ďťż
MBC w nowym T2 by JDFU



JumpdaFuckUp - Wt lis 25, 2003 6:59 pm
" />Prolog:

Postanowiłem zrobić artykuł o jakiejś ciekawej talii nowego T2. Meta zapowiada się bardzo ciekawie, faworyci na samym początku (MWC, WW) nieoczekiwanie zawiedli, dlatego wybór padł na talie według mnie o największym potencjale, czyli na ukochane przeze mnie MBC, zreszta nie tylko w T2
Mam nadzieję że moje wypociny pomogą niedoświadczonym i ukażą piękno tego decku ,
a doświadczeni wybaczą język, ponieważ chcę aby również ci mniej zaawansowani mogli z tego skorzystać.

Cóż, geneza tej talii jest prosta, polega na zupełnym skontrolowaniu przebiegu gry poprzez discard ręki przeciwnika, removal jego pernamentów a następnie zajechaniu opa Visarą, ew Platinum Angelem, PoPem, lub niekontrolowanym wystrzałem z Consume Spirita w połączeniu z Extraplanar Lensem co daje na ogół bardzo mocarny strzał (16-30) i zarazem wygraną. Deck w rękach starego kontrolnego wyjadacza jest naprawde potężną bronią, dlatego nie musze tłumaczyć, że deck jest raczej dla ludzi nieco bardziej obytych w mtg, co też nie oznacza że początkujący nie mogą spróbować swych sił. Przejdę do omówienia poszczególnych czynników decku.

Stwory (4):
1 Visara The Dreadful
2 Solemn Simulacrum
1 Platinum Angel

Jest ich mało jak w prawie każdej kontrolce. Viesia to bardzo dobry zabijacz a jednocześnie kontrolny stwór. Opp dwa razy zastanowi się zanim wystawi jakąś kritę bądź będzie czekał na coś co ją sprzątnie, dlatego daje ona nam sporą przewagę.
Solemn to głównie żyjący mana acceleration, odsysacz oraz draw, nawet głupi bloker. Ogółem karta bardzo przydatna i nie wyobrażam sobie talii bez niego.
Platinum Angel zaś to efekt moich doświadczeń podczas gry z UWC, Ponzą, WW i innymi dobrymi deckami w T2 (WW ma dobry matchup z MBC, jednak dobrym deckiem raczej nie jest).Nie ukrywajmy, matchup z nimi nie jest rewelacyjny, a anioł prostu nie pozwala nam przegrać tak długo jak jest na stole, daje czas na dociągnięcie czegoś mocnego (Tutaj miały być pozdrowienia dla piccola ).Są wersje z Grid Monitorem w mainie, u mnie grzeje tylko ławę. Jest tak dlatego, bo grany jest głównie jako główny bloker...uważam to za zapychanie miejsca w mainie ponieważ mamy po to removal aby nie było co blokować i w większości przypadków działa on bez zarzutu (removal).Ogólnie stwory nie są jakimś super ważnym ogniwem tego decku, ale zawierają połączenia kilku jego czynników.

Discard (7):
2 Blackmail
2 Wrench Mind
3 Mind Sludge

Co tu dużo gadać, discard jest nam potrzebny do kontrolowania łapy oppa a co za tym idzie świństw które mogą nam sprzątnąć np. Extraplanar Lensa, skontrować kluczowe spelle
jak np. Consume Spirit czy Promise of Power (kontra, Shatter, Naturalize), pozatym zniszczyć źródła drawu (Phyrexian Arena) i w ogóle uprzykrzyć nam życie. Oprocz tego discarduje tez np. landy i kreatury co również jest bardzo przydatne. Cóż, podstawowym w mojej wersji discardem jest Mind Sludge dlatego że bez żadnych ogródek discarduje oppowi przeważnie całą łape. Są tu też takie rzeczy jak Blackmail który poniekąd zastępuje Duressa, można go bardzo szybko zagrać, co w początkowej fazie gry może poważnie utrudnić opowi grę , Wrench Mind przydatny na talie artefaktyczne lub porpostu niezły discard (2 karty za ) który można szybko zagrać.

Removal (10):
2 Dark Banishing
2 Oblivion Stone
2 Decree of Pain
1 Smother
1 Infest
2 Barter in Blood

Usuwa wszelkie przeszkody stające nam na drodze. Głównie daje czas na wystawienie lub uzbieranie jakiejś bajońskiej sumy many .
Co tu dużo gadać...jest chyba jeszcze bardziej wkurzający dla oppa niż sam discard .Dark Banishing to najpewniejszy obok Barter in Blood removal. Wiele osób zamiast niego
gra Terrorem ale według mnie jest to bezsensowne, tylko różnicy a niemożność rozwalenia artefaktycznego stwora których jest w koncu w nowym t2 dość sporo. Oblivion Stone jest na niekorzystną dla nas sytuację, lub na decki elfiarskie, goblińskie, (które po prostu zmiata bo tam jedno zalezy od drugiego) tak samo jak Infest, do zabijania małych naporów. Dekrety to takie kritowe kamyki, dużym plusem jest spory draw. Smother jest tu aby zniszczyć małego stworka, zostawiając Banishinga na mocniejsze.

Draw ( 8 ):
3 Diabolic Tutor
3 Phyrexian Arena
2 Promise of Power

Proste, jest na wypadek nie podejścia kluczowych kart, swampów, dodatkowo Promise of Power zagrane z entvinem daje przeważnie potwornego grubaska
minimum 5/5 flying, dałem go do drawu, ale równie dobrze może być doskonałym finisherem. Diabolic Tutor to najpewniejszy i najłagodniejszy draw, co prawda sporo kosztuje ale naprawde warto na niego grać w trzech sztukach.Arena mniej pewna ale dostarcza nam sporo kart i sporo damagu, dlatego już granie na dwie jest ryzykowne (w grze ofkoz), na 3 to wręcz hardcore... ale coś na to wymyśliłem...
Draw jest tu przeważnie bolesny ale diabelsko szybki co może zwiększyć szybkość talii i jej efektywność.

Win Condition (4):
4 Consume Spirit

Główne źródło wygranej.Jest to karta wręcz niezbędna, mało tego, ilość 3 w mainie to poprostu ogroooooooooooomny błąd . Nawet kiedy gra nam nie idzie daje możliwość
wygrania partii w sposób bardzo efektywny, bądź też jeżeli nie wygranie to ogromny cisk w stan życia oppa, a dla nas potworny zastrzyk życia czyli czas na odbudowanie się. Dusza jest także dobra na jakieś supermocne stwory przeciwnika. Ale tutaj należy pamiętać że ta funkcja duszy jest tylko na sytuacje prawie beznadziejne, bo nie należy tego marnować jako zwykły removal.

Help (1):
1 Tower of Eons

Hmmm no cóż często trzeba się liczyć z każdym życiem więc wieża może nam pomóc. Ładnie współgra z Arenami. Zastosowanie tej karty jest jeszcze szersze...dobra na napory, jak nie ma w nic wpakować many to z braku laku troche życia...

Mana Accelerate (3):
3 Extraplanar Lens

Równiez niezbędny element decku. Pozwala na uzbieranie potwornych pokładów many (podczas gry zdarzyło mi się w mieć 52 many w polu i proste, strzał Spiritem za 50 )
Można z niego wystawić wszystko co mamy najdroższego...aniołek 7 many...Promise z entvinem 6 ...co to dla nas? Większość graczy uważa że jest słaby bo schodzi od Naturalize czy Shattera, owszem schodzi od nich ale po to właśnie mamy discard aby uchronić nas od tego.A ilość 3 uważam za słuszną ponieważ daje to średnio jednego Lensa podczas gry.

Mana Base (23):
21 Swamp
2 Valut of Whispers

No cóż tutaj chyba nie trzeba tłumaczyć...ilość według mnie w pełni wystarczająca. Niektórzy grają tu jeszcze Stalking Stonesami ale według mnie nie sprawdzają się za dobrze...no cóż, w tej wersji nie ma Chrome Moxa, dlaczego? Ano dlatego że jest kompletnie nieprzydatny (przydaje się tylko w otwierającej łapie, pierwszym drawie- jak obliczyłem, takie prawdopodobieństwo że podejdzie wynosi 8,5%) dla uzyskania przewagi. Potem już naprawde nic nie wnosi do gry. Kolejnym argumentem jest to że granie na 4 podwyższa koszt decku o 200zł :/.Co tu robi Valut? Nie chcąc zbytnio zapychać side'u (karma jednak wymiata, a to jest unik przed nią) wsadziłem go do maina. Dodatkowo może służyć jako wabik, bo czasami opp zapomina o innych artefaktach tegoż decku i niszczy nam Valuta, jest to posunięcie nierozsądne gdyż many mamy pod dostatkiem, a nasze kluczowe artefakty wprowadzamy z mniejszym prawdopodobieństwem zniszczenia.

Sideboard:
3 Withered Wretch- Na reanimator który w t2 się zreanimował .Jego użycie jest wiadome, wywalamy oppowi krity lub inne świństwa z grobu. Stosowany równierz na ponzę i MWC.
1 Silent Scepter- Dobre połączenie damagu i discardu, wkładany przeważnie gdy trzeba sporo włożyć a nie ma co wyrzucić.
Wyrzuca się wtedy discard i najczęściej promisy, bądź jakieś kreatury.
2 Persecute- Na wszelkiej maści decki jednokolorowe używające kontr i zmiataczy. Po prostu w miare pewny discard (tylko w jednokolorowych!).
2 Oblivion Stone- Na napory lub niewygodny dla nas przebieg gry, niekorzystny matchup.
1 Grid Monitor- Przeważnie bloker nie do przejścia. Wkładany głównie na napory.
1 Barter in Blood- Na Napór, dobry takze na reanimatora.
1 Infest- Na większą ilość słabego naporu.
2 Valut of Whispers- Karma jednak syci z MBC, a to jest na nią sposób.
2 Chalice of The Void - Na kluczowe czary oppa, kontry...trzeba uważać żeby przypadkiem nie zablokować samego siebie.

Matchupy:

Ponza - Dość trudny matchup. W pierwszym starciu jest dość źle bo nasz removal
Za bardzo się tu nie przdaje. Bardzo ważne jest aby szybko wystawić lensa bo destroyland w tym decku bardzo syci. Należy zajechać oppa BARDZO szybko bo lens lada moment spadnie od demolisha, a krity są za słabe bo giną od spaleń. Kluczowy u nas jest draw który dostarcza Consume'a lub PoP'a którym mordujemy. Po side jest nieco łatwiej, mamy troche więcej Landów (Valut) jak najszybciej wystawiamy Chalice, z ustawieniem na 2 i pare rzeczy już nas nie boli, ważny jest wrench pod młotka z bogardii. Wieża daje nam żyć troche dłużej bo napór oppa się zwiększa, przez ten czas szukamy PoPa lub duszy. Cały czas na wszelki wypadek grać aniołem.

Główne założenie:
1 partia: Jak najszybciej wystawić Lensa, możliwie w jak najkrótszym czasie zajechać opa.
2 Partia: Jak najszybciej wystawić Chalice i Lensa, w miare szybko Withered Wrencha. Równiez ważna szybkość.
3 Partia: Jak wyżej.

Side:
Wypada: 2 Barter in blood, 2 Decree of Pain, 2 Oblivion Stone, 1 Infest, 1 Smother.
Wchodzi : 2 Chalice of The Void, 3 Withered Wretch, 2 Valut of Whispers, 1 Persecute.

UW Control - Tu już matchup dla prawdziwych wyjadaczy. Tutaj boli prawie wszystko począwszy od Aniołka skończywszy na dekrecie. Jeżeli chodzi o tego ostatniego to naszą bronią na niego jest nasz dekret. Anioła trzeba w miare szybko zdjąć, ze smokiem już jest nieco trudniej dlatego po side niezbędny jest wrench. Jeżeli gra akromą to na nią mamy tylko kamyk.Opp ma troche kontr ale na niewiele się to zdaje. Po side on ma Karmae...tutaj niezbędny jest Valut i kamyk bo inaczej będzie źle... i zawsze przed zagraniem usuwamy kółko kamykiem.

Główne założenie:
1 Partia: Zniszczyć anioła i powstrzymać dekret.
2 Partia: Zniszczyć anioła, powstrzymać dekret, jak najszybciej usunąć smoka Wrenchem, usunąć kółko, usunąć Karmę - oba kamykiem.
3 Partia: Jak wyżej.

Side:
Wypada: 2 Dark Banishing, 1 Infest.
Wchodzi: 2 Withered Wretch, 1 Oblivion Stone

Gobbo Sligh - Dość łatwy matchup. Kluczowa karta to Infest oraz ogólnie removal. Jeżeli Infest jest już na łapie należy poczekać do mniej więcej 4-5 tury oppa (zaleznie od sytuacji). Dzięki duszom i wieży mamy troche czasu na dojście removalu. Po side jest już prawie 90% win. Okropnie sycą Infest, i Oblivion Stone. Co tu dużo pisać, dodatkowym plusem dla nas jest Chalice którego ustawiamy po kierowce lub Warchiefa.

Główne założenie:
1 Partia: Jak najszybciej zniszczyć wszystko co ma op na stole, następnie zajechanie byle czym
2 Partia: Jak wyżej.
3 Partia: Jak wyżej.

Side:
Wypada: 2 Dark Banishing, 1 Decree of Pain, 1 Wrench Mind, 1 Blackmail, 1 Valut of Whispers.
Wchodzi: 1 Infest, 2 Oblivion Stone, 1 Grid Monitor, 2 Persecute.

MWC - Tutaj taki ni trudny, ni łatwy matchup. Odpowiedź na dekret to jak zwykle nasz dekret. Na Akrome mamy prawie tylko kamyczek, i tu jest nasz słaby punkt. Cóż, po side dostaje jeszcze Karme....ale my Valuty i kamyki...no i Persecute. Ogólnie spora ilość removalu (czyli to z czego słynie MWC) wcale nas nie razi no bo niby w co?

Główne założenie:
1 Partia: Odpowiedzieć dekretem na dekret, ukrzyżować Akrome i spokojnie zajechać.
2 Partia: Odpowiedzieć dekretem na dekret, ukrzyżować Akrome, zniszczyć karme kamykiem lub uniknąć jej Valutem. Możliwie szybko rzucić Persecute.

Side:
Wypada: 1 Blackmail, 1 Wrench Mind, 1 Smother, 1 Infest, 2 Dark Banishing.
Wchodzi: 2 Oblivion Stone, 2 Valut of Whispers, 2 Persecute.

Affinity - Matchup dość ciężki. Dobry Card Advantage, sporo kontr. Należy pamiętać aby zawsze było coś na Broodstara, równiez szybko wystawić kamyk, odpalić w najbardziej wścibskim momencie. Po side ratuje nas ratuje nas removal, najlepiej mass, Chalice (przeważnie na Mana Leak czyli 2).Gdyby coś nie tak szło to bez zahamowań kamyk lub jakiś mass removal. Na wszelki wypadek można Aniołka, lub dusze aby gry nie można było przegrać.

Główne założenie:
1 Partia: Rozwalić wszystko co op ma na stole, nie bacząc czy przy tym pójdzie coś swojego.
W razie kłopotów nie napierać uparcie, a poczekać na mass removal lub aniołka.
2 Partia: Rozwalić wszystko co op ma na stole, nie bacząc czy przy tym pójdzie coś swojego. Ustawić Chalice na 2 pod Mana Leak. W razie kłopotów nie napierac uparcie, a poczekać na mass removal lub aniołka.
3 Partia: Jak wyżej.

Side:
Wypada: 1 Visara The Dreadful, 1 Solemn Simulacrum, 2 Blackmail.
Wchodzi: 2 Oblivion Stone, 2 Chalice of The Void.

WW- Matchup dość prosty do side. Rozwalamy cały napór naszym removalem co nie jest za bardzo trudne. Proste, no nie?
Ale do tego momentu, bo potem wchodzi karma w roli głównej (nawet 4 sztuki), dodatkowo op ma Second Sunrise co "unieśmiertelnia" Karme...W takim wypadku niezbędne są Valuty, kamyki oraz umiejętność grania dość naporowo w decku kontrolnym <vink>.

Główne założenie:
1 Partia: Zniszczyć cały napór, spokojnie zajechać.
2 Partia: Zniszczyć cały napór, jak najszybciej zniszczyć Karme, zablokować Chalicem Second Sunrise, jak to zrobimy, spokojnie zajechać.
3 Partia: Jak wyżej.

Side:
Wypada: 1 Smother, 2 Dark Banishing, 1 Wrench Mind, 1 Mind Sludge, 2 Blackmail.
Wchodzi: 2 Oblivion Stone, 1 Chalice of The Void, 1 Persecute, 2 Valut of Whispers, 1 Barter in Blood.

Jeżeli będę miał możliwość zagrania przynajmniej kilku partii z innymi deckami to na pewno dodam.

Mam nadzieję że zrozumieliście.
Troche danych technicznych...
Ogólny koszt złożenia decku : ok. 385zł
Bez Sideboardu : ok. 305zł
Częstotliwość występowania w top8:
Mastersy mtg4you : 25%
Mtg.pl (top4) : 50%
DQ Challange i inne mniejsze turnieje : 18%
Ogólne występowanie w top8(4) : 31%
Przeciętna szansa na wygraną w 1 partii : 58%
Przeciętna szansa na wygraną w 2,3 partii : 72%

Tak więc wydaje mi się że wszystko już opisałem i że zrozumieliście...

Specjalne podziękowania dla:
Amidaris i Michał - Godziny testów...
Knoowch - Ostateczna obróbka, skłonienie do napisania artykułu mimo że już coś podobnego się ukazało.

Epilog:

A JumpDaFuckUp dalej grał MBC, odnosił sukcesy i niecierpliwie czekał na to co przyniesie Darksteel....




Piccolo - Wt lis 25, 2003 7:17 pm
" />JdFU, bąź tak dobry i wytnij ten fragment z pozdrowieniami dla mnie, bo tak się składa, że można mieć poniżej 0 life Errare humanum est.



donarturo - Wt lis 25, 2003 7:24 pm
" />No wiec

UWC

">Jeżeli gra akromą to na nią mamy tylko kamyk
A Barter in Blood to od czego jest ...

">Wypada: 2 Barter in Blood, 1 Infest.
w takim razie zostaje tylko kamyk...

Affinity

">Chalice (przeważnie na Mana Leak czyli 2)
Mana leak przydaje sie tylko na poczatku i jezeli zostanie uzyty to pewnie pojdzie wlasnie w Chalice'a, grozniejsze sa Overridy, ale Chalice za 6...



JumpdaFuckUp - Wt lis 25, 2003 7:31 pm
" />Ok piccolo już poprawione.
Donarturo, Barter mi się pomylił z Banishingiem już nanosze korekty.
Co do Chalice'a to podczas moich gier testowych to właśnie mana leak najbardziej mnie wk*****ł dlatego ustawiamy na niego...jak ktoś chce inaczej to prosze bardzo.




_Kkeldorn_ - Wt lis 25, 2003 7:38 pm
" />Art calkiem calkiem chociaz jest pare bledow ktore zaznaczyl Donarturo ale calkiem sympatycznie... hm ale jeszcze 1dna rzecz mnie ciekawi... MBC jest az takie mocne?? Hm wydawalo mi sie ze najmocniesjze jest affinity bidding i u/w...



JumpdaFuckUp - Wt lis 25, 2003 7:42 pm
" />Dzięki, nie mylisz się, najmocniejsze jest imo affinity oraz UWC a to ze względu na ich wszechstronność, ale można z nimi wygrać i to wcale nie jest takie bardzo potężnie trudne.



donarturo - Wt lis 25, 2003 8:01 pm
" />Ja sie jeszcze przyczepie matchupu z Affinity

">Wypada: 1 Visara The Dreadful, 1 Solemn Simulacrum, 2 Blackmail.
Affinity dosyc szybko wysypuje sie z reki i od 3 tury rzadko ma wiecej niz 2-3 karty na lapie, wywalilbym raczej 2 Mind Sludge zamiast Blackmaili, Visara tez by sie przydala standartowe affinity zabija kritami i Visara na stole to spory problem



QweR - Wt lis 25, 2003 8:16 pm
" />geee, a ja myślałem że na affinity warto ustawić chalice na 0 żeby nie wchodziły wszystkie darmowe artefakty... no nic, człowiek uczy się przez całe zycie



JumpdaFuckUp - Wt lis 25, 2003 8:36 pm
" />Donarturo: Wedle uznania, wedle uznania.
Qwer: Też można ale wedle uznania, wedle uznania.



donarturo - Wt lis 25, 2003 8:45 pm
" />QweR mozna wystawic Chalice za 0 ale pod warunkiem ze jestes to wstanie zrobic w pierszej rundzie zanim Affinity wykona ruch, inaczej wysypie wszystko z reki i nie bedzie potrzebowal kolejnych



Smash the Babylon - Wt lis 25, 2003 9:35 pm
" />Bardzo fajny jest:
1. Sposób opisywania matchupów - opis/główne założenia/sposób sidowania.
2. Dane techniczne - nie było czegoś takiego w poprzednich artykułach.
Poza tym to również całkiem spoko (oprócz kilku małych błędów oraz literówek).



daszek - Wt lis 25, 2003 10:25 pm
" />nom... jestem zaskoczony:D bardzo wartosciowy artykul moim zdaniem... naprawde:P



ScarecroV - Wt lis 25, 2003 10:41 pm
" />Czytam art. na biezaco wiec mnie nie bluzgac ze to jest napisane troche dalej a tamto gdzie indziej.... no ale zacznijmy od poczatq:
Creatures:
[1 Platinum Angel ]
no ja bym tym nie gral ale to i tak prywatna sprawa kazdego. Pozatym zdjecie go przez UW kontrole jest banalnie proste (akroma's vengence np.).. btw. jak grales z ponza to jakim cudem doczolgales sie do tej 7 many.. zakladajac ze jeszcze zyles do tego momentu.. no jestem pelen powdziwu.. BRAWO!.. ww to w sumie chyba najlepiej tu przypisany chociaz bo ja wiem... wing shardsy i te sprawy.... za to solemn.. wrzucilbym go zamiast aniola (no ale jak kto woli).. monitory maja wlasnie sluzyc za blokery.. na takie frogmity, myr enforcery i inne syfki ktore Twoje kochane terrory niestety zdjac nie moga. (o ile nimi grasz)
Discard:
No ja nie gram takim duzym discardem ale cos z tymi blackmailami moglbym zrobic.. ale narazie nie mam miejsca wiec nie...
[Wrench Mind przydatny na talie artefaktyczne]... o qrde... mocne.. serio tak sadzisz ?
Removal:
Dalej taki ogromny rozrzut.. nie rozumiem dlaczego.. no ale tylko 1 smother i 1 infest.. heh.. dzikie to to.. no ale nic dla mnie tylko ilosc barterow i dekretow sie zgadza.. stonow bym wiecej dowalil...
[Smother jest tu aby zniszczyć małego stworka, zostawiając Banishinga na mocniejsze.]
Zakladajac ze Ci dojdzie.. prawdopodobienstwo jest raczej slaaaabe...
Draw;Win Condition,Help(ciekawy pomysl..):
Bez zarzutow.. Cary On..
Mana Accelerate:
No imo jak grasz na tutorach to wiecej niz 2 lensy to blad (usowanie 1 landa to moze byc bolace) ale nvm..
Mana Base:
lepiej juz wlozyc te Stalking Stonesy niz te artefaktowe landy.. co do karmy.. 2/23 landy.. raczej baaardzo slabo
Sideboard:
[ Withered Wretch- Na reanimator który w t2 się zreanimował ] O.. tego nei wiedzialem.. seiro ?
[2 Chalice of The Void - Na kluczowe czary oppa, kontry...trzeba uważać żeby przypadkiem nie zablokować samego siebie.]
Za wolny chyba ze chce sie kontrowac spell'e do 2 max! powyzej tego.. kamyki schodza.. i takie inne syfki...
Matchupy:
a)Ponza:
O BOZE.. ludzie nie sluchajcie go.. nie wkladajcie lensow (no chyba ze dopiero jak macie min. 5-6 landow (i wszystkie to swampy) wy tracicie landa+(znajac ponze) lens'a.. pozatym sproobuj na dobry poczatek ustawic chalice'a (bez moxow!!) na 2 (czyli potrzebujesz 4 mana) skoro od 2 tury player zacznie w Ciebie walic molten rain'ami (dla niezorientowanych.. skirk prospector+2landy w 2 turze)
b)UW Control
tez slabo.. cos z dziwnya ta kontrola musiales grac... moze ma malo kontr (chociaz 6 moze w zupelnosci wystarczyc.. +ew. stifle) a po sidzie player nie ma tylko karmy ale rowniez dampting matrix oraz gilded light!!!.. no ale to taki maly off topic.. co to dla Ciebie ;p
c)Gobbo Slight:
ogoolnie ok... tylko ze masz jeszcze dekreta (a o tym warto wspomniec) ktory infestuje instantowo - patrz warchief
d)MWC:
slabo sie znam.. nie wypowiadam sie
e)Affinity:
matchup praktycznie niemozliwy... z jakiego powodu... za szybki nawet jak mamy arene w 2 turze.. a o broodstarze to mozesz zapomniec.. jego sie praktycznie nie da zniszczyc bez wczesniejszego uzycia kamyka do zniszczenia pana lightning graves'a Po sidzie ratuje nas.. w sumie nic nas nie ratuje Chalice za poozno wejdzie jak dla affinity a w 4 turze MUSISZ wystawic cos do blokowania - patrz grid monitor.. wlasciwie jakby sie uprzec to mozna powiedziec ze aniol to nasza jedyna nadzieja.. ale i tak ZA wolny!!
f)WW:
ok.. tylko.. second sunrise wraca rowniez Twojego kamyka (o ile nim niszczyles wszystko) wiec nie ma co sie bac tego deck'a..

Ogolnie to sorry za wjazd wiem ze wam niszcze wasz swiatopoglad itp.. ale jak ludzie zaczna kopiowac po was (a zakladam ze beda..) to chyba troche beda !@#$%^ i kasy jednak troche wtopia.

Post ogoolnie bardzo slaby i sie baaardzo rozczarowalem
(jak ktos ma pretensje ze jak jestem taki madry to niech sam napisze to macie - http://213.77.161.46/board/viewtopic.ph ... c&start=15 tylko jeszcze matchupow nie walnalem ale to przez kolokwia)
ERKA



dark_wonderer - Śr lis 26, 2003 12:36 am
" />Ja wiem , że WW to może nie potęga, ale po sidz'ie nie jest tak miło. Każdy szanujący się gracz weeniaka będzie side'ował również Matrix'a, a Matrix + Karma to pewny zgon dla MBC bez splash'a. Ponadto ja przynajmniej (za sprawą amidarisa) przekonałem się do wersji WWu, a ztym wariantem to myślę, zę wcale nie ma tak dobrze



ScarecroV - Śr lis 26, 2003 7:32 am
" />Dark Wonderer masz racje ze Matrix+Karma to morderstwo dla MBC ale znam mase deckow ktore wklada np. Culling Scales(m.in. mialem kiedys w MBC) na matrixa ale ja wole sie rozprawic z Karma na swoj sposob - Mind Bend
(taaa wiem ze to ma byc MBC a nie uBC ale wszystko dla tego decka co dobre (niebieskie karty only na SB ;p)



JumpdaFuckUp - Śr lis 26, 2003 5:25 pm
" />Hehe Scarecrov bardzo mnie rozśmieszyłeś swoim postem...kilku rzeczy wyraźnie nie zrozumiałeś ale cóż...

">ok.. tylko.. second sunrise wraca rowniez Twojego kamyka (o ile nim niszczyles wszystko) wiec nie ma co sie bac tego deck'a.. chodziło tu o to że trzeba kamyka poprostu wystawić, stąd 4, bo nawet jak zniszcze karme to jak sam powiedziałeś cofa mi się kamyk...co do reanimatora to niewiem co chciałeś powiedzieć przez to co napisałeś ale niejaki Krid, który w tamtym sezonie ligowym zdobył 1sze miejsce złorzył reanimatora którym naprawde wymiatał.Co do ponzy to tak, wiele razy zdarzyło mi się mieć nawet więcej niż 7 many i żyłem, dziękuje za wyrazy uznania.

">ale jak ludzie zaczna kopiowac po was (a zakladam ze beda..) to chyba troche beda !@#$%^ i kasy jednak troche wtopia.
Znowu niewiem co chciałeś przez to powiedzieć, sale jeżeli to ma jakiś związek z tym że już ktoś napisał taki artykuł, to moge przedstawić archiwum gg z początków listopada gdzie wyraźnie można zrozumieć że zacząłem robić ten art na dobre 3 tygodnie przed jego ukazaniem się.
Pozostałych przypadków poprostu niechce mi się komentować..chciałem podkreślić że cały artykuł jest oparty na solidnym, prawie 2 miesięcznym testingu i to naprawde po pare godzin dziennie.Do tego dochodzą jeszcze turnieje itp.
Ogólnie to co napisałeś jest na zasadzie:
ja: Lubie ciastka malinowe
Ty: Lubie ciastka truskawkowe, a wy wszystcy nie macie racji, słuchajcie się tylko mnie.

Btw.Nie chcę się kłucić, ale jeżeli już chcesz się podzielić jakąś sensowną uwagą w stosunku do mnie to zapraszam na gg.



Voidmage - Śr lis 26, 2003 5:29 pm
" />Spoczko artykuł,szczególnie jak na pierwszy,oby wiecej takich!gratz!



squee - Śr lis 26, 2003 8:23 pm
" />Dobry artykół...moj ulubiony deck to tez MBC. W nowym meta bedzie karcił...



ScarecroV - Śr lis 26, 2003 8:29 pm
" />Ok.. sorry jezeli odebrales to jako ze sie !@#$%^ i ze jestem samolubem to zupelnie zle go odczytales.. mam tylko 1 pytanie w takim razie: Jezeli tak dlugo go testowales to nie rozumiem czemu jest po 1 smotherze .. 1 infescie? Wszyscy mnie uczyli zeby miec conajmniej 2 kopie 1 karty (no chyba ze jest: ultra droga (nie jest) albo ma restrykta)
Co do Reanimatora.. na serio nie wiedzialem i chcialem sie dowiedziec czy to prawda..
A co do ponzy.. to jak masz 7 many to ponza juz sama w sobie sie sklada (bo caly jej plan sie wali) i nie ma sensu wydawac many na tego pana (skoro i tak jak zauwazyles ma demolisha.. a po sidowaniu na 100% shattery). Pozatym zeczywiscie widac ze te testingi maja 2 miechy.. bo powolujesz sie na decklisty topowych deckow sprzed tych 2 miesiecy.. ludzie maja coraz wieksze pomysly na decki i caly czas go usprawniaja ... co widac po Twoim opisie UW kontroli czy Affinity..
Aha.. ten deck ma jeszcze gorzej po sidzie.. i szczerze watpie zeby mial az tak duze szanse powodzenia.. pozatym nie sama Karma decki zyja (a wiele razy moze sie zdarzyc tak ze Ty zajmiesz sie karma .. On czym innym...)
To wszystko.. nei zgadzasz sie.. oki.. jak dla mnie ten deck ma za mocny rozrzut i sie nie trzyma kupy.. (m.in. przez te pojedyncze karty) no ale dobra.. nie bede juz chyba nic tu pisac bo pomyslisz teraz ze jestem panem calego swiata...



JumpdaFuckUp - Cz lis 27, 2003 3:16 pm
" />
">1 smotherze .. 1 infescie?
A więc dlatego że nie wnoszą zbyt dużo do gry, oczywiście wolałbym włożyć Kamyka lub Batera, ale te karty zapchały by mi zabardzo side, pozatym są dobre na pierwsze partie w szczególności z małymi naporami (infest).

">Wszyscy mnie uczyli zeby miec conajmniej 2 kopie 1 karty (no chyba ze jest: ultra droga (nie jest) albo ma restrykta)
Wybacz, ja jestem samoukiem, nikt mnie niczego nie uczył, sam do wszystkiego doszedłem i naprwde taka ilość się u mnie sprawdzała.

">Pozatym zeczywiscie widac ze te testingi maja 2 miechy.. bo powolujesz sie na decklisty topowych deckow sprzed tych 2 miesiecy
Tutaj chcę powiedzieć że nie wzorowałem się na żadnej deckliście, sam na podstawie spoilerów powoli tworzyłem deck.(Oczywiście zajrzałem na Braibursta ale absolutnie nawet nie pomyślałem żeby się na tym wzorować).Cóż, matchuoy są oparte na deckach moich kumpli, im też to było potrzbne, tez je usprawniali więc ich decki były "na bieżąco".

">Aha.. ten deck ma jeszcze gorzej po sidzie
Ciekawa teoria...



Krid - Pt lis 28, 2003 9:20 pm
" />Jak na poczatek to niezłe hm co do decku niewkładałbym platinumow tylko solemy a co do starych kontrolerow to prawda:) grałem z lonem na ml gostek zajał miejsce w top 8 na gp w sydney:D ale z nim wygrałem:P starym dobrym wg:P



ScarecroV - So lis 29, 2003 12:06 am
" />JDFU owszem smother niezbyt wiele wnosi do obecnego T2.. ale Infest? czemu? no przyznam sie osobiscie ze czesto mi sie zdarza do wybierania miedzy nimi a barterami (oba w mainie nie maja zbytniego zastosowania) ale oki.. poprostu uwazam ze zurzywanie tutora na infesta lub smother'a nie ma sensu (jest o wiele wiecej lepszych kart do szukania.. a przynajmniej bardziej kluczowych..)
Oki co do ilosci .. no nie ma problemu.. graj jak wolisz.. przeciez nic na sile,da?
Ehh.. co do testingow.. nie chodzilo mi o Twoj deck tylko o decki Twoich qmpli.. pozatym.. jakbym sie wzorowal na deck'ach moich qmpli to nie wydaje mi sie zebym cos zwojowal na turniejach..
Co do mojej "interesujacej teorii" to argumentuje ja tak:
Po co chailce jak nie grasz na mox'ach (a w chalicie wlasnie o to chodzi.. zablokowac jak najszybciej jakies kluczowe spell'e)
Persecute, stone i reminder sa oko.. ale landy na sb.. nie lepiej juz je wlozyc zamiast swampow.. na Ponze na prawde nie warto wkladac vaultow bo oppo ma molten rainy ktore nie dosc ze zniszcza Ci landa to jeszcze walna te 2 dmg ;/
Ehh... ale mimo wszystko zycze powodzenia na turniejach i samych wygranych (nie lubie sie kloocic chyba ze ktos tego naprawde chce)
Erka



Krid - So lis 29, 2003 11:58 am
" />tylko ze infest kosztuje 3 many i jest sorcery;/ a w mbc uzywa sie raczej czarnego paina bo mozesz -2 dac jako instant i nieboisz sie gobosow i decree:)



ScarecroV - So lis 29, 2003 2:43 pm
" />IMO infesty nie sa az tak potezne zeby nawet 1 kopia znalazla sie w mainie (ostatnie moje odkrycie.. WOW) bo po co.. ta karta jest tylko przydatna na elfy;gobbosy czy jakies inne weeniacze (nie za wiele w porownaniu z kontrolami) a wlasnie w kontroli ta karta jest po prostu martwa
(o smotherach sie nie bede nawet wypowiadac bo to juz w ogoole martwa karta.. terror godnie go zastepuje)



JumpdaFuckUp - So lis 29, 2003 3:11 pm
" />No widzisz



ScarecroV - So lis 29, 2003 4:43 pm
" />No skoro juz mozemy porozmawiac na luzie co sadzilbys o takim SB:
(wywalajac Infesta i Smothera z maina a wkladajac 1 kamyk i 1 barter)
3 Infest
3 Defense Grid
3 Mind Bend
2 Persecute
2 Withered Wretch
1 Grim Reminder
1 March of the Machines
Oczywiscie zakladajac ze wczesniej w mainie masz zamiast 4 swampow 1 island i 3 delty
Nie chodzi mi o to zebys koniecznie zmienial swojego deck'a tylko chce znac Twoja opinie ;] (bo sie zastanawiam nad takim SB)



JumpdaFuckUp - So lis 29, 2003 8:13 pm
" />No cóż, dodanie splashu może być ciekawym pomysłem, Defense Grid może troche utrudnić życie UW i innym deckom...niewiem jak to sie sprawdza w praktyce ale przyznam że pomysł ciekawy
Może zrobić otwartą dyskusje w dziale T2?
Wtedy byłoby znacznie więcej ludzi uczestniczących w dyskusji a nie tylko my...



ScarecroV - So lis 29, 2003 8:16 pm
" />Akurat takie cos jest.. to jak ? przeskakujemy ? Ja powtorze ten topic i jedziemy z koksem ;]



CwK - Pn gru 01, 2003 3:06 pm
" />Gratz JDFU, artykuł duuuuuużo lepszy od mojego Bardzo przyjemnie sie czyta, sensownie napisany , dużo informacji, ale nie bede sie poddawał po jednej porażce Kiedyś tam napisze jeszcze jakiś artykuł
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom