X
ďťż
RG Ponza



squee - Pn sty 26, 2004 9:20 pm
" />Oto jeden z rzadziej spotykanych decków w obecnym T2. Nie znaczy jednak, że jest on słaby. Oto on, czyli RG Ponza :

4x Birds of Paradise
4x Vine Trellis
4x Troll Ascetic
4x Ravenous Baloth
3x Molder Slug
3x Plow Under
3x Hammer of Bogardan
[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/22/12628.jpg[/right]
4x Stone Rain
4x Molten Rain
4x Creeping Mold
4x Wooded Foothills
9x Mountain
8x Forest
2x Contested Cliffs

Sideboard :

3x Flashfires
3x Caller of the Claw
4x Naturalize
3x Pyroclasm
2x Boil

Opis kart :
Birds of Paradise - cóż, chyba nie ma lepszej kreatury w t2 dającej takie mana accelerator , Poza tym w late-game może przyblokować Broodstara lub coś innego.

Vine Trellis- szkoda, że nie przedrukowali Llanowar Elves'ów, ale nie będziemy płakać nad tym. W sumie ta ścianka pozwala nam szybko się rozwinąć w pierwszych turach, a potem dobrze blokuje, szczególnie naporowe decki np. Gobasy, tylko Kierowca ją zabija.

Troll Ascetic - fenomenalny naporowiec! Nie skontrowany nie zejdzie od żadnego czaru, do tego ma regenerkę i 3/2 co czyni go świetnym naporowcem i często dzięk niemu wygrywamy.

Ravenous Baloth - za 4 many 4/4 i jeszcze taka abilitka? Czego chcieć więcej? Obecnie jeden z najsilniejszych stworów w t2, pozwala nam się nakarmić gdy schodzi, do tego jego pobratymcy także pozwalają się "zjeść" przy śmierci dzięki niemu.

Molder Slug - ta karta vs Affinity = game. Może wielu twierdzi, że jest side'owa, jednak jest z niej potężny naporowiec. Szkoda, że nie ma 5/5 albo 6/4, aczkolwiek i tak popularny "Szlug" potrafi dokopać. Zawsze możemy go zjeść jak mamy Balotha w stole.

Plow Under - rzucony w trzeciej turze, gdy zaczynamy praktycznie przesądza o grze. Karta spowalnia opponenta o 2 tury, nie pozwala mu nic kluczowego dobrać. Bardzo dobra karta, czasem mówi się, że głównie dla niej splashujemy kolor zielony w Ponzie
[left]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35232.jpg[/left]
Hammer of Bogardan - za 1RR 3 damage, to dobrze, do tego ma wbudowany powrót na rękę. W late-game sam może doprowadzić nas do zwycięstwa. Często jednak nie możemy go wrócić, ze względu na niekorzystny układ many [2RRR].

Stone Rain - cóż, dobry destroy-land. Najprostszy i uważany przez wielu za najlepszy [o t2 mowa, bo wiemy, że Sinkhole jest o wiele mocniejszy ].

Molten Rain - brat Stone Raina, z tym, że ciężej go rzucić ze względu na koszt, aczkolwiek przy niszczeniu Non-basic landów hituje opponenta, co czyni go skutecznym podczas gry z Affinity, które wykorzystuje prawie wszystkie [o ile nie wszyskie] non-basic landy.

Creeping Mold - kolejny destroy-land, tym razem zielony. Droższy, aczkolwiek bardziej uniwersalny. Często denerwuje nas Myr Enforcer, czy Żabka przeciwnika? Nie ma problemu...Nie możemy nic zrobić Broodstarowi, bo jest odziany w Obuwie [], nie ma problemu...do tego niszczy enchanty, których jest jednak sporo w t2.

Wooded Foothills - Fetch, jak fetch. Odsysa landy, oczyszcza biblioteke, daje nam większe szanse topdecku .

Mountain – no comment

Forest– no comment

Contested Cliffs - mamy Balotha, mamy Slugi, możemy się pojedynkować! Często przydatna karta, jak chcemy coś ściągnąć. A nie mamy okazji w combacie.

Side : [right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/59/35363.jpg[/right]
Flashfires - nic bardziej nie karci kontrol z W, a także WW. Świetna karta.

Naturalize - na wszelkiego rodzaju artefakty...a u mnie sie dużo ich panoszy...

Shatter - właściwie 2 wolne sloty są. Zapycham je tym, bo mam straszne Artifact-meta

Caller of the Claw - też na kontrole, jak rzucą WoGa, czy inną zemstę...

Pyroclasm - Gobasy karci że hej! Do tego elfy [lolz!], czy inne białe winka.

Cóż, matchupy napisze później...

Wszedł Darksteel i mam pare propozycji...
albowiem:

Panoptic Mirror - karta genialna, to + Plow under = game, to + hammer pogardy = właściwie game i w ogóle...tylko mała wada...straszliwy koszt

Pulse of the Forge - Wydaje mi się, że ta karta jest lepsza od Toporu pogardy , nie ma straszliwego kosztu powrotu no i takiego sligha, który szybko jedzie wciacho czy inne napory karci wielokrotnie.

Pulse of the Tangle - Krit tu nie mamy zbyt dużo, a coturowy Słonik 3/3 to miła rzecz...zwłaszcza za taki koszt...następca Call of the Herda.

Wersja z DS. :

4x Birds of Paradise
4x Vine Trellis
3x Troll Ascetic
4x Ravenous Baloth
3x Molder Slug
3x Plow Under[right]http://www.k20.domek.pl/2/k20/galery/skany/31/3452.jpg[/right]
2x Pulse of the Forge
3x Pusle of the Tangle
4x Stone Rain
4x Molten Rain
4x Creeping Mold
4x Wooded Foothills
8x Mountain
8x Forest
2x Contested Cliffs

Sideboard :

3x Flashfires
3x Caller of the Claw
4x Naturalize
3x Pyroclasm
2x Boil

Działanie decku : Ida decku w praktyce jest bardzo prosta, w teori wyglada to troszke gorzej. Oto dwa sposoby gry Ponzą:

1. – Klasyczny Land -Destroy: Gracz tym deckiem nieraz może spotkac się z dylematem: 2 – turowy Asceta, czy Stone Rain. Odpowiedz jest prosta – Stone Rain. Trzeba jak najszybciej spowodować oppowi screw. Niszczyc lądy i artefakty, a dopiero potem zajmowac się wystawianiem stworów.Najbardziej kluczowym elementem gry jest Ptak w pierwszej turze. Daje nam drugoturowa mozliwośc zagrania jednej z wielu kart. Praktycznie niszczac lady w turach 2-3, pózniej zagrywajac Plow undera, opp nie ma żadych szans w pózniejeszj fazie gry. Przypomne, iż wtedy jest już pięć landów i dwa drawy do tyłu...

2. - Napór z elementami Land – Destroyu: Ponza można grac również naporowo.(Tak, tak to nie zart .) Tutaj gra wyglada to prościej. Jak najszybszy Asceta, potem Baloth i „Szlug” i już nikt nam nie podskoczy. Ale i tu trzeba pamiętać o tym że są w tym decku destroye landów, kóre również trzeba uzywać.W tej grze tez kluczowy jest BoP pierwszoturowy...

Podsumowanie: Przdewszystkim jakosc gry w late-game zalezna jest od „manodajek” : przedewszystkim Birdsów, ale i Vine Trelisów.Deck jest nastawiony na artefakty; posiada sporo artefakt hatu. Jest to w sumie aggro(Balothy, Szlugi, Pulse zielony, Asceci)-controla(niszczenie landow, hammer, cliffy). Jeśli chodzi o jakośc gry tym deckiem to gra się bardzo fajnie. (a jak czujecie się z przewagą 3-4 lądów )

To tyle o tym decku. W niedugim czasie uzupełnie match-up'y.

pozdro

Sponsor konkursu : Drach & Koszul Store - akcesoria, boxy, single i wiele innych




squee - Pn sty 26, 2004 9:29 pm
" />
">moze gale za !@#$%^ brak znajomosci tagow?

Ehhh...sorry tagi znam po prostu zapomniałem dodac



daszek - Pn sty 26, 2004 9:31 pm
" />
">Ravenous Baloth - (...) Obecnie najsilniejszy stwór w t2 (...)
Plow Under - (...) często mówi się, że tylko dla niej splashujemy kolor zielony w Ponzie
Stone Rain - (...) [o t2 mowa, bo wiemy, że Dziura jest o wiele mocniejsza ].

stwierdzenia bez sensu... zgadnij, czemu



squee - Pn sty 26, 2004 9:37 pm
" />Tak, z tym Balothem to rzeczywiscie przegiołem troche ,ale o reszcze to nie wiem co ci nie pasuje...




Veladorn - Pn sty 26, 2004 9:41 pm
" />Oj ludzie, ludziska... w tym decku jest 58 kart... znowu przypada mi rola licznika . Może 2x Rorix Bladewing do dziury ?



daszek - Pn sty 26, 2004 9:44 pm
" />
">Plow Under - (...) często mówi się, że tylko dla niej splashujemy kolor zielony w Ponzie
Stone Rain - (...) [o t2 mowa, bo wiemy, że Dziura jest o wiele mocniejsza ].

jak mozna mowic, ze sie splashuje G tylko pod undera, jezeli jest tu 26 kart zielonych, w tym zaledwie 3 plow undery...
sinkhole to nie jest dziura, dziura to duress i proponuje sie tego trzymac, zeby nie bylo niescislosci



squee - Pn sty 26, 2004 9:49 pm
" />ehhh..czemu czepiacie sie drobnych szczegółów Co do tego Plow Undera, to tam jest napisane "mówi się" , czyli ludzie tak mówią, poza tym tam jest napisane "głównie dla niego" nie widzisz róznicy...?? Sinkhole - zwał jak zwał...



Miko - Pn sty 26, 2004 9:50 pm
" />Nie no, widzę że walka o punkty za newsy ruszyła na całego . W sumie nawet mi się podoba, razi mnie tylko pierwsze zdanie


">Oto jeden z rzadziej spotykanych decków w obecnym T2
Czy my gramy w różnych t2, czy ja żyję na innym świecie - gdy gram na magic-league bardzo czesto mam ten matchup i jest to praktycznie jedyny deck, którego się boję gdy wybieram do gry Affinitopodobne decki...

A z oceną się wstrzymam aż zobacze ładnie opisane matchupy -bez tego jak bez ręki i byloby 3...



daszek - Pn sty 26, 2004 9:57 pm
" />
">Co do tego Plow Undera, to tam jest napisane "mówi się" , czyli ludzie tak mówią, poza tym tam jest napisane "głównie dla niego" nie widzisz róznicy...??
1. kto tak mowi??
2. nie, nie widze roznicy, bo widze tam jeszcze dwadziescia kilka innych kart, ktore chyba nie znalazly sie tam dla zapchania slotow...



squee - Pn sty 26, 2004 9:57 pm
" />
">Nie no, widzę że walka o punkty za newsy ruszyła na całego . W sumie nawet mi się podoba, razi mnie tylko pierwsze zdanie

Oto jeden z rzadziej spotykanych decków w obecnym T2

Czy my gramy w różnych t2, czy ja żyję na innym świecie - gdy gram na magic-league bardzo czesto mam ten matchup i jest to praktycznie jedyny deck, którego się boję gdy wybieram do gry Affinitopodobne decki...

A z oceną się wstrzymam aż zobacze ładnie opisane matchupy -bez tego jak bez ręki i byloby 3...

Wow Nareszcie jeden nie skrytykował Jeśli chodzi o częstośc wystepowania tego decku, to ja mam jedyny we Wrocq i stąd wysnułem taki wniosek

daszek: nie chce mi sie z toba bezsensownie dyskutować :/



daszek - Pn sty 26, 2004 10:05 pm
" />
">daszek: nie chce mi sie z toba bezsensownie dyskutować :/
rotfl (thorn, wiem, ze wytniesz, jak wszystko moje, co sie da:P)



liu - Pn sty 26, 2004 10:08 pm
" />Hmm, to w ogole jest artykul? Bo jak dla mnie to 2 decklisty po prostu (abstrahuje tu od ich poprawnosci, gdyz nie gram T2 zbytnio), bo przeciez co dana karta robi to zazwyczaj na niej pisze i nie trzeba tego tlumaczyc... Wstrzymam sie z ocena do dodania opisow matchupu, bo inaczej to raczej nic za cos takiego nie moge postawic.



dark_wonderer - Pn sty 26, 2004 10:12 pm
" />Mała sugestia co do lusterka. Imprintowac nie trzeba nie trzeba przy zagraniu. Można to robickiedy chcesz, płacąc i tapując lustro. Pozatym, jak wynika z FaQ'a (lub jak mówi sędzia Stefan fuck'a ) może być w lustrze imprintowanych kilka kart jednocześnie. czerwony pulse nie jest lepszy od młotka, bo nie tyka kreturek.



Veladorn - Pn sty 26, 2004 11:17 pm
" />Wydaje mi się że wszyscy przeoczyli mój wn (wyżej napisany) post...

W TYM DECKU JEST 58 KART!!



PiT - Pn sty 26, 2004 11:45 pm
" />No rzeczywiscie bardzo krotko i zwieźle ( własciwie to tylko opis kart a jak Liu powiedzial co karta robito sami mozemy przeczytac ) ... Brak przeanalizowanych matchupów. Pare błedów merytorycznych młotek > Puls ( tak jak powiedział dark_wonderer puls nie moze walic w krity a i z wracaniem go na reke uwazam ze jest krucho w takim decku ). Troll ascetic nie jest taki niezniszczalny ( wrathy i wing shardy go potrafia zejsc a i na regeneracje nie zawsze bedziesz mial mane ). Lustro raczej sie nie kombuje z Molder Slugiem takze albo jedno albo drugie ( chyba lustra na sajd i bedziesz je zamienial ze szlugami ). Brakuje mi tu Starstormow ( jak juz wyjdzie jakis stwor z toughnessem 4 lub wiecej nie masz jak sie go pozbyc poza 2 clifami, głownie chodzi tu o exalted angela ktory szybko konczy twoja gre :/ ) albo przynajmniej dodatkowego kliffa (albo nawet 2 ). Co do SB dziwia mnie te callery czy az tak dobrze ci sie sprawdzaja ?? i czy nie ma lepszych opcji na ten matchup ?? osobiscie uwazam ze w kazdej ponzie teraz powinny byc MINIMUM 3 sajdowe dwarven blastminerzy ( karca po prostu wszystko )

ps. Czekam na opis poszeczgolnych matchupow wtedy dopiero ocenie prace ...



POSEL - Wt sty 27, 2004 7:31 am
" />czekam na matchupy chyba ze chcesz zebysmy juz w takiej postaci ocenili... na razie to troszke za krotkie na dobra ocene
poczekamy...



_Kkeldorn_ - Wt sty 27, 2004 8:48 am
" />Tak zgodze sie z Poslem poza tym 1den fragment jeszcze spieprzyles:


">Creeping Mold - kolejny destroy-land, tym razem zielony. Droższy, aczkolwiek bardziej uniwersalny. Często denerwuje nas Myr Enforcer, czy Żabka przeciwnika? Nie ma problemu...Nie możemy nic zrobić Broodstarowi, bo jest odziany w Obuwie [], nie ma problemu...do tego niszczy enchanty, których jest jednak sporo w t2.

No tak zniszczy Myr Enforcera i Zabke ale nie rozumiem tego: Nie możemy nic zrobić Broodstarowi, bo jest odziany w Obuwie

Przeciez i tak creeping Moldem mu nic nie zrobisz wiec what da fuck Za krotkie to zajzyj na extended i watek sligh sligh sligh To jest tzw artykul



Piccolo - Wt sty 27, 2004 8:56 am
" />Chodzi o to, że Creeping Mold zepsuje butki i będzie mozna zrobic coś przykrego Broodstarowi.



donarturo - Wt sty 27, 2004 9:47 am
" />Komisja bierze sie do roboty

- bledy stylistyczne (powtorzenia tych samych wyrazow , odsylam do slownika synonimow)
- bledy interpunkcyjne (znaki przestankowe np przecinek 'przykleja' sie do statniego wyrazu zamiast pisac: "...xxx , xxx...")
- literowki (tak ciezko przepuscic napisanego arta przez autokorekte Worda lub dac komus do sprawdzenia?)
- bledy logiczne (wymienili poprzednicy)
- brak matchupow
- wrazenie ogolne (art wyglada jakby byl pisany na szybko bez glebszego przemyslenia tylko p oto by zainkasowac kilka punktow w konkursie...)

+- brak tagow w pierszej wersji (naszczescie poprawione)

+ podanie przykladow modyfikacji decku kartami z Darksteela
mimo usilnych prob wiecej plusow niestwierdzono

Gdybym w tej chwili mial wystawic ocene bylaby ona bardzo slaba...

Proponowane dodatkowe modyfikacje:
- wyjasnienie nazwy decku (skad pochodzi itp...)
- wspomnienie ze istnieja inne wersje Ponzy w T2
- moze cos o Ponzach w innych typach

Czekam na poprawki


">W TYM DECKU JEST 58 KART!!Eeeee... Mnie wyszlo 60 ...



squee - Wt sty 27, 2004 12:56 pm
" />Poprawki wprowadze dzisiaj lub jutro...



Gość - Śr sty 28, 2004 7:31 am
" />Zapomniałeś dodać jeszcze ważnej sprawy o tej talii. Otóż jest ona strasznie farciarska i jeżeli nie dobierzesz ptak, 2x LD i 2 stwory to przegrałeś. Ogólnie deck strasznie chapie chyba, że masz bardzo dobry draw (wtedy nic nie stawia oporu). Dodatkowo chyba nie grasz starstormami/oblivion stoneami przez co niebardzo wiem jak chcesz wygrać z goblinami. Skoro piszesz, że hammer of pobardan i tak prawie nigdy z grobu nie można wyciągnąć to może lepiej volcanic hammery ??



_Kkeldorn_ - Śr sty 28, 2004 8:27 pm
" />Wiesz o czym mówisz?? Ponza farciarska?? 10 land belcher to farciarski dopiero deck... a ten nie jest bynajmniej... a Gobliny to nie wiem co zrobią na Starstormy i PYroclasmy dodatkowo Hammer Bogdana ktory ladnie pozbywa sie Clicka... z Goblinami masz szanse przegrać jak rzeczysicie dobiezesz mala ilosc land destroyow...



donarturo - Pt sty 30, 2004 11:10 am
" />Jako iz nie stwierdzono zadnych poprawek po uplywie trzech dni od mojego ostatniego posta, dostajesz za ten artykul ocene 2.



TrĄdziK - Pt sty 30, 2004 9:54 pm
" />calkeim fajny art, szczegolnie dla czlowieka ktory molo grywa w t2.

deq wydaje sie bardz rzyjemny, chodz sama idea ponzy nigdy mi sie nie poobala, poniewaz odcina przeciwnika od jego glownych zasobow (landow) i przeciwnk nie ma praktycznie jakiej kolwiek mozliwosci obrony



TrĄdziK - Pt sty 30, 2004 9:58 pm
" />calkeim fajny art, szczegolnie dla czlowieka ktory malo grywa w t2.

deq wydaje sie bardzo przyjemny, chodz sama idea ponzy nigdy mi sie nie poobala, poniewaz odcina przeciwnika od jego glownych zasobow (landow) i przeciwnk nie ma praktycznie jakiejkolwiek mozliwosci obrony



TrĄdziK - Pt sty 30, 2004 10:05 pm
" />calkeim fajny art, szczegolnie dla czlowieka ktory malo grywa w t2.

deq wydaje sie bardzo przyjemny, chodz sama idea ponzy nigdy mi sie nie poobala, poniewaz odcina przeciwnika od jego glownych zasobow (landow) i przeciwnk nie ma praktycznie jakiejkolwiek mozliwosci obrony



Morela - So sty 31, 2004 2:01 pm
" />Mi się podoba ten artykuł dlatego iż, :
Ponza w T2 ? Nie widziałem



POSEL - N lut 01, 2004 2:33 pm
" />nie poprawiles 2 ile mam czekac? jesli chcesz zeby w ogole byly punkty to zrob link do stronki sponsora
tak mowi regulamin konkursu



Nomar - Cz mar 04, 2004 4:45 pm
" />szkoda, że nie poprawiłeś błędów bo zarówno moja jak i ocena innych sędziów byłaby wyższa - 2
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • blanka24.keep.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl
  • | | | | >

    © design by e-nordstrom
       

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.