ďťż
[Legacy] Sligh, Mono R, WR oraz Rbg



stw - N paź 16, 2005 10:58 am
" />Mana Base 20:
14x Mountain
4xWooded Foothils
2xBloodstained Mire

Kreturki 16:
4xJackal Pup
4xMogg Fanatic
4xGrim Lavamancer
4xBall Lightning

Artefakty 4:
4xCursed Scroll

Spalenia 20:
4xLightning Bolt
4xChain Lightning
4xSeal of Fire
4xFireblast
4xIncinerate

Wooded Foothils oraz Bloodstained Mire są po to aby odsycać landy. Zastanawiam się nad graniem na 8 feczy, ale na razie 6 nieźle się sprawdza.
Jackal Pup Najlepsza czerwona krita 2/1 za 1 czerwonej many.
Mogg Fanatic Kolejny bardzo sympatyczny stworek. 1/1 za 1 many i jeszcze strzela.
Grim LavamancerJedna z najalepszych czerwonych kreaturek. Wchodzi za 1, a potem strzela co turę.
Ball Lightning 6 dmg za trzy many, jej wadą jest 1 z tyłu, ale dzięki niej można już zabić w 3 turze.
Cursed Scroll Odporny na Chila oraz CoP:R, świetny na kontrolki, wyrównywacz szans z goblinami, nic dodać, nic ująć.
Lightning Bolt, Chain Lightning spalenia za 3 kosztujące 1 many
Incinerate Kolejne świetne spalenia na instancie. Wali za 3 i tylko za 2 many.
Fireblast Strzela za 4 i tylko za cenę poświęcenia dwóch mountainów.
Seal of FireSuper enchantment na dobicie oppa, albo na zdejmowanie kirowców, morphów itd, itp.

Sposób działania deku.
Dek jest nastawiona na szybkie zabicie przeciwnika. Podejścia w stylu
1tura: land, pupa
2tura 2land, chain + chain
3tura 3land, kulka fireblast i gg wcale nie są rzadkością.
Wiem, że przeciwnicy mają dużo odpowiedzi ale deck i tak potrafi zabić koło 5-6 tury nawet jak opp nam przeszkadza.

SB: według uznania gracza i meta!
Pyroblast/4xRed Elemental Blast na fisha, landstila i oczywiście na chilla!!!
Pyrokinesis na gobosy, na mirrora też nie są zła, jak się cali stapujemy to mozemy mu ściągać krity i Ball Ligthninga przedewszytkim.
AnarchyCzęsto znajduje się w sajdzie tylko po to żeby zdjąć Cop:R
EarthquakeNa gobosy, RG Beast, dodatkowo zadaje dmg w oppa.
Shater,Overload Lepszy Overload, bo zdejmuje Chalice of the Void rzuconą za 1. EDIT: JASNE, ŻE SHATTER (EW. SHATTERING PULSE). MYŚLAŁEM O NIM, A NAPISAŁEM OVERLOAD
Pyrostatic Pillar Na kombo deki, fisha itd.
Flamebreak Kolejna dobra karta na gobliny
Tormod's Crypt Dobre na Survivala, jakieś reanimatory




Gotrq - N paź 16, 2005 12:34 pm
" />Nie wiem Stw czy nie lepszym rozwiazaniem jest jednak Burn. Mimo ze lubie sligha to jednak za burnem przemawia szybkosc pozbywania sie kart z reki pod scrolla.


">Shater,Overload Lepszy Overload, bo zdejmuje Chalice of the Void rzuconą za 1.

naturalnie przeczytales to 3 razy zanim napisales ta kompletna bzdure


">Cursed Scroll Odporny na Chila oraz CoP:R, świetny na kontrolki, wyrównywacz szans z goblinami, nic dodać, nic ująć.

dodac i to duzo

1) Pierwszo turowy drop
2) Omija wszelkich typow z protekcjami
3) Przy szybkosci pozbywania sie reki przez sligha karta naprawde niezastapiona!



Endir - N paź 16, 2005 2:10 pm
" />ja bym gral na wastelandach
uzasadnienie- syca w ciacho ;]



stw - N paź 16, 2005 2:31 pm
" />Nie! Wastelandy są dobre, ale nie w tym deku. Po pierwsze kulka kosztuje 3 czerwonej many. Do tego Fireblast działa jak jest dużo mountainów!

Jeśli już grać na Wastelandach, to można by jeszcze Porty wrzucić. Wywalić Kulki i Fireblasty. I wprowadzić kilka innych zmian. Może Tangle Wire?




Endir - N paź 16, 2005 3:23 pm
" />a moze wasteland to 0 manowy stone rain jesli o ten format chodzi..?
proponuje za 1 scrolla, 1 incinerate, 1 seal, 1 mountain
odjac 2 mountainy dodac 2 fetche



stw - N paź 16, 2005 4:07 pm
" />1 scroll, 1 seal, 1 incinerate to 3 karty zadające damege mniej w deku.
Pozatym Wasteland to nie Stone Rain, bo: Sam tracisz landa, niszczy tylko non-basici.
Wasteland jest bardzo dobrą kartą, z tym się nie mogę sprzeczać, ale ten dek radzi sobie dobrze bez nich. Wolę wrzucić w trzeciej turze kulkę na stół niż bawić się w niszczenie landów przeciwnikowi. Jak nie zabijesz szybko oppa to z każdą następną turą szanse na wygraną maleją, bo przeciwnik albo się skombi, albo przejmie kontrole nad stołem, albo przywitasz 2-3 chille i twój lightning bolt będzie kosztować 5-7 a nie 1!

Czylin ogólnie mówiąc Wasteland w tym deku nie jest dobrym pomysłem!!!



Angel_ - N paź 16, 2005 4:40 pm
" />2nd place - Peter Franke, 2005 Legacy Championship

17 Mountain

4 Goblin Sledder
4 Mogg Fanatic
4 Jackal Pup
2 Mogg Flunkies
2 Goblin Vandal
4 Slith Firewalker

4 Ball Lightning
4 Lightning Bolt
4 Magma Jet
4 Incinerate
4 Fireblast
3 Cursed Scroll

Sideboard:
1 Ruination
2 Blood Moon
2 Anarchy
3 Red Elemental Blast
1 Pyroblast
2 Goblin Vandal
1 Cursed Scroll
2 Wildfire Emissary
1 Pulse of the Forge

Wersja Petera Franke z Mistrzostw Świata. Zajął 2 miejsce, myślę że to wystarczający powód by ten spis był autorytetem..
Zamiast 1 Pulsa na sidzie jednak włożyłbym 3 blood moona, ta karta niesamowicie syci w formacie. Paraliżuje nie jeden deck i jest enchantmentem co jest wielkim plusem [odporna na art. hate i inne badziewie].

Hm.. byłbym nawet skłonny włożyć krwawe księżyce do maina, ale na niektóre, nieliczne talie jest to martwa karta. [Zostańmy więc przy sidowych pozycjach ]



Gotrq - N paź 16, 2005 5:44 pm
" />Pulse chyba jest na mirrora albo na burny ew. na pierwsze kilka tur z gobami... Generalnie spis super ma tylko jeden maly malutki malutenki mankament...

nagroda specjalna dla tego kto wpadnie



donarturo - N paź 16, 2005 6:49 pm
" />Ten spis zaprezentowany przez Angela wyglada jakby jego kierowca nie mogl sie zdecydować czy chce grać Classic Slighiem czy Gobbo Slighiem (nie mylic z Goblinami bo to dwa zuprlnie rozne decki)
Sideboard wyglada jak zlepek kart wyciagnietych z klasera na 5 minut przed turniejem....


">Zajął 2 miejsce, myślę że to wystarczający powód by ten spis był autorytetem.. Taaaaa jaaaaaasne ciekawe dlaczego nikt nie gra slynnym kombem Sneak + Phage....



stw - N paź 16, 2005 8:27 pm
" />Nie mam zielonego pojęcia po co goblin slederzy są w mainie? Dalej slith nie jest aż tak dobry jak się wydaje. Zaczyna jeździć dopiero od drugiej tury i dopiero w czwartej turze zada tyle samo dmg co Pupa.
Dziwi mnie także brak Chain Lightningów w maine.
Dziwne jest także czemu koleś nie grał na feczach i Lavamancerze, ale był 2 więc coś to musi znaczyć. :



stw - Pt wrz 15, 2006 4:49 pm
" />Taki sobie wynalezek czyli klasyczny Sligh tylko z białym. Dzięki temu zyskujemy dostęp do 2 bardzo dobrych kreatur (Liona i Isamaru). Dodatkowo mamy dostęp do Swordow i Disenchantów dzięki którym możemy pozbyć się upierdliwych kritów i enchantmentów (Exalted Angel, Sphere of Law, Chill, CoP;R).
4 Lightning Helix
4 Chain Lightning
4 Fireblast
4 Grim Lavamancer
4 Lava Spike
4 Lightning Bolt
4 Mogg Fanatic
3 Seal of Fire
4 Jackal Pup
3 Isamaru, Hound of Konda
4 Savannah Lions
4 Wooded Foothills
4 Bloodstained Mire
4 Plateau
3 Mountain
3 Sacred Foundry
SB: 3 Disenchant
SB: 3 Red Elemental Blast
SB: 2 Tormod's Crypt
SB: 4 Swords to Plowshares
SB: 3 Flamebreak



Lord Kaczor - Śr lis 08, 2006 11:35 am
" />Slederzy sa chyba po to aby miec kolejnego 1 turowego dropa pod flunkiesow. ale ja bym wrzucil zamiast nich chainy lub scrolle.

Taaak ogolnie rzecz biorac splashe z bialym syca. Maja swordy.



FALI - Śr lis 08, 2006 2:39 pm
" />A 3 7 duali jest potrzebnych? Mysle, ze przy 8 feczach 4 plateau by stykaly. I czy lava spike jest warty slota? Wiem, ze to palenie ktore zadaje 3 dmg na cc1 ale tylko w palyera.



Kaoss - Śr lis 08, 2006 2:44 pm
" />Moze 7 nie, ale 6 imho bedzie dobrą liczbą, wkoncu plainsy i 4 fireblasty to nie jest dobre combo. Od lava spike'a rift bolt będzie chyba jednak "troche" lepszy, niby ma opuźniony zapłon ale to i tak daje jednak większe możliwości niz spike no i przedewszystkim omija chalice za 1.



stw - Śr lis 08, 2006 5:56 pm
" />1.)Kaos zerknij na datę mojego posta i domysl sie czy wtedy były Rift Bolty.
2.)Musi być 7 duali, bo w tym formacie są Wastelandy i nie możemy odciąć się od bialej many, a 7 duali nam to zapewnia.



Kaoss - Śr lis 08, 2006 6:08 pm
" />Właśnie, wastelandy. Singlowy plains będzie chyba jednak lepszym zabezpieczeniem na takie okazje, nie wiem jak teraz wygląda metagame w legacy ale jeśli 43 lands jest grany to mogą pojawić się blood moony będące kolejnym powodem grania w tym decku plainsem. Wsadzenie 2-3 feczy z białym zamiast czerwonym też nie powinno jakoś zdestabilizować manabejzu. Poprostu uważam że 1 plains nie zepsuje nam bardzo tych fireblastów (chociaż mogę sie mylić ponieważ nie testowałem dlatego należy ten post potraktować jako luźną sugestie)



rwieczor - Śr lis 08, 2006 6:23 pm
" />Blachy karcą jak podejdą dwie, więc poświęcenie 4 gór to spory problem jeżeli idziemy jakimś fetchem po plainsa. Jednak chociaż jeden przydałby się w mainie tak jak to wyjaśnił Kaoss i jest on stw "wastelando" odporny



Lord Kaczor - Pt lis 10, 2006 4:44 pm
" />1 Plains to dobry pomysl chociaz z drugiej strony lepiej sie feczowac po gore i palic oppa niz isc po plainsa i miec martwa ture.



Kaoss - Pt lis 10, 2006 4:46 pm
" />Tak, ale posiadając tego 1 plainsa nikt nie kaze ci odrazu isc nim po niego feczem, jak bedzie nam potrzebne niewastelandowalne źrodlo bialej many to go poszukamy a ja gorka to poszukamy duala/mountaina zaleznie od koloru fecza



Lord Kaczor - Pt lis 10, 2006 4:47 pm
" />Trzeba tez zauwazyc ze blood moon wchodzi dopiero w 3 turze a nie w 1 wiec przez 2 3 tury mamy dostep do bialej many z duali i nie trzeba isc po plainsa a pozniej i tak biala nie jest az tak potrzebna bo palimy oppa czerwonymi kartami i blachami.



Kaoss - Pt lis 10, 2006 4:55 pm
" />trzeba tez zauwazyc ze gobliny jesli korzystaja z blood moona nie maja wiekszego problemu z wepchnieciem go w 2 turze, akceleracja z tombow, moxow, skirkow czy czym tam graja jest wystarczajaca. Zreszta co robimy jak nie ma tego czerwonego palenia ? bedziemy plakac ze nie ma plainsa w decku ? :>
Ale imho nie ma sensu dyskutowac na ten temat bo to jest raczej kosmetyczna zmiana zalerzaca od meta i stylu gry danego gracza



Lord Kaczor - So lis 11, 2006 10:24 am
" />Tak oczywiscie ze blood moon moze wejsc w 2 turze tego nie przecze ale rzadko bywa ze skirk pierwszo turowy przezywa do 2 tury. Wiem o tym bo sam gram gobami.
Nie przecze tez ze trzeba odrazu isc feczem po plainsa, tylko ze nie zawszwe mamy fecza z bialym.
Chcialbym tez zuwazyc ze Jezeli chodzi o goby to jezeli juz jakies graja to tez z bilaym co za tym idzie w sidzie nie ma blood moonow. Poza tym sligh ma i tak bardzo latwo z gobami.



rwieczor - N lis 12, 2006 3:49 pm
" />Ok spoko plains mainowy to jest w sumie pikuś Lepiej pomysleć czy znajdzie się miejsca na Rift Bolty! Przecież ta karta zadaje 3 obrażonka za 1 many dopiero za turę i jak tu się to ma do Lightning Bolta??



FALI - N lis 12, 2006 4:14 pm
" />
">Ok spoko plains mainowy to jest w sumie pikuś Lepiej pomysleć czy znajdzie się miejsca na Rift Bolty! Przecież ta karta zadaje 3 obrażonka za 1 many dopiero za turę i jak tu się to ma do Lightning Bolta??

Do bolta nijak ale jest juz imo lepsze od lava spika.



Lord Kaczor - N lis 12, 2006 7:39 pm
" />Plusem lava spike jest to ze zagrywamy go w 1 turze od razu w gracza ale nie daje nam to przewagi z opponentem natomiast jesli rzucimy rift bolta pod suspendem to rzucany jest w 2 turze i to bez many i mozna nim sprzatnac kolesia jak i rownierz omija chalise of the voida bo nie ma duzej roznicy czy zadamy te 3 obrazen w 1 czy 2 turze.



airforce1 - Wt sty 02, 2007 10:03 pm
" />mam pytanie do sligha mono R - czy ktos testowal albo moze sie wypowiedziec na temat nastepujacych kart:

Blistering Firecat
Lightning Dragon
Flame Rift

Z gory dzieki



stw - So sty 06, 2007 5:00 pm
" />Flame rift tak reszta jest za droga. Jak chcesz jakies pilki to polecam dwie
Ball Lightning albo Giant Solifuge.



PASEK - So sty 06, 2007 5:45 pm
" />Bo giant solifiuge jest tanśzy od kota???
Wiem nabijam się, solifiuge jest o tyle fajny, że jeśli go nie skontrują to zawsze zada te obrażenia, ale i tak wszytkie te karty są raczej słabe bo format jest jednak bardziej aggro więc jest czym blokować solifiuge a reszta po prostu schodzi od standardowych odpowiedzi na lackey które każde deck musi miec w tym formacie by coś robić. Dodatkowo wszytkie te droższe czary odbijają się od dazów.



Greg - Wt kwi 24, 2007 7:45 pm
" />Mógłby mi ktoś podać jakiś sensowny spis SB do wersji mono r.
Narazie wydaje mi się że 4 pyroblasty i 3 blood moony będą dobre a reszta ?



Gotrq - Śr kwi 25, 2007 6:17 am
" />
">SB: według uznania gracza i meta!
Pyroblast/4xRed Elemental Blast na fisha, landstila i oczywiście na chilla!!!
Pyrokinesis na gobosy, na mirrora też nie są zła, jak się cali stapujemy to mozemy mu ściągać krity i Ball Ligthninga przedewszytkim.
AnarchyCzęsto znajduje się w sajdzie tylko po to żeby zdjąć Cop:R
EarthquakeNa gobosy, RG Beast, dodatkowo zadaje dmg w oppa.
Shater,Overload Lepszy Overload, bo zdejmuje Chalice of the Void rzuconą za 1. EDIT: JASNE, ŻE SHATTER (EW. SHATTERING PULSE). MYŚLAŁEM O NIM, A NAPISAŁEM OVERLOAD Smile
Pyrostatic Pillar Na kombo deki, fisha itd.
Flamebreak Kolejna dobra karta na gobliny Smile
Tormod's Crypt Dobre na Survivala, jakieś reanimatory Smile


naprawde dosyc trudno przeczytac pierwszy post tego watku?

generalnie side w legacy ustawia sie mocno pod metagame i gust uzytkownika. jezeli masz duzo niebieskich deckow to czemu tylko 4 pyro wrzuc 6-7 reb/pyr jezeli koledzy poskladali staxy i affinity to wrzuc shattering pulse, shattering spree, overloady czy co tam chcesz. jezeli boisz sie reanimatorow wrzucajacych ci kafarow pokroju akromy ktorych nie jestes w stanie przeskoczyc bo nie grasz wr i nie masz stp to wrzuc krypcioszki... naprawde legacy to tak mily format ze decki bardzo przyjemnie podchodza do uzytkownika i do tematu sideboardu



PASEK - Śr kwi 25, 2007 9:02 am
" />Ja myślałem o mountain goatach na mirrora i gobliny bo mają mountain walka przez co masz pewna nieuchromność w tych MU chyba, że jakoś sobie z nią poradzą. Poza tym jako typ za jedną mane i 1 z przodu doskonale blokuje pierwszoturowego lackey.



stw - Śr kwi 25, 2007 7:50 pm
" />Mountain goaty są słabe, ja obecnie testuje Goblin Mountainer. Wiadomo goblin lepszy od kozy.



Lord Kaczor - Pt kwi 27, 2007 5:00 pm
" />Oboje nie sa tacy syci jezeli chodzi o lackeya
Bo przeciez goby maja mogg fanaticow jak i rowniez gempalm Incineratorow ale na mirrora sa calkiem syte
Chociaz w sumie nie wiem czy warto marnowac slota na j.w. typow



stw - Pn lip 23, 2007 8:12 pm
" />Jedna z najnowszych wersji sligha by Osada, Masahiro.

# Event: Ancient Memory Convention #26
# Source: Ancient Memory Convention
# Date: 22.07.2007
# Place: 3rd
# Participants: 42

' 3C Sligh ' by Osada, Masahiro
3 Wasteland
2 Wooded Foothills
4 Bloodstained Mire
4 Badlands
4 Taiga
2 Snow-Covered Mountain
4 Mogg Fanatic
3 Grim Lavamancer
4 Dark Confidant
4 Tarmogoyf
3 Blood Knight
3 Keldon Marauders
2 Goblin Tinkerer
4 Lightning Bolt
3 Chain Lightning
3 Reckless Abandon
3 Fireblast
3 Pyrite Spellbomb
2 Cursed Scroll

Sideboard:
1 Ancient Grudge
2 Shattering Spree
2 Pithing Needle
2 Anarchy
2 Magus of the Moon
2 Flamebreak
2 Hidden Gibbons
2 Deathmark



rwieczor - Pn lip 23, 2007 9:39 pm
" />Czemu tu nie ma pup?! Zamiast tinkererów albo przynajmniej maruderów muszą być! Jeśli już gramy na tarmogoyfy to czy nie lepiej dorzucić jeszcze seal of fire? Znowu wrzuciłbym je za goblina i keldona i względnie Blood Knighta (bo już miejsce musi być dla pup ).



stw - Pn lip 23, 2007 11:58 pm
" />Ten deck jest taki jakiś nijaki ale jest to kolejna wariacja/wersja sligha, którą warto przetestować. Mi się nie podoba w nim np 19 landów w tym 3 Wastelandy, które za landy dające manę przy na przykład Blood Knightach nie można liczyć. Podoba mi się tutaj idea reckless Abandon, dzięki którym Maruders nie jest ażtaki słaby,a do tego w bardzo przyjemy sposób możemy się pozbyć konfidantów jak jesteśmy na małej ilości życia. A co do Goblin Tinkererów to są bardzo dobre, bo rozwiązują nam wiele problemów (Aether Vial, Chaliskę za 1, która blokuje pól decku, pośrednio Sworda i Jitte, Pithing Needle oraz wiele innych artefaktów COW, Smokestack, Trinisphera czy nawet Mox Diamondy oraz Chrome Moxa) no i inne artefakty w meta. W tej wersji decku SB jest taki jakiś nijaki. podobają mi się w nim deathmarki ale chyba powinno ich być 4. Są dobre na wiele decków w formacie (RG, ZOO, Madness, WW, UW Fisha no i zabijają Tarmogoyfy, Exaltedy i inne problematyczne stworzenia). Ogólne deck mi się nie podoba oprócz idei włożenia Confidantów i Tarmogoyfów. Może pora pomyśleć nad jakimś BG. Sorki za błędy i pewnie niezrozumiałą pisownię ale jest późno i właśnie kładę się spać.



argor - Pt lip 27, 2007 1:03 pm
" />Mam kilka pytań. Jakie matchupy slight? Lepsze lava spike czy Keldon Maraudersczy może oba i pozbyć się pup?(talia ma 16 paleń,16 creature, 4 scrolle, 20 landów)?



Greg - Cz sie 23, 2007 10:16 pm
" />
">?(talia ma 16 paleń,16 creature, 4 scrolle, 20 landów)?

Albo czegoś nie zrozumiałem albo tu wychodzi 56 kart :p

Po za tym czemu chcesz pozbyc się Jackal Pupów przeciez to najlepszy czerwony stwór 2/1 za jedna mane i wystawiony w 1 turze pomaga nabic szybkie tempo. a Keldon Marauders jakos mi tak smierdzą tak samo jak lava spike od których lepszy jest Rift Bolt. A w wersj Osada, Masahiro strasznie dziwny jest mana base te 19 landów w tym 3 które nie daja r many i nie sa mountainami :/



HomAR - Cz sie 23, 2007 11:16 pm
" />
">strasznie dziwny jest mana base te 19 landów w tym 3 które nie daja r many i nie sa mountainami :/

;o masz na mysli wastelandy? CHyba najlepszy poza feczami lad do aggro w tym formacie,niekontrowalna ponza za 0 many na ldzie chyba nie jest zla...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom