ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Lekcja #2
Maverick - So lut 07, 2004 1:09 pm " />Oto kolejna porcja często zadawanych pytań oraz odpowiedzi na nie. Odpowiedzi udziela Rune Horvik (sędzia 4 poziomu). Mam nadzieję że komuś art okaże się pomocny. PYTANIA DOTYCZĄCE DARKSTEELA Pytanie: Jeśli karta jest niezniszczalna, jak na przykład Myr Matrix to czy może być celem powiedzmy Disenchanta, czy będzie to nieprawidłowy cel dla tego czaru? Odpowiedź: Myr Matrix może być celem Disenchanta bo to że jest on niezniszczalny to nie znaczy że nie może być celem czarów. Tyle tylko że nie zostanie on zniszczony przez ten czar ponieważ nie działają na niego efekty "destroy". Pytanie:[right]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Sword_of_Kaldra.jpg[/right] O ile rozumiem, niezniszczalne kreatury nie mogą być zniszczone przez śmiertelne obrażenia; jednakże, czy mimo to można przypisać/przydzielić im obrażenia? Na przykład, czy stwór 5/5 z trample może przebić obrażenia przez niezniszczalnego blokera 2/2? Czy stwór z nałożonym Sword of Kaldra może usunąć niezniszczalnego stwora z gry? Czy Horned Cheetah blokujący bądź blokowany przez niezniszczalnego stwora daje swojemu kontrolerowi życie? Odpowiedź: Na każde twoje pytanie jest odpowiedź "tak". Gdy 5/5 z trample atakuje to 3dmg wchodzi w gracza. Krit ze Sword of Kaldra może usuwać niezniszczalne krity z gry bo nie wykorzystuje on efektu "destroy". A Horned Cheetah dodaje życia dla swojego kontrolera. Pytanie: Czytając definicje co oznacza że krit lub jakikolwiek inny permanent jest niezniszczalny zobaczyłem że pisze tam że nie podlegają one pod efekt "destroy". Natomiast na starszych kartach jest używane słowo "bury" a nie "destroy". Czy zatem czarem ze słowem "bury" mogę zniszczyć niezniszczalny artefakt? Odpowiedź: Słowo "bury" zostało niegdyś wycofane i zastąpione efektem "destroy". Tak więc czary ze straszych edycji, które używają zwrotu "bury" nie są skuteczną bronią przeciwko niezniszczalnym artefaktom. PYTANIA DOTYCZĄCE MIRRODINA [left]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Psychogenic_Probe.jpg[/left]Pytanie: Przypuśćmy że posiadam dwa Psychogenic Probe w grze. Czy gdy zagram na przeciwnika Reminisce to straci on 4 życia? Odpowiedź: Tak właśnie się stanie. Zdolność tych artefaktów zaczyna się od słowa "kiedy". Tak więc oba Psychogenic Probe szukają warunku do rozpoczęcia działania. Gdy biblioteka jest przetasowywana uruchamiają się automatycznie umiejętności tych kart i tworzą dwa oddzielne stosy. Każdy będzie powodował że gracz traci 2 życia a więc w sumie 4. Pytanie: Czy gdy March of the Machines jest w grze to czy Isochron Scepter będzie nadal moglo kopiować czary z imprintowanych kart? Odpowiedź: Tak. March of the Machines zamienia artefakty w artefaktyczne krity ale nic nie mówi że te artefakty tracą swoje zdolności. Pytanie:[right]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Clockwork_Condor.jpg[/right] Mam Clockwork Condor z dwoma counterkami na nim. Atakuje zadając 2 dmg dla przeciwnika. On wykorzystuje umiejętność Spikeshot Goblin odpowiadając na mój atak i mój Clockwork Condor traci jednego counterka i jest 1/1. Czy to już jest koniec walki i on pozostaje 1/1 czy traci dodatkowo tego jednego counterka za to że zaatakował? Odpowiedź: Clockwork Condor umiera pod koniec walki. Atakujesz Clockwork Condor i przeciwnik odpowiada na atak umiejętnością ze Spikeshot Goblina, który powoduje że Clockwork Condor dostaje 1dmg. Clockwork Condor jeszcze nie ginie bo 1dmg to za mało żeby go zabić. 2dmg wchodzi w przeciwnika i Clockwork Condor traci jednego counterka i teraz jest kritem 1/1, który dostał 1dmg a więc ginie. Pytanie: Gdy zagrywam Dross Harvester to czy będę tracił 4 życia pod koniec tury w której on wyszedł czy pod koniec każdej tury? Odpowiedź: Na Dross Harvester pisze "pod koniec tury..." czyli tyczy się to każdej tury pod koniec której w grze jest Dross Harvester. Pytanie: Mój przeciwnik ma 0 życia. Nie przegrywa gry bo ma na stole Platinum Angel. Wobec tego ja odpalam umiejętność z Proteus Staff i kłade mu pod spód biblioteki Platinum Angel. Przeciwnik odkrywa karty i kolejny krit na jakiego trafił to ponownie Platinum Angel, którego wystawił do gry. Czy on ginie w którymś momencie czy nadal żyje? Odpowiedź: Przeciwnik żyje cały czas. Gdy mu cofnąłeś Platinum Angel i gdyby z tej umiejętności znalazł innego krita to by wtedy zginął bo posiadał 0 życia. Nawet gdyby później wystawil ponownie Platinum Angel np z ręki. Ale jeżeli go wyciągnął poprzez umiejętność Proteus Staff to można powiedzieć że on miał cały czas Platinum Angel w grze i nie ginie. PYTANIA DOTYCZĄCE KART NIECO STARSZYCH Pytanie: Czy można wykorzystywać niebasicowe landy do wykorzystywania umiejętności "landwalk". Na przykład Cabal Pit dla umiejętności "swampwalk"? Odpowiedź: Nie, nie możesz. Na karcie wyraźnie pisze "... controls a swamp" tak więc przeciwnik musi kontrolować jakiegoś Swampa. Nie można do tych celów wykorzystywać landy produkujące czarną mane. [left]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Allied_Strategies.jpg[/left]Pytanie: Pisałeś niedawno że snow-covered (ośnieżone) landy też są podstawowymi landami. Czy gdyby gracz miał 10 landów (5 normalnych i 5 ośnieżonych) to czy mógłbym dobrać 10 kart zagrywając Allied Strategies? Odpowiedź: Nie. To że są one ośnieżone to jest tylko ich własność. To jest tak jak normalny land tylko że ośnieżony. Na przykład ośnieżony Swamp nadal jest Swampem. Tak więc w grze mamy tylko pięć rodzajów basic landów (Foresty, Swampy, Mountainy, Plainsy oraz Islandy). Pytanie: Mój przeciwnik zagrywa Global Ruin. Ja mam w grze tylko dwa basicowe landy (inne). Czy wobec tego mogę żadnego nie usuwać z gry bo na Global Ruin pisze że może zostać po jednym landzie w grze? A czy Global Ruin niszczy niebasicowe landy typu Gaea's Cradle? Odpowiedź: Wybierasz sobie po jednym landzie z każdego typu basicowych landów i poświęcasz resztę. Tak więc w tym przypadku twoją resztą nic nie będzie więc nic nie stracisz. Landy niebasicowe typu Gaea's Cradle zostają poświęcone. [i]Informacja:[i] Landy "podwójne" (dające mane dwóch kolorów) jak na przykład Taiga można uratować przed poświęceniem jeżeli przypiszesz im jakiś konkretny land z podstawowych landów (takie landy, których kolor manu produkuje dany niebasicowy land). Pytanie:[right]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Last_Rites.jpg[/right] Jeśli ja zagrywam Last Rites to czy mój przeciwnik może w odpowiedzi zagrać Circular Logic wykorzystując Madnessa aby skontrować mój Last Rites? Odpowiedź: Nie, nie może. Dzieje się tak ponieważ Circular Logic wszedłby do gry podczas rozpatrywania już Last Rites, tak więc zaczął on by działać dopiero po rozpatrzeniu Last Rites. Pytanie: Mam pytanie dotyczące związku pomiędzy Masticore a Swords to Plowshares. Gdy zagrywam Swords to Plowshares na Masticore to czy może on być zregenerowany? Odpowiedź: Nie, nie może. Masticore można zregenerować tylko wtedy gdy działa na niego efekt "destroy" a Swords to Plowshares działa tak na krita, że usuwa go z gry a nie niszczy. Tak więc Masticore nie można w tym przypadku zregenerować. [left]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Ensnaring_Bridge.jpg[/left]Pytanie: Mam pytanie dotyczące Ensnaring Bridge. Jak on działa na krity, na których punkty ataku mają wpływ inne krity. Chodzi mi tu głównie o Goblin Piledriver. Jeśli ja mam dwie karty na ręku to czy mój przeciwnik może zadeklarować atak Goblin Piledriverem i jakimś innym goblinem? Odpowiedź: Tak, może. Gdy przeciwnik deklaruje atak to power Goblin Piledrivera jest równy 1, tak więc może on atakować. Dopiero potem jego zdolności idą na stos i są rozpatrywane. Ensnaring Bridge działa wtedy gdy podczas deklarowania ataku krit ma power większy niż ty kart na ręku. Pytanie: Gdy mój przeciwnik zagrywa Urza's Rage (bez kickera) a ja odpowiadam na to Mana Drain. Ja dostanę 3 dmg bo nie mogę skontrować Urza's Rage ale czy w następnej turze dostanę 3 many? Odpowiedź: Tak, dostaniesz 3 many. Mana Drain ma dwa efekty. Jednym jest kontrowanie innego czaru a drugim dodawanie many w następnej turze. Te dwa efekty są niezależne od siebie. Urza's Rage może być celem Mana Drain tylko po prostu nie zostanie skontrowany ale mane dostaniesz. Pytanie:[right]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Library_of_Alexandria.jpg[/right] Mam Library of Alexandria i 6 kart na ręku oraz dobieram 3 karty bo zagrywam Ancestral Recall. Czy mogę w odpowiedzi po dobraniu jednej karty zatapować Library of Alexandria i dobrać jeszcze jedną kartę? Odpowiedź: Nie, nie możesz. Nie można grać jakichkolwiek czarów i zdolności podczas rozpatrywania wcześniejszego czaru lub zdolności. Musisz poczekać aż Ancestral Recall zostanie rozpatrzony do końca i wtedy dopiero możesz zagrywać kolejne czary i zdolności. Ale ty będziesz miał już 9 kart na ręku i nie możesz dobrać karty wykorzystując umiejętność Library of Alexandria. Pytanie: Mam w grze Zur's Weirding i rzucam czar typu Ancestral Recall, który pozwala mi dobierać kilka kart. Czy odkrywam karty pojedynczo i przeciwnik po kolei mówi czy poświęca 2 życia czy odkrywam karty na raz i przeciwnik może sobie wybrać którą ja mam odrzucić i on traci za nią 2 życia? Odpowiedź: Kiedy dobierasz kilka kart to są one dobierane pojedynczo, czyli w danym momencie tylko jedna karta. Pokazujesz przeciwnikowi tylko jedną kartę i on musi zdecydować czy masz ją odrzucić i on poświęca 2 życia. Gdy dobierasz kolejne karty przeciwnicy nie mają możliwości poświęcenia 2 życia za karty, których nie zdecydowali się odrzucać wcześniej. [left]http://www.wizards.com/global/images/magic/general/Prosperity.jpg[/left]Pytanie: Podobny problem jak powyżej tylko że teraz z Prosperity. Czy najpierw jeden dobiera karty? Czy wszyscy jednocześnie? Jak to będzie teraz wyglądało? Odpowiedź: Wszyscy gracze dobuierają karty jednocześnie ale po jednej tylko. Z Zur's Weirding w grze będzie to wyglądało następująco: 1. Każdy gracz pokazuje jedną kartę z wierzchu bilbioteki. 2. Jeden z graczy wybiera czy poświęcać 2 życia czy nie. 3. Kolejny gracz wybiera czy poświęcać 2 życia czy nie. 4. Obaj gracze kładą karty albo na ręke albo na cmentarz (zależy od tego czy wcześniej któryś z nich poświęcił 2 życia aby przeciwnik nie brał karty na ręke). 5. I powtarzajcie to X razy. Pytanie: Jest takie coś jak karty promo foil. Czy te karty są legalne i można nimi grać na oficjalnych turniejach? Odpowiedź: Tak, możesz. Są to normalne karty z takim samym rewersem jak inne karty. Można nimi grać na wszystkich turniejach jak normalnymi kartami. Pytanie: Czy Time Spiral pozwala odtapować landy przeciwnika? Odpowiedź: Efekt z Time Spiral mówi "you untap up to six lands". Nic nie jest powiedziane czyje to muszą być landy. Ty wybierasz po prostu 6 dowolnych landów w grze i one są odtapowywane. Źródło: <a href="http://www.wizards.com">wizards.com</a> Sponsor konkursu: <a href="http://www.sklepmtg.prv.pl">Drach & Koszul Store - akcesoria, boxy, single i wiele innych</a> I to już koniec dzisiejszych pytań i odpowiedzi. W najbliższym czasie postaram się przetłumaczyć następne. Czekam ponownie na wszelkie komentarze, uwagi i oceny Amidaris - So lut 07, 2004 4:40 pm " />Widze, ze co niektorzy zawodnicy w swojej slepej pogoni (zeby nie napisac zadzy) kilku boosterkow sa w stanie przetlumaczyc sprawozdanie z "Porannej toalety Budde'go" jesli tylko by takowy znalazlo sie w Internecie .... Do mnie taka forma w najmniejszym nawet stopniu nie trafia. Maverick - So lut 07, 2004 5:35 pm " />Amidaris: "Przetłumaczenie poprawne, dowiedzałem się wielu odpowiedzi na pytania które sam sobie zadaję, artykuł jest the best of the best" "Calkiem niezle to wyszlo, oszczedziles troche roboty Piccolo" "Fajny artykulik. Bardzo mi sie podoba, duzo ciekawych rzeczy sie dowiedzialem" To są komentarze do mojego poprzedniego tłumaczenia podobnego arta tyle że dotyczącego kart z Darksteela. Wiesz dla mnie to jest obojętne co ja tłumaczę ale to przynajmniej jest dosyć przydatne i ludzie przynajmniej korzystają z tego i dowiadują się więcej rzeczy. To nie wiem co jest złego w tym tłumaczeniu. Wydaje mi się że takie coś jest dosyć porzyteczne o czym świadczą powyrze komentarze. No ale trudno zadowolić wszystkich... Amok - So lut 07, 2004 6:11 pm " /> "> Słowo "bury" zostało niegdyś wycofane i zastąpione efektem "destroy". Tak więc czary ze straszych edycji, które używają zwrotu "bury" nie są skuteczną bronią przeciwko niezniszczalnym artefaktom. bury - destroy target <something>. It can't be regenerated. tłumaczenie w paru miejscach niejasne - Mastikora i Swordsy donarturo - So lut 07, 2004 8:03 pm " />Pierwsza czesc wyszla ci znacznie lepiej, (pewnie dlatego tez zebrales tam pochlebne komentarze), tutaj natomiast jes pare wpadek, w niektorych przypadkach czyta sie to troche 'dziwnie' np wspomniany przyklad z Mastysia, jezeli masz zamiar to kontunuowac to sie lepiej do tego przykladaj (czyzby 4pkt za piersza czesc wprawily Cie w samozachwyt ) Co do ilosci przyznanych punktow za ta czesc to poczekam na opinie reszty komisji... BTW Poranna toaleta Budde'go moglaby byc bardzo ciekawa Maverick - So lut 07, 2004 9:12 pm " />Ok wprowadziłem małą zmianę komsetyczną z wyżej wspomnianym Masticorem Co do samozachwytu to chyba nie bo i tak 4pkt w porównaniu do tego ile trzeba zdobyć to niewiele Może po prostu źle mi się jakoś słowa skojarzyły z tym Masticorem Jest już to poprawione i mam nadzieję że teraz jest ok Ale nadal czekam na oceny, komentarze i uwagi TrĄdziK - So lut 07, 2004 10:20 pm " />nawet, nawet chodz to art raczej dla poczatkujacych, ale paru ciekawych rzeczy dowiedzialm sie. oby tak dalej Maverick - So lut 07, 2004 10:52 pm " />Czyli jednak komuś się podoba Kirk Blade - So lut 07, 2004 11:22 pm " />wydaje mi sie ze cos jest z tym Clockwork Condor pogiete jeden kanter zchodzi bo kondor wjezdza a drugi schodzi bo dostaje demage ??? Maverick - N lut 08, 2004 12:04 am " />Kirk Blade: No tak na nim pisze. Że gdy atakuje lub blokuje pod koniec walki zdejmuje się counterka jednego. A jak miał dwa i jeszcze w czasie walki dostał 1 dmg to w sumie dwa. No bo jeden za dmg w walce a drugi za atak. Piccolo - N lut 08, 2004 12:25 am " /> ">Q: I have a Clockwork Condor in play, with 2 counters, and I attack, dealing 2 damage to my opponent. He responds during damage dealing with his Spikeshot Goblin, dealing 1 damage to my Condor. Does my Condor die at end of combat when it loses the counter, or does damage resolve before end of combat, and then it loses a counter, and the Condor lives? -- Scott McMahon A: The Condor dies at the end of combat, as it will be a 1/1 creature with 1 point of damage on it. Damage on a creature remains until the cleanup step at the very end of the turn. The game checks if a creature has lethal damage (damage at equal to or higher than its toughness) every time a player gets priority, not just when the damage resolves. See the rules for state-based effects in section 420 of the Comprehensive Rulebook. ">Pytanie: Mam Clockwork Condor z dwoma counterkami na nim. Atakuje zadając 2 dmg dla przeciwnika. On wykorzystuje umiejętność Spikeshot Goblin odpowiadając na mój atak i mój Clockwork Condor traci jednego counterka i jest 1/1. Czy to już jest koniec walki i on pozostaje 1/1 czy traci dodatkowo tego jednego counterka za to że zaatakował? Odpowiedź: Clockwork Condor umiera pod koniec walki. Umiera ponieważ atakuje co automatycznie już powoduje że na koniec walki Clockwork Condor traci jednego counterka. A jest jeszcze odpowiedź ze strony rzeciwnika i ona powoduje że Clockwork Condor traci drugiego counterka. Tak więc jego punkty ataku i obrony wynoszą 0/0 więc Clockwork Condor ginie. Uważam tłumaczenie aktualnych Saturday School za bardzo dobry pomysł, ale jak już to robisz, to rób dokładnie. Tego typu błędy nie dość, że nie pomagają, to wręcz sieja dodatkowe watpliwości i przeszkadzają w zrozumieniu nowych mechanik w Darksteelu. Maverick - N lut 08, 2004 2:22 am " />Piccolo: Sorki ale ja tam nie widze błędu Mi się wydaje że to jest chyba dobrze wyjaśnione. A jak nie to jakby ktoś był tak dobry i powiedziałgdzie jest błąd to byłbym wdzięczny Hellspawn - N lut 08, 2004 3:35 am " />jak nie widzisz bledu to czemu sie bierzesz za tlumaczenie???? zrobiles z clocwork condora dodatkowo jakiegos phantoma skoro zamiast dostac 1 dmg traci 1 counter. zreszta w sytuacjii ktora opisales gdyby on stracil ten counter to zadalby tylko jedno obrazenie. Ogolnie zgadzam sie z Amidarisem w calej rozsciaglosci co do tresci merytorycznych zawartych w tym artykule. Na przyszlosc staraj sie nei robic bledow tego typu bo potem siedza ludzie o 4:37 w nocy i nie moga dojsc o co wogle chodzilo Aha jeszcze jedna rzecz co mi sie nie podoba ">Przypuśćmy że krit 5/5 z trample atakuje i zostaje blokowany przez niezniszczalnego krita 2/2 to czy 3 dmg przechodzi w playera i czy ten krit zginie? w odpowiedzi jest ze krit ginie i tego nie rozumiem. Bo jak dla mnei w opisie indestructible jest ze lethal damage don't destroy it. I juz. Albo ja czegos nie rozumiem bo jest pozno albo nie ale moim zdaniem ten krit nie zginie bo wlasnie byl mu zadany lethal demage. Mozeci mi to wyjasnic? pbhaal - N lut 08, 2004 9:02 am " />Ale te pytania sa sztuczne... to z library i ancestralem... juz widze jak ktos grajacy tymi kartami ma tego typu watpiliwosci... nawet gdy sie bierze za t1 w necie to raczej oznacza to ze juz "troche" umie grac erniak - N lut 08, 2004 10:34 am " />Artykul nie taki zly. Fakt ze tamten wyszedl ci znacznie lepiej, ale to nie znaczy ze tutaj jest niedobrze. Pare literowek, troche bledow. Ogolem odwaliles sporo dobrego Maverick - N lut 08, 2004 11:04 am " />Ludzie no ja nie wiem co wy się tak do tego kondora przyczepiliście. Wyraźnie na nim pisze "Whenever Clockwork Condor attacks or blocks, remove a +1/+1 counter from ita at end of combat". Skoro ma dwa counterki to jest kritem 2/2. Kondor atakuje czyli już wiadomo że za atak dostanie 1dmg na koniec walki i będzie kritem 1/1 bo bedzie miał tylko jednego counterka. Ale przeciwnik w odpowiedzi na atak używa umiejętności z Spikeshot Goblin czyli traci on jednego counterka i jak atakuje to jest juz kritem 1/1 i ma jednego counterka. A przecież na koniec walki traci jednego to będzie 0/0 bez żadnego counterka i ginie. No takie jest moje zdanie i tak było to napisane przez Horvika. Co do tego krita 5/5 z trample i z blokującym go 2/2 niezniszczalnym to Rune Horvik pisał że on ginie. To już pretensje nie do mnie. Ja tylko tłumaczyłem. A jak wygląda zaprzeczenie w angielskim to jeszcze wiem I tam czegoś takiego nie było Piccolo - N lut 08, 2004 11:48 am " /> ">Ale przeciwnik w odpowiedzi na atak używa umiejętności z Spikeshot Goblin czyli traci on jednego counterka i jak atakuje to jest juz kritem 1/1 i ma jednego counterka. Czyżby Condor był faktycznie, tak jak napisał Hellspawn, Phantomem? A może efektem umiejetnosci Spikeshota jest usuwanie counterków +1/+1? Przetłumaczyłeś zadanie 1 damage jako usunięcie counterka +1/+1 i jeszcze sie kłócisz :/ ">Jak rozumiem niezniszczalne krity nie mogą być zniszczone poprzez efekt "destroy". Ale inne obrażenia moga dostawać? Przypuśćmy że krit 5/5 z trample atakuje i zostaje blokowany przez niezniszczalnego krita 2/2 to czy 3 dmg przechodzi w playera i czy ten krit zginie? ">Q: As far I understand, creatures that are indestructible can't be destroyed with lethal damage; however, can damage still be assigned to them? For example, can a 5/5 trampler still trample over a 2/2 indestructible blocker? Tu juz zupełnie przeinaczyłes sens pytania. Po pierwsze: "Ale inne obrażenia moga dostawać?" to nie jest to samo co "can damage still be assigned to them?". Po drugie: w oryginale kolo stwierdza: "As far I understand, creatures that are indestructible can't be destroyed with lethal damage:, co ty tłumaczysz jako "Jak rozumiem niezniszczalne krity nie mogą być zniszczone poprzez efekt "destroy". Nie każ mi prosze wskazywać różnicy, chyba dojrzysz ja sam. Po trzecie, u ciebie kolo pyta "...i czy ten krit zginie?", a w oryginale nic takiego nie ma. Jeżeli robisz trzy powazne błedy w pytaniu, a potem dosłownie tłumaczysz odpowiedź, to sie nie dziw, że bzdury wychodzą. Jeszcze do tego twierdzisz, że Horvik odpowiedział "tak" na pytanie, czy niezniszczalny stwór zginie od trample damage'u, a on nawet takiego pytania nie dostał. GumisK - N lut 08, 2004 12:51 pm " />Mówiąc prosto z mostu - jak masz takie tłumaczenia pisać, to lepiej już nic nie pisz... kupy się to nie trzyma, a początkujących wprowadza w błąd. Według mnie taki artykuł stworzy dużo więcej wątpliwości u niedoświadczonego gracza, niż wyjaśni... czyli bardziej jest szkodliwy, niż pomocny. Nie zrozum mnie źle - fajnie, że postanowiłeś tłumaczyć Saturday School, ale jak już, to rób to rzetelnie i solidnie (w razie problemów, skonsultuj się z kimś lepiej znającym angielski) - inaczej tylko wprowadzisz niepotrzebne zamieszanie. Maverick - N lut 08, 2004 4:17 pm " />Już jest chyba wszystko ok. Wielkie dzięki za konsultacje dla Piccolo i GumisK Wilgeforc - Pn lut 09, 2004 8:22 am " />Jak dla mnie pomysł taki średni. Czemu wy nie tłumaczycie jakichś porządnych artykułów na jakiś porządny temat ?? No, ale skoro to komuś pomoże to nie mam nic przeciw. Zastanawiam się tylko ile będzie takich osób. Maverick - Pn lut 09, 2004 4:05 pm " />Wilgeforc: Saturday School wziąłem sobie na wyłączność Maverick - Pn lut 09, 2004 5:20 pm " />KosA: Nie no za karty się na razie nie biorę Co do bluzgów to pierwszy raz mi się zdażyło Oj po prostu kilka słów mi się źle skojarzyło Teraz obiecuje poprawę donarturo - Pn lut 09, 2004 9:38 pm " />Mam nadzieje ze z kolejna czescia sie lepiej postarasz... za ta dostales od komisji 2pkt. Maverick - Pn lut 09, 2004 11:30 pm " />donarturo: Heh właśnie tak się zastanawiałem czemu nie mam 32pkt w generalnej Dzięki za informację. Postaram się żeby za następną było 6pkt żeby nadrobić |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||