ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Legacy] 43 lands
Brewiator - Cz sie 31, 2006 6:15 am " />Sascha Thomsen German Legacy Championships - Winner MAIN: 4 Wasteland - spowalnia przeciwnika, z loarmem i portami na talie z duza iloscia non basicow "zaklada locka" 4 Rishadan Port - spowolnienie nr 2.Po pierwszo turowym wysypie z Manabond potrafi niezle napsuc zycia oppowi, na u/w controle mozemy tapowac tundry i/ lub plainsy i nie bac sie ze nasze dzielne wiochy czy mishry dostana Swords to Plowshares 4 Windswept Heath - szukamy taigi lub savanhy 4 Taiga - dual 4 Mishra's Factory - naporowiec 4 Maze of Ith - na wszelkiego typu napory, nie daje many, ale napewno jest warty miejsca w tej talii 3 Treetop Village - kolejny naporowiec 3 Savannah - dual 3 Nantuko Monastery - swietny finisher; treschold w tej talii to nie problem a 4/4 z first strikiem to nie byle co 2 Barbarian Ring - niekontrowalny shock wielorazowego uzytku. Zdarza sie ze zdejmiemy tym Werebear trescholdowi bo to my mamy wczesniej 7 kart na gravie 2 The Tabernacle at Pendrell Vale - kolejny land nie dajacy many ale bolacy napory jak malo ktory 2 Slippery Karst - cycling pod lftl 2 Tranquil Thicket- cycling 1 Secluded Steppe - cycling 1 Forgotten Cave - cycling 4 Manabond - niedoceniana karta, daje duza przewage tak w 1 turze (wysyp calej reki) jak i w midgamie kiedy obracamy 2 loarmy na ture i wrzucamy 5 landow w stol 4 Exploration - mniejszy Manabond + jezeli nie chcemy discardowac czegos kluczowego z reki (co zdarza sie raczej tylko po sajdzie) 4 Life from the Loam - glowna karta w talii daje straszny card advantage, szybko daje nam mase landow na reke 3 Mulch - w tej talii jest to przewaznie ancestralna - czesto pojawiaja sie 4 landy, ale jezeli pojawiaja sie inne karty to albo sie z tego cieszymy (loarm, roar, nadwyzkowe exploracje i manabondy) albo nas to troche boli - pierwszy manabond czy exploracja. Jedynej karty, ktorej zal to jezeli spadnie kolejny Mulch 2 Roar of the Wurm - przewaznie zagrywany z flashbacka, bo jezeli nie dobierzemy go szybko to potem juz nie mamy drawu - ciagly dredge SIDEBOARD: 4 Zuran Orb - wszelkiego typu napory i burny 3 Pyroclasm - glownie gobosy i inne napory 3 Nevinyrral's Disk - bardzo uniwersalne - na napory (1turowa exploracja i mozna zagrac dysk w 2 turze) na u/w controle aby zdjac Moat, rewelacyjny na affinity, na random decki moze dzialac jak Disenchant 3 Armageddon - na controlki, combo deki (np.odpalic gedona ture przed rozkreceniem comba przez solidarity 2 Gaea's Blessing - na solidarity Ok. Jak dziala talia? Wkurza i zabija landami!!! Cala strategia jest bardzo prosta - wystawic Exploration i/lub Manabond dobrac loarma i zaczac nim krecic. Zaleznie od decku oppa i sytuacji na stole mozna utrudniac gre przeciwnikowi (Wasteland, Rishadan Port) zrobic napor (Mishra's Factory Treetop Village Nantuko Monastery lub troche spowalniac oppa i rozbudowywac sie loarmem (najczesciej sie zdarza) Z moich gier wynika, ze najwazniejsze to miec zrodlo zielonej many [size=12]na poczatku, bo inaczej mozemy sie szybko zaciac. To tyle odnosnie oryginalu Co do zmian jakie mozna zrobic w tej talii (jako, ze archetyp jest nowy to mozna go jeszcze sporo pozmieniac) to ja testuje aktualnie wersje na Burning Wish Pomysl z w lozeniem naszedl mnie po tym jak po kilku grach doszedlem do wniosku - fajnie byloby miec dostep do kilku kluczowych kart. Oto moja aktualna wersja: 4 Wasteland 4 Rishadan Port 4 Windswept Heath - dodatkowo wyszukuje Bayou 4 Taiga 4 Mishra's Factory 3 Maze of Ith - poniewaz tak jak pisalem kluczowa jest zielona mana na poczatku gry to zamienilem 1 Maze of Ith na 1 Bayou choc musze potestowac na napory czy nie lepiej wyjac 1 Nantuko Monastery ktore jest uzyteczne dopiero w pozniejszej fazie gry 3 Treetop Village 3 Savannah 3 Nantuko Monastery 2 Barbarian Ring 2 The Tabernacle at Pendrell Vale 2 Slippery Karst 2 Tranquil Thicket 1 Secluded Steppe 1 Forgotten Cave 1 Bayou - dodatkowe zrodlo zielonej many + czarna mana pod Side 4 Manabond 4 Exploration 3 Burning Wish - rewelacyjna karta; 4,5 i 6 loar w talii, daje duzo opcji ktore opisze ponizej 3 Life from the Loam - 1 Life from the Loam na side pod Burning Wish 2 Mulch - 1 Mulch zrobil miejsce na Burning Wish , choc ta karta jest tak kluczowa ze zastanawiam sie czy nie wyjac kolejnego Roar of the Wurm 1 Roar of the Wurm - 1 Roar of the Wurm zrobil miejsce na Burning Wish - i tak mozna spokojnie zabic landami a jak dojdzie tej 1 roar i zagramy go z flashbacka i dojdziemy do wniosku ze jest nam potrzebne wiecej wurmow w stole to rzucimy po niego wisha SIDEBOARD: 1 Creeping Mold - disenchant pod wishem na wredne moaty i inne problematyczne karty, jako ld mamy lepsze karty na sajdzie 3 Pyroclasm - 2 wsajdowywuje 1 pod wishem 2 Nevinyrral's Disk - 1 dysk mniej - mamy 1 Creeping Mold na sajdzie 1 Tsunami - na wszelkiego typu niebieskie talie lacznie z treshholdem lepsze od gedona 1 Scorched Earth - karta niedoceniana a jak krecimy 2 Life from the Loam na ture (wbrew pozorom dzieje sie to szybko) to mozna zrobic tym niezla krzywde przeciwnikowi a sobie prawie zadnej 1 Armageddon - 2 gedony mniej - miejsce dla Tsunami i Scorched Earth 1 Cranial Extraction - piekna karta na wszelkie combo decki - na mirrora wywalamy Life from the Loam oczywiscie jezeli opp nie ma Burning Wish jezeli ma to wtasujemy mu lifea blessingiem zamiast ulatwiac mu gre cranialem; przydatne na belchera - nasza talia nie zabija w 3 turze a na belchera nie mamy za duzo odp. 1 zuran orb- na razie nie mialem problemu z naporami wiec oganiczylem ilosc zuranek 2 Gaea's Blessing - tak jak w oryginalnej wersji 1 Pithing Needle - dobry side na belchera i inne wredne activated ability Od razu przyznaje sie ze sajd jest w fazie testu, wiec napewno nie jest optymalny Dodatkowo widzialem wersje grajace Gamble zamiast Burning Wish w celu szybkiego znalezienia loarma lub przy pustej rece tutor po wurma Zapraszam do dyskusji o talii!!! stw - Cz sie 31, 2006 9:06 am " />Deck naprawdę pozytywnie mnie zaskoczył. Co prawda nie zagrałem z nim dużo gier ale wiem, że napory mają z nim ciężko. Do do buildu zastanowiłbym się nad włozeniem Dust Bowli, taki dodatkowy Wasteland, jak wskoczy igła. Tak samo można by potestować Vitu-Ghazi. Co do kart pod wisha to polecam Hull Breach oraz Flashfires. Brewiator - Pt wrz 01, 2006 6:15 am " /> ">zastanowiłbym się nad włozeniem Dust Bowli, taki dodatkowy Wasteland, jak wskoczy igła igla w wastelandy nie jest mila, ale z drugiej strony uzycie dust bowla kosztuje sporo many (nie mozemy obracac loarmem) poza tym jest to kolejny lad nie dajacy kolorowej many. Jak dla mnie pierwszym kandydatem na wymiane za bowla (jezeli wyjdzie w testach ze jest potrzebny) jest nantuko. ">Co do kart pod wisha to polecam Hull Breach oraz Flashfires o hull breachu zapomnialem - faktycznie jest lepszy od molda. Co do flashfiresow to nie wiem czy gra obecnie tyle dekow na plaisach zeby wkladac flashfiresy - cos trzeba wyjac, a gedon przydaje sie na rozne combo deki zastanawiam sie nad wlozeniem wiekszej ilosci igiel na sajd przeciwko combo deckom rwieczor - Pt wrz 01, 2006 9:06 am " /> ">1 Roar of the Wurm - 1 Roar of the Wurm zrobil miejsce na Burning Wish - i tak mozna spokojnie zabic landami a jak dojdzie tej 1 roar i zagramy go z flashbacka i dojdziemy do wniosku ze jest nam potrzebne wiecej wurmow w stole to rzucimy po niego wisha Ja bym nie rezygnował tak delikatnie z rury. Przecież wchodzi w drugiej turze i szybko zajeżdża! Pozatym to alternative win jeżeli ktoś np poblokuje nam landy igłą. ">3 Maze of Ith - poniewaz tak jak pisalem kluczowa jest zielona mana na poczatku gry to zamienilem 1 Maze of Ith na 1 Bayou choc musze potestowac na napory czy nie lepiej wyjac 1 Nantuko Monastery ktore jest uzyteczne dopiero w pozniejszej fazie gry Zauważ jak mało jest tutaj kolorowej many, dlatego wyjąłbym Nantuko, bo wydaje mi się że często możesz mieć problem aktywując je. Zastanawiam się też co twoja wersja robi z Price for Progress? Chyba dlatego wersja Thomsena miała 4 Orby na saidzie. Chociaż muszę przyznać że twoja wersja podoba mi się bardziej (wishe daja dużo opcji zwłaszcza na combo decki), to wydaje się być mniej stabilna, ale nie testowałem więc może coś na ten temat powiesz?? Brewiator - N wrz 03, 2006 4:33 am " /> ">Ja bym nie rezygnował tak delikatnie z rury. Przecież wchodzi w drugiej turze i szybko zajeżdża! Pozatym to alternative win jeżeli ktoś np poblokuje nam landy igłą moze faktycznie masz racje - choc watpie zeby udalo mu sie wszystko poblokowac iglami ">dlatego wyjąłbym Nantuko, bo wydaje mi się że często możesz mieć problem aktywując je. nantuko uzywasz dopiero kiedy masz treshold i wtedy juz przewaznie masz mane gw ">Zastanawiam się też co twoja wersja robi z Price for Progress? Chyba dlatego wersja Thomsena miała 4 Orby na saidzie No tak price konczy gre. Pomysle nad tym ">Chociaż muszę przyznać że twoja wersja podoba mi się bardziej (wishe daja dużo opcji zwłaszcza na combo decki), to wydaje się być mniej stabilna, ale nie testowałem więc może coś na ten temat powiesz?? No jak to wersja z wishami - stabilniejsza, daje wiecej opcji, ale mniej kart wsajdowujesz bo masz pod wiszem. Ogolnie lepiej mi sie gra wersja z wishami Endir - N wrz 03, 2006 8:22 pm " />co ten deck ma na tsabo's web? ^^ A w ilu deckach gra tsabo's web? Pisz sensowne posty. - STW Warmonger - N wrz 03, 2006 8:32 pm " />^Nic, dlatego zalecam granie na jednym foreście i sidowych Naturalizach, które zdejmą również Back to Basics oraz Blood Moon. ">A w ilu deckach gra tsabo's web? Pisz sensowne posty. - STW Pro komentarz. Side należy skirować przeciwko kombom, bo napory ten deck zjada ze smakiem. Chanty i Sphere of Resistance wydają się być najlepszym rozwiązaniem. stw - N wrz 03, 2006 8:44 pm " /> ">Pro komentarz. Heh. Hmm co da granie na 1 Foreście? Żeby go wyjąć mamy tylko 5 kart (4 fecze i on sam). Ale fakt faktem zastanawiam się co ten deck zrobi z blood moonem, albo bask to basic? Do tego chyba nieciekawie ma z price of progress. ">Side należy skirować przeciwko kombom, bo napory ten deck zjada ze smakiem Fakt faktem, napory mają bardzo ciężką przeprawę z tym deckiem. Maze i Tabernacle skutecznie utrudniają grę naporom. ">Chanty i Sphere of Resistance wydają się być najlepszym rozwiązaniem. A nie lepszym rozwiązaniem byłoby jakieś Rule of Law albo Pyrostatic Pillar? PASEK - N wrz 03, 2006 9:21 pm " />Na bloodmoony to powinno się grać riftstone protalem, który swoją drogą przy tylu bezkolorowych źródłach many byłby pomocny w mainie tego decku. Back to basic to sam nie wiem jak obejść takim deckiem, na szczęcie chyba nie jest zbytnio grane. Na popaki dobry rozwiązaniem jest zuran orb, który poza "kontrowaniem" popa, pozwala przeżyć z czerownymi deckami, a ciągi lfl szybko można się po tym odbudować. A tak wogóle myśle, że granie na wishe to chybiony pomysł, deck ten powinnien składać się głównie z lądów i sumie i tak prawie cały czas się dredgujesz więc nie ma sensu wkładać za dużo nonlandów, moim zdaniem deck ten powinnien mieć tylko manabondy, exploracje,mulche, loamy, i ewentualnie roary\crucible, przy czym osobiście skłanieł bym się ku cruciblą, którą są pomocne gdy nie mamy jeszcze loama. rwieczor - Pn wrz 04, 2006 11:22 am " /> ">co ten deck ma na tsabo's web? Kurde pokaż mi chociaż jeden deck w ext lub legacy który tym gra. A nawet jeżeli to patrz na moją odp co do Blood Moonów niżej. Co do kombo decków to wystarczy przepchnąć Armageddon, a nie kombinowć z Sphere of Resistance. Do tego geddon ma szersze zastosowanie niż Sphere'a. Chanty natomiast wcale nie gwarantują wygranej z combem Na Blood Moony i Back to Basics mamy dyski ktore wchodzą nawet w 1 turze więc problemem pozostaje PoP dlatego chyba są 4 Zuran Orby w saidzie u Thomsena. Pasek a za co zmieściłbyś Portale i ile powinno ich się tu znaleźć, bo to fajny pomysł je tu wrzucić?? PASEK - Pn wrz 04, 2006 12:19 pm " />Pewnie przynajmniej 2, może 3 jeśli znalazł bym miejsce. Napewno wyjął bym jednego maze- nie daje wogole many i nie potrzebujemy mieć ich 4 w decku, 3 spokojnie wystraczają, biorąc pod uwagę fakt, że szczególnie na początku rozgrywki, gdy dojdą 2 może to nam utrudniać rozgrywkę ( tu tez się przydaje portal, bo nagle te wszytkie bezkolorowe\nie dające many lądy pozwalają nam zagrywać spelle ), możliwe że zrezygnował bym z jednej savannah- z portalem i tak wszytkie lądy dają W i G. Ze sphere bym tak łatwo nie rezygnował, skutecznie utrudniają one gre solidarityi belcherowi, a kosztują tylko dwie many, dzięki czemu masz 100% pewności ze do drugiej tury ją zagrasz ( jeśli masz ją na ręku ), armaggedon jednak kosztuje te 4 many i o wiele łatwiej go fowować lub remandować. Moim zdaniem sphery lub chalicy ( zagrywane za 1, ale i tak sphery wydają się dużo lepsze ) powinny znaleść miejsce w sideboardzie tego decku, gdyż ma on świetne warunki do nadużywania tych kart ( zagrywa mało zaklęć, ma sporo many, przez co mało mu te karty przeszkadzają, a przeciwnik z ich powodu cierpi ). Poza tym przydały by się jednak jakieś natury\disenchanty w side, na bloodmoony, back to basic. Ogólnie są to dość uniwersalne karty sideboardowe wieć jakieś na side powinny być, chociaż nie grałem tym deckiem za dużo sideboardowych gier, więc trudno mi stwierdzić czy dyski nie wystarczają poza tym przed dyskiem można się łatwo bronić- needle, disenchant gdy jest tapnięty. Zastaniwiłbym się również nad igłami w side tego decku głównie z powodu popularności tormond's crypt i withered wretchy w tym formacie. Warmonger - Pn wrz 04, 2006 12:32 pm " /> ">Co do kombo decków to wystarczy przepchnąć Armageddon To jak poradzisz sobie z tym: Belcher Nausea / Second Sunrise.dec Iggy Pop Draw 4 The Game Sneak Attack / Aluren / Eureka i inne 6565475 kontr w Solidarity Wydaje mi się, że jednak Armageddon nie jest najlepszym wyborem. Choć aktualne polskie meta składa się głownie z Enchantreski . stw - Pn wrz 04, 2006 2:13 pm " /> ">Belcher Nausea / Second Sunrise.dec Iggy Pop Draw 4 The Game Sneak Attack / Aluren / Eureka i inne 6565475 kontr w Solidarity Jedyny sensowny deck jaki wymieniłeś to Iggy Pop, reszta to decki z marginesu, które sa bardzo żadko spotykane na turniejach. ">przydały by się jednak jakieś natury\disenchanty w side Tutaj Pasek ma rację, bo te karty są bardzo dobrą opcją sideową na wiele decków, poczynając o Vialek w Goblinach, czy Moxach, Dzidach i Swordach w WW albo Angel Stompach, a kończąc na Alurenie, Sneak Attacku, Survivalu, Lightning Rifcie, Scrolu, Igle, całej Enchantresce, Affiniti, 5/3 Agro czy innych random deckach i karatch w formacie. Warmonger - Pn wrz 04, 2006 2:44 pm " /> ">Vialek w Goblinach, czy Moxach, Dzidach i Swordach w WW albo Angel Stompach Ja tam wolałbym dociągnąć Maze of Ith lub Tabernacle lub Wiochę lub Monastyr lub Ring lub... Te wszytskie artefakty są bezuzyteczne bez stworów, które możemy zneutralizować. Na te decki nawet nie próbowąłbym sidowac Disenchanta. Analogicznie w przypadku afinity - maze of Ith i po sprawie. ">Alurenie, Sneak Attacku, Survivalu (...) Scrollu Igła wyłącza to wszytsko, na scroll mmay również Stadion. [sprawdza listę] Nie mamy? Nomad Stadium do maina, ale już! Co do 5/3 Aggro - stwory jakoś obejdziemy, losowa kombinacja Staxa, Crucible, Trini i Drutów nic nam nie robi (błyszkaiwcnzy wysyp i same landy), Chalice za 2 i tak nie zdjemiesz Disenchantem. Na Echanntreskę? Lol. Skracić ją może tylko albo ten nieszczęsny Armageddon, albo masowy wysyp Wastelandów, albo właśnie Sphere of Resistance. Lightihg Rift... tu jest problem, ale Stadion i Wastelandy powinny pomóc. Danarim - Pn wrz 04, 2006 2:56 pm " />Wydaje mi się że Warmonger ma rację mówiąc, że prawdziwym utrapieniem są bardziej enchantmenty. Proponuję potestować Ray of revelation. MasterBLB - Pn wrz 04, 2006 3:01 pm " />skoro ten dek opiera się na różnych lądach,a dociąg bez loama i cyc landów trochę do życzenia przedstawia,to może grać na crop rotation?Daje nam na instancie akurat taki ląd jaki potrzeba w danej chwili,do tego do gry oraz odtapowany Warmonger - Pn wrz 04, 2006 3:15 pm " />Crop jest świetny, ale kiepsko chodzi z Mulchem. Ja skupiam się tylko na tych kartach, które sa niezbędne. Co by nie było, w innych buildach (o których osttanio coś cicho) crop gra i wygrywa gry - przynajmniej moje . stw - Pn wrz 04, 2006 3:24 pm " /> ">Na Echanntreskę? Lol. No to lepeij nie wkładac może mi powiesz? ">Nomad Stadium do maina Hmm, całkiem ciekawy pomysł 2-3 do maina by nie zaszkodziły, wtedy można by zmniejszyć liczbę Zuran Orbów z sb z 4 do 3. ">prawdziwym utrapieniem są bardziej enchantmenty. Proponuję potestować Ray of revelation. A nie lepszą opcją jest włożenie Tranquil Domain, robi to samo co Ray, a nawet robi to lepiej, bo kasuje cały stół Enchantresce. ">Analogicznie w przypadku afinity - maze of Ith i po sprawie. Ciekawe! Affiniti nie opiera się tylko na 1 kreaturce jak nie zauważyłeś. Jest naporem, który moze się wysypać w 1-2 turze z 4-5 kolesi i płyty i jedyną opcją wydaje mi sie tylko Tabernacle, a nie jakiś Maze of Ith na płyty! PASEK - Pn wrz 04, 2006 5:47 pm " />Ray of revalation to faktycznie super opcja dla tego decku. ">A nie lepszą opcją jest włożenie Tranquil Domain, robi to samo co Ray, a nawet robi to lepiej, bo kasuje cały stół Enchantresce. Napewno nie, jeśli chodzi o kłopotliwe enchantmenty napewno lepszy jest ray, ponieważ: -jeśli mamy go na ręce możemy zniszyć dwa enchantmenty -mamy do niego dużo lepszy dostęp bo nie musimy go dobierać, wystarczy go przedredgować -jest super odpowiedzią na bloodmoona, jeśli gramy portalami, nie musimy nic dobierać wystarczy się dredgować i w ten sposób łatwo i szybko możemy zniszczyć bloodmoona. Podobnie dużo lepiej odpowiada na back to basic- można go zagrać dwa razy, a z flashbacku kosztuje tylko jedną mane -dużo trudniej go skontrować Warmonger - Pn wrz 04, 2006 6:42 pm " /> ">A nie lepszą opcją jest włożenie Tranquil Domain, robi to samo co Ray, a nawet robi to lepiej, bo kasuje cały stół Enchantresce. Nam też. Pomijając już fakt, że Enchantreska jest obecnie rogue. Affiniti nie opiera się tylko na 1 kreaturce jak nie zauważyłeś. Jest naporem, ">który moze się wysypać w 1-2 turze z 4-5 kolesi i płyty i jedyną opcją wydaje mi sie tylko Tabernacle, a nie jakiś Maze of Ith na płyty! My też możemy wysypać całkiem sporo sympatycznych kolesi. Nie sądzę, by Affinity miąło znaczącą przewagę. Z drugiej strony - jak ten Disenchnat ma zatrzymać 4-5 stworów? Ray of Revelation jets, jak sama nazwa wskazuje, rewelacyjnym wyborem. Danarim - Pn wrz 04, 2006 7:03 pm " />Trzeba też wspomnieć, że nie jest to zmarnowany threat po Manabondzie i dobrze działa z Mulchem. stw - Wt wrz 05, 2006 6:21 am " /> ">Nie sądzę, by Affinity miąło znaczącą przewagę. Powiedz mi czy choć trochę grałeś tym deckiem. Bo takie gdybanie nie ma sensu. ">Z drugiej strony - jak ten Disenchnat ma zatrzymać 4-5 stworów? Heh. To lepiej nie miec nic w sb. ">Ray of Revelation jets, jak sama nazwa wskazuje, rewelacyjnym wyborem. Może i jest dobrym wyborem, ale oprócz enchantmentów musimy mieć odpowiedź na igłę. Matchup z Tresholdem jest dobry dopóki nie dostaniemy igły w Wastelanda, a potem drugiej w Maze of Ith (wetedy dwa wjazdy smokiem, enforcerem i gg się robi, bo Manoggy i werebere da się jakoś opanować. Największy problem tego decku oprócz comb to właśnie ta nieszczęsna igła. Niewesołą opcją jest też dostanie Odpowiedzi Terefi'sa w Port albo Wastelanda. rwieczor - Wt wrz 05, 2006 8:45 am " /> ">Matchup z Tresholdem jest dobry dopóki nie dostaniemy igły w Wastelanda Testowaliśmy wczoraj z stw ten metch-up i rzeczywiście igły bardzo karcą! Poprostu wyłączamy te landy których jest akurat na stole więcej i które przeszkadzają akurat naszemu deckowi. Musi być jakiś artefakt/enchantment hate w SB. Rey wydaje się być idealny do tego decku tylko co z artefaktami?? A może na artefakty wrzucić Ray of Distortion w tym decku mamy szybko naprawdę dużo many i nawet poświęcenie jednej tury na rzucenie ray'a z flashbacku nas nie boli żeby pozbyć się czegoś złego! Tym bardziej jeżeli znajdzie sie miejsce na Rifstone Portale w mainie. Crop Rotation jest b dobry ale nie w tym decku. Tutaj i tak szybko dobieramy landy a każda inna karta niż land to disadvantage! stw - Wt wrz 05, 2006 4:00 pm " /> ">A może na artefakty wrzucić Ray of Distortion w tym decku mamy szybko naprawdę dużo many To fakt ten deck generuje strasznie dużo many więc rzucenie raya nie jest problemem. Trochę już testuje ten deck i myślę, że spokojnie można upchnąć w maine 3 rure. Często drugoturowy koleś 6/6 nie jest zły, a jak już powiedziałem wcześniej mana nie jest w tym decku problemem, więc 4 many w 2t. to też nie problem. Co do Portali to są one całkowicie zbędne. Nie potrzeba dodatkowych opcji dla many, tak jak jest zupełnie wystarcza. Nomad Stadium jest bardzo fajną sprawą, 1-2 w main muszą być. Maze of Ith. 4 sztuki to za dużo. Spokojnie można grać na 3. Dzięki temu robi się miejsce dla wspomnianego Stadionu. Proponowane zmiany to -1 Maze of ith, -1 Nantuko Monastery, -1 Taiga, +2 Nomad Stadium, +1 Roar of the Wurm albo zamiast Rury Vitu-Ghazi. Siewca_Wiatru - Pt sty 19, 2007 9:35 am " />Tak z ciekawosci czy przy obecnym meta ten deck jeszcze gra? Jakis aktualny spis mozna prosic? I Ancient grudge imho jest sensownym rozwiazaniem problemow z artefaktami. Pzdr :Pim:Pek - Pt sty 19, 2007 9:18 pm " />sprecyzuj "obecne meta". i jak sie zmienilo wzgldedem "przeszlego meta" ten deck i tak zawsze byl tylko pod jakies lokalne meta imo. zdobywal topy sporadycznie i nieregularnie, bo taka jego natura, z kombodeckami ma ^%$#@! . stw - Wt wrz 18, 2007 4:15 pm " />Jak widać deck nie był osiągnięciem jednego turnieju. Na dzień dzisiejszy jest archetypem, który ma szansę powalczyć ze wszelkimi deckami w formacie. Dzięki sideowym Chailską ma szansa z combodeckami i Tresholdem, a Armagedony w pewnym sensie rozwiązują problem kontrolek. Do tego mainowe Gamble pozwalają się szybciej dokopać do kluczowej karty: najczęściej Loama: Przykładowa decklista z Genconu Ryan Trepanier, 43Land 2007 Legacy Championship Top 8 Main Deck 4 Taiga 4 Wasteland 4 Rishadan Port 4 Maze of Ith 4 Mishra's Factory 4 Tranquil Thicket 3 Savannah 3 Treetop Village 3 Nantuko Monastery 2 Barbarian Ring 2 Windswept Heath 2 Wooded Foothills 1 The Tabernacle at Pendrell Vale 1 Riftstone Portal 1 Forgotten Cave 4 Life from the Loam 4 Exploration 4 Manabond 3 Mulch 3 Gamble Sideboard 4 Armageddon 4 Chalice of the Void 4 Ghostly Prison 3 Tormod's Crypt |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||