ďťż
[Onslaught-Darksteel T2] Astro Slide



dark_wonderer - Wt mar 16, 2004 3:56 pm
" />Za sprawą _Kk_ mamy już dyskusję na temat Clamp-Bidding'a i chwała mu za to. Brakowało tu jednak waku do dyskusji na temat innego bardzo ważnego deck'u obecnego Standard'u - Astro Slide'a. Jako mod tego działu, postanowiłem poprawić sie nieco i dodać tu ten niezbędny IMO wątek. Decklist, który tu zamieszczam stworzyłem ja sam na potrzeby turnieju, pomiędzy k20, a jego odwieczny rywalem Poltergeistem. Jak wiecie ... lub nie wygrałem swoją grę 2-0 więc myślę, ze decklist jest solidny. Zamieściłbym wersję, którą Fester zdobył na regio 10 ptk i niemal osiągnął top 8 ..., ale brakowało tam tylu kluczowych kart, że nie byłby to "właściwy" przykład

"Astral Hunter"

3 Exalted Angel
4 Eternal Dragon

3 Astral Slide
4 Lightning Rift
4 Wrath of God
3 Akroma's Vengeance
3 Starstorm
3 Renewed Faith
2 Spark Spray
3 Decree of Justice
2 Damping Matrix

3 Temple of the False God
4 Secluded Steppe
4 Forgotten Cave
8 Plains
7 Mountain

Sideboard:
1 Akroma's Vengeance
3 Sacred Ground
2 Duplicant
2 Echoing Ruin
2 Pulse of the Fields
3 Circle of Protection: Red
2 Mindslaver

Zachęcam do dyskusji.




przelas - Wt mar 16, 2004 8:13 pm
" />hmm
wydaje mi isę że z gobasami czy affitogiem moze być ciut za wolny ale nie jestem pewien dziś troche pogram to napisze cos wiecej...



Metka - Wt mar 16, 2004 8:25 pm
" />Jak dla mnie to grasz na zbyt dużo zemst - niszczysz sobie ryfty, astrale i macierze, choć zawsze można cyclować... Nie wiem czy nie przydałyby ci się gilded lighty - dobry cycling, i przed mindslaverem ochroni. Na razie nie mam wiecej pomysłów.



Morela - Wt mar 16, 2004 9:43 pm
" />Ja na regio z Astralem wtopiłem 1:2 , nie miałem kamyków ...a Cop:Red boli. W Poznaniu było chyba pięć Astrali, z czego 4 wszedły do TOP 8..
BTW: Stabilizer ,bardzo boli ten deck ? Imho 2 Echoing ruiny to mało. Kosztem zemsty bym dał jeszcze jednego. Echoing Ruin to lepsza (przedewszystkim szybsza ) odpowiedź na Stabilizera!




dark_wonderer - Wt mar 16, 2004 10:32 pm
" />Na ravager'a ten deck zdecydowanie nie był za wolny
Przed Gleemax'em chronią mnie matryce, pozatym jak ktoś zrobi takie błędy, przy jego użyciu, jak pewien pros (którego nie chcę zawstydzać) w matchu z Festerem na regio, to nie ma sie co bać
Dużym plusem tego deck'a jest to, że cycling choć ważny nie jest jego jedyną bronią, zemsty i ruiny stykają, choć możnaby tą małą zmianę uwzględnić, ew. +2 ruiny za dupków, a;e to jest fajny tech na RG i inne Wx controle. Jak Fester gościowi usunął z gry 2 smoki i aniołka to myslałem, zę go szlak trafi (swoją drogą trafić na 3 UW na 6 rund to spory pech, ale i tak mu poszło z nimi nieźle 1-1-1 i ogólny wynik w turnieju 10 ptk. Ten deck to wypas na obecne broken meta).

W dyskusji nie musicie sieodnosić do mojego buildu. Generalnie wątki taki zakładam po to, aby ludiz grający tym deckiem, mogli sobie podyskutować na jego temat, a także po to, aby zainteresowani graniem nim user'zy mieli, jakiś wzór/punkt wyjsciowy.

P.S.
Dodałem zzipowany deck pod apprentice'a dla tych, którzy chcieliby potestować tego deck'a. Zamierzam pododawać takie "bajerki" do innych wątków na tym forum.



rysiu - Śr mar 17, 2004 7:19 pm
" />morela,

">Echoing Ruin to lepsza (przedewszystkim szybsza ) odpowiedź na Stabilizera!
imo jednak shatter jest szybszy od ruiny we Francji w sidach były właśnie shattery a nie ruiny



dark_wonderer - Cz mar 18, 2004 11:50 am
" />Możesz mieć rację, jednak gram tu na 2 Ruiny ponieważ one są z koleji lepsze na affinity ..., ale to i tak łatwy match. Bez porna nie maja wielkich szans.



nerf - Cz mar 18, 2004 2:18 pm
" />Affinity nie ma z tym deckiem szans, tak? A to calkiem ciekawe, bo na ile ja sie orientuje to Affinity jest obecnie talia, ktora ma match-up w miare wyrownane ze wszystkimi innymi taliami. Jest w stanie pojechac wszystko. A gdyby RW rzeczywiscie mialy takie fantastyczne wyniki w grach z Affinity to mysle, ze w meta widzielibysmy glownie RW, a nie tak jak obecnie praktycznie same Affinity decki z domieszka innych.



dark_wonderer - Cz mar 18, 2004 3:16 pm
" />Nie ma sie co bulwersować Affinity do dobry deck, ale akurat z astro ma słabo, chyba, ze mają dobre rozdanie. Fakt ten deck czasem poprostu wygrywa (to chyba o sligh'u tak kiedyś mówiono ). Dlaczego jest ich więcej (affinity) ? Bo jest dużo tańszy do złożenia, bo jedzie większość meta i dlatego, że UW niestety nie wyginęło i jedzie astro.

Pozatym moje meta składa się z goblinów w każdej odmianie z domieszką ravager-affinity i innych decków



Gość - Cz mar 18, 2004 3:54 pm
" />
">Dlaczego jest ich więcej (affinity) ? Bo jest dużo tańszy do złożenia(...)
bzdura...



rysiu - Cz mar 18, 2004 4:49 pm
" />A co masz takiego extra drogiego poza Glimmervoidami i Ravegerami w affinity?
W slide masz wrathy, smoki, anioly, dekrety, pulsy...



dark_wonderer - Pt mar 19, 2004 12:30 pm
" />Dokładnie Pozatym, moze tak wypowiadajmy się jawnie ?



Bestia - Wt mar 23, 2004 9:54 pm
" />potestoj minslivery(to co przejmoje reke przeciwnika bo nie jestesm pewnien nazwy), u mnie kolesie na nim graja i sie sprawdza bo wystawia wszystko przeciwnikowi i rzucaja vengaenca



mako - Wt mar 23, 2004 10:07 pm
" />
">potestoj minslivery(to co przejmoje reke przeciwnika bo nie jestesm pewnien nazwy), u mnie kolesie na nim graja i sie sprawdza bo wystawia wszystko przeciwnikowi i rzucaja vengaenca

To coś się nazywa Mindslaver



Coolioo - Śr mar 24, 2004 6:13 pm
" />Deck zlozony w tym artykule jest poprawny, ale ja gram troche innym :
3xEternal Dragon
3xExalted Angel
2xAkroma's Vengeance
3xWrath of God
2xSlice and Dice
2xStarstorm
3xRenewed Faith
3xAstral Slide
4xLightning Rift
4xDamping Matrix
4xSpark Spray
4xForgotten Cave
4xSecluded Steppe
2xTemple of False God
9xPlains
8xMountain
SB: 3xSacred Ground PONZA (sprawia problemy Astral Slide'owi)
SB: 3xShatter AFFINITY AFFINATOG
SB: 2xPulse of the Fields - AFFINITY AFFINATOG BIDDING
SB: 2xScrabbling Claws - BIDDING
SB: 2xDwarven Blastminer - MIRROR i AFFINITY LUB AFFINATOG
SB: 3xEchoing Ruin (jak Shatter)
Ogólnie twoja wersja jest bardzo dobra podaje tu tylko swoja dla pokazania kilku róznic, np. nie gram bialymi decretami choc pewnie wsadzilbym na side'a na jakis turniej, ale gdy na stole jest Astral Slide to Angel jest chroniony i spokojnie moze zajezdzac to samo tyczy sie Dragona z ta roznica ze mozna go z grobu wrocic.
Mozna rowniez grac na Mindslaver'ach, Decree of Justice.
Deck nie ma problemów z AFFINATOG'IEM CZY AFFINITY wchodza shattery, ruiny blastminerzy i z BIDDINGIEM choc mój sideboard moze byc na nie lepiej nastawiony, COPY i te sprawy.Natomiast jadka jest z UW Control( to pojedynek na ilosc many:D) i m.in. po to jest slice and dice zeby ewentualnie zciagnac tockeny z Dekreta bialego.
Pozdrawiam:)



dark_wonderer - Cz mar 25, 2004 10:47 am
" />Bardzo dobrze, ze podajecie swoje wersje, bo już sie nudno robiło Po to jest ta dyskusja o deck'u, żeby ludzie się wypowiadali i dzielili poglądami.

Mindslaver jest ogólnie dobry, ale mi wystarcza w side'zie na inne kontrolki, na inne deck'i są lepsze rzeczy.

Co do dekretu to obecnie faktycznie mniej sie przydaje, mozna go mainowo opuścić, chyba że mamy dużo kontroli w meta.



sharpshooters - Cz mar 25, 2004 3:16 pm
" />ja chciałem się dowiedzieć jak poprawić sobie match up z ponzą ? bo to po u/w nasz najgorszy match up a może jestem w błędzie :]



dark_wonderer - Cz mar 25, 2004 11:50 pm
" />Masz słuszność, to jest cienki matchup. Najlepiej dodać dodatkowe Sacred Ground'y w side'zie, bo to ich bardzo boli. Lepiej jest z mono R, bo poza kamykami, na które tez remvoal side'ujemy nie mają czym grounda zniszczyć. Pozatym kilka tipsów jak grać :
- mamy dużo lądów deck'u co należy wykorzystać i nie cyclować ich we wczesnej grze, bo nasz opponent będzie tylko zacierał rece z radości
- jeśli mamy dużo ponzy w meta, należy zminimalizować ilość Cloudpost'ów/Templi w deck'u, bardzo osłabiają nas w tym match'u.
- po side'zie zawsze najpierw grać czerowne źródło mana, żeby nas nie ocieli od białego koloru z sacred groundem na ręce ...
- na ręce otwarcia ważne są Sprak Spray na ich akceleracje many (bop/prospector), co daje nam czas (extra turę) na rozbudowę i Eternal Dragon, ponieważ efektywnie podnosi ilość naszych ladów.

Pamiętajmy, ze ponza może nas tylko spowalniać, wszystkich lądów w deck'u nie ma nawet czym zniszczyć. Jeśli za pomocą Smok'a, nie cyclowaniu wczesnych lądów ieliminacji jego akceleratorów uda nam się utrzymać nasz mana base' w całości late game będzie nasz, ale pamiętajmy, zę to trudna gra i potrzeba w niej sporo umiejętności, jak np. muliganowanie się do odpowiedniej ręki. Mam nadzieje, zę choć trochę pomogłem.

P.S.
Obiecany wątek o ponzie powstanie rano, ponieważ dziś nie miałe kiedy to zrobić, z powodu siostry, z którą muszę sie dzielić kompem.



PiT - Pt mar 26, 2004 9:18 am
" />uhhh.. nalezaloby dodac ze mono R ponzy raczej korzystaja z culling scales a nie oblivion stonow bo te sa za wolne !!! spark spray jest rowniez wazny w tym matchupie aby niszczyc czerwonego slitha zanim urosnie...



Meander - So kwi 17, 2004 8:16 pm
" />Wiem, ze to nie ten typ postu do tego typu tematu, ale z forum dla poczatkujacych odeslano mnie tutaj Mianowicie mam pytanie na jakiej zasadzie dziala Astro Slide, bo jestem totalny beginer i nie zabardzo rozumiem

z gory dzieki



Avenger - Wt kwi 27, 2004 10:11 am
" />Tutaj masz artykuł o troche starszym Astro (z OnBC).

Gdyby Ancient Tomb został przedrukowany (ogólnie - był legalny w obecnym T2) gralibyście na niego czy na Temple (pytam, bo mam "funową" wersję astro i zastanawiam się które z nich wybrać)



Eld - Śr kwi 28, 2004 3:38 pm
" />Przecież branie hitów z pain landów to domena wolnych kontrolnych talii, im w ogóle na życiu nie zależy jak powszechnie wiadomo.

</ironia>



vlos - Śr maja 26, 2004 7:24 pm
" />hehee
to chyba nie grales z mednessem
standard to 2-3 zycia w 4 turze
albo sie ma nerwy i przetrzymuje albo wtopa
a painy to juz wogole pograza

no ale nic
chcialem wznowic ten watek gdyz meczy mnie pewnie problem
co sie stanie z tak pieknym deckiem gdy dojdzie do rotacji?
i dlaczego on nie jest grany w ext. wszystkie decki jakos sie zadomowily z T2
a astral nie moze
o co tu chosi?



Metka - Śr maja 26, 2004 7:34 pm
" />Też się zastanawiam czemu ten deck nie przeszdł jeszcze do exta, z kritówkami radzi sobie nieźle dzieki mass removalovi. jeżeli wejdzie ryft to np. Atog nic nie zrobi- po prostu zostanie wyplony. Otatnio pogrywan Astro a ÓG madness i nie jest tragicznie. Problemem może być Rock, tak co 2 karta jst problemem,ale coś się wymyśli.



vlos - Śr maja 26, 2004 8:43 pm
" />no wlasnie
niedwno zlozylem astrala i juz od dluzszego czasu kombinuje jak go tu przystosowac

afka rozjezdzam i to bardzo zreszta chyba jak wszystki naporowce
matriksy i masowki strasznie bola a jak by bylo malo to na saida mozna wlozyc serenity czy echosy
jesli chodzi o mednesa
to jest pewnien problem jak medness sie uprze to potrafi bys strasznie szybki
2 tura morgel
3 wurum
w 4 turze pakuje walizki chyba ze przetrzymam to potem juz z gorki
a przy tym jego kontry moga na prawde wkurzyc

z ponza jest tak sobie
ale po saidze juz moza spokojnie grac

nie odpuszcze tego
pierwszy turniej w poznania w ext bedzie z astralem

dobra na dzien dzisiejszy said wyglada tak:
3x echoing ruin
4x sacrad ground
3xseal of cleaning
2xpulse of the field

no i wiecej pomyslow nie mam



olgfalm - Śr maja 26, 2004 10:37 pm
" />Astral w Ext... Gdzieś kiedyś pokazali deck bodajże Lebedowicza, który chodził na cycle landach z Urza's Sagi i innych kartach gdzie cycki kosztowały na ogół 2... Chyba nie musze dodawać, że znalazł się tam Fluctuator? Niestety ta wersja Astro nie spisywała się rewelacyjnie.. Ja wierzę, że WotC wypuści coś w Kamigawie co ułatwi zadanie zbudowania Slide'a w Extendzie. Może pojawi się wersja ze splashem zielonego dla Eternal Witness, wracającej nam landy albo wrotki? Powrót kritów z "comes into play" wniósłby trochę świeżości do całej mechaniki Slide'a



dark_wonderer - Śr maja 26, 2004 11:13 pm
" />Chodziło ci o wersję WG ? Bo splash karty z GG w koszcie do dwukolorowego decka jet raczej kiepskim pomysłem.



Ith - Wt sie 03, 2004 8:51 pm
" />Wiem że to zly pomysł, ale jesli mowa o kritach z ability: comes into play mamy przeciez Keldeon Chemiona, Avalanche Raidera, Ganga i Ftk. Wiem ze nei umywaja sie do witneski, ale moze warto by sprobowac ?? Aha i wiem ze to moze offtopick ale:
Jak sobie usune avalancha to musze placic echo ? Ja tam mysle ze nie bo juz byl pod moja controlą ale lepiej sie upewnic.



dark_wonderer - Śr sie 04, 2004 12:45 am
" />Będziesz musiał płacić ponownie, bo stwór wracający do gry traci całą "pamięć" o tym co było wcześniej (dlatego ma na przykład summoning sickness) i jest liczony jako nowa kreaturka.



Metka - Śr sie 04, 2004 6:43 am
" />Najstarsze wersje astro były RGW, teraz kiedy są witnesski możnaby powrócić do tej wersji. W excie z mana-base nie powinno być kłopotu, a i tusker i living wish by sę przydały.



dark_wonderer - Śr sie 04, 2004 8:28 am
" />Nie wiem czy wersja kolorowa jest dobrym pomysłem przy trudnym koszcie Witnesski (GG w koszcie). W EXT może nawet działać, trzeba potestować, choć nie wiem jak to upchnąć w jeden deck.



Patric - Pn sie 09, 2004 6:31 pm
" />bardzo solidne Z jakim deckiem grales????



GlIc4 - N lut 20, 2005 6:14 am
" />na ile wycaniecie tego decka ??



metall - N lut 20, 2005 10:21 am
" />Myśle że w granicach 550-600 zł powienieneś się zmieścić.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom