ďťż
Kilka pytań w związku z kartami Eventide i nie tylko



MeHow - Pn gru 15, 2008 2:19 pm
" />Witam wszystkich ludzi dobrej woli,

mam kilka wątpliwości które nie dają mi spokoju. Przejdźmy do rzeczy :

1 : http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?&id=153448

Ten stworek wchodząc do gry może stać się tylko czarny lub tylko zielony (zależne jest do od many która płacę jego koszt) ? Czy też zawsze traktuje się go jako czarno-zielonego ?
Jeżeli jest tak iż stworek jest tylko czarny lub tylko zielony nasuwa się kolejne pytanie co do tej karty odnośnie zdejmowania konterków. Jeżeli wybiorę iż krit będzie koloru zielonego to przy zagraniu czarnego czaru nie zdejmuję konterka ?

2 : http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?&id=151120

Tu podobnie mam dylemat jeżeli chodzi o płacenie kosztu. Dla przykładu jeżeli zapłacę tylko swampami to krit staję się czarny i ma tylko swampwalka lub jeżeli zapłacę tylko forestami to krit staję się zielony i ma tylko forestwalka ? A co w przypadku jeśli zapłacę 2 swampami i 1 forestem (lub odwrotnie) ? Staję się dwukolorowym kritem ze swampwalkiem i forestwalkiem ?

3 : http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?&id=151120

Tu podobnie mam dylemat jeżeli chodzi o płacenie kosztu. Ten stworek wchodząc do gry może stać się tylko czarny lub tylko zielony (zależne jest do od many która płacę jego koszt) ? Czy też zawsze traktuje się go jako czarno-zielonego ?
I co z jego zdolnością regeneracji ? Jeżeli płacę forestem to staję się zielonym kritem i za regenerację muszę zapłacić 1 dowolna manę i 1 forest obowiązkowo ?

4 : http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?name=woodlurker%20mimic

Tradycyjnie już nurtuje mnie to samo pytanie jeżeli chodzi o kolory i dodatkowo mam problem ze zrozumieniem zdolności tego krita. Przy zagraniu czaru który jest jednocześnie czarny i zielony staję się 4/5 ze zdolnością wither do końca tury, ale :

dla przykładu zagrywając tą kartę :
http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?&id=151120
czy jego zdolność zadziała ?

czy musi to być taka karta gdzie w koszcie jest określone że musi to być tylko i wyłączbue forest lub swamp (nie ma opcji dowolnej many) jak np ta karta :

http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?&id=151120

5 : http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?&id=159069

Jeżeli przy zagrywaniu tej karty kontroluję 2 swampy i 2 plainsy to korzystam z obu opcji jakie są przewidziane w opisie karty ?

6 : http://ww2.wizards.com/Gatherer/CardDetails.aspx?&id=153985

Czy wystawiając stworka mogę skorzystać z jego zdolności (która wymaga jego tapnięcia) już w pierwszej turze w której pojawił się w grze ?

7 : I na koniec ... nie jestem do końca przekonany co rozumiemy jako spell i permanent ? Które karty się wliczają w to pojęcie ? Z tego co pamiętam (a w Magica ostatni raz grałem jakieś 10 lat temu i trochę się pozmieniało, przynajmniej jeżeli przypomnę sobie swoją starą talię) permanent jest to każda karta która jest w grze ? Proszę o wymienienie co jest traktowane jako spell i permanent. Czy dla przykładu wystawienie landu jest czarem ?

Doskonale rozumiem że jest trochę do wyjaśnienia dlatego też będę niezmiernie wdzięczny za oświecenie mnie jako starego gracza który odszedł do lamusa a teraz chciałby wrócić do gry ...




Silencer - Pn gru 15, 2008 4:56 pm
" />Wszystkie karty z hybrydowym kosztem są obu kolorów, niezależnie od strefy gry (ręka, library itd.) ani od zapłaty za zagranie. Umiejętności na nich wypisane się nigdy same nie zmienią, tak więc za każdym razem, gdy zagrasz sobie Stalker Hag, on będzie miał oba landwalki. Umiejętności zmieniają się tylko, gdy coś wyraźnie pisze, że je zmienia.
Woodlurker Mimic dostaje ten bonus gdy zagrasz zielono-czarną kartę, czyli cokolwiek, co ma w koszcie co najmniej 1 symbol zielonej many i 1 symbol czarnej many (nawet coś takiego jak Horde of Notions) lub po prostu 1 symbol hybrydowej many zielono-czarnej.
Nie można używać zdolności potwora wymagającej tapowania lub nim atakować dopóki ten ma summonig sickness. Każdy potwór wchodzi z tym do gry, a traci je na początku tury kontrolującego lub gdy ma umiejętność "haste".
I na koniec, wszystkie triggered abilities (czyli obie umiejętności Gwyllion Hedge-Mage odpalają się niezależnie. Jak ten potwór wejdzie do gry, to automatycznie na stack wejdą jego umiejętności i albo zadziałają, albo zostaną skontrowane (albo tylko 1 z nich zadziała)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom