ďťż
Mirrodin - Limitowane przemyślenia cz.I



dark_wonderer - Śr wrz 17, 2003 3:58 pm
" />Wielkimi krokami zbliża sie PRE nowego dodatku, którym będzie Mirrodin. Zapowiada się bardzo ciekawie i nietypowo, ponieważ Mirrodin niemal w 50 % składa się z artefaktów. Aby myśleć o sukcesie w limited należy się zastanowić, jak to wpłynie na wygląd/budowę decków. Atefakt removal nie będzie tu materiałem side'owym, ponieważ jak już wspomniałem statystycznie ok. 50% każdego deck'a będą stanowić właśnie rtefakty. Siła wielu kolorów również zależy w dużej mierze od artefaktów (oraz specyfiki ich współzależności). Nie należy się również nastawiać na to, że kolory są obojętne, z powodu, iż w limited gra się głównie common'ami, a tych jest zdecydowanie więcej w kartach kolorowych, a także z innych powyżej omówionych powodów. Każda karta dostanie odemnie ocenę, która ułatawi wam wyrobienie sobie opinii na jej temat:
5 - bomba !
4 - grać
3 - zapychacz
2 - materiał side'owy
1 - chyba nie włożysz tego do deck'a !?
Nie przedłużając przejdźmy do samych kart.

White:

Biały kolor nazywany jest często drugim z najbardziej kontrolnych kolorów w MtG, w tym secie nie jest to w żadnym razie prawdą. Biały kolor nastawiony jest na grę z ekwipunkiem (equipment), dlatego chcąc grać tym kolorem upewnijmy się lepiej czy posiadamy dość ekwipunku, aby go wesprzeć. Na szczęście Bonesplitter'y i Leo. Scimitar'y to common'y i to solidne. Jak sie zresztą przekonamy ten pierwszy jest pożądany w zasadzie przez każdy kolor.

Altar's Light - 2WW
Instant (U)
Remove target artifact or enchantment from the game.
"The altar does nothing; the device is crushed under the weight of its own impurity." - Ushanti, leonin seer
Illus. Daren Bader
# 1

Kto z was pamięta stare czasy kiedy main'owy Disenchant wydawał się głupotą ? Teraz czasy się zmieniły. Jak już wykazałem w obecnym limited ta karta jest w stanie "zdjąć" ok. połowę wrogiego arsenału. Najlepiej zatrzymać ją na jakąś karte atutową niż niszczyć pierwszy lepszy ekwipunek jaki się nawinie.
Ocena: 4

Arrest - 2W
Enchant Creature (C)
Enchanted creature can't attack or block, and its activated abilities can't be played.
"Unfortunately, it doesn't restrain the beast's smell." - Glissa Sunseeker
Illus. Tim Hildebrandt
# 2

Taki common'ek robi wrażenie. Pacifism był zawsze oczywistym komponentem deck'a. Arrest jest znacznie lepszy ponieważ wyłącza wszystkie aktywowane zdolności, jakie delikwent posiada, a jest takich kilku i to w common'ie. Jeden znajduje sie poniżej ...
Ocena: 4

Auriok Bladewarden - 1W
Creature - Human Soldier (U)
T: Target creature gets +X/+X until end of turn, where X is Auriok Bladewarden's power.
The Auriok have learned through constant struggle that allies are more precious than water.
1/1
Illus. Brian Doran
# 3

Auriok Bladewarden jest bardzo ciekawą kartą, która balansuje pomiędzy dobrą, a przeciętną, w zależności od pozostałych kart. Jeśli trafi nam się kilka Bonesplitter'ów (lub jakiś inny sprzęt wzmacniający siłę), to będzie on naszym pupilkiem, zapewniając bardzo silną "sztuczkę" w fazie walki. jeżeli jednak takich, rzeczy nie posiadamy, jest on słabszą wersją Angelic Page.
Ocena: 4-3 (zależnie od ekwipunku)

Auriok Steelshaper - 1W
Creature - Human Soldier (R)
Equip costs you pay cost 1 less.
As long as Auriok Steelshaper is equipped, Soldiers and Knights you control get +1/+1.
They put their safety in his hands. He puts sharpened steel in theirs.
1/1
Illus. Dany Orizio
# 4

Crusade przybiera ostatnio coraz to ciekawsze formy W dobrze zbudowanym białym deck'u, jest on bardzo dobry bedąc lordem soldier'ów/knight'ów a także ekwipunku. Co prawda bardzo łatwo go spalić, ale samych spaleń jest w tym secie bardzo mało (całe 3).
Ocena: 4

Auriok Transfixer - W
Creature - Human Scout (C)
W,T: Tap target artifact.
My grandfather knew enough spells to fill a hundred scrolls. Nowadays, if a spell cannot fight the levelers, it is not even taught to our young.
1/1
Illus. Stephen Tappin
# 5

A oto nasz nowy Whipcorder. Coprawda wolałbym, aby tapował stworki wszystkich kolorów, ale nic nie szkodzi, dużo stworów i tak spełnia te kryteria. Co więcej część artefaktów wyłącza się kiedy są tapnięte, więc mamy kolejne korzyści.
Ocena:4

Awe Strike - W
Instant (C)
The next time target creature would deal damage this turn, prevent that damage. You gain life equal to the damage prevented this way.
Stunned by the mere presence of the leonin kha, the nim raider quickly fell to its knees.
Illus. Scott M. Fischer
# 6

Biały jest w tym secie królem combat trick'ów i ma ich wiele. Ten nie jest zbyt szczególny. Czasem pomoże nam bez strat znieść jakiegoś sporego stworka, ale częściej będzie tylko niechcianym draw'em. Jeżeli mamy jakieś lepsze karty tego typu, nie wachajmy się zostawić jej w side'dzie.
Ocena: 3

Blinding Beam - 2W
Instant (C)
Choose one - Tap two target creatures; or creatures don't untap during target player's next untap step.
Entwine 1
Illus. Doug Chaffee
# 7

No tak juz lepiej. Blinding Beam daje nam sporo możliwości użycia, będąc przy tym bardzo tani za to co robi. Żadko (jeżeli w ogóle) będziemy z niego niezadowoleni. przydatny zaróno kiedy się bronimy, jak atakujemy.
Ocena: 4

Leonin Abunas - 3W
Creature - Cat Cleric (R)
Artifacts you control can't be the targets of spells or abilities your opponents control.
Only leonin clerics who can survive the Razor Fields for one turning of the suns can stand in the Cave of Light.
2/5
Illus. Darrell Riche
#8

W tym secie jest on zawsze miłym wsparciem. Nie jest jakimś, potężnym żeźnikiem, ale solidnym obrońcą, a jego zdolność czyniąca nasze artefakty nietykalnymi, jest poprostu słodka.
Ocena: 4

Leonin Den-Guard - 1W
Creature - Cat Soldier (C)
As long as Leonine Denguard is equiped, Leonine Denguard gets +1/+1 and attacking doesn't cause Leonine Denguard to tap.
No one under the four suns can elude the watchful eye of the den-guard.
1/3
Illus. Todd Lockwood
#9

Teraz przejdźmy do mojego ulubionego common'owego stworka, jakiego udostępnia nam ten kolor. Nawet z mało impresywnym ekwipunkiem, jak np. Leonin Scimitar (aczkolwiek baardzo przydatnym), ta "kotka" staje się kreaturką 3/5 nai tapującą sie do ataku, mogącą atakować w 3 turze ! Kilka sztuk tej karty może naprawdę zachęcić do grania białym kolorem. Moim ulubionym common'owym ekwipunkiem dla niej jest Vulshock Gauntlets.
Ocena: 4

Leonin Elder - W
Creature - Cat Cleric (C)
Whenever an artifact comes into play, you may gain 1 life.
"The wisdom of the elders is just as much a weapon as a sword or spear. We must learn to wield it." - Ushanti, leonin seer
1/1
Illus. Todd Lockwood
#10

Powiem jedno Soul Warden nie był nigdy wymiataczem w limited, ale był lepszy od tego kolegi. Wiele życia to on nam nie doda. Osobiscie zagram nim tylko jeżeli będe miał za mało kreturek, w co wątpie.
Ocena: 3

Leonin Skyhunter - WW
Creature - Cat Knight (U)
Flying
The skyhunters were born when the first leonin gazed at the heavens and wished to hunt the birds overhead.
2/2
Illus. Kev Walker
#11

2/2 z lataniem za jedyne WW ? Wpiszcie mnie na liste Jest świetnym stworkiem za swój koszt, idealnie nadającym sie do noszenia jakiegoś cięższego ekwipunku, ponieważ łatwo może pszechylić szale zwycięstwa na naszą korzyść.
Ocena: 4 +

Loxodon Mender - 5W
Creature - Elephant Cleric (C)
WT : Regenerate target artifact.
The Auriok believe that in the hands of a loxodon, no weapon can be broken.
3/3
Illus. Heather Hudson
#12

Jak na stworka 3/3 to on jest o 2 mana za drogi. Za 6 many chcielibysmy raczej jakiegoś game breaker'a. Jego zdolność jest również zbyt późno dostępna żeby mieć większy wpływ na grę. Możecie side'ować go na kolory zielony, lub czerwony, ale w zasadzie po co ?
Ocena: 2

Loxodon Peacekeeper - 1W
Creature - Elephant Soldier (R)
At the beginning of your upkeep, the player with the lowest life total gains control of Loxodon Peacekeeper. If two or more players are tied for lowest life total, you choose one of them, and that player gains control of Loxodon Peacekeeper.
4/4
Illus. Michael Sutfin
#13

Gra tym "czymś" przy obecnej agresywności białego koloru jest poronionym pomysłem. Więcej mówić (mam nadzieje) nie trzeba
Ocena: 1

Loxodon Punisher - 3W
Creature - Elephant Soldier (R)
Loxodon Punisher gets +2/+2 for each Equipment attached to it.
The loxodons believe punishment comes in two steps: pain and atonement. They carry a weapon for each.
2/2
Illus. Terese Nielsen
#14

Jedyny słoń chroniący honoru stada Jest wypaśny, szczególnie jak mamy dużo ekwipunku (a decydując się na W raczej mamy). Zapewne przyciągnie jakiegoś terror'a więc warto ofiarować mu Lightning Graves lub bronić go czymś innym. Ma potencjał wygrywać gry.
Oceba: 4-5

Luminous Angel - 4WWW
Creature - Angel (R)
Flying
At the beginning of your upkeep, you may put a 1/1 white Spirit creature token with flying into play.
4/4
Illus. Matthew D Wilson
#15

Jestem urzeczony Czy trzeba mówić coś jeszce? Jeśli tak to chyba mało gracie w limited. Aniołek ma na czole napisane bomba ! I jest nią w istocie. Spodziwajcie się, że ten następca Verdant Force'a będzie wygrywał gry gdziekolwiek zawita
Ocena: 5

Raise the Alarm - 1W
Instant (C)
Put two 1/1 white soldier creature tokens into play.
The nim raid our homes without warning. We must defend our homes without hesistation.
Illus. Jon Matson
#16

Ciężko to jasno zaliczyć do sztuczek tudzież kreatur, jednak to w zasadzie obojętne Ma wiele zastosowań, szczególnie jako niespodziwany obrońca zdejmując lub spowalniając przeciwne stworki. Wszystko to w common'ie za jedyne 1W.
Ocena:4

Razor Barrier - 1W
Instant (C)
Target permanent you control gains protection from artifacts or from the color of your choice until end of turn.
"We protect our homelands. Why should they not protect us?"
Illus. Ron Spencer
#17

Równierz bardzo dobry trick, chroniący nasze kluczowe permanent'y. warto go mieć, zwłaszcz w grach, w których spodziewamy się ciężkiej ilości removal'u.
Ocena: 4

Roar of the Kha - 1W
Instant (U)
Choose one: Creatures you control get +1/+1 or untap all creatures you control.
Entwine 1W (Choose both if you pay the Entwine cost)
Illus. Matt Cavotta
# 18

Widzielismy już dużo białych "trick'ów", aczkolwiek ten jest chyba najlepszy. Pamiętacie, jak zabójczy był zcyclowany w dobrym momencie Gempalm Avanger. Tutaj możecie spodziwać się podobnych efektów Nagły zmasowany blok może przesądzić o losach gry (zresztą w ataku też swoje robi ). Pragne tu też zauważyć, ze ze względu na mnogość tego typu efektów należy wybierać tylko tą część, która wydaje sie nam najlepsza (odpowiada naszemu stylowi itp. Niema nic gorszego niż wtopa z powodu za małej ilości kreaturek w deck'u
Ocena: 4

Rule of Law - 2W
Enchantment (R)
Each player cannot play more than one spell each turn.
Illus. Scott M. Fischer
#19

Zazwyczaj staramy sie szybko wysypywać z kreaturek. Ta karta ewidentnie przeciwdziała naszym planom. z tego powdu grani nia jest zdecydowanie odradzane.
Ocena: 1

Second Sunrise - 1WW
Instant (R)
Each player returns to play all artifact, creature, enchantment, and land cards that were put into his or her graveyard from play this turn.
The bright tunnel sometimes leads back to life.
Illus. Greg Staples
#20

Co prawda ta karta zobaczy swoje główne zastosowanie dopiero w constructed, mimo to tu i tak znajdzie się dla niej miejsce. Chyba każdy chciałby mieć coś do powiedzenia, kiedy jego najlepsza kreatura pada na "deski".
Ocena: 4

Skyhunter Cub - 2W
Creature - Cat Knight (C)
As long as Skyhunter Cub is equipped, it gets +1/+1 and has flying.
Every young leonin wishes to become a skyhunter, for the soar closest to the suns.
2/2
Illus. Pete Venters
#21

Kolejny przykład tego, jak dobrze biały kolor wykorzystuje ekwipunek. Najlepiej idzie w parze z Lightnig Graves . Latanie jest w limited bardzo cenne, co nastawia nas do niej bardzo przychylnie.
Ocena: 4

Skyhunter Patrol - 2WW
Creature - Cat Knight (C)
Flying, first strike.
"They are the first to raise the alarm when the levelers attack, and the first to risk their lives to defend the pride." - Raksha Golden Cub, leonin kha
2/3
Illus. Matt Cavotta
#22

Kolejny dobry biały latacz. 2/2 latanie za 4 mana jest swego rodzaju standardem dobrych lataczy. Tu dostajemy dodatkowo punkt na plecach chroniący go od "schock'ów" jak i first strike'a.
Ocena: 4

Slith Ascendant - 1WW
Creature - Slith (U)
Flying
Whenever Slith Ascendant deals combat damage to a player, put a +1/+1 counter on it.
Instinctively drawn to the light of its "mother-sun," each slith follows that sun's path around Mirrodin.1/1
Illus. Justin Sweet
# 23

Najlepszy ze swojego cyklu (może powinienem rzec jedyny dobry razem z czarnym ). Latanie daje mu możliwość szybkiego rozrostu (jednak dobrze byłoby mu jakoś pomóc).
Ocena: 4+

Solar Tide - 4WW
Sorcery (R)
Choose one: Destroy all creatures with power less than or equal to 2, or destroy all creatures with power greater than or equal to 3.
Entwine: Sacrifice two lands. (Choose both if you pay the Entwine cost)
Illus. Dave Dorman
# 24

W constructed raczej gorsze od wrath'a, stworzone chyba dla weenie deck'ów (aczkolwiek ten koszt, i obecność naszych anthem'ow komplikuje sprawę ... ). W limited to jednak co innego. Można nie raz zrobić jednostronnego wrath'a, zresztą taki ogólny też nie raz się przyda. Koszt entwine dość tani, jak na 6-tą ture. zdecydowanie grać.
Ocena: 5

Soul Nova - 3WW
Instant (U)
Remove target attacking creature and all Equipment attached to it from the game.
Within seconds, the nim was comsumed in blinding sunfire. Afterwards, only a puddle of molten iron remained.
Illus. Keith Garletts
#25

Jak pamiętam Chastice jest dobry w limited. Tu za jedną dodatkową mane uzyskujemy jeszcze lepszy efekt, który często da nam card advantage. Jeśli mamy go na ręce, nie marnujmy artifact removal'u na equipment.
Ocena: 4

Sphere of Purity - 3W
Enchantment (C)
If an artifact would deal damage to you, prevent 1 of that damage.
Purity rejects artifice.
Illus. Thomas Gianni
#26

Sfery z Odyssey nigdy nie były za szczególne w limited, ta jest jeszcze słabsza. Używajcie tylko na deck'i grające mnóstwem artefaktycznych kreatur.
Ocena: 2

Taj-Nar Swordsmith - 3W
Creature - Cat Soldier (U)
When Taj-Nar Swordsmith comes into play, you may pay X. If you do, search your library for an Equipment card with converted mana cost X or less and put that card into play. Then shuffle your library.
2/3
Illus. Todd Lockwood
#27

Pewnie myśleliście, że go polece, ponieważ współgra z ekwipunkiem. nie jest on jednak taki dobry ... Bardzo mały i do tego powolny. Może się przydać, jeżeli mamy jakiś mega-equipment (tyle, że wtedy jest jeszcze wolniejszy ). Grać tylko, jako zapychaczem.
Ocena: 3

Tempest of Light - 2W
Instant (U)
Destroy all enchantments.
"This world reeks of another's hand. Someone or something is defying the power of the gods and shaping this planet. I intend for it to stop." - Glissa Sunseeker
Illus. Wayne England
#28

Ze względu na dużą ilość equipment'u (który wyparł większość enchant creature'ów), ta karta prawie nigdy nie wyjdzie z side'a (jeżeli wogóle).
Ocena: 2-1

Moje artykuły o limited będe podawał w częściach, ponieważ po wczorajszej gorączce jestem nieco osłabiony/chorawy i wolno mi to idzie. pozatym lepiej dla was będzie móc korzystać z moich spostrzeżeń szybciej niż tuż przed samym PRE
Miłej lekturki. Najdalej jutro po południu będziecie mogli zapoznać się z kolorem niebieskim.




Nomar - Śr wrz 17, 2003 5:47 pm
" />fajny artykuł i masz ode mnie 5



lechu2k - Śr wrz 17, 2003 7:50 pm
" />Całkeim fajny artykÓł Co do kilku ocen bym sie nie zgodził, ale ogólnie jest ok. Chyba stawaisz za duzo czwórek [nie moglbym porownac karty 1W, instant,daje prot, do bialego slitha... ktory jest o niebo lepszy a tamta za bardzo sytuacjyjna, brak cantripu robi jak przecietną]



dark_wonderer - Cz wrz 18, 2003 10:14 am
" />Rozumiem twoją opinię Lechu Sam zastanawaiłem się nad skalą w pewnym momencie pisania, bo karty dobre/warte grania (4) dzieliły się na równe i równiejsze (może dlatego, że permanenty są w limited przydatniejsze). Mimo to karta, o której mówisz jest naprawde dobra (choć jak by miała cantrip też bym się ucieszył ). Może w zadzie chronić dowolny rodzaj permanentu przed dowolnym źródłem zagrożenia. Napewno nie należy ładować ton takich sztuczek, bo są reaktywne, jednak ze 2 karty w deck'u, które chronią nasze bombki przed removal'em i nie pozwalają przeciwnikowi na głupie sztuczki, w rodzaju: "niszcze equipment przed rozdaniem obrażeń" powinny się znaleźć. A ich jakość jest za dobra na zapychacza.
P.S.
Co do białego slith'a to chętnie bym nim pograł w niedziele




donarturo - So wrz 20, 2003 6:20 pm
" />Spoko artykul, W 99% zgadzam sie z twimi opiniami



Kicpri - Pn wrz 22, 2003 4:15 pm
" />no, no postarałeś się! wiesz co? po 6 dniach na k20 zauważyłem, że najczęściej opisujesz białe karty/decki czyż nie?

ps. powiem tak : w 90 % opinii/ocen się z Tobą zgadzam jednak jest kilka, które bardziej cenię oraz uważam za wielkie g...



Kicpri - Pn wrz 22, 2003 4:16 pm
" />xxx



alien - Pn wrz 22, 2003 4:34 pm
" />Na przyszłość, jak coś zapomnisz, to zedytuj posta. U góry jest taka ikonka "edit".
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom