ďťż
RG Ponza <BoK T2>



dark_wonderer - So mar 12, 2005 2:25 pm
" />RG Ponza
xtremeone

Main Deck
4 Birds of Paradise
4 Sakura-Tribe Elder
3 Creeping Mold
4 Eternal Witness
3 Kodama's Reach
2 Rude Awakening
4 Stone Rain
4 Plow Under
3 Beacon of Creation
2 Arc-Slogger
2 Kumano, Master Yamabushi
2 Sword of Light and Shadow
4 Molten Rain

7 Mountain
11 Forest
2 City of Brass

Sideboard
3 Flashfires
3 Boil
2 Naturalize
3 Oblivion Stone
4 Pyroclasm




morzyk - So mar 12, 2005 4:25 pm
" />A nie sadziecie ze ponza mono R nie buyla by lepsza. A oto mój spis:
1 Shinka the Bloodsoaked Keep
18 Mountain
2 Demolish
2 Pulse of the Forge
3 Chrome Mox
3 Shock
4 Arc-Slogger
4 Electrostatic Bolt
3 Kumano, Master Yamabushi
4 Molten Rain
4 Seething Song
4 Slith Firewalker
4 Solemn Simulacrum
4 Stone Rain

Co o nim sadziecie?



siepacz - So mar 12, 2005 5:11 pm
" />yyy jest do dupy? zupelnie niepotrzebne solemny i songi, landow tez niewiele...

co do wersji RG: w sumie mi sie podoba choc nie rozumiem idei swordow akurat tych...



Baczer - So mar 12, 2005 5:57 pm
" />Solemn Simulacrum - w wersji GR jest wystarczająca ilość akceletacji mana :]
w swojej wersji gram na takich spellach:
2 Reap and Sow
4 Creeping Mold
3 Plow Under
4 Molten Rain
4 Stone Rain
a pozatym:
4 Magma Jet
3 Pyroclasm
3 Kodama's Reach

i nie gram na Sword of Light and Shadow i Beacon of Creation
landy:
8x mountain
10x forest
1x okina
4x Shivan Oasis
1x Shinka

Creatury:
3 Eternal Witness
4 Sakura-Tribe Elder
2 Kumano, Master Yamabushi




dark_wonderer - So mar 12, 2005 6:13 pm
" />morzyk: O wersji mono R jest osobny wątek.



morzyk - So mar 12, 2005 6:55 pm
" />ale zablokowany



Baczer - So mar 12, 2005 6:57 pm
" />zawsze możesz założyć nowy topic



dark_wonderer - So mar 12, 2005 8:24 pm
" />Poszukaj dokładnie. Wątek jest o Ponzie fifth dawn (chyba - BoK). Niepowinien być zablokowany, a jesli jest to go odblokuje.



Miko - Wt mar 15, 2005 9:06 pm
" />"co do wersji RG: w sumie mi sie podoba choc nie rozumiem idei swordow akurat tych.." - taka idea, że raczej przez tych kilka tur opp może nas pojechać zdrowo zanim mu landy jako tako sczyścimy. Potem odbijasz sie, dodatkowo wracasz sobie witnesski i sakury z grobu. A songi w wersji mono R są żeby zagrac 2-3 turowego kumano lub arc sloggera co przeważnie może nam wygrac grę.

Do ponzy RG: nie podobają mi się Pyroclasmy na SB, teraz nie ma już affi i chyba tylko an bekony. Teraz zabija się smokami/meloku. Zamiast pyroclasmów widziałbym 4 niszczarki landów, te które rozwalają nonbasika i extrakcjują go z decka - świetne na T&N.



dark_wonderer - Śr mar 16, 2005 12:35 am
" />Na WW Pyroclasm jest całkiem niezły .



PiT - Śr mar 16, 2005 10:07 am
" />pyroclasm zedycdowanie na WW . Ze swojej strony dodam ze nie za bardzo podoba mi sie gra na molten rainach i bekonach jednoczesnie. To RR w koszcie oslabia potencjal bekona :/
Te Flashfiresy na sb raczej nie potrzebne bo W/x kontroli za wiele nie ma i raczej sa sredniawe a na WW mamy juz az zbyt duzo hate'u tak jak mowil Miko mozna by dorzucic w te sloty Sowing Salty.

Baczer : co do twojej wersji to masz zdecydowanie zbyt malo naporowych kritow! Z tego co ja widze to twoj deq ma zabic opp'a dzieki Kumano ktore masz w liczbie sztuk 2 :/ Chyba przyznasz ze troche malo



flondra7 - Cz mar 17, 2005 12:29 pm
" />Ja próbuje grać w mojej RG ponzie na 1x Kiki-Jiki, 1x Jugan, 3x time of need. majac w talii legendarne kumano (2szt.) jugana i kiekiego oraz 4 witnesski ozna sie fajnie pobawic. talia ta jest jednak dopiero testowana. uwazacie ze warto grac na juganie i time of needach czy lepiej je wyrzucic i dac bekony?:P



Shorty - Cz mar 17, 2005 4:22 pm
" />hehehe no ja w sumie nie wiem... zagralbym bekonami :] ... a jesli chodzi o " seetlingsy " to sa bardzo grywalne w mono R i solemny tez tam pograja przeciez taka ponza na T2 syci :]



flondra7 - Cz mar 17, 2005 6:09 pm
" />^na t2 coraz bardziej syci RG ponza dlatego poszedlem wlasnie w ta strone . chyba faktycznie na bekonach pogram.



flondra7 - So mar 19, 2005 5:28 pm
" />mam pytanie: czemu w RG ponzie nie gramy hearth kami?? jest dobrym naporowcem, niszczy artefakty ktore czesto bardzo przeszkadzaja. wie, ze nie za bardzo jest co wywalic w zmian, ale moze np 2 miecze? nie wiem czy one sie az tak przydaja.



PAN LUKASZ - So mar 19, 2005 9:46 pm
" />Czy ta szynka jest taka dobra w tej talii??, szynce bym nie ufał, szczegulnie w ilosci 1, niewiadomo kiedy nam dojdzie, jak wsadzimy wiecej to będą sie nam gryzły szynki.



squee - So mar 19, 2005 10:09 pm
" />
">Czy ta szynka jest taka dobra w tej talii??, szynce bym nie ufał, szczegulnie w ilosci 1, niewiadomo kiedy nam dojdzie, jak wsadzimy wiecej to będą sie nam gryzły szynki.
Było to juz chyba powtarzane X razy. Jest po to, żeby np zabić Horobiego/dać haste'a naszym legendarnym stworkom. Robi to, co basic land, więc nie ma z tym problemu. Nie musi dojsc, zeby deck dobrze działał. W t2 nie ma Wastelandów, czy back to basics, zeby takie nonbasic'i przeszkadzały. Nie ma więc przeszkód, zeby tym grać.



gerard - Wt mar 22, 2005 9:02 am
" />squee: szynka daje first strike'a nie haste'a.

flondra7: heart kami nic nie robią, kiedyś to może były fajne, ale jak było affinity, teraz to mogą co najwyżej rozwalić senseia, w tym decku jak drugo turowca masz sakure, a poźniej rozwalasz landy wykorzystując większość jeżeli nie całość swojego mana base'a więc heart kami nie jest takim szybkim naporowcem.

Co do Becona, to prawda że jest taki se lepszy jest w mono g, a miecze było po to, aby bopy z manodajek robiły sie dobrymi naporowcami i dawały resurekcje. Osobiście wole swordy of fire/ice bo daja dodatkowe obrażenia i karte dzieki nim bopy jadą za cztery i można sie dokopać do potrzebnych kart.



flondra7 - Pt mar 25, 2005 1:32 pm
" />ekhm, artifact hate powinien byc w tym dekcu, czemu?- nadal jest duzo talii w ktorych artefakty sa (i nie liczac affinity, ktore dlaje gra), i mocno przeszkadzaja. odchocby meicze( fire & ice, light & shadow), umezawa's jitte i troche innych kart, ktore graja w bardzo wielu deckach. zasanawia mnie jesczez fakt, czemu by nie grac na troll ascetic?? (zamiast 2xsword 2x troll) bardzo sie przydaje, jest tez wielka przeszkoda dla przeciwnika, i stanowi duzy wybor rozegrania 2 tury (stone rain, molten rain, kodama's reach, asceta) zapraszam do dyskusji na ten temat, bo bardzo mnie to interesuje



Gootek - Pt mar 25, 2005 2:38 pm
" />Hmm jakiś ten spis koślawy... . Ogólnie jak dla mnie bez pomysłu i jakich kolwiek przemyśleń nie mówiąc już o testingu...

Main Deck
4 Birds of Paradise
4 Sakura-Tribe Elder
3 Creeping Mold
4 Eternal Witness
3 Kodama's Reach
2 Rude Awakening
4 Stone Rain
4 Plow Under
3 Beacon of Creation
2 Arc-Slogger
2 Kumano, Master Yamabushi
2 Sword of Light and Shadow
4 Molten Rain

7 Mountain
11 Forest
2 City of Brass

Sideboard
3 Flashfires
3 Boil
2 Naturalize
3 Oblivion Stone
4 Pyroclasm

Oto spis podany przez dark_wonderer. Moje uwagi :
3 Kodama's Reach - Po co ? W obecnym T2 Rampant Growth jest o niebo lepszy od Reacha. Testowałem to w wielu deckach i Rampant zawsze był lepszy. Reacha możemy zagrać dopiero w 3 turze, lub w 2 mając bopa. Jednak pomyślcie czy lepiej dać się opowi rozbudowywać czy zagrać 2 turowego Molten Raina ? No właśnie... Grając na Rampantach mamy 2 możliwe scenariusze.
1) 1 t bop , 2 t Land Destroy
2) 1 t bop/nic 2 turn sakura/rampant, 3 t land destory/sakura rampant

Pozatym weźcie pod uwage scenariusz :
opp 1 t land, my bop, opp land destroy bopa. W tej sytuacji grając na kodamas reachach i nie mając sakury możemy powiedzieć Good Game bo raczej już niewiele zrobimy.

3 Beacon of Creation - Żart ? Za ile chcemy to zagrać ? Za 3 ? Więcej raczej się nie uda biorąc pod uwage koszt destroy landu, Arc Sloggera, Kumano ... Dużo lepszym rozwiązaniem jest zostawienie 3 slotów na karty które opisze poniżej.

3 Creeping Mold - Koniecznie do 4, kożystając z wolnego slota po Beaconie.

2 Sword of Light and Shadow - eee ? Przecież to nic nie robi, daje niepotrzebne protekcje na kolory które nic nam nie robią. Sword of Fire and Ice jest w tej tali o niebo lepszy. Jest jedyną bronią skuteczną na Meloku, potrafi poradzić sobie ze Smokami, oraz zwiększa nasze szanse z WW przed sidem. Koniecznie do 4 kożystając z wolnych slotów po Beaconie. Zalożenie go na Birds of Paradise praktycznie przesądza rozgrywke

Zrezygnowanie z Beacona pozwala nam na umieszczenie 2 legendary lanów z CHK.

2 City of Brass - Ech... Tendo Ice Brigde jest o niebo lepsze od City. Nie painuje nas, co jest bardzo ważne z deckami typu Agro. Używamy jego ability wtedy kiedy jest to potrzebne. I tak jeśli w pierwszych turach nie dokupimy Bopa/Sakury/Rampanta to większych szans nie mamy więc ...

Co do sideboardu:

Flashfiresy są zbędne ponieważ Pyroclasm całkowicie kończy sprawę z WW....Sowing Salt będzie zdecydowanie lepszy.

Oto deck po wprowadzeniu uargumentowanych zmian

Main Deck
4 Birds of Paradise
4 Sakura-Tribe Elder
4 Creeping Mold
4 Eternal Witness
3 Rampant Growth
2 Rude Awakening
4 Stone Rain
4 Plow Under
2 Arc-Slogger
2 Kumano, Master Yamabushi
4 Sword of Fire and Ice
4 Molten Rain

1 Shinka, the Bloodsoaked Keep
1 Okina, Temple to the Grandfathers
6 Mountain
10 Forest
2 Tendo Ice Bridge

Sideboard
3 Sowing Salt
3 Boil
2 Naturalize
3 Oblivion Stone
4 Pyroclasm

Pozdrawiam



jedi_ - Pt kwi 15, 2005 11:51 am
" />Gram wlasnie, a raczej zamierzam grać tą G/R Ponza, a moj deck prezentuje sie nastepujaco (troszke inny niz poprzednie wersje).

"RG Ponza" (T2):

Main:

[4] Sakura Tribe Elder
[4] Vine Trellis
[4] Eternal Witness
[3] Arc-Slogger
[2] Zo-Zu, the Punisher

[4] Magma Jet
[3] Pyroclasm
[4] Molten Rain
[4] Stone Rain
[3] Creeping Mold
[4] Plow Under

[11] Forest
[8] Mountain
[1] Okina, Temple Of The Grandfathers
[1] Shinka, The Bloodsoaked Keep

Nie podałem sida, poniewaz sam nie mam na niego zbytnio pomysłu - byc moze ktos pomoze?.. mozecie takze podac jakies zmiany, ktore wg was wplyna na dzialanie decku...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom