ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
[Legacy] The Game
donarturo - Cz paź 13, 2005 12:23 am " />Chcialbym przedstawic wam dosyc oryginalny deck którego twórcą jest Mike "Hollywood" Keller a jest to nic innego jak Oath w Legacy czyli "The Game" Pewnie zaraz ktos chciałby mi wytknąć że Oath of Druids ma bana w Legacy. Naprawde? i co z tego ?... skoro jest ten koleś... ![]() Idea decku jest prosta zagrać Gamekeepera, w dowolny sposob poslać go na graveyard wyszukać Kolosa i patrzeć jak twoj przeciwnik probuje sie go pozbyć No ale przejdźmy do konkretów, oto oryginalna decklista: "The Game" Manabase: 7 Swamp 3 Forest 2 Bayou - dlaczego tylko dwa? bo nie lubimy Wastelandów 4 Polluted Delta - szuka Swampa lub Bayou 2 Windswept Heath - szuka Foresta lub Bayou 3 Treetop Village - w 80% przyadkow gorszy Forest ale czasem sie przydaje do ochrony przed Edyktami, zadania kilku dodatkowych obrażeń, niekontrowalny wastelandowalny krit na kontrolki itp... Kombo 4 Gamekeeper - podstawa decku 2 Darksteel Collossus - wielki wredny koleś 1 Dragon Breath - wielki wredny koleś z hastem ? Toolbox 4 Dark Ritual - akceleracja many 4 Duress - poprostu discard, nie lubimy StP Echoingów i tym podobnych rzeczy 4 Hymn to Tourach - więcej discardu 4 Cabal Therapy - jeszcze więcej discardu i co najważniejsze posyła Gamekeepera do krainy wiecznych łowów 2 Funeral Charm - kart cud, discard (który jezeli trzeba można rzucic w siebie) + remowal na wszedobylskie Lackeye i inne male wredne stworki, pozwala dobić Gamekeepera a i kierowca Psychatoga nie raz dokladnie przeczyta Charma ze dwa razy po tym jak oswiadczysz e Twoj Kolos wlasnie stal sie nieblokowalny 4 Night's Whisper - draw 3 Diabolic Edict - remowal na krity opa jak i wlasnego Gamekeepera 2 Naturalize - Fiolki, Sceptry, CoW, Confinement, Survival... cel zawsze sie znajdzie 3 Pernicious Deed - element kontroli stołu, w razie desperacji zdejmuje Gamekeepera 2 Decree of Pain - głowne na hordy Goblinów, ale także jest bardzo niemiła niespodzianką dla Stilla, mimo wszystko wole Hideousów Laughtery bo ta karta jest głownie wlasnie na gobosy 1 Regrowth - tak na wszelki wypadek Sideboard 4 Perish - Stompy/Survival... 2 Persecute - Solitarity/Parfait... 3 Tsunami - wszelkie kontrole z niebieskim, poprzedzony kilkoma tonami discardu jest zabojcze 2 Chains of Mephistopheles - kontrole 2 Cranial Extraction - Belcher/Trix/mirror... wszelkie kombodecki, a nawet Swords to Plowshares jak ktos zdesperowany 2 Coffin Purge - Reanimator/Survival... Irytujace jset tylko znalezienie jednym Gamekeeperem drugiego, ale po poslaniu do piachu dwóch sztuk w 90% przypadkow Kolos zawita na stole Deck teoretycznie jest w stane pozamiatac przeciwnika do trzeciej tury ... 1: Swamp, Terapia (lub Charm w siebie i zrzucenie Terapi) 2: Forest, Dark Ritual, Gamekeeper, Terapia z Flashbacku, Kolos z Dragon Breathem, atak 3: atak, sideboard ... co wcale nie oznacza ze musimy sie nim spieszyć.(można sie niemilo zdziwić kiedy zamiast Kolosa zobaczymy Elfa) W grze z kontrolami i kombodeckami kombo odpalamy raczej dopiero po wyczyszczeniu reki przeciwnika discardem i upewnieniu sie ze nie ma odpowiedzi na Kolosa. Inaczej sprawa wygłada z tępymi naporami jak Gobliny, RG czy Affinity z ktorymi trzeba byc szybszym co specjalnie trudne nie jest. Co do konkretnych matchupow to z Goblinami/RG/Affinity i innymi mało wyrafinowanymi naporami jest dosyc prosto. szybki 2-3 turowy Kolos to praktycznie pewny win, w early gamie standardowo meczymy przeciwnika discardem i Charmami/Edyktami na dluzsze rozgrywki przydają sie Deedy i Dekrety/Laughtery. W wiekszosci przypadkow jestesmy jednak zbyt szybcy i mid-gamu juz nie ma (albo goby/affinity dostalo jedno z porno rozdan z ktorymi nic sie nie da zrobic ). Gorzej sprawa sie ma z bardziej ambitnymi deckami jak UG Madness czy WW/WWu które posiadaja jakies elementy kontroli: kontry i bounce (UG) albo StP (WW) W starciu z niebieskimi kontrolami i klasycznymi kombodeckami typu Belcher/Solitarity/TJS także mamy całkiem nieżle, discard strasznie boli a tego mamy aż za dużo, w sideboardzie czekaja kolejne zabawki. Poważne problemy zaczynają sie gdy trafimy na (A)TSa Ten ma odpowiedz praktycznie na wszystko, a jezeli zdolal przepchanc szybkiego Survivala szanse na zwyciestwo topnieja z tury na ture Innych match-upow ne mialem okazji grac Co do innych wariantów tej talii to istnieja wersje z niebieskim dla Brainstormów/Intuicji itp ale strasznie cierpi wtedy manabase, niektórzy graja na Living Wishe lub Wordly Tutory do szukania Gamekeeperów, a także Roar of the Wurmy do wstawiania robali z flashbaku po wczesniejszym przemieleniu ich Gamekeeperem do grobu. Czasem dodawane sa Contagiony zeby miec wiecej odpowiedzi na Lackeye itp zapraszam do dyskusji twoface - Cz paź 13, 2005 9:49 am " />Jak to sam zauważyłeś nie jest za ciekawy matchup z kontrolami a najgorzej to chyba będzie z UW (landstill) bo albo pójdzie kontra w Gamekeepera a nawet jak wejdzie kolos to przywita go Swords to Plowshares, z kolei standstille zmniejszą efektywność discardu. Mainowy Decree of Pain może jednak pozabijać landy "landstilowi" co go strasznie zaboli, chyba że będzie miał Crucible of Worlds w stole. Osobiście grałbym na 2 Gamekeeperach i 2 albo nawet 3 Living Wishach które pomogą nawet po Swordzie. Ale to tylko takie moje odczucie bo trzebaby to sprawdzić w testach czy to by się sprawdziło. donarturo - Cz paź 13, 2005 5:44 pm " />twoface: Wersja tu przedsawiona jest wersja oryginalną, moja sie 'troszke' rozni czarne deckrety sa dobre tylko jako odpowiedz na dekret Stilla, ale on i tak najczesciej zabija manalndami. Za to na gobliny sa czesto o ta 1 mane za wolne, stad zdecydowanie wole Laughtery Od Wishy znacznie lepiej sprawdzaja sie Wordly Tutory zarowno do szukania Elfika jak i ukladania Kolosa tam gdzie chcemy MasterBLB - Cz paź 13, 2005 7:31 pm " />hmmmmm,a czemu nie grywa się tu na gaea's blessingi,jak to w oathu? QweR - Cz paź 13, 2005 7:43 pm " />wiecej celow -> mniejsza szansa ze sie przewiniesz. I ilosc celow jest wlasnie dla mnie problemem - odpalajac keepera masz 40% szans na to, ze trafisz kolosa. - tava " />Z celami nie ma problemu, przy tylu terapiach zawsze jak sie przewijalem do kolejnego gamekeepera to jakas sie przewinela razem z nim i odpalal sie kolejny donarturo - Cz paź 13, 2005 8:31 pm " /> ">hmmmmm,a czemu nie grywa się tu na gaea's blessingi,jak to w oathu?sytuacja hipotetyczna: poslales Gamekeepera do piachu .... znalazles Elfa zamiast Kolosa i trafiles Blessinga, i zamiast odpalic Terapie z grobu kminisz jak go zabic w nastepnej turze ( i liczyc na farta zebys tym razem trafil w Kolosa, albo skipnal Blessinga) Wtasowywanie Terapii do biblioteki nie jest tym czego sobie zyczymy bzyk - Pt paź 14, 2005 9:08 am " />IMHO: mnie jakos nie przekonuje keeper .... imho latwiej by bylo grac na defense of the heart i orchardach -> nie byloby problemu ze trafimy drugiego keepera twoface - Pt paź 14, 2005 9:18 am " />W defenca może pójść ci disenchant, poza tym opp ma turę na reakcję. Warmonger - Pt paź 14, 2005 9:28 am " />Drugiego Keepera poświęcasz terapią zakopaną przez ability pierwszego. Wrobz - Śr sie 23, 2006 6:27 pm " />Zaciekawił mnie ten deck nawet bardzo Tylko brakuje mi tu Living Wishy Próbowałem nawet sklecić wersję z Wishami i oto rezultaty: Lands (20) 6 Swamp 4 Bloodstained Mire 3 Forest 2 Treetop Village 2 Wooded Foothills 2 Overgrown Tomb 1 Barren Moor Creatures (4) 3 Gamekeeper 1 Darksteel Colossus Other (36) 4 Duress 4 Dark Ritual 4 Cabal Therapy 4 Night's Whisper 3 Diabolic Edict 3 Distress 2 Funeral Charm 2 Decree of Pain 3 Living Wish 2 Krosan Grip 1 Worldly Tutor 3 Pernicious Deed 1 Dragon Breath Sideboard (15) 3 Choke 3 Perish 2 Persecute 2 Cranial Extraction 1 Gamekeeper 1 Eternal Witness 1 Loaming Shaman 1 Mesmeric Fiend 1 Wasteland Wishe zapewniają nam ochronę kluczowych kart (Gamekeeper, Colossus) przed Ekstrakcją i łatwiejszy do nich dostęp. Co do Worldly Tutorów, są dobre, ale nie uchronią Keepera i Kolosa przed Ekstrakcją, a przegrać przez 1 spell to porażka trochę Niby mamy tonę discardu, ale przeciwnik może szybko się po tym pozbierać, lub poprostu stopdeczyć Craniala. Ich plusem za to jest ich budżetowość oraz to że są szybsze od Wishy. Pozatym można sobie ustawić kolosa na topie Jeśli macie jakieś propozycje co do sideboardu to chętnie posłucham |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||