ďťż
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
ScOuRgE (opis kart)
Wierzbus - Cz maja 15, 2003 8:42 pm " />AHOJ THERE ! Tradycyjnie już po raz kolejny miałem wielką ochotę subiektywnie ocenić niektóre kartki z najnowszego seta, tym razem jest to Scourge, który zamyka nam jeden z najbardziej kiepawych bloków w MTG), ale nie czas i miejsce aby oceniać sam blok. Pomimo wielu narzekań, Scourge okazał się lepszym dodatkiem niż Legions (przecież nie może być nic gorszego nic Legions ), ale nie wiele lepszym niż Onslaught. A więc do dzieła: WHITE Ageless Sentinels 3W Creature – Wall (rare) Flying When Ageless Sentinels blocks, it becomes creature type Giant Bird (this effect doesn't end at end of turn). 4/4 Bardzo dobra krita, naprawdę świetna, po pierwszym bloku przestaje być ścianą i staje się doskonałym naporowcem 4/4 za 4 + latanie, jak dla mnie mioodzio. Teoretycznie każda talia w bloku mająca biały w składzie może dorzucić tego potworka. Aven Farseer - 1W Creature - Bird Soldier Flying When a creature is turned face up put a +1/+1 counter on Aven Farseer. 1/1 Teoretycznie ktita do WW Soldierów, za 2 mana dostajemy latającego żołnierza, który nie dość że będzie silny dzięki Triumfowi to jeszcze cokolwiek się odmorfuje to go dopakuje, jak dla mnie do potestowania, choć nie koniecznie. Daru Spiritualist - 1W Creature - Cleric (common) Whenever a Cleric becomes the target of a spell or ability, it gets +0/+2 until end of turn. 1/1 Doskonała karta do WB Kleryków, ochroni tego tribala przed directami, umocni w klifowej walce z bestiami, jak dla mnie w klerykach obowiązkowo. Daru Warchief - 2WW Creature - Soldier (uncommon) All soldiers get +1/+2. All soldiers cost 1 less to play. 1/1 Kolejna karta, która bardzo wzmocni WW Soldier tribal deck i w liczbie 2-3 sztuk warto bedzie tym pograć w ów talii, gdyż z Triumphem oraz mobilką Soldierzy będą niesamowicie pakerni i będą potrafili namieszać. Dawn Elemental - WWWW Creature - Elemental (rare) Flying Prevent all damage that would be dealt to Dawn Elemental. 3/3 Zdecydowanie lepszy Cho-Mano, co prawda tylko do białej talii, co widać po koszcie, w bloku oprócz masowych removali takich jak Akroma's Vengeance, ta krita jest nie do ściągnięcia. Sligh (gobliny) będzie miał z tym panem oraz Silver Knightem niezłe problemy, jak dla mnie do każdego WW obowiązkowo czy to do maina, czy na sajd. Decree of Justice - XX2WW Sorcery (rare) Put X 4/4 white Angel creature tokens with flying into play. Cycling 2W When you cycle Decree of Justice, you may pay X. If you do, put X 1/1 white Soldier creature tokens into play. Nie widzę tej karty nigdzie, bo jest po prostu za droga, a im więcej wystawimy kart, tym więcej spalić będzie można z np. Starstorma, cycling również jest za drogi, bo bazowo musimy zainwestować aż 4 mana aby mieć min jednego Soldiera, bardziej się opłaca systematycznie tworzyć tokenki z Mobilizacji. Dimensional Breach - 5WW Sorcery (rare) Remove all permanents from the game. At the beginning of each players upkeep, that player puts one of the permanents removed this way into play. Wszyscy wiemy, że karty z takim casting costem nie mają prawa być grywalne, poza tym jak to zagramy to przeciwnik korzysta z jej efektów jako pierwszy, więc nie życzę aby kto kolwiek trafił taką bzdurę w boosterku. Dragon Stalker - 4W Creature 1 Bird Soldier (uncommon) Flying, protection from dragons 3/3 Hehe, Soldierzy mają sajd na Claw'a, w bloku możliwe że tam gdzie ludziom się smoki spodobają, pod te meta w sajdach się Dragon Stalker pojawi, ale zaten koszt ? wątpię. Już lepszy jest Catapult Master do removowania krit, ale oczywiście w talii na soldierach, do Vegetacji jednak już bardziej to, ale jak już mówiłem jak nie będzie dużego natężenia smoków w okolicy to karta jak najbardziej zbędna. Eternal Dragon - 5WW Creature - Dragon (rare) Flying 3WW : Return Eternal Dragon from your graveyard to your hand. Play this ability only during your upkeep. Plainscycling 2 5/5 Karta dość dobra, osobiście przymierzałem się do grania nią w Astro, ale wiadomo dlaczego nie warto będzie nad tym pomysłem się zastanawiać. Karta posiadająca "Tusker's ability", gorsze i lepsze, gdyż cycling jest tańszy i bezkolorowy, ale ogranicza się do wykopania jedynie plainsa, czuję jednak że ani GW Veggie, ani Astro nie będą z tego korzystać, choć po testach na pewno wyjdzie czy ta karta coś w bloku zdziała, na pewno wyciąganie z grobu w późniejszych fazach dla Vegetacji nie bedzie stanowić problemu za ten koszt, gdyż deck potrafi mieć duużo landów. Exiled Doomsayer - 1W Creature - Cleric (rare) Morph costs 3 more to play. 1/2 Niestety, morfy ogólnie nie są zbyt popularne, gdyż tylko pojedyńcze są dobre (a i tak jest ich zdecydowanie mało) więc ta karta jest niegrywalna i raczej nie zasili żadnego sajda. Force Bubble - 2WW Enchantment (rare) If damage would be dealt to you, put depletion counter on Force Bubble instead for each point of damage that would be dealt. If Force Bubble has four or more depletion counters on it, sacrifice Force Bubble. At end of turn, remove all depletion counters from Force Bubble. Karta jest trochę za droga, 4 mana za spreventowanie 3 dmg, a ew dużo więcej co oznacza jej utratę, to tak jakby przeżyć jeden atak, a w białym jest mnóstwo takich kart do preventowania, więc mimo wszystko nie warto zapychać sobie nią decka. Frontline Strategist - W Creature – Soldier (common) Morph W When Frontline Strategist is turned face up, prevent all non-Soldier combat damage that would be dealt this turn. 1/1 Dobry pierwszoturowy drop do WW Soldiers, który jak widać będzie jedym z dominujących typów stworów w OnBC, jednakże ów talia może się bez tej ciotki obejść. Gilded Light - 1W Instant (uncommon) You can't be the target of spells or abilities until end of turn. Cycling 2 Dobra karta do Astro, no ale Wizardzi mogliby nie rozdrapywać świeżo gojących się ran spowodowanych u graczy faktem pojawienia się #!@$* Stabilizatora. Rain of Blades - W Instant (uncommon) Rain of Blades deals 1 damage to each attacking creature. Fajny sajd na gobosy, które raczej nie są zbyt wytrzymałe Silver Knight - WW Creature - Knight (uncommon) First strike, protection from red 2/2 W Red Town pojawił się nowy szeryf, kuzyn szeryfa z Black Town. Teraz chłopaki zaprowadzą porządek, gobliny drżyjcie. Wing Shards - 1WW Instant (uncommon) Target player sacrifices an attacking creature. Storm Świetny biały edykt, zdecydowanie będzie się sprawdzał na wszystkie napory. BLUE Day of the Dragons - 4UUU Enchantment (rare) When Day of the Dragons comes into play, remove all creatures you control from the game. Then put that many 5/5 red dragon creature tokens with flying into play. When Day of the Dragons leaves play, sacrifice all dragons you control. Then put the removed cards into play under your control. Co za bzdura !!! Po raz kolejny nie życzę wam trafienia czegoś tak biednego w boosterku. Decree of Silence - 6UU Enchantment (rare) Whenever an opponent plays a spell, counter that spell and put a depletion counter on Decree of Silence. If there are three or more depletion counters on Decree of Silence, sacrifice it. Cycling 4UU Koszt po prostu powoduje, że karta nie jest wart więcej niż 1 PLN. Dispersal Shield - 1U Instant (common) Counter target spell if its converted mana cost is less than or equal to the highest converted mana cost among permanents you control. Aż się płakać chce, gdy się widzi jak wizardzi zaczęli traktować kontry w najnowszych dodatkach, albo już ich wogóle nie ma, albo są tak denne, jak ta powyżej. Hindering Touch 3U Instant (common) Counter target spell unless its controller pays 2. Storm heh, Miscalculation, Mana Leak, itp. Czy WotC już nie wie na czym polegaja kontrowanie spelli i jak powinny wyglądać kontry ?? Long-Term Plans - 2U Instant (uncommon) Search your library for a card. Shuffle your library. Then put that card in your library as the third card from the top. W MTG tutory zawsze były lubiane, ten co prawda ma trochę opóźniony efekt, ale jak się ma dobiera więcej kart niż jedną na turę, to na pewno znajdzie ona swoich matorów. Mischievous Quanar - 4U Creature - Beast (rare) 3UU : Turn Mischievous Quanar face down. Morph 1UU When Mischievous Quanar is turned face up, copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for that spell. 3/3 Ja chce Mirari, a nie taką qpę, wrrr !!! Mistform Warchief - 2U Creature - Illusion (uncommon) Creature spells you play that share the same creature type as Mistform Warchief cost 1 less to play. T : Change Mistform Warchief's creature type to the creature type of your choice until end of turn. 2/2 Wizardzi są zdecydowanie za słabi, ale jak by ktoś szukał do nich kart to ta się nadaje. Parallel Thoughts - 3UU Enchantment (rare) When Parallel Thoughts comes into play, remove seven cards from your library from the game, put them in a face-down pile, and then shuffle the pile and shuffle your library. If you would draw a card, you may instead put the top card from the pile into your hand. Za 5 mana wolę już Future Sigh niż taki przekombinowany badziew. Pemmin's Aura - 1UU Enchant Creature (uncommon) U : Untap enchanted creature. U : Enchanted creature gains flying until end of turn. U : Enchanted Creature can't be the target of spells or abilities until end of turn. 1 : Enchanted creature gets +1/-1 or -1/+1 until end of turn. Chłopaki z WotC, mogliby przedrukować Morphinga a nie kombinować. Scornful Egotist - 7U Creature - Wizard (common) Morph U 1/1 Hehe, ta karta to jest chyba do super mega komba z Rush of Knowledge jak i również karta antyDeedowa oraz zdecydowanie antySmotherowa, dzieciom się spodoba. BLACK Cabal Conditioning - 6B Sorcery (rare) Any number of target players each discards cards from his or her hand equal to the highest converted mana cost among permanents you control. Nie lepiej było przedrukować znowu Echo, albo Mind Sludge, no i jeszcze robić to erką ?? Call to the Grave - 4B Enchantment (rare) At the beginning of each player's upkeep, that player sacrifices a non-Zombie creature. At end of turn, if there are no creatures in play, sacrifice Call to the Grave. Co prawda karta droga i nie zastąpi nam Abyssa, ale może na sajd przeciwko bestiom ludzie to wkładać będą, na szczęscie zawsze jest to czym zniszczyć. Carrion Feeder - B Creature - Zombie (common) Carrion Feeder can't block. Sacrifice a creature : Put a +1/+1 counter on Carrion Feeder. 1/1 Solidny pierwszoturowy drop do talii na zombiakach, do tej talii jak znalazł, w odpowiedzi na np. zniszczenie naszego zombiaka, zawsze miło będzie dopakować tego kolesia. Chill Haunting - 1B Instant (uncommon) As an additional cost to play Chill Haunting, remove X creature cards from your graveyard from the game. Target creature gets –X/-X until end of turn. W zdecydowanej większości czarnych decków będzie Oversold Cementary a ta karta totalnie do tego nie pauje, choć w naporowych taliach byłaby całkiem niezła, gdyż jest tania oraz w instancie. Consumptive Goo - BB Creature - Ooze (rare) 2BB : Target creature gets –1/-1 until end of turn. Put a +1/+1 counter on Consumptive Goo. 1/1 Sympatyczny kritek, dosyć tani, szkoda tylko że ability jest takie drogie co powoduje że raczej będzie kisł na stole i zanim zaczniemy się nim bawić to coś go stuknie. Death's-Head Buzzard - 1BB Creature - Bird (common) Flying When Death's Head Buzzard is put into a graveyard from play, all creatures get –1/-1 until end of turn. 2/1 Białe tribale mają Triumphy, bestie są za silne, więc jedyne sensowne uzycie to oczywiście na gobliny, pozatym karta bije po wszystkich kritach, więc lepiej uważać. Decree of Pain - 6BB Sorcery (rare) Destroy all creatures. They can't be regenerated. Draw a card for each creature destroyed this way. Cycling 3BB When you cycle Decree of Pain, all creatures get -2/-2 until end of turn. Za ten koszt to WotC może sobie taką czarną kartę wsadzić w inne czarne miejsce. Final Punishment - 3BB Sorcery (rare) Target player loses life equal to the damage dealt to him or her this turn. Dubluje dmg, co zazwyczaj spowoduje dobicie opponenta, dobra karta, choć koszt z pewnością odstrasza, więc raczej karta odpada. Lethal Vapors - 2BB Enchantment (rare) Whenever a creature comes into play, destroy it. 0 : Destroy Lethal Vapors. Skip your next turn. Any player may play this ability. Sprytne, choć raczej nie do końca, bo obecnie w bloku są same napory, może w Ex znajdzie się jakaś kontrola która lepiej wykorzysta potencjał tej karty. Lingering Death - 1B Enchant Creature (common) The controller of enchanted creature sacrifices it at the end of his turn. Dobry removal, krita prawdopodobnie wykona swój ostatni atak w turze przeciwnika i zginie, nie polecam rzucania tego na Balotha :D:D Putrid Raptor - 4BB Creature - Zombie Beast (uncommon) Morph - Discard a Zombie card from your hand. 4/4 bardzo dobry, grywalny zombiak, możemy np. zdiscardować go z Ghastly Remainsa, który następnie powróci, polecam. Skull Tap - 1B Sorcery (common) As an additional cost to play Skull Tap, sacrifice a creature. Draw two cards. Niezły draw, miło będzie dobrać kartę, przykładowo jak poświęcimy Rotlunga to i tak zostanie nam potworek w postaci zombiaka, a dodatkowo dobierzemy dwie karty jak w Analizie, niezłe. Soul Collector - 3BB (prerelease foil card) Creature - Vampire (rare) Morph BBB Flying Whenever a creature dealt damage by Soul Collector this turn is put into a graveyard, return that card to play under your control. 3/4 Jak większoś vampirów, karta będzie kisła w klaserach, choć przyznam, że rysunek ma czadowy Unburden - 1BB Sorcery (common) Target player discards two cards. Cycling 2 Heh, ta karta jest troszkę nie teges, wizardzi oprócz tego że zapomnieli jak wyglądają kontry to jeszcze nie potrafią nam już w 3 dodatku z rzędu dać dobrego discardu, żałosne. Undead Warchief - 2BB Creature - Zombie (uncommon) All Zombies get +2/+1. Zombies spells cost 1 less to play. 1/1 Wypaśna karta do Zombiaków, smieszy mnie jedynie nazwa, do Goblina i Daru "Łorczif" jakoś jeszcze pasuje, ale do Undead ?? :D:D:D Unspeakable Symbol - 1BB Enchantment (uncommon) Pay three life : Put a +1/+1 counter on target creature. Za duży drawback = niegrywalne, przykre jest to że wizardzi na pewno zdają sobie z tego sprawę tworząc coś takiego, a mimo wszystko potrafią wydać tak tępą kartę. RED Carbonize – 2R Instant (uncommon) Carbonize deals 3 damage to target creature or player. That creature can't be regenerated this turn. If that creature would be put into the graveyard this turn, remove it from the game instead. Dobry direct, za 3 mana 3 dmg, miło będzie wyremovować np. Rotlunga co wraca z Cmentarza, albo dobić i pozbyć się takiego dużego i denerwującego Silvosa Decree of Annihilation - 8RR Sorcery (rare) Remove all artifacts, creatures, lands, all cards in all hands, and all cards in all graveyards from the game. Cycling 5RR When you cycle Decree of Annihilation, destroy all lands. Ta karta dołączy do kolejnych funowych kart ze Scourga o wartości 1 PLN. Dragon Mage - 5RR Creature - Dragon Wizard Flying Whenever Dragon Mage deals combat damage to a player, each player discards his or her hand and draws seven cards. 5/5 Do smoków jak najbardziej polecam, w innym wypadku: dla wszystkich udających się do toalety i nie posiadających papieru toaletowego Dragonspeaker Shaman - 1RR Creature - Barbarian Dragon spells cost 2 less to play. 2/2 Heh, karta mająca zachęcić nas do gry smokami, ja jednak za te 3 mana wolę Goblin Warchiefa, pozatym i tak bedzie to karta piorunochron, gdyż po wystawieniu ściągnie na siebie wszystkie directy oraz removal. Dragon Tyrant - 8RR Creature - Dragon (rare) Flying, Trample, Double Strike At the beginning of your upkeep, pay RRRR or sacrifice Dragon Tyrant. R : Dragon Tyrant gets +1/+0 until end of turn. 6/6 Jak sama nazwa wskazuje, tą kartę można ładnie potyrać , ale nic więcej, ew można jeszcze uzyć jej do demostrowania w jaki sposób rozróżnić oryginalną kartę od fałszywej po podpaleniu jej i rozpoznając kolor płomienia. Form of the Dragon - 4RRR Enchantment (rare) At the beginning of your upkeep, Form of the Dragon deals 5 damage to target creature or player. At the end of each turn, your life total becomes 5. Creatures without flying can't attack you. Razem z Convalescence Care karta może coś zdziałać, choć jest tak niesamowicie droga, że nie opłaca się robić wokół niej 3 kolorowej talii GRW. Goblin Warchief - 1RR Creature - Goblin (uncommon) Goblin spells you play cost 1 less to play. Goblins you control have haste. 2/2 Jak dla mnie jedna z najlepszych kart w secie, gobosy prowadzone przez tego pana potrafią ładnie zaszaleć. Potrafi wejść w drugiej turze ze Skirk Prospectora i w trzeciej przeciwnik może powitać Goona z hastem, ew. jak nam dobrze podejdzie to ekipę trzech Pieldriverów. Goblin War Strike - R Sorcery (common) Goblin War Strike deals damage to target opponent equal to the number of Goblins you control. Karta wykańczająca opponenta w goblinach, którą możnaby wypróbować. Mimo wszystko Wizardzi zrobiliby nam większą radość przedrukowywując Goblin Grenade. Misguided Rage - 2R Sorcery (common) Target player sacrifices a permanent. To ma chyba być ten pierwszy czerwony destroy enchantment, jeżeli tak, to niech wizardzi się w nos pocałują. Pyrostatic Pillar - 1R Enchantment Whenever a player plays a spell with converted mana cost of three or less, Pyrostatic Pillar deals two damage to that player. Świetna karta na wszelkie tribale oraz np. do Astro, ups tu się pomyliłem, przecież Magic już jest uStabilizowany, a zwłaszcza Astral. Rock Jockey - 2R Creature - Goblin (common) You can't play Rock Jockey if you played a land this turn. You can't play a land if you played Rock Jockey this turn. 3/3 Z warczifem kosztuje tylko 1R i mamy kritkę za 3/3 więc drawback chyba nie jest aż tak bolący dla gobosowego sligha, no i zawsze kiedy wejdzie do gry będziemy mogli krzyknąć: let's rock baby !!! Siege-Gang Commander - 3RR Creature - Goblin (rare) When Siege-Gang Commander comes into play, put three 1/1 red Goblin creature tokens into play. 1R , Sacrifice a Goblin : Siege-Gang Commander deals 2 damage to target creature or player. 2/2 Sympatyczny goblin na late game, sęk w tym że grając Gobosami dość rzadko doczekujemy się late gejma. Skirk Volcanist - 3R Creature - Goblin (uncommon) Morph Sacrifice 2 mountains When Skirk Volcanist is turned face up, it deals 3 damage divided as you choose among any number of target creatures. 3/1 Ah, gdyby to była jedna góra, ale mimo wszystko dostajemy za te dwie góry Goblina 3/1 oraz 3 dmg w krity, ale po gruntownym przetestowaniu wyjdzie, czy ten pan ma rację bytu w goblińskiej armii Sulfuric Vortex - 1RR Enchantment (rare) At the beginning of each player's upkeep, Sulfuric Vortex deals two damage to that player. Whever a player would gain life, that player gains no life instead. Do Sligha ta karta to po prostu full wypas. Starlit Sanctum w Klerykach nie będzie działać, pozatym Gobliny jadą szybciej i są wspomagane directami, co prawda nie kombuje sie karta ze Sparksmithem, jednakże sama w sobie jest po prostu genialna, ściągnie na siebie z pewnością nie tylko Demistyfy ale też Naturaliza bo Balotha ta karta również boli. GREEN Alpha Status - 2G Enchant creature (common) Enchanted creature gets +2/+2 for each other creature that shares a creature type with it. Przyjemna karta do elfów oraz bestii, wiele osób żałuje że nie jest biała bo by dała niezłego kopa klerykom bądź soldierom. Ambush Commander - 3GG Creature - Elf (rare) Forests you control are 1/1 Green elf creatures that are still land. 1G , Sacrifice an elf : Target creature gets +3/+3 until end of turn. 2/2 Hehe, nie ma to jak odpalić z wielką przyjemnością Starstorma gdy ta karta jest u przeciwnika. Ancient Ooze - 5GG Creature - Ooze (rare) Ancient Ooze's power and toughness are each equal to the total converted mana cost of other creatures you control. */* Krita pomimo iż jest odstraszająco droga to potrafi być nieźle silna, ja jednak bym czymś takim zdecydowanie nie grał. Decree of Savagery - 7GG Instant (rare) Put 4 +1/+1 counters on all creatures you control. Cycling 4GG When you cycle Decree of Savagery, put four +1/+1 counters on target creature. Jedyne pocieszenie że ta karta jest instatntem i daje counterki, które jak wiemy zostaną na kritach, ale jednak koszt 9 mana powoduje, że zdecydowanie karta jest funnowa. Forgotten Ancient - 3G Creature - Elemental (rare) Whenever a player plays a spell, you may put a +1/+1 counter on Forgotten Ancient. At the beginning of your upkeep, you may move any number of +1/+1 counters from Forgotten Ancient onto other creatures. 0/3 Karta wykreowana w całości przez graczy, mimo wszystko droga i trzeba będzie chwilę poczekać zanim powiedzmy w tej 5-6 turze zrobi się z niej przyzwoity naporowiec, za 4 many mamy np. Canopy Crawlera, który jest zdecydowanie lepszy, nie warto... Hunting Pack - 5GG Instant (uncommon) Put a 4/4 green Beast token into play. Storm Pponieważ jest to instant, to może ktoś będzie tym grał, ja mimo wszystko uważam że karta ma chory koszt która przekreśla ją pod kątem grywalności. Krosan Drover - 3G Creature – Elf (common) Creature spells you play with converted mana cost six or more cost 2 less to play. 2/2 bleee, kolejna karta zachęcająca nas do grania drogimi kritami, co mija się z celem, bo jak przykładowo ten obiżacz kosztu nam się na ręce nie pojawi to my i tak dalej kisimy te drogie karty, a Gobliny nas już dawno zjedzą, choć miło będzie zagrywać karty z kosztem 6 mana, za 4. Krosan Warchief - 2G Creature - Beast (uncommon) Beast spells you play cost 1 less. 1G : Regenerate target Beast. 2/2 Miooooodzio :D:D . Szkoda że nie ma żadnej pierwszoturowej manodajki w Bloku, bo wtedy to miło by było w 3 turze wrzucić na stół Balotha, choć karta i tak jest wypaśna i widać że Bestie obok Gblinów i Soldierów będą kolejnym doskonałym tribalem w bloku. Primitive Echting - 2GG Enchantment (rare) Reveal the first card you draw each turn. If it is a creature card, draw a card. Co prawda daje to przeciwnikowi Telepatię, ale miło będzie dobierać 2 karty na turę :D:D w Bestiach. Upwelling - 3G Enchantment (rare) Mana pools don't empty at the end of phases or turns. (This effect stops mana burn.) Ta karta już została szeroko skomentowana, wiadomo że ma potencjał i prędzej czy później zostanie zbanowana. Xantid Swarm - G Creature - Insect (rare) Flying Whenever Xantid Swarm attacks, defending player can't play spells until end of turn. 0/1 Sympatyczne działanie, chociaż atakowanie za 0 nie ma większego sensu, karta ubezpiecza nas że przeciwnik nic nie odpali nam z końcem naszej tury. GOLD Edgewalker - 1BW Creature - Cleric (uncommon) Cleric spells you play cost one less W and/or B. (This reduces colored mana costs only.) 2/2 Pakerny koleś do kleryków, dzięki nim ten tribal również będzie naprawdę mocny, widać że Wizardzi udupili Astro, ale przynajmniej wzmocnili w miarę po równo wszystkie tribal decki. Sliver Overlord - WUBRG Creature - Sliver Mutant Legend (rare) 3 : Search you library for a sliver card, reveal that card, and put it into your hand. Then shuffle your library. 3 : Gain control of target sliver (this effect doesn't end at end of turn) 7/7 Sliver Queen jest jednak niezastąpiona. ARTIFACT Ark of Blight - 2 Artifact (uncommon) 3 , Tap , Sacrifice Ark of Blight : Destroy target land. Jedyna możliwość na pozbycie się Contested Cliffs oraz Starlit Sanctuma, karta oczywiście na sajd. Stabilizer - 2 Artifact (rare) Players can't cycle cards. No i na koniec karta, która spowodowała, że nasz blok to będą same tribale i taliie na karcie o nazwie Explosive Vegetation, wbrew pozorom Wizardzi dopieli swego, skazali nas na grę taliami na konkretnych typach stworów, zniszczyli niebieski kolor, a co za tym idzie wszelkie rodzaje kontroli, uStabilizowali (patrz: pogrążyli) ostatnią jedyną kontrolę w postaci Astro, jak również nie wydali żadych kart w celu wykreowania combo decków. Dla nowych graczy jest oczywiście wesoło, ale starzy wyjadacze tacy jak ja i wielu innych z pewnością czują rozgoryczenie, jednakże głowa do góry ludziska, za niecałe 6 miesięcy pojawi się Mirrodin i miejmy nadzieję, że blok Onslaughta szybko pójdzie w niepamięć. Jeśli się nie zgadzacie co do oceny i opisu jakiś konkretnych kart to walcie śmiało, razem ustalimy i opiszemy przydatność i wartość poszególnych kart :D:D, zapraszam do dyskusji. Thorn - Cz maja 15, 2003 8:47 pm " />No no gratulacje, widac że sie bardzo postarałeś. Zabieram sie własnie do szczegółowej lektury. Narazie tak tylko rzuciłem okiem ale juz widze że jest co czytać. Dobra robota. QweR - Cz maja 15, 2003 9:28 pm " />Z całęgo dodatku najbardziej podoba mi się znaczek edycji I zgodzę sie z Wierzbusem stabilizator sux, czym ja to zdejme jak mi wejdzie w 2 turze? Bede przez minimum 4 tury czekal az mnie zje sligh, po czym z uśmiechem na ustach walne akroma's vengeance i poczekam aż ktoś mnie dobije? Long live WOTC! Składam sobie dek na smokach , pingwinach, dziobakach albo leniwcach bo dzięki scourge mój ulubiony dek T2 (astro ofkorz) poszedł do piachu dark_wonderer - Cz maja 15, 2003 9:41 pm " />Dimensional Breach zagrany w Veggie zaraz po czymś dużym wygrywa gre. Karta ma potencjał i może zastąpić zemste (albo być grana do pary). Decree of Justice jest genialny w Veggie lub decku GW z Upwelling'iem, a jako cycling jest super w Burning Wake'u. jak sprzedajesz takie po 1 PLN to biorę 2 tuziny Widzę, że źle rozumiesz storma. On liczy nie tylko to co ty zagrasz, ale też to co gra przeciwnik, dlatego shards'y bedą karciły grających goblin warchief'em , a Pack Hunt też będzie dobry, no. w Veggie, Cunning Wake'u lub bestiach (albo w tym akurat może nie)| P.S. WGR Astro będzie żadziło I z szacunkiem dla mej idealistycznej omnipotencji P.S. 2 Upweeling i Pyrostatic Pillar = banned A na pocieszenie dodam, że jak w DCI jest ktoś inteligentny (miejmy nadzieję) to w OnBC również Stabilizer Wkońcu zaraz po Lin Sivvi to kolejna nie wyważona karta jak na swój blok. Swoją drogą wkońcu doczekalibyśmy się jakiegoś banna Dawno ich nie było ... Wierzbus - Cz maja 15, 2003 10:46 pm " />No więc Wonder, liczę że rozniesiesz wszystko w bloku Dimensional Breach'em oraz Decree of Justice (za dużo czytujesz tych marnych artykułów na sideboardzie, które to niby pokazują jakie te nowe karty z cc pow 6 mana są genialne, a jak będzie w rzeczywistości to się jeszcze okaże). Dla mnie obie te karty są za drogie i Veggie w bloku będzie miało ciężko z Bestiami, Soldierami, Goblinami oraz Klerykami, o Astro akurat nie ma co wspominać, bo talia została delikatnie mówiąc "zepsuta". Upwelling natomiast działa na obu graczy i zaczyna z niego jako pierwszy korzystać przeciwnik, zresztą biały z zielonym mogą ten enchantment w bloku bezproblemowo ściągnąć, więc nie widzę problemów. Nie wiem również o jakich burning i cunning Wakeach mi tu mówisz, skoro obecnie zaczyna się blok (koniec T2) a po bloku mamy Mirrodin i Wake wtedy wypada z T2 więc typ się praktycznie skończył, a w Ex decków na Wejku nie widziałem, przynajmniej w Decklistach 32 najlepszych na Mastersach w Yokohamie nie było żadnej takiej talii, jedynie na brainburście wśród dziesiątek talii jest jedna talia o nazwie Wake i z tego co widać nie zanosi się aby takie duuże karty zrewolucjonizowały Ex Emerald - Pt maja 16, 2003 8:59 am " />Ogólnie rzecz biorąc wrzucasz na koszty. Jasne, że w obecnym meta to wszystko jest nie do zagrania, ale przecież w bloku i nowym t2 te rzeczy będą o wiele lepsze (głównie dlatego, że nie będzie nic innego ). Myślę, że nie można jednoznacznie rozpatrywać jakości kart względem poprzednich dodatków, bo wyjdzie nam, że wszystko jest słabe - przecież w Alphie draw three cards z instanta kosztował tylko U, a instantowe 3 dmg tylko R. Rozumiem, że standart i blok to nie wszystko - w ext i t1 z grywalnością większości kart może być bardzo cienko i tam te karty są rzeczywiście słabe (w większości przynajmniej). Mimo wszystko mnie się ten dodatek nawet dosyć podoba, chociaż sam gra(łe)m astro i stabilizator to nie jest coś, co tygryski lubią najbardziej. Przynajmniej wg mnie nie można wotc zarzucić, że nie mają pomysłów na tworzenie nowych dodatków. To takie moje 0,02 pln. P.S. Nie zapominajmy o limited - tam Scourge będzie naprawdę całkiem fajny (z punktu widzenia "dziecka", a nie pro-playera grającego tylko najlepszymi techami). P.P.S. Zapomniałbym ">Xantid Swarm - G Creature - Insect (rare) Flying Whenever Xantid Swarm attacks, defending player can't play spells until end of turn. 0/1 Sympatyczne działanie, chociaż atakowanie za 0 nie ma większego sensu, karta ubezpiecza nas że przeciwnik nic nie odpali nam z końcem naszej tury. Z końcem tury? No co ty, to przecież jedna z lepszych (IMO oczywiście) kart na kontrole. Praktycznie nie do skontrowania pierwszoturowy drop, który daje niekontrowalność wszystkim naszym spellom. I nigdy nie atakowałeś Bopem ? dark_wonderer - Pt maja 16, 2003 8:23 pm " />W pełni zgadzam się z przedmówcą. Jak chodzi o dekret + upwelling, to jeżeli ktoś zniszczy upwelling'a można zagrać cycling, zeby opróżnić pool'a i mieć soldier'ów. Do wejścia mirodin'a będą turnieje T2 z odyssey'ą. Napewno nic na miarę MP'ków, ale będą, więc wake będzie jeszcze przez czas jakiś i będzie tym grał. A dimensional Breach jest dobry zagrany w odpowiednim czasie, szczególnie z biddingiem i astro (które IMO będzie grywalne ). Wierzbus - Pt maja 16, 2003 11:04 pm " />na pewno nikt się nie będzie męczył w bloku aby grać na upwellingu i dekrecie, bo to jest przekombinowane, zresztą większość talii spali ci to Starstormem ew Slicem, więc nie wydaje mi się to jakiś revelacyjny czy grywalny tech, a chciałem powiedzieć Wonder że marnie się orientujesz w środowisku Magicowców, ponieważ zdecydowana większośc z nich opycha już karty do T2 (z bloku odeysi) gdyż ceny spadają na łeb na szyję, ludzie po prostu już teraz przez najbliższe 4-5 miesięcy do wyjścia Mirodina będą grali w bloku, więc faktycznie typ się skończył, więc po co komu jakieś techy do deckó w formacie, w którym się obecnie nie gra a który chwilowo się skończył, ludzie będą zmowu szaleć na Polturach w OnBC, itp. A co do tego insecta, to raczej kontrole go ściągną removalem, lub wrócą, zresztą są w Ex lepsze karty na kontrolki, tym bardziej że krita ta do bloku się nie nadaje bo przecież nie szykują nam się żadne kontrole w OnBC. Eladamari - So maja 17, 2003 6:55 am " />Wierzbus miejscami myslalem e mowimy o innej karciance (od jakiegos czasu w T2 nei gralem wiec moze) i nie bierzesz pod uwage limited co jest duzym bledem. Jak wroce z PRE to chetnie pokomentuje a teraz powiem tylko tyle: o zielonych elfach nei masz wielkiego pojecia. To jest deck ktory w zaleznosci opd potrzeby wykreci tyle many ile trzeba i to szybko wystarczy go dobrze zbudowac i niektore karty ktore objechales sa niezle w takich dekach (no elfy nei sa najmocniejzse ale jezeli co nieco rozpatrujesz pod katem etgo decq to patrz na wszystko). Mi sie dodatek nawet podoba i nie zadaj zeby wizardzi tworzyli drugie P9 mamy i tak nadmiar banow Nomar - So maja 17, 2003 6:59 am " />wierzbus dobra robota a karty nie są aż takie złe....... nie przesadzajcie........... przynajmniej tymi można choć trochę pograć....... a w legionsach?? ja tam żadnej dobrej karty nie widziałem pbhaal - So maja 17, 2003 8:46 am " />Swietna robota - ale w kilku sprawach się nie zgodzę. Po pierwsze - jak wspomnial emerald to xantid swarm bedzie wlasnie antykontrolowy Po drugie - forgoten ancient to nie jest twor wylacznie graczy - wizardzi dorzucili tu swoje 3 grosze. Zgadnijcie co Tak, koszt mana (mial byc 1GG) Po trzecie - onslaught to wcale nie taki chlam jak doniego to przylgnelo. chlamem bylaby edycja bez zadnych fajnych kart - a ten wprowadzil fetche,firecata, balona, kierowce, astro, kilka kafarow do reanimatora i sporo innych. Chyba nikt nie oczekuje, że w dodatku wyjda same dobre karty Takiej sytuacji nie bylo nawet za Urzy... Qwert - So maja 17, 2003 9:13 am " />dobra robota Wierzbus szczególnie niektóre komentarze a karty są takie sobie może nie takie straszne jak się na początku wydawało E. Regis - So maja 17, 2003 10:23 am " />A mi się Scoure podoba, i wydaje mi się Wierzbus że nastaiłeśsię do niego sceptycznie tylko przez Satbilizer... OnBC jest wolnym blokiem, drgoich kosztów itp. a do tego mamy Vegetacje i Upwelling... karty są śmieszne ale nie któe będą jeździć przeciez nie tylko w bloku... Nie rozumiem czemu tyle osób pluje się na OnBC... Wierzbus - So maja 17, 2003 10:30 am " />Eldamari: ja opisywałem karty przede wszystkim pod kątem bloku, czyli do constructed, masz dużo innych opisów tych samych kart do limited więc tam sobie możesz pokrytykować i pooceniać pod tym kątem. Ponadto jeżeli uważasz, że elfami coś powojujesz w bloku, to chyba żyjesz w jakimś własnym dziwnym świecie i zyczę powodzenia. Jeżeli wygrasz jakiegoś Poltura w bloku to stawiam Ci Boxa Chciałem Ci też powiedzieć pbhaal, że te karty które wymieniłeś z Onslaughta to właśnie jedyne karty jakie będą przydatne w Ex i nie powstaną na tym bloku zadne nowe archetypy co wg mnie jest klęską patrząc na to jak niesamowity wpływ na Exta wywarły IBC oraz OBC. Kocur w extendowym slighu nie jest grywalny bo zdecydowanie lepszy jest Lackey Sligh i jedyne karty jakie są wykorzystywane w tym formacie to: fetche (no ale one są tak uniwersalne, że w każdym formacie są), Baloth, Smother, Pieldriver, Goon, Visare+Akrome do Reanimka i praktycznie na tym się już kończą grywalne karty i na tle ilości wydanych kart (350+143) powstałych w tych dodatkach wypada to dość tragicznie, ze Scourga również niewyciśnie się do Ex zbyt wielu kart, przykre to i smutne , ale zajmijmy się na razie blokiem. pbhaal - So maja 17, 2003 12:48 pm " />Ja bym jeszcze kilka kart dorzucil, ale nie powiem jakich, bo po co robic offtopic. Ale z tym artem to swietna robota. Eladamari - So maja 17, 2003 3:37 pm " />Wierzbus staram sie juz zaznaczyc mocno jak sie moj nick pisze i ... Co do elfow to o ile pamietam to Ty zaczales wymieniac ze karta grywalna w elfach itp. (zreszta moge sie mylic ale chyba zaznaczylem ze to mocny deck nie jest) Hmm w bloku no niby zalosc ale jest pare kart ktore bedzie granych ale nie wypowiadam sie bo nigdy w blokach nie gralem:) TrĄdziK - So maja 17, 2003 10:13 pm " />odwaliles (IMO) swietna robote, choc chyba na marne, bo mozna bylo wypisac kilka najlepszych kart i okreslic ich mozliwosci,a nie 'kontrowac' (owalac) szmaciarskie karty W konkluzji uwazam ze czarodzieje wydali nowy dodatek tylko po to by utrzymac ciag i wydrukowac pare fajnych obrazkow Emerald - N maja 18, 2003 10:19 pm " /> "> a chciałem powiedzieć Wonder że marnie się orientujesz w środowisku Magicowców, ponieważ zdecydowana większośc z nich opycha już karty do T2 (z bloku odeysi) gdyż ceny spadają na łeb na szyję, ludzie po prostu już teraz przez najbliższe 4-5 miesięcy do wyjścia Mirodina będą grali w bloku, więc faktycznie typ się skończył, więc po co komu jakieś techy do deckó w formacie, w którym się obecnie nie gra a który chwilowo się skończył, ludzie będą zmowu szaleć na Polturach w OnBC, itp. To ja chyba też się marnie orientuję. Typ się skończył? No zależy gdzie. U mnie np przez cały czas (jak zawsze zresztą) głównymi turniejami będą cotygodniowe T2 fnmy. Oczywiście oprócz tego będzie zapewne raz w tygodniu OnBC, ale nie można mówić, że typ się skończył. Typ dalej gra, tym bardziej, że przecież Scourge wchodzi do gry dopiero od lipca. MAIDENKA - So maja 31, 2003 11:08 am " />ale starzy wyjadacze tacy jak ja i wielu innych z pewnością czują rozgoryczenie wierzbus z calym szacunkiem ile garsz lat i pliz ujawnij swuj ranking dci ku mej kobiecej ciekawosci Voidmage - N cze 01, 2003 10:18 am " />Kawał dobrej roboty,niestety uważam ze cały scourge to jedne wielki gówno .Podobają mi sie 2 karty:Stabilizer i czarny decret. Pozdro Wierzbus - N cze 01, 2003 2:48 pm " />Maidenka, ponieważ gram bardzo nieregularnie ostatnio (dużo roboty na studiach i praca) mój ranking nie jest imponujący, więc nie mam się czym chwalić, a w MTG gram od Rath Cycle, czyli od 6 lat i pamiętam jakie dobre karty Wizardzi zwykli drukować. Faktycznie po Scourgu w MTG zostaną (i to nie jest nawet pewne): Goblin Warchief Xantid Swarm Stabilizator (no ale kto gra w Ex taliami na cyclingu ?) Silver Knight Upwelling Mind's Desire (restrict) Call to the Grave nie jest tego tak dużo jak na 143 karty, a pff tu się nie ma czym podniecać Maidenka. sLAMA - Cz cze 19, 2003 10:12 am " />ej ja to moze sie myle ale onslo nie jest takie cienki w koncu mamy tam sporo dobrych kart czyli gobosy, fatche, baloth, kotek, aniol i tak dalej ja mysle ze lepsze w ext to byla urza's saga i tempest a tak to wiele lepszego nie ma fakt ze te karty nie sa tekie dobrze kombujace sie jak np z urzy ale sa dobre MGS - Cz cze 19, 2003 1:22 pm " />sLama - bez urazy ale człowieku zastanów się co Ty piszesz. Piszesz że w ext od Onslaughta lepsza jest tylko Urza i Tempest ? Twoim zdaniem Invasion i Maski są gorsze ? Czy nawet Odyseja ? Śmiem wątpić. Tak naprawde to IMHO dobrych kart w bloku Onslaughta jest dosłownie kilka. CwK - Śr lis 19, 2003 9:42 pm " />Bardzo fajny pomysł na artykuł . Chętnie zobaczyłbym wiecej takich co do nowszych edycji :] XaN007 - Cz lis 20, 2003 6:28 am " />zgodze sie co do slowa z CwK |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
|||||
![]() |
||||||