ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Legacy] Suicide
M0rw47h - Pn paź 17, 2005 8:55 pm " />Sujka, co by tu się długo rozwodzić, piękny deck Budget wersji nie ma, bo deck imho nie jest drogi... Mana Accel: Swamp 17 Mishra Factory 3 - napiera, flashuje się pod terke Dark Ritual 4 - boost, boost Aggro: Phyrexian Negator 3 - duży, brzydki i to w nim lubie Nantuko Shade 3 - podstawowy krit, brak żadnego drawbacku, a za to jaki potencjał Hypnotic Specter 3 - pomaga kontrolować stół, ma fly, genialny naporowiec Masticore 3 - strzeżcie się gobliny i inne robale, masticora nadchodzi ^^ Control: Duress 3 - discard, poprzedza terapie aby wysądować w co ją rzucać Cabal Therapy 3 - discard, ładnie kosi Hymn of Tourach 4 - znowu discard, hymny wywołują ogromny chaos w serach wrogów ^^ Sinkhole 3 - za BB niszczy land, czego więcej chcieć? Contagion 3 - wydaje się być średnie, zdejmuje wszelkie robactwo przy removie nadmiernego rituala, bardzo dobry removal Spinning Darkness 4 - genialny removal, zazwyczaj zagrywamy go za darmo, ponieważ discardem, sinkholami i innym removalem oraz ritualami napełniamy bardzo szybko grave Diabolic Edict 4 - czyści trolle i inne nietargetowalne brzydale, które mogłby nam namieszać SB: Perish 4 - na wszelkie survy, stompy i inne xG decki Engineered Plague 4 - gobo, gobo, gobo i jeszcze raz gobo Powder Keg 4 - landstill, gobo i cała reszta ferajny... czemu to nie gra w mainie?! Defense Grid 3 - kontrole, wymusza odpalenie dysq, co pozwala nam wysypać nasze kritki, jeśli opp nie ma dysq to jesteśmy w domu ^^ Matchupy : Fisza - fisza tak jak każda kontrola zwija się i idzie do domu... Gobo - przed side cięzko ale jesteśmy w stanie wygrać, mimo wszystko 60% dla gobo, dla nas tylko 40%, po side powinno pujść z górki Sligh - pożera nas, każda karta dociągnięta przez oppa przybiża nas do końca gry, własny negator jest dla nas zbyt dużym ciężarem... Nie dajemy rady... pomysłów brak, może kegi? Landstill - still nas boli (łamie naszą nawałnice discardu), swordy nas bolą, dysk nas boli... Ale wydaje się być ok, jeśli odpowiednio używamy naszych zabawek damy rade! 50%/50% - po side nieco lepiej ale ciągle zle... Surv - troche pograłem, było jakies 60% do 40% dla przeciwnika, po wprowadzeniu lekkich zmian (czyli to co jest obecnie) wyszło na jakies 80% do 20% dla nas przed side, po jest z górki... Stomp, mono g - dużo removalu chroni nasz przed wszelakim wysypem, po side mamy perishe i kegi, czego więcej chcieć od życia? Psychatog - to jest tu taki? Autowin... Podsumowując... Ogólnie wydaje się być dobrze, deck jest żywcem przeniesiony z t1, po mocnych przeróbkach daje rade wiekszości, złe jest tylko z slightem i burnem. Czy sądzicie, że ten deck może zaistnieć na polskiej scenie legancy? Paski - Pn paź 17, 2005 9:39 pm " />Troszki przesadziłeś z tymi matchupami Ale deck zgadzam się tani i dobry (grałem chyba nawet z Tobą). Nie podobają mi się Masticory, przy naszym pempie odrzucania kart z ręki ona długo nie pozyje. Jak dla mnie zbędny też Contagion, tutaj wszystkie karty coś robią i w każdym momencie sa potrzebne (no może oprócz Rituala ) za duży koszt jak na jego małą abilitke. ZAmiast tych kart powrzucał bym: Dodatkowego Singhola. Dodatkową Therapię bo robi masakre. i coś pokroju Smother/Chainers Edict aby oczyścić drogę Negusiom. siepacz - Wt paź 18, 2005 4:03 am " />mimo wszystko wersja tragiczna jest... czemu nie masz kompletu mishr? spectrow? duressow?sinkholi? stw - Wt paź 18, 2005 8:12 am " />Pierwsze primo. Mishry do kompletu, zawsze to jest dobry bloker 3/3 na Warchiefa czy inne paskudztwo. Drugie primo. Terapie Out, do kompletu Duresy i diabolic edicty. Trzecie primo. Nie jestem przekonany do Sinkhol. Niby są dobre, ale z drugiej strony są ble, ble, ble. MasterBLB - Wt paź 18, 2005 8:15 am " />jak ktoś nie lubi sinkholi,a bez wastów tracą raczej sens trzymania mym zdaniem,to w zastępstwie można grać unearthem Gotrq - Wt paź 18, 2005 9:14 am " />KosA z malych glebi mojej podswiadomosci... GPT Lille w Wa-wie na ostatnim maratonie. Looknij na top1. donarturo - Wt paź 18, 2005 9:47 am " /> ">Cabal Therapy 3 - discard, ładnie kosi Lepiej trzymac komplet Duressow i Hymnow, flashbacka raczej nie czesto zagrasz ">Sinkhole 3 - za BB niszczy land, czego więcej chcieć? czego wiecej, hmm... może zeby CoWow nie bylo ? Karta jest bardzo specyficzna. Na Survivale, Stilla, Sligha, Burna, Gobliny zupelnie nic nie robi a to sa nasze najgorsze matchupy ">Contagion 3 - wydaje się być średnie, zdejmuje wszelkie robactwo przy removie nadmiernego rituala, bardzo dobry removal Czy Ty wogole myslisz nad tym co piszesz ? moglbys sie zdecydować ">Spinning Darkness 4 - genialny removal, zazwyczaj zagrywamy go za darmo, ponieważ discardem, sinkholami i innym removalem oraz ritualami napełniamy bardzo szybko grave Spinacze sa akurat dosyc slabe, czesto brakuje kart w grobie zwlaszcza gdy chcesz zagrać dwie sztuki, a hardcastowanie nie wchodzi raczej w gre. ">Fisza - fisza tak jak każda kontrola zwija się i idzie do domu... Zacznijmy od tego ze Fish nie jest kontrola a agrokontrolą matchup z Fishem zalezy od jego wariantu MonoU/UW/UR o ile MonoU jest raczej dosyc latwy ze wzgledy na bezstresowe zarzucanie szybkich Negatorow i Shadow to z UR i UW juz tak cukierkowo nie jest. Bardzo pomagaja Wastelandy (ktorych o dziwo u Ciebie z niewiadomych powodow brak), Contagiony i Masticora ktore masakruja male stworki przeciwnika ">Gobo - przed side cięzko ale jesteśmy w stanie wygrać, mimo wszystko 60% dla gobo, dla nas tylko 40%, po side powinno pujść z górki Po sidzie wcale nie jest tak latwo potrzebujemy 2 plag w pierwszych 3 turach żeby gra stala sie latwa, z jedna Gobosy sobie poradza bez wiekszych problemow przy srednim podejsciu ">Sligh - pożera nas, każda karta dociągnięta przez oppa przybiża nas do końca gry, własny negator jest dla nas zbyt dużym ciężarem... Nie dajemy rady... pomysłów brak, może kegi? a Chalice of the Void kiedykolwiek slyszaleś ? Chaliska za 1 jest dla klasycznego Sligha zgonem na miejscu, zostaja mu tylko Kulki, Fireblasty, Incinerejty i Pyrokinesis jezeli ich uzywa. ">Surv - troche pograłem, było jakies 60% do 40% dla przeciwnika, po wprowadzeniu lekkich zmian (czyli to co jest obecnie) wyszło na jakies 80% do 20% dla nas przed side, po jest z górki... rozumiem ze pod pojeciem 'Surv" rozumiesz ATSa? jezeli tak to nie kim byli twoji przeciwnicy ale doswiadczony kierowca przejedzie sie po sujce bez wiekszych problemow. Najwieksze szanse daje pierwszoturowy Negator i zapewnienie mu odpowiedniej ilosci permanentow do poswiecania. Jezeli damy sie rozbudowac przeciwnikowi i wpuscimy w stol Survivala szanse na zwyciestwo topnieja w mgnieniu oka ">Psychatog - to jest tu taki? Autowin... To mnie rozwalilo, otoz Psychatog istnieje i jest kolejnym koszmarem kontry, Fire/Icy, Terminaty, Sceptry, swietny card advantage... wszystko co lubimy. Ten deck takl samo jak survival ma odpowiedz na wszystko i jezeli sie rozbuduje ciezko mu cos zrobic, szybkie Negatory i spolka maja natomiast nie mily zwyczaj lapania F/I i terminatów/smotherow więc nie zawsze sa dobrym rozwiazaniem ">Podsumowując... Ogólnie wydaje się być dobrze, deck jest żywcem przeniesiony z t1, po mocnych przeróbkach daje rade wiekszości, złe jest tylko z slightem i burnem. Czy sądzicie, że ten deck może zaistnieć na polskiej scenie legancy? 'Nienajlepsze' matchupy z najpopularniejszymi deckami w formacie (Still/Survivale/Gobliny/Burn) raczej mu nie sluza. dobrze to on ma raczej tylko z kombodeckami pokroju Solitarity/Belchera/TJSa i The Game gdzie kilka sztuk dobrze wycelowanego discardu wygrywa nam gry. niemniej w naszym polskim meta deck moze pograc ">Nie podobają mi się Masticory, przy naszym pempie odrzucania kart z ręki ona długo nie pozyje. Masticora (nie liczac shada w late game) jest jedynym kritem ktory ma szanse przezyc na stole w starciu ze slighem czy Burnem ">Jak dla mnie zbędny też Contagion, tutaj wszystkie karty coś robią i w każdym momencie sa potrzebne (no może oprócz Rituala ) za duży koszt jak na jego małą abilitke. Nie majac Contagionow czym chcesz zabijac 1 turowe Lackeye ? Zarg - Wt paź 18, 2005 1:21 pm " /> ">Sinkhole 3 - za BB niszczy land, czego więcej chcieć? czego wiecej, hmm... może zeby CoWow nie bylo ? Karta jest bardzo specyficzna. Na Survivale, Stilla, Sligha, Burna, Gobliny zupelnie nic nie robi a to sa nasze najgorsze matchupy ATS czy Welder Survival mają bardzo słabe mana base, więc w połączeniu z dobrym creature removalem land destruction jest dobre, a po pojawieniu się enchantmentu na stole jest w zasadzie jedyną nadzieją na wygraną... Sinkhole jest też dobry na Landstilla, szczególnie, że Crucible nie jest już prawie grane. Co nie zmienia faktu, że granie na Sinkhole'ach przy braku Wastelandów jest trochę bez sensu... Podejrzewam, że przy rozsądnym buildzie obu decków (0 Crucible i komplet Sinkhole'i oraz Waste'ów) matchup jest w miarę wyrówny. ">rozumiem ze pod pojeciem 'Surv" rozumiesz ATSa? jezeli tak to nie kim byli twoji przeciwnicy ale doswiadczony kierowca przejedzie sie po sujce bez wiekszych problemow. Bez przesady, ten matchup jest dość wyrównany. Ale fakt, odnoszę wrażenie, że wymaga trochę umiejętności od obu graczy i nie spełnienie tego warunku może mocno zniekształcić rezultaty. donarturo - Wt paź 18, 2005 4:36 pm " />wersji survivali jest coniemiara, w zasadzie co gracz to inny spis nawet jezeli podpadaja pod ta sama kategorie. ogralem matchup Sui vs ATS (4color) w obie strony i monoB suicide za wiele nie robil, wersja BG radzila sobie troche lepiej. M0rw47h - So lis 26, 2005 8:03 pm " />Porządny suicide masz tu -> http://www.wizards.com/default.asp?x=mt ... /welcome#1 Zaś ten o którym Ty mówisz to jest raczej z bloku stw - So lis 26, 2005 11:54 pm " />Ta wersja Bw, którą zapodałeś nie działa!!! Idzie ostro na farcie. Ma 50%/50% z gobosami i do tego niesamowicie topis z wszelkimi Slighami!!! Confidant jest fajna kartą!, ale czemu wszyscy chą nią grać!!! Grając Confidantem tracisz dostęp do takich kart jak Unheart, czy Contagion! Zarg - N lis 27, 2005 12:13 am " />Ma równą grę z najlepszym naporem (i zapewnie deckiem wogóle) w formacie, karci kontrole i comba. No, ale brak dostępu do takich format defining kart jak Contagion czy Unearth oraz słaby matchup z wszechobecnym Slighem sprawia, że deck zupełnie nie działa... Swoją drogą - jeżeli ktoś chce dyskutować szerzej o decku Pikuli, to polecam założyć oddzielny temat, bo suicide to nie jest... stw - Cz maja 31, 2007 2:52 pm " />No i sujka powróciła, co prawda w zmienionej wersji ale zawsze to jest powrót. Decklista z GP Columbus 16 Swamp 4 Wasteland 4 Carnophage 4 Order of the Ebon Hand 4 Stromgald Crusader 4 Nantuko Shade 4 Sarcomancy 4 Hymn to Tourach 4 Unmask 4 Duress 4 Umezawa's Jitte 4 Dark Ritual SB 3 Cursed Scroll 4 Leyline of the Void 4 Serum Powder 4 Engineered Plague Jak widać decklista nieco zmieniona. nastawiona na szybkie zabicie i discard ręki przeciwnika. Deck ma 8 pierwszoturowych kolesi 2/2 oraz 8 koleis z protką na biały. 12 sztuk discardu pozwala walczyć z kontrolkami i combami, zaś 4 mainowe dzidy na walkę z goblinami i fishami. Kolejna wersja sujki co prawda ze splashem białego mająca mainowe karty będące bardzo dobrą odpowiedzią na hulka. Chodzi głownie o mainowe Swordy, Contagiony oraz Crypt Creeper. Do tego deck posiada również bardzo dużo kolesi pro white, żeby walczyć z Fishami, które są nastawione na walkę z Hulkiem. 3 Scrubland 3 Bloodstained Mire 1 Polluted Delta 1 Flooded Strand 1 Underground Sea 14 Swamp 2 Crypt Creeper 2 Hypnotic Specter 3 Order of the Ebon Hand 4 Hand of Cruelty 3 Plague Sliver 4 Dark Confidant 2 Stromgald Crusader 4 Swords to Plowshares 4 Duress 3 Contagion 4 Hymn to Tourach 2 Umezawa's Jitte SB 2 Extirpate 3 Engineered Plague 3 Pithing Needle 4 Leyline of the Void 2 Tormod's Crypt 1 Umezawa's Jitte crovax85 - Pt cze 01, 2007 9:36 pm " />Od jakiegoś czasu składałem sobie suicide w Legacy bądź Vintage, a tu wT8 GP Columbus pojawiają się aż dwie sujki z czego pierwsza wersja jaką zaprezentował stw jest bardzo podobna do mojej. Pierwsze co zauważyłem to brak Cabal Therapy, ale to akurat jest jasne zważając na Flash Hulki w meta tego turnieju, gdzie nie możemy sobie pozwolić na chybienie Terapią. Zastanawia mnie jednak obecność 4 mainowych Umezawa's Jitte- wydaje mi się, że 3 by wystarczyły. Testując rozwiązanie z kompletem Jitty zauważyłem że czasami przy dłuższych grach była martwą kartą na ręku bez możliwości zdyskartowania jej pod alternatywny koszt Unmasków. Jedyne co mogła zrobić wtedy Jitta to "udawanie" czegoś innego w świadomości oppa. $uchy - Cz cze 21, 2007 1:28 pm " />w tym spisie brakuje 4 wastelandów crovax85 - Cz cze 21, 2007 6:07 pm " />Imo brak tu Wastelandów, bo ten spis jest nastawiony na niszczenie Falash Hulków, których było na Columbusie sporo. Wazniejsze jest tutaj szybkie wystawienie swampa i z pomoca darka (lub bez) zmasakrowanie ręki oppa Hymnami, Unmaskami i Duressami. stw - Cz cze 21, 2007 6:09 pm " />Kod:Wasteland był wpisany tylko jakiś błąd jest z tagami [k20] [/k20] Do tego nie było widać dalszej części posta. Usunąłem tagi [k20] i już wszystko widać. ;) FALI - N cze 24, 2007 9:25 pm " />Moglby ktos zamiescic jakas nowa i optymalna wersje sujki? Bo niedlugo pewnie ruszy u nas scena tego formatu, ja mysle o tym deku a sam jestem leniwy i nie chce mi sie szukac . Z gory thx. Wapniak - So cze 30, 2007 8:53 am " />Na przykład - taka: 4 Carnophage 4 Sarcomancy 4 Stromgald Crusader 4 Order of the Ebon Hand 4 Duress 4 Nantuko Shade 3 Umezawa's Jitte 3 Unmask 4 Hymn to Tourach 16 Swamp 4 Dark Ritual 4 Wasteland 2 Contagion SB: 2 Contagion SB: 4 Engineered Plague SB: 3 Cursed Scroll SB: 2 Pithing Needle SB: 4 Leyline of the Void Chmura - So cze 30, 2007 9:26 am " /> ">4 Carnophage 4 Sarcomancy 4 Stromgald Crusader 4 Order of the Ebon Hand 4 Duress 4 Nantuko Shade 3 Umezawa's Jitte 3 Unmask 4 Hymn to Tourach 16 Swamp 4 Dark Ritual 4 Wasteland 2 Contagion SB: 2 Contagion SB: 4 Engineered Plague SB: 3 Cursed Scroll SB: 2 Pithing Needle SB: 4 Leyline of the Void Wersja Starka, z sześcioma mało znaczącymi kartami różnicy. W którymś artykule, po banie Flasha sam pisał, że nie warto już tym deckiem grać, więc nie paliłbym się na to, skoro sam twórca twierdzi, że deck zdechł. donarturo - So cze 30, 2007 1:37 pm " />Ta wersja miala wygrywac z dwoma deckami... Hulkiem (discard i sidowe Leyliny w oryginale wspomagane Serum Powderami) i antyHulk Fishem (duzo kolesi proWhite i sidowe scrolle zabijajace rybkom wszystko poza Gruntami/Avengerami) Fali chciał coś na turniej w Polsce, popatrzmy... Z goblinami masz szanse jezeli dobierzesz porno w stylu 1st turn koles 2nd turn dark jitte equip attack a i to czasem nie starcza, z fiolkami jezeli ich nie trafisz discardem nie robisz nic, remowal w postaci jitte i 2 contagionow to troche za malo, masz przynajmniej blokerow na Lackeye. Na sidowych plagach nie bardzo można polegac, ale w tym mu zdarza ci sie jeszcze cos robić UGR Treshold zjada cie do kosci, Bolty, F/i i sidowe Pyroclasmy robia z tych kolesi 2/2 2+/1 sieczke, a bez nich nie masz co przeciwstawic Mangustom i Miśkom, jezeli zobaczysz na stole Smoka mozesz sie potasować. Z wersją UGW masz lepiej ze względu na tych kolesi pro white. Wszelkiej masci Survivale zjedzą cie na miejscu. Dla Slighów i Burnów jesteś free byem. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||