ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Legacy]Aluren
Kondzio - Pt lip 11, 2008 8:01 pm " />Aluren zawsze byl moim ulubionym deckiem i bardzo cieszy mnie ze ten format pozwala mi powrocic do mojej dawnej milosci,a jako ze nie ma tutaj jeszcze tego decka postanowilem zamiescic dwa spisy. Najpierw standardowy Aluren z Legacy: 3Cavern Harpy 1 Eternal Witness 3 Man-o'-war 4 Raven Familiar 1 Spike Feeder 3 Wall Of Blossoms 4 Wall Of Roots 4 Aluren 4 Brainstorm 2 Chain Of Vapor 4 Force Of Will 3 Intuition 3 Cabal Therapy 5 Forest 1 Island 4 Bayou 2 Polluted Delta 4 Tropical Island 2 Windswept Heath 3 Wooded Foothills Sideboard 1 Loaming Shaman- nie mam pojecia zabardzo o formacie wiec moze ktos moglby mi wyjasnic na co jest ta karta 1 Wall Of Blossoms 3 Eladamri's Vineyard 2 Pernicious Deed 3 Blue Elemental Blast 2 Divert 2 Hydroblast 1 Cabal Therapy A teraz wersja ktora mam zamiar grac, bazuje ona na nowej wersji Alurena, zwanej bodajze Innovator Aluren, ktorego dzialanie bardzo przypomina stara wersje jednak wprowadze istotna inowacje w postaci Imperial Recrutera, reszta decka dziala w zasadzie bez zmian Combo: 4 Aluren 4 Imperial Recruiter- poczatkowo nie moglem sie do tego przyzwyczaic jednak dodanie rekrutera sprawilo ze do rozkrecenia comba potrzebne sa tylko dwie karty 1 Cavern Harpy 1 Man-o'-War 1 Ghitu Slinger 1 Eternal Witness 1 Raven Familiar 1 Spike Feeder Dociag i tutoring 4 Brainstorm 3 Lim-Dul's Vault- ta karte ciagle testuje ale jak narazie podoba mi sie 3 Intuition Kontrola: 3 Force of Will 3 Cabal Therapy 2 Chain of Vapor 4 Wall of Roots 3 Wall of Blossoms Landy: 4 Polluted Delta 4 Wooded Foothills 2 Bayou 3 Forest 2 Island 1 Taiga 4 Tropical Island 1 Underground Sea SB: 3 Eladamri's Vineyard- pomaga w konfrontacji z wastelandami czy innymi przejawiamy denerwujacej ponzy SB: 3 Pernicious Deed- glownie na napory SB: 1 Cabal Therapy-kontrole, comba SB: 1 Force of Will jak wyzej SB: 1 Wall of Blossoms dodatkowa sciana przeciwko napora kupujaca nam cenne tury SB: 3 Blue Elemental Blast- na wszystko co brzydkie i czerwone SB: 3 Hydroblast Benio - So lip 12, 2008 8:25 pm " />Niezabardzo rozumiem poco jest w tym decku Raven Familiar ... anybody? Tromgenn - N lip 13, 2008 8:48 am " />dla drawu. wchodzi za friko ciągniesz kartę, spada i wracasz go np Eternal Witness Vincent - N lip 13, 2008 9:09 am " />No niezupełnie. Przed możliwością korzystania z Portali to on + harpia służył do kopania po pozostałe elementy comba. A ze przy legalności Portali, przy Aluren'ie w stole Imperial Recruiter kończy grę. A co do samego spisu to dziwi mnie brak Living Wish'ów, które zwiększają dość znacząco ilość Rekruiter'ów w talii (zawsze można uciąć 1 element comba, który takowym wyciągniemy dzięki Wall of Roots'om, 1 Recruiter wędruje na side, no i ten nieszczęsny Raven, którego singlowego tez w tym spisie nie rozumiem + ewentualnie coś jeszcze). Dodatkowo jakieś 1-2 sztuki City of Traitors tez nie powinny zaszkodzić, a zwiększają szanse na szybsze postawienie Aluren'a. Kondzio - N lip 13, 2008 9:14 am " />To tez ale w ostatecznosci bardziej chodzi o przewijanie biblioteki. Zagrywasz Familiara cofasz na reke harpia, wystawiasz ponownie, lookasz karty, placisz 1 life wracasz na reke harpie wystawiasz ja, wracasz ptaka i tak wkolko poki dobierzesz co potrzebujesz, albo poki sie nie zabijesz . Nie wiem sam chyba w tej wersji z imperial recruterem nie jest tak potrzebny bo rekruter sam wyciaga cale combo. Z drugiej jednak strony wolalbym jaks wersje posrednia miedzy obiema, gdyz ten nowy aluren ma jedna podstawowa wade. Praktycznie nie wykonalne, badz ciezkie do wykonania sa w nim wszystkie tricki ze stosem znane z poprzedniej wersji takie jak np. wygranie gry ze smotherem czy naturalizem a stosie, obejscie krosan gripa, albo combo Chain of Vapor i familiar dajace nieraz bardzo potezny draw. Ogolnie ta nowa powiedzialbym jest bardziej tempa i wzasadzie pozbawiona wiekszosci trickow, ale z drugiej strony nie raz grajac starym spisem bywalo tak ze ginelem bo poprostu nie zdazylem dobrac calego comba. Tutaj wystarcza tylko 2 kart. Z drugiej jednak strony to nowe combo latwiej jest przerwac, duzo latwiej. Dlatego chyba najlepszym rozwiazaniem byla by jakas opcja posrednia ale nie mam narazie pomysly jak to zrobic. EDIT: Wishe sa imo za wolne i byly juz dosc kontrowersyjne w sterym ext, gdzie przeciez nie bylo darmowych kontro(poza wlascieiwe dazem), a format byl znacznie wolniejszy(no moze nie tak znacznie ale wolniejszy ) Miasta zdrajcow tez nie podobaja mi sie. Daja bezkolorowa mane, temu deckowi wszystko co ma w sobie cos z ponzy potrafi naprawde pokrzyzowac plany. Przeklete sinkhole, wastelandy. tego dosc sporo chyba jest. Po drugie Aluren nigdy nie byl szybkim combo deckiem. Popatrz na koszt 2GG to sprawie ze nie jest to typowy deck grajacy sam ze soba i wygrywajac w pierwszych turach. Deck na poczatku gra bardziej kontrolnie. Z naporami broni sie scianami, deedami, kupujac sobie czas do middle game i wtedy sie kombi. Z kontrolkami czasu jest znaczenie wiecej wiec spokojnie buduje swoj mana base i reke. W tych metchupach nie ma az takiego pospiechu i najczesciej spokojnie mozna sie kombic w lategame. Spieszenie sie moze zaowocowac tym ze najprawdopodobniej nie przebijemy sie przez kontry opa Vincent - N lip 13, 2008 10:16 am " />No ale sam zobacz, że zarówno Harpii jak i Familiara masz sztuk 1, więc żeby moc kopać, to albo po któreś z nich tutorujesz (mając już Aluren w stole, bo inaczej sobie nie pokopiesz) Recruiterem, albo Lim-Dul'em, co jest już bardziej sztuką dla sztuki. Co do wishy - jak mawiał mój wykładowca z fizyki: "Jedni lubią grę na skrzypcach, a inni jak im skarpety śmierdzą". Dla mnie możliwość wykręcenia comba w 3-ciej turze kosztem kosmetycznych zmian (przecież City służy głównie do szybkiego zagrania Alurena, więc nie rozumiem riposty z Wasteland'em), nie wpływających na stabilność jest aż zbytnio kusząca, żeby z niej nie skorzystać. Od czegoś są te Wall of Roots żeby sie Wastelandami i brakiem GG zbytnio nie przejmować, a terapie i FoW'y coby combo przepchnąć:). Ja tylko sugeruje rozwiązania. Czy chcesz z nich skorzystać, to już tylko i wyłącznie Twoja sprawa:) Kondzio - N lip 13, 2008 12:31 pm " />Co do miast, owszem jest wiele sytuacji w ktorych sie przydadza, pozwalajac rozkrecic kombo nawet w 3t, ale widac jest dosc pechowym graczem i dosc czesto przeciwnikowi ktory ktory mial jakies elementy ponzy i bez miast ktore daja bezkolorowa mane udawalo sie mu zrobic mi color screw i to na dosc sporo tur. Z drugiej stron nie rozegralem jeszcze zbyt wielu gier w tym formacie wiec jak najbardziej mozne je potestowac Co sie tyczy wisha, nie jestem do niego przekonany. W pierwszych turach i tak najczesciej musze bronic sie scianmi wiec nie ma czasu na granie wisha, trzeba zatrzymac lakeja albo misie tresholda. W pozniejszej fazie gry z regoly i tak jest juz zbetny, zreszta nie mam zabardzo miejsca w sb na wishboard. Zamiast tych wishow wolalbym zwiekszyc ilosc harpi, man-o-warow, i familiarow, tak jak w starszej wersji, gdyz rekrutera mozna zbyt latwo zatrzymac zwylkym removalem, a tak mozna by krecic combo z brzydkimi rzeczami na stosie nim zdaza sie wogole rozpatrzec. Moze cos takiego: Z tej pierwszej wersji usunac: 1 Fow(leci do sb), 1 M-o-W i familiar a w to miejsce 3 rekruterzy. Dzieki temu udaloby sie zachowac jako taka odpornosc na dusruption przeciwnkia a wrazie w dalej wystarcza 2 karty aby rozkrecic combo. Tylko znowu te Lim-Dule. Podoba mi sie ta karta ale za cholere jej juz nie zmieszcze:( Ehh jak ciezko jest cos wcisnac do combo deckow nie rozwalajac przy tym calej konstrukcji |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||