ďťż
Knoowch przedstawia - U/G Madness



Knoowch - N mar 16, 2003 2:48 pm
" />Czyli drugi odcinek cyklu o najlepszych taliach Type 2

Do artykulu wybralem taka kontstukcje poniewaz wydaje mi sie najlepsza obecnym meta…

10 Island
9 Forest
3 City of Brass
2 Werebear
3 Quiet Speculation
4 Careful Study
3 Wonder
4 Roar of the Wurm
4 Circular Logic
4 Arrogant Wurm
2 Deep Analysis
4 Aquamoeba
4 Basking Rootwalla
4 Wild Mongrel

Sideboard:
2 Callous Oppressor
4 Compost
3 Ravenous Baloth
2 Krosan Reclamation
4 Naturalize

Teraz tradycyjnie opis karta-po-karcie

Werebear – Mana accelerate a takze swietny bloker I naporowiec jesli mamy tresha – moze byc zastapiony mainowym Moment's Peace jeśli oczekujemy srodowiska naporowego lub Ray of Revelation jeśli boimy się Astro – jednak wydaje mi się ze wersja z niedzwiadkiem jest najlepsza i najbardziej stabilna...
Quiet Speculation – znakomita karta na Atoga I UZI oraz mirror – odsysa karty z decku oraz zapewnia card advantage (pozdr Worek:P)– można probowac grac na 2...
Careful Study – W U/G pelni role card drawing – uzupelnia takze zrodlo discardu – swietna karta na reke otwarcia szczegolnie jesli mamy Rootwalle na rece…
Wonder – Daje naszym kritom dodatkowego kopa poprzez flying…
Roar of the Wurm – Jedna z podstawowych kart – zapewnia nam przewage nad rg oraz gw – krit 6/6 z flyingiem za 4 many to jest naprawde niezly wynik
Circular Logic – jedyna kontra w decku – bardzo dobra na Atoga ktoremu staramy sie blokowac kluczowe karty – pomaga z Astro któremu staramy się kontrowac Astral Slide'a – ogolnie trzeba uzywac ich bardzo rozsadnie bo sa tylko 4 i kontrowac tylko to co nam naprawde szkodzi...
Arrogant Wurm – jeden z najlepszych kritow z madness – 4/4 trample za 3 many to naprawde cos pieknego – daje nam spora przewage nad slighem i rg – zwieksza tempo talii – czego chciec wiecej...
Deep analysis – Card drawing – zapewnia spora przewage nad innymi naporami oraz Atogiem – moze byc zastapione przez Merfolk Looter'ow jednak analizy wydaje mi sie lepsze…
Aquamoeba – jeśli przecwinikowi uda się pozbyc kundla to ciezar zagrywania madnessu przechodzi wlasnie na nia – bardzo dobry krit...
Basking Rootwalla – znakomity pierwszoturowy drop – z madnessu za darmo – nie ma mozliwosci żeby zabraklo jaszczura w tym decku...
Wild Mongrel – podstawa talii – szybki, agresywny, trudny do sciagniecia I w dodatku kombuje sie z wiekszoscia kart w talii – nasz najlepszy krit...

Zapewne widzieliscie na sieci mase roznych spisow tej talii – ja wybralem ten ponieważ wydaje mi się dosyc typowy – zapewne tez spotkaliscie się z deckiem Kena Ho – na k20 opisal go Mog – jednak wydaje mi się ze normalny U/G jest lepszy ponieważ nie jest tak bardzo nastawiony przeciwko Atogowi – co owocuje wiekszym zbalansowaniem innych matchupow – wersja Ken'a wydaje mi się tez nie najlepsza pod względem matchupow z mirrorem...

A teraz troche o wadach i zaletach talii:

U/G jest deckiem naporowym co jednak charakterystyczne dla tej talii – nawet po kilkunastu turach gry ta talia potrafi mieć calkiem obszerna reke – poza tym jest w stanie odbudowac się po mass removalu (Wrath of God) jak malo która talia – no coz poza tym atak 6/6 flying w 5 turze musi na graczach 2-typowych robic wrazenie
Kolejna cecha tej talii jest tez to ze nawet jeśli zdarzy nam się screw to ug jest w stanie nie tylko przezyc te tury ale jak tylko dobierze landy potrafi się rozwinac i wygrac gre – to co napisalem może wydac się dziwne – ale naprawde rzadko zdarza się beatdown o takich mozliwosciach – UG potrafi co ture wrzucac do gry krita nie tracac w kilka tur reki – malo tego dodatkowo zyskiwac card advantage za pomoca drawu – jeśli polaczymy to z naporem naprawde mocnych i duzych kritow z flyingiem to otrzymamy przepis na znakomita talie... – jedna z najlepszych w formacie...
No coz jednak nie ma talii bez wad U/G jako czysty napor żeby wygrac musi ostro atakowac kritami – i to jedyne zrodlo damage'u – ten deck nie posiada spalen jak r/g czy sligh – i jeśli opponentowi uda się zatrzymac nas removalem – to może być naprawde ciezko – charakterystyczne dla ug sa tez problemy z mana – brak enemy-colour painlandow jest bardzo bolesny i obok UGB Oppo to wlasnie UG ma najwieksze problemy z mana sposrod deckow drugotypowych – jedna z wad jest tez to ze wiekszosc naszych kritow jest w zasiegu Smother'a ale biorac pod uwage to ze mamy ich naprawde duzo to chyba nie jest to jakas straszna wada...

Matchupy
U/G jest takim deckiem który nie posiada jakis bardzo zlych match'y jednak cena tego jest to ze nie posiada tez jakis zdecydowanie dobrych...

Psychatog
Atog jest dla U/G matchupem zblizonym do MBC – podstawowa rada jaka mogę tutaj dac – jest : Napieraj! – zmuszaj opponenta do trudnych wyborow np. albo wyrzuci te kontry żeby uratowac atoga albo go straci – psychatog raczej nie wytrzyma tempa jaki mu narzucimy...
Jedyne do czego nie wolno dopuscic to pozwolic opponentowi dojsc do 9 landow – ale nawet wtedy jeśli on zresolvuje kombo mamy cien szansy ze uda się przezyc – a to za pomoca rootwali która jest koszmarem dla tego decku...
Po sidzie my mamy Compost'y które bardzo karca atoga – dodatkowy draw dla nas jest bardzo bolesny dla opponenta – w sideboardzie można również rozwazyc Upheaval'a którego Atog naprawde bardzo nie lubi...
Ogolnie szanse przed sidem to jakies 60% a po sidzie może nawet kolo 70%...
Karty które sidujemy:
4 Compost
Karty ktore odsidowujemy:
2 Werebear
2 Arrogant Wurm

Astroglide:
No coz to jak zwykle dla naporow jest dosyc ciezki matchup – ja z astro gram tak ze staram się na stole mieć kolo 3-4 kritow i trzymac kilka na rece – zbytnie otwarcie się skazuje nas na wrath of god i jeśli nie będziemy w stanie się szybko po nim odbudowac to prawodpodobnie przegramy gre – staraj się zachowac swoje kontry na jego astral slide ponieważ to dla ug jedna z najgorszych kart nie powinienes natomias przejmowac się lighting rift'em ponieważ nie jest to dla ug naprawde grozna karta...
W drugiej grze kiedy mamy już naturalize'y jest duzo lepiej ponieważ możemy grac agresywniej majac odpowiedz na jego mass removal w postaci logic...
Jeśli w sideboardzi masz Upheavala to koniecznie go wsiduj – bardzo dobra karta na astro...
Karty które sidujemy:
4 Naturalize
Karty ktore odsidowujemy:
1 Werebear
1 Roar of the Wurm
2 Basking Rootwalla

R/G Beatdown:
Tutaj naprawde ciezko cos powiedziec – pierwsza gra jest wyrownana moze z lekkim wskazaniem na nasza talie – nalezy grac rozsadnie – kluczowym jest tutaj szybkie wrzucenie Wonder'a do grobu – to daje nam ogromna przewage – w drugiej grze polecam wsidowac naturalize'y ktore beda odpowiedzia na mostki opponenta…Koniecznie powinny tez pojawic się balothy które bardzo przeszkadzaja przeciwnikowi ze względu na life gain...
Karty które sidujemy:
3 Naturalize
3 Ravenous Baloth
Karty ktore odsidowujemy:
2 Deep Analysis
1 Quiet Speculation
2 Werebear
1 Basking Rootwalla
Ciezko tutaj doradzac sidowanie – poniewaz wiekszosc kart mozna uznac za potrzebne – pozbylem sie analiz poniewaz zagrywanie Ich z grobu nie jest dobrym pomyslem a z reki nas za bardzo spowalniaja – z tym matchupem traci takze werebear oraz rootwala poniewaz na poczaktu gry prawdopodobnie I tak zostana spalone – no I wreszcie jedna speculacja ktora nie jest nam tak potrzebna ze wzgledu na wyrzucenie analiz…

U/G Madness:
Pierwsza gra bardzo zalezy od konstrukcji talii – przewage ma talia która narzuci wieksze tempo i szybciej wrzuci wondera do grobu – również obecnosc takich kart jak moment's peace oraz merfolk looter daje przewage graczowi z nich korzystajacemu...
Po sidowaniu się sytuacja ciagle wyglada niejasno – wszystko zalezy od tego ile kart na mirrora maja gracze w sidze ja sidowalbym się tak:
Karty które sidujemy:
2 Callous Oppressor
2 Krosan Reclamation
Karty ktore odsidowujemy:
1 Deep Analysis
2 Werebear
1 Quiet Speculation

G/W Beasts:
To jest kolejny sredni matchup – wszystko zalezy od typu talii z jaka grasz – jesli twoj przeciwnik ma Wrath of God to jest trudno jesli nie to jest zdecydowanie lepiej – staraj sie kontrowac jego wishe (celem jego bedzie wyciagniecie z sideboardu slikash spidera) – niebezpieczne dla nas sa tez Exalted Angel'e które daja mu zycie...Należy bardzo uwazac na Glory która zapewnia mu ogromna przewage – lepiej z tym jest po sidzie ponieważ my mamy reklamacje która pozbywa się tej uciazliwej incarnacji...
Karty które sidujemy:
2 Krosan Reclamation
2 Callous Oppressor
Karty ktore odsidowujemy:
2 Basking Rootwalla
2 Werebear
Jesli grasz z wersja z r to mozesz nie decydowac sie na sidowanie Opressora – poniewaz prawdopodobnie zostanie on szybko zniszczony przez Contested Cliffs…

Sligh
Trudny matchup – Sligh narzuca szybkie tempo – na które my mamy tylko odpowiedz w kritach i kontrach – musisz robic wszystko by przezyc poczatkowe tury – jeśli uda ci się ustabilizowac gre i zrzucic wonder i stworzyc kilka tokenow to powinno być duzo lepiej – uwazaj na Blistering Firecat'a – potrafi być zabojczy – postaraj się blokowac jego piledriverow – po sideboardzie sligh prawdopodobnie skorzysta z mostow ty powinienes tak jak na rg wprowadzic naturalize'y i bardzo wazne balothy – ogolnie po sidowaniu się gra powinna być zdecydowanie na twoja korzysc...
Karty które sidujemy:
3 Naturalize
3 Ravenous Baloth
Karty ktore odsidowujemy:
2 Deep Analysis
1 Quiet Speculation
2 Werebear
1 Basking Rootwalla

Opposition:
To jest o tyle korzystny matchup ze wyglada w poczatkowych turach jak wolniejsza wersja twojej talii – tutaj nawet wersja ze smotherami duzo nie daje – powinienes bardzo uwazac na oppostion które po prostu zalozy ci lock'a – staraj się trzymac na ta karte logica – natomiast twoje crity powinny starac się jak najszybciej zajechac opponenta wykorzystujac przewage tempa...
W drugiej grze powinno być lepiej a to za sprawa Naturalie'ow... jeśli masz upheavala w sideboardzie to powinienes skorzystac – opposition naprawde go nie lubi...
Karty które sidujemy:
4 Naturalize
Karty ktore odsidowujemy:
1 Werebear
1 Roar of the Wurm
2 Arrogant Wurm

Ogolnie polecam U/G madness z kilku powodow – jest to talia dosyc tania a przy tym bardzo skuteczna – nie posiada jakiegos bardzo zlego matchupu I jest w stanie wygrac z naprawde kazdym innym deckiem – ponadto sporo kart drugotypowego U/G mozna wykorzystac to pozniejszej gry w ext. – jeśli kiedykolwiek będziecie grali z U/G nie ignorujcie tej talii!!! Ona naprawde jest w stanie wygrac z kazdym...

Heh no I to by bylo na tyle – mam nadzieje ze moje artykuly przypadly wam do gustu i ze nie popelnilem tutaj zbyt duzo bledow – jeśli takowe sa wybaczcie nie jestem Kai'em Budde – nawet na MP nie udalo mi się awansowac
Knoowch
knoowch@o2.pl

P.S. Za tydzien w „Knoowch przedstawia...” zobaczycie Atoga oraz UGB Oppo...




GERRARD - N mar 16, 2003 3:16 pm
" />Kolejny dobry artykuł. Niestety teraz wiekszosc osob gra U/G,ktory jest dobrym deckiem jednak kazdy kto robi jakas talie w t2 mysli jakby tu uprzykrzyc zycie U/g.



KoRnZYSIEK - N mar 16, 2003 4:42 pm
" />Fajny artykuł -wg. mnie lepszy od poprzedniego, nie mam teraz niestety czasu nic wiecej napisac bo musze isc - jak bede mial chwilke czasu to dopisze swoje spostrzezenia (gram tym od wyjscia Tormenta)



Kazama - N mar 16, 2003 5:08 pm
" />Gralem tym Go**** od wyjscia Od do lipca, na poczaatku sie sprawdzalo, a pozniej kazdy Zyrardowa pojechal ta talie i musialem przerzucic sie na Acta:P

P.S
Co znaczy kluczowa karta w togu? Upheaval, czy moze atog?:P




maraxus - N mar 16, 2003 8:25 pm
" />no wiec jezeli chodzi o artykuł to bardzo fajny chociaz z wlasnego doswiadczenia wiem ze jest troche inaczej przynajmniej dla mnie ale to niewazne ...
jezeli mozesz to napisz jeszcze machup przeciw uzi i niewiem po co piszesz o psycholu przeciesz ta talia jest słaba na t2 chociał psychol na ext tez ma problemy z madnessem
psychol moze ma i problemy z compostem i innym sidem na tego decka ale przeciesz niemusi wcale ta karta wejsc
i jakas dzwna ta twoja wersja ale jezeli sprawdza ci sie to spox:)
ja tam mam inna wersje ale to wedłóg uznania



Knoowch - N mar 16, 2003 8:33 pm
" />hmm Maraxus pisze o togu poniewaz w obecnym meta jest on duzo lepszy niz uzi
Kaz - kluczowa karta to w zaleznosci od sytuacji - np. czesto atog rzuca ratunkowego upheavala i jego warto kontrowac...



TrĄdziK - N mar 16, 2003 8:45 pm
" />tez mi sie podobo opracowanie, widac pelen profesjonalizm.



Knoowch - N mar 16, 2003 8:51 pm
" />do profesjonalizmu to mi daleko



KosteK - N mar 16, 2003 8:55 pm
" />Barwo za artykuł Knoowch, czekam na następny.

Gdzieś wspomniałeś że można rozwarzyć 1 Upheavala w SB... Ostatnio sporo osób gra na 2 w mainie. Dzięki niemu możemy zresetować gre i z praktycznej przegranej gry możemy wycisnąć wygraną.

Czemu nikt nie robi czegoś takiego o extended ....



chodzacy_za_dnia - N mar 16, 2003 9:34 pm
" />Juz sie nie moge doczekac kolejnego odcinka z cyklu o najlepszych taliach Type 2



Ober - N mar 16, 2003 10:28 pm
" />No cóż, może wydam się nieoryginalny ale zdążyłem przejrzeć tylko powierzchownie ten artykuł i już razie mnie w oczy kilka rzeczy. Po pierwsze 4 City w decku to jakaś wielka pomyłka, ze slighem i rg raczej nie wytrzyma. Po co 3 Quiet Speculation skoro w decku jest tylko 6 kart z flashem a 3 QSami można wyjąć 9 kart? Jak dochodzi Trzeci Quiet Speculation to jest zbędny (chodzi o matchup z UB, gdyż z zielonymi może jeszcze zadziałać po reklamacji ale to nie powinien znajdować się w mainie). Za to brak mainowej odpowiedzi na enchantmenty/artefakty/istoty czyni ten deck bardzo nieskutecznym. Jeden most, worship, cliff, intrepid hero ipt po prostu wyłącza talię. Nie wiem po drugie z kim testowałeś ten deck i jak Ci szło z konkretnymi matchupami ale zauważyłem duże uogólnienia. Compost może i karci ale po to są wishe w 90% UB decków aby wyciągnąć alter reality i wyłączyć tegoż composta. Poza tym nie wiem jak chcesz sobie poradzić z Callous Oppressorami, które coraz częściej pojawiają sie w sideboardach UB decków. Szkoda, że nie zmieściłeś Upheavali ani ray of revelation w sb, gdyż bez tego astro jest dla Ciebie katem. Naturalize to tylko jeden enchantment, niestety ten wyciąga auramancer. A jak już przejmie kontrolę to brak takiego "kill swithca" jak upheaval skreśla Twoje szanse na zwycięstwo. Co do side'owania się na RG to nie polecam Oppressorów, bo giną od wszystkiego, są tylko stratą czasu i miejsca. Do tego ich koszt dwóch niebieskich man w połączeniu z Twoimi czterema City to jedna wielka pomyłka....
Dobra nie czepiam się więcej, jak już mówiłem to było napisane pod wpływem chwili i nie doczytałem bardzo szczegółowo. Ja także mogę się mylić, proszę o komentarze jeśli się nie zgadzacie (ja też nie jestem Kaiem Budde). Oczywiście artykuł ma też swoje zalety, opisy są w porządku i ogólnie wszystko trzyma się kupy i rzeczywistości - mimo to artykuł nie przypadł mi do gustu.



Knoowch - Pn mar 17, 2003 3:22 pm
" />Hmmm trudno odmowic racji Oberowi jesli chodzi o krytyke decku - co do composta to zdaje sobie sprawe ze atog ma wisha - ale to chyba nie znaczy ze mam od razu rezygnowac z tej karty - co do brak upheavali to wiem ze to boli ale jednak nie moge przyzwyczaic sie do gry nimi w ug - chociaz w wersji kena ho robili niezlie i tutaj pewnie tez by sie sprawdzily... sa dobre na atoga i zabojcze na astro... chyba jednak znajda miejsce w siedzie - 4 city of brass faktycznie przesada - 3 spokojnie wystarcza - ray of revelation wrzuce do maina - jeszcze nie wiem za co ale jest ok przy mainowych spekulacjach - 3 spekulacje sa bo lubie jak ta karta w miare szybko podchodzi - wrzucenie 3 roarow do grobu daje spory advantage... - hmmm ober co do opressorow opponenta to sam nie wiem - ug jest przez nich mocno karcone moze wiec aether bursty??? nic innego nie przychodzi mi do glowy... - dzieki za slowa krytyki i popracia - mam nadzieje ze nastepny art bedzie lepszy
Aha jeszcze taka mala uwaga do Obera i reszty Nie traktujcie tego artykulu jako opisu dokladnie tej talii - on ma przede wszystkim przedstawiac U/G jego wady i zalety - decklist jest niejako dodatkiem - nie wiem czy sie dobrze wyrazilem ale chyba zrozumieliscie...

Edit - aha Ober ja nigdzie nie pisalem zeby sidowac opressorow na rg - aha jesli mozesz to wypowiedz sie tez pod artem o rg - wszelka krytyka mile widzana...



Ober - Pn mar 17, 2003 4:02 pm
" />Masz rację z opresorami, źle spojrzałem, zwracam honor. Aether bursty lub inny bounce uważam po prostu za nieodzowny obecnie. Upheaval jednak z jeden bym wcisnął. To nie tylko pomysł Kena Ho, były grane już rok temu w ug, po prostu są mocne na decki kontrolne (mbc, astro, ub, itp.) Composty muszą zostać ale nie są kartą mordującą atoga, co najwyżej mu przeszkadzają. Zresztą to zależy od wersji decku UB, ja grając Upheaval Infestacją bardzo często wpuszczałem 1-2 composty- jak miałem Haunting Echo na ręku. Po prostu czyściłem w miarę szybko karty, które mógłby dociągnąć.



lechu2k - Pn mar 17, 2003 4:33 pm
" />niestety tak jak oberowi, ten artykuł nie przypadł mi do gustu. Poczynając od złego spisu talii po bezsensowne sidowanie sie. Nie wiem czemu uważasz za sensowne wywalanie rootwalli z decku podczas sideboardu, jest to wielki błąd. W main powinno byc 1-2 city, i ray of revletaion jezeli juz grasz na spekulacje. Co do matchupa ze slighem... od kiedy sligh ma mosty na side? bo ja jeszcze takiego nie widizałem. POzatym sidowanie 3 natualize to bezsenes, 2 wystarczą na luzie bo jak ci podejdzie na 1 reke to jest kupa, pusta karta. Jest jeszcze wiele wad ale nie chce ich wymieniac ponieważ moim zamaiarem nie jest obrazić ciebie. Niestety artykuł jest nieuadny, mam nadzieje że kolejny bedzie lepszy



Knoowch - Pn mar 17, 2003 4:38 pm
" />hmm oberwalo mi sie no coz bywa i tak - wywalanie rootwali uwazam za sensowne (oczywiscie w zaleznosci od matchupu) a co do naturalize'ow to jak na rg i sligha (no coz ja spotkalem sie z wersja z mostkami) to imho 2 to za malo - poza tym wolalbym zebys jednak przedstawil wady jakie widzisz w artykule bo takie mowienie "jest sporo wad ale nie bede ich wymienial" jest imho troche nie fair...



Ozyrys - Pn mar 17, 2003 7:55 pm
" />Art o GR uwazam za lepszy - ta wersja UG nie jest calkowicie standartowa a uwazam ze w artykule opisujacym typ tali powinna byc wersja bez specialnych zmian...

Opisywałes kazda karte osobno - OK fajnie , ale co z SB ? Karty z sajda tez przydało by sie opisac !
W sumie jest OK ale czegos mi tu brakuje... albo cos tu jest zbede (poprostu jakos sie nie najlepiej czyta)

Jednak uwazam ze b. dobrze robisz opisujac decki - napewno pomoze to wielu ludziom.
Czekam na nastepny art



alien - Pn mar 17, 2003 8:08 pm
" />Czekamy na następne. Jest super.



Koziol - Pn mar 17, 2003 11:06 pm
" />Moze i artykul nie jest rewelacyjny, ale godny uwagi. Knoowch wykonal kawal dobrej roboty uswiadamiajac niektorym co to wogole jest to UG. Pamietaj Leszek, ze ten artykul jest glownie skierowany dla graczy slabszych, lub takich co nie maja do konca pojecia o deckach w T2. Dobrze wiesz, ze porzadne artykuly powstaja na Brainburscie czy Sideboardzie ... no ale nie kazdy potrafi na tyle dobrze angielski, prawda ?

P.S. : Sligh nie trzyma mostow na siedzie P
P.S.2 : Alien, nie podlizuj sie D



dark_wonderer - Wt mar 18, 2003 5:17 pm
" />No bez przesady, expertem od T2 to ja nie jestem, ale artykuł wydaje mi się naprawde przyjemny (ja nie gram, jak narazie na turniejach, ale miło mi się czytało). ponadto wcale nie ustępuje zbytnio tym, które czytuje na brainburście, a napewno jest bardziej szczegółowy niż co niekore na sideboard'dzie. Pracuj tak dalej ! Chciałbym również prosić, abyś dodał opis gry przeciw WW i jego odmianie UW zwanej Neo Punisher (zauważyłem, że jest dość popularny), a także mało popularnego w polsce, ale cieszącego się dużą renomą na zachodzie RB Reanimator'owi. Nie chodzi mi o konkretnie matchup z UG, ale ogólnie na przyszłość.
P.S.
To tylko rada.



alien - Wt mar 18, 2003 11:18 pm
" />A z tą jedynką Lechu, to rozumiem, że ci się myszka przesunęła. Ale nie martw się, głowa do góry, ocenę możesz poprawić.

A przy okazji. Wiecie kto nie popełnia żadnych błędów? Ten kto nie robi nic. Strona, na której nic się nie dzieje, jest idealna. Nikt nie popełnia błędów, nie naraża się na śmieszność, po prostu czysty profesjonalizm. Dobrze też od czasu do czasu skrytykować innych mówiąc, że totalnie wszystko jest beee. Oto recepta na sukces.



Eld - Śr mar 19, 2003 3:08 pm
" />A moim zdaniem lepiej nie robic nic niz robic cos zle. Nie mowie, ze wszystko w tych artykulach jest zle ale jezeli by je zsumowac to ogolnie ich poziom merytoryczny jest raczej sredni.



lechu2k - Śr mar 19, 2003 3:41 pm
" />sorry alien, moze fart ze 1 to za ostra ocena, wiec powinniem dać 2 (ale nie wyżej bo na wiecej na prawde nie zasługuje). A nie zasługuje dlatego, że:
1. Spis talii jest zły
2. Side zły
3. Ze się sajduje na rózne matchupy
4. Niektóre uwagi co do gry z matchupami są po prstu złe i wprowadzają w błąd

imo te 4 punkty wystarczą ze ocena jest zła. Po prstu myśle tak jak eld, jezeli ma coś juz być zrobione to niech bedzie to dobre, bo przez takie artykuły początkujacych graczy można wprowadzić w błąd i po co to ? :/



alien - Śr mar 19, 2003 3:43 pm
" />Do Elda:
Więc nie rób nic. Sam mówisz, że nie wszystko w tych artykułach jest złe, a dodatkowo dzięki wywiązującej się dyskusji można zawsze wyciągnąć wiele ciekawych wniosków. W dyskusji biorą też udział dobrzy gracze. Sam dałeś wiele ciekawych uwag, wypowiadał się również Ober i dzięki Wam za to. Myślę, że o to właśnie chodzi. Jeżeli artykuł sprowokuje ciekawą dyskusję, to już jest dużo. No i nie możemy wyciągać średniej ze wszystkich artykułów. Trafiają się zarówno rodzynki jak i materiały słabsze. Dla czytelników jest to lepsza sytuacja, niż gdyby nie było nic.

Hmmm, być może samo słowo artykuły jest trochę na wyrost i to Cię razi. Zgadzam się, że w tym działe są materiały lepsze i trochę gorsze. Nazwa działu "Artykuły" jest trochę umowna.

Zarówno na k20 jak i na poltku coraz trudniej znależć ciekawy, typowo magicowy wątek. Podobnie na grupie. Sam wiesz jak trudno namówić czołowych graczy do napisania czegokolwiek i podzielenia się swoimi doświadczeniami. Do napisania dobrego artykułu potrzebne są dwa podstawowe warunki: trzeba być dobrym w tym co się robi i trzeba jeszcze go napisać. Nieraz coś napisze Ober, ale sam Ober nie da rady. Napisanie czegoś sensownego zabiera trochę czasu.

Tak więc podsumowując, uważam że powinniśmy to robić dalej. Artykuły (czy jak to tam zwał):lprowokują do ciekawej dyskusji również tych najlepszych graczy (jesteś tego przykładem)llsą źródłem informacji dla początkujących graczy, ale nie tylko.llpowodują nabywanie doświadczenia przez samych piszących, przez co każdy następny artykuł może być lepszy.l
Ponadto pamiętajcie o innej sprawie. Totalnie wszystko krytykując nie zachecimy młodych graczy do napisania czegoś. A kto za kilka lat będzie pisał artykuły? Jeżeli chcemy, aby magic przeżył musimy umożliwić młodemu pokoleniu nabywanie doświadczeń i obycia. Co innego napisać coś do szuflady, a co innego na forum i stawić czoła krytyce setek czytelników.



Knoowch - Śr mar 19, 2003 5:18 pm
" />No coz ja nie bede sie wypowiadal w stosunku do ostatnich postow bo pewnie bylbym nieobiektywny ale musze sie odniesc do posta lecha - troszke mnie smieszysz - ja rozumiem ze pewnie popelnilem mase bledow tutaj ale twoj post mowiacy "xxxx jest zly xxx jest zly xxx robi zle" naprawde nic nie wnosi i moglbys sobie go darowac - postaraj sie kiedy juz krytykujesz robic to chociazby tak jak ober ktory przytoczyl logiczne uzasadnienie swoich uwag - a nie pisal tylko ze cos jest zle...



Leeroy - Śr mar 19, 2003 6:05 pm
" />mmmm
ja bym gral tylkom na jednej spekulacji i chyba bez miskoow a aether burstami
nie ma przypadkiem zaduzo kart??



lechu2k - Śr mar 19, 2003 9:12 pm
" />knoowch: ja nie pisze tego aby cie ośmieszyć albo twój artykuł tylko pisze, że po prostu pare błedów jest rażących. Nie wiem czemu, ale odnosze wrażenie że po prostu mało testowałeś ten deck, dlatego masz problemy z poprawnym sidowaniem się. Moje argumenty: Jeżeli masz już w decku quiet speculation, to pownineś mieć co z niej wyciągać. Wiadomo że powinno być conajmniej 7 takich kart, zeby sie przydało (nie wiem czemu nie ma tu ray of revelation). Nie wiem czemu grasz na tyle city of brass. Na prawde na to meta gdzie jest pełno RG, WG, mirrorów i slighów nie jest dobre, bo w ciągu rozgeywki zadaje ci około 4-5 (jezeli grasz na taką ilosc) obrazen czyli bardzo bolesne. Co do side, sądze że wyrzucanie rootwalli, czyli jednej z podstawowych kart decku, bez któego racczej kiepsko działa, jest słabym pomysłem. Pozatym sidowanie 3 naturalize na np. sligha, który, moze faktczynie ma mosty (ale nie zawsze, w sumie 50% slighow ma i nie ma ) bo jezeli dostaniesz to na pierwsząreke to masz lipe, bez użyteczną kartę, zamiast kórej mógłbys miec rootwalle. Nie chce mi sie wiecej kontynuowac tej bezsensownej kłótni, jezeli uwazasz ze wszysko jest wporządku, twoja sprawa.

pozdro
lechu2k



Knoowch - Śr mar 19, 2003 9:20 pm
" />hmmm lechu moze troche za ostro wczesniej sie wypowiedzialem - ale moim zamiarem nie bylo wszczynac klotni - choc nie ukrywam wkurza mnie jak ktos krytykuje ale nie podaje zadnych rozsadnych argumentow - chcialem zebys wlasnie napisal to co w ostatnim poscie zebym wiedzial jakie wg ciebie popelnilem bledy - teraz juz wiem i jestem o ta wiedze bogatszy (choc moglbym przyczepic sie ze napisales tylko to co wczesniej a oczekiwalem tych "innych bledow" ktore tez podobno byly ok juz nic nie mowie... )
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom