X
ďťż
Opisik kart z Darksteela by Kavumaster cz.1



kavu - Cz lut 05, 2004 6:49 pm
" />Idąc w ślady Zvi Moschowicza (I dając sobą owładnąć nieokiełzanej chęci zdobycia bustrów , które zdobędzie keldorn, lub Dark ) napisałem ten artykulik który pomoże wam zrozumieć istotę Darksteela . W pierwszej części opiszę karty białe i niebieskie i ich przydatność w constructed, standard i limited. W kolejnych dwóch będą czerwony, czarny i artefakty.A więc zaczynamy!

WHITE(18/18)

Auriok Glaivemaster
Bardzo dobry w t2 i constructed. Na drafcie nie bałbym się go wziąść jako first pick. W końcu czy można pogardzić drugoturowym naporowcem 4/2 First Strike? (Bonesplitter)

Echoing Calm
Karta przydatna gdyż gracze grający WR Riftem często dobierają dużo kart i na stole widzimy 2, bywa, że 3 rifty. Minusy są takie, że w polskim meta jest ich niewiele i nikt prawdopodobnie nie ma po co marnować miejsca w woim SB na tą kartę. W limited raczej się nie przydaje.

Emissary of hope
Po draftach i sealed deckach nauczyłem się jednej bardzo ważnej rzeczy: NIE GARDŹ LATACZAMI. Dobrze wiem co to znaczy bo raz nie wzięłem dwóch takich 3/2 flying za 5 mana i potem patrzyłem jak syci nimi mój opponent Ten latacz ma jeszcze bardzo skuteczne ability. Chociaż chętniej bym go widział 1/3 niż 2/1, ale może pograć w limited.

Hallow

Karta beznadziejna. Tania, słaby efekt, jednorazowa (ale to nie to co direct damage, czy removal). Nie polecam

Leonin Battlemage

Może zrobić jakąś karierę w limited ale nie przydaje się w t2. Decki w bloku raczej też nie zainteresują się tą kartą.

Leonin Shikari

Tzw. "Shakira" (tak ją lechu2k nazywa ) naprawde syci. Nie dość, że jest pierwszoturowym dropem z moxem i drugoturowym dropem bez moxa to bardzo dobrze działa z Lighting Greaves'ami i Skullclamp'em (nietargetowalność i card adventage)

Loxodon Mystic
Grywalne w limited nie przydatne w innych formatach.

Metal Fatigue

Niestety, karta wogóle niegrywalna.

Pristine Angel

W T2 raczej nie pogra. Na draftach będzie sycić napewno, a w bloku może znajdzie miejsce.

Pteron Ghost

Nie jest dobry w t2 i w bloku też pewnie nie będzie. Na draftachbardzo przydatny.

Pulse of the Fields

Kontrolki dostały nową broń na napory i gobosy . Jedna z najlepszych erek z Darksteela. Kto próbował w grze to wi jak to syci. Dobra rzecz w t2. W bloku raczej nie (bo biały kolor w MrBc raczej będzie prezentował decki naporowe, chyba, że jakiś splash ). W limited też dobre.

Purge

W t2 jest nieprzydatny a w bloku pewnie będzie grany w sb, ale jeszcze wszystko po Fifth Dawnie może się zmienić. B. dobry removal jeśli chodzi o limited.

Ritual of Restoration

Raise Dead????? Neeeee... Beznadziejne.

Soulscour

Ta karta to chyba żart. Po co ją mieścić w deq przy koszcie 7WWW. Wspułczuję tym którzy to trafili na pre.

[mtg]Steelshaper Apprentice{/mtg]

Ehh.... Gdyby nie ten bounce na rękę.

Stir the Pride

Pierwsze co się rzuca w oczy to drogi koszt. Z drugiej strony jednak może zawsze odejść jako 10 pick i wtedy tylko: "brać!""brać!" .

Test of Faith

W standardzie raczej się nie przyda. W constructed raczej będzie grać. W limited myślę, że będzie przydatną kartą w każdym białym decku niczym removal (dobre zwłaszcza gdy opp chce się pozbyś tego lamerskiego Neurok spy'a .

Turn the tabels

Imho karta za droga. I pomyśleć, że jest erką /;O.

BLUE (18/18)

Carry Away

Grywalne tylko w limited.

Chromescale Drake

Ja bym tego pana widział raczej 5/4, 5/5 z powodu UUU w koszcie. Koszt pewnie odraża też grających w limited.

Echoing Truth

Bardzo grywalny komonik zarówno w t2, limited i constructed.

Hoverguard Observer

Jak już wcześniej wspominałem : NIE GARDŹ LATACZAMI W LIMITED. I właśnie tylko tam ten koleś może znaleść miejsce.

Last Word

Hmm... Bardzo trudno ocenić grywalność tej karty. W t2 raczej nie zastąpi Rewind'ów, w construted MOŻE się okaże przydatna. W limited imho się przyda, bo tam dobrych kontr brakuje (znaczy się nie za wiele jest)

Machinate

Można się długo zastanawiać nad grywalnością tego w t2 ( w końcu jest karcący Tinker Fester'a ). Napewno się może przydać w constructed. W limited raczej się nie przyda.

[mtg]Magnetic Flux[mtg]

W standardzie i constructed porażka!!!! W limited przydatnne (to w końcu zaskoczenie dla przeciwnika gdy napieramy naszą niepokonaną armią Myr'ów .

Neurok Transmuter

Kombo z Purge'em . Może się przydać w limited przy takiej ilości artfact hate'u.

Psychic Overload

Beznadziejne w każdym formacie. (Istnieje jeszcze kombo z Arcanis'em w deq naładowanym artifactami ale nie polecam ).

Pulse of the Grid

Gorszy od białego pulsu. N\W zasadzie nie mam pojęcia w jakim deq możnaby go wykorzystać :p .

Quicksilver Behemoth

Imho nieporównywalny z [mt]Myr Enforcer[/mtg]'em

Reshape

I znowu kusi składać tego tinkera w T2 .

Retract

Jednak jako obronę przed Akroma's Vengeance'em wolę kontrę. nie proponuję tym grać nawet w limited.

Second Sight

Zawsze można wziąść jako ten 10ty, 12ty pick .

Synod Artificer

Nie wiem jak to ma działać . Może w t2 i bloku taki nowy port na afinity .
Raczej nie proponuję tego na draftach.

Vedalken Engineer

Bardzo przydatny komonik, myślę, że pogtra w niejednym decku. Dobry w construced, standard jaki i w limited.

Vex

Błeeee... niegrywalne.

To tyle na dziś. niedługo pojawi się część druga i trzecia. Mam nadzieję, że mieliście miłą lekturę.

Sponsor:Drach i Koszul Store- akcesoria, boxy, single i wiele innych- www.sklepmtg.prv.pl




pbhaal - Cz lut 05, 2004 8:15 pm
" />heh - pomysl na art fajny, ale...
1) mogles sprawdzic aet po napisaniu - nie wszystkie tagi funkcjonuja (imho mogles tez dac obrazki chociaz 2-3 najlepszych twoim zdaniem kart )
2)Rozróżnienie na t2 i constructed? Rozumiem, że constructed rozumiesz tu jaka cala reszte formatow cons. BEZ t2, ale wtedy opisy niektorych kart sa troche bez sensu...
3)co do kilku kart sie nie zgodze
pulse of the fields - calkiem fajny ale na pewno nie jedna z najlepszych kart mirrodina
pulse of the grid - imho moze byc lepsze od powyzszego
last word - imho lepsze od rewinda i to znacznie - pozwala przerwac bitwe na kontry etc, wart uwagi
carry away - nie przyda sie raczej nawet w limited...

narazie tyle



donarturo - Cz lut 05, 2004 9:12 pm
" />No coz musze cie zmartwic Kavumaster, tego typu rzeczy trafiaja do MD, a _Kkeldorn_ opisal juz wszystkie karty z DSa



kavu - Cz lut 05, 2004 9:20 pm
" />Wiediałem, że ktoś już opisywał, ale to jest MÓJ pogląd na darksteel. nie musicie się nim kierować. Coś w stylu feature article na brainburście. Zdawało mi się, że tagi są dobrze, nazwy wpisałem dobrze (sprawdzałem). No i nie wiem jak dawać obrazki po bokach tak żeby ładnie wyglądało.

EDIT: pbhaal- ja też się trochę z tobą nie zgodzę:
-biały puls jest o wiele lepszy od niebieskiego. Niebieski daje tylko dociąg 1 karty za 3 mana. to nie za wiele, nawet jak wraca to nie ma dość many. Chyba nie widziałeś jak syci biały.
-Zdawało mi się, że constructed to blok (MrBc to znaczy Mirodin block constructed) a nie wszystkie formaty poza t2 .
-Last Word nie jest dobry. 4 mana to za dużo, a w t2 widziałeś walkę kontr? Ja nie, nawet UW control gra na 8-10 kontr w tym complicate'y (3mana) i rewind'y(4 mana), więc walka kontr nie jest możliwa zbyt bardzo z powodu wysokich kosztów kontr.
-Carry Away może pogra gdzie indziej niż w limited rzeczywiście ale podaj przykład

P.S. Artu keldorna nie czytałem więc nic nie zżynałem jakby co. Chcecie to moge kolejnej częsci nie zamieszczać (i tak jej nie zacząłem jeszcze ).




_Kkeldorn_ - Cz lut 05, 2004 9:45 pm
" />Komisjo, a tak na marginesie to oceniliście wogóle tamtą pracę?? Kavumaster sporo kwiatków masz tutaj... z 5 a to sporo jak na taką ilośc kart... jak chcesz to przeczytam dokladnie i je wytkne...



Piccolo - Cz lut 05, 2004 9:47 pm
" />Constructed to wszystkie formaty, w któych konstruujesz deck przed grą, przychodzac na turniej z gotowym - czyli T1, T2, T1.5 i wszystkie block constructed.

Limited to drafty i prerealesy - rozgrywki, w których konstruujesz deckna miejscu, z puli kart, która ci sie trafi.

Prawdopodobnie piszac constructed miałes na mysli Mirrodin Block Constructed.



kavu - Cz lut 05, 2004 10:04 pm
" />Dzięki Picollo. miałem na myśli mirrodin blockconstructed. kkeldorn, rozumiem, że się znasz lepiej, chcesz to wytykaj błędy, chętnie wysłucham ostrej krytyki.

P.S. Powie wreszcie ktoś jak sie te obrazki umieszcza .



Ozyrys - Cz lut 05, 2004 10:20 pm
" />np. po lewej stronie : [left.]adres_url_obrazka[/left.] jezeli na prawo to right...
Clear ?



Gość - Pt lut 06, 2004 7:18 am
" />Dzieki Ozyr



Miko - Pt lut 06, 2004 10:50 am
" />Heh, genialny artykuł. Naprawdę, tyle się nauczyłem... bez tego w życiu nie wiedziałbym które karty sa dobre i mogę nimi grać, a na które nie warto patrzeć. LOL

Beznadziejny, jeden z gorszych jakie do tej pory widziałem. Krótki opis kart, nic więcej. Jak dla mnie to najwyżej 2+



hejmisio - Pt lut 06, 2004 11:35 am
" />wiele się dowiedzałem bravo



pbhaal - Pt lut 06, 2004 3:32 pm
" />kavumaster - tak na przyszlosc czytaj dokladnie cudze posty bo potem jak komentujesz to glupoty wychodza - nie mowilem nigdzie ze t2 nie zalezy do cons. nie mowilem tez ze carry away jest grywalne reszty nawet nie chce sie komentowac...



_Kkeldorn_ - Pt lut 06, 2004 3:53 pm
" />Kavu sorry nie wytke Ci bledow bo mi sie już niechce bo 2razy pisalem taaaaaaaaaakiego posta i w polowie mi sie komp 2 razy zwieszal Wiec sorry Jak chcesz to na priva zapraszam to możemy ponegocjować



kavu - Pt lut 06, 2004 9:16 pm
" />Bede na ggak chcesz _Kkeldorn_. Zdawało się, że był twój artykuł o darksteelu też (nie czytałem), a jak przeszukiwałem newsy nigdzie nie widziałem twojego artu. Może ktoś da link?



donarturo - Pt lut 06, 2004 10:54 pm
" />Kavumaster: znajdziesz go tutaj



TrĄdziK - So lut 07, 2004 10:29 pm
" />takie sobie, zadna rewelacja, pomysl calkiem dobry chodz wykonanie "nie grywalne" nie znalazlem tu nic pozytecznego



POSEL - N lut 08, 2004 1:05 pm
" />nie dostajesz zadnych punktow, poniewaz to nie nalezy do tego dzialu jak juz napisal Arturo



kavu - N lut 08, 2004 2:32 pm
" />spox Posel. Nie zależy mi na punktach. Bustrów i tak nie wygram. Ten art tak for funb i tak był. Tylko nie czepiajcie sie, że keldorn juz opisywał bo np. morela zrobił artykuł o Gobbo Bidingu przed keldornem a Voidmage przed mad_wojtkiem a jednak nic do tego ni mieliście. Ale i tak leje na to.



Wilgeforc - Pn lut 09, 2004 8:29 am
" />Dość oczywiste te twoje opinie, więc porównywanie to do artykułów z brainbursta jest trochę śmieszne. No, ale nie będę się czepiał. Czy w związku z tym konkursem wszystkie artykuły będą teraz dzielone na części, żeby więcej punktów wyciągnąć?



kavu - Pn lut 09, 2004 3:13 pm
" />Wilgeforc- musze się z tobą niezgodzić.
1. Czy ja pporównuje mój art do tego Zvi? (nawet nie jestem na brainburście zalogowany)
2. Nie chce więcej punktów wyciągnąc. Przecież artykół liczy sie jako całość a poza tym komputer mi sie zwalił i nie działa "kopiuj" więc nie moge se skopiować txtu do worda by potem jak sie post nie wyśle po prostu znowu perzekopiować .
3. Myślisz, że chciałem bustry zgarnąć? Jak mnie opponenci przeganiają o 30pare punktów ?? szalony nie jestem. Chciałem tylko sie podzielić moją opinią, na temat darksteela a nie pisać jakieśprosowate (sam wymyśliłem ) arty.
4. Nikt nie skomentował tego co napisałem (mad wojtek i keldorn tez nie cyli pierwsi ze swoimi postami... ).



Bazyl - Wt lut 10, 2004 9:16 am
" />Nie podoba mi sie.
Jesli chodzi o odpowiedz na to ze cos takiego juz bylo... Nikt nie mial za zle _Kk ze pisze cos co juz ktos inny napisal dlatego ze art _Kk byl na wysokim poziomie.
Pozdrawiam



POSEL - Wt lut 10, 2004 5:13 pm
" />tworczosc kavumastera zostalaby oceniona gdyby miala forme artykulu- jest to ewidentnie praca, ktora powinna znalesc sie w MD... nie ten dzial- moze kiedys zorganizujemy tam konkurs, wtedy nie ma sprawy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom
       

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.