ďťż
RbDW2K4 (skomplikowana nazwa nie??;))



_Kkeldorn_ - Pt lut 27, 2004 6:59 pm
" />RBDW2K4
Teraz będzie trochę o ciekawej przeróbce RDW, a mianowicie ze splashowanym czarnym kolorem... panie i panowie.... RBDW2K4

Dlaczego właśnie z

Bo moim zdaniem RB ma odpowiedź na praktycznie wszystko... i naprawdę potrafi być mordercza... poczynione zmiany to dodanie mainowych Cursed Scrolli i Terminate'ów oraz paru kart w sideboardzie... ale przyjżyjmy się jak to wygląda "z bliska" :

Mainboard:

Creatures(16):
4 Grim Lavamancer
4 Slith Firewalker
4 Blistering Firecat
4 Jackal Pup

Others(20):

4 Tangle Wire
4 Seal of Fire
4 Shrapnel Blast
4 Cabal Therapy
4 Cursed Scroll

Mana Base(24):

2 Swamp
2 Mountain
4 Great Furnace
4 Sulfurous Springs
4 Bloodstained Mire
4 Rishadan Port
4 Wasteland

Sideboard:

SB: 3 Pyrostatic Pillar
SB: 2 Fledgling Dragon
SB: 3 Pillage
SB: 4 Terminate
SB: 3 Perish

Techy czyli co zamiast czego:

Tak więc wiele nie będzie... do ustabilizowania mana base'a można włożyć Rhistic Lightning kosztem Shrapnel Blastów. Jeśli w Twoim meta gra sporo decków typu Fires of Yavimaya czy The Rock tudzież WoW to graj na Diabolic Edictach zamiast Terminacji... dodatkowo jeśli masz w meta Dump Trucki, Firesy i Rocki to możesz pokusić się o Stone Rain kosztem Blasta... co do sideboarda to wydaje się być optymalny jedynie Fledglingi można zastąpić Grim Reminder (karcą mirrora ), a Pillage Phyrexian Negatorami... ale to zbędne...

Deep Analysis of matchups ;)

Krótki wstęp... tak więc talia ta ma lepiej z UG madnessem, mirrorem, atogiem, dump truckiem, reanimatorem i chyba rockiem chociaż tutaj chyba jest bardzo podobnie niż jej monokolorowy odpowiednik, ale za to gorzej z firesami, ale nie uważam żeby było to coś strasznego.
Matchupy analizowałem grając 10 gier - 5bez i 5 z sideboardem...

Dump Truck (7-3)

Tutaj jest dobrze... po 1 jesteśmy szybcy po 2 dump ma słabo z naporami... tutaj kluczowe są Terminate'y i Cursed Scrolle, które powolutku odbierają hp oppowi Co do samej gry to musimy napierac nie bacząc na removal... Terminate raczej oszczędzajcie na jego Exalted Angele... 2go turowy Silth tutaj nie jest taki dobry bo przeciwnik czai się z Smotherami, Diabolic Edictami, i Vindicate'ami... poza tym bardzo dobrze jest mieć porta w early/mid gamie bo to zapewnia jemu color screw

Side in: +4 Cabal Therapy +2 Fledgling Dragon i można jeszcze +3 Pillage

Side out:
-4 Seal of Fire -4 Jackal Pup
-1 Tangle Wire

Po sideboardzie po jego stronie spotkamy Chill czyli największy wróg koloru czerwonego , ale my się Chilli nie boimy ... po sideboardzie jeśli dobierzecie terapie na 1-szą rękę to rzucajcie ją albo na Chill albo na Vindicate - właściwie to te 2 karty bolą nas najbardziej... co do przebiegu gry to powinno być podobnie albo nawet lepiej niż przed sideboardem bo my mamy ponze... - to naprawdę boli Dumpiego, a sprawe kończy Fledgling Dragon... lub nasze Shrapnel Blasty, które są również świetne na Wyegzaltowane Anioły ... przy Twoim średnim rozdaniu a jego dobrym w dalszym ciągu masz szanse wygrać ten mecz.... ok. next...

UB scepter Tog (6-4)

Nadal jest dobrze chociaż tutaj 2go turowe berło bardzo nas boli... mówie tu konkretnie o berle z (niespodzsianka) Accumulated Knowledge - ani razu nie wygrałem jak on miał ten kombajn na stole. Mamy fart, że mamy Terminate, które tak ładnie tłuką Psychatoga My tutaj gramy standardowo - napór... oraz szybki Scroll bo to daje nam niesamowitą przewage... dodatkowo dobrze byłoby wepchać Tangle Wire'a na stół bo on nam wygrywa niemalże gre... oka to teraz sideboard...

Side in: +3 Pillage, +4 Cabal Therapy +3 Pyrostatic Pillar

Side out: -4 Jackal Pup -4 Seal of Fire -1 Grim Lavamancer

Po sideboardzie nasz deck przechodzi metamorfozę w takie RB control... bo mamy bardzo mało kritów i dużo elementów kontroli... po jego stronie zobaczymy oczywiście Chille... ale nie boimy się ich... 1szo turowa terapia powinna lecieć w Isochron Sceptera albo Chilla lub Counterspella i ew Psychatoga. Pillage karci sceptery, a Pillar powolutku go dobija... UB tog ma dość duże kłopoty z tym typem RDW - zaduży po side'owy hate na wszystko Poza tym jesteśmy szybcy i źli

Bruatog (oczywiście ze sceptrami ) (6-4)

To bardzo trudny przeciwnik jednakże to dalej wyrównany pojedynek. Ten typ atoga posiada Duressy w mainie, które nas bolą nieco mniej od Force Spikeów oraz Daze'y zamiast Mana Leak'ów, które mogą być nieprzyjemne wobec naszych Tangle Wire'ów Tutaj podobnie jak z UB kluczowy jest szybki Scroll poparty późniejszym Tangle Wirem. Taka kombinacja a późniejszy wysyp kritów powinien dać nam wygraną jeśli nie zobaczymy Sceptera z Fire/Icem. To tyle tutaj przed bordem.

Side in: +3 Pillage, +4 Cabal Therapy +3 Pyrostatic Pillar

Side out: -4 Jackal Pup -4 Seal of Fire -1 Grim Lavamancer

Po sideboardzie po jego stronie zobaczymy podobnie jak w UB tylko Chille... my mamy więcej... Terapia powinna wpaść w podobne pozycje jak w UB oraz Cunning Wisha poza tym gra się w podobny sposób jak wcześniej chociaż Pillage starajcie się wpychać w kluczowych momentach... i kiedy jesteście pewni, że wejdzie (a będzie taki moment? ) Dobra to właściwie byłoby tyle...

Fires of Yavimaya (4-6)

Nie jest to dobry matchup bo zadużo tu kreatur "can't be the target blablabla " Mowa o Blastoderm, Troll Ascetic. Dodatkowo nieprzyjemne są Saporling Bursty i Earthquake. Zwykłe RDW ma dobry matchup z firesami bo jest ponza (IMO ponza wlaśnie ten deck boli najbardziej). My niestety nie mamy ponzy i jest nam ciężko, ale trudno mamy lepiej z innymi deckami 1sza gra jest praktycznie jego chyba, że podejdzie nam dużo Silthów i Tangle Wire'ów... – wtedy jest do wygrania... no i oczywiście multum kotów .

Side out: -4 Jackal Pup –4 Seal of Fire –2 Grim Lavamancer –1Cursed Scroll –1Terminate

Side in: +4 Cabal Therapy, +3 Perish, +3 Pillage +2 Fledgling Dragon

Jak widzicie sidujemy aż 12 kart i teraz mamy dużo mniej win conditionsów także używajcie ich rozważnie U niego zobaczymy pewnie dodatkowego Earthquake i może Pyroclasmy... celem terapii są Blastodermy, Asceci oraz Bursty. Teraz mamy jeszcze Perisha który bije te wszystkie brzydkie kredki Ponadto Pillage miażdzy jego Treetop Village'y oraz Gaea's Cradle'y przy okazji zapewniając mu lepszą przyszłość ze screw (trzeba chama trzymać krótko A CO! ) Ale wracając do gry... używajcie całego sideowaego arsenału rozważnie... a zwłaszcza Perishy – nie opłaca się niszczyć samego ascety – poczekaj aż wejdą koledzy

The Rock (5:5)

Równo bardzo równo... i ciężko... tutaj nie dość, że Asceci to jeszcze Living Wishe i Pernicious Deedy. Jak grać? 2go turowy Silth jest pomocny poza tym tu dobre są Jackal Pupy... oraz... Tangle Wire. Ta karta jest genialna na Rocka... hm gra może ułożyć się różnie. Wygrasz jeśli zagrasz rozważnie a on dostanie tylko 1dnego Deeda

Side in: +4 Cabal Therapy, +2 Fledgling Dragon, +3 Perish

Side out: -2 Cursed Scroll, -2 Shrapnel Blast, -2 Grim Lavamancer, -1 Terminate, -2 Seal of Fire

Po boardzie jest zdecydowanie lepiej... nie boli nas już aż tak Deed gdyż teraz mamy raczej droższy deck (cc oczywiście) niż przed boardem. Cele Terapii to Deed, Wish i Asceta w wymienionej kolejności. Balotha nie ma sensu targetować bo rocki już na 4 nie grają... Perishem niszczymy ascetów, bopy i baloty (ale się zrymowało ), a Fledgling Dragon finisher Gramy go na thresholdzie i jeśli opp nie ma odpowiedzi to hmm mówi ‘papa' I to właściwie tyle... aaaa zapomniałem o najważniejszyn – graj pod Deeda – nigdy się nie wysypuj bo inaczej szybko przegrasz... broń się Perishami i Terapiami...

UG madness (4-6)

Tutaj jest nieco gorzej... RDW nie jest specjalnie szybkim deckiem do zabijania – smyra wolno a tu przeszkadzają jeszcze kontry... ogólnie madness z szybkim cudem w grobie jest praktycznie nie do przepchania... no ale tutaj przynajmniej nie ma Deeda czyli pełen wysyp bo w late game nie wygrasz... se neda! Szybki scroll poparty silthem i późniejszym naporem powinien dać nam wygraną... po sideboardzie jest gorzej bo są Chille...

Side in: +3Pyrostatic Pillar +2Fledgling Dragon +4 Cabal Therapy
Side out: -4 Tangle Wire –2 Jackal Pup –2Seal of Fire –1Grim Lavamancer

Wywalenie wirków uważam za dobre posunięcie ponieważ najważniejsze tutaj jest tempo poza tym on w resp na ability Wira może sobie zrzucać madness a dla nas to niezadobrze poza tym nie wsidowałem Perisha ponieważ on ściąga tylko arroganty i rory a na nie mamy już zagwarantowane niespodzianki (mongreli nie licze bo zmiennokolorowe są a rootwalle to pryszcz...). Terapie rzucamy po Circular Logice, Wild Mongrele, Chille oraz Arrogant Wurmy. Nigdy nie rzucajcie na Rootwalle Teraz ważna jest 1turn terapia i szybki Pillar bo jego to naprawde boli... oraz wolne przepychanie wszystkiego i odbieranie mu punktów życia. Aha i grając z madnessem pamiętajcie o zagrywanych przez niego madnessowych krit z końcem bo przez to właśnie możemy przegrać... ok koniec...

Więcej matchupów nie zdążyłem zagrać na feriach, ale w miare możliwości dopisze je bo teraz gram tym deckiem na mtg4you i idzie dobrze... ok i to właściwie byłoby na tyle jeśli chodzi o omówienie tego decka

Pozdrawiam Kkeldorn

Sponsor konkursu: Drach&Koszul store

Edit: kiedyś zamiast Terminate Terapia w sidzie byla ale teraz jest na odwrot takze na sposoby sidowania nie zwracajcie uwagi




Qwert - Pt lut 27, 2004 7:44 pm
" />No fajny artykuł ale jakoś te matchupy wydają mi się za korzystne
postawię 5
4 razy na 6 matchupów wsidowywałeś smoki
może dałbyś je do maina?? chociaż klocą się z grimami



_Kkeldorn_ - Pt lut 27, 2004 7:55 pm
" />Podobnie jest z Terapiami, ale wole je kisić w boardzie bo smoki na niektore matchupy sa bardziej lub mniej sycace... można niby spróbować grać na 3grimy i 3koty i 2smoki ale dlamnie to już kombinowanie...



squee - Pt lut 27, 2004 8:17 pm
" />W sumie to fajna przeróbka. Ale jak dla mnie za mało celów pod Shrapnel Blasta(nie ma za bardzo co święcić).




_Kkeldorn_ - Pt lut 27, 2004 8:44 pm
" />4x Great Furnance 4x Cursed Scroll 4x Tangle Wire - dużo paliwa... jak chcesz daj sobie Edykty do maina zamiast tego ale nie polecam - blast = finisher swietny



Kicpri - Pt lut 27, 2004 9:01 pm
" />Jednak zdecydowałeś grać na te Shrapnel Blasty zamiast tych Rhystic Lightningów? I słusznie...ale czy manabase jest stabilne?

Na side 3 aż Pillary...nie za dużo?

a dałbyś jakieś match-upy na mirror i z jakimś gobbo-biddingiem (który podobno robi dobrze ;)

Ode mnie też 5



Metka - Pt lut 27, 2004 9:09 pm
" />Na wszystko sidujesz therapie- czemu nie masz ich w mainie, co jest przeciw.

Bardzo fajny artykół, podziwiam cię za cierpliwość przy mathupach i profesjonalizm wykonania.



_Kkeldorn_ - Pt lut 27, 2004 9:12 pm
" />Metka to w sumie dobry pomysł... może wejdą zamiast Terminacji... ja kierowałem się głównie dekiem kogos z mtg4you ale przerobilem troche... i dlatego terapie tylko w boardzie... hm matchupa z biddingiem predko nie bedzie bo tylko ja nim gram teraz



Ozyrys - Pt lut 27, 2004 11:32 pm
" />
">RB ma odpowiedź na praktycznie wszystko...
Nie ma zadnej odpowiedzi na Enchatmenty...



kavu - So lut 28, 2004 7:09 am
" />Mi sie art podobał- nie jestem za dobry w ext. a ten art przybliżył mi ten format.
-5-



siepacz - So lut 28, 2004 10:16 am
" />swietny artykul. dosc fachowo opisuje wszystkie matchupy no i jest bardzo dobrze napisany. 6



_Kkeldorn_ - So lut 28, 2004 4:03 pm
" />Napisalem "praktycznie" wiem, że nie ma na Enchantmenty, ale tutaj skuteczna jest Terapia...



R2D2 - So lut 28, 2004 4:15 pm
" />Bardzo dobry artykuł i świetnie się go czyta.



Ozyrys - So lut 28, 2004 9:01 pm
" />no offence ale imho zes tengo RDW ktorko testowal...

Opisales 6 matchupów i na kazdego wrzucicles komplet Therapi! Jaki to ma snes ? Imho zaden! To strata miejsca w sajdze - powinny sie znales w mainie. Na sajdze zykal bys 4 wolne solty i poprawily by sie sie gry przed sajdem. Na te same 6 matchupów w 5 wywaliles Jackal Pupy moze lepiej by bylo jak za miast nich byly by therapie ? Chociaz ja by nie rezygnowal ze stworka i na ich miejsce Fanatyków a Therapie wrzucil za Terminate. Te mial byc za sajdze na UG itp. Zastanowil by sie tez na Damping Matrixami na sajdze. Wylaczja twoje Grimy i Scrolle ale wylaczaja tez UG i Atoga ja wole narobic burd..u opponentowi kosztem scrollów (ktore i tak mozes wysajdowac)



TrĄdziK - So lut 28, 2004 9:35 pm
" />fajny pomysl.



_Kkeldorn_ - N lut 29, 2004 7:07 am
" />Ozyrys terapie okej ale Damping matrix IMO nie bo z atogiem to ja i tak mam dobry matchup i mam nasrane na niego w boardzie więc po co jeszcze to... i tak juz ma lipe u mnie A na UG madness mam już Pillary Dragony i Terapie co jest już dość sporą ilością kart... nie ma sensu majstrować... ale spis zmienie...



_Kkeldorn_ - N lut 29, 2004 7:09 am
" />qfa nie dodalo posta... matrix na toga i madness to imo juz za wiele - mam juz taki hate na te decki ze wystarczy Lepiej zostawić jak jest... a terapie ida do maina



_Kkeldorn_ - N lut 29, 2004 7:11 am
" />qfa nie dodalo posta... matrix na toga i madness to imo juz za wiele - mam juz taki hate na te decki ze wystarczy Lepiej zostawić jak jest... a terapie ida do maina



POSEL - Wt mar 02, 2004 5:10 pm
" />jak dla mnie 4- art dobry ale nie zrobiony do konca



donarturo - Wt mar 02, 2004 5:45 pm
" />Odemnie tez 4, matchupow moglo byc troche wiecej (brak chociazby mirrora), no i ta Terapia...



_Kkeldorn_ - Wt mar 02, 2004 7:17 pm
" />Macie racje - zaczelem grać mainowo terapiamii i rzeczywiście jest lepiej



Nomar - Wt mar 02, 2004 8:31 pm
" />Nie mam sie do czego przyczepić, profesjonalnie zrobiony artykuł.
Daje 5 i czekam na kolejne artykuły.



_Kkeldorn_ - Śr mar 03, 2004 2:58 pm
" />Ok sami tego chcieliście... dodaje affintoga...



SiaRRos - Cz mar 04, 2004 2:49 pm
" />Ten decQ niema wcale tak "różowo" z UBr Atogiem
Stawiał bym bliżej 5:5 ... a nawet więcej - i to na korzyść Atoga ~~

A poza tym art spoko - 5
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom