ďťż
[LOR T2] Mono Snow Black Control



M0rw47h - Cz lis 01, 2007 8:26 pm
" />Postanowilem jednak jeszcze wrzucic MBC, bo ponoc nie daje rady...

Joel DeAngelo
1st Place - Nova Scotia

Main Deck

60 cards
2 Mouth of Ronom
4 Scrying Sheets
14 Snow-Covered Swamp
3 Urborg, Tomb of Yawgmoth
2 Urza's Factory
25 lands

4 Graveborn Muse
4 Korlash, Heir to Blackblade
4 Phyrexian Ironfoot
4 Shriekmaw
16 creatures

4 Damnation
2 Liliana Vess
4 Nameless Inversion
3 Profane Command
3 Sudden Death
3 Tendrils of Corruption
19 other spells

Sideboard

3 Extirpate
3 Head Games
4 Hypnotic Specter
4 Stupor
1 Tendrils of Corruption
15 sideboard cards

Zapraszam do dyskusji.




dennis-pol - Cz lis 01, 2007 8:37 pm
" />Cieszy mnie to że istnieje MBC w T2..

W Xed doszło kilka kart nad ktorymi warto pomyslec, a mianowicie: Terror , Distress , Thoughtseize , Tombstalker i ewentualnie Magus of the Coffers

Głównie myślałbym nad wrzuceniem jednego podanego discardu
i tego nieszczesnego magusa... (wiem,wiem nic nie zastąpi cabal coffersów)



Leon91 - Pt lis 02, 2007 6:58 am
" />A Street Wraith nie byłby syty?



M0rw47h - Pt lis 02, 2007 9:35 am
" />Sadze, ze niezabardzo co masz wyrzucic dla cantripu, ktory jeszcze zabiera Ci life...
Troche MBC sie ostatnio bawie i dobrze sie bawie.
Kufry bardzo dobrze zastepuja nam Gauntlet of Power, ktore wraz z consumami i commandami potrafia wydrainowac opponenta nawet w 6 turze! ;')




ironworks - So lis 03, 2007 12:12 pm
" />Ma słabo z picklesami i na to niestety dużo nie poradzimy, więc póki picklesy zasycaja meta deck raczej nei poszaleje. Z założenia powinniśmy mieć wyrąbany metchup z wszelkim gro, z opinii jednak testerów słyszałem, że pomimo damnacji nei jest tak różowo. Nie podobają mi się mainowe sudden teathy, wolałbym już distressa i terrora.



M0rw47h - So lis 03, 2007 12:38 pm
" />
">Ma słabo z picklesami i na to niestety dużo nie poradzimy, więc póki picklesy zasycaja meta deck raczej nei poszaleje. Z założenia powinniśmy mieć wyrąbany metchup z wszelkim gro, z opinii jednak testerów słyszałem, że pomimo damnacji nei jest tak różowo. Nie podobają mi się mainowe sudden teathy, wolałbym już distressa i terrora.

Sudden Deathy sa wlasnie na wczesniej wspomiane pickle... Zabijaja tefke i elementale zanim opponent ma mane na unmorpha...



ironworks - So lis 03, 2007 12:49 pm
" />To i tak moim zdaniem nei powinno szczególnei pomóc, elementala w early game nie wstawiamy a gdy dogrywamy go w late game prawie zawsze mamy mane na morpha. Sciągnięcie teferiego i tak nei obroni nas, gdyż pickle korzystające z przegiętego asdvantagu visji szybko odbudowują przewagę. Chętnie potestowałbym przeciwko temu deckowi, jednak w 8manach nie spotkałem się jeszcze z taką maszynką, co sugeruje mi że eni ma ona dobrze z 2 asami meta - picklami i elfami.



gierek - Pn lis 05, 2007 1:38 am
" />gralem MBCem na GP i z elfami mialem spoko (po sajdzie igly na garruki, ew. jakies deathmarki dodatkowe), za to z blinkiem nic poradzic nie moglem - patrzylem tylko jak wchodza zsuspendowane rifting cloudskatery i epochrasity, po prostu porazka. Reszta MU byla mniej-wiecej taka:
1) RDW/Rakdos - albo podejdzie pakt na gargadona albo wtopa
2) GW aggro - Saffi Eriksdotter z teegiem utrudnialy sprzatniecie ascetow damnacja, ciezko bylo.
3) Teachingsy - z tym akurat nie gralem, ale przy testowaniu bylo tak sobie
4) UW snow-sacred mesa (jakkolwiek sie to nazywa) - do wygrania, ale mesa troche wkurza
5) RGW Predator (Kavu Predator + Brion Stoutarm itp.) - Korlash z mlotem i do bazy, bez wiekszych trudnosci
6) pickle - nie gralem



Revan - Pn lis 05, 2007 1:46 pm
" />Wg mnie sporym bledem jest niewykorzystywanie w tym decku disruptu w mainie, ktory znacznie poprawia matchup z deckami kontrolnymi a i na aggro bynajmniej nie przeszkadza, bo i niebezpieczne/trudne do sciagniecia istoty rowniez wysyca.


">ufry bardzo dobrze zastepuja nam Gauntlet of Power, ktore wraz z consumami i commandami potrafia wydrainowac opponenta nawet w 6 turze! ;')

Sadze ze nie ma potrzeby upychania tutaj takich kart gdyz jest to zwyczajny overkill (te win conditions ktorymi dysponujemy spokojnie wystarczaja), a zabiera nam to sloty na inne przydatne karty. Ten deck nie ma potrzeby zabijac w 6 turze. W ogole wg mnie commandy sa cwiercoptymalne bo jako removal sa niezbyt efektywne, a opcja drainowania oppa jak juz wspomnialem jest imo overkillem. Co do wracania stworow z grobu duzo lepiej robia to manekiny :]

Oto spis jaki wykminilem:
4 Distress
3 Thoughtseize

7 sztuk mainowego disruptu jest bardzo przydatne, szybko rzucony discard boli kazdy deck i znacznie poprawia matchup z kontrolami z ktorymi bywa slabo.

4 Nameless Inversion
4 Damnation
3 Tendrils of Corruption
3 Sudden Death

Co tu duzo mowic, chyba dosc typowy zestaw removalu, umotywowanie rezygnacji z commandow zamiescilem wyzej.

3 Phyrexian Ironfoot
4 Graveborn Muse
3 Shriekmaw
3 Korlash, Heir to Blackblade
2 Liliana Vess

Do rozkladu kreatur/win conditions pewnie czesc osob sie przyczepi bo troche obcialem ich ilosc w stosunku do standardowo granej, szczegolne kontrowersje moze budzic granie na 3 korlashah... Mi tak sie gra dobrze i moim zdaniem to wystarcza. Nie ma kompletu shriekmavow bo jednak czasami zdarza sie ze trafimy na jakiegos BR Gravepacta czy inny deck na ktory ich przydatnosc bedzie znikoma, a w mojej wersji po prostu czesc funkcji removalu przejal disrupt i sprawuje je dobrze.

3 Scrying Sheets
2 Urza's Factory
2 Urborg, Tomb of Yawgmoth
15 Snow-Covered Swamp
2 Mouth of Ronom

Mana base - nie lubie grania na 3 tombach, bo nie jest fajnie jak dobieramy 2 czy 3 sztuki, podobnie jak nie lubie kompletu sheetsow, przy sporej liczbie landow dajacych colorless o dziwo zdarzalo mi sie ze w early game lapal mnie screw O_o. Reszta chyba standardowo. 24 landy wystarczaja gdyz nie uzywam kart drainujacych ktore wymagaja horendalnych ilosci many.

SB: 1 Thoughtseize
SB: 1 Shriekmaw
SB: 1 Tendrils of Corruption
SB: 3 Extirpate
SB: 1 Phyrexian Ironfoot
SB: 3 Stupor
SB: 3 Pithing Needle
SB: 2 Makeshift Mannequin

Side - dodatkowy disrupt na kontrole, removal na agresywne aggro, extirpaty na jakies randomowe haakony i inny badziew, neddle glownie na walkerow, manekiny dobrze sie sprawdzaja przeciwko blinkom.

Deckiem gra mi sie dosc przyjemnie, jest bardziej uniwerslany od wersji nastawionej na removal i drain i ogolnie imo radzi sobie lepiej. Pozdro :]



stw - Pt lis 09, 2007 3:05 pm
" />Pierwsze primo - Sheetsy muszą być 4. To jest karta, która pozwala coś robić jak przechodzimy do, opcji ssania.
Drugie primo - Pomyślałbym nad Mindstoneami w main. Pozawalają na zagranie Damnacji, Korlasha w trzeciej turze, a potem jak są już nie potrzebne to możemy je sacnąc i dobrac świeżutką karcioszkę prosto z czuba.
Trzecie primo - 2-3 młotki w mainie. Młotek + Korlash często oznacza GG dla wielu decków.
Czwarte primo - prosto do Revana. Pograj trochę czarny Commandem, a zobaczysz, że jest po prostu !@#$%^&. Hmm Command -5/-5 w twojego zioma, wyciągne Shriekmawa i zabiję kolejnego zioma no i mi zostanie typ 3/2 z fearem. To tylko jedna z opcji. Drainowanie przeciwnika można porównać z Angelfirem z poprzedniej dwójki, który kończył Demonfirem.



Lecter - Pt lis 09, 2007 5:02 pm
" />Może top głupio zabrzmi ale brakuje mi tu hakkona. Praktycznie niekończące się combo z namless inversion + hakkon daje wiele możliwości i przyspiesza removalowanie



gierek - Pt lis 09, 2007 5:19 pm
" />zdecydowanie brakuje discard outletow do haakona. gdyby byly smallpoxy i oona's prowler to moze..



stw - So lis 10, 2007 4:56 pm
" />Dokładnie jak powiedział gierek do hakona potrzeba jakiegoś discardu, a to zmieniło by w znacznym stopniu cały deck.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom