groźniejszy jest pierwszy wariant, ale może im nie wyjść jeśli nie dostaną na ręke tego cennego Shatter lub my wystawimy 2 matrixy ... wtedy stone też będzie "ważywkiem" .

Tooth and Nail

[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35272.jpg[/left]Kluczowe karty: Savannah Lions, Glorious Anthem, Raise the Alarm

To zdecydowanie nasz najgorszy zmożliwych matchup. Wynika to z prostej przyczyny: wyrotowania Swords to Plowshares i Armageddona parę Core Setów temu A tak poważnie, to bez żadnej formy removalu, który mógłby uchronić nas przed combem Platinum Angel/Leonin Abunas lub czegoś co by spowolniło T&N, ten matchup przedstawia się bardzo nieciekawie. Jedynym sposobem w jaki możemy wygrać to bardzo szybkie otwarcie z naszej strony (najlepiej z 2 lwami, 2 alarmami i anteną ). Damping Matrix również może się okazać pomocny blokując kamienie i Gleemaxy (Mindslaver), jednak większość T&N posiada mainowy artifact removal, więc nie należy mieć co do tego z byt wielkich nadzieji.

Sideboardu pod ten deck nie robiłem, ponieważ nie mogę znaleźć niczego co by w jakimś znacznym stopniu mogło pomóc. Wolałem zagospodarować sloty side'owe na coś co bardziej pomoże nam w innych match'ach. Trzeba poprostu przyjąć do wiadomości ten zły matchup, nadrobi sie to gdzieś indziej.

Mono Red Ponza

Kluczowe karty: Silver Knight, Dawn Elemental, Worship, Glorious Anthem

Match z ponzą należy do dość trudnych, jednak sznase są w nim wyrównane. Jedokolorowość decka bardzo [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/58/33539.jpg[/right]pomaga w macthu z LD. Problemem dla nas jest to, ze mamy w decku, aż 7 kart o koszcie 4 mana, a także 8 kart o bardzo intensywnych kosztach (Razor Golem i Dawn Elemental) i nie zawsze będziemy w stanie je zagrać. Ponza dysponuje też dobrym removalem, który sprawi nam spore problemy. Na naszą korzyść wpływa fakt, że ponza nie ma czym zdjać Silver Knighta i Dawn Elementala, a jeżeli uda nam się oprócz jednego z nich wystawić Worshipa to gra jest nasza. Duży wpływ na gre ma to kto z nas zacznie i czy precziwnik gra na Skirk Prospectory. Z tego powodu ważna dla nas jest Deftblade Elite, aby jak najbardziej opóźnić niszczenie naszych ladów, dobrze jest także dobierać jak najwięcej Plainsów i jaknajmniej nexusów, które są w tym matchu prawie matrwe (dlatego warto muliganowac ręke z nimi, jeżeli jej reszta nie jest dość mocna).

Side in: +3 Sacred Ground
Side out: - 3 Damping Matrix

Z Sacred Groundami jest o wiele lepiej, do ich usunięcia przeciwnik ma tylko Culling Scalesy lub Oblivion Stone'y. W przypadku zaobserwowania tych drugich wysideowujemy Raise the Alarmy i dodajemy 4-tą kopie matrycy. Z tym pierwszym sprawa jest o tyle prostsza, że mamy duzo stworków o koszcie 1-2 więc długo nam tego Sacred Grounda nie zdejmie. Kiedy on będzie walczył ze Świętą Ziemią my staramy się wystawić nasze atutowe karty o koszcie 4 mana i rozstrzygnąć grę na własną korzyść.

Wx Controls

Kluczowe karty: Savannah Lions, Glorious Anthem, Raise the Alarm

Kolejny bardzo trudny match. Należy szybko zacząć atakować wspierajac sie anthemami i mieć nadzieję ... [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35297.jpg[/left]Jedyny sposób zwiększenia swych szans to muliganowanie się do szybkiej ręki. Bardzo istotne są Raise the Alarmy, które zagrane po Wrath of God pozwalają nam szybciej ponowić atak. Glorious Anthem okaże sie bardzo pomocny, zmniejszajac konieczność "wysypywania się" z duzej ilości stworków. Kolejną złą wiadomością dla nas są mainowe Puls of the Fields, które druzgocą nas całkowicie w połączeniu z masowym removalem (takiej karty IMHO nie powinno się wydawać ). No cóż, jak pisałem na początku celem wygrywania z naporami odsłaniamy się na kontrolki.

Side in: + 3 Second Sunrise
Side out: - 3 Damping Matrix

Kosztem nieprzydatnych matryc dodajemy SS (:P ), które uodparniają nas nieco na działanie masowego removalu. Starajmy się o ręke pocżątkową posiadającą Raise the Alarm lub SS. W tym drugim przypadku w pierwszych 3 turach wysypujmy się, z jak największej ilości kreatur, po czym trzymajmy 3 mana odtapowane w oczekiwaniu nieuchronnego wrath'a. Po czym zagrywamy antenke. Ponownie będzie bardzo ciężko i głównie szybkość może nam pomóc (tudzież mana screw oppa ).

Astro Slide

Kluczowe karty: Silver Knight, Dawn Elemental, Raise the Alarm

Matchup bardzo przypomina Wx Controlki, jednak jest od nich sporo łatwiejszy. W pierszych turach [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/57/33023.jpg[/right]postępujemy podobnie, jak wcześniej, tym razem czając na ręce rycerzy, elementale i alarmy do czasu, aż przeciwnik zagra swoje "wrotki" Ci dwaj pierwsi są o tyle ważni, że są odporni na sporą część removalu astro ze względu na odporność na wszelkiego rodzaju damage z czerwonych źródeł.

Side in: + 3 Secons Sunrise + 3 Wipe Clean
Side out: - 3 Damping Matrix - 3 Worship

Ponownie stosujemy taktykę z gry z Wx Cotrolkami. Wipe Cleanami eliminujemy Astral Slidey, ponieważ stanowią dla naszych "podopiecznych" większy kłopot niż rift'y, ze względu na Glorious Anthemy i naturalne odporności co niektórych .

Zalety i Wady

Do zalet WW, jak to bywa w przypadku większości rogue decków, jest niski koszt skompletowania takiej talii, a także element zaskoczenia, jaki wywiera na przeciwnikach. Wielu naszcyh przeciwników, grało już z WW i widząc, jak w pierwszej turze zagrywamy lwa, uśmiechnie się szyderczo. Jeżeli zaczną gre od góry lub artefaktycznego ladu, będą tego żałowali . Jak w sumie właśnie wspomniałem, do zalet decka należy duża skuteczność z dwoma najlepszymi/najpopularniejszymi ostatnio deckami, a także niezły match z ponzą, którą to polacy tak bardzo lubią . Jeżeli jednak w waszym rejonie występuje inne meta, w którym roi się od białych kontroli i T&N, to lepiej wybrać inny deck lub inną wersję WW, o której być może wkrótce napisze

Artykuł napisał: Maciek "dark_wonderer" Wilkosz
Sponsorem konkrusu jest:
<a Href="http://www.sklepmtg.prv.pl">Drach & Koszul Store - akcesoria, boxy, single i wiele innych</a>




mako - N maja 16, 2004 10:17 pm
" />Kolejny dobry artykuł - choć nie ustrzegłeś się błędów, literówek i źle stagowanych kart. Ogólnie czyta się przyjemnie, a i deck dość ciekawy. Tym razem mamy bogate matchupy - praktycznie wyczerpujące nasze meta w t2. Ogólnie bardzo mi się podoba. BTW - jeśli tak nie znosisz białego pulse'a - bo uważasz, że jest tak mocny - to czemu nie spróbujesz sam go użyć (wiem, że to niby jest deck agro, ale taki element kontroli mógłby się przydać - to zresztą luźna uwaga)



Maverick - N maja 16, 2004 10:25 pm
" />Faktycznie artykuł bardzo dobrze się czyta (przeczytałem cały ) Ogólnie cieszę się że nie pisałeś artów od początku konkursu



dark_wonderer - N maja 16, 2004 10:26 pm
" />Nie gram "plusem" , ponieważ pomaga w matchupach, które i tak są dla mnie łatwe. A literówki poprawi, przeszło ich kilka bo spiszyłem się żeby skończyć przed północą.

Pisałem arty od początku, tylko jak mnie zdystansowaliście zabardzo (a spodziewałem sie wtedy ze dalej będziecie ostro rywalizować) to moje lenistwo wygrało ... , ale na 3 miejsce sie połakomiłem, ajk sie okazało że jest punktowane i wtamtym czasie okupowane przezemnie




Lisu - Pn maja 17, 2004 8:05 am
" />Mi się ten artykuł (jak i inne darka) bardzo podoba, ale czy nie myślałeś aby dać 6-8 fetchy ? Żeby nie dociągać landów ale jakieś kartki, bo w tym dekcu nie ma drawu więc to powinno pomóc...



kondeusz - Pn maja 17, 2004 8:31 am
" />Pokłony dla Dark Wonderer'a. Artykuł jest świetny, czytałem go z przyjemnością. Dzięki temu przynajmniej wiem czego się spodziewać w grach z innymi taliami. Dzięki



darkmist - Pn maja 17, 2004 10:13 am
" />zaiste artykulik bardzo przyjemny do czytania i przydatny do grania i przygotowywania się do różnych matchupów, niekoniecznie WW, choć te po przeczytaniu tego artykułu najłatwiej usprawnić



Warmonger - Pn maja 17, 2004 11:04 am
" />W tym decku przydałyby sie fetche. Ale art zasługuje na pięc, ponieważ znalazły sie w nim pewne drobne błędy (olinkowanie).



dark_wonderer - Pn maja 17, 2004 11:08 am
" />Dzięki wszystkim za gratki. Właśnie dokonałem poprawek odnośnie tagów i literówek, powinno juz być wszystko ok.

Lisu: co do fetchy to mam mieszane odczucia. Niby coś dają, lae kiedyś czytałem arta na temat ich przydatności w tej dziedzinie i podobno card advantage z tego płynący jest bardzo niewielki i zauważalny dopiero w poźnych turach. Co więcej fatche mogłyby osłabić mój matchup z affinity, gdzie nie raz liczy się każdy punkt życia. Mimo to spróbuje na nich pograć.



Altar - Pn maja 17, 2004 11:19 am
" />Świetny artykuł - Napisałeś, iż WW jest dość tani do złożenia. Ile wynosiłaby około jego cena ?



MATAS - Pn maja 17, 2004 11:46 am
" />fajny art calego przecyztalem
niewiem czy mam sluszna uwage ale czy nexiusy nie bola jak chce sie wystawic elementala albo knighta ?



squee - Pn maja 17, 2004 11:59 am
" />Bardzo ciekawy artyuł o rogue decku. Ciekawa forma i brak jakichkolwiek błedów. Stylistycznie też nieźle, czyli - świetny atykuł dark



M@ślak - Pn maja 17, 2004 12:30 pm
" />Moim zdaniem jest to bardzo dobry artykuł!Znakomicie się czyta i wyczerpójąco opisuje techniki i matchupy!!!
Więc moim skromnym zdaniem zasłógójesz na 6-!!!
Bo naprawde artykuł jest genialny:P



siepacz - Pn maja 17, 2004 12:58 pm
" />artykul swietny. tylko deck troche do nie go nie dorasta bardzo dobry matchup z gobosami i niezly z ravem i ponza, to chyba troche za malo co do bledow: tagi sliver knight przy astro, raise the alarm przy Wx control i kamyk na dole ponzy.
hmm, zainspirowales mnie. po ukazaniu sie oficjalnego spojlera 5D napisze artykul o decku, ktory w MrBC ma szanse na 2 turn kill, a zazwyczaj konczy w 3-4



dark_wonderer - Pn maja 17, 2004 12:59 pm
" />Nezusy zdecydowanie nie przeszkadzają, czasem spowolnią nieco, elementala, ale genralnie na 22 lądy 4 nexusy nie stanowią problemu ... co innego gdyby jeszcze splashować jakiś kolor. Wtedy trzeba by wybierać splash (lub nexusy), albo dawn i golem.

Ceny, jak dtąd nigdy nie podliczałem (moze zaczne to dodawać do kolejnych artykułów ). Zaraz to przekalkuluje. Ok 350 zł, co jak na T2 nie jest źle, a moszna zawsze kilka kart zamienić, zeby jeszce zmniejszyć ten koszt.



Konuus - Pn maja 17, 2004 3:21 pm
" />Bardzo Fajny artykuł !! Bardzo fajnie sie go czyta i wogóle jest spox !!



Mr. Magoo - Pn maja 17, 2004 3:58 pm
" />Heh miło się czyta artykuł, w ktorym ktos umiescil tyle pasji :] 6



mako - Pn maja 17, 2004 4:02 pm
" />Poprawione tagi i rzucające się w oczy błędy. Zmieniłeś też karte zdobiące artykuł (na te z nowszych edycji). Ogólnie - tak trzymaj. A ode mnie 6, bo to kawał świetnej roboty



dark_wonderer - Pn maja 17, 2004 6:29 pm
" />Te duze rysunki poprawiłem, jak tylko zobaczyłem, jak źle wyglądają obok tych mniejszych, czyli zaraz po dodaniu



donarturo - Pn maja 17, 2004 6:38 pm
" />Dla formalności dodam ze kazdy z członków komisji ocenil ten artykuł na 5 wiec łączna ocena wynosi 9pkt...



dark_wonderer - Pn maja 17, 2004 6:51 pm
" />Takie oceny lubie najbardziej, musze zawsze pamiętać o matchupie z ponzą .



KoRnZYSIEK - Pn maja 17, 2004 6:52 pm
" />Nom jak dla mnie świetny art. (chyba sie zbyt nie wyroznilem) - widac ze dark gra od zarania dziejoow winiaczem. Bardzo podoba mi się stechowanie na Affa. Niestety auto - lose z T&N bardzo osłabia ten deck jako ze ostatnio strasznie sie tego naroilo . Trzymaj tak dalej



dragonian - Pn maja 17, 2004 7:20 pm
" />To ja sie wyroznie. Artykol mi sie ogolnie podobal ale ja bym gral na 8 Fetchach i 1 wyspie a w bordzie mana leakach-bardzo pomaga w grach z kontrolami. A i brakuje mi tu matchupu z BG CementaryCloud ktory tez raczej do najlepszych nie nalezy.



dark_wonderer - Pn maja 17, 2004 9:08 pm
" />Wcześniej grałem na mainowych kątrach, ale wtedy miałem kłopoty z zagrywaniem elementala. Genralnie zdecydwoałem się na taką wersję, ponieważ większość gier jakich ostatnio gram toczy sie głównie z raffinity i w mniejszym stopniu z goblinami. Side transformacyjny to w sumie ciekawy pomysł, musiałbym wtedy dodać do maina ze 3 City of Brass (ponownie ). W zasadzie chętnie to wypróbuje.



Lisu - Wt maja 18, 2004 6:52 am
" />Heh, to włóż se fetche i jedną wyspe i wywal nexusy, nic isę nie zmieni a matchup z kontrolami polepszy



dark_wonderer - Wt maja 18, 2004 3:56 pm
" />Ostatnio odkryłem,z ę ten deck ma jeszcze jeden dobry matchup Mianowicie Elf & Nail, nowa inkarancję T&N wypierającą z meta starszą wersję (bo ponoć jest lepsza). Dla nas to same dobre wieści, bo Vernal Bloom, w przeciwnieństwie do UrzaTronu jest dla nas łatwy do unieszkodliwienia, a ich niszczące artefakty elfy takze nie robią nam wielkiej krzywdy.

Twoja propozycja Lisu może mieć sens. Ja narazie na appie zrobiłem nieco inne zmiany pod kątem splash'a. Mianowicie zamieniłem 7 plainsów i 4 golemy na 4 fetche, 3 city i 4 skyhunterów, zaś side przerobiłem na coś takiego:

4 Vex - T&N ma zazywczaj za co dopłacić do leaka
4 Annul
4 Purge
1 Island
1 Worship
1 Damping Matrix



dragonian - Wt maja 18, 2004 6:30 pm
" />Wydaje mi sie ze w takiej wersji bordu zdecydowanie poprawiony jest matchup z Kontrolkami wiec deck coraz lepszy:P



Lisu - Śr maja 19, 2004 12:49 pm
" />A T&N powinieneś mieć w sidzie Arresta Wiesz jak oppa to wkurzy jak mu to na kolosa rzucisz?



dark_wonderer - Śr maja 19, 2004 2:22 pm
" />Ciężko będzie go aresztować, jak Abunasa wystawi, lepsze są na niego Vex'y.



Lisu nie zalogowany - Śr maja 19, 2004 2:59 pm
" />Dlatego nie myślałeś o około 2 wrathah? Albo innego remuvala? Bo WW nie ma jak zdejmować krity a takiego Abunasa trzeba zdjąć :/



dark_wonderer - Śr maja 19, 2004 5:59 pm
" />Ja tam Wole jednak skontrować T&N, ew. Annulować Kolosa, niż wrathem zdjąć sobie wszystkie stworki.



Lisu - Cz maja 20, 2004 12:13 pm
" />Jeśli zagra kolosa z T&N to racfzej annul dużo nie da :/



Meander - Wt maja 25, 2004 8:07 pm
" />Ten splash z niebiskiem faktycznie jest dobrym pomyslem ale jak sajdowac na konkrente decki???Bo to juz takie oczywiste nie jest

Co do side'a Annul wedlug mnie jest zbedny na jego miejsce lepszy bedzie Sacred Ground bo przeciwko Ponzie to zbawienie...



olgfalm - Śr maja 26, 2004 10:23 am
" />Gdzieś tam napisałeś że Matryca karci czarnego Disciple'a... zawsze myślałem, że jego zdolność jest triggered a nie activated. Jak to w końcu jest?



dark_wonderer - Śr maja 26, 2004 11:21 am
" />Matryca karci Disciple'a, ale nie dlatego, ze blokuje jego sdolnośc, ale dzięki niej nie można korzystać z aktywowanych zdolności Ravagera, jara, bomb itp, dzięki czemu nie tracim życia ze zdolnosci disciple'a. Pozostaje im tylko jeden sposób, na użycie go, a i tak w małym stopniu - Shrapnel Blast.

Ja bym z side'a Annula nie wywalał, bo pomagają nam z wszelimi silide'ami, riftami i co ważniejsze Culling Scalesami, które okaują się groźniejsze niż sądziłem. To taki nasz "nowy Disenchant". Choć fakt można poszukać wolnego mijesca na Sacred Groundy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom