ďťż
[Onslaught-Mirrodin T2] Twiddle Desire



opse - Śr gru 17, 2003 4:16 pm
" />Ok witam wszyscy obecni no to zaczynamy.

Dzisiejszy wykład z deckologi będzie na temat ciekawego nowego decku t2.

Przedmiotem moich dywagacji i objaśnień będzie deck o malowniczej nazwie Twiddling Desire. Deck jest oczywiście w formacie t2. Na początek podam jego spis niestety chwilowo nie posiadam pełnego spisu side do tego decku ale ten aspekt rozpatrzymy na następnych zajęciach.

44 SPELLS

4x Thoughtcast
4x Seething Song
4x Chrome Mox
4x Gilded Lotus
4x Future Sight
4x Trade Secrets
4x Twiddle
4x Dream's Grip
4x Tenderlis of Agony
4x Mind's Desire
4x Spoils of the Vault

0 CREATURES

18 LANDS

2x Island
4x Glimmervoid
4x Seat of the Synod
4x Vault of Wispers
4x Great Furnace

SIDEBORD

4x Chalice of the Void

Na początek omówmy Advantages tego decku, znaczy sie jego pozytywne strony inaczej mówiąc plusy.

[plus 1] Mechanika stormczyni ten deck dość mocno odpornym na kontry. Jedyna skuteczna kontra na mechanikę storm to hindering tuch za 4 many. Jest to na nasze szczęście kontra raczej nie grywana.

[plus 2] Element zaskoczenia. Deck zaczyna kombo i kończy je wygrywając grę w ciągu 1 tury.

[plus 3] Teoretycznie możliwy jest kill nawet w 2 turze.

Ok teraz opiszmy poszczególne karty.

Thoughtcast - z lądami artefaktycznymi i moxami dobry draw zazwyczaj za 3 w 2 turze 2 karty ciągniesz. Później robi się jeszcze lepiej bo jeszcze bardziej tanieje i zazwyczaj wchodzi za U, czyli kolejny tanie spell z dobrym działaniem, a to dobrze bo napędza nam storm ability.

Seething Song - wbrew pozorom i powszechnej opinii bardzo bobra karta. Pozwala na kill w 2 turze za 2R dostajemy RRRRR a to akurat wystarcza aby lotusa wystawić. a jak mamy lotusa w stole to już jest dobrze poza tym sprawdza się bardzo dobrze jako mana source z Mind's Desire. Co prawda jak nam niedojdzie to i tak pociągniemy ale wiele wolniej.

Chrome Mox o tu dużo pisać po prostu mox. Zalety - 2 mana w 1 turze, mana taka jaka nam pasuje, kolejny czar za 0 many aby rozpętać storm.
Wady - remowowanie karty a to często boli. W tym decku zazwyczj będziecie imprintować Spoils of the Voult albo Futur Sight imprintowanie twiddle albo gripa to już ostateczność.

Gilded Lotus karta kombo w połączeniu z twiddlami i gripami daje nam szybko dosyć many na zagranie Mind's Desire albo kluczowego Tenderlis of Agony, oraz napędza nam mechanikę storm.

Furure Sight - karta dośc użyteczna ponieważ pozwala ci zagrywać karty z wierzchu biblioteki po czym odsłania następną itd.

Trade Secrets - katrta kombo jak gracz nie wie o co chodzi to pozwoli ci pół decku dociągnąć nią na reke w przekonaniu że przewinie cie tym sposobem albo że będziesz musiał się zdiscardować na koniec tury, ale smutna prawdz jest taka że końca tury to on już nie dożyje.

Twiddle i Dream's Grip - wymieniam te karty w 1 podpunkcie dokładnie to samo tym że Dream's Grip ma dodatkową opcje entwine dzęki której możemy odtapować jakiś permament a inny stapowac np lond przeciwnika .
kart tych będziecie głównie używać do odtapowywania gilded lotusa w ostateczności można ztapować coś przeciwnikowi.

Tendrlis of Agony nasz kill metod niektórzy twierdza iż lepszy jest Brain Freeze ponieważ nie trzeba wprowadzać dodatkowego koloru do talii. IMHO jednak ta karta jest wiele skuteczniejsza nawet jeśli nie dojdzie nam Mind's Desire możemy bez trudu nabić 10 czarów w tórze i zabić tym przeciwnika. Poza tym nawet jeśli nie możemy tym zabić to zawsze rani przeciwnika a ciebie leczy.

Mind's Desire - serce tego decku umożliwia nam zagranie całego decku w jednej turze dzięki mechanice storm za darmo.

Spoils of the Vault - ta karta jest ciut ryzykowna ze 2 razy zdarzyło mi się zabić się nią więc na nią uważajcie. jednak jak już wiemy że za ture przegramy, to co nam szkodzi spróbować? Dobrze sprawdza sie tylko z Future Sidht-em w stole.

Chalice of the Void - ta karta to nasz główny ratunek po sidebordzie zagrywamy go tylko i wyłącznie za xx gdzie x = 2 broni to nasz przed wieloma kontrami. gilded light-ami.

Glimmervoid - manascrew breaker. wada raczej słaba bo mamy tu 12 artefaktycznych lądów i 8 innych artefaktów w tym 4 za 0 many.

I to już koniec myślę iż pozostałych lądów nie muszę opisywać i każdy wie po so one są.

Pozdrawiam i dziękuję za uwagę.

PS Zamieszczam małą ankietkę.




Alfred82 - Śr gru 17, 2003 4:28 pm
" />Widziałem ten deck grając z opse na żywo (co prawda bylo tam wtedy mnóstwo proxów ), ale moge powiedziec ze po drobnych zmianach karci niezle. Wiele deckow może po prostu nie nadążyc. Grałem Agro Afinnem i przeważnie,nooo w 65% nadążałem ale jeden dobry draw tego decku (TRADE SECRETS GRRRRR popierdzielona karta w tym decku) i było po frytkach. Gorsze juz jest to, że opse juz ma gre wygraną a przeciąga i przynudza... a to se 20 razy costam, a to 40 razy tamcos - ale deck drogi jak ja p***
Wywalił bym jedynie debilny spoils i nie wiem czy future sight az tak cos wnosi bardzo



Knoowch - Śr gru 17, 2003 4:51 pm
" />Jak juz Ci mowilem na gg, bardzo podoba mi sie taka forma opisu talii , nastepnym razem skup sie troche bardziej na opisie samego dzialania talii no i na sideboardzie {wiem, wiem ma byc opisany pozniej wiec sie nie czepiam }
Co do samej talii to niestety nie moge skomentowac bo {jeszcze } niezbyt duzo o niej wiem, choc widzialem dosc podobny deck w dzialaniu i przyjemnie karcil.
Jedno jest pewne, malo ktora talia daje taka satysfakcje z wygrywania jak desire .



opse - Śr gru 17, 2003 4:53 pm
" />otóż spoils kombuje sie z sightem a jak już masz lose situations to ci d*pe moze uratowac jak masz sighta to spoils = b draw a card:)




Kazama - Śr gru 17, 2003 5:57 pm
" />Czy taki text liczy sie jako art i przyznawane sa za nigo punkty w konkursie? (mam nadzieje ze nie).

A co jest wyjatkowego w takiej formie opisu?

Dobrze napisane, ale czegos mi tu brakuje. Bylo by znacznie lepiej gdyby byly opisane meczapy tej tali. Oraz przykladowe karty jakie mozna jezcze wlozyc \
pozdriawiam



Kicpri - Śr gru 17, 2003 6:22 pm
" />Artykuł bardzo ciekawy, deck bardzo ciekawy, lecz mam kilka ALE :

- sideboard nie jest dokończony (4x Chalice of the Void to trochę za mało ),a w artykułach powinien być jak najbardziej...
- Zapomniałeś (przeoczyłeś najwidoczniej) opisać kartę Trade Secrets...
- Matchupy by się przydały...

Deck mi się wydaje trochę bardzije funowy, choć sam nie wiem, musiałbym pograć.....



Knoowch - Śr gru 17, 2003 7:04 pm
" />Eh ludzie to nie jest artykul!, opse po prostu opisal talie, na podobnej zasadzie opisane sa inne talie w tym dziale {owszem mniej dokladnie i to wlasnie to wyroznia styl pisania opsego ktory robi cos w stylu artu, ale zaznaczam jeszcze raz - to nie jest artykul!}
Nie Kaz to nie liczy sie do konkursu chocby z tego powodu ze konkurs sie jeszcze nie zaczal.
A sideowanie sie ma opse uzupelnic - cierpliwosci



Amok - Śr gru 17, 2003 8:39 pm
" />1) nawet jak na opis talii slabo ale dobrze ze cos piszesz - brak matchupow, techow widac ze dopiero co zaczales grac

2) Czlowieku staguj to porzadnie - ja znam te karty ale ludzie ktorzy tego nie wiedza maja otwierac galerie i szukac tych kart? Po to sa tagi

3) sajd to wazna czesc decku dodaj go

4) widzialem deck w akcji - jest bardzo dobry - zatrzymac go moze tylko Rule of Law (- mimo wszystko zastanowilbym sie nad mniejsza albo zadna iloscia Future Sightow. Spoils of the Vault jest dobry i go zostaw

5)i oby tak dalej ale lepiej i dokladniej :]



opse - Śr gru 17, 2003 10:52 pm
" />Po 1 to jest opis na specjalne rzyczenie thorn-a w celu wyjaśnienia młodym graczom zastosowań kart w decku.

Po 2 co ty od tagów chcesz klikasz na nazwe karty i masz jej obraz.

Po 3 jakbyś dokładnie przeczytał to byś wiedział że side dopisze.

Po 4 no już chyba wystarczy



Amok - Cz gru 18, 2003 7:49 am
" />
">4x Furure Sight
4x Trade Secrets
4x Drim's Grip
4x Tenderlis of Agony
4x Vault of Wispers


hmm cosmi nie dziala ten Drims Grip :]



opse - Cz gru 18, 2003 11:49 am
" />juz poprawione

nowe have/want

http://k20.no-ip.info/board/viewtopic.php?t=4470



Piccolo - Cz gru 18, 2003 12:04 pm
" />To popraw jeszcze "Tenderlis" na "Tendrils" (nie w decliscie, przy opisie kart).

Bardzo mi sie podoba forma opisu, dek tez wydaje się spoko. Jednak jest to dość skomplikowany kombodek, więc na przykład ja, który go w akcji nie widziałem, mam trudności z wyobrażeniem sobie, jak to po kolei leci. Dlatego mam prośbę: może byś dodał log z Apprentice'a wzorem vintagowców? Nawet nie musi być cała gra, wystarczyłby sam opis komba, od początku do końca. Poza tym dodaj deck w załączniku w formacie .dec, do Appa. Wrażenia ogólne bardzo pozytywne, keep up the good work
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom