ďťż
Revving up the Engine - Breaking Skullclamp - Jarrod Bright



dark_wonderer - Wt lut 03, 2004 2:12 pm
" />Revving Up the Engine - Breaking Skullclamp - Jarrod Bright

[Zgodnie z zapowiedziami postanowiłem przedstawić wam kolejnego interesującego rogue deck'a, który dobrze się zapowiada, a o którym mało się u nas, jak narazie, mówi. Nie jest to mój tekst, lecz tłumaczenie tekstu Jarrod'a Bright'a z Brainburst'a. Mam nadzieję, że spodoba się wam idea deck'a. ja tymczasem zgodnie z obietnicą postaram się dla was opisać Tinker'a w T2, którym gra mój znajomy. - dark_wonderer]

Kiedy pojawia się nowy set, jedna z rzeczy, którą większość ludzi wydaje się robić, jest ocenianie wartości nowych kart pod kątem Limited. Ja z drugiej strony przeglądam karty w poszukiwaniu mechanik, które mogą zmienić metagame T2. W przypadku Mirrodina, kartami które miały największy wpływ na format były karty do affinity i Chrome Mox, podczas gdy Mindslaver, Goblin Charbelcher, Chalice of the Void i Isochron Scepter były najpotężniejszymi kartami w innych formatach. Kiedy przeglądałem karty dostępne w Darksteelu, jedna karta krzyczała słowa: "Jestem podstawą comba, rozgryź mnie, rozgryź mnie!".

Ta karta to Skullclamp.

Skullclamp nie był jedyną kartą, która wskazywała na możliwości zbudowania comba wokół niej, jednak Skullclamp okazał się przegięty, podczas kiedy z innymi nie udało nam się, jak dotąd zrobić niczego nadzwyczajnego. Już w pierwszych kilku dniach "playtestingu" nowego formatu udało nam się znaleźć deck, w którym Skullclamp stanowił część bardzo prostego i destruktywnego comba. Wspomniany deck dodaje Skullclapm i kilka innych kart do znanego z OnBC deck'a na elfach[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/60/35767.jpg[/right] bazującego na Wirewood Hivemaster'ze. W tym deck'u Skullclamp pozwala ci zamienić każdą kreaturę z 1 wytrzymałości na 2 karty, i w połączeniu z Wirewood Hivemaster'em i Birchlore Rangers'ami pozwala ci pociągnąć cały twój deck w przeciagu kilku tur. Jeszce nawet nie zacząłem opowiadać o tym, jak niesamowity jest razem z Wirewood Herald'em.

Jeśli checie być naprawdę cwani, możecie dodać Tangleroot, aby wygenerować dość many, aby zagrać wszystkie czary w swoim deck'u w ciągu jednej tury; jednak jest to deck, w którym właściwym jest poprostu sięgnąć po wiele, zamiast sięgać po wszystko. Tak, jak jest, możesz zazwyczaj wystawić dość elfów i insektów przed turą czwartą-piątą, aby poprostu zabić przeciwnika przy pomocy Tribal Forcemage'a w następnej turze, lub wygenerować dość many za pomocą Birchlore Rangers, aby zagrać Caller of the Claw'a jeżeli przeciwnik ma czar "czyszczący" stół. Co ważniejsze, przy mniejszej ilości elementów comba, znacznie łatwiej jest wygrać te gry, w których nie uda nam się dociagnąć Skullclamp'a, a także w tych, w których combo ze Skullclamp'em nie załatwi sprawy samo z jakiegoś powodu. Jednak w większości przypadków, nic z wyjątkiem wczesnego Goblin Sharpshooter'a nie jest w stanie zatrzymac tego deck'a przed "odpaleniem" comba, jeżeli uda mu się tylko wystawić Skullclamp'a do gry i zacząć go używać.

Elf-Clamp

4 Birchlore Rangers[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32398.jpg[/right]
1 Caller of the Claw
4 Elvish Scrapper
4 Elvish Vanguard
4 Elvish Warrior
2 Tribal Forcemage
4 Viridian Zealot
4 Wirewood Herald
4 Wirewood Hivemaster
4 Wirewood Symbiote

4 Chrome Mox
4 Skullclamp

17 Forest

Sideboard:

3 Elvish Lyrist
3 Fecundity
1 Forest
4 Lhurgoyf
4 Viridian Shaman

Plan gry tego deck'u jest w zasadzie bardzo prosty. Chcesz rozpocząć kilka pierwszych tur od zagrywania elfów, poczynając od tych, które korzystają z innych elfów wchodzących do gry [np. Wirewood Hivemaster dla nie wiedzącyh - dark_wonderer]. Jeśli masz w grze Birchlore Rangers będziesz chciał zatapować wszystkie elfy za wyjątkiem Elvish Vanguard'a, aby wystawić do gry kolejne elfy, zamiast atakować nimi. Po około trzeciej turze będziesz chciał zacząć ścigać się z twoim przeciwnikem, zanim jego droższe czary zaczną być dostępne, używając wygenerowanych przez Wirewood Hivemaster'a insektów, aby spowolnić przeciwnika, jeśli będzie się starał starał cię wyprzedzić. Jeśli grasz przeciwko deck'owi używającemu masowego removal'u, będiesz chcicał mieć [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/56/32888.jpg[/left]dostepne trzy mana ze swoich lądów lub wygenerowane z elfów przez Birchlore Rangers'a, kiedy tylko masz na stole Wirewood Herald'a, aby być w stanie zagrać Caller of the Claw'a. Powinno być to oczywiste dla tych, którzy grali tym deck'iem podczas Bloku Onslaught'a. Jedyne rzeczy, które uległy zmianie to dodanie większej ilości elfów zdolnych niszczyć enchantmenty i artefakty, a także dodanie Skullclamp'a. To właśnie granie ze Skullclamp'em będzie największą nowością w grze tym deck'iem.

Jeśli grasz przeciwko deck'owi z mass removal'em i bez żadnego celowanego artefakt removal'u, twój plan będzie podstawowo polegał na "mulliganowaniu się do Skullclamp'a". Zszedłem do 4 kart grając pierwszy i pokonałem Mono White Control, tylko dlatego, że moja ręka posiadała Skullclamp'a, kreaturkę za 1 mana i 2 źródła many. Możesz ich pokonać bez niej, ale combo jest aż tak potężne. Ze Skullclamp'em w grze cały twój plan ulega zmianie, zmieniając ten deck bardziej w combo deck'a niż typowego Stompy deck'a. Ze Skullclamp'em w grze, twoimi najistotniejszymi kreaturami stają się: Wirewood Herald, Wirewood Hivemaster i Birchlore Rangers. Z nimi w grze, każdy elf wchodzący do gry generuje pół many i tokena insekta - albo patrząc z innej strony, za każdym razem kiedy zagrasz elfa, za dodatkowe pół mana możesz dobrać dwie karty. Postaraj sie poświecać insekty[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32344.jpg[/right] na Skullclamp'a w preferencji do elfów, ponieważ bedą ci one potrzebne do generowania many z Birchlore Rangers'ów. Idealnie byłoby mieć w grze dwóch Wirewood Hivemaster'ów, trzymając wszelkie dodatkowe kopie [w tym piątą i szóstą - dark_wonderer] w ręce [lub rękawie ] na wypadek mass removal'u.

W blokowym deck'u na elfach Wirewood Herald był niczym więcej, jak tylko odstraszaczem "Wrath'ów" i blokerem przeciwnko goblinom, jednak ze Skullclamp'em w grze jest ulepszonym Demonic Tutor'em. Musisz wiedzieć, które karty chcesz nim wyszukać przeciwko każdemu przeciwnikowi i w kazdej sytucaji, aby jak najlepiej wykorzystać Herald'a, ponieważ właściwa karta w danej sytuacji nie zawsze jest częścią twojego comba. Przeciwko wszystkim deck'om opartym na Białym kolorze [jak np. UW, nie WW - dark_wonderer], chcesz wyszukać Wirewood Hivemaster'a, jeśli masz mniej niż jednego w grze, Birchlore Rangers jeżeli nie masz żadnych w grze lub Tribal Forcemage'a w innym przypadku. Forcemage jest ostatnim elementem naszej układanki, działajac jak tutorowalny Overrun, kiedy masz już dość insektów lub elfów w grze, albo jako do poświęcenia dla Skullclamp'a, jeśli dociągniesz go w niewłaściwym momencie. Jeśli masz już Forcemage'a w ręce, kartą do wyszukania przeciwko białym deck'om jest Caller of the Claw, upewniający nas, że nasz przeciwnik nie może wygrać poprzez "czyszczenie" stołu (a Forcemage działa równie dobrze na niedźwiedzie, jak i na elfy).

Tak długo, jak zaczynasz korzystać ze Skullclamp'a szybko, mana nie będzie problemem w tym deck'u, ze wzgłedu na spory dociąg i manę wyprodukowaną przez Birchlore Rangers. Dzięki Chrome Mox'om i niskiej liczbie lądów w deck'u, mamy dużą szanse dobrać sporo elfów zasilających nasze combo, dzięki czemu samo się "nakręca" dając nam za każdym razem dobrać pełna rękę. Daje ci to dużą odporność na efekty wrath'o'podobne, umożliwiając granie wokół nich, zarówno poprzez trzymanie trzech mana w zapasie z Wirewood Herald'em w grze lub poprzez zatrzymanie w ręku dostatecznej ilości kart, aby rozpocząć cały "trick" od nowa. Przeciwko przeciwnikom posiadającym celowany artefakt removal, będziesz chciał zatrzymać Skullclamp'a w ręce do czasu, aż przeciwnik zatapuje się i będziesz miał[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35107.jpg[/left] odrobinę czasu, aby go użyć zanim zostanie zniszczony. W ciagu jednej tury jeteś zazwyczaj w stanie wygenerować dość duży card advantage za pomocą Skullclamp'a, aby dobrać kolejną kopię lub dobrać tyle kart, że pozwolą nam na zwycięstwo nawet bez niego.

Problemem dla tego deck'u są dwa deck'i: Gobliny i Affinity. W przypadku affinity kartą stanowiącą zagrożenie jest Broodstar, szczególnie zaekwipowany w Lightning Graves. Powinienem tu zaznaczyć, że ten matchup jest zazwyczaj na korzyść elfów, ponieważ mają zdecydowaną przewagę "na ziemi" ze względu na ogromną przewagę w kreaturach i kartach. Mimo to nie masz żadnej odpowiedzi na ogromne latacze, za wyjątkiem ścigania się. Exalted Angel i tym podobne nie stanowią takiego problemu, ponieważ potrzebują czterech do pięciu tur, aby cię zabić, z koleji Broodstar potrafi zrobić to w dwie tury i co więcej może mieć haste'a. To oznacza, że każdy Elvish Scrapper lub Viridian Zealot musi być, jak najszybciej użyty w match'u z affinity, aby zniszczyć Lightning Graves i źródła many, aby utrzymać przyśpieszonego Broodstar'a od [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/60/35825.jpg[/right]prześcignięcia ciebie. Chociaż cię to spowolni, spowolni to twojego przeciwnika znacznie bardziej. Twoja długoterminowa gra polega na zatrzymaniu lądowych kretur przeciwnika i stworzeniu ogromnej przewagi w kartach poprzez Skullclamp'a lub stworzenie masywnego Elvish Vanguard'a za pomocą Wirewood Symbiote lub Skullclamp'a.

Matchup z goblinami jest najgorszym matchup'em tego deck'a jeśli przeciwnik gra Goblin Sharpshooter'em. Szybko zagrany Sharpshooter pozostawia ci niewiele sposobów na wygranie gry, jednak jeśli szybko zacząłeś grać wokół niego nie jest, aż tak niszczycielski. Sposobem na pokonanie goblinów jest wstawić do gry bardzo szybko Elvish Vanguard'a i zacząć go dopakowywać. Jeśli dobierzesz Skullclamp w tym match'u będziesz chciał przy jego pomocy, jak najszybciej dokopać się do Vanguard'a lub "tutor'a" po niego. Ogromny Vanguard to jedyna rzecz w tym deck'u zdolna przetrwać zarówno Sharpshooter'a, jak Goblin Incinerator'a. Nastepną rzeczą, która jest ważna w tym match'u, to jak najszybsze rozpocżęcie atakowania. Kreatury, które zagrasz w swojej turze, szczególnie jeśli masz Skullclamp'a, powinny wystarczyć do zatrzymania kreatur z dużą siłą. Chcesz sprowadzić [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32303.jpg[/left]swojego przeciwnika na niską ilość życia na tyle szybko, że kiedy wystawi Sharpshooter'a, nasz Vanguard będzie w stanie wykończyć ich jednym atakiem - możliwie ze wsparciem tutorowanego Tribal Forcemage'a jeżeli przeciwnik zostawia obrońców.

Po sidzie ten deck ma opcję wprowadzenia częściowo transformacyjnego sidedboard'u. Wyrzucamy czterech Elvish Warrior'ów i czterech najmniej przydatnych na ten matchup elfów, najczęściej komplet Elvish Scrapper'ów. Jako zastępstwo dla tych kart wprowadzamy 3 sztuki Fecundity - dające ci masę kart, aby odbudować się, po mass removal'u przeciwnik'a i czyniąc Skullclamp jeszcze bardziej absurdalnym - i kartę, która spowodowała, że musiałem powstrzymywać się śmiechu, kiedy zauważyłem, że ma być przedrukowana w 8 edycji. Tak, kiedy przeglądałem kreatury, które mogłyby być mocne przeciwko deck'om kontrolnym w obecnym typie 2 natrafiłem na Lhurgoyf'a, jedną z moich ulubionych kart w 1995 roku. Przy ogormnej liczbie kreatur trafiających na graveyard kiedy rozkręcimy Skullclamp'a lub przeciwnik rzuci Wrath'a, Lhurgoyf jest zazwyczaj zdolny zakończyć grę jednym atakiem. Dopełnieniem takiego side'u jest dodatkowy Forest ułatwiający nam dotarcie do czterech[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32355.jpg[/right] mana, szczególnie jeśli przeciwnik niszczy nasze Mox'y. Jeśli przeciwnik używa problematycznych enchantment'ów takich, jak Lightning Rift czy Astral Slide, można równierz dodać Elvish Lyrist'ki kosztem Forcemage'a i dwóch Vanguard'ów.

Zastanawiając się nad tym co dodać na match z goblinami, Lhurgoyf zapewnia dużego stwora, jak wsparcie dla Vanguard'ów za całkiem rozsadną cenę. Po wsidowaniu Lhurgoyf'a staramy się używać Skullclamp'a, jak najczęściej, zabijając nim elfy zamiast insektów. Jeżeli uda ci się wykończyć przeciwnika stadem insektów wspomaganym przez Forcemage'a należy skorzystać z okazji, jednak najczęściej zapędzimy przeciwnik'a w pułapkę pomiędzy ogromnym Lhurgoyf'em, a groźbą zalania elfami, jesli użyją Bidding'a. Innym powodem, aby zacząć używać Skullclamp'a szybko jest to, iż przeciwnik zapewne wsideował artefakt removal na niego. Chociaż można włożyć na takie okazje Welding Jar'y do side'a, to jednak jestem temu przeciwny, ponieważ nie ma tu wielu artefaktów do ochrony, pozatym są zupełnie bezużyteczne, jeżeli przeciwnik wprowadzi Oxidize'y lub Detonate'y. Jeżeli przeciwnik uniemożliwi ci używanie Skullclamp'a, będziesz musiał starać sie zabijać swoje elfy w walce, aby wzmocnić Lhurgoyf'a, lub stworzyć dużego Vanguard'a (przed side'em). Ze względu na to, że Elvish Warrior'zy są duzo odporniejsi na Sharpsooter'a i przeżywają walkę z mniejszymi goblinami, lepszym wyborem do wysideowania są Viridian Zealot'ci. Alternatywą, jeśli bardzo obawiasz sie Sharpshooter'a jest znalezianie miejsca w side'dzie na komplet Steely Resolve'ów, jednak nie jest to najlepszą możliwością, ponieważ zmusza nas to do wysideowania Skullclamp'a.

W match'u z affinity zależy ci na zwiększeniu ilości artefakt removal'u i nie zagrywaniu Skullclamp'a wprost, w kontry i artefakt removal przeciwnika. Najlepszym sposobem na wykorzystanie naszego artefakt removal'u, jest używanie go zanim zaczniemy się starać wykończyć naszego przeciwnika. Viridian Shaman w połączeniu z Wirewood Symbiote daje nam nieskończoną ilość artefakt [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35371.jpg[/left]removal'u i jest to karta, którą chcesz wyciągnąć z biblioteki, jak tylko masz na stole Wirewood Symbiote i trzy mana dostępne. Celem dla twojego artefakt removal'u powinny być w pierwszej kolejności źródła many przeciwnika, a dopiero w dalszej kolejności kreatury, ekwipunek i spellbomby, aby powstrzymać go od zagrywania czarów. Jak tylko pozbawisz przeciwnika możliwości prowadzenia gry, stwórz szybko armię kreatur i wykończ go Forcemage'm zanim zdąży się podnieść.Affinity może być po side'zie bardzo groźnym przeciwnikiem, ponieważ często będzie side'ował na ciebie Pyroclasm i artefakt removal, jeśli jednak będziesz grał ostrożnie, nie powinieneś mieć problemów ze zwycięstwem.

W tym momencie nasze testy T2 z Darksteelem dopiero sie rozpoczęły, i jak tylko zgłębimy testy środowiska, w którym będa rozgrywane tegoroczne Regionals'y, będę podawał uaktualnienia deck'ów w tym formacie. Testujemy dopiero kilka dni, ale z tego co wykazały, jak dotąd nasze testy, możemy być pewni, że zasilane Skullclamp'em deck'i wkrótce się pojawią.

Do nazstępnego razu, cieszcie sie grą.

-Jarrod Bright

Artykół napisał: Jarrod Broght dla Brainburst'a
Tłumaczenie: Maciek "dark_wonderer" Wilkosz
Sponsorem konkrusu jest:
<a Href="http://www.sklepmtg.prv.pl">Drach & Koszul Store - akcesoria, boxy, single i wiele innych</a>

P.S.
Żtyczę dobrej zabawy z tym deck'iem tym, których zauroczył, zaś od reszty chętnie kupię 3 kopie Skullclamp'a




dark_wonderer - Wt lut 03, 2004 2:16 pm
" />Mam nadzieję, ze wybaczycie mi kilka luźnych tłumaczeń. Słowa takie, jak: "Engine Card", "Engine", czy "break me" trudno jest dosłwnie przetłumaczyć na język polski, ldatego szukałem sensownych zastępstw. Mam nadzieję, że moje wysiłki na coś się zdały.



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 4:22 pm
" />Cholera uprzedziles mnei - konczylem to tlumaczyc No trudno przezyje jakos...



dark_wonderer - Wt lut 03, 2004 4:47 pm
" />A niech mnie . Wybacz mi radość,a le chyba by mnie szlag trafił, gdyby to ja był na twoim miejscu. Kosztowało mnie to większość wczorajszego dnia i dzisiajeszy ranek . Musimy się dogadać kto co tłumaczy Jak byś sobie poradził ze zdaniem: "I'm an Engine Card. Break me, break me !" Mnie ono strasznie irytowało swoją trudną do spolszczenia formą




_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 5:25 pm
" />Tak było to dość trudne Ja niektóre zdania troche przeinaczałem żeby lepiej brzmiały Hm wiesz... ja już chyba zaniecham tłumaczenia - zadużo czasu mnie to kosztuje... będe pisał arty.... przygotujcie się na affinity albo affintoga



dark_wonderer - Wt lut 03, 2004 5:45 pm
" />Fakt tłumaczenia bywają bardziej wyczeroujace niż arty własnej produkcji



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 6:00 pm
" />Tak tutaj sie zgodze... nei trzeba uzywac translatora



kavu - Wt lut 03, 2004 6:00 pm
" />Nie martw sie Dark, tylko komisja czyta orginał . Ja też myslałem nad tłumaczeniem artu z Brainbursta ale żaden który znalazłem nie był dobry (autor nie wiedział o czym pisał).
I tak było w tym przypadku. W OnBc grałem funowymi elfami i teraz gram funowym cmentarzem w t2 i musze stwierdzić, że z caller'em jest zawsze ten sam problem. Miski nie mają haste. Jak masz zamiar wykończyć oppa jak z końcem cie czeka starstorm albo w kolejnej turze wrath Jak chcesz grać kolejnego callera to on i tak nic nie robi bo daje tokeny za NONTOKENOWE KREATURY które poszły dograve'. A może sie myle. Oświećcie mnie



Fester - Wt lut 03, 2004 7:20 pm
" />Nie tłumacz sie keldor że też zaczełeś tłumaczyć tego decka. Jedyne co narazie pokazałeś to najgłupszy artykuł jaki widziałeś pt "Jak bezpiecznie tradować" :lol::lol::lol::lol:. Dark wonderer też chce boosterki ale tak jak ty nie robi to na odwal się tylko pisze pożądne rzeczy. A maciek i zajżyj do mojego decka w Dziale "decki'



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 7:36 pm
" />Dowartościowałeś się dziecko? Jak tak to proszę cię skończ z idiotycznymi postami w moim kierunku bo naprawdę nic sobie z tego nie robie... jakbyś lepiej widzial (może piszesz posty bo masz klawiature dla niewidomych - coś w stylu Braile'a) to zauważyłbyś mój obszerny artykuł o Goblin Biddingu... nie przecze. że dark_wonderer robi coś dobrze bo tak jest... ale jeśli chcesz mu pomóc w wygraniu tego to na pewno nie robisz tego oczerniając mnie... moje artykuly jak dotąd podobały się i komisji i czytającym, a jedynym malkontentem byłeś ty... jak chcesz coś napisać na mój temat to proszę cie powstrzymaj się i nie rób tego - wywal kompa przez okno czy obetnij se palce... jak już coś krytykujesz to rób to konstruktywnie... a art "Jak bezpiecznie tradowac" pozwoli uniknąc wszystkim czytającym okradzenia przez złodzieja... wiem coś o tym.... dobra amen...

Pozdrawiam Kkeldorn



Miko - Wt lut 03, 2004 8:21 pm
" />Fester, lolek z ciebie . Ja ten artykuł o trade chętnie przeczytałem choć wszystko to już wiedziałem. Gdybym jednak był świezym traderem przez neta to na pewno przydałyby mi sie te rady. Gdybym przeczytał podobny artykuł zanim zacząłem pierwsze trade'y przez neta to byłby o parę złotych bogatszy...

Skullclamp to najlepsza karta z DS (podobnie jak scepter z MR - też uncommon ). Będzie grała praktycznie wszędzie... nie tylko w jakichś durnowatych elfach. Dziwiłem sie i nadal się dziwię ludziom, którzy mówią że to jest słabe i nie będzie grało... lolki. Gdybym mieszkał w większym miejcu to syciłbym tą karte dopóki cena nie będzie stabilna - potem opchnąłbym z potrójnym zyskiem ale w takiej mieścinie jak moja gdzie graczy MtG niewielu mogę sobie pomarzyć.



Fester - Wt lut 03, 2004 8:41 pm
" />Ja !@#$%^%$^. Zaraz nie wytrzymam. Keldorn dzięki za rade zaraz !@#$%^$& komputer za okno. Ja już nie wytrzymam. Maciek ratuj. Ja nie wyrobie



wigor - Wt lut 03, 2004 8:53 pm
" />heh... Ale ciekawy post napisał ten na-de-mną...
Ale nie ważne. Dobre tłumaczenie, ale jakoś mi ten temat nie odpowiada... Taki nieciekawy mi się wydaje...



kavu - Wt lut 03, 2004 9:36 pm
" />Nie prejmujcie sie. Przecież bustry i tak będą moje : D. Kkledorn nie robi wszystkiego na odwal, myśle, że jego porady bardzo przydadzą się początkującym. Ale jedno trzeba przyznać- dark, niepotrzebnie tłumaczyłeś tego arta. Ja jeden w tym stylu zacząłem i stwierdziłem, że to nie ma sensu. Ten Deq nie działa. PO co tłumaczysz art? Żeby było tłumaczone i mieć satysfakcje, ze jest o rogue decku czy żeby naprawde dać niektórym pomysł na deq. To nie zmienia faktu, że art o Dark Marchu był wyśmienity.



dark_wonderer - Wt lut 03, 2004 9:36 pm
" />Fester przestań tu ludzi bluzgać, dobra ? Mi napewno tym nie pomagasz. Jak chcesz sie z kimś powyzywać to macie od tego GG.

Co do deck'a to myślę, że Skullclamp znacznie zwiększa jego potencjał i myślę, że ten deck moze pograć. Nie gram nim, ale niezgadzam się, ze to :durne elfy". Co do samej karty sam chętnie zasycę 3 sztuki.

P.S.
Rozumiem, ze deck wam sie nie podoba, ale jest solidny. Gość, który go opisywał, grał nim w real'u i ma ponad 1800 rankingu DCI. Dla mnie to coś znaczy, pozatym po lektórze arta przekonałem sie do niego, i jak mnie zaraz trafi to go sobie złoże A narazie pogram na appie.



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 10:43 pm
" />Dark_Wonderer: nie składaj go sobie bo goblinów też w meta dużo i KAZDE dobre gobliny graja na Sharpshooterze... a tak swoja droga to z biddingiem juz calkiem przerobane masz Hm fester i mysle ze ten twoj post tylko o twoim poziomie swiadczy... mysle ze tutaj powinna sie zakonczyc dyskusja na ten temat...



piahoo - Wt lut 03, 2004 10:50 pm
" />a propos ceny skullcampa to jak myślicie, w jakich granicach bedzie oscylowała? 5-10 zł czy może pełen hard-core 15 zł za uncommona



_Kkeldorn_ - Wt lut 03, 2004 10:54 pm
" />Moja prognoza to średnio 8zl/szt... musze naprawde szybko to wyrwać



kavu - Śr lut 04, 2004 7:07 am
" />No tu przyznam rację, art chociaż zachęca do deq, ale nie myśle by autor takimi deckami pogrywał na turniejach. Niech da raport z turnieju w którym był z tym deq w top8. Ale składać to, to już jest przesada. Beznadziejny matchup z gobosami i wszystkim co ma pyroclasmy, starstormy (czyt. Astro, Ponza, Affinity po sajdzie). Gdybyś mógł equipować tego skullklamp'a jako instant, to co innego. Zresztą są też dobre strony. Grałem elfami w OnBc i k0onieczne były Timberwatch Elf'y. Tu ich nie ma.



Bane - Śr lut 04, 2004 10:52 am
" />heh kolesie ktorzy napisali ze ten dek to "durne elfy" pewnie nie zrozumieli co napisal ten koles , nie wiem jak mozna lekcewazyc takiego typa jak dżaroda koles pewnie zjechal by twoj topowy dek jakims badziewiem na soldierach .. taki ma skill ja juz widze ze ten dek bedzie miotal i to jak .... !@#$%^ mnie tylko te chromy ;/ nonic hf niedowiarki cobaczymy co pokaze przyszlosc ( powrot do przyszlosci )



_Kkeldorn_ - Śr lut 04, 2004 11:04 am
" />Hm nie liczy sie skill ale topdeck (Jak Kkeldorn przegrywa Firesami z RDW a przeciwnik w ciagu 2ch gier dostaje 6Tangle Wire to sorry )



dark_wonderer - Śr lut 04, 2004 11:58 am
" />Keldorn: Jak to się skille nie liczą ? Jakbyś opanował lepiej skill przekładania deck'a to by tak źlę nie było .

Co do deck'a to Jarrod napisał, ze dobrze radzi sobie z UW i affinity (jedynie broodstar MOŻE sprawiać kłopoty), z goblinami ma ciężko, ale nie jest to match nie do wygrania. Timberwatch'a ja też bym tu już nie zmieścił. Pyroclasm może być tu pewnym kłopotem (w praktyce nie próbowałem), zaś Starstorma na appie grając widzę raz na 20 gier. Wybrałem do tłumaczenia ten artykół, ponieważ chicałem przetłumaczyć coś ciekawszego (i zarazem dobrego), a nie art z cyklu "Constructed Dilema: Exalted czy Pristine Angel ?" Widzę, że panuje to ostra elfo-fobia, nie martwcie sie następny art nie będzie o elfach. Swoją drogą Keldorn, czemu chciałeś tłumaczyć arta o deck'u, którego uważasz za shit ?



_Kkeldorn_ - Śr lut 04, 2004 12:05 pm
" />dark wonderer napisał:

">Swoją drogą Keldorn, czemu chciałeś tłumaczyć arta o deck'u, którego uważasz za shit ?

Nigdzie nie napisałem, że uważam ten deck za shit... wprawdzie ma do dupy matchup z goblinami ale radzi sobie z affinity i uw a to już bardzo dobrze... jednak elfy nigdy nie były super mocnym tribal deckiem... a co do tego to chciałem sobie to napisać ze względu na Skullclampa nie na sam deck Zauważ, że art jest o Skullclampie, a deck jest takjakby 2go planowy



kavu - Śr lut 04, 2004 4:51 pm
" />Mój cmentarz masakruje UW a z Affinity ma równo przed sajdem, a po sajdzie też masakruje, a mimo to nie jest topowy bo wtapia z ponzą. nie można tylko liczyźć na turnieju na farta, że sie na jakiś deq nie trafi



hejmisio - Śr lut 04, 2004 5:40 pm
" />Jakoś mi się nie podoba ten deck, taka już moja opinia..!!!



Amidaris - Śr lut 04, 2004 7:23 pm
" />Artykuł porządnie przetłumaczony
Co do decku, to po prostu powalił mnie na kolana ... Pomysł niesamowity.
Jak dla mnie jednak sajd jest bardzo dziwaczny (żeby nie powiedzieć inaczej ) Nie ma podstawowej karty - Steely Resolve, która moim zdaniem powinna znaleźć sie tam w komplecie, jeszcze ktoś sie boi Goblin Sharpshooter.
Dałbym dodatkowego Caller of the Claw, możliwe ze komplet Druid Lyrist - nigdy nie wiadomo czy przypadkiem nie trafimy na astro czy jakis cmentarz :].
Oraz biorac pod uwage niezwykla uniwersalnosc manowa birchlora splashowalbym z 3 Dark Banishing
Fecundity całkiem niezłe, ale jeszcze sie przez nie przewiniemy - pozatym draw ze Skullclamp jest i tak potężny - gorzej jak go opp zdejmie.
Lhurgoyf za to w ogóle mi nie podchodzi - bez trampka jest ... taki nijaki - jeśli już to góra na 2.

Mówicie, że metchup z affinem jest trudny ... Elvish Scrapper i Viridian Zealot mainowo (przypadkiem nie imprintować ich na moxa ), a po sajdzie Wirewood Symbiote + Viridian Shaman to po prostu kaplica.
Na gobole zapomniany Steely Resolve i ewentualnie ten Dark Banishing i opponent tylko siedzi i pierdzi w stołek
Krótko mówiąc deck kapitalny - spróbuje przerobić go na extenda
Z kart, które jeszcze wydaja mi sie dobre do niego to Alpha Status, która zawsze mi sie podobala, jednak nie wiedziec czemu nigdzie sie jej nie wykorzystuje ...



dark_wonderer - Śr lut 04, 2004 9:14 pm
" />Wreszcie komuś się podoba Jarrod napisał, ze nie używa resolv'a ze względu na clamp'a, ale można tym grać, w tedu koniecznie wisher'a do side'a na gobaski przebrzydłe.

Kavumaster: Większość deck'ów tworzy się pod kątem deck'ow tier 1 (po to jest ten ranking), obecnie są to jak wiemy UW, affinity i bidding. Jeżeli deck dobzre radzi sobie z 2/3 tych deck'ów, a z trzecim też ma szanse przy odpowiednim podejściu to jest dla mnie dobry. Cmentarz też uważam za solidny tier 2 i nie wiem czemu musisz nim na farta liczyć ? Na ponze chyba dobry byłby Wood Elfs w tym deck'u (twoim).



XaN007 - Śr lut 04, 2004 9:20 pm
" />pogralem sobie troche tym deckiem przez appa i wydaje mi sie ze jest on syty. niezle dziala sobie



hejmisio - Śr lut 04, 2004 9:26 pm
" />też grałem tym deckiem (na żywo ) nie jest taki zły ale wolę swój..



Amidaris - Śr lut 04, 2004 10:08 pm
" />Dlatego przy gobolach clampy zwyczajnie wysajdowujemy za resolvy :]
Ja proponuje taki sajd:
4xSteely Resolve
4xDruid Lyrist
4xVirdian Shaman
2xWellwisher
1xCallar of the Claw



kavu - Cz lut 05, 2004 3:35 pm
" />3 najczęściej wybierane decki to: ponza, UW, afinity, dalej dopiero stoi biding i astro. A wood elfes jestjakby co do kitu:].



donarturo - Cz lut 05, 2004 4:35 pm
" />Mnie sie ten artykul bardzo podobal, moze dlatego ze bardzo lubie wszelkiego rodzaju nietypowe decki. +4pkt za tlumaczenie arta do konkursu i 5 do ankiety za ten art



Nomar - N mar 07, 2004 10:04 am
" />Fajny artykuł, są tagi, wszystko na swoim miejscy, dobrze się go czytało...
5



Tehacy - Pt kwi 02, 2004 9:35 pm
" />ej sory ale deck opisywany w tym poscie jest jak by to powiedziec kiszny... zapewniam was ze Skullclamp jest o wiele mroczniejsza karta nish wam sie wydaje... zreszta Ci co graja clampem sami widza co ta karta za szatanskie combosy wyczynia peace!!



dark_wonderer - So kwi 03, 2004 8:00 am
" />A grałeś tym/przeciw temu kiedyś ? Ja widziałem na regio co to potrafi i działy się ciekawe rzeczy A co potrafi Clamp wie chyba każdy .
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom