ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
Proteus Belcher - tym razem coś więcej :)
BROOOWAR - Cz sty 08, 2004 5:35 pm " />Witam wszystkich, chcę Was pomęczyć moimi wypocinami na temat Proteus Belchera. Co to właściwie jest i z jak się tym gra.... Oto wersja wyjściowa, od której zaczynałem: 3xProteus Staff 3xGoblin Charbelcher 4xRaise the Alarm 2xNuisance Engine 4xHoly Day 4xMana Leak 4xBoomerang 4xFabricate 4xWrath of God 4xIsochron Scepter 4xChrome Mox 4xFlooded Strand 8xIsland 7xPlains 1xMountain SB: 2xStifle 3xAnnul 3xCircle of protection: red 2xStabilizer 4xWing Shards 1xScrabling Claws Proteus Staff – karta, która jest podstawą tej talii. Celujemy jego zdolnością w naszego tokena i możemy ułożyć sobie talię. Po ułożeniu, używamy Goblin Charbelchera i strzelamy w przeciwnika zwykle za ok. 40 – 60. Raise the Alarm,Nuisance Engine – dzięki tym kartom mamy potrzebne tokeny. Proste. Isochron Scepter – karta, która pomaga nam przeżyć do czasu odpalenia komba. Można nią zablokować przeciwnika już w pierwszej turze, gdy wyłożymy berło razem z Boomerangiem (Wtedy wystarczy co turę cofać ląd przeciwnikowi na rękę). Holy Day,Mana Leak,Boomerang – karty pod sceptera. A po sidzie dochodzą Stifle,Annul Jeszcze zostaje Fabricate i Wrath of God. Ten pierwszy służy do wyszukania potrzebnego artefaktu (nawet moxa jeśli mamy mana screw), a Wrath pozbywa się uciążliwych kreatur. Wstępne wrażenia: Talią gra się bardzo przyjemnie, a poza tym przeciwnicy nie wiedzą jak z „tym” grać. Po zagraniu kilku gier dochodzi do głosu chęć przeróbek J. Więc: a) Mana base: 4xChrome Mox 4xFlooded Strand 8xIsland 7xPlains 1xMountain Pierwszą zmianą jest dorzucenie 3x Temple of the False God zamiast 2 wysp i 1 równiny. Czyli: 4xChrome Mox 4xFlooded Strand 6xIsland 6xPlains 1xMountain 3x Temple of the False God Inną możliwością jest: 4xChrome Mox 4xFlooded Strand 6xIsland 5xPlains 1xMountain 4x Cloudpost Do wyboru, do koloru. Jednak ja preferuję drugie rozwiązanie. Dlaczego nie ma artifact landów? Ich plusem jest to, że Boil czy Flashfires ich nie „boli”. Jednak w tym decku jest dużo artefaktów, tak więc każda xW controla włoży na nas (chyba,że gra nimi mainowo) Akroma's Vengeance, a ta karta niszczy również te lądy. b) Zbyt mało drawu Czasem zdarza się, że się wysypiemy i uzyskamy względną kontrolę nad stołem, ale nie mamy nic na ręce. Tak więc można zamiast Fabricateów włożyć Thirst for Knowledge, Inspiration czy też Concentrate. c) Zbyt mało kontr Gdy gramy z „typowym” UW Control, to ilość kontr nie jest wielkim problemem (ok. 7-8 kontr ze strony przeciwnika do naszych 4), ale zdarzają się talie w których ilość kontr sięga 12, a dodatkowo ma Annul w sidzie. Wtedy problemem może być przepchnięcie kluczowych zaklęć. Wtedy warto „zapomnieć” o drawie i w miejsce Fabricateów wrzucić Rewindy lub Discobombulate. Złym wyborem jest Complicate, gdyż w late game nie jest problemem dopłacenie. d) inne przeróbki zamiast 1 Nuisance Engine wchodzi 1 Decree of Justice. 1 silniczek zostaje, ponieważ można wyszukać go Fabricatem, a dekret w początkowych fazach gry jest za wolny. Ale za to nie można go skontrować „normalną” kontrą. Zamiast jednego Goblin Charbelchera można grać na 1x Akroma, Angel of Wrath. Wtedy Akroma może wejść już w 3 turze (1 tura – ląd, mox, raise the alarm, 2 – ląd, staff, 3 – ability staffa w żołnierza), ale ściągają ją wszystkie Wing Shardsy, Wrathy i inne takie L. No i jeszcze Sideboard: początkowy: 2xStifle 3xAnnul 3xCircle of protection: red 2xStabilizer 4xWing Shards 1xScrabling Claws I zmiany: 2xStifle 3-4xAnnul 4xCircle of protection: red 1xStabilizer 3-4xSacred Ground/Trade Routes 1xScrabling Claws Co? Jak? I dlaczego? 2xStifle – dobre na wszelkiego rodzaju przykre zdolności. 3-4xAnnul – dobre na mirrory (małe prawdopodobieństwo wystąpienia) i affinity 4xCircle of protection: red – karta, która niesamowicie karci wszelkie czerwone tałatajstwo 1xStabilizer – co do niego, to nie jestem do końca przekonany. Jeden, bo można go wyciągnąć Fabricatem 3-4xSacred Ground/Trade Routes – lepszy jest Sacred Ground, ale Routesy od biedy mogą ujść. Bardzo utrudniają życie ponzie. 1xScrabling Claws – jeden, ze względu na Fabricate. Wsadza się go na Gobbo Bidding i ewentualnie na xW kontrole, żeby wyrzucić Eternal Dragona poza grę. Tak więc doszedłem do wersji, którą gram obecnie: 3xProteus Staff 3xGoblin Charbelcher 4xRaise the Alarm 1xNuisance Engine 1xDecree of Justice 1x Akroma, Angel of Wrath 4xHoly Day 4xMana Leak 4xBoomerang 3xFabricate 4xWrath of God 4xIsochron Scepter 4xChrome Mox 4xFlooded Strand 6xIsland 5xPlains 1xMountain 4x Cloudpost SB: 2xStifle 3-4xAnnul 4xCircle of protection: red 1xStabilizer 3-4xSacred Ground 1xScrabling Claws Oczywiście, każdy może ją zmienić, dodać kontry czy draw. Każdy musi ją dostosować do swojego meta. I właśnie dzięki temu, że nie da się tej talii zamknąć w jednym „suchym” spisie, daje olbrzymią satysfakcję z grania (i wygrywania) tym deckiem. No to może teraz czas na matchupy: Gobbo sligh: Match up wyrównany. Chociaż wszystko zależy od podejścia. Jeśli wstawimy Isochron Sceptera z Holy Dayem i skontrujemy sieg-ganga to praktycznie wygraliśmy. Side out: 2x belcher, 1x engine, 1x dekret Side in: 4x CoP:Red Rg Gobbo sligh: Tu sytuacja podobna, jak w przypadku “czystego” odpowiednika goblinów. Jednak „podobna”, ale dużo trudniejsza (może przesadzam, ale mimo wszystko trudniejsza). A to za sprawą Naturalize w sidzie goblinów. Naturalize mogą niszczyć Cop'y, a poza tym, razem z Shatterami to już jest 7-8 źródeł niszczenia artefaktów. Side out: 2x belcher, 1x engine, 1x dekret Side in: 4x CoP:Red Gobbo Bidding: Sytuacja podobna jak w przypadku zwykłych goblinów. Co tu dużo mówić J Side out: 2x belcher, 1x engine, 1x dekret, 1x staff Side in: 4x CoP:Red, 1x Scrabling Claws Przeciwko tym taliom kluczowymi kartami są: - Wrath of God - Holy Day - Circle of Protection: Red Dlatego trzeba używać ich z rozsądkiem i w odpowiednim momencie (zwłaszcza wrotki). Największym zagrożeniem są Goblin Warchief i Siege-Gang Commander, dlatego najlepiej szybko je zniszczyć lub skontrować. Oczywiście trzeba „ubezpieczać” kluczowe artefakty. BW control Jedna z łatwiejszych gier. Nasza talia jest względnie szybka, a poza tym w BW nie ma kontr, które mogą przeszkadzać. Jedynym problemem może być eliminacja naszych tokenów ze strony przeciwnika (to trochę może utrudnić odpalenie komba), ale nie jest tak źle. Bo np. pestki z nuisance engine są odporne na terrory. Affinity Tego niestety nie opiszę (przynajmniej na razie). Jednak najłatwiej jest z naporową wersją tego decku, a najtrudniej z kontrolną. Kluczowe tutaj są wrotki i holy day zimprintowany na scepterze. UW control Matchup wyrównany, trochę na naszą korzyść. Jednak tutaj najważniejsze są umiejętności graczy. Najlepiej jeśli się w odpowiednim (w początkowych turach) momencie założy locka pomocą scepter + boomerang. Kluczowe artefakty należy wkładać jak najszybciej i trzeba uważać, żeby nie nadziać się na kontrę. Trzeba uważać na żołnierzy przeciwnika stworzonych za pomocą Decree of Justice. Ratunkiem jest Stifle i Holy Day połączony z Wrath of God. RG Ponza Tutaj niezwykle ważne są Sacred Ground. Jeśli uda się szybko włożyć tę kartę i utrzymać ją to szanse na wygraną są duże. Jednak jeśli nasze lądy zaczną być niszczone, to jest już baaaaardzo ciężko. Jeśli uda się utrzymać co najmniej kilka lądów to również ważny w late game scepter + holy day. Mono R Ponza Sytuacja podobna jak w przypadku RG Ponzy tyle, że trochę łatwiej. My mamy CoP: Red w sidzie, a przeciwnik nie ma Plow Underów. MBC To jedna z łatwiejszych gier. Dlaczego? Terrory, Dark Banishingi i Barter in bloody są często bezużyteczne. Te kilka potworów u przeciwnika można ściągnąć wrotkami albo włożyć do gry scepter + holy day. Poza tym discard: Persecute nie boli tak jak w przypadku normalnej UW controli, ponieważ jest w Proteus Belcherze sporo artefaktów. Może zaboleć Mind Sludge, ale do jego czasu nie mamy już zbyt wielu kart na ręce. Największym zagrożeniem jest „duży” consume spirit, ale do tego czasu już powinno się wygrać. Jeszcze niebezpieczny może być tylko oblivion stone. Co przyniesie przyszłość? Co prawda jeszcze nie ma całego spoilera Darksteela, ale prawdopodobnie miejsce w talii znajdą: Blinkmoth Nexus Land (R) Tap: Add 1 to your mana pool 1: Blinkmoth Nexus becomes 1/1 Blinkmoth artifact creature that has flying until end of turn. 1, tap: Target Blinkmoth gains +1/+1 until end of turn. Illus. Brian SnĂśddy 163/165 Darksteel Colossus - 11 Artifact Creature (R) Trample Darksteel Colossus is indestructible (Indestructible permanents can't be destroyed by damage or destroy effects.) If Darksteel Colossus would be put into a graveyard from anywhere, reveal Darksteel Colossus and shuffle it into its owner's library instead. 11/11 Illus. Carl Critchlow 109/165 Oraz w sidzie: Purge – 1W Instant (U) Destroy target artifact creature or black creature. It can't be regenerated. For the first and last time, the horrific creature experienced terror. Illus. Pete Venters 12/165 Oraz ewentualnie (gdy będzie dużo Ponzy) Darksteel Citadel Land (U?) Indestructible tap : Add 1 to your mana pool. 164/165 To by było na razie na tyle _Kkeldorn_ - Cz sty 08, 2004 5:53 pm " />Wiesz... wynika z tego opisu, ze ten deck jest jak rock - czyli nie ma matchupa autolost co w t2 jest niemozliwe a przynajmniej prawie... jak wypada matchup z MBC - discard chyba troche boli he? Poza tym Astral Slide nie jest opisany - dopisz to... BROOOWAR - Cz sty 08, 2004 8:25 pm " />Dlaczego "jest niemożliwe", żeby ten deck nie miał autoloss? Jest IMO bardzo dobry, a poza tym przeciwnik nie wie jak z tym grać. MBC już dopisałem, ale astrala nie opiszę, bo już jest raczej niespotykany (a przynajmniej u mnie). ScarecroV - Cz sty 08, 2004 11:37 pm " /> ">To jedna z łatwiejszych gier. Dlaczego? Terrory, Dark Banishingi i Barter in bloody są często bezużyteczne. Te kilka potworów u przeciwnika można ściągnąć wrotkami albo włożyć do gry scepter + holy day. Poza tym discard: Persecute nie boli tak jak w przypadku normalnej UW controli, ponieważ jest w Proteus Belcherze sporo artefaktów. Może zaboleć Mind Sludge, ale do jego czasu nie mamy już zbyt wielu kart na ręce. Największym zagrożeniem jest duży consume spirit, ale do tego czasu już powinno się wygrać. Jeszcze niebezpieczny może być tylko oblivion stone. Tak napisales o MBC.. hmm no smiem sie nie zgodzic... czemu bartery nie zadzialaja ? na akrome chyba jak najbardziej (a da sie go przepchnac jezeli bedziesz chcial wystawic w 3 turze akrome (0 many na kontry)). W mbc potowry.. no sa tam 3 opcjonarnie dodatkowe 2 tokeny.. ale bez przesady... chyba pierwsza karta jaka sie wysajdowuje przeciwko MBC to wlasnie wrotki. a Holy day na scepterze to IMO slaby pomysl przeciwko MBC (boomerang o niebo lepszy) bo konsuma mi nie spreventujesz. Na Persecute`ach gra bardzo mala ilosc osob (przynajmniej w mainie) wiec to mind sludge bedzie walic jak juz. I jeszcze jedno. Ten deck nie jest taki popularny z 1 powodu. Duza ilosc graczy wsajdowuje Dampting Matrix ktory jest przydatny na duzo deckow (rowniez na mbc, blokada kamyka jest dla mnie zabojcza). Pozatym jak sie czyta te matchupy to az dziw bierze ze ten deck jest taki dobry. To tak jakby zawsze jakims cudem mialbys belchera i staffa na rece (ze o pozostalych pomocach nie wspomne). CwK - Pt sty 09, 2004 7:30 am " /> "> Na Persecute`ach gra bardzo mala ilosc osob (przynajmniej w mainie) Na Persecutach mainowo gra bardzo DUŻA ilość osoob grająca tym deckiem A z resztą twego postu zgadzam sie w 100% dark_wonderer - Pt sty 09, 2004 10:37 am " />Keldorn: w T2 są deck'i, ktore nie mają auto lose'a w żadnym matchup'ie. Dlatego właśnie gram WWu Nie mam nim żadnego autowin'a, ale nie mam też auto lose'a. Miko - Pt sty 09, 2004 11:37 am " />Co za dłuuugi artykuł... Wszystko opisane tak dokładnie, że aż się czytać nie chce , nawet początkujący powinien doskonale zrozumieć ten deck po czyms takim. I to jest + i - zarazem, bo gdy ktos juz zna te karty itd to sie troche nudzi czytajac co kazda karta robi i dlaczego tyle a nie tyle w decku i jak sidowac sie na poszczegolne matchupy... Mnie zainteresowaly: to co zmieniales w decku po testach oraz wszystkie matchupy, choc nie wiem czy rzeczywiscie grales tym deckiem z tymi wszystkimi taliami, bo jakos mi sie wydaje ze poszlo ci za latwo... Hmm, z jednym stabilizerem na side moze ci sie nie udac z Astro nawet pomimo fabricate'ow, ja w astro mam na side 3x detonate (na starcie zeby spowolnic affinity niszczac landa + znajduja sie jeszcze lay wayste oraz na inne decki ktore do dzialania wykorzystuja artefakty). To chyba tyle Chetnie zagram z tobą na appie ;D Lisu - Pt sty 09, 2004 11:43 am " />Ej, a po użyciu Proteus staffa układamy karty na spodzie biblioteki jak chcemy? Bo jeśli nie to musicie mi wytłumaczyć jak to działa Bo jeśli nie układamy tych kart na spodzie jak chcemuy to nie wiem jak to działa. PiT - Pt sty 09, 2004 12:28 pm " />tak po odpaleniu proteus staffa z powodu braku kritow ustawiamy cale library tak jak nam sie podoba. Do comba tak naprawde potrzebny jest tylko staff i token ( dlatego uwazam ze 3 belchery to za duzo :/ bo 2 po winny wystarczyc w 100%, jesli grasz z kontrola mozna opcjonalnie wsadzic 1 do SB ). BTW ukladanie library to kluczowa sprawa bo na kazdy mtachup mozesz sobie odpowiednio zaplanowac przebieg gry ( gobo dajesz wratha na gore albo COPa albo scepter+holy day , a na kontrolny deck dajesz kontry ). Zdolnosc staffa sprzyja tez graniu na pojedyncze karty w mainie ... Co do landow to nie gralbym na templach ani raczej na cloudpostach ( gdyz najwazniejsza jest w tym decku mana w ciagu 5 pierwszych tur a w tym czasie i temple i cloudpost nas spowalniaja ). Metka - Pt sty 09, 2004 1:10 pm " />nie konieczny w tym decku jest belcher na 1 ręce - naprawdę kluczowy jest staff - po jego użyciu układamy sobie całe library , a belchera na wierzchu jeżeli go jeszcez nie mamy. spoko deck- widziałem jesgo wiele wersju np. czarną BROOOWAR - Pt sty 09, 2004 1:15 pm " /> ">Pozatym jak sie czyta te matchupy to az dziw bierze ze ten deck jest taki dobry. To tak jakby zawsze jakims cudem mialbys belchera i staffa na rece (ze o pozostalych pomocach nie wspomne). A po co belcher na ręce? Ważny jest staff i token. Talia jest dobra, tylko trzeba umieć nią grać. A poza tym nie trzeba grać na Akromie. Można sobie jednorazowo całą talię ułożyć. (i wtedy barter in blood jest na pewno martwą kartą). immo - Pt sty 09, 2004 9:39 pm " />no coz musze przyznac ze calkiem ciekawy artykul, jednak z uw(jakakolwiek wersja) wcale nie jest wyrownanie, pozatym przeciwnicy raczej tez wiedza jak grac z tym deckiem:)) pozdr. JumpdaFuckUp - So sty 10, 2004 11:46 am " />Art spoko, miło się czytało, ogólnie nie mam zastrzeżeń...tylko, cholera, ten deck kosztuje jakieś 500zł :/ ...a za taką sumę można już coś dobrego pod exta złorzyć :/ TrĄdziK - N sty 11, 2004 11:00 pm " />calkiem niezly art, deq nie gorszy chodz teras stcil swoja najsilniejssza moc - wszyscy beda wiedziec jak tym grac:) POSEL - Śr sty 28, 2004 7:23 am " />podoba mi sie ten deck- jest strasznie drogi ale akurat mam wieksza czesc jego kart w chalbelchertaxie i psycholu... chyba go zloze tylko pogram jeszcze troche na appie fajny art- taki jaki powinien byc, ze sie wyraze... wszystko jest |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||