ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
RG Beasts W OnBC powróciły - teraz jeszcze bardziej wściekłe
nerf - So wrz 13, 2003 7:24 pm " />Mad Beasts v2 PolTour w Warszawie się zbliża. Pewnie każdy z Was już wcześniej wybrał talię, którą zagra na tym turnieju - no i bardzo dobrze, bo przecież nie można czekać do ostatniej chwili z takim wyborem. Jednak po przeczytaniu mojego artykułu może zdecydujecie się zagrać inną talią. Na początek trochę historii..[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32410.jpg[/right] Być może w ogóle nie braliście pod uwagę możliwości grania tym deckiem, gdyż talia wydaje się Wam nadzwyczaj denna i bez możliwości, jednak pamiętajcie, że najważniejszy jest gracz, a nie karty jakimi gra. Pierwsza wersja RG Beasts, jaką grał Jordan Berkowitz w Wenecji wyglądała w ten sposób: 4 Contested Cliffs 4 Tranquil Thicket 3 Forgotten Cave 4 Wood Foothills 5 Mountain 6 Forest 4 Wirewood Elf 4 Ravenous Baloth 4 Canopy Crawler 4 Avarax 4 Tephraderm 4 Thoughtbound Primoc 4 Krosan Tusker 2 Barkhide Mauler 4 Shock Sideboard: 3 Wirewood Savage 4 Naturalize 4 Broodhatch Nantuko 4 Gempalm Incinerator [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/57/33123.jpg[/right] Należy jednak pamiętać, że ta wersja nie zawiera kart ze Scourge'a. Scourge miał wprowadzić wiele zmian, chociaż chyba nikt nie przypuszczał, że zmieni całkowicie meta. Wiele osób uważało, że RG (przed wyjściem Scourge chyba najlepszy deck) będzie jeszcze mocniejsze, gdyż zyska wręcz nieocenione Krosan Warchiefy. Były to jednak edynie mrzonki. Mało kto wtedy patrzył obiektywnie i jedynie niektórzy dostrzegali, że RG Beasts dostały JEDYNIE Warchiefy. Inne talie natomiast zostały wzbogacone o wiele innych, dużo bardziej wartościowych kart, jednocześnie przyspieszając grę w Bloku. Talie takie jak WG Wegetacja, WGB Wegetacja, The Claw, czy właśnie RG Beasts musiały pójść w odstawkę, gdyż poprostu nie nadążały, a w późniejszych fazach gry również nie miały kart, które poprzez wystawienie czy zagranie automatycznie zapewniałyby im wygraną. Ludzie stracili nadzieję, co w efekcie spowodowało, że blok stał się bardzo monotonnym, a Polskie metagame przez dłuższy okres wyglądało: 45% Sligh; 45% WR Slide; 10% reszta talii. Powiedzmy sobie szczerze - ile można grać cały czas te same match-upy? Dlatego chociaż ja chciałem być na swój sposób orginalny i jeździłem na turnieje z Bestiami, wierząc w ten deck, testując jednocześnie nowe wersje i nwe zmiany w decku..[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32342.jpg[/left] Wracając do tego co dał Bestiom Scourge.. Wiadome było, że 4 Krosan Warchief muszą się znaleźć w tym decki i to w ogóle nie podlegało żadnym dyskusjom. Pytanie jednak za co to upchnąć, aby czegoś nie spaprać. Na pierwszy ogień poszły u mnie 2 Barkhide Maulery, które uważałem za zapychaczy talii. Jeszcze dwie karty trzeba wywalić. No to 1 Krosan tusker i 1 Thoughtbound Primoc - 2 ten sposób mana base nie będzie musiał jakoś bardzo ulegać zmianie. Okazało się jednak, że po tych przebudowach deckiem topiłem właściwie ze wzystkim co nie było WG Wegetacją.. - która przestała grać; ewentualnie jeszcze z RW były szanse, więce można było powalczyć - Sligh ciągle był sbyt szybki. Czas więc na kolejne zmiany. Pomyślałem, że wrzuce w miejsce 1 Tephraderma i 1 Primoca 2 Starstormy. Wyrzuciłem również pare cycling lądów, pozostawiając mana base w formie: 2 Forgotten Cave 2 Tranquil Ticket 7 Mountain 7 Forest 4 Contested Cliffs 4 Wooded Foothills[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32289.jpg[/right] No dobra Strarstormy poprawiły nam troche match-up ze Slighem, ale co z RW? RW Slide w między czasie przemienił się w RW Controle - przestał grać na Astral Slide'y co najbardziej nam przeszkadzało w tamtym decku. Mimo main-hate'u na Sligha nie zawsze dawałem mu radę. Można się załamać w takich chwilach, nie? Szukałem przez jakiś czas nowych kart, które polepszyłyby mój match-up z tym deckiem. Wpadł mi do głowy Chain of Plasma. Zaczynając z 2 directami na ręku mamy wieksze szanse, aby oprzeć się naporowi Sligha. Czy Chain rzeczywiście okazał się złotym środkiem? Sami potestujcie i wypowiedźcie się na ten temat. Sideboard też należało zmienić. Wersja, którą chciałbym Wam zaproponować wygląda tak: 4 Shock 4 Wirewood Elf 3 Chain of Plasma 2 Starstorm 4 Krosan Warchief 4 Canopy Crawler 4 Ravenous Baloth 4 Avarax 3 Tephraderm 2 Krosan Tusker 4 Contested Cliffs 4 Wooded Foothills 2 Forgotten Cave 2 Tranquil Ticket 7 Mountain 7 Forest Sideboard: 3 Gempalm Incinerator 4 Wirewood Savage 1 Starstorm 2 AEther Charge 3 Naturalize 2 Feral Throwback [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/56/32837.jpg[/left]Sposoby sideboardowania się: Sligh Out: 4 Avarax In: 3 Gempalm Incinerator, 1 Starstorm RW Control Out: 4 Shock, 3 Chain of Plasma, 2 Starstorm In: 3 Naturalize, 2 AEther Charge, 4 Wirewood Savage UW Control Out: 4 Shock, 3 Chain of Plasma In: 4 Wirewood Savage, 2 AEther Charge, 1 Starstorm UR Control Out: 2 Starstorm In: 2 AEther Charge [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/56/32869.jpg[/right] Bad Form Out: 2 Starstorm In: 2 AEther Charge Mono White Control Out: 4 Shock, 3 Chain of Plasma, 1 Starstorm In: 4 Wirewood Savage, 2 AEther Charge, 2 Feral Throwback Zombie Bidding Out: 4 Shock, 3 Chain of Plasma, 2 Tephraderm In: 1 Starstorm, 2 AEther Charge, 2 Feral Throwback, 4 Wirewood Savage Mirror: Out: 2 Starstorm, 4 Avarax In: 4 Wirewood Savage, 2 Feral Throwback Jak grać matchapy? Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że Bestie nie są łatwym deckiem. Trzeba mieć troche ogrania, aby nim grać i pojęcia co doczeg służy. Pozatym nie jest to talia taka, że np siadając do gry ze slighem wiesz, że masz 100% wygraną - nie. Wszytskie match-upy są raczej wyrównane i z każdą talia nie przyjdzie nam łatwe zwycięstwo. No ale dla chcącego nic trudnego. [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32301.jpg[/left] Sligh Nie jest to jakiś bardzo cięzki, aczkolwiek teraz niewyobrażam sobie, abyśmy zagrali bez directu na pierwszym reku. Directu rzeczywiście, po zmianach wprowadzonych przeze mnie jest dość sporo. Jednak musimy z niego roztropnie korzystać. Naszymi głównymi celami są Goblin Warchief, Sparksmith/Goblin Sharpshooter. Reszta kritów przeszkadza nam raczej w małym stopniu. Goblin Piledriver co prawda potrafi być groźny, jednak są groźniejsi od niego, a jeśli wybijemy mu inne goblinki to Piledriver będzie zwykłym mięczakiem. Jeśli macie na ręku dajmy na to Shocka czy Chaina i jeszcze Starstorma, a Wasz przeciwnik w 1 czy 2 turze zagrywa Goblin Sleddera musicie go sprzątnąć, gdyż później będzie nam przeszkadzał, gdy będziemy chcieli rzucić Starstorma. Ważne jest, abyśmy przeżyli pierwsze tury. Później wystawimy jakiegoś Crawlera czy Ravenous Balotha i gra będzie już w miarę ustabilizowana. Po sidzie gra wygląda właściwie identycznie. Musimy jednak uważać, gdyż nasz przeciwnik mógł wside'ować Threteany. Powinniśmy się też troche bardziej zmobilizować i szybciej zacząć napierać. Gdy nasz przeciwnik zagra Rorixa (a takowego jeśli nie ma mainowego to side'owaego na pewno ma) może być roche kiepawo. Dlatego najlepiej zajechać go, zanim go dobierze/wystawi. [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/57/33093.jpg[/right] Bad Form Pierwsza gra jest raczej z góry przesądzona - powinniśmy ją wygrać Należy cyclingować jak najwiecęj lądów, Starstormów, czy Tuskerów. Musimy w chili zagrania przez niego Form of the Dragon mieć na ręku 3x Shocki, lub Shocka i Chain of Plasma, tak aby go zabić. Naporem zmusimy go do wystawienia Formy, bo inaczej przegra, a następnie po jej wystawieniu po prostu go spalimy. Jeśli chodzi o kolejną grę to tu można by się pokusić o wrzucenie Naturalize. Jeśli jednak nasz przeciwnik pomyśli powinine wyrzucić Formę, a wtedy my będziemy mieli 3 martwe karty, co nie jest dobre.. Gramy jak z kontrolą. Na pozór wydaje się, że po sidzie jest jeszcze łatwiej. Wcale nie przecze, jednak nie odpuszczajmy i bądźmy czujni. RW Control Bardzo trudny match-up. Jeśli nie macie ogrania deckiem będzie Wam strasznie ciężko. Ale nic nie jest nie do wygrania. Prawdopodobnie nasz przeciwnik nie będzie grał na Astral Slide, co nam bardzo ułatwi grę. Pamiętajcie również o Wing Shardsach. Starajcie się wystawiać krity i zagrywać inne spelle po ataku. Jeśli macie na stole Krosan Warchief pamiętajcie, aby zawsze zostawić sobie pare tych many na regenerate. Jeśli macie na stole Crawlera np z 2-3 counterkami, na ręku Avaraxa, a Wasz przeciwnik pusty stół, lepiej zagrajcie Avaraxa i zaatakujcie jedynie nim. Podpakujeci go Crawlerem i w ten sposób przy Shardsach z jego strony odniesiecie mniejsze straty. Jeśli natomiast ma Slide'y to pierwsza gra nei jest łatwa. Trzeba również grać szybko i nie bawić się, gdyż jak dostaniemy Akroma, Angel of Wrath, zazwyczaj jest bardzo nieciekawie. [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32100.jpg[/right] Kolejna gra. Naturalize służą głównie do niszczenia Slide'ów, jeśli nasz przeciwnik je ma w decku. Oczywiście są wyjątki od tej reguły - np. jak mamy na ręku Wirewood Savage'a czy Krosan Warchiefa, czym też mamy mało życia, a na stole Lighting Rift. Aether Charge to jest to co go boli najbardziej. Zdecydowałem się jednak, że będę grał tylko na dwie sztuki - Wy możecie zrobić jak uważacie.. Poza tym druga gra wygląda podobnie jak pierwsza, tyle, że imHo mamy troche większe szanse na wyganie tego. Starajcie sobie zrobić jak najwiekszy card advantage za pomocą Sagave'a, gdyż może to zaważyć nad finałem gry. Zombie Bidding Match-up nie łatwy, aczkolwiek jest na to sposób. W pierwszej grze mamy mniejsze szanse niż po sidzie, jednak można się postarać i jakoś to wygrać. Cóż wysypujemy się ze [left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32334.jpg[/left] wszytskiego jak leci. Najlepiej jeśli uda nam się go zabić przed rzuceniem Biddinga. Jeśli nie, no to lepiej, żebyśmy mieli Starstorma, bo jeśli po Biddingu wejdzie Noxius Ghoul i sporo Zombiaków, nam nie pozstanie w efekcie nic na stole i nie mamy Starstorma, no to jest nie za ciekawie.. I właśnie to jest ważne zarówno w 1 jak i w kolejnych grach. Starstorma rzucamy jedynie po Biddingu, chyba, że nie mamy innego wyjścia i jedynie on ratuje nam tyłek.. W drugiej grze często mamy do czynienia z sytuacją, że nasz przeciwnik boi się rzucić Biddinga, gdyż mamy na stole AEther Charge i/lub Wirewood Savage i przy wruceniu kritów dużo wiecęj zyskamy niż on. Twisted Abominaton jest kritem, który na pewno będzie nam przeszkadzał zarówno w 1 jak i w kolejnych grach, jednak pamiętajcie, że przy regenaracji krit się tapuje. Ta wiedza i umiejętność zastosowania jej w praktyce bardzo pomaga w walce ze wsyztskimi kritami z regeneracją. Mono White Control: [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/55/32280.jpg[/right] Tu taktyka gry jest bardzo podobna jak z RW. Napieramy, napieramy, grając jednocześnie roztropnie i staramy się omijać Shardsy. Jeśli podejdą nam na początku gry Contested Cliffs to już połowa sukcesu, jeśli nie to będzie to ciężka preprawa. Starajmy się nie wystawiać nie potrzenie Krosan Tuskera, gdyż jest to właściwie nasza jedyna odpowiedź na jego Akromę. Bardzo ważną sprawą jest to, abyśmy pamiętali, że jeśli mamy na stole Warchiefa musimy sobie zostawić manę na regeneracje - jest to bardzo ważne. W następnych grach mamy nieco większe szanse. Wystawienie Aether Chargea zmusi go do rzucenia Akroma's Vengeance'a, a jeśli nie rzuci to jeszcze lepiej. Pamiętajcie, że najważniejszy jest card advantage, jaki osiągniemy za pomocą Sagave'y. Feral Throwback również może okazać się badzo pomocny. W przypadku jeśli nie podejdą nam Cliffy, Feral okaże się niezastąpiony. UW Control Musicie uważać, żeby grać 'pod Complicate'a'. Co to znaczy? To znaczy, że nie możecie mu pozwolicz skontrować czegoś cyclingując Complicate, gdyż w tym momencie zrobi sobie card advantage na którym my zupełnie nic nie zyskamy. Dlatego też, zagrywając coś, zostawiajcie sobie zawsze przynajmnije 1 wolnej many, nawet jeśli to może wydać się troche głupie. Uważajcie również na Shardsy. Jest to kolejny match-up przy którym należy bardziej wysilić swoje mózgownice. Pozatym pojeżdżajcie jak najwięcej i jak najczeście - każdy dmg się liczy. Ogólnie taktyka gry jest bardzo podobna jak z RW. UR Control Taktyka gry to połączenie taktyki na UW i RW. Przeczytajcie dwie powyższe jeszcze raz i będziecie wiedzieli wszystko. Jakieś pytania?, uwagi? Przekonałem Was do tej talii? Uwierzcie mi, gra się nią naprawdę przyjemnie. nerf nerfiak@wp.pl nerf - So wrz 13, 2003 7:31 pm " />Niestety, artykul moze troche nie na czasie, ale mam nadzieje, ze i tak sie nim zainteresujecie. Tak w ogole, to wybaczcie, ale musialem pisac troche bardziej ogolnie niz chcialem, aby zdazyc z napisaniem tego jeszcze dzisiaj (patrz opis gry przeciz UR control). Wybaczycie mi tych pare szczegolow, prawda? TrĄdziK - So wrz 13, 2003 9:15 pm " />nawet fajny art tylko taki jakis ponie wczasie nerf - N wrz 14, 2003 6:41 am " />Z checia bym nim zagral na PolTourze i ciagle mialem nadzieje, ze z nim pojade, jednak w niedziele rano okazalo sie, ze nie moge jechac.. :/ DiNq - N wrz 14, 2003 6:48 am " />fajny artykuł o fajnymk decku Nomar - N wrz 14, 2003 8:10 am " />artykuł mi się podoba i daje ci za niego piątala Altar - N wrz 14, 2003 9:17 am " />Artykuł mnie też się podoba. Chyba 6-ty czy 7-my, który cały przeczytałem i pod koniec nie ziewałem. donarturo - N wrz 14, 2003 11:34 am " />Bestie mnie nie przekonuja, ale artykul spoko, bylo co poczytac groono - N wrz 14, 2003 6:25 pm " />bardzo ciekawy art Thorn - N wrz 14, 2003 6:43 pm " />Osobiście nie gram i nie grałem w bloku ale skusiłem sie na przeczytanie arta. Niestety nie wychwyce w nim błędów bo nie znam sie na OnBC . Ogólnie jest dobry i przekonał mnie do bestii. Wilgeforc - N wrz 14, 2003 7:34 pm " />Powiem tak: Zobaczę, to uwierzę . chodzacy_za_dnia - N wrz 14, 2003 7:34 pm " />Nerf, może się myle, ale z tego co napisales w Twoim decku jest 61 kart Pomysl bardzo dobry, na pewno ozywia te zmiany troche deck RG Bestie szkoda tylko ze tak pozno ;p nerf - Pn wrz 15, 2003 5:38 am " />Tak, masz racje. Sorry mala zmiana - byly 4 Chain of Plasma, teraz sa 3. Dzieki i gratuluje spostrzegawczosci. Krid - Śr wrz 17, 2003 2:23 pm " />Hm heh artykuł cool bedzie 5 hm nerf niemogłbyc zrobic tak zeby od razu mozna było sciagnac tend deck tak jak jest na forach z roznymi typami hm chyba tak jak wszyscy niewieyzlismy w ten deck ale po artykle przeknoał nas (w kazdym razie mnie:P) Kicpri - Śr wrz 17, 2003 3:13 pm " />Jeee!!!! wreszcie ktoś mi pokazał, że bestie to nie słabiutki i powolny jak chol.. deck tylko całkiem dobry, jeden z lepszych w blocku!! ale mam jedno pytanie? dlaczego Throwbacki nie grają w mainie? wg to jedne z lepszych beasts !!! Krid - Śr wrz 17, 2003 3:37 pm " />Heh nerf a gdzie matchup z elfami:D??? nerf - Pt wrz 19, 2003 3:48 pm " />Match-up z elfami jak tak banalny, ze nie wydaje mi sie, abyscie dali rade go przegrac nawet przy slabym rozdaniu - trzeba byc naprawde zdolnym, aby tego dokonac. Throwbacki sa zbyt wolne, aby je wrzucic do main decku. Nie dzialaja rownie dobrze na wszystkie decki, na wiekszosc sa po prostu zbyt wolne, a w dodatku jest dosc sytuacyjnym kritem. Najlepiej je trzymac w decku jedynie wtedy gdy mamy tez Wirewood Savage'e - wtedy jak zagramy Ferala moze dostanie jakies +4/+4. nerf - Pn wrz 22, 2003 5:06 pm " />Moglbym jeszcze dodac, ze wygralem wczoraj Bestiami internetowy turniej na lidze magic4you idac 6-0 w single-elimination (gralo sporo osob..). Talie z top4 mozecie znalezc [url=http://www.magic-league.com/Decks/DeckList.php?type=OnBC&occasion=2003-09-21%OnBC%20Prized%20Tournament#Beastsnerf]Tutaj[/url] Jednak deck jakos dziala. Kicpri - Wt wrz 23, 2003 7:32 am " />aha jeszcze jedno Nerf! dlaczego nie ma ex.vegetation? dzieki za opisanie decku, chyba sobie zaczne składać taki nerf - Wt wrz 23, 2003 2:00 pm " />Explosive Vegetation jest calkowicie zbedna w tym decku. Jesli nie wierzysz koniecznie przetestuj to. Jest zbyt wolna, a zamiast niej mozemy wystawic Canopy Crawlera 4/4 / 5/5 lub Ravenous Balotha i to duzo bardziej sie nam przyda na stole. Vegetacja wlasciwie oddaje ture przeciwnikowi i malo robi, a ta talia wbrew pozorow jest naporem - wolnym bo wolnym, ale naporem.. No dobra powiedzmy, ze to jest Agro. Na Sligha Vegetacja jest martwa karta. Zagranie jej czesto doprowadziloby Cie do nieciekawej sytuacji - krotko mowiac bylbys w niemozliwie wielkiej, czarnej dupie. :/ Ciesze sie, ze udalo mi sie kogos przekonac. Jesli interesowalyby Cie jakies karty, to moge Ci jakies odsprzedac. Kicpri - Wt wrz 23, 2003 2:14 pm " />ok przekonałeś mnie co do vegetacji! mogłeś napisać "po prostu zbyt wolna" a nie rozpisywać się na 5 czy 6 linijek dzieki jeszcze raz za szczegółowe opisanie decka nici_5 - Wt paź 14, 2003 9:16 am " />no deck mi ise podoba i jest mocny naprawde ja daje -6- CwK - Śr lis 19, 2003 9:30 pm " />Ta nowsza bardziej kontrolna wersja Beasta na serio syci. Sam nią troche gram i wiem coś o tym. Próbowałem róznych koncepcji, ale tą ze Starstormami i Chainami polecam :] |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||