ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Legacy] Deadguy Ale
Laucamort - N gru 25, 2005 12:08 am " />Ludu boży pracujący, polskich miast wsi i blokowisk, a także admini i modowie tego działu - może w końcu ktoś sensownie wytłumaczy mi dlaczego w tym topicu nic się nie dzieje ?!. Wiem, że dla większości byłe t1,5 to dalej fun format ale jakby nie patrzeć ma ogromny potencjał, grać można kartami z prawie wszystkich edycji (nie ma tyko potrali z boskim imperial sealem), ma sensownego ban lista (nie to co vintage), nie jest tak trudny jak już wspomniany vintage (tu praktycznie nie zdarzają się first turn kille, ba nawet second turowe to rzadkość), a dq'i do niego nie kosztują majątek (przynajmniej gobole i burn). Dobra wracajmy do tematu czyli dq, który bardzo namieszał na championsach w tym roku (zaszczytne 2 miejsce) - Bw Homebrew Chris'a Pikula. Dq bardzo milusi, łatwy w prowadzeniu, dający dużą satysfakcję z grania i co najważniejsze: winnogenny jak jasna cholera. A oto spisik: 4 Wasteland - niszczy duale, pozbywa się niewygodnego maze of ith i ogólnie spowalnia oppa, kiedy my możemy się boostować ritualami, komplet obowiązkowo 4 Bloodstained Mire - pomaga wyciągać scrublandy, robi odsiew landów w dq 1 Tainted Field - taka alternatywa dla scrublanda 4 Scrubland - źródełko W i B mana 10 Swamp ogółem: 23 land 4 Dark Confidant - dociąg, kosztem niewielkiego painu, niezastąpiona karcioszka 4 Hypnotic Specter - jak wyskoczy w pierwszej turze z rituala, to na ogół gra nasza 3 Nantuko Shade - w early game bloker niewygodnych kritów, w late game finisher sumując: 11 creatures 2 Gerrard's Verdict - discard czasami pozwalający nam "gainąć" troche żytka 4 Duress - w pierwszej turze zrzuca oppowi niewygodne karty z ręki 4 Hymn to Tourach - za BB zrzuca opowi dwie karty ad random robiąc nam card advantage, kluczowa karta w dq 4 Vindicate - niszczy co chcemy 4 Sinkhole - spowalnia oppa 4 Dark Ritual - nas przyśpiesza 2 Engineered Plague - sprząta gobo ze stołu, czasami naszego konfidanta jak się zbytnio rozpa(i)noszy 2 Cursed Scroll - w late game taki szok na kiju razem: 26 other spells Oto cały dq (side dodam później bo do tego championsowego nie jestem w 100% przekonany) Laucamort - N gru 25, 2005 11:10 am " />Gobole wcale nie są taki strasznym matchupem dla naszej pikuli, co prawda przy mono R wastelandy na ogół możemy wsadzić nie powiem gdzie, każdy goblin ringleader niszczy nasze card advantageale, ale kiedy my wystawimy engineered plage zaczyna się porno (dwie na mainie, pozostałe 2 side), pozatym odpowiedzi na pierwszoturowego lackeya co niemiara - riual na każdym z naszych kritów lub sacromancy, które gra w mojej mono B wersji. Pozostaje jeszcze darkblast na side i dwa swordsy. Co do innych matchupów to fishe i reszte kontrolek ma z nami niezły hardcore, ze stmopem jest zupełnie odwrotnie jeśli dostaniemy jakąś krówke z rancorem, belcher na naszych discardach nie ma łatwego życia, z landstillem też jest nieciekawie, kiedy przełamie nasz discard, a ze sligh'em i burnem nie grałem choc domyślam się że dobrze wymierzony disc rozmiecie te dq. Laucamort - N gru 25, 2005 4:30 pm " />Wielkie Ci dzięki za wyczerpującego kommenta. A oto side w dwóch wersjach, co prawda podobnych ale zawsze (druga IMHO lepsiejsza): 1 Gerrard's Verdict 2 Phyrexian Negator 3 Pithing Needle 3 Swords to Plowshares 2 Darkblast 3 Withered Wretch 1 Engineered Plague 2 Engineered Plague - jedyne skuteczne lekarstwo na gobole 4 Withered Wretch - głównie przeciw naporom, choć ma jeszcze abilitke karcącą salvagera i cruciblaka 3 Pithing Needle - uniwersalny stopper większości upierdliwych kart 2 Swords to Plowshares - na niewygodne kobyłki thresh'a, sujki i stompa 2 Darkblast - gobole, piłki, grimy 2 Phyrexian Negator - krówka dobra na wszystko, szczególnie jak w pierwszej turze z rituala poleci, nieziemsko karci stilla PS Testowałem monoB wersje (w sumie wychodzi jak tańsza sujka bez krówek), lepsze to IMHO od standardowej sujki, ale już nie tak skuteczne jak BW. Bez wind ten dq po prostu nie jeździ tak skutecznie argor - So lis 10, 2007 11:04 pm " />Od kilku dni gram nim i mam parę pytań. Dlaczego nantuko shade w 3, a nie 4 sztukach (kritów i tak mało)? Co myślicie o [mtg]power keg[\mtg]ach? [mtg]Chalice of the Void[\mtg] na sidzie pomógł by na burny, slighy, soldarity, treshold, ale czy jest wart tam miejsca? Jeśli nie to dlaczego, jeśli tak to w zamian za co? Dlaczego tylko 2 swordy i to jeszcze na sidzie? Nie lepiej wywalić Gerrard's Verdicty i dać jeszcze 2 w mainie? Z czym deck ma kiepsko (potrzebne do kombinowania z sidem)? Wiem, że pytań jest trochę, ale myślę, że odpowiedź na nie pomoże mi bardzo. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||