ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Knoowch przedstawia - Psychatog
Knoowch - Pt mar 21, 2003 4:45 pm " />Wiem, ze już czytaliscie artykul o tej talii jednak Kazama umiescil go kiedy byłem w polowie pisania swojego, stad powtorzenie – miejmy nadzieje ze oba te artykuly przybliza wam ta znakomita talie... Do opisu wybralem deck który Kai Budde przedstawil w swoim artykule na www.sideboard.com - ta wersja wydaje mi się lepsza niż zaprezentowana przez Budde na Nationalsach w Szwecji – ponieważ jest bardziej uniwersalna (ta ze Szwecji była mocno anty-kontrolna) 3 Psychatog 4 Circular Logic 3 Compulsion 2 Concentrate 4 Counterspell 3 Deep Analysis 2 Cunning Wish 4 Force Spike 3 Innocent Blood 4 Smother 2 Upheaval 2 Darkwater Catacombs 9 Island 3 Lonely Sandbar 4 Polluted Delta 4 Swamp 4 Underground River Sideboard: 2 Chainer's Edict 1 Compulsion 1 Ghastly Demise 1 Alter Reality 1 Chain of Vapor 1 Opportunity 1 Deep Analysis 4 Duress 1 Persecute 1 Psychatog 1 Mana Short A teraz po kolei krotka charakterystyka kazdej karty: Psychatog – Winning Condition w ilosci 3 sztuk poniewaz w wielu matchach nie chcemy go widziec juz na rece otwarcia – w grach z naporami raczej staramy sie wystawic go jak najszybciej ze względu na jego niezwykle zdolnosci jako blokera Circular Logic – Znakomita kontra – w tej talii przewaznie opponent nie ma many zeby doplacic nasz niemaly grob, poza tym możemy rzucac ja za cene jednej niebieskiej many jeśli mam atoga na stole, lub tez z compulsion dzieki czemu za 3 many kontrujemy spell i dodatkowo ciagniemy karte... Compulsion – znakomita karta na kontrole – pozwala nam filtrowac reke z niepotrzebnych kart – dzieki czemu szybciej możemy się dokopac do potrzebnych nam kart – znakomicie kombuje się z atogiem powiekszajac mu grob... Concentrate – Draw niestety brak obecnie dobrego instantowego drawu wiec musimy korzystac z sorcery – swietna karta na napory – w przeciwienstwie do deep analysis nie powoduje braku zycia a rzucana z normalnego kosztu pozwala dociagnac 1 karte wiecej… Counterspell – Podstawowa kontra dla tej talii – pamietajcie by uzywac kontr tylko wobec spelli ktore naprawde sa w stanie wam zagrozic… Deep Analysis – Druga karta sluzaca do tworzenia card advantage – znakomita na kontole, pozwala nam dociagnac 4 karty – gorzej gdy gramy z naporami, 3 zycia w matchu z beatdownem, szczegolnie z rg lub slighem jest kluczowe stad czesto nie mozemy po prostu uzyc opcji flashback'a. Cunning Wish – znakomita karta, pozwala nam dostosowac sie do talii opponenta badz poszukac w sideboardzie odpowiedzi na spell ktory moze nam zagrozic, tylko dwie sztuki ze wzgledu na spowolnienie talii jakie niestety jest kosztem uzywania wisha… Force Spike – bardzo dobra kontra w poczatkowej fazie gry, pozwala nam na skontrowania lighting rift'a czy wild mongrel'a również po Upheaval'u pozwala nam na skontrowanie wystawianej przez opponenta basking rootwalla'i lub tez na odpowiedz na jego innocent blood w obecnym mocno naporowym srodowisku jest koniecznoscia... Innocent Blood – lepszy od Chainer's Edict ze wzgledu na nizszy koszt, znakomity w poczatkowej fazie gry jednak niestety czesto gdy mamy atoga na stole staje sie martwa karta… Smother – nasz podstawowy removal, usuwa wiekszosc obecnie uzywanych w naporach kritow, omija problem czarnego koloru oraz dodatkowo jest instantem, również psychatog nie stanowi dla tego czaru problemu... Upheaval – reset ktory dodatkowo kombuje sie z psychatogiem, w razie gdy nie mozemy wytrzymac tempa narzuconego przez jakas talie zawsze mozemy uzyc go by wyczyscic stol, uzywany jest jednak glownie w formie mini-komba z psychatogiem – bierzemy 9 many do pool'a nastepnie rzucamy upheavala wystawiamy atoga wyspe i ze spikiem lub logica czekamy na ture opponenta, kontrujemy jego odpowiedz a nastepnie wjezdzamy atogiem tym samym konczac gre... Teraz przedstawie sideboard – oczywiscie duzo zalezy od waszego srodowiska ten jednak wydaje mi sie calkiem dobry: Chainer's Edict - na napory jesli trafimy na naprawde szybki napor wtedy mozemy zastapic ta karta innocent bloody oraz dodac jednego atoga ktorego staramy sie jak najszybciej wystawic by zatrzymac napor opponenta Compulsion - wkladamy na reanimatora mbc mirror wake'a oraz astro… Ghastly Demise – karta pod wisha stanowi odpowiedz na blistering firecat'a lub inne krity których nie możemy się pozbyc Alter Reality – rowniez karta pod wisha jej glownym zadaniem jest zneutralizowanie compost'u ktory potrafi sprawic nam wiele problemow Chain of Vapor – po ta karte rzucamy cunning wish by pozbyc sie artefaktu lub jakiegos enchantentu – znakomita rowniez na reanimatora… Opportunity – dodatkowy draw pod wisha – bardzo dobry na wszelkie talie kontrolne… Deep Analysis – karta ktora wsidujemy na kontrole oraz mirror match… Duress – na wszelkie kontrole Persecute – na astro mirror mbc wake'a oraz reanimatora… Psychatog – na szybkie napory z ktorymi nie mozemy sobie poradzic... Mana Short – karta pod wisha jezeli wiemy ze przeciwnik ma kontre wtedy staramy sie z koncem jego tury przepchnac ta karte – jeśli się uda możemy spokojnie resolvowac kombo i konczyc gre... Co do sideboardu to wersja zaproponowana przez Budde wydaje mi sie zbyt anty-kontrolna w naszym obecnym meta wolalbym grac w sidzie 2 (a moze nawet 3) Callous Oppressor'ami kosztem analizy i persecuta... - opressor sideujemy na gw oraz ug - poniewaz te talie nie posiadaja removalu co czyni opressora zabojczo skutecznym Sila psychatoga polega na jego mozliwosci dostosowywania się do talii z która gra – nie posiada on praktycznie zadnych bardzo zlych matchupow a z kilkoma taliami potrafi wygrywac bez wiekszych problemow (mbc astro) – niestety najwiekszym problemem psychatoga i taliami z które sprawiaja najwiecej klopotow sa napory których tempa często nie jestesmy w stanie wytrzymac – psychatog jest talia bardzo trudna w obsludze dlatego nie polecalbym jej poczatkujacym, jednak w rekach sprawnego gracza potrafi być talia niezwykle ciezka do pokonania... Matchupy U/G – 50/50 staraj się powstrzymac jego napor, pamietaj ze glownym celem dla twojego removalu i kontr jest jego zaplecze madnessowe czyli wild mongrel aquamoeba oraz merfolk looter jeśli uda ci się powstrzymac jego napor a nastepnie dotrwac do komba to gra jest twoja – pamietaj jednak ze ta talia przewaznie również dysponuje kontrami wiec rzucanie upheavala może być utrudnione poza tym niektóre wersje dysponuja upheavalem który jest dla twojej talii bardzo nieprzyjemny jeśli rzucany jest przez przeciwnika, po sidzie opponent będzie miał compost ty natomiast pownienes wsidowac dodatkowy removal... Sligh – Niezbyt trudny matchup, staraj się jak najszybciej wprowadzic do gry psychatoga który znakomicie blokuje ta talie – pamietaj żeby mieć odpowiedz w postaci kontry na jego blistering firecat'y oraz rozsadnie uzywaj smotherow, dla tych glownymi celami sa goblin piledriver oraz grim lavamancer – po sidzie sligh prawdopodobnie będzie miał na ciebie fledling dragony wiec korzystne byloby wsidowanie dodatkowego psychatoga oraz edyktow... – pamietaj ze pod wishem masz odpowiedz na kota w postaci demise'a lub ewentualnie chain of vapor... R/G – bodaj najtrudniejszy matchup podobnie jak ze slighem staraj się jak najszybciej wystawic blockera – uwazaj na elephant guidy które daja przeciwnikowi duza przewage, staraj się jak najszybiec rzucac kombo i nie pozwol by przeciwinik sprowadzil cie na niewielka ilosc zycia – niestety po sidzie on będzie miał jeszcze wieksza przewage ze względu na phantom cenatur'y oraz compost'y ty natomias wsiduj psychatoga oraz removal natomiast smialo możesz wysidowac 1 compulsje oraz analizy – które podobnie jak ze slighem sa malo skuteczne ze względu na spalenia... AstroGlide – bardzo latwy matchup, jedyne na co musisz uwazac to żeby przeciwnikowi nie udalo się przepchnac lighting rift'a który szybko wprowadzony do gry potrafi cie zabic zanim rzucisz upheavala – również powinienies kontrowac exalted angel'a reszta kart nie stanowi dla ciebie wiekszego zagrozenia wiec powinienes bez problemu dokopac się do komba i zakonczyc gre – po sidzie uwazaj na boil'e którymi opponent będzie probowal zniszyc twoje wyspy – ty jednak po sidzie masz dodatkowa compulsion, analize,persecute oraz duressy wiec masz spora przewage wysidowac powinienes removal (w pierwszej kolejnosci bloody...) Reanimator – kolejny latwy match – staraj się kontrowac jego discard oraz karty które wskrzeszaja jego krity – sideowanie się jest takie jak przy astro pamietaj jednak by uwazac na jego cabal therapy oraz haunting echoes które będzie probowal przepchnac w drugiej grze... G/W – Dosyc trudny matchup – staraj się nie wpuscic exalted angel'a oraz anurid brushhopper'a ponieważ te karty daja spora przewage twojemu przeciwnikowi – psychatoga nie musisz wystawiac tak szybko jak w grach z rg czy slighem ale jeśli rzuciles już 2 z 3 swoich bloodow bądź sytuacja na stole tego wymaga to nie wahaj się tego robic, uwazaj na glory która wrzucona do grobu zrobi z twoich smotherow martwe karty oraz omijac będzie psychatoga jako blokera...sidujesz się jak na inne napory czyli dodatkowy removal oraz psychatog... MBC – Dosyc latwo – pamietaj żeby nie wpuscic mirari haunting echoes oraz Riptide Replicator'a które stanowia dla ciebie spore zagrozenie – uwazaj również na discard, szczególnie na mind sludge który potrafi pozbyc się twojej reki – staraj się jak najszybciej wystawic compulsion gdyz daje ona ogromna przewage w tym matchupie – po zresolvowaniu komba pamietaj żeby mieć spika bądź logice na rece gdyz opponent będzie probowal zniszczyc atoga bloodem... po sidzie on doda discard w postaci cabal therapy lub/i persecute ty natomiast możesz wysidowac removal a dodac compulsje, duressy,analize oraz persecute Ufff mam nadzieje ze udalo mi się pokrotce przedstawic wam ta niezwykle ciekawa talie – czekam na wszelkie komentarze – zarówno te pochlebne jak i na slowa konsturktywnej krytyki gdyz na taka z pewnoscia tez jest miejsce... Knoowch knoowch@o2.pl w tym tygodniu jeszcze jeden art. – o Astro albo UGB Oppo – mam nadzieje ze seria przypadla wam do gustu... POSEL - Pt mar 21, 2003 7:15 pm " />tekst fajny, ale... no wlasnie nie wiem w kazdym razie podoba mi sie i uwazam ze ciekawszy od tego drugiego na start -5- AzBest - Pt mar 21, 2003 8:57 pm " />Fajny. 5 Czy ktoś planuj opisanie jakiejś talii z ext? Kazama - Pt mar 21, 2003 9:01 pm " />tak, ja. POSEL - So mar 22, 2003 7:04 am " />a kiedy masz zamiar umiescic artukul o astro? PrzeM39 - N mar 23, 2003 8:08 am " />Artykuł ok,ale piszesz w nim ze atog ma bardzo dobry matchup ze slighem co jest dla mnie kompletna bzdura , grajac slighem przez pewien okres czasu to ja uwazam , ze sligha ma najlepszy matchup z atogiem , poniewaz sposob grania ta talia przeciwko togowi jest bardzo prosty - caly damage po playerze . Knoowch - N mar 23, 2003 9:02 am " />Heh nie wiem z jakimi graczami lub taliami testujesz - ale psychatog ma LATWO ze slighem wystarczy ze wystawimy atoga a potem tylko bedziemy odpowiednio kontrowac spalenia i niszczyc koty oraz grimy i po sprawie - oczywiscie przy screw mamy male szanse ale to specyfika jest sligha ze on to wykorzystuje bezblednie... moze ci chodzilo o uzi?? bo ta talia ma faktycznie niezbyt dobrze i musi sie posilkowac plagami... RObertus - N mar 23, 2003 10:24 am " />Przem ma racje, atog wcale nie ma łatwo ze slajem. znajac topdeckerstwo przema . IMHO duzo latwiej jest z ug niz ze slajem. (wiem, powinienem napisac sligh) Knoowch - N mar 23, 2003 12:43 pm " />ta LOL szczegolnie jak ug ma upheavala, compost i bursty na oppressorow wtedy jest tak latwo ze szok sligh na toga jest slaby wystarczy 3 tura tog potem tylko dobrze kontry + removal i po grze - eh powtarzam sie RObertus - N mar 23, 2003 12:58 pm " />o moj boze opresorzy dochodza za nieuzyteczne duressy (w mojeje wersji 3 w mainie) i sa tylko dodatkiem. compost !@#$%^ ale robert ma na to swoje techy . w kazdym razie ug ma ciezko przeprawe. co do slaja: to w 3 turze misiek (czyt. atog )nie bedzie mial za wiele paliwa szczegolnie kiedy wyjdzie kot i piledriver tez go oleje cieplym moczem (chyba ze dostal ze smothera). takiej masy nie zdola powstrzymac. sczegolnie keidy sparksmith tez nie da mu specjalnie za dlugo zyc i bronic. po saidze slaj ma mientko ale moze sie wygrac. Knoowch - N mar 23, 2003 1:14 pm " />hmmm oppresorzy tylko dodatkiem na ug?? no nie wiem dla mnie do podstawowa karta - co do sligha to zakladasz bardzo optymistyczne podejscie kot piledriver itp. wystarczy dobrze rozparzadzac removalem (smother w pila) i kontrami (spike/logica/kontra/ w kota) i jest po sprawie... heh skonczmy to bo zaden drugiego nie przekona... luckyluke - Pn mar 24, 2003 8:40 am " />Hmm po pierwsze primo matchup z reanimikiem wcale nie jest taki oczywisty. Ogromna ilość discardu ze stromy tegoż znacząca utrudnia nam rozgrywke. poza tym wracajace gladatory potrfią być straszne. nalezy pamietać ze atog ma tylko 7 kontr (lub 8 jesli nie ma logiki na sidzie) a grając z reanimatorem NIE MOZEMY wpuścic spectra bo inaczej loss generalnie czesto gralismy ten matchup z teamem i stwierdzamy że raczej nie chcemy trafic na anika grając atogiem aczkowiek sa gorsze matchupy (RG). Matchup z WG bestiami zależy od podejścia jeśli on zacznya i my nie mamy spike to bedzie słabo ale jeśli mamy duzo odpowiedzi na jego stworki to dobrze karcący jest dla nas aniołek jeśli nie mamy smothera zas gloria potrafi być koszmarem nie mówiąc o rootwallach wracających z genezy matchup trudny ale do wygrania Knoowch - Pn mar 24, 2003 3:17 pm " />Heh przeciez przy GW napisalem ze dosyc trudny wiec nie wiem o co biega - ale dzieki za uzupelnienie - co do reanimka to faktycznie discard boli ale przy odpowiedniej grze da sie wygrac (tym bardziej ze teraz wiekszosc atogow ma mainowe duressy) - przynajmniej tak wynika z moich testow - z reszta z tego co wywnioskowalem to gracze grajacy reanimkiem raczej sie nie ciesza jak trafiaja na toga FUZZY - Pn mar 24, 2003 10:13 pm " />wynika to chyba bardzije z przeswiadczenia ze atog to trudny matchup ale reanimki teraz graja na 4 duressach 3 thearaiach i last rittsach jak trzeba to w duzej ilosci a na taki discard to psychatog nie ma szans z jak wyjdzie spectre a pozniej visarka to juz jest salbiutkoszczegolnie ze to sie dzieje w oklicy 4-5 tury czyli keidy jesvcze nie wykrecimy komba co prawda karty jak blood bywaja denerwujace ale wtedy najwyzej symbiotic cczy cos takiego i jest slabo Kaspian - Wt mar 25, 2003 12:03 am " />knoowh bardzo sie mylisz twierdzac ze atog ma latwo ze slajem. Gram slajem od dawna i bywaly problemy po pladze, ale skoro teraz sie plag (no bo i slighow mniej a na inne decki naporowe sa prawie bezuzyteczne) nie uzywa to hulaj dusza. Jedziemy w ciasto. Wystawienie atoga rzeczywiscie moze byc problemem ale w poczatkowej fazie gry to mozna go jakos spalic, w pozniejszej to dopalamy juz tylko przeciwnika Wiekszosc gier vs Atog wygrywam jednak ja. Poparte testami. Howgh, i mowie to ja Kaspi, doswiadczony slajowiec Ps. co do RG to zbyt bajecznie mi sie nim na Atoga nie gralo na regsie... ale moze kwestia szczescia. Knoowch - Śr mar 26, 2003 2:48 pm " />eh nie da sie ukryc - Kaspi weteran sligha ale mimo wszystko nie zgodze sie co do tego ze sligh jest ciezki - i z tego co wiem nie tylko jak tak uwazam - wystawienie toga w 99% konczy gre... a co do rg to ta talia robi na atoga - poza tym Kaspian lepiej mi nie przypominaj swojego rg (zle wspomnienia ) |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||