ďťż
[Ravnica T2] UR tron



siepacz - Wt gru 27, 2005 3:54 pm
" />deck ostatnimi czasy bardzo popularny, przykladowa decklista ( 6-0 z wordlsow obslugiwana przez Wernera Cloete):

4 Keiga, the Tide Star
4 Meloku the Clouded Mirror

2 Blaze
4 Compulsive Research
2 Confiscate
3 Dimir Signet
3 Hinder
4 Mana Leak
4 Pyroclasm
4 Telling Time
2 Tidings

1 Forbidden Orchard
3 Island
1 Minamo, School at Water's Edge
4 Shivan Reef
2 Tendo Ice Bridge
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
1 Watery Grave

side
1 Confiscate
3 Cranial Extraction
1 Dimir Signet
1 Hinder
1 Orochi Hatchery
3 Pithing Needle
4 Ribbons of Night
1 Tidings

jaki deck jest kazdy widzi. zapraszam do dyskusji.




dark_wonderer - Wt gru 27, 2005 10:40 pm
" />Przyznam, ze nigdy tym nie grałem, ale za sprawą już choćby Invoke the Firemind widze dla niego świetlaną przyszłość po wyjściu GP.



Markus - Pt sty 06, 2006 12:54 pm
" />To się zgadza, Invoke the Firemind świetnie pasuje bo zastąpi nam blaze i tidings w jednej karcie. Do tego jeszcze prawdopodobnie sycić bedzie Niv-Mizzet bo w połączeniu z compulsive research albo sensei topem robi sieczkę Nie mówiąc już o tym co robi z rzeczonym Invoke the Firemind
Deck sam w sobie to taka mniej lub bardziej typowa kontrola, kolejna wariacja MUC imo lepsza a na pewno przyjemniejsza w grze . Zmniejszono ilośc kontr na rzecz akceleracji many tronem i sygnetami oraz potężnym drawem. Mi się ten deck bardzo podoba, mam tylko jedną uwagę: kierowca tego decku z worldsów zapomniał chyba o sensei's divining topach, które sycą w tym decku jak mało co. 3-4 sztuki to imo obowiązek. A co myślicie o tym nowym Electrolyze z GP? Znajdzie tu swoje miejsce? Jak dla mnie to wygląda bardzo w porządku i przydałoby się wrzucic jakoś 3-4 sztuki.



Ghost of tost - Pt sty 06, 2006 1:27 pm
" />Zgadzam sie z Markusem Electolyze będzie tu ciekawym rozwiązaniem a Senenseie koniecznie!!!Walka z tym deckiem w umiejętnych łapskach to ciężki orzech do zgryzienia.




Qwert - So sty 07, 2006 7:31 pm
" />Myśle że gość który na worldsach poleciał 6-0 na początku nie jest lolem który nie wsadził sensei bo o nich zapomniał. Jest to przemyślana i uzasadnionba decyzja. Nie ma w tym decku żadnej karty do przetasowanie biblioteki więc top nie jest tu taki sycący. Nie jest w takim przypadku bezużyteczny ale czy warty zajmowania slotów?? Myśle że Cloete wiedział co robi



dark_wonderer - N sty 08, 2006 9:47 am
" />Wybrał zamaist topów Telling Time, który faktycznie tak jak pisze Qwert może byc tu lepszy, bo jest instantem, daje nieco wiećej niz aktywacja topa i nie potrzebuje "tasowaczy" do pełni efektywności.



Markus - N sty 08, 2006 1:01 pm
" />W żadnym wypadku nie śmiem twierdzić że byl noobem skoro miał wynik jaki miał ale chodziło mi po prostu o to że są one warte testingu. Sam osobiście gram na 3 i myślę nad włożeniem 4. Mają wiele zalet: pomagają szybko zebrać trona i polepszają draw, w przeciwieństwie do telling time można korzystać z nich co turę i są praktycznie nieśmiertelne. Poza tym będą fajnie działać z Niv-Mizzet'em imo - mając 2 bączki, dużo mana(co w tym decku problemem nie jest ) i wspomnianego smoka będzie można zadać dużo obrażeń w oppa lub posprzątać jego stworki



dark_wonderer - N sty 08, 2006 2:11 pm
" />Fakt ot bardzo dobry argument. Też mi to przeszło przez myśl, kiedy rozpatrywałem obecność Niva w decku, ale wywietrzało mi to z głowy.



Qwert - N sty 08, 2006 3:31 pm
" />no ładnie rozkminione z tym Niv-Mizzetem ale i tak za bardzo przekonany nie jestem bo bez smoka drugi top to martwa karta. Uważam że telling time to lepszy wybór. Czy naprawdę sądzicie że invoke będzie aż tak sycący? Też nie jestem mocno przekonany. Tidings na początku dużo lepszy jako draw a blaze jako spalenie. Będzie trzeba potestować



dark_wonderer - N sty 08, 2006 3:57 pm
" />W swoich funkcjach osobno te karty faktycznie są lepsze od Invoke'a, ale on ma ten plus, że zajmuje tylko 1 slot, a spełnia 2 różne funkcje. Troche zawiodło mnie, zę jego koszt okazał sie wynosić XUUR,ale to nadal nie jest źle ... tylko o 1 ture wolniej. Mimo to nadal genialny sposób na wykorzystanie potencjalu Trona. Co zaś sie tyczy Niva, to razem z Topami jest super, obawiam się tylko jednego o czym nikt nie wspomniał ... on ma 4 kolorowe many w koszcie a my mamy aż 12 bezkolorowych źródeł many... , może jednak sie myle i razem z Izzet Sygnetem będzie wchodził do gry w przyzwoitym czasie.



Qwert - Pn sty 09, 2006 8:09 pm
" />Napewno to że invoke spełnia obie funkcje naraz jest jego wielką zaletą ale to czy draw 4 kart mamy w 4-5 turze czy 2 tury później robi sporą róźnicę więc tidings bym za invoka nie wywalał. Za to blaze i tak raczej rzucany jest w late game więc jego spokojnie można wymienić. Jeżeli chodzi o niva to jest bardzo fajny ale ten koszt rzeczywiście może być upierdliwy. Ale już widzę oczami wyobrażni draw z invoka z nivem na stole



Markus - Pn sty 09, 2006 11:37 pm
" />Kwestia Tidings vs Invoke pozostanie pewnie nierozwiązana aż do wyjścia GP, ja jednak stawiałbym na to drugie. Trafnie zauważył dark_wonderer, że za Invoke przemawia oszczędność slotów, poza tym mamy sporo taniego drawu więc szybki tidings potrzebny nam raczej nie jest - krótko mówiąc myślę, że Invoke sobie poradzi


">Co zaś sie tyczy Niva, to razem z Topami jest super, obawiam się tylko jednego o czym nikt nie wspomniał ... on ma 4 kolorowe many w koszcie a my mamy aż 12 bezkolorowych źródeł many... , może jednak sie myle i razem z Izzet Sygnetem będzie wchodził do gry w przyzwoitym czasie.
Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie tak naprawdę , ja też tak uważam- pewnie grać się będzie na 3-4 sygnety dla akceleracji i poprawienia many do tego przecież jeszcze Steaming Vents i Shivan Reefy, myślę że da się złożyć jakiś fajny mana base


"> Ale już widzę oczami wyobrażni draw z invoka z nivem na stole
Hehe ja też to widzę

A tak baj de łej to Niv Mizzety najprawdopodobniej zastąpią Keigi, jak uważacie? W ogóle czy nie sądzicie że ilość kritów w tym decku jest za duża? Ja osobiście gram na 3 Meloku/ 3 Keiga i jest spoko, po wyjściu GP pewnie na 3 Mel / 3 N-M + ewentualnie 1 Keiga ale pewnie nie
A co myślicie na temat Twincastów i Charów? Mogą pograć? Invoke za 10 + Twincast byłby całkiem spoko tylko koszt UU troszkę boli

No i chyba najważniejsza kwestia... Co z sidem? Sam osobiście mam niewiele pomysłów na to jak zapełnić te 15 miejsc, co myślicie? Side Cloete'a nie bardzo mnie przekonuje zwłaszcza komplet Ribbons of the Night - co i po co to w ogóle jest!? troche z dvpy chyba



lynx - Wt sty 10, 2006 8:53 am
" />Hej, a czy nie uważacie że niezły jest tu Time Stop? Ja osobiście gram na dwu i przynać muszę, że sprawdzają sięświetnie (zależy oczywiście z czym, ale np. z borosem Stop nieraz już uratował mi tyłek).



Markus - Wt sty 10, 2006 12:30 pm
" />Nie testowałem więc nie wiem ale wydaje mi się że trochę nie ma tu na niego miejsca. Jako kontra jest zbyt drogi, jako moment's peace chyba też, zresztą opóźnianie śmierci o jedną turę w nadziei na top deck nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zazwyczaj w takich sytuacjach i tak raczej przegrywamy. Lepiej skupić się na osiągnięciu wygranej a tego imo Time Stopem nie osiągniemy. Proponuję włożyć jakieś karty które COŚ ROBIĄ np dodatkowe confiscaty jeśli masz za dużo miejsca w decku



siepacz - Wt sty 10, 2006 3:35 pm
" />to nie moments peace tylko time walk - spora roznica



dark_wonderer - Wt sty 10, 2006 3:55 pm
" />Dla mnie Time Stop jest średnim pomysłem. Ludzi nawet w MUCu kiedyś tym grywali, ale mnie to nigdy nie zachwycało. Ma wiele funkcji ("ultracontra", time walk na instancie), ale dla mnie reaktywne karty za 6 mana są nieciekawe.

Ribbons of Night nie jest zły. BUG aggro też nim grało lub sideowało. Karta jest dobra na każdy napór, zabija hierarhe i Meloku, a do tego daje draw i odzyskuje życie. Jeżeli wyleci to nie dlatego, że jest za słaby, ale że zabrakni Dimir Signetów, które zprokurowały jego obecność.

Twincast jak dla mnie odpada. Generalnie nie jest to karta do kontroli (wole aby każda karta sama z siebie coś dawała). Pozatym koszt jest tutaj straszny. Twicastowanie Invoke'a wymaga UUUUR podczas keidy nasz mana base posiada 12 landów generujących bezkolorową mane.

Char jest ok, ale nie widze dla niego miejsca już teraz, a co dopiero po wyjściu Electrolyze, który daje card advantag i nie zadaje nam damage'a (bardzo niepowołane w kontroli).

Co do finisherów to ich ilość jest dobra. Ja po wyjściu GP grałbym na 3 Meloku, 3 Niv i 2 Keiga.



siepacz - Wt sty 10, 2006 6:26 pm
" />co do finisherow - bym gral 3 niv, 2 te djinny (smieszne sa i przegiecia tworza xD) oraz 3 Invoke the Firemind wystarczy chyba.



Qwert - Śr sty 11, 2006 8:51 am
" />3 invoke to dobra liczba też będe tak grał
do djinna nie jestem przekonany to jest 7 many a najlepszym finisherem to on nie jest ni ma go za co wsadzić i tak już się robi ciasny ten spis
wiem że koszt jest nieco toporny ale co myślicie o form of the dragon



Markus - Śr sty 11, 2006 12:18 pm
" />Djinny poza wypasioną zdolnością są jak dla mnie bardzo słabe... 3/5 za 7 mana? Meloku na pewno lepszy. Hmm odnośnie Twincasta to ja na pewno przetestuję to. Moim zdaniem pomimo 12 częsci bezkolorowego tronu, możemy mieć jeszcze 3-4 Izzet Signet, 3-4 duale, 4 Shivan Reef plus jeszcze oczywiście islandy co razem daje około 15 źródeł U many. Myślę, że przy takiej ilości nie boimy się nawet kosztu UUUU. Aczkolwiek przetestuję to
Form of the Dragon hmm... Imo nie zmieści sie w tym decku, koszt jest straszny, bo o ile UUU można by jeszcze jakoś zapłacić to RRR już o wiele trudniej. Poza tym nie widzę za co chciałbyś to włożyć? Za confiscate? Za Invoke the Firemind? Obie opcje wydają mi się lepsze od formy.



siepacz - Śr sty 11, 2006 3:12 pm
" />co do mana base z moich dlugich doswiadczen z gier deckami na samych basicach... zeby stabilnie miec:
1 mane danego koloru (splash) - 8 zrodel
2 many - 12
3 - 18



dark_wonderer - Śr sty 11, 2006 7:25 pm
" />Ja tam Siepacz jestemj dalej za 8 finisherami, ponieważ standard (T2) jest nasycony mocnym, celowanym removalem (Putrify, Mortify). Pozatym ja grałbym na komplcie Invoke the Firemind. Podstawowym powodem jest to, iż bedize on najczęściej używany jako draw X.



Augustyn - Cz sty 12, 2006 1:52 pm
" />Hmm próbowałem grać na invoke the firemind i powiem wam że chyba jednak jest trochę za drogi. Potrzeba 5 mana żeby zadac 2 obrazenia albo dobrac 2 karty. Działa dobrze chyba tylko gdy na stole jest juz Niv Mizzet.



siepacz - Cz sty 12, 2006 3:27 pm
" />patrzac na to co sie dzieje w guildpakcie, to bedzie wesolo. za tydzien okolo zobaczycie tutaj UR tron wg siepu czyli cantrip-go



siepacz - Cz sty 12, 2006 9:47 pm
" />interesujace... bo ja widze taka cala jedna...
ten insekt jest z lekka przegiety :/



dark_wonderer - Cz sty 12, 2006 10:30 pm
" />Nie widziałeś siepu Burning-Tree Shamana ? albo takiego B layline'a ? (w T2 aż tak nie karci jak w EXT to fakt). W Te głównie chodzi o Shamana i Solifuge'a, ale one baaardzo karcą.



siepacz - Pt sty 13, 2006 3:15 pm
" />mowilem pod katem t2 i przede wszystkim tego decku. bo tutaj shaman nic nie robi (procz bycia solidnym naporowcem 3/4 z CC 3, ale od czego sa chary i kontry...).



dark_wonderer - Pt sty 13, 2006 5:29 pm
" />Czy ja wiem siepacz czy ten Shaman nic nie robi ? Jeśli gramy na Niva i topy, to potrafi ugryźć. Mimo to masz racje nie szkodzi nam tak jak np GhaziGlare. Ponadto deck z kontrami ma sie raczej nienajgorzej z RG beatdownem, bo jego kluczowe stworki kosztują 3-4 mana, atu kontry dość dobrze sobie radzą. Mimo to Kird Ape i (jeżeli pogra) Scab-Clan Mauler będa sprawiać sporo bólu. Nie wiem ja sobie radzić w tym decku z szybkimi naporowcami z T>2 . Pyroclasm jest teoretycznie odpowiedzią na aggro, ale był dobierany pod WWR i BUG aggro, które maja mniejsze stworki niż gruul. Może sideowe Treadsy cos pomogą.



siepacz - Pt sty 13, 2006 8:17 pm
" />moze wcale nie beda sidowe
wiadomo, wychodzi nowy dodatek, w tym gildia w kolorkach, wiec deck (jak i cale meta) napewno przezyje mala rewolucje. poczekamy, zobaczymy.
choc rzeczywiscie, malpka moze wydaje sie byc problematyczna. choc w wersji na cantripach, ktora juz mi po glowie chodzi swietnie by sie ten Weird z dziwna nazwa i jeszcze dziwniejszym artem spisywal (no i pomogl by w tej sytuacji ).



Warmonger - So sty 14, 2006 10:59 am
" />Cantripy to czay, kóre dodatkowo ciągną karty, np allmighty Zap.
Imo Gruul całkowicie wywróci meta do góy nogami, bo jest poprostu na innym powerlevelu. Skoro nie możecie dobrać kart niszczących stwory, to należałoby wsadzić jakieś bomby. IMo confiscate pasuje idealnie jako połączenie removalu ze stworem.
Gelectrode może poszaleć, ale raczej nie w tym decku, o ile wogóle w tym formacie. Nie masz i nie chcesz mieć czarów do karmienia Weirda.



Markus - N sty 15, 2006 3:32 pm
" />Confiscaty są super, grając z RG można je wymienić na threadsy. Mimeofracture też jest sycące, imo to prawdziwa bomba do tego decku (jak się skopiuje ze 2-3 razy:P). Czas pokaże czym zagramy w mainie a czym w side.



KubuS - Śr sty 18, 2006 4:53 pm
" />gram tym deckiem, i tak się zastanawiam, co sądzicie o:

shoalu niebieskim?
z tego co widzę jest to kontra mało grana, a alternatywmny koszt może zaskoczyć oppa. Do tego przy takiej ilości many, jaka mamy w tym decku, może być zwykłą kontrą

rewindzie?
z plusów to przemawia twardośc oraz untap, minusy to cc4

muddle the mixture?
bardziej na side, choc mało decków nie miałoby czegoś. w testach wychodziło, że koszt UU boli mimo wszystko

squelch?
jedyna kontra anty abilitkowa w t2, do tego przystepny koszt i cantrip. Brzmi fajnie



Markus - Cz sty 19, 2006 8:41 am
" />Imo:

Shoal niebieski - potrafi zaskoczć to prawda ale robi disadvantage. W MUC może był do przyjęcia, tutaj raczej nie. Czego nie skontrujemy możemy spalić lub przejąc confiscatą.

Rewind - być może 2-3 sztuki na side przeciwko kontrolom bo na napory ta karta jest chyba za wolna.

Muddle the Mixture - koszt mało wygodny, poza tym na co to miało by być potrzebne? Zbyt sytuacyjne.

Squelch - fajna karta, być może będzie użyteczna ale aby to sprawdzić musimy poczekać na kształt meta po wyjściu GP. Jeśli będzie więcej activated abilities niż obecnie to może się sprawdzić.



HomAR - Cz lut 09, 2006 1:44 pm
" />Obecnie gram tronem z GP i naasuwają mi się takie wnioski:
- nie gram na tidingsach, gdyż zwykle nie mam ich kiedy rzucić "na spokojnie", ewidentnie są do gry w late gamie, gdy już kontrolujemy stół, kosztują też dwie U many.
- invoke the firemind jest gorszy od blaze'a. Czemu? Ma lepsze działanie, ale koszt UUR jest wręcz nie do osiągnięcia.
-mamy kłopoty z R maną. 4reefy tudziez duale nie wystarczają, a po użyciu tendo, chcemy móc jeszcze rzucić blaze'a potem. Zastanawiam się jak rozwiązac ten kłopot przy czarnym sidize, który tu strasznie przeszkadza. gdyby nie to, dałoby się grać na 4 dualach i 4 reefach.

Najwiekszy problem to wlasnie kolorowa mana. najbardziej tu przeszkadza ten nieszczesny sidowy 3 kolor. yslalem o zmianie sygnetow na izzetowe. Czarana mane z ladow mozemy dobrac pozniej, mamy w koncu pokazna filtracje, a ekstracje i ribbony gramy nie w pierwszych turach.



Markus - Cz lut 09, 2006 8:51 pm
" />Myślę że obecnie mamy do dyspozycji wystarczająco dużo dobrych kart w kolorach niebieskim i czerwonym więc czarny nie jest nam potrzebny. Ribbonsy na pewno można zastąpić Charem albo Confiscatą (1 many nie robi dużej różnicy a działanie o wiele lepsze). Ekstrakcje są super i nie łatwo je zastąpić ale ja testuję Jester's Capy i sprawdzają się świetnie jak na razie Izzet Signety obowiązkowe imo - w ogóle jestem zwolennikiem UR bez B. Wtedy Invoke na pewno będzie dużo lepszy od Blaze'a i nie będzie mowy o żadnym screw.



lynx - Cz lut 09, 2006 9:12 pm
" />Nom, ja też gram UR Tronem aktualnie, ale bez B. Mam Izzetowe Sygnety 2, ale to chyba za mało, bo w tym decku sprawdzają się po porstu rewelacyjnie. Invoki są super, w late game, a czasem i w middle w 80% są gamebreakerem. Gram też z Niv-Mizzetem, chociaż jego koszt nawet z sygnetami nie zawsze da się osiągnąc. Ale ja go lubię, to i na nim gram. No i piorunujący efekt daje w połączeniu z Invokiem (hehe, jako ciekawostkę dodam, że kiedyś z jakąs kontrolą gra się baaardzo przeciągała i miałem prawie pełne 3 trony wystawione - dociągąłem Invokiem 21 kart)



siepacz - Cz lut 09, 2006 9:51 pm
" />yyy nie lepiej bylo po prostu zabic nim opa?



Wevert - Pt lut 10, 2006 6:59 am
" />Chodziło mu chyba o to, że dobrał te 21 kart mając na stole Niv-Mizzeta, więc i tak zabił przeciwnika.



lynx - Pt lut 10, 2006 7:53 am
" />Nieee, a kto powiedział że op miał mniej niż 21 życia? Miał tego, jak mu tam, Firemane Angela w grave, a nie miał many żeby go przywrócić, ale życia nabił sporo. Więc bardziej opłaciło mi się jednak dociągnięcie.



HomAR - Pt lut 10, 2006 11:28 am
" />Zacznijmy od finiszerow. Ludzie, niv-mizzet jest beznadziejny. Nie mamy szans go wystawic. drogi macko, czy zawsze kiedy dociagales mizzeta, byles w stanie go wystawic? Finisherzy to klasyczne 4 meloku i 4 keiga, i basta.
Mowisz ze 4 tendo sa takie swietne. A gdzie i ile tesowales ten deck? Nie wystarczy zagrac kilku gier na wizie. Tendo dajac kolorwa mane, zdejmuja sobie kanter. Skad masz wiec pewnosc, ze zagrasz swojego ukochanego mizzeta, jesli bedziesz zmuszony zdjac ten kanter dla mana leaka na jitte? Imo forbidden orchardy sa 2x lepsze.
Splash B jest imo konieczny. Ludzie, nie walcie glupot o jakichs jesters capach. Od razu widac, ze extrackja jest od tego lepsza.
Ktos mowil, ze ribbonsy mozna zastapic confiscatem. HA ha. Confiscaty juz tu graja. Ja gram na 3 mainowych, 1 w side. Ribbonsy sa po to, by confiscate mogl na luzie przejac jitte, a ribbons czesto nas ratuje, tlukac wraze meloku, czy hierarche, i dajac nam czesto ratujace nas 4 zycia.
Mana base:
12 tron
1minamo
1oboro
4shivan reef
2 steam vents
2tendo
2forbidden orchard
Sygnety musza pozostac UB.

Kwestia blaze vs invoke: jezeli chlopie,grasz se na izzet sygnetach, to prosze, bierz invoki. jednak autor tego decku, nie bez powodu wrzucal tu chyba ten splash B. Nalezy tez spojrzec na funkcjonalnosc obu kart. Nie widzialem jeszcze wielu sytuacji, bym musial invoka uzywac po draw. A blaze ma zawsze elastyczniejszy koszt, i wlasnie te 2 damage wiecej.
Poza tym, uważam, że niv-mizzet jest cienki.



HomAR - Pt lut 10, 2006 12:48 pm
" />Ech. 4meloku nie ozanczaja, ze beda zawsze, a ja chce miec odpowiednia mane juz wczesniej.
Mowisz ze mizzet sie kombi z topami? To zauwaz, ze wczesniej w tym topicu uznano, ze w tym decku topy sie nie sprawdzaja. To, ze cos jest kombo genne, nie znaczy ze ma byc w kazdym dekcu w tych kolorach. Jezeli mozemy wystawic mizzeta, to znaczy ze mamy taka kontrole na stole, ze dawno moglibysmy wygrac.
Ps. jak chcesz wystawic meloku w 3 turze z 1 sygnetem na rece?



lynx - Pt lut 10, 2006 1:03 pm
" />Nie miałem, a jeżeli dociagnięcie 21 kart uważasz za bezsensu mając tyle many to Ci się dziwię Do następnej tury zostawiłem sobie już nie pamiętam dokładnie co, ale na pewno jeszcze 2 Invoki i Meloku, czyli chyba tak ogólnie nie wyszedłem na tym stratnie? Praktycznie to wybrałem sobie z talii co chcę mieć na ręce, bo chyba prawie wszystkiego po 1 kopii dociągnąłem...



lynx - Pt lut 10, 2006 4:44 pm
" />Dobra, tylko że w decku miałem całe 4 palenia (Invoki), dobierając miałem 100% szans że trafi mi się jakiś finisher, którym go skoszę, a gdybym mu zadał te damage, to zostałoby mu te 5 czy 6 życia i zanim bym ztopdeckował coś sensownego to prawdopodobnie by mnie zajechał, nie wspominając o tym życiu, które mu przybywało z każdą turą.
Wielkie sorki za offtopa, już nie bendem



R2D2 - Pt lut 10, 2006 4:58 pm
" />Heh, nie wiem po co się sprzeczać jeżeli chodzi o Niv Mizzeta. To że pasują kolory to nie znaczy że trzeba go wszędzie tam pakować. Jako finisher jest dużo słabszy od keigi czy meloku i to nie ulega wątpliwości.
Jego "kombogenna" abilita? użyjemy jej moze raz na 50 gier, ponieważ w normalnej sytuacji więcej zadaje normalnym atakiem.
Kolejny aspekt to fatalny koszt. Na litość boską, przecież mamy na uwadze jak najszybciej wstawić tron, a nie bawić się w układanie kolorowej many pod Niv-mizzeta, a nawet jeżeli uda nam się go wrzucić do gry, to powinniśmy mieć w zanadzu manę na kontrę, żeby nie zostawić przeciwnikowi pełnego pola manewru.

Nie wiem co ludzie się tak ostatnio uwzieliście zeby wszędzie tym smokiem grać, proszę bardzo przecież krzywdę robicie własnemu deckowi.
Co do Invoków to również mają ciężki koszt i coś robią tylko i wyłącznie w late game, bo wcześniej użyjemy tego za 2-4 co przy drale to nawet ujdzie ale przy paleniu nie, i znowu bedziemy musieli się odsłonić, bo wymaga tego duży koszt.


">Meloku jesteśmy w stanie zagrać tak w 3 turze (rozdanie z sygnetem na ręce)
Dziwne, bo nie wiem jak. Fakt faktem zagranie finishera w 3-4 turze to czysta głupota, sytuacja nei jest opanowana, odsłaniamy się i najprawdopobobnie nasz "finiszer" dostanie z removalu.
Idąc dalej, meloku zagrany w 3-4 turze więcej robi szkody niż pożytku bo potrzebujemy rozwijac sobie mana base a nie stać w miejscu.



siepacz - Pt lut 10, 2006 8:15 pm
" />melok w trzeciej turze wchodzi z tronu w rece i signetu... tylko po co?



R2D2 - Pt lut 10, 2006 9:57 pm
" />
">Ps. Kto niby napisał, że topy się nie sprawdzają
Bynajmniej ja mogę to zrobić.
Topy nie dzialają na wystarczającym poziomie ( brak efektu shufflingu)



Markus - Pt lut 10, 2006 11:44 pm
" />1. Topy mają jednak jedną dużą zaletę (pomijając to jak działają z Nivem), a mianowicie świetnie wykorzystują manę. Możesz np zagrać sobie 1st turn topa by później zagrać 2nd turn mana leak i nie zastanawiać się kiedy zagrać telling time. Poza tym chronią przed mana burnem, który czasem się zdarza.

2. Invoke the Firemind nie służy do tego aby dobrać 2 karty zagrywając go za 5 mana na litość boską! Od tego są Compulsive Research i Topy/Telling Time'y. Jeśli jesteś pewny że wiesz do czego służy, to dlaczego uważasz że jest słaby!!??

3. 3-kolorowy tron to nie to samo co 2-kolorowy tron - ja jestem za UR bez B, pisałem to już ale napiszę jeszcze raz: po co nam ten kolor!!?? Ekstrakcja? Cap robi PRAWIE to samo (tak wiem że prawie robi dużą różnicę ) a grając na nim nie musimy splashować dodatkowego koloru, który jak trafnie zauważyliście psuje mana base. Ribbons of Night!? Ribbonsy są koszmarne!!! Jeśli nie możesz włożyć sobie więcej Confiscate do talii, to wrzuć Mimeofacture - też syci.

4. Niv-Mizzet. Jeśli grasz z B to zapomnij o nim, jeśli grasz na 2 to NA PEWNO nie będziesz mieć problemów z wystawieniem. Czy jest dobry czy słaby? Imo jest przede wszystkim zupełnie inny od Keigi. Nie jest to klocek do blokowania klocków przeciwnika tylko raczej wielofunkcyjny kontroler - daje draw, potrafi ugryźć oppa albo pozamiatać jego stworki. Myślę, że w połączeniu z Meloku, który jest raczej podobny do Keigi lepiej się uzupełniają niż np Keiga z Meloku.



HomAR - N lut 12, 2006 5:50 pm
" />Ech, wy znowu swoje. MArkusie, odpisze na towjego posta. R2D2 już napisal cos o niv mizzecie. Dalej. Splash B jest dobry, bo:
- co ty mi tu gadasz,o capach. Chłopie, jak nie widzisz roznicy miedzy capem a extrakcja, to jak ty grasz w mtg? Ekstrakcja jest2 razy lepsza, chociazby dlatego, ze szuka na lapie
-ribbons of night. Mowisz confiscate? Zauwaz, ze one Juz tu graja!! A jesli chodzi o mimeofacture, to nie to samo co confiscte jednak, a life gain z ribbonow nie zaszkodzi.
-topy. Senseie sie nie miescza normalnie w tym decku. Mowisz ze nie mam dylematu, czy leak, czy telling time? Ja i tak nie mam takiego dylematu, bo time'a moge zagarc z koncem
Rzeklem



kszaq - Pn lut 13, 2006 3:54 pm
" />Jezeli chodzi o problem finiszerow to wydaje mi sie ze keiga jest wielokrotnie lepsza od nivmizeta... szczegolnie w obecnym, dosyc agresywnym meta. Co za nia przemawia?

- koszt 5U - nie ma najmniejszego problemu zeby wstawic ja do gry, nawet grajac na 3 kolorach
- 5/5 - niby tylko o 1/1 wiecej od mizzeta ale robi kolosalna roznice - nie zabije jej ani char ani zadne ribbony, ani wildfire
- jej abilita! wystawienie keigi do gry przeciwko naporowemu deckowi praktycznie rowna sie wygranej! Naporowi ciezko bedzie ja usunac z drogi, a nawet jak juz zuzyje removal to zabierzesz mu stwora, co stanowic bedzie dla oponenta bardzo niekorzystna wymiane. Osobiscie gram BUG agrooi jezeli nie uda mi sie skontrowac keigi to mam praktycznie po grze - ten jeden stwor zamiecie wszystkie moje (zablokuje/zginie od removala - zabierze mi stwora ktroym potem moze jeszcze blokowac innego mojego naporowca - straszna sprawa)



KubuS - Pn mar 06, 2006 1:59 pm
" />W Honolulu Osyp Lebedewicz zajął 2 miejsce w swissie grając Urza Tronem.

Oto Decklista

4 Steam Vents
4 Shivan Reef
4 Urza's Mine
4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
2 Tendo Ice Bridge
1 Minamo, School at Water's Edge
///////////////23 lands

4 Keiga, the Tide Star
4 Meloku the Clouded Mirror

//////////////8 creatures

4 Izzet Signet
4 Remand
4 Mana Leak
4 Electrolyze
4 Compulsive Research
2 Pyroclasm
2 Confiscate
2 Telling Time
1 Invoke the Firemind
1 Blaze
1 Tidings

////////////29 other spells

4 Giant Solifuge
4 Annex
2 Smash
2 Pyroclasm
1 Ryusei, the Falling Star
2 Repeal

///////////15 sideboard cards

Co o tym sądzicie? Jak widać zestaw finisherów standardowy. Z innych ciekawostek to obecność Remanda - osobiście wole rewinda.

EDIT: Drobne przeoczenie



Maverick - Pn mar 06, 2006 2:05 pm
" />KubuS:
2 miejsce po swissie W top8 został zdymany przez ZOO późniejszego zwycięzcy Marka Herberholza



emce - Pn mar 06, 2006 5:55 pm
" />W woli poprawki to był Gruul Beats ogladając tą grę zauwazyłem wade tego decku nie ma on jak sie pozbyć szybkich krit które mają 3 lub wiecej w plecach Lebedowicz był bezradny widząc na stole kird ape i maulera. Może wy macie jakieś pomysły jak to naprawić??



siepacz - Pn mar 06, 2006 6:20 pm
" />Threads of Disloyality ?



KubuS - Pn mar 06, 2006 7:31 pm
" />Evacuation
boomerang



dark_wonderer - Wt mar 07, 2006 6:50 pm
" />Oto wersja, która dobrze sie spisała na PT Honolulu, wpełni zintegrowana z Guildpactem:

Izzetron
Osyp Lebedowicz 5th PT Honolulu

Mainboard
4 Steam Vents
4 Shivan Reef
4 Urza's Mine
4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
2 Tendo Ice Bridge
1 Minamo, School at Water's Edge

4 Keiga, the Tide Star
4 Meloku the Clouded Mirror

4 Izzet Signet
4 Remand
4 Mana Leak
4 Electrolyze
4 Compulsive Research
2 Pyroclasm
2 Confiscate
2 Telling Time
1 Invoke the Firemind
1 Blaze
1 Tidings

Sideboard
4 Giant Solifuge
4 Annex
2 Smash
2 Pyroclasm
1 Ryusei, the Falling Star
2 Repeal



snake61 - Śr mar 08, 2006 7:58 pm
" />Co to? Błąd? Agenci wchodzą do systemu? ;ppp

Dark, parę postów wyżej UR Tron z Honolulu został zamieszczony KubuSa... więc chyba nie przejrzałeś tematu .
Pozdro.



zloty616 - Śr maja 24, 2006 6:46 pm
" />ok a może zastanowimy się czy może dissension daje nam jakieś możliwości rozbudowy tego dobrego decQ ??



dziemion - Śr maja 24, 2006 6:55 pm
" />spell snare i demonfire



zloty616 - Śr maja 24, 2006 7:11 pm
" />no tak ale spellsnare na coutr target spell with manacost 2 a to właśnie 2 nas boli gdyby tam było jeszcze 2 or less to by było inaczej a demonfire to drugi blaze bo żadko się zdaża, że nie mam kart na ręce...



HomAR - Śr maja 24, 2006 7:29 pm
" />Lol, demonfire jest dobry, bo to lepszy blaze, który swietnie ubija smoki. Hellbent jest w nim drugorzędny. Spell snare jest świenty-policz sobie ile średnio jest kart o Cmc 2 w deckach.



M0rw47h - Śr maja 24, 2006 9:43 pm
" />Miejsce snare jest na side.

Ratuje wszystki gry w stylu :

P1: land
P2 : land
P1 : land, oczko/boom (tutaj szedlby snare)
P2 : land
P1 : land, oczko/boom (potem tutaj leak/remand)
P2: land
P1 : land, annex (jak w poprzednim ^^)



Wevert - Pt cze 02, 2006 2:08 pm
" />A mógłby ktoś podać tu spis Trona z Wildfire? Bo słyszałem że dobrze sobie radzi.



FALI - Pt cze 02, 2006 3:37 pm
" />Prosze bardzo:

1 Blaze
4 Compulsive Research
2 Confiscate
1 Dimir Signet
3 Electrolyze
1 Godo, Bandit Warlord
3 Island
4 Izzet Signet
2 Keiga, the Tide Star
4 Mana Leak
1 Orochi Hatchery
2 Pyroclasm
4 Remand
2 Repeal
4 Shivan Reef
4 Steam Vents
1 Tatsumasa, the Dragon's Fang
2 Tidings
4 Urza's Mine
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Tower
3 Wildfire

Sideboard
4 Annex
4 Disrupting Shoal
2 Meloku, the clouded mirror
2 Pithing Needle
3 Volcanic Hammer



reef - Cz cze 29, 2006 2:49 pm
" />a moglby ktos wstawic spis URg trona ?? bo nigdzie go nie moge znalezc



Klasyczny - Cz cze 29, 2006 2:53 pm
" />Orochi Hatchery w UR tronie?



siepacz - Cz cze 29, 2006 2:59 pm
" />Kyle Garelis
3rd place at a Regionals tournament in Newington, Connecticut, United States on 2006-05-21

2 Simic Sky Swallower
3 Keiga, The Tide Star
1 Ryusei, The Falling Star

2 Electrolyze
4 Mana Leak
4 Remand
3 Repeal
4 Compulsive Research
2 Demonfire
2 Pyroclasm
2 Tidings
3 Wildfire
4 Izzet Signet
2 Simic Signet

1 Island
3 Shivan Reef
4 Steam Vents
1 Tendo Ice Bridge
4 Urzas Mine
4 Urzas Power Plant
4 Urzas Tower
1 Minamo, School At Waters Edge

Sideboard:
2 Jesters Cap
3 Pithing Needle
2 Electrolyze
3 Spell Snare
1 Pyroclasm
4 Volcanic Hammer

nie jest to wprawdzie jakies idealny spis, ale jako przyklad i punkt rozpoczecia dyskusji moze sluzyc.



reef - Cz cze 29, 2006 3:04 pm
" />to ja zadam 1 pytanie (a wlasciwie 2)
- czy jest to deck na polskie meta ktory moze cos zdzialac??
- ile w przyblizeniu by kosztowal bo skladam sie do zlozenia go, a ile kosztuje UR tron
z gory thx



siepacz - Cz cze 29, 2006 3:59 pm
" />strasznie mnie wkurza jak ktos 'z gory thx' mowi odpowiem:
- to jest dobry deck, jesli jestes dobrym graczem, to tak, zdzialasz
- nie mam pojecia, o to dowiedz sie w odpowiednim dziale...



Qwertos - Cz cze 29, 2006 9:38 pm
" />Ryusei imo zbedny, mamy Wildfiry, a jesli chcielibysmy bic za piec, to chyba glownie w smoki, ktore lataja. Na pewno nie jest to strata slota, ale mozna by za niego wcisnac chociazby uniwersalnego Confiscata, ktorego zawsze i tak mozemy uzyc przed Wildfirem, zabierajac oppowi landa.



reef - Pt cze 30, 2006 11:36 am
" />mam prozbe: moglby ktos opisac matchupy URg trona??



R2D2 - Pt cze 30, 2006 11:51 am
" />Reef - URg tron jest deckiem który najczęsciej jest widywany w topach turniejów, więc w ogóle pytanie o jego szanse na Polskie meta są zbędne.
Słabszy matchup ma z heartbeatem, a napory powinien łykać z założenia.



reef - Pt cze 30, 2006 12:42 pm
" />czy jest szansa ze po rotacji ten deck ciagle bedzie dobry ??



dziemion - Pt cze 30, 2006 1:04 pm
" />nie wiadomo, co przyniosa nowe dodatki, ale z aktualnej wersji narazie(w pazdzierniku) rotuja jedynie keigi i sidowe hindery, wiec trzon zostanie a zabijac sie bedzie za pomoca sss.



reef - So lip 01, 2006 7:13 pm
" />czy moglby mi ktos powiedziec czym sie rozni wildfire od trona ??



M0rw47h - So lip 01, 2006 7:33 pm
" />
">czy moglby mi ktos powiedziec czym sie rozni wildfire od trona ??

Niczym, teraz tron gra wildfirem zawsze ;>
Starsze wersje graly bez niego, taka roznica...



1Kuba1 - Śr sie 16, 2006 7:37 am
" />Wiem że zbytnio się nie znam ale po co tutaj Dimir signet i Watery Grave??



Vini - Śr sie 16, 2006 7:56 am
" />Kiedyś grało sie na sideowych Ribbons Of The Night. Moze gra sie nadal.



Maciuch - Pt sie 18, 2006 11:32 am
" />No i ostatnio ten deck zanika- coraz mniej jest widoczny w topach(na szczęście?)
Ciekawe jakie będzie meta na MP



Zo-ZuPunisher - N sie 20, 2006 6:41 pm
" />Maciuch na MP-kach pewnie ich troche bedzie jak i naporow .
Ale jednak faktem jest to ze Tronow jest coraz mniej w topach natomiast ostatnio jakos widac choc jedna Magnivore
Natomiast co do trona to wersja URg bedzie zapewne najbardziej widoczna na MP



Kubass - N sie 20, 2006 8:22 pm
" />Mi się zdarza dość często słyszeć o Tronie na tunriejach i myśle, że ten deck nie zanika i przy najbliższej okazji się pojawi w jakimś topie.



Qwertos - N sie 20, 2006 8:33 pm
" />No ale wlasnie chodzi o to, ze juz od pewnego czasu tego topa tron nie ma, slyszalem tez, ze to przez niekorzystne meta.

Moze sie wypowiedziec ktos kompetentny?



mateoosh01 - N sie 20, 2006 9:01 pm
" />Tron sie niepojawia bo:
a) Niema turnieji T2!!
b) Jak już sa to tron moczy z herbatnikiem i idzie spac moczy z worą moczy ghost dadem. Ma jeden dobry matchup grull i zoo (ogolnie agro) reszta jest mocno srednia.

Co by deckowi nieujmowac naprawde ma potencjał i odpowiednio złozony moze ostro namieszac na MP.



FALI - Pn sie 21, 2006 7:44 am
" />
">moczy ghost dadem

Widze kolego, ze pojecie o obecnym meta t2 masz mocno skrajne. Ghost Dad odszedl w zapomnienie, a kiedy jeszcze zyl to topil z tronem. Same zalozenie deda bylo takie zeby karcic napory i walczyc(nieskutecznie) z kontrolami.


">moczy z worą

Z wora tron przegrywa tylko wtedy kiedy przegra rzut koscia.



Zo-ZuPunisher - Pn sie 21, 2006 7:47 am
" />
">Z wora tron przegrywa tylko wtedy kiedy przegra rzut koscia.

A musze tobie powiedziec ze nawet jak vora przegra rzut koscia to moze wygrac bo walczylem juz nia przeciw tronowi i choc juz bylo trudniej to udawalo mnie sie wygrac jakos.
Ale to i tak nie zmienia faktu ze tron jest fajnym dekiem



Perek - Pn sie 21, 2006 8:33 am
" />Dobrze rzecze!
Magni wygrać może z tronem nie tylko sam rzut kostką, po side dostaje bosejiu, który często załatwia sprawę. Częsty jest też sowing salt już w mainie - bez kawałka tronu/duala tron ma już trudniej.
Ale u mnie jest z reguły jak u zo-zu - znowu aż tak często z tronem nie gram, a i tak wygrywam tylko 'jakoś'.



Zo-ZuPunisher - Pn sie 21, 2006 8:42 am
" />Na trona jeszcze dobrym techem jest na SB:
Spell Snare
Shettering Spree
Goblin Flectomancer

One takze poza Boseiju karca trona wiem bo mialem juz okazje sie nimi pobawic



M0rw47h - Pn sie 21, 2006 1:15 pm
" />Chciałbym zauważyć pare rzeczy:
- Co prawda po SB magni ma boska, lecz nie możecie zapominać ze tron ma na nie odpowiedź w postaci annexów, które pozwalają wygrać ten MU...
- Tron dużo szybciej rozbudowuje swoje mana base, przy dobrym podejściu magni poprostu nie ma szans...
- Tron jest dużo bardziej przystosowany na wildfire, gdzie magni robi to tylko wtedy kiedy MUSI... wnioski?
- Trony z G grają czasem na Ltfl...
- Niektóre trony dalej mają shoale na SB...



Magic Wombat^^ - Pn sie 21, 2006 4:32 pm
" />Imo tron nie ma aż tak zle z magi nawet kiedy nie zaczyna... Dostanie z 2 destroy landów ale to dużo nie robi gdyż tron błyskaicznie buduje mana base mowimy tu o pierwszych 4-5 turach. Wystarczy zostawić kontre na magi i bronić kilku landów. Po side jest imo lepiej jeśli my mamy średnie rozdanie a magi nie ma zaje.... to wystarczy dociągnąć i odpalic Jester's cap i magi się sypie. Jednym z ważniejszych problemów jest blood mon ktory niestety często kończy gre... Imo doświadczony gracz z dobrze zbudowanym i ogranym tronem ma 50-60 % gier wygranych z magi.



Zo-ZuPunisher - Pn sie 21, 2006 5:11 pm
" />Wombat powiem tobie ze magi rzadko kiedy bedzie mialo 2 destroy land na reku bo zazwyczaj dobierze sie go wiecej imho jakos z 4-5 a potem wildfire jest dosc czesto (bynajmniej ja tak dobieram )

A co do szans na wygrana to powiem ze jest po 50% dla obu dekow bo sa mocne


">Trony z G grają czasem na Ltfl...

Dobrze ze o tym wsopmniales poniewaz to moze zadecydowac o calej grze w sumie nawet .Oczywiscie jak sie myle to poprawcie mnie



M0rw47h - Pn sie 21, 2006 5:33 pm
" />
">Wombat powiem tobie ze magi rzadko kiedy bedzie mialo 2 destroy land na reku bo zazwyczaj dobierze sie go wiecej imho jakos z 4-5 a potem wildfire jest dosc czesto (bynajmniej ja tak dobieram )

A co do szans na wygrana to powiem ze jest po 50% dla obu dekow bo sa mocne

Trony z G grają czasem na Ltfl...


Dobrze ze o tym wsopmniales poniewaz to moze zadecydowac o calej grze w sumie nawet .Oczywiscie jak sie myle to poprawcie mnie

Nie może, a właśnie to robi, powodując że LD nie robi nic poza blokowaniem pojedyńczych tur, zaś wildfire w tym układzie boli tylko magnivore ^^



Zo-ZuPunisher - Pn sie 21, 2006 6:30 pm
" />
">zaś wildfire w tym układzie boli tylko magnivore ^^

W tej sprawie zgadzam sie z toba teraz tylko zobaczyc co japonce wymysla i jazda moze cos na lftl wymysla xD



Maciuch - Pt sie 25, 2006 12:19 pm
" />Po co wam deck na lftl??



Magic Wombat^^ - Pt sie 25, 2006 2:20 pm
" />Hmm jak przeczytasz kilka postów w tył dowiesz się że nie czcemy decku na lftl tylko odpowiedzi magi na tą karte....



Qwertos - Pt sie 25, 2006 7:06 pm
" />TĘ a nie tą

O, przy okazji moze mi ktos wyjasnic, czemu taka karta jak Sacred Ground jest naprawde rzadko wykorzystywana jako material sideboardowy? Przeciez dzieki niej mozemy zalatwic za 2 many jeden z najlepszych deckow w obecnym Standardzie...



Zo-ZuPunisher - Pt sie 25, 2006 7:20 pm
" />
">Po co wam deck na lftl??

Poniewaz moze sie odbudowac po swoim Wildfire oraz nie boli go magni jak ma lftl na reku lub w grobie

Ciezko rzec czemu nie graja na Sacred Ground w saidzie w koncu na magni oraz na trona to jest dobra karta



kubas1991 - Śr sie 30, 2006 10:29 pm
" />czesc

przedstaiw wam moj spis i propozycje co chcialbym wlozyc do deq.

4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine
1 Minamo, School at Water's Edge
1 Mountain
3 Island
4 Shivan Reef
2 Steam Vents
1 Invoke the Firemind
4 Compulsive Research
1 Blaze
2 Electrolyze
4 Izzet Signet
2 Keiga, the Tide Star
4 Mana Leak
4 Repeal
4 Remand
3 Spell Snare
2 Tidings
3 Wildfire
2 Simic Signet
1 Meloku the Clouded Mirror

SB: 4 Weight of Spires
SB: 2 Giant Solifuge
SB: 4 Pyroclasm
SB: 4 Annex
SB: 1 Spell Snare

czy moj main jest dobry na obecne meta. i czy SB tez??

chcialbym wcisnac do deq jeszcze:

1 demonfire
1 mimeofacture
1/2 confiscate

jak sie sajdowac na

vore
urg trona
huska
zoo
gruula

i innet tier 1

pozdro



PASEK - Cz sie 31, 2006 10:54 am
" />Po pierwsze:
Po co ci mountain? Jest fatalny w tym decku.
Rozklad lądów powinnien wygladac tak:
12 urzatron
4 steams vents
4 shivan reef
3 island\x island+ x tendo\2 island+1 minamo
Po prostu każdy "kolorowy ląd" MUSI dawać niebieską a jeśli przy okazji daje czerwoną to jeszcze lepiej. Spowodowane jest to mało ilością tych lądów wiec gdy jeszcze dodatkowo dostajemy mountain to często na początku gry jest on jak bezkolorowa mana co znacząco utrudnia gre.

Poza tym wydaje mi się, że masz trochę za mało win condition- samo rzucenia wildfire zazwyczaj nie wygrywa nam gry i musi być poparte jakimś stworem, idealną sytuacją jest gyd po wildfirze zostajemy z keiga.
Moim zdaniem powinnieneś zwiększyć ich liczbę do 4, nawet gdy dobiera się ich więcej często opłaca się zagrywać dodatkowe by przejąć jakieś stwory przeciwnika.

Invoke w tej chwili jest już żenujący możesz spokojnie go wymienić na demonfire, który usuwa smoki przeciwnika bez uruchomienia ich triggerów, oraz dużo łatwiej nim zabić- jest tańszy i czasami (niezmiernie żadko ) nawet udaje się go rzucić na hellbent.
Mimofacture jest dość techowy i sam nie wiem za co miałbym go upchnąć, a nawet nie jestem pewny czy warto go mieć- osobiście wolałbym jakiś pewny win condition albo meloku albo keiga.
Confiscate obecnie wydaje mi się bardzo słaby- głównie z powodu mainowych mortify i kami oraz tego że jest strasznie wolny, a dodatkowo kosztuje UU, po prostu lepiej jest mieć jakieś repeale\kontry zamiast tego. Moim zdaniem spokojnie możesz sobie darować confiscata.
Nie widziałem, żeby komukolwiek udało się zmiewscić do tego decku 3 mainowe spell snare w raz z 4 repealami. Są to bardzo dobre karty ale nie możesz sobie na nie pozwolić w takiej ilości- musisz coś wybrać albo 4 repeale albo zmniejszyć ich ilość zmieścić spell snart- przez to brakuje ci wielu kart które powinny być w mainie. Między innymi jak już mówiłem masz mało win condition, masz tylko dwie electrolizy i zero pyroclasmów zazwyczaj albo są 4 electrolizy\pyroclasmy lub po dwie sztuki każdej z tych kart ( jeśli masz same kontrole w meta to oczywiściete te karty są słabe ale jest to dość standardowe ustawienie na ogólne meta ).

Co to sideboardu używasz np. weight of spires- to kwestia gustu aczkolwiek ja bym polecał raczej volcanic hammery lub imaginery pety, które są znacznie lepsze na gruula niż weight of spires, który błyszczy jedynie w match upie z ZOO ( z grulem często strzela za 2 nam zależy na zdejmowaniu szybkich małp\maulerów )
Jeśli używasz Solifiuge to nie mam sensu ich trzymać 2. Trzeba mieć albo 4 albo ich nie używać, dwa są bez sensu, albo chcesz zapomocą nich próbować wytworzyć presje na przeciwniku w matchupach kontrolnych albo po prostu trzymaj jakieś karty by łatwiej się bronić\przeforsowywać swoje zaklęcia- spell snary lub hindery



FALI - Cz sie 31, 2006 6:40 pm
" />Pasek madrze gada. Poza tym UR tron jest raczej slabym wyjsciem. URg jest o wiele lepszy, gdyz lekcewazenie potegi polykacza jest bledem. Poza tym URg trona mozna stechowac i grac giftami + loam engine, sidowymi savage twisterami ktore sa znacznie lepsze od pyroclasmow. Po wyjsciu Simica UR tron odszedl w zapomnienie imo.



Ivo - Cz sie 31, 2006 7:49 pm
" />Patrząc na wyniki Nationalsów nasuwa się wniosek, że jednak warto pamiętać o UR. W znanych mi top8 nie było ani jednego URg (o ile się nie myle tronów bylo 3 i wszystkie UR). Nie grałem nigdy URg, ale myśle przelożyli stabilność nad potęge SSS. Jednak czas dominacji URg zapewne nadejdzie wraz z rotacją, gdy odpadną Keigi i inne aktualnie grane finishery. Jeśli Time Spiral ich nie zastąpi koniecznością będzie sięgnięcie po SSS.



kubas1991 - Cz sie 31, 2006 8:48 pm
" />
">Jeśli Time Spiral ich nie zastąpi koniecznością będzie sięgnięcie po SSS.

tak tez zrobie ale narazie mam UR

oto spis po zmianach:

4 Urza's Tower
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine
1 Minamo, School at Water's Edge
4 Island
4 Shivan Reef
2 Steam Vents

3 Keiga, the Tide Star
1 Meloku the Clouded Mirror

4 Compulsive Research
1 Blaze
2 Electrolyze
4 Izzet Signet
4 Mana Leak
4 Repeal
4 Remand
2 Tidings
3 Wildfire
2 Simic Signet
2 Pyroclasm
1 Demonfire

SB: 4 Annex
SB: 3 Imaginary Pet
SB: 4 Spell Snare
SB: 2 Pyroclasm
SB: 2 Pithing Needle

teraz pytanie ja sie sajdowac na decki:

vore
urg trona
huska
zoo
gruula

wiem mniejwiecej co wlozyc tylko mam problem z wylozeniem czegos

i innet tier 1

pozdro



PASEK - Cz sie 31, 2006 10:43 pm
" />Mój plan sideboardowy z takim spisem byłby mniej wiecej taki ( mialem zupelnie innysideboard niż ty ):
Gruul: -2 tidings, -1 blaze, -1 demonfire, -1 repeal, +3 imaginery pet, +2 pyroclasm. Bedąc na drawle zastanawiał bym się nad zamiana remandów na spell snary.
zoo: jak na gruula
Mirror- -4 repeal, -3 wildfire, -1 electrolyze +4 spell snare +4 annex. Majac pewnosć ze przeciwnik nie ma pająków wysajdował bym pyroclasmy zamiast repeala i electrolyza
Vora: jak na mirror
Heartbeat: -2 pyroclasm, -2 electrolyze, -2 repeal +4 spell snare, +2 pithing needle. Można się pokusić o annexy czasami można złapać swampa\mountaina co znacząco ich opóźnia - ta sztuczka wychodzi conajwyżej raz;)
W\B aggro- właściwie jeśli się uważa na schoale to sideboard nie jest potrzebny na upartego można wysajdować jakieś pojedyńcze karty- blaze\tidings lub repeala i wrzucić dodatkowe pyroclasmy.
z innymi nowymi deckami typu solarflare\snow control\uw weenie nie grałem ponieważ nie gram obecnie tronem w t2.
Wydaje mi się że to było by mniej wiecej tak, trudno mi powiedziec bo grałem inna wersja tego decku- miałem dużo wiecej stworów, 4 electrolyzy nie mialem wildfirów a moj sb wygladał tak:
4 volcanic hammer
3 spell snare
4 annex
4 solifige
wszystko zależy od meta:P



Ivo - Pt wrz 01, 2006 3:19 pm
" />Na początek powiem tylko, że spis w sumie możnaby jeszcze dopracować (już nie mówie o brakuącym Ventsie, ale uważam za bardzo przydatne mainowe Confiscate, ale budowa zależy też od meta; mimo wszystko dodam też, że cenie side'owe hammery i wogle je od Imaginary Pet, należy pamiętać, że on ci się nie przyda z Orhan Viper'ą, aktualnie dość często graną). Dodam jeszcze pare tier 1, których Pasek nie opisał.
Solar Flare: -2 Pyroclasm, -2 Repeal, +4 Annex. Tutaj zdałyby się te mainowe Confiscate, kradniemy karoo co bardzo utrudnia rozwój oppowi
Counterbalance: -2 Repeal, -2 Pyroclasm, -1 Blaze, -1 Demonfire, +2 Pithing Needle, +4 Spell Snare. Unieruchamiamy iglą topa co jest dość ważne, z powodu sporej ilości spelli za 2 spell snare będą dość przydatne.
Snakes: -2 Tidings, -2 Repeal, -1 Blaze, -4 Remand, +2 Pyroclasm, +3 Imaginary Pet, +4 Spell Snare. Jednak węże zaczynają grać na vipera, przez co pet staje się mniej przydatny.
Uważam też, że jednak grając z WB po sb warto dorzucić te pyroclasmy o których mówił Pasek. Warto też pomyślec czasami o Imaginary Pet, ale to zależy od wersji z jaką grasz (na te katualne wystarczą pyroclasmy raczej). Niestety nie grałem z dwoma innymi stosunkowo ważnymi deckami: Sand Burn i BG(R) Aggo. W tym pierwszym mogą ci pomóc spell snare, a w drugim pomocne są hammery, których nie masz (tak jak mówiłem pet zginie od viper'a i nie zablokuje spectry).



kubas1991 - Pt wrz 01, 2006 6:14 pm
" />jednak na gruula i zoo pet lepszy niz hammer

a co zmian w deq

-2electrolize +2confiscate
-1repeal +1ryusei (moze byc smok R i U na stole a to daje wiecej stworow i szybszy kill. abilitka tez nie zla)

a SOLARFLARE to deck zombify tech i duze stworki czy sie myle?? jak tak to bardzo karci na persecute dzis kolega zrzucil mi 6 kart z reki bo niedopilnowalem kontry

na razie tyle

POZDRO



FALI - Pt wrz 01, 2006 6:53 pm
" />
">a SOLARFLARE to deck zombify tech i duze stworki czy sie myle

Nie nie mylisz sie. W sumie z zalozenia MU z flara nie powinien byc taki slaby jezeli nie przepchnie persecuta. Potem szybki widlfire kegia w stol i do bazy. Annexy po sidzie sa strasznie dobre gdyz jak napisal Ivo kradna karoo przez co flara jest spowolniona, ty masz dodatkowy land na wildfira, on ma land mniej. Po sidzie moze byc slabiej(boseiju ze strony flary) wiec powinnienes je jak najszybciej ukrasc annexem, bo niekonrowalny persecute/cranial konczy gre raczej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom