ďťż
[Legacy] UG Worse Than Fish



:Pim:Pek - Śr paź 19, 2005 12:50 pm
" />Suggested by Daniel Spero on 2005-07-03 as a potential deck for Legacy

Artifacts
4 http://www.starcitygames.com/php/news/a ... 10025.html

jesli ktos interesuje sie Fish'em pod Legacy to zalecam przeczytanie, bo artykul naprawde dobry, niezle sie czyta i zawiera sporo przydatnych informacji. A jak sie nie interesuje, to niech i tak przeczyta

a teraz na temat samego decku - jest to konwersja Worse Than Fish'a z T1, ktory troche szarpie na turniejach za granica. Troszke na jego temat jest wyjasnione/powiedziane w samym artykule. Jest to najbardziej naporowa wersja Rybki, dzieki czemu ma chyba najwieksze szanse powalczyc w Legacy, ktorego meta jest pelne aggro. Poki co jest to jeszcze casual, bo przynajmniej ja nie widzialem Fish'a w zadnych Topach wiekszych turniejow. Obecnie zaczalem testowac ten deck, jednak troszke inny spis (ja np. probuje "uruchomic" 2 [mtg]Eternall_Witness[/mtg]), ktory zamieszcze pozniej, razem z opisem matchup'ow po szerszym testingu^^ .Deck wedlug mnie daje ogromna przyjemnosc z gry. To tyle od ksiedza prowadzacego i zapraszam do przeczytania artykulu, i komentowania samego deck'a^^

Co do znaczenia konkretnych kart:

Artifacts
4 Aether Vial cztery musza byc! Nie dosc, ze nas przyspiesza, pomaga z kontrolkami, to jeszcze sliiicznie wspolgra ze Standstilem

Creatures
4 Basking Rootwalla Karta poprostu stworzona do tego decka. Slicznie dziala z Mongrelem. Pierwszoturowy drop. Pompuje sie. Zabija manlandy. Wchodzi za darmo, niekontrowalnie i na instancie. Jakby jeszcze byla blondynka z dlugimi nogami...
4 Gaea's Skyfolk Coz, specjalnie wypasiony nie jest, ale za 2cc, flying i co najwaznijsze moze sluzyc jako paliwo pod FoW'a!
3 Ninja Of The Deep Hours Szczeze mowiac, on mi sie wogole nie podoba i spokojnie mozna go czyms innym zastapic, bo ta karta jest dobra w T1, ale meta Legacy jest o wiele bardziej naporowe! wiec zaatakuje raz, dociagnie karte, a potem bedzie nam sluzyl tylko jako chump-bloker.
4 Wild Mongrell misiek za 2cc, 2/2 pompuje sie, zzuca Rootwale, a takze np. trzeciego, zupelnie nam niepotrzebengo Viala

Enchantments
4 Standstill Jedna z podstaw, naprawde bardzo dobry dociag, szczegolnie dlatego, ze mamy 4 Viale i malych tanich harcerzy, manlandy, dzieki czemu mamy zazwyczaj przewage w early game.

Instants
4 Brainstorm yyy bez komentarza?
4 Daze Pierwszoturowa kontra. Dlaczego nie np. Counterspell? Bo w tym decku zadko kiedy mamy zostawiona wolna mane, np. ze wzgledu na pompujaca sie Rootwale. Mozna ewentualnie probowac zastapic 2-3 Stiflami, jezli brakuje na cos wolnych slotow
4 Force Of Will bez komentarza najlepsza kontra w formacie, zeroturowa :]
2 Psionic Blast Ator sugerowal, aby zastapic to Echoing Truth i moim zdaniem to dobry pomysl, gdyz nie dysponujemy zadnym removalem

Legendary Artifacts
3 Umezawa's Jitte Dlaczego nie Sword? nie wiem mozna probowac testowac, ja sprobuje i w miare mozliwosci postaram sie napisac co uwazam za lepsze ^^

Basic Lands
1 Forest
2 Island

Lands
4 Flooded Strand
4 Mishras Factory najlepszy manland, swietny bloker, moze wchodzic do gry przy Standstillu i to jest chyba jego najwieksza zaleta.
1 Polluted Delta
4 Tropical Island
4 Wasteland opoznia oppa




siepacz - Śr paź 19, 2005 2:12 pm
" />artykul przeczytalem i nie podniecalbym sie tak, gdyz po prostu nie zgadzam sie z nim w wielu sprawach. duzo lepsze sa artykuly, do ktorych koles dal linki na koncu

co do decklisty - gdzie to jasnej ciasnej River Boa sa? przeciez toto nieblokowalne jest i jeszcze regeneruje... chyba najlepszy obok ascetica zielony krit w formacie. zamiast skyfolkow. poza tym calosc ogolnie dziwnie wyglada :/



twoface - Śr paź 19, 2005 2:58 pm
" />To tylko potencjalny deck, który chyba nigdzie nie grał. W sumie nie wiem czy można go zaliczyć do sprawdzonych talii. Ja to bym wstavił River Boa zamiat Basking Rootwalla.



stw - Śr paź 19, 2005 6:11 pm
" />Nie za mało kritów jak na 4 vialki. Ja bym tu jakiś boucerów albo Spiketaili wcisnął.
Acha i może Cruclible nie byłoby złym pomysłem?

No i oczywiście Flying Manów




M0rw47h - Śr paź 19, 2005 6:51 pm
" />
">Nie za mało kritów jak na 4 vialki. Ja bym tu jakiś boucerów albo Spiketaili wcisnął.
Acha i może Cruclible nie byłoby złym pomysłem?

No i oczywiście Flying Manów


No i oczywiście nazwałbyś go Mono U Fish?



:Pim:Pek - Śr paź 19, 2005 8:22 pm
" />ok, a wiec po kolei:

na samym poczatku zaznacze, ze to nie jest moj spis. Kilka rzeczy tez mi sie tam nie podoba, jak np. NotDH. W T1 pogrywa, ale w naporowym T1,5 moim zdaniem jest poprostu slaby... Moj spis zamieszcze za kilka dni najprawdopodobniej, po pierwszych testach z wstepnym opisem matchup'ow. Przynajmniej taka mam nadzieje^^. Deck testuje tylko w realu.

River Boy jesli wejdzie to na pewno nie za Rotwale, ktora jest genialna w tym decku. Wchodzi za 0, niekontrowalna, na instancie i sie pompuje. Nie zdejmuja Jej zadne Fire/Icy, zabija wiekszosc manlandow, przezywa ciosy od Ponurego, no i zabija polowe kritow San Diego Zoo.



stw - Śr paź 19, 2005 9:18 pm
" />Jak to niekontrowalna? Przecierz madnesa można normalnie kontrować i do tego jeszcze stiflować.

Do tego River Boa musi być, jest świetny i się regeneruje.

Ja bym jeszcze z maina wywalił tą Deltę i dodał jeszcze jednego basica.

I możę grać na 2 swordach i 1 dzidce?



:Pim:Pek - Cz lis 10, 2005 2:45 pm
" />a wiec testy decka trwaja, obecnie wyglada on tak:

Maindeck:

4 Wasteland
4 Mishra's Factory
4 Tropical Island
3 Flooded Strand
2 Windspweat Heath
2 Forest
2 Island

4 Basking Rootwala
4 Wild Mongrel
4 Gaea's Skyfolk
2 Troll Ascetic/River Boa
2 Ninja of the Deep Hours

2 Living Wish

4 Aether Vial
4 Standstill
4 Force of Will
3 Daze
2 Echoing Truth
2 Pithing Needle
2 Umezawa's Jitte

Wishboard:
1 Wonder
1 Eternal Witness
1 Ravenous Baloth
1 Kira Great ble ble ble
1 Gilded Drake

Sideboard:
2 Echoing Truth
3 Naturalize
3 Stifle
2 Blue Elemental Blast
1 Umezawa's Jitte

co do niektorych kart wogole nie jestem przekonany, jak np NotDH, ale:
1 potrzebuje drawu
2 Potrzebuje paliwa pod FoW'a
jak narazie szukam dla niego zastepcy

Co do Living Wishow, to wg. mnie bardzo dobrze dzialaja w takiej ilosci. Bo potrzebujemy maksymalnie jednego na partie, a przy 2 zadko dociagniemy ich wiecej wyciagają silver bullety, najczesciej chyba Wonder'a. Igla w mainie w iloci dwoch sztuk sprawdza mi sie bardzo dobrze i chyba kazdy wie, jak wiele deckow ona blokuje (!@#$%^;])

Sam deck daje duzo przyjemnosci z gry, a i potrafi powalczyc. Niestety jeszcze nie dosc pogralem/testowalem zeby chociazby zaczac opisywac matchupy..



:Pim:Pek - So lut 04, 2006 11:17 pm
" />Maindeck:

4 Wasteland
4 Mishra's Factory
4 Tropical Island
2 Flooded Strand
2 Windspweat Heath
2 Forest
2 Island
1 Cephalid Coloseum

4 Basking Rootwala
4 Wild Mongrel
4 Gaea's Skyfolk
2 Eternal Witness

4 Aether Vial
4 Standstill
4 Force of Will
3 Daze
2 Stifle (zamiast igiel, bo kompletnie nic nie robily dwom obecnie najmocnijszym deckom w meta - Gro, i Goblinom, ale jesli masz sporo Survivili w meta, to mozesz grac na iglach, tudziez 1 igla/1 stifel;p)
2 Sword of Fire and Ice
2 Intuition
1 Living Wish
2 Echoing Truth
1 Life From The Loam

Wishboard:
1 Wonder
1 Eternal Witness
1 Viridian Zealot
1 Gilded Drake

Sideboard:
3 Moments Peace
3 Naturalize
3 Engineble Explosives
2 pusty slot

po dluuugich testach, "normalnej" wersji rozpoczynam testy czegos takiego. Zastanawiam sie nad 2 x Snap zamiast Truthow, bo pomagaja z drugoturowym Standstillem, i ogolnie fajnie dzialaja (przynajmniej na papiarze^^). Nie wiem, czy te dwie Intuicje to dobry pomysl, ale z drugiej strony dzieki temu mozemy zmienic Swoja role na np Ponze (Loam + Wasteland), mamy draw engine ;p z Colosem, i ogolnie sa tutorem na reke po kazda karte z decku (po to sa witnesski). Po side szukaja 3 moments peacow vs Gobliny dajac nam 4 Time Walki;). Grajac na Intu 1 wish spokojnie wystarczy, bo nie jest zawsze potrzebny. Jitte zamienilem na Swordy, bo czasem poprostu siedzimy bez kart na rece. Rootwala zostaje, dziki niej i Psu narzucamy calkiem mile tempo grajac z np. kontrolami. Najbardziej sie waham z ta Intuicja, bo nie wiem czy w fishu jest wogole jakies miejsce na tutor. wezcie dajcie jakas rade czy cos;p



stw - N lut 05, 2006 9:43 am
" />
">2 Stifle (zamiast igiel, bo kompletnie nic nie robily dwom obecnie najmocnijszym deckom w meta - Gro, i Goblinom, ale jesli masz sporo Survivili w meta, to mozesz grac na iglach, tudziez 1 igla/1 stifel;p)

eeeeeee???Goblin Sharpshooter, fecze, Siege-Gang, Fanatyk, czasami Sparksmith i co najważniejsze AETHER VIAL!!!!!!
A chyba lepiej wyłączyć Vialke z goblinami, a w drugiej grze swoją wysajdować, bo gobliny zrobią ci przy jej pomocy "z d...y jesień średniowicza . A tak poważnie nie będzie ci wesoł jak dostaniesz dwa-trzy niekontrowalne gobliny z Vialki, a w tym miły kolega Ringleaderem zwany, albo pan komendant ze zgrają chłopaków! Acha i gobosy mogą z powodzeniem przy użyciu Vialki grać pod Standstile, a jak już dostaniesz Sharpshootera, potem np Goona to już masz miękko.

I powiedz mi w czym jest stifle lepszy od igieł na gobliny? :



:Pim:Pek - N lut 05, 2006 1:20 pm
" />hm, Lackey? ;]. Poza tym stifel pomaga na kombo, ostatnio grany Iggy Pop, i wogole te wszystkie mono U desire without desire;). Nie wiem, jak narazie tak testuje, ale sie zobaczy. Poza tym stifl wchodzi pod FoWa, i wierz mi, ze ta decyzja to nie jest zadne widzi mi sie, tylko troszke nad tym myslalem. Chociaz w sumie masz racje z tym goblinskim Vialem, a poza tym stifl, "kontruje" Matrone, Ringleadera, Tokeny Ganga, juz wspomnianego Lackeya, Pildrivera, i cycling, do tego wastelanda, i fecza. Wiec tak malo to to nie jest, chociaz fakt, ze nie raz Vial moze byc kluczowy. Ale to jest tylko jeden matchup:/ Wiem, 40% meta, ale tylko jeden. Igla bardzo malo robi na Gro, stifle tez, ale juz np. kontruje fecze, a Igle ustawic na fecza jest bardzo ciezko. Wedlug mnie to wybor zalezny od meta, czy przewazaja surviviale czy kombo, jak Surviviale to Igla jak kombo to stifl.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom