ďťż
MBC <CoK - BoK T2>



CwK - Cz paź 14, 2004 9:07 am
" />Witam w kolejnym odcinku moich rozważań nad deckami w CHK T2. Siądźcie wygodnie, gdyż dzisiaj mowa o decku który był zawsze i wszędzie, w zmienionych formach, obserwował rotacje i bany ale gdzieś tam zawsze był...Ten deck to:

MONO BLACK CONTROL:

Przedstawię po krótce spis który aktualnie testuję. Co do siedeboardu to tak jak w reszcei decków nie jestem pewny co do kart w nim ani ilości tychże kart. Ok, do rzeczy:

19 Swamp
4 Chrome Mox - super akcelerator mana w 1 turze nie jest zły.Disadvantage odrabiamy Nights Whisperami i Promisem.
4 Guardian Idol - świetny finisher po awaryjnej Chmurce. I do tego daje mana.

3 Kokusho, the Evening Star - finisher i Win Condition. Jak spada Drainuje 5 life'a a wystawiając drugiego ssamy 10
4 Wicked akuba - Prawie Nantuko Shade. Konkretny, szybki loose life dla opponenta. Potrafi sam gry wygrywać.
2 Horobi, Deaths Vail - Zabójca affinity, z Relic barierą po SB bruździ im strasznie. Na inne decki też dobry, flyer 4/4 za 2BB syci, niestety ma poważny drawback, każdy Echoing Truth itd. Staje sie creature removalem.

4 Distress - Chyba nie trzeba tłumaczyć.
2 Hideous Laughter - Rude Awakening? White Weenie? Affinity? ZABIERZ!
4 Echoing decay - podobny powód jak powyżej, tylko że mniejsze pole rażenia.
4 Rend Flesh - Świetny creature removal bez ograniczenia Non-Black. Ale na mirror słaba i nie sprząta w UW Smoka. Ale i tak solidny.
3 Death Cloud - Sławna DC pojawia się i tu, Poprostu Bomba, odpowiednio kontrolne rozdanie i chmura w 5-6 turze zabija większość decków. Game Breaker ale mocno sytuacyjny.
3 Barter in Blood - Poświęc 2 krity. Papa Tooth and Nailu. Miło było.
3 Nights Whisper - Bez komentarza. Ten dociąg syci najbardziej i nadrabia nam Moxa w 1 turze. A 3 tylko dlatego że nie wiedzialem co wyrzucic i obciąłem Whispera. Wg mnie taka liczba styka.
1 Promise of Power - Czasem służy jako dodatkowy Win Condition, ale ja najczesceij wybieram opcje 5 kart.

To moja wersja, domyślam się że to dopiero wersja Beta, czeka mnie jeszcze dużo pracy. Co do SB to widzialbym tam:
2-3 Night of Souls Betrayal - karci affinity i inne winiaki. Rude awakening potrzebuje 20 landów by zabić.
4 Relic Barier - Z Horobim robi "tap:destroy target artifact". Sycące
3-4 Cranial Extraction - T&N, Mirror, KCI. Nie trzeba tłumaczyć. Ta karta jest po prostu ZBYT mocna.

A reszta jeszcze nie ugruntowana. Być może jeszcze 1 Barter in Blood. Ale kto to wie.

Gra tym deckiem sprowadza się do szybkiego startu (najlepiej wyjść z Land-Mox), odpowiedniego namieszania w szykach oponenta naszymi kartami a potem np. zagraniu bardzo kluczowej Chmurki (która zje jego ręke i landy, nie mówiąc o kritach) lub wstawieniu dużego złego Smoka Kokusho, wystarczą nim 2 wjazdy na pake, potem wstawiamy drugiego Kokusha i drainujemy za 10. Lubie ten deck, długo czekałem aż nabierze pożądnych kształtów, gdyż większość dobrych kart wyszła w Mirrodinie, ale nie było skutecznego Win Condition (był Greater Harvester, ale to nie to...). Dopiero dzięki CHK ten deck porządzi. To tylko takie moje małe gdybania. Teraz przyszedł czas na wasze. Zapraszam do dyskusji, co wy widzielibyscie a czego nie w MBC, jak gralibyście tym deckiem. Czy podobają wam sie tego typu mini-artykuły? Czekam na odpowiedzi...

CwK




XaN007 - Cz paź 14, 2004 9:52 am
" />hmmm...
moze warto by sie zastanowac nad consume spiritem?



CwK - Cz paź 14, 2004 10:28 am
" />Hmmm consume spirit jest bardzo sycący w tym decku, ale nie znalazłem dla niego miejsca. Sądzę że nie warto nic stąd wyrzucic. ale to moje osobiste zdanie. Xan zaproponuj co bys wyrzucil pod consumy



Metka - Cz paź 14, 2004 11:33 am
" />Ja sobie osobiście nie mogę wyobrazić dobrego Mono Black Control bez Phyrexian Areny. Ta karta po prostugeneruje oszałamiający card adventge i wiele gier po prostu wygrywa. Nie pasuje mi tu chmurka w tym decku - niby sprzątamy wszystko, ale niestety sobie też i zwykle zaczyna się gra na topdeck. Horobi bez odpowiedniego wsparcia jest słaby, nie gralbym na nim w tej tali. Night of souls betrayal to bardzo dobra karta, świetnie karci napory, affe a i na TOOTHA nie jest bezużyteczna ( Zabija małe krity, które przecwnik mógłby poświęcić na bartera zamiast dużych)




XaN007 - Cz paź 14, 2004 12:10 pm
" />hmmm...

moze coś takiego?


"> 4 Chrome Mox
2 Consume Spirit
2 Promise of Power
4 Kokusho, the Evening Star
4 Wicked Akuba
3 Phyrexian Arena
4 Distress
2 Hideous Laughter
4 Echoing Decay
4 Rend Flesh
2 Death Cloud
3 Barter in Blood
3 Night's Whisper
20 Swamp
SB: 3 Guardian Idol
SB: 3 Terror
SB: 2 Oblivion Stone
SB: 3 Cranial Extraction
SB: 2 Night of Soul's Betrayal
SB: 2 Struggle for Sanity


Guardian Idol w mainie jakos do mnie nie przemawia... zreszto w SB tez nie bardzo

EDIT: hmmmm... moze by tak jeszcze wrench mind



CwK - Cz paź 14, 2004 5:14 pm
" />1) Phyrexian Arena SUXX jest słaba. Na Affinity to tylko zegar który odmierza nam czas do zgonu. Może na T&N byłaby dobra ale z T&N i tak jest dobry matchup. Sądzę że 3 Whispery i Promise to wystarczający dociąg. Nigdy praktycznie mi kart nie brakło.
2) Death Cloud RoXX... Affinity sprząta, my z moxami i Idolami szybciej sie odbudowujemy. Toothowi ściąga klocki i lądy (Urzy jak mniemam) i ręke. Na pozostałe matchupy chmura jest albo sytuacyjna albo świetna. Generalnie jest to Bomba, odpalona w dobrym momencie wygrywa gry.
3)NoSB jest dobry chyba na każdy match i rozważam czy nie upchnąc ich do maina. Tak z 2 sztuki.
4) Guardian Idol. W tym miejscu mogyby być np. Talismany, ale one po chmurze nie robią. A idolem blokujemy, atakujemy i po chmurze kutamy oponenta do śmierci.
5)Co do twego buildu to Areny mi nie pasują i za mało Akceleracji IMO w mainie. Dałbym te idole. Consumy nie są aż tak kluczowe.



dark_wonderer - Pn paź 18, 2004 9:46 pm
" />Jest kilka twierdzeń z którymi nie mogę sie zgodzić:

1) Wikced Akuba - on nijak sie ma do shade'a i jest IMO poprostu słaby. Nantuko był dobry bo na kontrole był szybkim zegarem, który mógł ominąć kontry ze względu na niski koszt. Auba tyle potrafi, ale ni do konca. W zasadzie bez problemu moze być zatrzymywany przez dowlne kreatury przeciwnika. Z tego też powodu jest beznadziejny na napory, gdzie shade błyszczał, czy to w ataku czy to (przedewszystkim) na obronie. Zamień na 2 Horobi (szybki pewny zegar, karci modular i "wyłącza" plating, nadmiar mozę iść pod moxa. Słaby tylko na Big Red'a) i 2 Relic Barrier, ponieważ ten deck jest trochę wolny, jak na dominujące affinity, a bariery tu pomagają.

2) MBC nigdy finisherów nie brakowało. Powodem jego absencji w meta był brak efektu w rodzaju Mutilate i związane z tym kłopoty z naporami, a także Duress, z braku którego ciężko było przeforsować nasze drogie czary przez ogień kontr. Greater Harvester wcale nie jest słabszy jako finisher od Kokusho.

3) Zamieniłbym ze sobą Distressy i Cranial Extraction'y. Distress nie sprawdza sie na napory, podczas kiedy Extrakcja pozwla nam w tych matchach wyciąć te karty, które utrudniaja nam stabilizację (disciple i blast w ravagerze np.).

4) Hidious Laughter jest dobry na Awakeningie (side), na affinty średniawy, bo to co nas w tym decku zabija jest zazwyczaj dość duze (sytuacyjne), a WW puki co jest malo popularne i nie warto się pod nie nastwiać.

5) Consume Spirit jest tu zbyteczny (wręcz słaby), bo nie mamy duzej akceleracji many (coffers, lens), a dużo lepiej drainować opponenta pozwala nam Kokusho. O funkcji jako removal nie wspomne, bo do tego są znacznie lepsze karty.

6) Nezumi Shorfang bardzo przydałby się w tym decku (mało kart antykontrolnych) i byłby dużo lepiej wykorzystanym slotem niż Laughter.

7) Finisherów mamy dość, więc zamiast nieporęcznego Promise'a lepiej dać 4-tą sztukę Night's Wisper.



PAN LUKASZ - Wt lis 16, 2004 6:25 pm
" />Fajny bardzo deck ale ile kosztuje złozenie czegos takiego??



squee - Wt lis 16, 2004 7:33 pm
" />1000 jenów i 2 dni pracy w polu.



metall - Śr lis 17, 2004 8:33 pm
" />Do mnie również nie przemawia mainowy Idol, Wicked akuba,Hideous Laughter i Deat Claudy. Uważam że jedną z ważniejszych kart w MBC jest Nezumi Shortfang, Solemn oraz Consume Spirit i oczywiście Phyrexian Arena. Ja gram wersją z mainowym cranialem i się sprawdza bardzo dobrze. Może podam swój spis i napiszcie co o nim sądzicie.

//MANA BASE//
4xNexus
1xBoseju
19xSwamp
1xShizo
4xMox
//CREATURES//
4xSolemn
4xHorobi
4xNezumi
3xKokusho
//SPELLS//
3xConsume Spirit
3xCranial
4xEchoing Decay
3xPhyrexian Arena
4xNight's Whisper

W momencie pisania tego postu zaczołem się zastanawiać czy Arena wraz z Night's Whisper nie jest zbut dużym lose life dla nas??



siepacz - Cz lis 18, 2004 5:23 pm
" />Metall: nie wiem, jak ty mozesz cos wygrac, skoro masz cale 7 sztuk removalu :/ (w tym 3 beznadziejne spirity...).



metall - Cz lis 18, 2004 6:25 pm
" />Siepacz, naprawde kurde jak ja to robie że dotej pory żadnej gry na MWS nie wtopiłem tym deckiem, naprawde nie wiem, co do craniali to mysle nad przeniesieniem ich do SB.



Warmonger - Cz lis 18, 2004 7:32 pm
" />Proponuję ja takie coś:

4 chrome mox
16 swamp
1 shizo!
4 wayfarer's bauble

Utility:
4 Echoing decay
3 Night of souls' betrayal - przeciez to karci! A jak takie affinity ma sie tego pozbyć?
3 Barther in Blood
3 Rend flesh
4 Distress
3 Cranial Extraction
2 Death cloud

Inne:
4 Night's whispers
3 phyrexian arena - odporna na removal, pozwala sie podnieśc po chmurze
4 Consume spirit - muszę się leczyć
2 Kokusho

SB:
1 Cranial extraction - na wszelki wypadek
4 Shattered dreams
3 Horobi - niszczy affinity!
3 Crucible of worlds - ponza jeszcze gra?
4 defense grid



squee - Pt lis 19, 2004 11:48 am
" />Imo Cranial Extrakcje albo 4 mainowe, albo 4 side'owe...



metall - Pt lis 19, 2004 4:58 pm
" />Zgadzam się co do mainowych craniali, ale w liczbe 3, 4 to imho przesada. Proponował bym również mainowe boseju, niekontrowalny cranial jest nam przecież bardzo potrzebny .



metall - Wt lis 30, 2004 1:38 pm
" />Po chmórze to pomaga nam się podnieśc Consume spirit, po drugie nie wiem czy granie na Idolach jest rozsądne, troszke nas chyba opóźniają prze stapowane wejście do gry, nie grałbym na nich, pokusiłbym się w wypadku MBC granie na 3 Mainowych Cranialach i 3 Mainowych Kokusho.Po któreś tam już z kolei gdzie są w decku Solemny i Nezumi, one karcą wszystko!!



metall - Śr gru 01, 2004 10:20 am
" />Distress tez nie jest najlepszym rozwiązaniem. Za BB discardujemy oppowi tylko jedną karte, nie grałbym na tym, po drugie Nezumi jest o niebo lepszy od Betrayala. W kontrolach oppawi betrayal nic nie robie gdyż ma same duże creatuty, jedynie na affinity może to coś zdziałać, ale pierwsze co zrobi twój opp to wsajduje annule na ciebie.Na drugą ture jest Nazumi



Miko - Pt gru 03, 2004 9:27 pm
" />Gram od 3 dni tym deckiem na magic-league. Sprawuje sie swietnie, chociaz wiele zalezy od rozdania. Poza tym jesli gram z affinity to raczej gra pierwsze skrzypce - jesli podejdzie mu na starcie wysyp kritow ktorego nie zdaze powstrzymac, to zadne chmurki i bartery nie pomoga. Jesli ma umiarkowany start to da sie przezyc. Po SB z barierami, horobi i night of soul betrayal gra wyglada juz zupelnie inaczej. Mam troche inna wersje (na pewno nie ma tam wicked akuby , nie zmiescily sie rowniez consume spirity, ale jakos niespecjalnie ich potrzebuje, moze dlatego ze tylko 2 areny??)

Spisik:

//NAME: Untitled Deck
SB: 2 Crucible of Worlds
SB: 2 Night of Soul's Betrayal
SB: 3 Nezumi Shortfang
SB: 3 Horobi, Death's Wail
SB: 1 Cranial Extraction
SB: 4 Relic Barrier
2 Blinkmoth Nexus
18 Swamp
3 Guardian Idol
4 Chrome Mox
1 Diabolic Tutor
4 Solemn Simulacrum
2 Phyrexian Arena
2 Cranial Extraction
3 Rend Flesh
3 Death Cloud
4 Night's Whisper
4 Echoing Decay
4 Distress
3 Kokusho, the Evening Star
4 Barter in Blood

Za jakis tydzien podam wam ilosc win/loss tym deckiem.



Radziu - Wt gru 07, 2004 1:26 pm
" />Ja zaczynam gre extendowska wersja MBC, chociaz pare kart zalatwic, poprzemieniac i sie dobre T2 otrzyma powiedzcie mi tylko, co skombinowac na to durnowate affinity?



Miko - Wt gru 07, 2004 8:01 pm
" />Horobi, Death's Wail
Night of Soul's Betrayal

Te 2 karty zabijaja Affinity, horobi wylacza modular i equip, a druga karta zabija 12 (SIC!) kreatur (disciple, ravager - chyba ze juz byl na stole i opp go dopakuje - oraz arcbound workery + blinkmothy no dosc znacznie oslabia ataki mocniejszych kreatur.

Ewentualnie Imi Statue/Damping Matrix ale to juz zalezy ile tego cholerstwa masz w swoim meta, bo jesli duzo to mozesz nawet grac mainowymi killerami affinity...



dark_wonderer - Śr gru 08, 2004 10:06 pm
" />Statuetka jest lipna strasznie. Grałem już przeciwko niej i nie powim, żeby mi wielką krzywde robiła.



metall - N gru 12, 2004 12:58 pm
" />ja gram Vial Affinity a kumpel BR Control , w momencie jak wystawi Night of Soul's Betrayal oraz Chorobiego i nie uda mi się tego skontrować z regóły podaje mu ręke, wniosek z tego taki że te 2 karty poprostu niszczą Affinity i w dzisiejszym meta game te 2 karty to chyba obowiązkowe pozycje na Mainie.



MasterBLB - Pt gru 17, 2004 5:30 pm
" />hmmm,ja się tak z ciekawości spytam-czemu nie gracie na oblivion stone,czy diabolic tutory?



Hsilop - Pt sty 28, 2005 5:18 pm
" />ok, po wejściu BoK można by pomyśleć nad zmianami w decku. Ja poważnie zastanawiam się nad Eradicate. Mozna tym ściągnąć co niwewygodniejsze rzeczy. Wrzuciłbym to ewentualnie za Rend Flesh. Toshiro, który miał być hiotem w ogóle nie znajduje u mnie miejsca z uwagi na przewagę sorcery(bartery,night's whispersy, eradicaty,extrakcje) nad instantami (rend fleshe???). No i zawsze jest jeszcze Horobi's Whispers



Baczer - Pt sty 28, 2005 5:30 pm
" />Z BOK w MBC widze takie karty jak: Horobis Whisper, Sickening Shoal i Yukora the Prisoner.



metall - Pt sty 28, 2005 7:11 pm
" />Eradicate. To chyba jest w EXT jak się nie myle, a tutaj się toczy zarzarta dyskusja nad MBC do T2



Robuzz - Pt sty 28, 2005 7:42 pm
" />eredicate'y zostały przedrukowane w BoK



Hsilop - Pt sty 28, 2005 10:03 pm
" />Dzięki, że we mnie wierzysz i ufasz co do znajomości formatów:P Btw zażarta, nie zarzarta:D
A tak serio to Horobi's Whispery ok, mogłyby być zamiast Rend Fleshy(ale czy warto?), Shoal jest fajniutki ale tez nie mam pomylu za co mozna by go wstawić, z kolei Eradicaty, za które zostałem skrytykowany:D mogą być napradę przydatne przeciwko Collosusuowi w t&n(choc spadnie tylko jeden, no ale zawsze to poza gre), czy smoczkom z CoK. Poza tym zawsze lepiej jedna karta miec z glowy wszystkie Ravagery/Witnesski/ inne wredne stworki, a Extrakcje zostawic sobie na cos innego...



Buli - Pt sty 28, 2005 10:05 pm
" />zycze juz ktorej osobie z rzedu szczescia przy mordowaniu czegokolwiek z ravaffi za pomoca erradica badz splintera...



Hsilop - Pt sty 28, 2005 10:08 pm
" />Hmm, to tylko luźna propozycja, nie poparta żadnymi testami - wiem, że ten koszt jest "odrobinke" odstraszajacy, ale z drugiej strony, to tylko 1cc wiecej niz w przypadku Flesha

Żeby nie nabijać na darmo postów edit: Prawda, przyznaję, że miałem głupi pomysł, ale tak to juz jest jak się próbuje myśleć po wycieczce klasowej:D



Buli - Pt sty 28, 2005 10:11 pm
" />...

wiesz, nie chodzi o to, ze to sorcery, to niewazne...
nie chodzi o to ze maja CC = 4, to niewazne...

ale tu biega o to, ze koles poswieci arta albo samego rava i kij z twojego wywalanie je poza gre, a jako zwykly destroy na sorcery tego sie nie pyli...



metall - N sty 30, 2005 10:22 am
" />Widze jak Hsilop sie podbudował moją nieznajomością BoK. Z pewnością o tym porozmawiał z innymi. A teraz na serio jeśli ta karta została przedrukowana w BoK to bardzo mile była by przeze mnie widziana na mainie 2 2-3 sztukach. To jest taki słabszy cranial



Hsilop - N sty 30, 2005 11:13 am
" />Jakby bylo czym się podbudowywać:P Jako, że to nowy dodatek sam nie znam z niego wielu kart i nie miałem na myśli żadnej krytyki, ale śmiać mi się chciało, że uświadamiałeś mi, że rozmowa dotyczy t2, co jest w temacie. Ok, koniec tego offtopica. Co do samej karty, jest rzeczywiście niezła, z wyjątkiem tego nieszczęśliwego, aczkolwiek najczęściej chyba spotykanego Rava...(chyba, że ten nie wejdzie na stół bo wtedy jest fdajnie:D)



Buli - Wt lut 08, 2005 7:29 am
" />Affi ma zazwyczaj w tali 4 ravy, 2 atogi, 4 sztuki dociagu, czasami jeszcze chromatic sphery jak moze cos nie wejsc (vs MBC)? (pomijajac oczywiscie bledy statystyczne typu kompletnie kiszne rozdania affi)



dark_wonderer - Cz lut 10, 2005 11:46 am
" />Buli zawsze możesz usunąć nim atogi lub sombery, dlatego 2 sztuki nie są takie złe. Pozatym jeśli zniszczysz już wcześniej rava/atoga to możesz zaopiekować sie czymś innym.



Buli - Cz lut 10, 2005 2:51 pm
" />Wole najpierw zabic rava/atoga a potem dokonczyc barterem predkosc ta sama a zniszcze wiecej, da mi wiecej czasu na rozbudowanie sie.



dark_wonderer - Pt lut 11, 2005 12:46 am
" />Pisze tylko, ze Eradicate ma tu swoje zastosowania, mi osobiście bardziej przydałby się na witneski, bo na affinity wole nocki (zresztą one tępią dużą część meta ).

Generalnie to z BoK narazie najbardziej podoba mi się shoal, który zdecydowanie się sprawdza (szczególnie, że preferuje grę na 4 nockach). Whisper jest nawet, nawet, ale wymaga grania zarówno na shoalach (no problem), jak na rendach , a to za dużo miejsca w decku. Wolę zamiast tego mieć bartery. Swoją drogą prawie zapomniałem o innym IMO ważnym dodatku, a mianowicie Yukorze, który spradza mi się lepiej niż Kokusho (pozatym można grać na obu).



Buli - N lut 27, 2005 8:57 pm
" />W MBC? <lol>

Pomyslmy...
Horobi CC=4
Endless Whispers CC=4
Tooth Of Chiss-Goria CC=3

Przy maxymalnym pornie
1st turn mox, swamp, idol - go
2nd turn land, whisper - go
3rd turn land, horobi, tooth - teoretycznie nieskonczony removal

ale

to jak napisalem, maxymalne porno.
kombo sklada sie z 3 kart
normalnie zanim sie je wystawi, to przeciwnik nas zajedzie

rezultat kombo skuteczne, ale niestabilne, wolne, za bardzo absorbujace, nie gral bym na nim<delikatnie mowiac>.

W mojej wersji decku gram na 2 Yukory main, 2 Shoale main. Eradicate x2 Side (wszelkiej masci ponzy, RG Beatsy, Kiki-jiki, Ux Controle).



Kulrog - Wt mar 01, 2005 6:57 pm
" />Ciekawe że nikt nie wspomniał o Gods' Eye , Gate to The Reikai , fajna interakcja z cloudem



Buli - Wt mar 01, 2005 7:23 pm
" />Idole robia wiecej po chmurze...
Nie warto sobie nimi rozpieprzac manabase



Sn4ke - Cz kwi 07, 2005 8:43 pm
" />Teraz po wyjsciu Bok'a mozna byc gdzie upchanc do tego decka 3/4 Sickning Shoal, czarnego genju i Ink Eyesa. Posatram sie potestowac ten deck i zażucic spisem po przetestowaniu.



Buli - Cz kwi 07, 2005 9:27 pm
" />Sickening Shoal zdecydowanie ssie, nie mozna sobie pozwolic na taki disadvantage jak wymiana 2:1.
Czarny Genju ssie jeszcze bardziej, jakie widzisz zastosowanie dla 1st turn dropa, ktorego sie nie uzywa, gdyz mamy co robic z mana?
Ink-Eyes, mozna potestowac, jednak to zawsze te 6 mana, latwo go zblokowac, jako drugiego finishera wole yukore...



dark_wonderer - Cz kwi 07, 2005 10:41 pm
" />Shoale ssą ? Jestem załamany. Ja pamiętam, że Contagion był grany. Testowałem shoale mainowe i są super. MBC ma za co czasem zagrać go z many, pozatym mamy do usuwania dodatkowe kopie areny, NoSB'a, czasem można nawet Yukore. Pozatym draw z areny szybko odzyskuje nam wszelkie straty.

Idole też nigdy mnie nie zawiodły, 2 turowy Yukora, NoSB lub persecute jest całkiem fajny Pozatym co one mi psują w manabase ???

Genju nie grałem, ale pamiętam, ze Nantuko Shade sporo grał w MBC, a tu mamy podobne statsy bazowe + taka samą abilitkę. Musimy co prawda inwestować 2 mana w animację, ale nasze genju wraca po zniszczeniu więc nie widzę problemu.



Buli - Pt kwi 08, 2005 7:48 am
" />
">Shoale ssą ? Jestem załamany. Ja pamiętam, że Contagion był grany.


">Sickening Shoal zdecydowanie ssie, nie mozna sobie pozwolic na taki disadvantage jak wymiana 2:1.

Porownaj dzialanie shoala i Contagiona.

Dark, Shade gral, ale wtedy, na litosc, miales coffersy...



Sn4ke - Pt kwi 08, 2005 11:17 am
" />eeeeeeeee... Ink eyesa zazwyczaj sie wystawia po ataku shortfang/solema (ninjitsu).... wiec jest mega dobry. Nie mowcie ze shoale sa slabe jesli nie testowaliscie!



Buli - Pt kwi 08, 2005 11:25 am
" />Nie mow, ze nie testowalismy, jezeli nie wiesz co mowisz...
Co do Ink-Eyes, Tavasc dobrze powiedzial.



Ravager One - Pt kwi 08, 2005 11:39 am
" />"Nie mowcie ze shoale sa slabe jesli nie testowaliscie!" - a jezeli testowalismy? - na moje to ty lepiej potestuj wiecej, i to nie koniecznie na necie...
Sickening Shoal ma swoje zalety i wady, ale niestety generuje zbyt duzy card disadvantage - grasz przeciez jeszcze na moxach ktore bardzo bola.
Kot byl grany, ale wtedy - czasy sie zmieniaja, pozatym to nie to samo jak zauwazyl buli - naprawde - to srednie porownanie. Oprocz tego widze tu blad popelniany przez wielu graczy: szuka sie substytutu karty, ktora grala kiedys, zeby deck byl podobny do poprzedniego - chodzi mi tu konkretnie o czarne genjiu i shade'a... shade byl genialny bo:
a) nie trzeba bylo kilka razy placic jak w przypadku genjiu
b) mozna bylo wykorzystac cala mane a nie zawsze -3
c) bylo duzo akceleracji B mana np. w postaci wymienionych juz coffersow - teraz nie ma takiej opcji
wiec radzil bym sie zastanowic jeszcze raz czy poprostu warto. Oczywiscie nie krytykuje zadnych pomyslow, gdyz kazdy ma swoja koncepcje / strategie / styl grania, i w niektorych buildach te karty moga okazac sie skuteczne - pokaz swoj build, to wtedy mozna rozwazac czy te rozwiazania sa rozsadne i przemyslane. Pozdrawiam.



siepacz - Pt kwi 08, 2005 11:57 am
" />hmmm ja shoalami gram w komplecie, ale z nieco innego powodu - mianowicie korzystam tez z kompletu tych instantowych infestow (nazwa jakos wyparowala :/) oraz 3 horobis whispers - dzieki czemu mozna dosc ladnie wszystko splicowac i w sumie jesli chodzi o card adventage wychodzimy nawet na plus.



dark_wonderer - N kwi 10, 2005 9:46 pm
" />Genju - w MBC z masą źródeł many + arenami jest co w niego pakować, pozatym ma też zalety, których nie miał nantuko:
- nie można go zdjać sorcery removalem
- jeżeli ląd jednak zginie możemy zauroczyć kolejny

Jedyne co tak naprawde wypycha tą kartę z MBC to Kokusho + środowisko z małą ilością removalu (nie wykorzystuje się plusów karty).

shoal - kota podałem jedynie aby podać przykład karty z podobnym drawbackiem , która grała. Nie róbcie ze mnie nooba. Grałem shoalem i działa bardzo dobrze, nie wciskałbym kitu. Draw z areny i splice pomagają, w late game'ie z many też nie jest tragedią.



Kołagol - Śr kwi 13, 2005 8:23 am
" />Affinity zostalo zbanowane => mniej (lub 0) hate'u na artefakty => moze czas najwyzszy przypomniec sobie starego dobrego znajomego w postaci Extraplanar Lens??

Tak, wiem ze to strata jednej tury i landa, ale 2 gora 3 sztuki moglyby sie sprawdzic, myle sie?



dark_wonderer - Cz kwi 14, 2005 11:03 am
" />Ponza i niektóre G decki nadal mają hate mainowy i lens tylko im pomoże. Pozatym kto by sie oparł pokusie wsideowania na lensy Shamanki. Inna rzecz to fakt, że nie ma chyba nic w MBC wartego aż takiej akceleracji.



Kołagol - N sie 14, 2005 6:21 pm
" />pytanie pierwsze: gdzie sie podzialy Hypnotic Specter'y?? genialny 2nd turn drop, az sie prosi o cztery sztuki (za 2 bartery bankowo)

pytanie drugie: czy w obecnej sytuacji nie wartoby zastanowic sie nad uzywaniem Wrench Mind'ow? Jesli w deckach wystepuja artefakty to w ograniczonej ilosci i wybitnie irytujace: jitte, swordy, matryce, slavery.... Tak, zdaje sobie sprawe ze opp zawsze moze zdiscardowac topa, ale w kazdym innym przypadku....

EDIT: pytanie trzecie: gdzie sie podzial Sickening Shoal? Terror co prawda jest tanszy w "obsludze", ale bedziemy miec w late game zbedne karty na reku (kolejna chmure, NoSB), a shoal jest bardziej uniwersalny.



Baczer - Wt sie 30, 2005 10:00 pm
" />sory kołagol, ale Hypnotic Specter nie pasuja do tego decku...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom