ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Plainswakerzy pytanie o zasady.
Rotek - Wt sty 15, 2008 3:30 pm " />Mam pytanko jak to jest z plainswalkerami. Wystawiam któregoś z nich do gry - traktowany on jest jak gracz. Przeciwnik atakuje jakimś critem, czy wolno mu wybrać, że chce zaatakować plainswalkera czy to ja wybieram cel ataku?? spectre - Wt sty 15, 2008 4:38 pm " />Atakujący przy deklaracji ataku decyduje, co zaatakuje każdy atakujący stwór, czy gracza, czy któregoś z jego Planeswalkerów (jeśli ma więcej niż jednego, należy określić którego). Należy dokładnie określić, który atakujący stwór atakuje co. (kazdy może atakować co innego, ale każdy stwór atakuje jedna rzecz.) puchat - Śr sty 16, 2008 6:24 am " />Obowiązkiem obu graczy jest ustalić w co atakują stwory. Nie ma sytuacji : atakuje ... ok weszło ... zdejmij plainswalkera .. nie bo nie powiedziałeś, że to własnie jego atakujesz. Jeżeli przeciwnik nie powie co atakujesz ty musisz się spytać. Thunderhammer - Pt sty 25, 2008 3:46 pm " />Witam! Ostatnio miałem kilku miesięczną przerwę w Magic'u, ale postanowiłem znowu grać. A tu nagle widzę planeswalker'a i niewiem co to jest, jak to używać, co tym robić. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć o co z nimi chodzi? spectre - Pt sty 25, 2008 4:50 pm " />Uze g00gle. Bezczelnie ukradzione z mtgnews, + moje poprawki, coby było bardziej czytelne: Planeswalkerzy będą permanentami, będą mieli koszt i po resolvie będą wchodzić do gry. Zagrywa się je jak sorcery. Każdy efekt "destroy ... permanent" będzie na nich działać, w przeciwieństwie do "destroy ... creature". (Planeswalker NIE jest stworem) Każdy planeswalker posiada swój typ, który NIE jest creature typem. Na przykład Planeswalker- Garruk ma typ (A właściwie podtyp) Garruk. Wiąże się z tym zasada podobna do zasady legend: "Jeżeli w grze znajdują się dwaj planeswalkerzy o tym samym podtypie, w wyniku działania state-base effect" spadają na "graveyard" . Ważną charakterystyką planeswalkerów jest ich "lojalność", której współczynnik znajduje się w prawym dolnym rogu. NIE jest to atak ani obrona, tylko nowa wartość. Każdy planeswalker wchodzi do gry z ilością "punktów lojalności" równą wartości wspólczynnika na karcie, ale podczas gry wartość punktów jest zmienna. (Tak, jak np. kreatura 3/3 z counterem -1/-1 jest 2/2, mimo, że napis na karcie wciąż głosi 3/3). Jeżeli planeswalker otrzyma obrażenia, traci taką samą ilość punktów lojalności. Zagrywanie zdolności planeswalkerów powoduje wzrost lub spadek ich lojalości. Jeżeli jego lojaloność spadnie do zera, w wyniku działania state-base effect spada do grobu. Lojalność planeswalkera w strefie innej niż "in play" jest równa współczynnikowi na karcie. Każdy planeswalker w Lorwynie ma 3 activated abilities, których dokładne zasady nie są wyjasnione na karcie i które używają nowych symboli. Zdolności planeswalkerów można zagrywać zawsze, gdy można zagrywać sorcery (Dla przypomnienia: gdy jest to nasz main phase, mamy priorytet i stos jest pusty). Kontroler planeswalkera może zagrać jego ability w turze, w której wszedł on do gry. Gracz nie może zagrać zdolności planeswalkera, jeżeli jakakolwiek z jego zdolności BYŁA już zagrana w tej turze- mówiąc inaczej, można zagrać tylko jedną zdolność naszego słonika na turę . Symbole i wartości liczbowe odpowiadają następującym stwierdzeniom: Strzałka w górę: "Położ X loyalty counters na planeswalkerze" Strzałka w dół: "Zdejmij X loyalty counters z Twojego planeswalkera". Oczywiście nie można zagrać zdolności planeswalkera, która kosztuje więcej znaczników, niż ilość, którą obecnie posiada. Planeswalker NIE jest kreaturą, więc nie może atakować ani blokować, chociaż MOŻE być atakowany. Gdy gracz wyznacza atakujących może zdecydować, czy atakuje planeswalkera, czy też gracza. Tak więc wszystkie kreatury mogą atakować gracza, wszystkie mogą atakować planeswalkera, lub część gracza, a część planeswalkera. Blok odbywa się bez zmian, bez względu na to, co atakująca kreatura atakuje. Przy rozdawaniu obrażen wszytsko odbywa się normalnie, z jednym wyjątkiem: niezablokowane kreatury atakujące planeswalkera zadają mu combat damage równe utracie takiej samej ilości punktów lojalności. Planeswalker, tak samo, jak gracz, nie zadaje obrażeń. Jeżeli krit z trample atakuje planeswalkera i zostanie zablokowany, to "nadwyżka" obrażeń trafia w punkty lojalności planeswalkera, lecz jeżeli krit z trample uderzy w planeswalkera, nie można nadywżki obrażeń przekazać graczowi. Jeżeli planeswalker zostanie wycofany z combatu, atakująca go kreatura nie przestaje być atakująca. Jeżeli zostanie zablokowana, zadaje obrażenia, jeśli nie- nie zadaje obrażeń. Jeśli atakująca kreatura ma trample, to nie bierze się go pod uwagę (W tej sytuacji). W two-headed giant gracz może wybrać, czy atakuje planeswalkera, czy przeciwną drużynę. Różnicą jest to, że taki atak może byc zablokowany przez jednego bądź drugiego gracza, bez znaczenia, kto zagrywa planeswalkera. Jeżeli jakiekolwiek źródło (inne niż combat damage) może zadać obrażenia w gracza, może je również zadać w planeswalkera. Kontroler planeswalkera nie może jednak wybrać, czy bierze obrażenia "na siebie" czy też "na planeswalkera". Obrażenia z jednego czaru nie mogę być podzielone (Np. 1 w gracza i 1 w planeswalkera). Dokładnie wygląda to tak: kontroler efektu zadajacego obrażenia (spell lub ability) w momencie rozpatrzenia może całość przekierować na planeswalkera. Jeśli jesteś kontrolerem planeswalkera i twoja własna karta zadaje ci obrażenia, NIE możesz przekierować ich na planeswalkera. qki - Pt sty 25, 2008 6:07 pm " />plainswalker, to stwór ze zdolnością plainswalk, np. graceful anthelope a PLANESwalker, to typ permanentu, patrz post wyżej. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||